abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15530995
Voorzeker, God is mijn Heer en uw Heer; aanbidt Hem daarom."
(de profeet Jezus in de Koran 3.52)

Vrede,
In deze maand herdenken Christenen de geboorte van Jezus (Vrede zij met hem) en vieren veel andere landgenoten kerst. In deze periode worden ruzies bijgelegd, de familiebanden aangehaald en cadeautjes voor elkaar gekocht.

De gezelligheid en warmte, het familiegevoel en het feestgevoel zijn herkenbaar voor moslims die immers het soortgelijke ervaren wanneer de vastenmaand Ramadan is aangebroken en deze afgesloten wordt met het Suikerfeest.

Tijdens deze momenten van feest en bezinning is het daarom goed om samen met elkaar stil te staan over de belangrijkheid van Vrede. Vrede in de samenleving hangt immers nauw samen met de Vrede in ons zelf.

Hoewel Christenen geen Suikerfeest vieren en Moslims geen Kerst vieren herdenken beiden geloofsgemeenschappen elk jaar tijdens deze feesten opnieuw in essentie de overwinning van het kwade in de mens door het Goede in de mens.

Vanuit dit gemeenschappelijk streven naar een Vredige en een Liefdevolle Wereld wat gebaseerd is op wederzijds respect, mededogen en compassie wensen wij u al het Goede en de zegeningen van de Eeuwige toe.

--------------------------------------------------------------------------------

Toen zeiden de engelen: "O, Maria, God heeft u uitverkoren en u gereinigd en u boven de vrouwen aller volkeren uitverkoren."

Toen de engelen zeiden: "O, Maria, waarlijk, God geeft u blijde tijding door Zijn woord: Zijn naam zal zijn: de Messias, Jezus, zoon van Maria, geëerd in deze wereld en in de volgende en hij zal tot hen behoren die in Gods nabijheid zijn.

En hij zal tot het volk spreken in de wieg en op middelbare leeftijd en hij zal één der rechtvaardigen zijn.

Zij (Maria) zei: "Heer, hoe zal ik een zoon hebben, daar geen man mij heeft benaderd?"

Hij zei(de engel) : "Zo schept God, wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, zegt Hij daartoe slechts: "Wees" en het wordt. "En Hij zal hem het Boek (de goddelijke Wet) en de Wijsheid en de Torah en het Evangelie onderwijzen." En hij zal een boodschapper voor de kinderen Israëls zijn.

(Jezus): "Ik kom tot u met een teken van uw Heer; ik zal u uit klei de vorm van een vogel maken, dan adem ik daarin en hij zal een vogel worden, door God's gebod. En ik genees de blinden en de melaatsen en doe de doden herleven [..]

Koran 3.42 t/m3.52

pi_15531027
U ook, meneer Haselhoef, de beste wensen!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 19 december 2003 @ 01:17:13 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_15531091
Amen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_15531116
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 01:12 schreef milagro het volgende:
U ook, meneer Haselhoef, de beste wensen! [afbeelding]
jij ook
  vrijdag 19 december 2003 @ 01:19:38 #5
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_15531136
prettig kerstfeest.

Al ben ik uiteindelijk niet overtuigd van uw goede bedoelingen. Iets wat ik als atheist zeg.

laat ik het zo zeggen. Laten we godsdiensten opheffen. Dat zal ons pas verlichten en meer mensen op de wereld een fijn kerstfeest geven!

[Dit bericht is gewijzigd door PLAE@ op 19-12-2003 01:20]

pi_15531139
Ach wat aardig.
U ook de beste wensen.
pi_15531238
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 01:19 schreef PLAE@ het volgende:
prettig kerstfeest.

Al ben ik uiteindelijk niet overtuigd van uw goede bedoelingen. Iets wat ik als atheist zeg.

laat ik het zo zeggen. Laten we godsdiensten opheffen. Dat zal ons pas verlichten en meer mensen op de wereld een fijn kerstfeest geven!

Het communisme, facisme, nazisme, kapitalisme en het voetballen ideologien zonder god hebben voor meer doden en ellende gezorgd.

De polarisatie tussen mensen is niet iets van de godsdienst of de ideologie maar is eigen aan groepsprocessen.

happy christmas

vrijdag 19 december 2003 @ 01:29:52 #8
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_15531287
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 01:26 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:

[..]

Het communisme, facisme, nazisme, kapitalisme en het voetballen ideologien zonder god hebben voor meer doden en ellende gezorgd.

Wat betreft de doden......dat lijkt me niet waar. En het is slap je te verschuilen hierachter he.

maar goed een goed begin is het halve werk zeg ik dan maar

pi_15531295
quote:

[..]

Dat klinkt leuk uit uw mond...
Kruistochten, Jihad, Libanon; moet ik nog even doorgaan?

Oh ja, de Nazi's hebben altijd gezegd dat zij de enige regering waren die de ware katholieke grondslagen daadwerkelijk toepasten. Ze hadden ook een tamelijk innige band met het Vaticaan.

Sorry hoor, maar de eerste ziekte die meer slachtoffers maakt dan religie moet nog uitbreken.

Desalniettemin: ook voor U een prettige kerst.

De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  vrijdag 19 december 2003 @ 04:02:05 #10
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_15532031
Ik vind de bedoeling zeer goed. We moeten immers kijken naar de oorsprong van het geloof en de daadwerkelijke betekenis van het Woord. Niet naar de toestanden die de kerken, moskees en bep. volkeren daaruit verbasteren en door de eeuwen heen verbasterd hebben. Opmerkingen over Gound Zero e.d. zijn verre van relevant. Alle religies spreken over vrede en dit is welgemeend. Helaas wordt maar al te vaak het geloof misbruikt om haat te rechtvaardigen en de eigen verantwoordelijkheid af te wentelen.

Ik wens iedereen een zalig kerstfeest etc.

(trouwens ik ben een heiden)

You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  vrijdag 19 december 2003 @ 05:54:32 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_15532158
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 05:33 schreef Enchanter het volgende:
religie
Wat een onzin. Ik mag wel eens afgeven op het geloof. Maar het is nog altijd de mens die kwaad doet. In de echte essentie kan het geloof een kracht van het goede zijn. De gedachte van heeft uw naaste lief en respect voor anderen komen we zelfs al tegen bij de Romeinen. Deze waarden zijn dus al zeer oud. En bijna universeel te noemen Ik wens iedereen een zeer goed kerstfeest. En spreek de hoop uit dat het volgende milenium er een van vrede wordt. Of je nou Moslim, Jood , Christen of een atheist bent.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_15537448
Vrede zij met u meneer Haselhoef!

Ik hoop dat er vele mensen; Moslims, Christenen, Joden, Atheïsten enzetera; uw kerstgroet gaan delen.

quote:
Op vrijdag 19 december 2003 01:29 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Wat betreft de doden......dat lijkt me niet waar. En het is slap je te verschuilen hierachter he.

maar goed een goed begin is het halve werk zeg ik dan maar

Wil de atheïstische lobby even wegblijven uit dit topique, lijkt me niet gepast bij een kerstgroet. Je mening spuien kan in genoeg andere topiques.

Huiswerk voor PLAE:
zoek eens op: WOII, Stalin, MAO

En weer een stukje onzinnige proza.
  vrijdag 19 december 2003 @ 12:21:51 #13
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_15537668
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:13 schreef Mobious het volgende:
Wil de atheïstische lobby even wegblijven uit dit topique, lijkt me niet gepast bij een kerstgroet. Je mening spuien kan in genoeg andere topiques.
Mag ik als atheist wel iedereen een fijne midwinter toewensen?

Bij deze

vrijdag 19 december 2003 @ 13:55:43 #14
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_15540257
quote:

Huiswerk voor PLAE:
zoek eens op: WOII, Stalin, MAO

jaaa dat zijn bij mekaar opgeteld vast net zoveel doden als door alle op godsdienst gebaseerde oorlogen

sweet dreams.

Moderator vrijdag 19 december 2003 @ 14:17:43 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15540946
hoeveel godsdienstoorlogen heeft Nederland eigenlijk meegemaakt?

1?

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_15542810
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 01:11 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:
Voorzeker, God is mijn Heer en uw Heer; aanbidt Hem daarom."
(de profeet Jezus in de Koran 3.52)

Vrede,
In deze maand herdenken Christenen de geboorte van Jezus (Vrede zij met hem) en vieren veel andere landgenoten kerst. In deze periode worden ruzies bijgelegd, de familiebanden aangehaald en cadeautjes voor elkaar gekocht.

De gezelligheid en warmte, het familiegevoel en het feestgevoel zijn herkenbaar voor moslims die immers het soortgelijke ervaren wanneer de vastenmaand Ramadan is aangebroken en deze afgesloten wordt met het Suikerfeest.

Tijdens deze momenten van feest en bezinning is het daarom goed om samen met elkaar stil te staan over de belangrijkheid van Vrede. Vrede in de samenleving hangt immers nauw samen met de Vrede in ons zelf.

Hoewel Christenen geen Suikerfeest vieren en Moslims geen Kerst vieren herdenken beiden geloofsgemeenschappen elk jaar tijdens deze feesten opnieuw in essentie de overwinning van het kwade in de mens door het Goede in de mens.

Vanuit dit gemeenschappelijk streven naar een Vredige en een Liefdevolle Wereld wat gebaseerd is op wederzijds respect, mededogen en compassie wensen wij u al het Goede en de zegeningen van de Eeuwige toe.

--------------------------------------------------------------------------------

Toen zeiden de engelen: "O, Maria, God heeft u uitverkoren en u gereinigd en u boven de vrouwen aller volkeren uitverkoren."

Toen de engelen zeiden: "O, Maria, waarlijk, God geeft u blijde tijding door Zijn woord: Zijn naam zal zijn: de Messias, Jezus, zoon van Maria, geëerd in deze wereld en in de volgende en hij zal tot hen behoren die in Gods nabijheid zijn.

En hij zal tot het volk spreken in de wieg en op middelbare leeftijd en hij zal één der rechtvaardigen zijn.

Zij (Maria) zei: "Heer, hoe zal ik een zoon hebben, daar geen man mij heeft benaderd?"

Hij zei(de engel) : "Zo schept God, wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, zegt Hij daartoe slechts: "Wees" en het wordt. "En Hij zal hem het Boek (de goddelijke Wet) en de Wijsheid en de Torah en het Evangelie onderwijzen." En hij zal een boodschapper voor de kinderen Israëls zijn.

(Jezus): "Ik kom tot u met een teken van uw Heer; ik zal u uit klei de vorm van een vogel maken, dan adem ik daarin en hij zal een vogel worden, door God's gebod. En ik genees de blinden en de melaatsen en doe de doden herleven [..]

Koran 3.42 t/m3.52

Ook de beste wensen voor u meneer Haselhoef, moge er nog vele liberale moslims als u in Nederland hun woord zeggen. Dan komt het allemaal wel goed met dit landje.
Gelukkig, de eer- en schaamtecultuur is eindelijk doorgebroken in het land
  vrijdag 19 december 2003 @ 15:24:11 #17
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15542865
Kerstmis is van oorsprong een Germaans feest. Het feest van het licht, er wordt gevierd dat de dagen weer gaan lengen, vandaar de boom met lampjes.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_15544411
Merry stickmass&ahappyblowyear
pi_15544923
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 05:54 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik mag wel eens afgeven op het geloof. Maar het is nog altijd de mens die kwaad doet. In de echte essentie kan het geloof een kracht van het goede zijn. De gedachte van heeft uw naaste lief en respect voor anderen komen we zelfs al tegen bij de Romeinen. Deze waarden zijn dus al zeer oud. En bijna universeel te noemen Ik wens iedereen een zeer goed kerstfeest. En spreek de hoop uit dat het volgende milenium er een van vrede wordt. Of je nou Moslim, Jood , Christen of een atheist bent.

psies

Ik heb het niet zo op feestdagen, maar wens verder iedereen allerlei prettigs toe

Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 19 december 2003 @ 16:37:35 #20
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15545049
quote:
Wil de atheïstische lobby even wegblijven uit dit topique, lijkt me niet gepast bij een kerstgroet.
Kerstmis is anders helemaal geen christelijk feest, het is een oud heidens feest dat gejat is door de christenen.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  vrijdag 19 december 2003 @ 17:03:13 #21
46592 xplvr
X-Ray Papa Lima Victor Romeo
pi_15545682
quote:
Wil de atheïstische lobby even wegblijven uit dit topique, lijkt me niet gepast bij een kerstgroet.
Alsof atheisten geen kerst vieren...
Laat mij in mijn zeven sloten, laat mij de draad volslagen kwijt.
pi_15551568
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 17:03 schreef xplvr het volgende:

[..]

Dan moeten ze ook niet zeiken.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_15553265
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 17:03 schreef xplvr het volgende:

[..]

Saillant detail: het woord "lobby" in mijn post:

lob·by (de ~, ~'s, ~'s)
1 wachtruimte in een hotel, theater enz. => lounge
2 groep personen die, meestal achter de schermen, pressie uitoefent op het overheidsbeleid => pressiegroep

Vandaar mijn opmerking -> Laten we tijdens het kerstgroeten (feest v. verdraagzaamheid) niet met de eigen geloof/levensovertuiging gaan lobbyen.

En weer een stukje onzinnige proza.
pi_15652499
In NEDERLAND heb ik verdomd weinig behoefte aan een Islamitische kerstwens.

Prettig Kerstfeest allen.

dinsdag 23 december 2003 @ 22:15:58 #25
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_15652881
Abdullah, ik wens jou ook vredige en gezegende kerstdagen toe,
en laat jouw ruimdenkendheid en liefde een voorbeeld zijn voor anderen...
pi_15652919
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:15 schreef nanalune het volgende:
  dinsdag 23 december 2003 @ 22:19:01 #27
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15652967
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:15 schreef nanalune het volgende:
Je hebt het hier over de man die de doodstraf voor homos begrijpelijk vond .
pi_15653110
Islamitische Kerstwens

Hoelang moeten wij nog accepteren dat de Islamitische cultuur zich agressief vastgrijpt in ons Hollandse grondbeginselen! Vreselijk!

dinsdag 23 december 2003 @ 22:25:11 #29
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_15653179
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:23 schreef deine_kamerad het volgende:
Islamitische Kerstwens

Hoelang moeten wij nog accepteren dat de Islamitische cultuur zich agressief vastgrijpt in ons Hollandse grondbeginselen! Vreselijk!

Hallo.

Jij ook een voorspoedig 2004.

Zou je dit niet ergens anders gaan aankaarten aub? Zonde van het topic. Vrede op aarde enzo.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_15676494
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 01:11 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:
...
Ik dacht dat alleen christenen aan kerst deden, tenminste het is van de christenen.
Is dat trouwens je echte naam?
At EZ
  Moderator woensdag 24 december 2003 @ 19:50:39 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15677265
christus is toevallig geboren met kerst het is niet per sé een christelijke feestdag (al is het natuurlijk wel een christelijk feest )
pi_15677353
Abdullah!
pi_15677479
Wanneer zullen die aanslagen op westerse burger-doelen plaatsvinden ?
1e of 2e kerstdag.

Als er 27-12 niets gebeurt is, trek ik mijn woorden in.

Ik ben klaar met de Islam.

Moderator woensdag 24 december 2003 @ 20:03:00 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15677638
verwacht jij tussen nu en de 27ste een aanslag in Nederland?
pi_15677683
quote:
Op woensdag 24 december 2003 19:58 schreef Code13 het volgende:
1e of 2e kerstdag.

Val die arme Abdullah nou niet aan op mensen die toevallig hetzelfde geloof hebben, maar niks met hem persoonlijk te maken hebben. Dat slaat niet echt ergens op. Hij toont juist goede wil.
pi_15677933
Ik besef ook wel dat meneer Haselhoff het enigzins goed bedoelt,
gezien wat ik eerder van hem gelezen en gehoord heb.

Er zijn bv net 6 vliegtuigen tegengehouden in Frankrijk.

Kom maar op met die 1e Godsdienst oorlog.

De Islam WIL geen deel uitmaken van een vrije wereld,
het hoeft ook niet van mij, maar dan wil ik hier ook geen islamiet meer zien.

Moderator woensdag 24 december 2003 @ 20:21:30 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15678153
Desi Bouterse wil ook geen lid zijn van de westerse wereld ... hij is een moordenaar, druglord, krankzinnige en een christen

alluh christenuh het land uit!

pi_15678352
quote:
Op woensdag 24 december 2003 20:21 schreef sp3c het volgende:
Desi Bouterse wil ook geen lid zijn van de westerse wereld ... hij is een moordenaar, druglord, krankzinnige en een christen

alluh christenuh het land uit!

Kerken dicht zou al mooi begin zijn
  Moderator woensdag 24 december 2003 @ 20:39:18 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15678533
of gewoon niet jan en alleman aankijken op wat een stel idioten aan het andere eind van de wereld uitvreten
  woensdag 24 december 2003 @ 21:08:05 #40
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_15679194
quote:
Op woensdag 24 december 2003 20:13 schreef Code13 het volgende:

De Islam WIL geen deel uitmaken van een vrije wereld,
het hoeft ook niet van mij, maar dan wil ik hier ook geen islamiet meer zien.

Waarom zeg je dat DE ISLAM geen deel wil uitmaken van een vrije wereld, terwijl het juist fundamentalisten zijn die dit niet willen.
I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
  donderdag 25 december 2003 @ 13:23:56 #41
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_15691928
hallo mensen

is moeilijk he? aardig voor elkaar zijn, en mensen in hun waarde laten?
het vergt nogal wat van je tolerantieniveau en frustratiegrens als iemand een kerstwens uitspreekt...
eng he , het woordje Islam en Jezus?
gaan we gelijk met stellingen gooien, die we toevallig ergens gehoord hebben, want het kan natuurlijk niet waar zijn , dat iemand zonder kwaadaardige bijbedoelingen ( t is en blijft een islamiet...) een kerstwens uitspreekt...

Ga eens luisteren op een willekeurig verjaardagsfeest , of beter kerstmaaltijd... dan zijn wij nooit degene die kwetsen, laten altijd mensen voorgaan bij de kassa, zijn er zoveel lid van Greenpeace etc etc, en inderdaad de aarde zou vooral vredig moeten zijn, etc kortom : wij doen het nooit! het zijn altijd die anderen...

vrede begint met respect, en als je Abdullah al bij voorbaat niet serieus neemt omdat hij Moslim is, en hij onderdeel uitmaakt van een groep waar ook rotte appels tussen zitten ( net als bij de kerk, etc etc)
dan heb je geen respect voor Abdullah,
en draag je zelf in ieder geval niet aan vrede bij.

( als je respect voor een ander hebt, heb je ook respect voor jezelf)

dat is mijn kerstboodschap...

donderdag 25 december 2003 @ 14:36:51 #42
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15693836
quote:
Op donderdag 25 december 2003 13:23 schreef nanalune het volgende:
hallo mensen

is moeilijk he? aardig voor elkaar zijn, en mensen in hun waarde laten?
het vergt nogal wat van je tolerantieniveau en frustratiegrens als iemand een kerstwens uitspreekt...
eng he , het woordje Islam en Jezus?
gaan we gelijk met stellingen gooien, die we toevallig ergens gehoord hebben, want het kan natuurlijk niet waar zijn , dat iemand zonder kwaadaardige bijbedoelingen ( t is en blijft een islamiet...) een kerstwens uitspreekt...

Ga eens luisteren op een willekeurig verjaardagsfeest , of beter kerstmaaltijd... dan zijn wij nooit degene die kwetsen, laten altijd mensen voorgaan bij de kassa, zijn er zoveel lid van Greenpeace etc etc, en inderdaad de aarde zou vooral vredig moeten zijn, etc kortom : wij doen het nooit! het zijn altijd die anderen...

vrede begint met respect, en als je Abdullah al bij voorbaat niet serieus neemt omdat hij Moslim is, en hij onderdeel uitmaakt van een groep waar ook rotte appels tussen zitten ( net als bij de kerk, etc etc)
dan heb je geen respect voor Abdullah,
en draag je zelf in ieder geval niet aan vrede bij.

( als je respect voor een ander hebt, heb je ook respect voor jezelf)

dat is mijn kerstboodschap...

Zeg je hebt het hier wel over deze man:
'Haselhoef begrijpt hakenkruis spandoeken'

en

Imam Abdullah R.F. Haselhoef en zijn deskundigheid
Homoseksualiteit is schadelijk voor de samenleving. Als de ,,ziekte'' zich onder de jeugd verspreidt, zal dat tot uitsterven leiden. ,,Homoseksualiteit blijft niet beperkt tot de mensen die deze ziekte hebben, maar kan zich verspreiden. De Nederlandse samenleving is multicultureel. Dus als de ziekte zich dan verspreidt, kan iedereen besmet raken. Daar zijn we bang voor''

pi_15695155
Naja, fijn kerstfeest / yule / eetfeest iedereen.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_15696638
quote:
Op donderdag 25 december 2003 14:36 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Zeg je hebt het hier wel over deze man:
'Haselhoef begrijpt hakenkruis spandoeken'

Je kan van iedereen een monster maken als je zijn antwoorden buiten de context en vraag uit het verband toont.

Na aanleiding van onderstaand persbericht was ik uitgenodigd voor Buitenhof

http://groups.google.nl/groups?q=moslim+media+groep&hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_qdr=all&selm=3cc1e26d%240%2419827%40news2.zeelandnet.nl&rnum=2

Vervolgens is er na de uitzending van Buitenhof door een 'objectieve' journalist van teletekst ervan gemaakt dat ik hakenkruizen zou goedkeuren.

http://groups.google.nl/groups?q=moslim+media+groep&hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_qdr=all&selm=3cc9311c%240%2456020%40news2.zeelandnet.nl&rnum=1

quote:
http://forum.fok.nl/showtopic.php/63827/1/25
Homoseksualiteit is schadelijk voor de samenleving. Als de ,,ziekte'' zich onder de jeugd verspreidt, zal dat tot uitsterven leiden. ,,Homoseksualiteit blijft niet beperkt tot de mensen die deze ziekte hebben, maar kan zich verspreiden. De Nederlandse samenleving is multicultureel. Dus als de ziekte zich dan verspreidt, kan iedereen besmet raken. Daar zijn we bang voor''

Bovengenoemde uitspraak is niet van mij!! Maar van imam el Moumni, iemand waar ik vaak mee verward wordt.

Wat betreft homoseksualiteit en andere onderwerpen waarover ik geschreven heb hier enige links:

http://www.maghrebonline.nl/forum2002/viewtopic.php?t=8582&highlight=haselhoef+hazelhoef+hasselhoef"
Doodstraf op (homo)seksualiteit?

http://www.maghrebonline.nl/forum2002/viewtopic.php?t=9112&highlight=haselhoef+hazelhoef+hasselhoef"
Info over Ramadan

http://www.maghrebonline.nl/forum2002/viewtopic.php?t=9429&highlight=haselhoef+hazelhoef+hasselhoef"
Ons Koningshuis Ouderenzorg en Integratie

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=61806&highlight=haselhoef+or+hazelhoef+or+hasselhoef"
Maagdenvlies ontsluiert

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=62802&highlight=haselhoef+or+hazelhoef+or+hasselhoef">
De Jihad de AIVD en Justitie

http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=186756&highlight=haselhoef+or+hazelhoef+or+hasselhoef"
Slaan van vrouwen

http://www.indymedia.nl/nl/2003/04/11450.shtml">
Drugs Legaliseren?

http://www.indymedia.nl/nl/2003/05/12076.shtml">
Liever een kerkgebouw als moskee

Als je misschien iets meer wilt weten over mijn achtergronden e.d. dan kun je volgende links bezoeken:

http://www.trouw.nl/religieenfilosofie/tiengeboden/artikelen/8761027335661.html"
De 10 geboden dagblad Trouw

http://www.islamenburgerschap.nl/imam.html"
Speech herdenking 09/11

http://www.onlijn.nl/editie/0210/imamverklaring.htm"
Wel of geen Imam?

http://www.nrc.nl/internet/rtv/1005028098834.html"
Zonder diploma

http://www.d66.nl/documenten/idee/archives/001761.html"
Idee - Tijdschrift D66

http://oud.refdag.nl/isla/011019isla21.html"
Koran is als ontleedmes

http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=152852&highlight=haselhoef+or+hazelhoef+or+hasselhoef"
Dierenvriend verhaaltje

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/rvu/spiegels/011029.rm?start=00:10"
Radio interview Spiegels

http://www.speakersacademy.nl/index.html?pid=30&spreker=381"
Speakers Academy

Admin donderdag 25 december 2003 @ 16:53:12 #45
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_15696703
Beste Abdullah, ik wil jou, en je familie een hele fijne kerst toewensen,
en dat er ooit,
ooit een tijd mag komen dat humaniteit de meerderheid gaat vormen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_15696724

Wel jammer van die domme reacties ertussen

pi_15696727
Fijne feestdagen voor iedereen.

(Van iemand die nog wat agnostisch hobbied tussen Tao'isme, Boedhisme en Zen)

"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
pi_15698022
Ojeeej, een beetje laat misschien. In iedergeval, ik als moslim zijnde wens iedereen een prettig kerstfeest toe en ook alvast een gelukkig en spetterend 2004. Wij, Joden, Christenen, Moslims en natuurlijke alle andere mensen moeten laten zien dat we met elkaar kunnen leven! 2004 is het jaar om het te laten zien!!!! Een nieuw begin!

ik begroet jullie op de Islamitische manier!

Allah Al Watan Al Malik
pi_15698073
Dank je wel Abdullah, zelf ook een fijne kerst toegewenst !

Dat vele christenen, joden en moslims jouw voorbeeld mogen volgen

pi_15705616
quote:
Op donderdag 25 december 2003 16:53 schreef yvonne het volgende:
Beste Abdullah, ik wil jou, en je familie een hele fijne kerst toewensen,
en dat er ooit,
ooit een tijd mag komen dat humaniteit de meerderheid gaat vormen.
Dat vind ik nogal grof... humanisme verwarren met islam
Ik kan mij goed voorstellen dat je hiermee veel humaisten tot op het bot beledigt
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_15705724
quote:
Op donderdag 25 december 2003 23:25 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Dat vind ik nogal grof... humanisme verwarren met islam
Ik kan mij goed voorstellen dat je hiermee veel humaisten tot op het bot beledigt

D'r is niemand die de term humanisme gebruikt heeft ei.
pi_15705846
quote:
Op donderdag 25 december 2003 23:27 schreef gelly het volgende:

[..]

D'r is niemand die de term humanisme gebruikt heeft ei.

Sorry! Je hebt gelijk... 't was humaniteit.
  Admin donderdag 25 december 2003 @ 23:33:31 #53
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_15705955
quote:
Op donderdag 25 december 2003 23:30 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Sorry! Je hebt gelijk... 't was humaniteit.

Zucht

EERST lezen, dan blaten.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_15729182
quote:
Op woensdag 24 december 2003 21:08 schreef Tuana het volgende:

[..]

Waarom zeg je dat DE ISLAM geen deel wil uitmaken van een vrije wereld, terwijl het juist fundamentalisten zijn die dit niet willen.

Ik moet toch nog even reageren.

Goed punt,
Ik stelde me aan

Maar ik heb wel zo mijn twijfels over percentage Wel/Niet Fundamentalist nu Europa maatregelen gaat nemen tegen de opmars van de islam.

Nogmaals sorry voor de eerdere uitbarsting.

zaterdag 27 december 2003 @ 04:18:52 #55
45720 doedelzak13
downt er lustig op los
pi_15736335
Ook een gezegende kerst en een voorspoedig nieuw jaar, Abdullah (en mede-Fokkers).
Keep up the good work!
  zaterdag 27 december 2003 @ 06:43:10 #56
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_15736833
quote:
1. Toevallig was Hitler wel gelovig.
2. kapitalisme en het voetballen voor meer doden dan godsdiensten?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_15739800
Ah, 't is the season for Pavlov reactions.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  zaterdag 27 december 2003 @ 14:11:12 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15740970
ik wil best wel vaker een slachtfeest meemaken. heel gezellig die keer dat ik erbij was .
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_15741025
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:11 schreef zoalshetis het volgende:
ik wil best wel vaker een slachtfeest meemaken. heel gezellig die keer dat ik erbij was .
Je hebt het in ieder geval overleefd
  zaterdag 27 december 2003 @ 17:18:17 #60
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15745297
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:14 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Je hebt het in ieder geval overleefd

lekker hoor. het is namelijk net in de tijd dat de lammetjes op hun best smaken. en niks geen kistlammetjes, maar heerlijk dartelende, zelfuitgezochte biologische toplammetjes.
pi_15796638
quote:
Op woensdag 24 december 2003 19:58 schreef Code13 het volgende:
1e of 2e kerstdag.

Het is nu 29-12 en ik heb nog steeds niets van je gehoord.
  maandag 29 december 2003 @ 18:24:49 #62
60090 Akkersloot
pi_15802039
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Misschien was Code13 het westerse doel dat getroffen is.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  maandag 29 december 2003 @ 18:27:07 #63
60090 Akkersloot
pi_15802104
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[wanneer vinden die aanslagen plaats 1e of 2e kerstdag]

Elders gelezen. Aanslag op Brits verkeersvliegtuig in Saoedi Arabie voorkomen.
pi_15805933
quote:
Op maandag 29 december 2003 18:27 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Wat ontkent wordt door zowel British Airways als de Soedische regering, een soort van zuig uit je duim en voila verhaal dus.
Allah Al Watan Al Malik
pi_15818122
quote:
Op maandag 29 december 2003 18:27 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Bron?
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 11:38:53 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15820057
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 06:43 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

1. Toevallig was Hitler wel gelovig.
2. kapitalisme en het voetballen voor meer doden dan godsdiensten?

dat hitler gelovig was maakt de tweede wereldoorlog nog geen godsdienstoorlog.

dan was de recentelijke oorlog in Irak er ook 1

pi_15854942
quote:
Op maandag 29 december 2003 20:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat ontkent wordt door zowel British Airways als de Soedische regering, een soort van zuig uit je duim en voila verhaal dus.

En de geplande aanslag op het militair hospitaal in Hamburg ook, zeker
Ik ben niet tegen zelfmoordaanslagen van moslimfanaten, zolang ze het maar allemaal, zonder uitzonderingen, in één keer doen.
Allah een hoop martelaren rijker en de wereld een hoop malloten armer.
pi_15857196
Ja en de bron was "Amerikaanse veiligheidsdiensten". Europa bangmaken is nog altijd in het voordeel van Amerika.
Allah Al Watan Al Malik
pi_15858124
quote:
Op woensdag 31 december 2003 15:08 schreef Mutant01 het volgende:
Ja en de bron was "Amerikaanse veiligheidsdiensten". Europa bangmaken is nog altijd in het voordeel van Amerika.
Ik dacht dat jij een positieve uitzondering vormde....
Jammer dat ik mij vergist heb
pi_15859601
quote:
Op woensdag 31 december 2003 15:43 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij een positieve uitzondering vormde....
Jammer dat ik mij vergist heb

Mag ik weten waar dat op slaat? Moet ik de buitenlandse politiek van de VS goedkeuren om een positieve uitzondering te zijn? Erg gekke en intolerante gedachte Meneertje Macky
Allah Al Watan Al Malik
pi_15929720
dubbel

[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 03-01-2004 17:33]

pi_15958153
Die kerstgroet van die imaan accepteer ik als ze bepaalde dingen uit dat heilige boek van de islam schrappen.
Zoals het doden van ongelovigen en het slaan van vrouwen.
Als je er niet mee eens bent kun je hier: http://dutch.faithfreedom.org/forum/ verder discusiéren.
"Als je nooit twijfelt leer je niets"
pi_15976562
quote:
Op zondag 4 januari 2004 17:39 schreef Bhaarath het volgende:
Die kerstgroet van die imaan accepteer ik als ze bepaalde dingen uit dat heilige boek van de islam schrappen.
Zoals het doden van ongelovigen en het slaan van vrouwen.
Als je er niet mee eens bent kun je hier: http://dutch.faithfreedom.org/forum/ verder discusiéren.
Ik ben het niet met je eens en ik ga ook niet in op je spampraktijken.
pi_15984756
Dus alles wat in de Koran staat is acceptabel, inclusief de versen waar een oproep gedaan wordt om ongelovigen te doden en vrouwen die ongehoorzaam zijn te slaan.
pi_15985025
quote:
Op maandag 5 januari 2004 16:37 schreef Bhaarath het volgende:
Dus alles wat in de Koran staat is acceptabel, inclusief de versen waar een oproep gedaan wordt om ongelovigen te doden en vrouwen die ongehoorzaam zijn te slaan.
Kun je mij de exacte lokatie van de betreffende verzen in de Koran aanwijzen, aangezien jij je hier probeert op te werpen als zijnde een islam- of korandeskundige?
pi_15986011
Een paar voorbeelden uit de edele Koran:
004.089. They desire that you should disbelieve as they have disbelieved, so that you might be (all) alike; therefore take not from among them friends until they fly (their homes) in Allah's way; but if they turn back, then seize them and kill them wherever you find them, and take not from among them a friend or a helper.

002.191.And kill them wherever you find them, and drive them out from whence they drove you out, and persecution is severer than slaughter, and do not fight with them at the Sacred Mosque until they fight with you in it, but if they do fight you, then slay them; such is the recompense of the unbelievers.

004.084. Fight then in Allah's way; this is not imposed on you except In relation to yourself, and rouse the believers to ardor maybe Allah will restrain the fighting of those who disbelieve and Allah is strongest in prowess and strongest to give an exemplary punishment.

009.014. Fight them, Allah will punish them by your hands and bring them to disgrace, and assist you against them and heal the hearts of a believing people.

025.052 . So do not follow the unbelievers, and strive against them a mighty striving with it.

Over vrouwen:
004.034. Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great.

Uit de Hadith:
"Ali Ibn Abi Talib encountered a man called 'Umru and told him, `I indeed invite you to Islam.' 'Umru said, `I do not need that.' 'Ali said, Then I call you to fight.' (This was the same policy Muhammad used with those who rejected his invitation.) 'Umru answered him, `What for my nephew? By God, I do not like to kill you.' `Ali said, `But, by God, I love to kill you"' (ibn Hisham, "The Biography of the Prophet", part 3, p. 113; see also Al Road Al Anf part 3, p. 263).

maandag 5 januari 2004 @ 17:52:43 #77
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_15986264
Dank je wel voor deze heldere uitleg!
Ik liep al een tijdje rond met het idee om mijn vrouw een paar klappen te geven, maar kon niet echt rechtvaardiging vinden. Ik denk dat zij een beroerde nacht tegemoed gaat

Oh, shit...
Ik ben agnostisch, dus nou mag ik het nog niet

pi_15986456
quote:
Op maandag 5 januari 2004 17:44 schreef Bhaarath het volgende:
Een paar voorbeelden uit de edele Koran:
004.089. They desire that you should disbelieve as they have disbelieved, so that you might be (all) alike; therefore take not from among them friends until they fly (their homes) in Allah's way; but if they turn back, then seize them and kill them wherever you find them, and take not from among them a friend or a helper.
4.90. Behalve degenen die tot een volk behoren waarmee gij een verbond gesloten hebt, of zij die tot u komen terwijl hun hart zich verzet u te bestrijden of hun eigen volk aan te vallen. En indien Allah wilde, zou Hij hun macht tegen u hebben gegeven; dan zouden zij zeker tegen u hebben gevochten. Dus, als zij zich van u op een afstand houden en u niet bestrijden en u vrede aanbieden - heeft Allah u niet toegestaan iets tegen hen te ondernemen.

002.191.And kill them wherever you find them, and drive them out from whence they drove you out, and persecution is severer than slaughter, and do not fight with them at the Sacred Mosque until they fight with you in it, but if they do fight you, then slay them; such is the recompense of the unbelievers.
2.190.En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.

004.084. Fight then in Allah's way; this is not imposed on you except In relation to yourself, and rouse the believers to ardor maybe Allah will restrain the fighting of those who disbelieve and Allah is strongest in prowess and strongest to give an exemplary punishment.
4.84. Strijd daarom voor de zaak van Allah - slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld - en spoor de gelovigen aan. Het kan zijn, dat Allah de macht der ongelovigen zal beteugelen en Allah is sterker in macht en streng in het opleggen van straf. (Je kunt namelijk ook strijden met woorden, zoals we nu bijvoorbeeld doen)

009.014. Fight them, Allah will punish them by your hands and bring them to disgrace, and assist you against them and heal the hearts of a believing people.

025.052 . So do not follow the unbelievers, and strive against them a mighty striving with it.

Over vrouwen:
004.034. Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great.
Dat is mooi, maar ik prefereer als eerste de optie om te praten en te discussieren met mijn vrouw.

Uit de Hadith:
"Ali Ibn Abi Talib encountered a man called 'Umru and told him, `I indeed invite you to Islam.' 'Umru said, `I do not need that.' 'Ali said, Then I call you to fight.' (This was the same policy Muhammad used with those who rejected his invitation.) 'Umru answered him, `What for my nephew? By God, I do not like to kill you.' `Ali said, `But, by God, I love to kill you"' (ibn Hisham, "The Biography of the Prophet", part 3, p. 113; see also Al Road Al Anf part 3, p. 263).

Selectief kwoten
pi_15986599
Het staat er toch maar.
Daarom vind ik dat je geen een religieus boek klakkeloos moet overnemen. Je moet altijd kritisch zijn. Elk boek, ook de religieuze boeken zijn door mensen geschreven. Als je gaat zeggen dat iets acceptabel is, alleen omdat het eeuwen geleden in een religieus boek geschreven staat krijg je problemen.
pi_15986617
Maar wiens kloon ben je eigelijk, Bhaarath? Akkersloot kan het niet zijn, want je hebt het woord temporaal elipsie niet gebruikt. Misschien Tedje, want die hebben we al een poosje niet meer gehoord. Of toch Robert?

[Dit bericht is gewijzigd door KirmiziBeyaz op 05-01-2004 18:05]

maandag 5 januari 2004 @ 18:05:46 #81
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_15986633
Wat nou: selectief quoten
Het stáát er godverdomme toch!

Of de islam in essentie een tolerante godsdienst is of niet, is niet ter zake doende.
Wat jullie ervan gemaakt hebben, dat is het probleem. Zodra er ergens een bom ontploft kun je er vergif op innemen dat er weer zo'n tolerante moslim bezig is.
Uitzondering zijn de anarchistische malloten uit Bologna, dus kom ajb niet daarmee op de proppen.

pi_15986663
quote:
Op maandag 5 januari 2004 18:04 schreef Bhaarath het volgende:
Het staat er toch maar.
Daarom vind ik dat je geen een religieus boek klakkeloos moet overnemen. Je moet altijd kritisch zijn. Elk boek, ook de religieuze boeken zijn door mensen geschreven. Als je gaat zeggen dat iets acceptabel is, alleen omdat het eeuwen geleden in een religieus boek geschreven staat krijg je problemen.
En wat heeft dat ook alweer met een vriendelijke kerstgroet te maken? Niemand zegt ook dat hij/zij letterlijk volgens alle regels van de Bijbel/Koran/Thora leeft.
pi_15986761
quote:
Op maandag 5 januari 2004 18:05 schreef Mr-Mackey het volgende:

Of de islam in essentie een tolerante godsdienst is of niet, is niet ter zake doende.
Wat jullie ervan gemaakt hebben, dat is het probleem. Zodra er ergens een bom ontploft kun je er vergif op innemen dat er weer zo'n tolerante moslim bezig is.
Uitzondering zijn de anarchistische malloten uit Bologna, dus kom ajb niet daarmee op de proppen.

Doet inderdaad niet terzake, maar het is opvallend dat sommige mensen als vliegen op stront op bepaalde topics afkomen. Ook jij. Dat je even generaliseert doet er natuurlijk ook niet toe.

Wat "jullie" ervan gemaakt hebben, dat is het probleem. Zodra er ergens een bom ontploft kun je er vergif op innemen dat er weer een aantal zal denken dat alle moslims dit willen en er achter staan. Uitzondering zijn de ruimdenkendere, tolerante medemens.

maandag 5 januari 2004 @ 18:28:31 #84
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_15987240
quote:
Op maandag 5 januari 2004 18:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Doet inderdaad niet terzake, maar het is opvallend dat sommige mensen als vliegen op stront op bepaalde topics afkomen. Ook jij. Dat je even generaliseert doet er natuurlijk ook niet toe.

Wat "jullie" ervan gemaakt hebben, dat is het probleem. Zodra er ergens een bom ontploft kun je er vergif op innemen dat er weer een aantal zal denken dat alle moslims dit willen en er achter staan. Uitzondering zijn de ruimdenkendere, tolerante medemens.

Ayaan had gelijk: zelfreflectie is vér te zoeken, bij jullie!

P.S. Wat vind jij van vrouwenbesnijdenis

maandag 5 januari 2004 @ 18:31:49 #85
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15987330
quote:
Op maandag 5 januari 2004 18:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

en u?
pi_15989211
quote:
Op Monday 5 January 2004 18:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en u?

Wat is er met mij? Dat ik mij interesseer in dit soort topics? Ja, maar misschien komt dat omdat het mij direct en 100% betrekt. Maar was dat je bijdrage vandaag?
pi_15989281
quote:
Op Monday 5 January 2004 18:28 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Ahali heeft een trauma. Ze moet nodig naar een psychiater.

Wat ik van vrouwenbesnijdenis vind? Wat moet ik ervan vinden? Het is een vreemd onderdeel van de cultuur in Somalië. Wat het met dit onderwerp te maken heeft, is me even ontschoten.

pi_15989545
quote:
Ayaan heeft een trauma en moet naar een psychiater
Dit is wel een erge goedkope manier om je tegenstander de mond te snoeren. Zo van, je hoeft haar ook niet serieus te nemen.
Alles wat ze zegt komt door een trauma.
Als ze werkelijk een trauma zou hebben komt het omdat ze slachtoffer is geworden van de islam.
  maandag 5 januari 2004 @ 20:45:54 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15990978
quote:
Op Monday 5 January 2004 19:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat is er met mij? Dat ik mij interesseer in dit soort topics? Ja, maar misschien komt dat omdat het mij direct en 100% betrekt. Maar was dat je bijdrage vandaag?

ik heb mijn bijdrage in dit topic reeds gegeven. zo rond kerst

[Dit bericht is gewijzigd door zoalshetis op 05-01-2004 20:50]

pi_15991291
quote:
Op Monday 5 January 2004 19:52 schreef Bhaarath het volgende:

[..]

Dit is wel een erge goedkope manier om je tegenstander de mond te snoeren. Zo van, je hoeft haar ook niet serieus te nemen.
Alles wat ze zegt komt door een trauma.
Als ze werkelijk een trauma zou hebben komt het omdat ze slachtoffer is geworden van de islam somalische cultuur.

pi_15991343
quote:
Op maandag 5 januari 2004 20:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb mijn bijdrage in dit topic reeds gegeven. zo rond kerst

Ik hoop dat het gesmaakt heeft.
  maandag 5 januari 2004 @ 21:40:39 #92
60090 Akkersloot
pi_15992984
quote:
Ayaan heeft een trauma en moet naar een psychiater
Ook al zou Ayaan een trauma van haar islamitische of "culturele" jeugd hebben over gehouden dan is er nog niets aan de hand. Als het gevolg van je trauma is dat je pyromaan of pedofiel wordt dan wel natuurlijk. Maar natuurlijk niet als je anti-islam wordt.

Er zijn ook meer mensen die net als ayaan anti-islam zijn. Die hebben haar jeugd ook niet meege maakt. Dus dat argument van de poster slaat nergens op.

Wat de poster wil zeggen is natuurlijk "Ayaan is anti-islam en dus moet ze naar de psychiator". Dat is nu net de reden dat ik anti-islam ben. Lang leve de godsdienstvrijheid !!!!!!!!! (niet alleen voor fundamentalistische moslims dus)

pi_16003284
quote:
Op maandag 5 januari 2004 21:40 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ook al zou Ayaan een trauma van haar islamitische of "culturele" jeugd hebben over gehouden dan is er nog niets aan de hand. Als het gevolg van je trauma is dat je pyromaan of pedofiel wordt dan wel natuurlijk. Maar natuurlijk niet als je anti-islam wordt.

Er zijn ook meer mensen die net als ayaan anti-islam zijn. Die hebben haar jeugd ook niet meege maakt. Dus dat argument van de poster slaat nergens op.

Wat de poster wil zeggen is natuurlijk "Ayaan is anti-islam en dus moet ze naar de psychiator". Dat is nu net de reden dat ik anti-islam ben. Lang leve de godsdienstvrijheid !!!!!!!!! (niet alleen voor fundamentalistische moslims dus)

Nee, dat wilde de poster eigelijk helemaal niet zeggen en de poster vindt het niet lief dat je altijd zijn woorden verdraaid zodat ze precies in je nauwe straatje passen.

Overigens zijn er inderdaad ook andere mensen die net als Ahali anti-islam zijn. Voor die mensen vind ik het jammer dat ze hun tijd hiermee verdoen, maar goed.

Dat je beweert dat iemand met een trauma uiteindelijk alleen een pyromaan of een pedofiel kan worden, is natuurlijk ook BS. Je kan er blijkbaar ook paranoïde van worden, net als Ahali dus en nog aantal.

dinsdag 6 januari 2004 @ 10:29:05 #94
60090 Akkersloot
pi_16003409
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 10:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat je beweert dat iemand met een trauma uiteindelijk alleen een pyromaan of een pedofiel kan worden, is natuurlijk ook BS. Je kan er blijkbaar ook paranoïde van worden, net als Ahali dus en nog aantal.
En dan is je signature "Ik heb een hekel aan kortzichtige en respectloze mensen, zonder dat ik ze respectloos behandel".
pi_16003663
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 10:29 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

En dan is je signature "Ik heb een hekel aan kortzichtige en respectloze mensen, zonder dat ik ze respectloos behandel".

En nu weer inhoudelijk, ipv op de man aub.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 11:50:30 #96
60090 Akkersloot
pi_16005528
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 10:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En nu weer inhoudelijk, ipv op de man aub.
Dat is niet op de man, dat is op jouw signature
  dinsdag 6 januari 2004 @ 11:55:02 #97
60090 Akkersloot
pi_16005651
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 10:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Je draait er gewoon om heen. Zou je als gevolg van een trauma anti-islam zijn geworden dat is dat geen enkel probleem. Alleen als je als gevolg van een trauma bijvoorbeeld pedofiel of pyromaan zou zijn geworden.

Je doet net als of het een probleem is als iemand anti-islam is geworden. Ooti van de vrijheid van godsdienst gehoord. Of van het niet alleen maar goede dingen uit zgn "heilige" boeken halen en vervolgens zo'n boek als "goddelijk" propageren.

pi_16005937
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 11:50 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dat is niet op de man, dat is op jouw signature

Dus op de man. Je hoeft het niet te verbloemen.
pi_16005987
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 11:55 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Je draait er gewoon om heen. Zou je als gevolg van een trauma anti-islam zijn geworden dat is dat geen enkel probleem. Alleen als je als gevolg van een trauma bijvoorbeeld pedofiel of pyromaan zou zijn geworden.

Je doet net als of het een probleem is als iemand anti-islam is geworden. Ooti van de vrijheid van godsdienst gehoord. Of van het niet alleen maar goede dingen uit zgn "heilige" boeken halen en vervolgens zo'n boek als "goddelijk" propageren.

Dat zei ik niet en wederom probeer je mijn woorden zo om te draaien zodat ze in je straatje passen. Ik had het over mensen die paranoïde worden, met als gevolg bijv. islam-haat. Deze mensen zijn een probleem, net als pedo's en pyro's.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 12:20:44 #100
60090 Akkersloot
pi_16006321
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik had het over mensen die paranoïde worden, met als gevolg bijv. islam-haat. Deze mensen zijn een probleem, net als pedo's en pyro's.
Islam-hater is echt een dooddoenertje is het niet. Ik weet niet wat jij onder islam verstaat. In elk geval versta ik onder Mein koran vers 5:33 "De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden is dat ze verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" als fascisme.
Als je daar tegen bent ben je dan paranoide ?
  dinsdag 6 januari 2004 @ 12:22:23 #101
60090 Akkersloot
pi_16006356
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Deze mensen zijn een probleem, net als pedo's en pyro's.
Was in de islamistische republiek Iran de huwbare leeftijd voor een meisje geen negen jaar, om de traditie van de pedofiel Mohammed in ere te houden ?
pi_16006375
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:22 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Was in de islamistische republiek Iran de huwbare leeftijd voor een meisje geen negen jaar, om de traditie van de pedofiel Mohammed in ere te houden ?

En wat dan nog?
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_16006407
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:20 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Islam-hater is echt een dooddoenertje is het niet. Ik weet niet wat jij onder islam verstaat. In elk geval versta ik onder Mein koran vers 5:33 "De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden is dat ze verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" als fascisme.
Als je daar tegen bent ben je dan paranoide ?

Mein Koran (paranoïde?)
pi_16006426
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Mein Koran (paranoïde?)

tis een mooie combo doet me wel aan Gil-Gilad denken, die zei dat ook altijd.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 12:31:21 #105
60090 Akkersloot
pi_16006564
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:25 schreef pro_jeex het volgende:
Het is dus niet totaal nutteloos om op Fok te posten. Ik vond het wel goed gevonden van Gil_Gilad.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 12:32:41 #106
60090 Akkersloot
pi_16006597
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Mein Koran (paranoïde?)
Mein koran Vers 5:33 noem ik fascistisch. Is dat paranoide ?
  dinsdag 6 januari 2004 @ 12:34:56 #107
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_16006645
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:32 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nee, dat is dom. En hoewel de meeste fascisten wel dom zijn, is niet elke domme persoon per definitie een fascist.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_16006691
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:31 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Het is dus niet totaal nutteloos om op Fok te posten. Ik vond het wel goed gevonden van Gil_Gilad.

dus je praat alleen anderen na? dacht ik al.
pi_16006699
quote:

[..]

ja.
pi_16007130
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:22 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben geen Iraniër en ben dus ook niet bekend met hun wetten.
pi_16007142
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:25 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Wie de neuk is dat?
pi_16007172
quote:

[..]

Als je als een gewoon mens gewoon zou kunnen discussieren met "Koran Vers 5.33 blablabla" dan zouden mensen je serieus nemen. Maar je intentie is overduidelijk niet discussie.

En ja, dat vind ik paranoïde.

dinsdag 6 januari 2004 @ 12:58:31 #113
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16007182
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:31 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Robert Jensen had em verzonnen.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 13:01:53 #114
60090 Akkersloot
pi_16007276
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:58 schreef Robert_Jensen het volgende:
Robert Jensen had em verzonnen.
Robert Jensen

Je bent overigens van harte welkom op Het Centrale Akkersloot Topic. Deel 1. Kan je lachen met de megatrollers Dalai_Lama en Lord_Vetenari

pi_16007306
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:04 schreef deine_kamerad het volgende:
In NEDERLAND heb ik verdomd weinig behoefte aan een Islamitische kerstwens.

Prettig Kerstfeest allen.

Nepduitser...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_16007372
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wie de neuk is dat?

een recent unbande trol maar ik zal hem niet zo noemen, want ik word er ook voor uitgemaakt en ik weet hoe irritant het is.
  Moderator dinsdag 6 januari 2004 @ 17:53:47 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16015145
hoe dan fok!king ook ... nog een prettige kerst toegewenst aan iedereen
  dinsdag 6 januari 2004 @ 18:17:25 #118
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_16015920
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als je als een gewoon mens gewoon zou kunnen discussieren met "Koran Vers 5.33 blablabla" dan zouden mensen je serieus nemen. Maar je intentie is overduidelijk niet discussie.

En ja, dat vind ik paranoïde.

Je bent een zielig persoon.
Als ze je niet als knuffelturk behandelen ga mekkeren als aageschoten wild; triest...

Bovendien is dit geen Reli-discussie topic, maar een kerstwens van een zichzelf imam noemende Surinamer, overigens mijns inziens met de beste intensies.
Als je wilt discussieren over geloof (voor zover jij uberhaupt kunt discussieren), raad ik je aan dat hier te doen.

dinsdag 6 januari 2004 @ 18:24:12 #119
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16016146
quote:
Op maandag 5 januari 2004 20:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik hoop dat het gesmaakt heeft.

ja was erg lekker, bedankt nog.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 18:25:07 #120
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16016171
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 18:17 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Je bent een zielig persoon.
Als ze je niet als knuffelturk behandelen ga mekkeren als aageschoten wild; triest...

Bovendien is dit geen Reli-discussie topic, maar een kerstwens van een zichzelf imam noemende Surinamer, overigens mijns inziens met de beste intensies.
Als je wilt discussieren over geloof (voor zover jij uberhaupt kunt discussieren), raad ik je aan dat hier te doen.

is het geen echte imam dan? hebben ze me weer voor het lapje gehouden?
pi_16016257
Kerst is voorbij
  dinsdag 6 januari 2004 @ 18:28:30 #122
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16016274
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 18:27 schreef OldJeller het volgende:
Kerst is voorbij
your damn right.
  Moderator dinsdag 6 januari 2004 @ 18:40:01 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16016581
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 18:27 schreef OldJeller het volgende:
Kerst is voorbij
er zijn een aantal zekerheden in het leven

- als je geen adem haalt ga je dood
- je gaat zowieso dood
- er komt ieder jaar een nieuwe kerst
- die kerst is zelden wit in NL

laat de goede man gewoon zijn beste wensen uit te spreken zonder weer in een heel islam = achterlijk discussie terecht te komen.
Het hoeft niet per sé kerst te zijn om de beste wensen aan te bieden, maar om ze nu maar af te gaan kraken omdat zijn geloof niet jouw geloof is vind ik nogal stompzinnig

dinsdag 6 januari 2004 @ 18:52:53 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16016910
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 18:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

er (zijn) is een aantal zekerheden in het leven

- je gaat zowieso dood

laat de goede man gewoon zijn beste wensen uit te spreken zonder weer in een heel islam = achterlijk discussie terecht te komen.
Het hoeft niet per sé kerst te zijn om de beste wensen aan te bieden, maar om ze nu maar af te gaan kraken omdat zijn geloof niet jouw geloof is vind ik nogal stompzinnig

pi_16016971
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 18:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

er zijn een aantal zekerheden in het leven

- je gaat zowieso dood

Ik kan het afkraak gedeelte in mijn post eigenlijk niet vinden.. ?
  Moderator dinsdag 6 januari 2004 @ 19:32:30 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16017693
was ook niet tegen jouw gericht maar tov dit topic in het algemeen sorry bout that
  Moderator dinsdag 6 januari 2004 @ 19:34:45 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16017744
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 18:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zekerheden is toch het onderwerp?
of toch aantal?

* sp3c slaat zichzelf

woensdag 7 januari 2004 @ 13:03:54 #128
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16034997
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 19:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

zekerheden is toch het onderwerp?
of toch aantal?

* sp3c slaat zichzelf

een aantal is stout en slaat zich.
pi_16053267
quote:
Op maandag 5 januari 2004 16:37 schreef Bhaarath het volgende: Dus alles wat in de Koran staat is acceptabel, inclusief de versen waar een oproep gedaan wordt om ongelovigen te doden en vrouwen die ongehoorzaam zijn te slaan.
Er is geen tekst zonder context. Als je van een religie van vrede wat de Islam, Jodendom en Christendom zijn in een verkeerd daglicht wilt stellen dat kan heel makkelijk. Het selectief quoten van teksten zonder de daarbijbehorende context, tijd en plaats in acht te nemen, hiervan maak je van elke religie een gedrocht.

De teksten bijvoorbeeld omtrent het 'slaan van vrouwen' dien je op de volgende wijze te lezen:

quote:
Origineel gepost door daoya
Assalaamoe alaikoem allemaal!!
Ik weet niet of dit al eerder hier neer is gezet, maar toch zet ik het neer
Dit omdat het mij boos heeft gemaakt dat een vriendin van me door haar man wordt geslagen.... :kwaad:

Geschreven door: Abdullah Haselhoef

Blijkbaar leeft bij velen de overtuiging dat slaan van vrouwen in de Islam is toegestaan. Maar laten we onszelf eerst de volgende vragen voorhouden:
Komt het slaan van vrouwen alleen voor bij moslims? Komt het ook bij andersgelovigen voor? Zijn andersgelovigen er in geslaagd om vrouwenmishandeling volledig uit de samenleving te verbannen. Op welke wijze kun je het slaan van vrouwen voorkomen en hoe zou je dat volgens de Islam kunnen aanpakken?
De profeet sprak ooit zijn afschuw uit over het slaan en zei: [COLOR=red][B]'Hoe is het mogelijk dat iemand zijn vrouw slaat zoals je een wilde kameel slaat en vervolgens met haar wil slapen?'
[/COLOR]
En van Aisha (de vrouw van de profeet) weten we dat de profeet zelf nooit zijn vrouwen, dienaren of andere mensen geslagen heeft.

Metgezel Abu Masud al-Badri vertelt over slaan het volgende verhaal: [COLOR=red]'Ik was mijn dienaar met een zweep aan het slaan. Toen hoorde ik een stem achter me, "Pas op Abu Masud", maar ik herkende de stem niet, want de stem was gekleurd door intense boosheid. De profeet zei:" Pas op Abu Masud, pas op Abu Masud, pas op Abu Masud; want zeer zeker God heeft meer macht over jou dan jij over je dienaar." Vanaf die dag heb ik nooit meer mijn dienaren geslagen.' [/COLOR]
De Quraan behandelt het onderwerp slaan van vrouwen als volgt (4.34):
'Mannen zijn de beschermers en onderhouders van hun echtgenotes omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten in [fysieke] kracht en omdat zij van hun rijkdommen zullen besteden [aan hun vrouwen].
Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die vroom zijn en heimelijk bewaren hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld.
En degenen die zich slecht gedragen: wijst haar [eerst] terecht en [als dat niet helpt] laat haar in haar bedden alleen en [als laatste en ook afgeraden] geef haar een lichte tik [in plaats van haar te slaan].
Als zij hun gedrag veranderen, zoekt geen weg tegen haar[door oude koeien uit de sloot te halen of het herkauwen van ruzies]. Waarlijk, God is Verheven, Groot.'

Vervolgens is er, als bovengenoemde stappen tot verzoening tussen man en vrouw niet helpen, de volgende richtlijn (4.35):
'En als gij een breuk tussen hen vreest, stelt dan een scheidrechter [bemiddelaar] van zijn familie en van haar familie aan. Indien zij verzoening wensen zal God deze tussen hen tot stand brengen. Voorzeker, God is Alwetend, Alkennend.'
De Islam probeert het slaan van vrouwen te voorkomen door:

1. De voorbeeldfunctie van de profeet Mohammed, die zijn vrouw nooit geslagen heeft.

2. Het inbouwen van een 'stappenplan' door bijvoorbeeld eerst het gesprek aan te gaan

3. Over te gaan tot seksuele onthouding (voor mannen vaak een reden snel tot inkeer te komen) Want je mag niet met je vrouw slapen zolang je ruzies niet hebt bijgelegd.

4. Als dat niet helpt, wordt er gedoogd dat er symbolische lichte tik toe met een miswak (een tandenborstel van hout van ongeveer 20 x 1 cm) vanuit de pols (dus niet vanuit de elleboog of schouder) en niet in het gezicht of op intieme gedeelten wordt gegeven.

Islam heeft voor alle situaties regels ook voor die situaties die absoluut ongewenst zijn binnen een gezin.
Het feit dat Islam hier regels voor heeft betekent niet dat men hiertoe wordt opgeroepen om zijn vrouw te slaan, integendeel.
Deze regels en adviezen zijn juist bedoelt om agressieve en communicatie-arme mannen in het gareel te houden en vrouwen tegen hen in bescherming te nemen.
In de Quraan staat trouwens nergens dat vrouwen als zij geslagen en mishandeld worden dit lijdzaam moeten ondergaan.
In sommige gevallen is het raadzaam om verzet te plegen. Het is mijns inziens een legitieme grond voor echtscheiding als een man zijn handen niet thuis kan houden.
Ikzelf zou het volledig onacceptabel vinden als mijn dochters door hun toekomstige man geslagen zouden worden.

Abdullah Haselhoef [/B]

pi_16053394
Maar ook in Europa is huiselijk geweld nog niet uitgebannen:

Huiselijk geweld plaag in Spanje

Spaanse mannen hebben losse handjes
Door onze correspondent Edwin Winkels

Pilar Crevillent is de eerste vrouw dit jaar die in Spanje het leven laat door huiselijk geweld. 2004 begint zoals 2003 eindigde. Spaanse mannen slagen er maar niet in hun handen huis te houden.

Het jaar is net een week oud en de vloed aan berichten over huiselijk geweld in Spanje neemt al weer dramatische vormen aan. De avond van 4 januari was extreem. Een 38-jarige vent uit Malaga smeet met geweld zijn vrouw, dochter, de televisie en een gasfles het huis uit.

De politie in de provincie Navarra arresteerde vijf mannen voor het slaan van hun echtgenotes. In de badplaats Salou verwondde een 23-jarige zijn moeder. En in de Pyreneeën overleefde een vrouw een messteek van haar partner in de maag.

Er gaat geen week voorbij in Spanje of er wordt een vrouw door haar man, ex-echtgenoot of vriend vermoord. Die eerste dode van 2004 is ook al gevallen: Pilar Crevillent (41). Zij woonde op Mallorca, was weduwe, moeder van drie kinderen. Pilar kwam op 2 januari om door een schot met een jachtgeweer.

2003 was een recordjaar. Liefst 70 vrouwen waren door huiselijk geweld om het leven gekomen, 18 meer dan het jaar ervoor. En ondanks strengere wetten, meer politiebescherming en rechterlijke bevelen die de agressieve oud-echtgenoten op afstand moeten houden, komt aan deze absurde moorden maar geen einde.

Pilar Crevillent, schoonmaakster in een ziekenhuis, was een geval dat, zoals zo vaak, spreekt voor de talloze anderen. Nadat haar man was overleden (in 2001) had ze een kortstondige relatie met Domingo Pozo. ,,Hij was aardig buiten de deur, maar thuis een duivel. Hij sloeg Pilar vaak en als hij had gedronken werd hij nog gewelddadiger'', zeggen vriendinnen en familieleden.

Uiteindelijk brak Pilar met Domingo en in maart 2002 klaagde ze hem aan omdat hij haar met de dood bedreigde. Ze vroeg de rechter haar tegen haar ex-vriend te beschermen en hem te gelasten op afstand te blijven. Ze was niet de enige Spaanse vrouw met dat probleem. Alleen al tussen augustus en oktober vorig jaar vroegen 4.234 vrouwen de rechter om bescherming. En zij zijn slechts het topje van een ijsberg van mishandelde vrouwen. De rest durft hun echtgenoten niet bij de politie aan te geven.

Op Oudjaarsnacht stuurde Domingo zijn vroegere vriendin een sms-je dat hij haar met rust zou laten. Maar toen hij diezelfde nacht vernam dat zij met een andere man dineerde, ontstak hij in woede. Anderhalve dag later zocht hij haar thuis op, schoot haar dood en verwondde met twee andere schoten twee van haar kinderen. Een 19-jarige zoon verkeert nog steeds in levensgevaar.

Domingo gaf zichzelf aan bij de politie. Het is de enige, wrange troost van deze misdaden. De dader is altijd direct bekend en ontkomt vrijwel nooit aan zijn straf, al slaan enkelen ook de hand aan zichzelf om dat te voorkomen. Maar juist omdat die gewelddadige echtgenoten, verloofden of vrienden vaak bekend zijn, óók bij de politie, vinden de vrouwenbewegingen in Spanje dat justitie veel te weinig aan het probleem doet.

De premier van het regionale parlement van het traditionele Castilië-La Mancha kwam enkele jaren geleden met een omstreden plan om de namen van mannen met losse handen publiekelijk te maken. Daar is het nooit van gekomen. Wel durven steeds meer vrouwen een einde te maken aan hun huwelijk of relatie met een gewelddadige man en hen bij justitie aan te klagen.

Op dit moment hebben 184 vrouwen in Spanje speciale politiebescherming. Bijna 100 agenten wijden zich aan hun taak als persoonlijke lijfwacht. Duizenden anderen moeten zich dagelijks zelf zien te verdedigen tegen de klappen, trappen en, in de ergste gevallen, messteken en schoten van jaloerse macho's van alle leeftijden - vorig jaar schoot een 83-jarige zijn vrouw dood.

De vrouwenbeweging Dones de Mallorca, die zondag een protestactie hield, legde er daarom de nadruk op dat het huiselijk geweld niet alleen een juridisch probleem is. ,,De hele maatschappij is er verantwoordelijk voor dat deze grootste vorm van sociaal onrecht in Spanje nog steeds bestaat.''

pi_16053510
quote:
Op maandag 5 januari 2004 18:04 schreef Bhaarath het volgende:
Het staat er toch maar.
Dat ontslaat jou toch niet van de menselijke verplichting en rechtvaardigheid die je als mens dient te betrachten naar ieder ongeacht haar/zijn geloofsovertuiging om: teksten niet selectief te kwoten en zo doende teksten van vrede en verdraagzaamheid weg te laten

Door op deze wijze te kwoten maak je je mijn inziens schuldig aan het verder polariseren van verstandhoudingen tussen mensen in onze samenleving.

[Dit bericht is gewijzigd door Abdullah.R.F.Haselhoef op 07-01-2004 23:38]

woensdag 7 januari 2004 @ 23:10:42 #132
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16053529
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 23:07 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:
Maar ook in Europa is huiselijk geweld nog niet uitgebannen:

Huiselijk geweld plaag in Spanje

Spaanse mannen hebben losse handjes
Door onze correspondent Edwin Winkels

Pilar Crevillent is de eerste vrouw dit jaar die in Spanje het leven laat door huiselijk geweld. 2004 begint zoals 2003 eindigde. Spaanse mannen slagen er maar niet in hun handen huis te houden.

Het jaar is net een week oud en de vloed aan berichten over huiselijk geweld in Spanje neemt al weer dramatische vormen aan. De avond van 4 januari was extreem. Een 38-jarige vent uit Malaga smeet met geweld zijn vrouw, dochter, de televisie en een gasfles het huis uit.

De politie in de provincie Navarra arresteerde vijf mannen voor het slaan van hun echtgenotes. In de badplaats Salou verwondde een 23-jarige zijn moeder. En in de Pyreneeën overleefde een vrouw een messteek van haar partner in de maag.

Er gaat geen week voorbij in Spanje of er wordt een vrouw door haar man, ex-echtgenoot of vriend vermoord. Die eerste dode van 2004 is ook al gevallen: Pilar Crevillent (41). Zij woonde op Mallorca, was weduwe, moeder van drie kinderen. Pilar kwam op 2 januari om door een schot met een jachtgeweer.

2003 was een recordjaar. Liefst 70 vrouwen waren door huiselijk geweld om het leven gekomen, 18 meer dan het jaar ervoor. En ondanks strengere wetten, meer politiebescherming en rechterlijke bevelen die de agressieve oud-echtgenoten op afstand moeten houden, komt aan deze absurde moorden maar geen einde.

Pilar Crevillent, schoonmaakster in een ziekenhuis, was een geval dat, zoals zo vaak, spreekt voor de talloze anderen. Nadat haar man was overleden (in 2001) had ze een kortstondige relatie met Domingo Pozo. ,,Hij was aardig buiten de deur, maar thuis een duivel. Hij sloeg Pilar vaak en als hij had gedronken werd hij nog gewelddadiger'', zeggen vriendinnen en familieleden.

Uiteindelijk brak Pilar met Domingo en in maart 2002 klaagde ze hem aan omdat hij haar met de dood bedreigde. Ze vroeg de rechter haar tegen haar ex-vriend te beschermen en hem te gelasten op afstand te blijven. Ze was niet de enige Spaanse vrouw met dat probleem. Alleen al tussen augustus en oktober vorig jaar vroegen 4.234 vrouwen de rechter om bescherming. En zij zijn slechts het topje van een ijsberg van mishandelde vrouwen. De rest durft hun echtgenoten niet bij de politie aan te geven.

Op Oudjaarsnacht stuurde Domingo zijn vroegere vriendin een sms-je dat hij haar met rust zou laten. Maar toen hij diezelfde nacht vernam dat zij met een andere man dineerde, ontstak hij in woede. Anderhalve dag later zocht hij haar thuis op, schoot haar dood en verwondde met twee andere schoten twee van haar kinderen. Een 19-jarige zoon verkeert nog steeds in levensgevaar.

Domingo gaf zichzelf aan bij de politie. Het is de enige, wrange troost van deze misdaden. De dader is altijd direct bekend en ontkomt vrijwel nooit aan zijn straf, al slaan enkelen ook de hand aan zichzelf om dat te voorkomen. Maar juist omdat die gewelddadige echtgenoten, verloofden of vrienden vaak bekend zijn, óók bij de politie, vinden de vrouwenbewegingen in Spanje dat justitie veel te weinig aan het probleem doet.

De premier van het regionale parlement van het traditionele Castilië-La Mancha kwam enkele jaren geleden met een omstreden plan om de namen van mannen met losse handen publiekelijk te maken. Daar is het nooit van gekomen. Wel durven steeds meer vrouwen een einde te maken aan hun huwelijk of relatie met een gewelddadige man en hen bij justitie aan te klagen.

Op dit moment hebben 184 vrouwen in Spanje speciale politiebescherming. Bijna 100 agenten wijden zich aan hun taak als persoonlijke lijfwacht. Duizenden anderen moeten zich dagelijks zelf zien te verdedigen tegen de klappen, trappen en, in de ergste gevallen, messteken en schoten van jaloerse macho's van alle leeftijden - vorig jaar schoot een 83-jarige zijn vrouw dood.

De vrouwenbeweging Dones de Mallorca, die zondag een protestactie hield, legde er daarom de nadruk op dat het huiselijk geweld niet alleen een juridisch probleem is. ,,De hele maatschappij is er verantwoordelijk voor dat deze grootste vorm van sociaal onrecht in Spanje nog steeds bestaat.''

wat is uw bedoeling met dit betoog in uw eerder zo mooie topic?
pi_16053595
quote:
Op maandag 5 januari 2004 18:05 schreef Mr-Mackey het volgende:

Mee eens! Te vaak wordt religie ten onrecht erbij gehaald. Terwijl de essentie van veel conflicten in de wereld een vrijheidsstrijd is. Dus mogen volkeren, burgers verzet plegen met gebruikmaking van geweld tegen een bezetting ja of nee.

Mochten de Hollandse verzetstrijders in opstand komen en geweld gebruiken tegen de Duitse bezetters ja of nee.

De religie van de mensen doet niet terzake. Het gaat erom of je elke vorm van verzet hetzelfde is als terrorisme.

woensdag 7 januari 2004 @ 23:14:52 #134
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_16053666
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 23:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Eenvoudigweg een relativering denk ik......misstappen hebben in beginsel niets te maken met religie. Volksaard (cultuur) wel en bovenal het individu uiteraard.
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_16053792
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 23:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Het betoog is dat je niet zomaar teksten kunt quoten om daarmee je gelijk te kunnen halen dat Islam een religie is wat vrouwen onderdrukt en moorddadig zou zijn.

Slechts als voorbeeld heb ik een uitleg over de vaak verkeerd geciteerde vers uit de Koran gekopieerd.

Ik vind het zelf ook jammer dat elk onderwerp wat ik hier op dit forum schijnt te posten (doe maar een search) al heel snel veranderd in een Islam-Bashing-Match.

Dit heeft niets te maken met het niet open staan voor kritiek alswel dat veel ongefundeerde kritiek over iets 'onaantastbaars als geloof' weinig ruimte openlaat tot een echte ontmoeting van hart tot hart tussen mensen op dit forum.

woensdag 7 januari 2004 @ 23:22:19 #136
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16053909
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 23:14 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Eenvoudigweg een relativering denk ik......misstappen hebben in beginsel niets te maken met religie. Volksaard (cultuur) wel en bovenal het individu uiteraard.

deze onderwerpen doen helemaal niet terzake in dit vredelievend topic waar een kerstgroet/ wens de basis was. dit doet mijn christelijke inborst pijn. misschien dat ts een ander topic kan openen met zijn verwoordingen.
  woensdag 7 januari 2004 @ 23:23:32 #137
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16053949
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 23:18 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:

[..]

Het betoog is dat je niet zomaar teksten kunt quoten om daarmee je gelijk te kunnen halen dat Islam een religie is wat vrouwen onderdrukt en moorddadig zou zijn.

Slechts als voorbeeld heb ik een uitleg over de vaak verkeerd geciteerde vers uit de Koran gekopieerd.

Ik vind het zelf ook jammer dat elk onderwerp wat ik hier op dit forum schijnt te posten (doe maar een search) al heel snel veranderd in een Islam-Bashing-Match.

Dit heeft niets te maken met het niet open staan voor kritiek alswel dat veel ongefundeerde kritiek over iets 'onaantastbaars als geloof' weinig ruimte openlaat tot een echte ontmoeting van hart tot hart tussen mensen op dit forum.

ik hou ook helemaal niet van die kortzichtige stigmatiserende denkwijze. maar wakker het dan ook niet aan. wees de wijze en open een nieuw topic

[Dit bericht is gewijzigd door zoalshetis op 07-01-2004 23:29]

pi_16053989
quote:
Op maandag 5 januari 2004 18:28 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Ik vraag mij af waarom steeds aan moslims deze vraag gesteld word. In Afrika is dit gebruik in zwang bij Joden, Christenen, polytheisten en zefs ook bij moslims.

Wat betreft seksualiteit in de Islam kan ik je mededelen dat vrouwen recht hebben op seksuele bevrediging door de man. En dat het bedrijven van de werken der liefde beschouwd worden als daden van wederzijds goedheid voor elkaar.

woensdag 7 januari 2004 @ 23:25:57 #139
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16054032
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 23:24 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:

[..]

Ik vraag mij af waarom steeds aan moslims deze vraag gesteld word. In Afrika is dit gebruik in zwang bij Joden, Christenen, polytheisten en zefs ook bij moslims.

Wat betreft seksualiteit in de Islam kan ik je mededelen dat vrouwen recht hebben op seksuele bevrediging door de man. En dat het bedrijven van de werken der liefde beschouwd worden als daden van wederzijds goedheid voor elkaar.

dit is NIET de plek om over dit soort dingen geïriteerd te raken, laat ze in hun waan in dit topic please.
pi_16054068
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 23:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

deze onderwerpen doen helemaal niet terzake in dit vredelievend topic waar een kerstgroet/ wens de basis was. dit doet mijn christelijke inborst pijn. misschien dat ts een ander topic kan openen met zijn verwoordingen.

Mee eens. Mijn excuses voor de ongepastheid in deze topic. En het zou inderdaad beter zijn om hier een aparte thread voor te openen.
  woensdag 7 januari 2004 @ 23:28:17 #141
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16054124
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 23:26 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:

[..]

Mee eens. Mijn excuses voor de ongepastheid in deze topic. En het zou inderdaad beter zijn om hier een aparte thread voor te openen.

dank je ik kan de titel van de topic niet rijmen met godsdienstig bashen.
pi_16055161
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 23:24 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:

[..]

U vergeet er één:
Vrouwen moeten zich gedurende de 'moeilijke' dagen vooral niet wassen op die plek De kleine reiniging omvat namelijk de handen, onderarmen, voeten en het hoofd. Het geslachtsorgaan wordt slechts gewassen bij de grote reiniging, maar die vindt plaats na de periode van ogesteldheid.

Oh ja, en werken mogen ze dan ook niet.
Saoudi's deinzen er niet voor terug om aan een stewardess te vragen of ze wellicht ongesteld is. Is dat het geval, dan dient de dame in kwestie vervangen te worden, want ze is dan immers onrein.

En voor wat betreft de sexuele bevrediging waar zij volgens U recht op heeft:
Een man is verpicht minimaal eens per 4 maanden gemeenschap te hebben met zijn echtgenote. Nu ben ik niet geïnteresseerd in uw sexleven, noch gaat het mij iets aan, maar ik kan U garanderen dat als U het tot 3 x per jaar beperkt, dit niet bevorderlijk is voor uw huwelijk......

pi_16060633
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 00:00 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

U vergeet er één:
Vrouwen moeten zich gedurende de 'moeilijke' dagen vooral niet wassen op die plek De kleine reiniging omvat namelijk de handen, onderarmen, voeten en het hoofd. Het geslachtsorgaan wordt slechts gewassen bij de grote reiniging, maar die vindt plaats na de periode van ogesteldheid.

Oh ja, en werken mogen ze dan ook niet.
Saoudi's deinzen er niet voor terug om aan een stewardess te vragen of ze wellicht ongesteld is. Is dat het geval, dan dient de dame in kwestie vervangen te worden, want ze is dan immers onrein.

En voor wat betreft de sexuele bevrediging waar zij volgens U recht op heeft:
Een man is verpicht minimaal eens per 4 maanden gemeenschap te hebben met zijn echtgenote. Nu ben ik niet geïnteresseerd in uw sexleven, noch gaat het mij iets aan, maar ik kan U garanderen dat als U het tot 3 x per jaar beperkt, dit niet bevorderlijk is voor uw huwelijk......

Tja, als het niet de hoofddoek is, dan is het wel het slaan van de vrouw. Als het niet het slaan is, dan is er wel weer een andere stok om mee te slaan. Niet waar? Zoals al eerder gezegd, kun je dmv selectief kwoten altijd wel zaken naar voren brengen als zijnde slecht. "Toevallig" wordt dit enkel door mensen gedaan die een andere intentie met de Islam hebben dan er over discussieren. Islam-bashen heet het geloof ik. Ach ja, haatdragende en paranoïde mensen heb je overal zullen we maar zeggen.

[Dit bericht is gewijzigd door KirmiziBeyaz op 08-01-2004 10:11]

pi_16068007
Wat mij betreft mag dit onderwerp op slot.

De 'vragen' die gesteld zijn o.a. over seksualiteit in de Islam zal ik middels een ander topic op een ander tijdstip aan de orde stellen.

Rest mij nog om aan allen een gezegend, voorspoedig en bovenal een tevreden jaar 2004 toe te wensen.

Moderator donderdag 8 januari 2004 @ 14:48:20 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16068711
likewise
pi_16068775
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 23:03 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:

[..]

Er is geen tekst zonder context. Als je van een religie van vrede wat de Islam, Jodendom en Christendom zijn in een verkeerd daglicht wilt stellen dat kan heel makkelijk.

Waarom wordt de Islam "de religie van de vrede" genoemd? Wat voor vredebevordende dingen heeft de Islam wat bevoorbeeld het Boeddhisme niet heeft.? In het Boeddhisme wordt geweldloosheid heel hoog geacht. In het Boedhhisme vind je nergens gewelddadige teksten.
Er zijn nog nooit terroristische daden gepleegd uit naam van het Boedhhisme.Toch wordt alleen de islam de religie van de vrede genoemd. Kan iemand mij hierover wat uitleggen?
pi_16068949
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 14:49 schreef Bhaarath het volgende:

[..]

Waarom wordt de Islam "de religie van de vrede" genoemd? Wat voor vredebevordende dingen heeft de Islam wat bevoorbeeld het Boeddhisme niet heeft.? In het Boeddhisme wordt geweldloosheid heel hoog geacht. In het Boedhhisme vind je nergens gewelddadige teksten.
Er zijn nog nooit terroristische daden gepleegd uit naam van het Boedhhisme.Toch wordt alleen de islam de religie van de vrede genoemd. Kan iemand mij hierover wat uitleggen?

Lees de Koran er op na, daar staat alles in wat je wilt weten. Wil je niet het hele boek lezen, kun je ook langsgaan bij je lokale imam.
pi_16071308
Dit is geen antwoord op mijn vraag. Ik heb de Koran gelezen en kom alleen maar geweld voor en dat de Islam de beste is en dat de ongelovigen de verliezers zijn en zullen branden in de hel.
De Imans zeggen het zelfde.
pi_16072272
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 15:54 schreef Bhaarath het volgende:
Dit is geen antwoord op mijn vraag. Ik heb de Koran gelezen en kom alleen maar geweld voor en dat de Islam de beste is en dat de ongelovigen de verliezers zijn en zullen branden in de hel.
De Imans zeggen het zelfde.
Dan ben je een leugenaar, als je dat beweert.
pi_16072870
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dan ben je een leugenaar, als je dat beweert.

Volgens mij wordt het tijd dat jij je signature aanpast.
Iemand keihard en ongefundeerd voor leugenaar uitmaken en vervolgens beweren dat je mensen respectvol behandeld....

Oh nee, dat geldt natuurlijk alleen maar voor de ware gelovigen en niet voor de onreine westerse honden, toch

Moderator donderdag 8 januari 2004 @ 16:35:39 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16072905
en een prettig 2004 hmmmmkay?
  donderdag 8 januari 2004 @ 23:48:20 #152
60090 Akkersloot
pi_16086861
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 14:49 schreef Bhaarath het volgende:
Toch wordt alleen de islam de religie van de vrede genoemd. Kan iemand mij hierover wat uitleggen?
Als heel de wereld onder islamistische wet staat heb je "vrede" (Dar es Islam) . Zonder al die zegeningen van de islam heb je "oorlog" (Dar el Harb). In de jaren dertig had je ook een bepaalde stroming die naar "vrede" streefde.
pi_16093057
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:34 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Volgens mij wordt het tijd dat jij je signature aanpast.
Iemand keihard en ongefundeerd voor leugenaar uitmaken en vervolgens beweren dat je mensen respectvol behandeld....

Oh nee, dat geldt natuurlijk alleen maar voor de ware gelovigen en niet voor de onreine westerse honden, toch

Hij is een leugenaar, want hij heeft de Koran helemaal niet in zijn geheel gelezen. Hij kent alleen een aantal verzen die hij hier en daar ziet opduiken. Ook heeft hij nog nooit met een imam gesproken. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken en mijn hele hebben en houden te verwedden.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 09:16:15 #154
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16093095
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 09:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Hij is een leugenaar, want hij heeft de Koran helemaal niet in zijn geheel gelezen. Hij kent alleen een aantal verzen die hij hier en daar ziet opduiken. Ook heeft hij nog nooit met een imam gesproken. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken en mijn hele hebben en houden te verwedden.

Dus? Volgens de koran zelf zijn imams feitelijk verboden. Het boek legt zelf alles al uit. Maar ja, van een mohammedaan als jij die de hadith leest (wat tegen regel 1!!!! vd koran in gaat) verwacht ik ook niet anders. Infidel.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 10:21:45 #155
35279 Parabola
Sapere aude
pi_16094396
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:35 schreef sp3c het volgende:
en een prettig 2004 hmmmmkay?
hmm ja, waarom ook niet?
Slaapt winter
en zomer
pi_16094669
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 09:16 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Dus? Volgens de koran zelf zijn imams feitelijk verboden. Het boek legt zelf alles al uit. Maar ja, van een mohammedaan als jij die de hadith leest (wat tegen regel 1!!!! vd koran in gaat) verwacht ik ook niet anders. Infidel.

Dus? Dus, is hij een leugenaar.

Dat heet overigens "verdraaien zodat het in mijn eigen straatje past", wat jij doet. Maar van jou verwacht ik ook niets anders. Je zit in hetzelfde "rijtje"

pi_16105080
Ik heb de Koran WEL gelezen. Natuurlijk zijn niet alle versen met haat doordrengt. Het komt er op neer dat het Christendom en het Jodendom onvolmaakt zijn.En alleen de Islam de enige volmaakte godsdienst is.
En dan heb ik het nog niet eens over de andere religies.
Mohammed was wel zo slim om zich zelf tot de laatste profeet te benoemen. Dus iedereen die na Mohammad komt en beweert een profeet te zijn is een valse profeet.

Mohammad is de beste profeet, want dat staat in de Koran (die overigens wel door Mohammad zelf geschreven is). De Koran is het woord van Allah / God want dat heeft Mohammed zelf gezegd.
Dit wordt een cirkelredenatie genoemd.

De imam die ik gesproken heb (niet in Nederland overigens) zei dat eens de hele wereld islamitisch zal worden, dan pas zal er vrede zijn.

pi_16105278
In India was er toch een man genaamd Mirza nog wat? Deze man heeft de islam in India hervormd, deze aanhangers worden ahmadiya's genoemd. Het schijnt dat deze aanhangsers niet bepaald geaccepteerd worden door de moslimgemeenschap in de wereld. Als ze naar mekka gaan voor de hadj dan zeggen ze dat ze soenni's zijn. Triest eigenlijk.
Geen handtekening op dit moment
pi_16105842
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 16:35 schreef Asha het volgende:
In India was er toch een man genaamd Mirza nog wat? Deze man heeft de islam in India hervormd, deze aanhangers worden ahmadiya's genoemd. Het schijnt dat deze aanhangsers niet bepaald geaccepteerd worden door de moslimgemeenschap in de wereld. Als ze naar mekka gaan voor de hadj dan zeggen ze dat ze soenni's zijn. Triest eigenlijk.
Ahmadiyya's voelen zich zelf geheel moslim. Doen Ramadan, geloven in de Koran enz. Maar omdat ze na Mohammad in een andere profeet geloven worden ze door de officiele islam tot "kafirs = ongelovigen verklaard en in Pakistan, waar deze secte onstaan is vervolgd.
Ahmadiyya's mogen geen goede banen hebben en elk geschrift van Ahmadiyya's is verboden. Dit valt onder de wet "tauhin-e-rasul" = belediging van de profeet, en daar staat in Pakistan de doodstraf op.
Dus elke kritiek op Mohammad wordt als "tauhin" bestempeld en daarvoor kun je gedood worden "saza-e-maut".
Je hoeft niet te vragen hoe moeilijk het leven daar is voor niet-moslims (atheisten, christenen, hindoes, sikhs en boeddhisten)
pi_16106689
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 16:35 schreef Asha het volgende:
Ahmadiya's worden inderdaad vervolgd door andere moslims, maar laten we niet de vergissing maken dat Mirza Ghulam Ahmad een verlicht persoon was. Uit hun eigen boek bijv:
quote:
Finally, on February 20, 1893, the Promised Messiah made the following announcement concerning Pundit Lekh Ram:

"Within six years from today, this man will be overtaken by severe torment as a punishment for the disrespect which he has shown towards the Holy Prophet.

"Now by announcing the prophecy I am seeking to inform all Muslims, Christians and followers of other religions that if this person is not overtaken within the period of six years from today by a torment that should be distinguishable from ordinary sufferings and should bear an extraordinary character and should be in the nature of Divine punishment, then it might be concluded that I have not been sent from God"

In another revelation God informed the Promised Messiah that this reckoning will occur on the day next to the day of the Eid Festival.

(...)

The Promised Messiah's prophecy, however, was fulfilled word for word. Pundit Lekh Ram met his fateful end on March 6, 1897, on the day following the festive day of Eid al Adha. He was fatally stabbed by an unknown person in his own house and the assailant could not be apprehended. The fulfillment of this prophecy was a great sign of the truth of the Promised Messiah.

Geen commentaar.

[Dit bericht is gewijzigd door VAK op 09-01-2004 17:25]

pi_16107916
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 16:56 schreef Bhaarath het volgende:

[..]

Ahmadiyya's voelen zich zelf geheel moslim. Doen Ramadan, geloven in de Koran enz. Maar omdat ze na Mohammad in een andere profeet geloven worden ze door de officiele islam tot "kafirs = ongelovigen verklaard en in Pakistan, waar deze secte onstaan is vervolgd.
Ahmadiyya's mogen geen goede banen hebben en elk geschrift van Ahmadiyya's is verboden. Dit valt onder de wet "tauhin-e-rasul" = belediging van de profeet, en daar staat in Pakistan de doodstraf op.
Dus elke kritiek op Mohammad wordt als "tauhin" bestempeld en daarvoor kun je gedood worden "saza-e-maut".
Je hoeft niet te vragen hoe moeilijk het leven daar is voor niet-moslims (atheisten, christenen, hindoes, sikhs en boeddhisten)

Klopt.
In mijn ogen doen ze niks verkeerd. Ik vind ze juist toleranter tegenover andersgelovigen dan de soenni´s.
Geen handtekening op dit moment
  vrijdag 9 januari 2004 @ 19:14:55 #162
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16109505
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 10:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dus? Dus, is hij een leugenaar.

Dat heet overigens "verdraaien zodat het in mijn eigen straatje past", wat jij doet. Maar van jou verwacht ik ook niets anders. Je zit in hetzelfde "rijtje"

Joh, ik durf te wedden dat je zelf niet eens een koran hebt, maar je alleen dat hadith gelul van je imam nalult. Prima joh, alleen zondig je wel direct daarmee tegen allah in. Want die heeft duidelijk gezegd in de koran dat dat niet mag.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 19:21:42 #163
60090 Akkersloot
pi_16109687
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 16:56 schreef Bhaarath het volgende:
Als voorproefje op de islamisering wordt vooral in de feedback wfl deel 4 en 5 ik door Lord_Vetinari en Dalai Lama wegens "het veelvuldig schrijven van "profeet" Mohammed" voor een fascist uitgemaakt.

Eerder werd ik op dit forum als tegenstander van de islam nog voor xenofoob uitgemaakt

pi_16109744
Asha en ik zijn ook "buitenlanders".of allochtonen. Wie is er hier een xenofoob?
  Moderator vrijdag 9 januari 2004 @ 19:25:26 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16109778
ik ben ook een allochtoon maar ik ben geen buitenlander
pi_16109833
Daarom heb ik buitenlander tussen aanhalingstekens gezet. Is namelijk niet letterlijk bedoeld.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 19:36:15 #167
60090 Akkersloot
pi_16110075
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 19:24 schreef Bhaarath het volgende:
Asha en ik zijn ook "buitenlanders".of allochtonen. Wie is er hier een xenofoob?
Volgens een islamofiel iedereen die tegen de islam is.
pi_16110556
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 16:29 schreef Bhaarath het volgende:
Ik heb de Koran WEL gelezen. Natuurlijk zijn niet alle versen met haat doordrengt. Het komt er op neer dat het Christendom en het Jodendom onvolmaakt zijn.En alleen de Islam de enige volmaakte godsdienst is.
Nee, niet "onvolmaakt". Ze zijn onvolmaakt gemaakt door de mens zelf, ze hebben het zitten vervalsen etc. Jodenen en Christenen worden ondanks dat wel heel erg gerespecteerd en er wordt zelfs over het huidige Israel gesproken. Het beloofde land voor de Joden.
quote:
Mohammad is de beste profeet, want dat staat in de Koran (die overigens wel door Mohammad zelf geschreven is). De Koran is het woord van Allah / God want dat heeft Mohammed zelf gezegd.
Dit wordt een cirkelredenatie genoemd.
Mohammed was een van de profeten, Jezus was er ook een. Maar volgens de Koran is het verboden om Mohammed (vzm) als "heilige" te zien. Hij heeft hoogstens een voorbeeldfunctie.

Bovendien Mohammed heeft de Koran niet geschreven. Hij was trouwens een Ummi (analfabeet, ongeletterde, ongeleerde Soera 7: 157)

Allah Al Watan Al Malik
  Moderator vrijdag 9 januari 2004 @ 20:01:05 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16110820
EEN ZWERVER!

erm ... ahem ... *kuch* ... jeugdtrauma ivm profeten en godenzonen en streng christelijke scholen ... never mind ... carry on

vrijdag 9 januari 2004 @ 20:20:47 #170
60090 Akkersloot
pi_16111362
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 19:52 schreef Mutant01 het volgende:
Bovendien Mohammed heeft de Koran niet geschreven. Hij was trouwens een Ummi (analfabeet, ongeletterde, ongeleerde Soera 7: 157)
Als een blinde een boek verzint heet hij ook gewoon een schrijver. Je moet "schrijven" dan ook zien "als geestelijk produkt".
  vrijdag 9 januari 2004 @ 20:25:02 #171
60090 Akkersloot
pi_16111484
quote:
Ze zijn onvolmaakt gemaakt door de mens zelf, ze hebben het zitten vervalsen etc.
Ze zijn onvolmaakt gemaakt door de mens zelf. Net als de koran.

Weet je wat er in elk geval niet klopt aan dat verhaal.
1. Er staat zelfs niets van in in de koran zelf. Als joden en christenen in de bijbel hadden geknoeid dan had allah dat als alwetende natuurlijk moeten weten en dat dus in zijn "opzegging" moet vermelden.
2. Stel als het waar zou zijn. Dan zouden die christenen en joden toch wel gek moeten zijn dat ze in een boek, waarin zij geloven als het woord van God, teksten durven te wijzigen. Ze zouden toch bang zijn op later voor straf in de hel te komen.

vrijdag 9 januari 2004 @ 20:29:19 #172
60090 Akkersloot
pi_16111594
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 19:27 schreef Bhaarath het volgende:
Daarom heb ik buitenlander tussen aanhalingstekens gezet. Is namelijk niet letterlijk bedoeld.
Met xenofoor bedoelen islamofielen natuurlijk iemand die een hekel heeft aan allochtonen. Heb de bewuste post nog terug proberen zoeken. Iemand zei dus dat ik als tegenstander van de islam een xenofoob was. Toen liet ik hem een anti-islam site van Turkse allivieten zien. Was ik dus nog alleen maar een islamofoob
  vrijdag 9 januari 2004 @ 20:44:03 #173
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16112011
quote:

[..]Mohammed was een van de profeten, Jezus was er ook een. Maar volgens de Koran is het verboden om Mohammed (vzm) als "heilige" te zien. Hij heeft hoogstens een voorbeeldfunctie.

Waarom dan die vereering met telkens VZMH erachter?
quote:
Ken je eigen religie, hij heeft hem gedicteerd gekregen van Gabriel en dus WEL eigenhandig geschreven.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 20:53:09 #174
60090 Akkersloot
pi_16112282
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 20:44 schreef Robert_Jensen het volgende:
Ken je eigen religie, hij heeft hem gedicteerd gekregen van Gabriel en dus WEL eigenhandig geschreven.
Ken je eigen religie, hij heeft hem zogenaamd gedicteerd gekregen van Gabriel en dus WEL eigenhandig geschreven.

Onafhankelijke historici gaan er toch van uit dat die man een analfabeet was. Dat verklaart ook dat er zoveel fouten in zijn copie van de bijbel staan. Hij heeft de bijvel verhalen dan ook van christelijke en joods handelsreizigers van 's avonds bij het kampvuur. Zo zouden joden door een samaritaan zijn aangezet om een gouden kalf als afgodsbeeld (in dat verhaal dan) te maken. (Heb ik van een christelijke site) . Ik heb weleens gehoord dat Homerus (schrijver Odesey) blind was.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')