abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15250054
quote:
Grote moskeeën lokken discussie uit

Nieuwe moskeeën in Nederland roepen steeds meer weerstand op. HP/De Tijd stelde onlangs dat de moskeeën in Nederland gesloten bastions zijn met minaretten die hoog boven de huizen uittorenen en daarmee een boodschap van religieus imperialisme lijken te verkondigen. In een artikel onder de kop 'Kathedralen voor Allah' schreef het blad dat moskeeën ,,monumenten voor een godsdienst zijn die in het gunstigste geval ongelijkheid tussen mannen en vrouwen propageert en in het ongunstigste onverdraagzaamheid jegens andersdenkenden''.

Trouw peilde de mening van de moskeeën zelf: Mohammed Boutaher, de vice-voorzitter van de Marokkaanse Essalam-moskee die volgend jaar gebouwd gaat worden nabij het Feyenoord-stadion, stelt dat zijn moskee in vloeroppervlakte bescheiden afsteekt bij andere moskeeën in Nederland. Er zal plaats zijn aan maximaal duizend gelovigen. Naar Marokkaanse begrippen is de Essalaam-moskee, die de grootste van Europa zou worden, gewoon orthodox. De geldschieters in Doebai, die 3 miljoen euro op tafel leggen, hebben geen inhoudelijke eisen gesteld, zegt Boutaher. ''We worden door onze tegenstanders steeds groter gemaakt - ze noemen ons nu zelfs 'de grootste moskee van Europa. Dat de twee minaretten met hun 50 meter, hoger worden dan andere minaretten in Nederland heeft de Nederlandse architect verzonnen''. Het architectenbureau bevestigt dit inderdaad tegenover Trouw.

Naar Nederlandse maatstaven wordt de Essalaam-moskee overigens wél conservatief. Boutaher: ,,Vrouwen en mannen samen is gewoon niet normaal. Vrouwen zijn privé. Je moet er toch niet aan denken dat er een mooie vrouw naast je komt zitten tijdens het gebed. Dan wil je gelijk een afspraakje maken, en dat kan natuurlijk niet''.

In de Surinaamse Taibah-moskee die in Amsterdam-ZuidOost gebouwd gaat worden, en ook de grootste van Nederland moet worden, kun je een plekje kopen. Van de 3.000 gebedsplaatsen zijn er al 1.600 verkocht á 110 euro. Van de 120 pilaren of heipalen zijn er nog 80 in de aanbieding (2.250 euro). Ook gewone giften zijn meer dan welkom, zegt Mohammed Gaffer van het bestuur van de moskee. Want de bankgarantie is nog steeds geblokkeerd. Terwijl de moskee toch al lang klaar had moeten zijn. De moskee moet vier minaretten krijgen van 30 meter hoog en kost in totaal 3,2 miljoen euro.

Van de Sultan Ahmet moskee in Zaandam, wat nu de grootste moskee van Europa zou zijn, wil Ahmet Altikulac van het moskeebestuur er niets over kwijt: ,,Het maakt mij niet uit. Waarom discussie?''.

Het is nog maar de vraag of al de grote moskeeën in de toekomst ook volop bezocht zullen worden. Vooral oudere mannen bezoeken nu de moskee. 60% van de moslims in Nederland is jonger dan 25 jaar en daarvan bezoekt minder dan 10% soms een moskee.

Bron: Fok.nl

Dat verhaal van die marinetten dat zal best wel, wat me meer zorgen baart is die laatste zin. 60% van de moslims is jonger dan 25, wat zijn dit voor ongelovelijke cijfers.
Het is (naar mijn weten) hoofdoorzaak nummer één waarom er veel (integratie)problemen zijn met de allochtonen risocojongeren. Ze missen door de hoeveelheid kinderen die hun ouders nemen aandacht en begeleiding van hun ouders, en hebben veel minder bewegingsvrijheid door zoveel broers, zussen ect.
Dit is niet discriminerend bedoeld, maar de meest pragmatische, preventieve middel om allochtone jongeren niet in het verkeerde pad te sluizen. Op lange termijn goed voor het imago van allochtone jongeren en hun bevolkingsgroepen, wat discriminatie en rascisme tegengaat, zowel van autochtonen naar allochtonen als andersom, omdat hier simpelweg veel minder aanleiding tot zal zijn.

Stelling: allochtonen maken onevenredig veel kinderen, dus kinderbijslag alleen voor allochtonen beperken tot 2 kinderen

maandag 8 december 2003 @ 16:19:40 #2
60884 Pollewopje
take life as it comes
pi_15250102
dan ook voor niet-allochtonen met meer dan 2 kinderen..
Just be yourself
  maandag 8 december 2003 @ 16:21:02 #3
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_15250131
Veel nederlanders hadden vroeger ook een stuk of 8 kinderen, en die werden echt niet crimineel hoor.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_15250242
quote:
Dan wil je gelijk een afspraakje maken, en dat kan natuurlijk niet'
.

Kinderbijslag op de schop en aanpassen aan de huidige maatschappij, prima. Alleen dan wel zonder onderscheid te maken op grond van afkomst wat mij betreft, en dat is het enige wat dit topic onderscheidt van de andere kinderbijslaghervormingstopics.

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_15250349
Wat een gelul
Ik vind het wel een goed idee om iedereen maar voor maximaal 2 of 3 kinderen kinderbijslag te geven.
Dus behalve voor al dan niet criminele immigranten ook voor de christenhonden van de Veluwe die nu 20 kinderen krijgen.
ADO kan die subsidie nu wel vergeten
pi_15250576
quote:
Op maandag 8 december 2003 16:29 schreef Wim-Deetman het volgende:
Wat een gelul
Ik vind het wel een goed idee om iedereen maar voor maximaal 2 of 3 kinderen kinderbijslag te geven.
Dus behalve voor al dan niet criminele immigranten ook voor de christenhonden van de Veluwe die nu 20 kinderen krijgen.
Verder zou je het wel een beetje mogen stimuleren; de eerste twee of drie kinderen. De bevolking vergrijst dus en paar kinderen is niet zo erg. Zolang men niet te veel kinderen neemt en daarmee geen evenredige aandacht aan de kinderen kan geven. Al denk ik dat gratis school (boeken, lunch) en ziektekosten voor kinderen onder de 18 eventueel enkel voor lage tot middeninkomens veel beter is dan de kinderbijslag.
pi_15250653
Waarom alleen allochtonen en geen autochtonen?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  maandag 8 december 2003 @ 16:43:33 #8
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_15250707
Misschien is het wel aardig als je er even bij vermeldt wat de huidige kinderbijslag regels zijn?

Trouwens wel enorm sneu die zin over dat afspraakje. Zo wordt ik nooit moslim.

-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_15254387
Volledig afschaffen die kinderbijslag.. voor iedereen.
pi_15256536
U krijgt kinderbijslag als u in Nederland woont of werkt (en verzekerd bent voor de kinderbijslag). De kinderbijslag is voor kinderen tot 18 jaar.

Kinderbijslagbedragen per kind per kwartaal per 1 juli 2003:

Kinderen geboren voor 1 januari 1995:

code:
aantal kinderen  8 t/m 11 jaar       12 t/m 17 
1               214,46                252,31
2               242,26                285,01
3               251,52                295,9
4               271,88                319,86
5               284,1                 334,23
6               292,24                343,81
7               298,06                350,66
8               308,72                363,2
9               317,02                372,96
10              323,65                380,77

Bron

10 kinderen is toch niet normaal meer? Van mij mag het maximum ook wel naar twee kinderen.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_15256640
quote:
Op maandag 8 december 2003 16:19 schreef Pollewopje het volgende:
Juist.
pi_15257085
quote:
Op maandag 8 december 2003 16:16 schreef pberends het volgende:

[..]
...Grappig sprookje ....

Stelling: allochtonen maken onevenredig veel kinderen, dus kinderbijslag alleen voor allochtonen beperken tot 2 kinderen

Stelling: autochtonen frauderen onevenredig veel met de belasting, dus een belastingverhoging alleen voor autochtonen van 10%
pi_15257357
Je moet geen groepen gaan benadelen op hun afkomst. Als je het aanpast moet dat voor iedereen gelden.

Verder is de trend al jarenlang dat de geboortecijfers onder allochtonen opschuiven naar eht autochtone niveau.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_15257434
-=wilde toch geen ban/rel, dus ff nagedacht en vandaar deze edit=-

[Dit bericht is gewijzigd door 44PJ3 op 08-12-2003 20:37]

maandag 8 december 2003 @ 20:37:23 #15
49894 POLL
Pathetisch
pi_15257493
quote:
Op maandag 8 december 2003 20:34 schreef du_ke het volgende:
Je moet geen groepen gaan benadelen op hun afkomst. Als je het aanpast moet dat voor iedereen gelden.
Je kan het idd alleen onderscheidend maken als je mensen met een buitenlands paspoort neemt. Maar zijn daar al niet aparte regels voor mbt voorzieningen?
The Black Knight always triumphs!
pi_15257775
quote:
Op maandag 8 december 2003 20:37 schreef POLL het volgende:

[..]

Je kan het idd alleen onderscheidend maken als je mensen met een buitenlands paspoort neemt. Maar zijn daar al niet aparte regels voor mbt voorzieningen?

Kinderbijslag is er voor degenen die in dit land wonen en hier belasting/premie betalen. Daar moet je dus geen onderscheid maken.

Ik kan me voorstellen dat buitenlanders geen recht hebben op alle Nederlandse voorzieningen maar met de kinderbijslag heb ik geen problemen.

pi_15259076
quote:
Op maandag 8 december 2003 20:36 schreef 44PJ3 het volgende:
-=wilde toch geen ban/rel, dus ff nagedacht en vandaar deze edit=-
Beter een minuut te laat dan nooit.
pi_15259230
Stelling: gezinnen met meer dan 2 kinderen hebben onevenredig veel kinderen, dus kinderbijslag alleen voor gezinnen met meer dan 2 kinderen beperken tot 2 kinderen.

Nahja, maak daar 3 of 4 kinderen van. Maar dat lijkt me een eerlijker systeem dan de topicstarter voorstelt.

maandag 8 december 2003 @ 21:36:51 #19
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15259843
Alsof ze minder kinderen gaan maken als ze wat minder kinderbijslag krijgen
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_15260851
Ik vind wipneuzen zo lelijk. Ik stel voor om alle mensen met een wipneus geen kinderbijslag te subsidieren, alhoewel.... even mijn eigen neus goed bestuderen,eh ..tja, ik ben eigenllijk een twijfelgevalletje.Bij twijfel dient de kinderbijslag verdubbeld te worden. Ja, en kom nu niet bij me aan dat jouw wipneus maar een wrat is, he. Van zulke smoezen word ik echt heel ziek.
Boeven en gespuis horen in de politiek niet thuis.
pi_15265244
quote:
Op maandag 8 december 2003 21:36 schreef Lemmeb het volgende:
Alsof ze minder kinderen gaan maken als ze wat minder kinderbijslag krijgen
Ik denk het wel.
Ze letten wel wat meer op als ze weer het bed in duiken, en dit geldt voor iedereen. Je moet je namelijk van tevoren bedenken of je je kinderen uberhaupt kunt onderhouden.

Ik ben ook voor een regeling dat alle gezinnen voor maar 2 kinderen bijslag krijgen en meer niet.
2 is zat op

Deze discussie heb ik overigens al ontzettend vaak gevoerd.

dinsdag 9 december 2003 @ 13:03:17 #22
3542 Gia
User under construction
pi_15272656
quote:
Op maandag 8 december 2003 20:15 schreef sizzler het volgende:
U krijgt kinderbijslag als u in Nederland woont of werkt (en verzekerd bent voor de kinderbijslag). De kinderbijslag is voor kinderen tot 18 jaar.

Kinderbijslagbedragen per kind per kwartaal per 1 juli 2003:

Kinderen geboren voor 1 januari 1995:

code:
aantal kinderen  8 t/m 11 jaar       12 t/m 17 
1               214,46                252,31
2               242,26                285,01
3               251,52                295,9
4               271,88                319,86
5               284,1                 334,23
6               292,24                343,81
7               298,06                350,66
8               308,72                363,2
9               317,02                372,96
10              323,65                380,77

Bron

10 kinderen is toch niet normaal meer? Van mij mag het maximum ook wel naar twee kinderen.

Ik vind het gewoon belachelijk dat het bedrag dat je per kind krijgt hoger wordt naarmate je meer kinderen hebt.

Meer kinderen is goedkoper dan minder. Ze dragen immers de kleren van broer of zus door en met het eten wordt het ook relatief goedkoper.

Dus gewoon sowieso één bedrag per kind, voor alle kinderen hetzelfde. Niet meer dan voor twee kinderen EN alleen voor kinderen die in Nederland wonen. (Uitzonderingen daargelaten)

pi_15274066
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 00:21 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik denk het wel.
Ze letten wel wat meer op als ze weer het bed in duiken, en dit geldt voor iedereen. Je moet je namelijk van tevoren bedenken of je je kinderen uberhaupt kunt onderhouden.

Ik ben ook voor een regeling dat alle gezinnen voor maar 2 kinderen bijslag krijgen en meer niet.
2 is zat op

Deze discussie heb ik overigens al ontzettend vaak gevoerd.

Volgens mij zijn voor het in stand houden van een populatie minstens 2,1 kinderen per gezin nodig .

Overigens wordt in Italië het krijgen van kinderen tegenwoordig extra financieel gestimuleerd. Een plaats betaald zelfs 10.000 euro! per kind!

dinsdag 9 december 2003 @ 14:06:39 #24
16305 Jappie
parttime reverend
pi_15274258
Kan me niet goed voorstellen dat het krijgen van ca ¤75 kinderbijslag p.m. een motivatie is om maar door te blijven fokken.

De kosten zijn vele malen hoger.......

dinsdag 9 december 2003 @ 15:19:06 #25
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_15276157
quote:
Op maandag 8 december 2003 16:19 schreef Pollewopje het volgende:
* BansheeBoy is het er mee eens, ofschoon het niet logisch is voor een normaal denkend mens een andere mening te hebben in verband met discriminatie en ogen !

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')