Bert Dijkhuizen van de Stadspartij Groningen!
Ik heb ooit wel eens iemand ontmoet die hem zelfs kan verstaan, ik vang zelf hooguit af en toe een woordje op. Volgens mij is er zelfs een personage van Jiskefet op hem gebaseerd, een personage die overigens ook niemand verstaat.
quote:LOL
Op woensdag 3 december 2003 10:28 schreef MNeMoNiCS het volgende:
Geldt er soms een kapper-verbod voor politici ofzo?
quote:
Op woensdag 3 december 2003 10:27 schreef Dante_A het volgende:
[afbeelding]
Henk Bakker Senior van Leefbaar AmsterdamIk heb ooit wel eens iemand ontmoet die hem zelfs kan verstaan, ik vang zelf hooguit af en toe een woordje op. Volgens mij is er zelfs een personage van Jiskefet op hem gebaseerd, een personage die overigens ook niemand verstaat.
quote:Hhmm, het is geen echte humor, het is Amsterdamse humor. Dat betekent iets zeggen wat niet grappig is maar dan zelf zo ontzettend hard lachen dat de rest wel meelacht. Gordon is er ook goed in.
Op woensdag 3 december 2003 10:30 schreef pberends het volgende:[..]
LOL
![]()
![]()
[..]
Die zocht ik
![]()
![]()
Je zou zo op hem stemmen voor meer humor in de gemeenteraad
quote:Ik vind het humor iig
Op woensdag 3 december 2003 10:35 schreef Dante_A het volgende:[..]
Hhmm, het is geen echte humor, het is Amsterdamse humor. Dat betekent iets zeggen wat niet grappig is maar dan zelf zo ontzettend hard lachen dat de rest wel meelacht. Gordon is er ook goed in.
Maar die bron klopt toch niet? "Interview met raadslid Henk Bakker sr." Hoe kan je hem nou interviewen?
"Daarnaast is hij vrouwenliefhebber: 'Lekker eten en lachen met dames, daar hou ik van. Er hoeft niks te gebeuren, hoor. Maar als er wat gebeurt, is het ook goed! Haha.'"
quote:Uit het AD.
Eibergen is Bertus' kabouterpartij beuBertus stinkt, Bertus kruipt dronken achter het stuur, Bertus weet nooit waar hij het over heeft en als klap op de vuurpijl zegt Bertus het vertrouwen op in de griffier en het college. De andere Eibergse fracties zijn de eenmansfractie Sprookje 2000 van de dakloze Bertus Rietman spuugzat.
Als enige van alle raadsleden in Eibergen heeft Bertus Rietman een postbusnummer als adres. In zijn kleine, beschilderde caravan kan hij geen brieven ontvangen, al zal iedere postbode in het Achterhoekse plaatsje een aan Rietman geadresseerde zending op de juiste plaats weten te krijgen.
Juist daarom kreeg hij drie jaar geleden landelijke bekendheid, Bertus was het eerste dakloze gemeenteraadslid. Uit huis gezet, omdat de ruzies met zijn vrouw met iets te veel decibellen gepaard gingen.
Bertus besloot de politiek in te gaan en schaarde 344 proteststemmers achter zich. Dat was best lachen in het begin, want dat betekende dat Sprookje 2000 een zetel behaalde. Maar het stadium van pret is allang voorbij.
Namens alle fracties bereidde VVD'er F. Mulkens een motie van wantrouwen tegen Rietman voor. De motie is uiteindelijk niet ingediend. ,,Het suggereert dat we ooit wél vertrouwen in hem hebben gehad en daarom hebben we er van afgezien.''
,,Ach, hij heeft andere zeden en gewoonten dan een ander'', is het enige wat burgemeester F. Tjaberings over Rietman wil zeggen. Hij houdt de boot verder af, uit angst voor negatieve publiciteit voor zijn gemeente. Mulkens is zijn collega-raadslid zo beu dat hij daar maling aan heeft.
,,Ik heb Rietman dinsdagavond tijdens de vergadering namens iedereen duidelijk gemaakt dat zijn partij niet amusant meer is. Sprookjes horen dat doorgaans wel te zijn. Meneer Rietman is raadslid, maar gedraagt zich als een actievoerder'', aldus Mulkens.
,,We hebben financiële problemen met een muziekschool, hij stond vooraan om te roepen dat er wat gedaan moest worden. Maar in de commissie van onderzoek, waarin alle fractievoorzitters zaten, kwam hij nooit opdagen. In vergaderingen roept hij maar wat omdat hij de stukken niet kent, hij interrumpeert wanneer dat niet mag en van een meerderheid heeft hij nog nooit gehoord. Als een voorstel van hem het niet haalt, is het helemaal mis. Het ergste is dat hij zich een serieus raadslid voelt. Hij is gekozen omdat er destijds veel onvrede heerste in de wereld en nu denkt hij een soort Don Quichot te zijn.''
Onlangs veroordeelde een rechter hem tot een boete van 390 euro omdat hij dronken in zijn campagnebus reed. Het is niet de eerste keer dat er ophef ontstond over Rietmans alcoholgebruik, want gemeenteraadsleden hebben zich al vaker gestoord aan de drankgeur die steevast om hem heen hangt. Nu hij een motie van wantrouwen heeft ingediend tegen de griffier, het college en de overige fracties, is de maat voor de raadsleden vol.
Mulkens: ,,We zullen ons niet meer in discussies met hem mengen, dat is zinloos. Eigenlijk kan hij voortaan net zo goed thuisblijven. We hebben veel geduld gehad met hem, maar op een gegeven moment is het afgelopen. Volgend jaar hebben we weer verkiezingen, dan zal het wel gedaan zijn met zijn kabouterpartij.''Bertus Rietman was gisteren niet bereikbaar op zijn mobiele telefoon.
quote:Meesterlijk!!!
Op woensdag 3 december 2003 11:31 schreef freako het volgende:
Ik mis hier Bertus Rietman van Leefbaar Eibergen/Sprookje2000..
[afbeelding]
[..]Uit het AD.
* pberends kan ook zo de gemeenteraad in
quote:Het zou je gemeente maar zijn
Op woensdag 3 december 2003 11:36 schreef pberends het volgende:[..]
Meesterlijk!!!
![]()
![]()
quote:
Op woensdag 3 december 2003 12:41 schreef wendy-tje het volgende:[..]
Het zou je gemeente maar zijn
Eiberg.
quote:Dat vetgedrukte stukje is echt meesterlijk.
Op woensdag 3 december 2003 11:31 schreef freako het volgende:
Ik mis hier Bertus Rietman van Leefbaar Eibergen/Sprookje2000..
[afbeelding]
[..]Uit het AD.
Wel grappig die hele affaire daar.
quote:Ja. Hoewel ze er in Eibergen niet zo blij mee zijn. Rietman is overigens hoofdzakelijk door jongeren de raad in geholpen.
Op woensdag 3 december 2003 15:34 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat vetgedrukte stukje is echt meesterlijk.
Wel grappig die hele affaire daar.
Maar volgend jaar is er een herindeling, ben benieuwd of ie het dan nog steeds redt.
quote:Geen gemeenteraadslid iig.
Op woensdag 3 december 2003 15:49 schreef Chris_Redfield het volgende:
[afbeelding]RARA wie is deze engerd!
![]()
![]()
quote:Maar het blijft wel een engerd.
Op woensdag 3 december 2003 15:51 schreef freako het volgende:[..]
Geen gemeenteraadslid iig.
.
quote:Een foto van jouw held.
Op woensdag 3 december 2003 17:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Die ene kale in rotterdam. Een hele typische gemeenteraadslid. Hoe heet die clown ook alweer
quote:Even voor de goede orde. Bert Dijkhuizen is fractiemedewerker van de Stadspartij Groningen. Dus geen gemeenteraadslid. Een beste kerel overigens.
Op woensdag 3 december 2003 10:13 schreef pberends het volgende:
Wie vind jij er typisch als gemeenteraadslid uitzien en is het ook?Bert Dijkhuizen van de Stadspartij Groningen!
![]()
quote:Haha, prachtig. Wist ik wel, maar het was maar een voorbeeld. Ik zat al te wachten tot iemand met deze reactie kwam, maar het duurde ff
Op vrijdag 5 december 2003 20:07 schreef RemcoKouwenhoven het volgende:[..]
Even voor de goede orde. Bert Dijkhuizen is fractiemedewerker van de Stadspartij Groningen. Dus geen gemeenteraadslid. Een beste kerel overigens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |