Ik hoor constant van 99% van alle Nederlanders dat ze zo gigantische lopen te zeiken op 'bepaalde' belastingen.
Kwartje van Kok
Drankaccijnzen
19% BTW-tarief
En deze mensen dragen nooit alternatieven aan. Ze denken dat het geld tot aan de hemel groeit, of ze hebben schijt aan een enorme staatsschuld.
Mensen moeten een leren om belastingen over een totaalplaatje te zien. Het heeft geen nut om accijnzen op bijvoorbeeld rookwaren af te kraken; het geld moet toch ergens vandaan gehaald worden. Dan gaan de belastingen op drank weer omhoog ipv rookwaren, of er moet dan meer bezuinigd worden, en dan staat de gehele bevolking op z'n achterste poten.
Al die mensen zijn behoorlijk hypocriet en egoistisch als het om bepaalde belastingen gaat, zonder dat ze een stap verder denken. Ik stel een cursusje overheidsfinanciën en belastingen voor of overheidsfinanciën implementeren in het onderwijs of iets dergelijks.
quote:Accijnzen zijn nodig, maar de willekeur spreekt mij niet aan.
Op zaterdag 6 december 2003 15:19 schreef pberends het volgende:
Stelling: mensen moeten eens ophouden met het zeiken op bepaalde belastingen.Ik hoor constant van 99% van alle Nederlanders dat ze zo gigantische lopen te zeiken op 'bepaalde' belastingen.
Kwartje van Kok
Drankaccijnzen
19% BTW-tariefEn deze mensen dragen nooit alternatieven aan. Ze denken dat het geld tot aan de hemel groeit, of ze hebben schijt aan een enorme staatsschuld.
Mensen moeten een leren om belastingen over een totaalplaatje te zien. Het heeft geen nut om accijnzen op bijvoorbeeld rookwaren af te kraken; het geld moet toch ergens vandaan gehaald worden. Dan gaan de belastingen op drank weer omhoog ipv rookwaren, of er moet dan meer bezuinigd worden, en dan staat de gehele bevolking op z'n achterste poten.
Al die mensen zijn behoorlijk hypocriet en egoistisch als het om bepaalde belastingen gaat, zonder dat ze een stap verder denken. Ik stel een cursusje overheidsfinanciën en belastingen voor of overheidsfinanciën implementeren in het onderwijs of iets dergelijks.
quote:De geschiedschrijvers zullen hem af-fakkelen (hint naar Shell)
Op zaterdag 6 december 2003 15:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Accijnzen zijn nodig, maar de willekeur spreekt mij niet aan.
Kwartje van Kok is sowieso illegaal, dat die bandiet nog vrij rondloopt.
Inkomen x
belasting 42% (even gemakkelijk)
Over 0.58x
bijna elk artikel 19% btw
0.58 . 0.81 . x = 0.47x
kwartje van kok, accijns, luxebelasting, bpm etc. nog eens ongeveer een 15%
maakt: 0.47*0.85x=0.40x.
Dit betekent dat je 7,2 maanden werkt voor de staat en datgene wat je dan overhoudt, dat is voor jou.
Van het gezeur kan ik me dan iets voorstellen... Niet dat je er iets mee zult bereiken, maar toch.
quote:Het meeste krijg je weer gewoon terug hoor, via de overheidsuitgaven. Mensen zijn tegenwoordig zo egoistisch dat ze denken dat de overheid hun geld 'kost' ipv ook te kijken return-on-investments.
Op zaterdag 6 december 2003 15:35 schreef vliegnaarhans het volgende:
Nou, een beetje nuanceren kan wel:Inkomen x
Over 0.58x
0.58 . 0.81 . x = 0.47x
Dit betekent dat je 7,2 maanden werkt voor de staat en datgene wat je dan overhoudt, dat is voor jou.Van het gezeur kan ik me dan iets voorstellen... Niet dat je er iets mee zult bereiken, maar toch.
quote:Leuk verhaal, maar je gaat er wel vanuit dat je we een vast uitgavenpatroon hebben. En het gaat er juist om specifieke groepen te pakken, het is bewust gekozen om rokers
Op zaterdag 6 december 2003 15:19 schreef pberends het volgende:
Stelling: mensen moeten eens ophouden met het zeiken op bepaalde belastingen.Ik hoor constant van 99% van alle Nederlanders dat ze zo gigantische lopen te zeiken op 'bepaalde' belastingen.
quote:Wat krijg ik terug dan? Ambtenaren zitten op premium lokaties met de laatste hig-tech snufjes en platte beeldschermen.
Op zaterdag 6 december 2003 15:36 schreef pberends het volgende:[..]
Het meeste krijg je weer gewoon terug hoor, via de overheidsuitgaven. Mensen zijn tegenwoordig zo egoistisch dat ze denken dat de overheid hun geld 'kost' ipv ook te kijken return-on-investments.
quote:Das waar, maar globaal gezien is dat wel redelijk op orde. Dingen zoals de Betuwelijn hoefde ook niet van mij.
Op zaterdag 6 december 2003 15:37 schreef Fliepke het volgende:
als al dat geld nu eens efficient en nuttig besteed werd, dan had ik er ook geen problemen mee gehad...
quote:Je weet dat ik ook tegen bureaucratie ben
Op zaterdag 6 december 2003 15:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Wat krijg ik terug dan? Ambtenaren zitten op premium lokaties met de laatste hig-tech snufjes en platte beeldschermen.
quote:Als ik hier soms in de herfst naar buiten kijk en zie hoe die plantsoenmedewerkers de blaadjes bijeen aan het blazen zijn, heb ik daar mijn twijfels bij.
Op zaterdag 6 december 2003 15:39 schreef pberends het volgende:[..]
Das waar, maar globaal gezien is dat wel redelijk op orde. Dingen zoals de Betuwelijn hoefde ook niet van mij.
en dan heb ik het niet eens over de dingen die je niet ziet...
quote:LOL. En mooie debatten over Mabel.
Op zaterdag 6 december 2003 15:41 schreef Pennypacker het volgende:
Van dat geld krijgen we wel een boel terug, hoor. Zoals beveiling op straat, enzo. En mooie flitspalen. En een gedegen bureaucratie.
quote:over schulden betaal je rente, hoe meer je leent, hoe meer rente je betaald.
Op zaterdag 6 december 2003 15:49 schreef Deuro het volgende:
wat is er eigenlijk erg aan een grote staatschuld? hoe werkt dat met aflossen enzo?
quote:Eigenlijk niks, een staat kan nl. niet failliet gaan. Maar het leidt wel tot overmatig drankgebruik en oorlog.
Op zaterdag 6 december 2003 15:49 schreef Deuro het volgende:
wat is er eigenlijk erg aan een grote staatschuld? hoe werkt dat met aflossen enzo?
quote:Ja voor het gemak gebruik je daarom zeker ook het tarief uit de derde schijf? (inkomen van +-28000 euro) Iemand met 30.000 euro belastbaar inkomen betaald 3 verschillende tarieven belasting.
Op zaterdag 6 december 2003 15:35 schreef vliegnaarhans het volgende:
Nou, een beetje nuanceren kan wel:Inkomen x
Over 0.58x
0.58 . 0.81 . x = 0.47x
Dit betekent dat je 7,2 maanden werkt voor de staat en datgene wat je dan overhoudt, dat is voor jou.Van het gezeur kan ik me dan iets voorstellen... Niet dat je er iets mee zult bereiken, maar toch.
Daarnaast kent ons stelsel ook genoeg 'aftrek' 'gift' :
oa.
* Hypotheekrente
* Lijfrentepremie
* Uitgaven voor kinderopvang
* Verliezen uit werk en woning
* spaarloon
ea.
(voor mensen ouder dan 65, geldt dat ze tussen de 14 en 19% belasting betalen; of ze moeten boven de +- 28.000 euro zitten.)
Tja en BPM. Als je een nieuwe auto hebt, dan betaal je meer. Maar, autogebruik belasten is niet zo vreemd hoor. Het gebruik veroorzaakt immers ook genoeg kosten voor de samenleving.
quote:Niet te zuinig inderdaad. Daar mag ook wel eens een parl. enquete voor komen!
Op zaterdag 6 december 2003 16:45 schreef heracles het volgende:
Mogen we wel zeiken over de verzekering. Dat zijn namelijk ook grote criminelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |