abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15937799
Vervolg op deel 7.
pi_15937824
type normaal ofzo
pfffff
pi_15937829
je capslock gaat soms opeens aan
pi_15937897
Wil degene die zo leuk is geweest de topictitel aan te passen de woorden geloof, bijbel en deel met een kleine letter schrijven? We zitten namelijk niet in Duitsland!

[Dit bericht is gewijzigd door thabit op 03-01-2004 21:00]

zaterdag 3 januari 2004 @ 21:00:15 #5
30919 mitt
Michael Corleone
pi_15937919
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 20:59 schreef thabit het volgende:
Wil degene die zo leuk is geweest de topictitel aan te passen de woorden geloof en bijbel met een kleine letter schrijven? We zitten namelijk niet in Duitsland!
niet zo zeuren, voeg liever wat toe aan het topic.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  zaterdag 3 januari 2004 @ 21:04:21 #6
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_15938014
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 21:00 schreef mitt het volgende:

[..]

gaat lekker zo
pi_15938072
wat kan er nou verwacht worden in een topic als deze?
  zaterdag 3 januari 2004 @ 21:08:44 #8
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_15938127
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 21:06 schreef Sm0keZ het volgende:
wat kan er nou verwacht worden in een topic als deze?
god geloof en de bijbel he.. alles wat je daarover kwijt wilt enzo..
pi_15938678
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 21:08 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

god geloof en de bijbel he.. alles wat je daarover kwijt wilt enzo..

dan krijg ik waarschijnlijk een ban, plus dat mensen die hun eenzaamheid hier zitten op te lossen het waarschijnlijk niet met mijn mening eens zullen zijn
  zaterdag 3 januari 2004 @ 21:45:41 #10
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_15939082
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 21:00 schreef mitt het volgende:
Dit is toch wel serieus. De helft van de bevolking schrijft bijbel of koran met een kleine letter. Om de simpele reden dat men niet in die "heilige" boeken geloven. Gelovigen schrijven wel bijbel en koran met een hoofdletter. Net als die verzinsels als 'hel', 'erfzonde', 'hellevuur', 'sharia' enz enz. Eerder hebben mod's topic titels als "verbod op bijbel, koran en Mein Kampf" daarop aangepast.

En een linkje naar het vorige deel in de openingspost kan ook geen kwaad.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:13:35 #11
30919 mitt
Michael Corleone
pi_15939894
ik had de grote B erin gezet omdat ik dacht dat die in alle delen stond.
dat blijkt dus niet, dus ik verander het weer.

[Centraal] God, geloof en de bijbel deel 7

nu mogen de mensen weer die er echt wat inhoudelijks over kunnen vertellen

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_15940573
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 21:45 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dit is toch wel serieus. De helft van de bevolking schrijft bijbel of koran met een kleine letter. Om de simpele reden dat men niet in die "heilige" boeken geloven. Gelovigen schrijven wel bijbel en koran met een hoofdletter. Net als die verzinsels als 'hel', 'erfzonde', 'hellevuur', 'sharia' enz enz. Eerder hebben mod's topic titels als "verbod op bijbel, koran en Mein Kampf" daarop aangepast.

En een linkje naar het vorige deel in de openingspost kan ook geen kwaad.

Het gaat niet om de heiligheid van die boeken, het gaat om de uniekheid, net als bij een naam. Het is toch ook Koninging Beatrix? Dus is het ook de Bijbel, of de Koran, simpelweg omdat er maar 1 Bijbel is en 1 Koran. Moeilijk he, Nederlands?
pi_15942101
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:35 schreef Dalai_Lama het volgende:

[..]

Het gaat niet om de heiligheid van die boeken, het gaat om de uniekheid, net als bij een naam. Het is toch ook Koninging Beatrix? Dus is het ook de Bijbel, of de Koran, simpelweg omdat er maar 1 Bijbel is en 1 Koran. Moeilijk he, Nederlands?

Daar denken Van Dale en het Genootschap Onze Taal dan toch anders over. Blijkbaar toch wel moeilijk, dat Nederlands.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 4 januari 2004 @ 00:02:52 #14
77451 Esproc
Gewoon Harry.
pi_15943246
uit deel 7:
quote:
Voor jou een goed boek om al die aspekten aan het leven van Jezus onder de loep te nemen:
Rudolf Augsburg: Jezus mensenzoon
En hier een site die je zal interesseren: http://home.earthlink.net/~pgwhacker/ChristianOrigins/

PS: bijna al de 'ontdekkingen' over het christelijk geloof zijn gedaan door theologen. De meeste hebben ook banden met de kerk.

Tnx! Het ziet er interessant uit. Precies wat ik zoek. Waarheid.
Bands waar ik in speel:
Xantossa
Serenade of Darkness
pi_15946976
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 21:30 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

dan krijg ik waarschijnlijk een ban, plus dat mensen die hun eenzaamheid hier zitten op te lossen het waarschijnlijk niet met mijn mening eens zullen zijn

als jij je standpunten een beetje overtuigend kunt onderbouwen lijkt het me niet dat je zomaar een ban aan je broek krijgt
fokschaap
pi_15948026
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 23:26 schreef OllieA het volgende:

[..]

Daar denken Van Dale en het Genootschap Onze Taal dan toch anders over. Blijkbaar toch wel moeilijk, dat Nederlands.

Toch wel ja
  zondag 4 januari 2004 @ 10:34:25 #17
60090 Akkersloot
pi_15948876
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:35 schreef Dalai_Lama het volgende:
Voor de bijbel gaat dat in elk geval niet op. De bijbel is een verzameling van boeken. Dus geen boek. Dus ook volgens jouw argument hoef je bijbel niet met een hoofdletter te schrijven.
Nog een argument van mijn kant. Christenen en moslims geloven dat ook "ongelovigen" geloven dat de bijbel c.q. koran goddelijk is maar dat we alleen "niet voor God hebben gekozen". Hou ze nog langer in hun gedachtenwereldje en schrijf als niet-christen of niet-moslim die boeken met een hoofdlette zou ik zeggen.

Verder is er een topic waar hier over gediscussieerd is. Ik ben van mening dat gerichte topic titels een forum veel beter laten werken. De moderator (Schorpioen) blijkbaar niet.
Wie schrijft er nog meer bijbel, koran en Mein Kam

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_15949443
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 21:45 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dit is toch wel serieus. De helft van de bevolking schrijft bijbel of koran met een kleine letter. Om de simpele reden dat men niet in die "heilige" boeken geloven. Gelovigen schrijven wel bijbel en koran met een hoofdletter.

Wat ontpop jij jezelf als een ongelooflijke muggenzifter zeg... Als de symboliek en waarachtigheid van een om het even welk geloof, afhangt van een kleine of een hoofdletter, ben jij in jouw godsonzalige levensbeschouwing wel op een heel erg nietszeggend niveau aanbeland.

Overigens verzuim je tot nu toe jouw beweringen, bijv. aan de hand van onderzoeksmateriaal, objectief te staven en (b)lijken jouw bijdragen vooralsnog van eenzelfde obsessief, zweverig en ongeloofwaardig gehalte, als de valsheid waarvan je om het even welke godsdienst onophoudelijk beticht...

Silentio
pi_15949869
quote:
Op zondag 4 januari 2004 11:35 schreef skip007 het volgende:

Wat ontpop jij jezelf als een ongelooflijke muggenzifter zeg... Als de symboliek en waarachtigheid van een om het even welk geloof, afhangt van een kleine of een hoofdletter, ben jij in jouw godsonzalige levensbeschouwing wel op een heel erg nietszeggend niveau aanbeland.

Juist deze muggenzifter vorm van geloof heeft toch een lange en aanzienlijk geschiedenis die ons een hoop te bieden heeft om inzicht in het ware karakter van 'openbaringsreligies' te krijgen.

Ik denk dat het muggenziften een kernonderdeel is van een godsdienst gebaseerd op een boek. Het is automatisch aanwezig daar waar men in 'heilige geschriften' gelooft en de sterkte ervan gaat gelijk op met de mate van vroomheid, de mate van 'heiligheid' die men aan die boeken geeft.

zondag 4 januari 2004 @ 12:12:28 #20
60090 Akkersloot
pi_15950026
quote:
Op zondag 4 januari 2004 12:02 schreef Rereformed het volgende:
Juist deze muggenzifter vorm van geloof heeft toch een lange en aanzienlijk geschiedenis die ons een hoop te bieden heeft om inzicht in het ware karakter van 'openbaringsreligies' te krijgen.
Komt ook nog eens bij dat dat obsessieve gedrag ook van de kant van Dalai_Lama komt. Hij verwijt mensen die bijbel en koran met een kleine letter schrijven dat zij geen Nederlands kennen. Terwijl in de Dikke Van Dale bijbel en koran ook met een kleine letter staan. En Skip007, sinds wanneer is de bijbel een boek en geen verzameling van boeken ?

Over Nederlandse taal gesproken. Ik denk dat in de Dikke van Dale de woorden "openbaringsgodsdiensten" en "aanneembaarheidsgodsdiensten" in eens niet voor komen. aanneembaarheids- en zgn "openbarings"godsdiensten

zondag 4 januari 2004 @ 12:17:31 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_15950097
Overigens is de Van Dale een Woordenboek en geen Grammatica- of Spellingsgids. Je spellings-argumenten baseren op de Van Dale is totaal irrelevant.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 4 januari 2004 @ 12:43:52 #22
60090 Akkersloot
pi_15950624
quote:
Op zondag 4 januari 2004 12:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens is de Van Dale een Woordenboek en geen Grammatica- of Spellingsgids. Je spellings-argumenten baseren op de Van Dale is totaal irrelevant.
Ik denk dat een gerenomeerd woordenboek als de Van Dale het niet kan veroorloven om grammatica- of spellingsregels te maken.
  zondag 4 januari 2004 @ 12:47:21 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_15950699
quote:
Op zondag 4 januari 2004 12:43 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik denk dat een gerenomeerd woordenboek als de Van Dale het niet kan veroorloven om grammatica- of spellingsregels te maken.

Een woordenboek (en de naam zegt het al) is bedoeld om woorden weer te geven volgens de correcte spelling (dwz met welke letters het woord geschreven moet worden), maar vooral om de betekenis van het woord weer te geven. Woordenboeken zijn echter niet bindend op het gebied van spellingsregels. Zo schrijven woordenboeken bijvoegelijke naamwoorden van plaats vaak met kleine letter, hoewel de spellingsregels dicteren, dat dit met een hoofdletter moet.

Daarnaast is de Van Dale niet onfeilbaar. Zo schrijft men in de papieren versie 'Amsterdamse' wel met een hoofdletter, maar 'rotterdamse' niet.

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_15951219
De woorden geloof en deel behoren in dit geval ook met een kleine letter gespeld te worden.
  zondag 4 januari 2004 @ 13:14:39 #25
60090 Akkersloot
pi_15951363
quote:
Op zondag 4 januari 2004 13:09 schreef thabit het volgende:
De woorden geloof en deel behoren in dit geval ook met een kleine letter gespeld te worden.
i.d.d. Het woord geloof moet met een kleine letter. "Deel" moet volgens mij met een hoofdletter geschreven worden, geloof ik , alleen het puntje tussen "bijbel" en "Deel" ontbreekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')