abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15109860
Wie vind jij er typisch als gemeenteraadslid uitzien en is het ook?

Bert Dijkhuizen van de Stadspartij Groningen!

pi_15109895
wow dope kerel .
pi_15109951
Lijkt op een vaste klant van diverse coffeeshops
Praatprieter
  woensdag 3 december 2003 @ 10:27:06 #4
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_15110247

Henk Bakker Senior van Leefbaar Amsterdam

Ik heb ooit wel eens iemand ontmoet die hem zelfs kan verstaan, ik vang zelf hooguit af en toe een woordje op. Volgens mij is er zelfs een personage van Jiskefet op hem gebaseerd, een personage die overigens ook niemand verstaat.

Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  woensdag 3 december 2003 @ 10:28:18 #5
35558 MNeMoNiCS
CartWOman stole my Ondertitel
pi_15110268
Geldt er soms een kapper-verbod voor politici ofzo?
[b]lol·broek[/b] (de ~ (m.)) [inf.][br] [b]1[/b] iem. die voortdurend op goedkope wijze grappig wil zijn[br][b]wijs·neus[/b] (de ~ (m.))[br] [b]1[/b] iem. die meent veel of alles te weten => betweter
pi_15110298
quote:
Op woensdag 3 december 2003 10:28 schreef MNeMoNiCS het volgende:
Geldt er soms een kapper-verbod voor politici ofzo?
LOL
quote:
Op woensdag 3 december 2003 10:27 schreef Dante_A het volgende:
[afbeelding]
Henk Bakker Senior van Leefbaar Amsterdam

Ik heb ooit wel eens iemand ontmoet die hem zelfs kan verstaan, ik vang zelf hooguit af en toe een woordje op. Volgens mij is er zelfs een personage van Jiskefet op hem gebaseerd, een personage die overigens ook niemand verstaat.

Die zocht ik Je zou zo op hem stemmen voor meer humor in de gemeenteraad
  woensdag 3 december 2003 @ 10:35:09 #7
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_15110419
quote:
Op woensdag 3 december 2003 10:30 schreef pberends het volgende:

[..]

LOL
[..]

Die zocht ik Je zou zo op hem stemmen voor meer humor in de gemeenteraad

Hhmm, het is geen echte humor, het is Amsterdamse humor. Dat betekent iets zeggen wat niet grappig is maar dan zelf zo ontzettend hard lachen dat de rest wel meelacht. Gordon is er ook goed in.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_15110467
quote:
Op woensdag 3 december 2003 10:35 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Hhmm, het is geen echte humor, het is Amsterdamse humor. Dat betekent iets zeggen wat niet grappig is maar dan zelf zo ontzettend hard lachen dat de rest wel meelacht. Gordon is er ook goed in.

Ik vind het humor iig

Maar die bron klopt toch niet? "Interview met raadslid Henk Bakker sr." Hoe kan je hem nou interviewen?

"Daarnaast is hij vrouwenliefhebber: 'Lekker eten en lachen met dames, daar hou ik van. Er hoeft niks te gebeuren, hoor. Maar als er wat gebeurt, is het ook goed! Haha.'"

pi_15110513
Ooit in de Rotterdamse gemeenteraad voor CP86 (uit die tijd stamt onderstaande foto) en tegenwoordig in deelgemeenteraad Feijenoord op eigen titel: Jan Teijn.

pi_15110693
Haha, wat is de democratie toch heerlijk met al die mafkezen in de politiek. Ik snap Thommetje opeens wel.
  woensdag 3 december 2003 @ 11:31:23 #11
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15111768
Ik mis hier Bertus Rietman van Leefbaar Eibergen/Sprookje2000. .

quote:
Eibergen is Bertus' kabouterpartij beu

Bertus stinkt, Bertus kruipt dronken achter het stuur, Bertus weet nooit waar hij het over heeft en als klap op de vuurpijl zegt Bertus het vertrouwen op in de griffier en het college. De andere Eibergse fracties zijn de eenmansfractie Sprookje 2000 van de dakloze Bertus Rietman spuugzat.

Als enige van alle raadsleden in Eibergen heeft Bertus Rietman een postbusnummer als adres. In zijn kleine, beschilderde caravan kan hij geen brieven ontvangen, al zal iedere postbode in het Achterhoekse plaatsje een aan Rietman geadresseerde zending op de juiste plaats weten te krijgen.

Juist daarom kreeg hij drie jaar geleden landelijke bekendheid, Bertus was het eerste dakloze gemeenteraadslid. Uit huis gezet, omdat de ruzies met zijn vrouw met iets te veel decibellen gepaard gingen.

Bertus besloot de politiek in te gaan en schaarde 344 proteststemmers achter zich. Dat was best lachen in het begin, want dat betekende dat Sprookje 2000 een zetel behaalde. Maar het stadium van pret is allang voorbij.

Namens alle fracties bereidde VVD'er F. Mulkens een motie van wantrouwen tegen Rietman voor. De motie is uiteindelijk niet ingediend. ,,Het suggereert dat we ooit wél vertrouwen in hem hebben gehad en daarom hebben we er van afgezien.''

,,Ach, hij heeft andere zeden en gewoonten dan een ander'', is het enige wat burgemeester F. Tjaberings over Rietman wil zeggen. Hij houdt de boot verder af, uit angst voor negatieve publiciteit voor zijn gemeente. Mulkens is zijn collega-raadslid zo beu dat hij daar maling aan heeft.

,,Ik heb Rietman dinsdagavond tijdens de vergadering namens iedereen duidelijk gemaakt dat zijn partij niet amusant meer is. Sprookjes horen dat doorgaans wel te zijn. Meneer Rietman is raadslid, maar gedraagt zich als een actievoerder'', aldus Mulkens.

,,We hebben financiële problemen met een muziekschool, hij stond vooraan om te roepen dat er wat gedaan moest worden. Maar in de commissie van onderzoek, waarin alle fractievoorzitters zaten, kwam hij nooit opdagen. In vergaderingen roept hij maar wat omdat hij de stukken niet kent, hij interrumpeert wanneer dat niet mag en van een meerderheid heeft hij nog nooit gehoord. Als een voorstel van hem het niet haalt, is het helemaal mis. Het ergste is dat hij zich een serieus raadslid voelt. Hij is gekozen omdat er destijds veel onvrede heerste in de wereld en nu denkt hij een soort Don Quichot te zijn.''

Onlangs veroordeelde een rechter hem tot een boete van 390 euro omdat hij dronken in zijn campagnebus reed. Het is niet de eerste keer dat er ophef ontstond over Rietmans alcoholgebruik, want gemeenteraadsleden hebben zich al vaker gestoord aan de drankgeur die steevast om hem heen hangt. Nu hij een motie van wantrouwen heeft ingediend tegen de griffier, het college en de overige fracties, is de maat voor de raadsleden vol.

Mulkens: ,,We zullen ons niet meer in discussies met hem mengen, dat is zinloos. Eigenlijk kan hij voortaan net zo goed thuisblijven. We hebben veel geduld gehad met hem, maar op een gegeven moment is het afgelopen. Volgend jaar hebben we weer verkiezingen, dan zal het wel gedaan zijn met zijn kabouterpartij.''Bertus Rietman was gisteren niet bereikbaar op zijn mobiele telefoon.

Uit het AD.
pi_15111907
quote:
Op woensdag 3 december 2003 11:31 schreef freako het volgende:

[afbeelding]
[..]

Uit het AD.

Meesterlijk!!!

* pberends kan ook zo de gemeenteraad in

pi_15113560
quote:
Op woensdag 3 december 2003 11:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Meesterlijk!!!

Het zou je gemeente maar zijn
pi_15115461
quote:
Op woensdag 3 december 2003 12:41 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Het zou je gemeente maar zijn

Eiberg.

woensdag 3 december 2003 @ 15:34:14 #15
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15118215
quote:
Op woensdag 3 december 2003 11:31 schreef freako het volgende:

[afbeelding]
[..]

Uit het AD.

Dat vetgedrukte stukje is echt meesterlijk.

Wel grappig die hele affaire daar.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 3 december 2003 @ 15:37:29 #16
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15118305
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:34 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat vetgedrukte stukje is echt meesterlijk.

Wel grappig die hele affaire daar.

Ja. Hoewel ze er in Eibergen niet zo blij mee zijn. Rietman is overigens hoofdzakelijk door jongeren de raad in geholpen. .

Maar volgend jaar is er een herindeling, ben benieuwd of ie het dan nog steeds redt.

pi_15118649
edit

[Dit bericht is gewijzigd door Chris_Redfield op 03-12-2003 15:51]

Satan Stole My Teddybear
pi_15118689
edit, was geen gemeenteraadslid.
Satan Stole My Teddybear
  woensdag 3 december 2003 @ 15:51:03 #19
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_15118694
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:49 schreef Chris_Redfield het volgende:
[afbeelding]

RARA wie is deze engerd!

Geen gemeenteraadslid iig. .
pi_15118718
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:51 schreef freako het volgende:

[..]

Geen gemeenteraadslid iig. .

Maar het blijft wel een engerd.
Satan Stole My Teddybear
pi_15120664
Die ene kale in rotterdam. Een hele typische gemeenteraadslid. Hoe heet die clown ook alweer
  woensdag 3 december 2003 @ 18:30:09 #22
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15122830
quote:
Op woensdag 3 december 2003 17:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Die ene kale in rotterdam. Een hele typische gemeenteraadslid. Hoe heet die clown ook alweer
Een foto van jouw held.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_15134475
Bertus Rietman rulez
pi_15184393
quote:
Op woensdag 3 december 2003 10:13 schreef pberends het volgende:
Wie vind jij er typisch als gemeenteraadslid uitzien en is het ook?

[afbeelding]

Bert Dijkhuizen van de Stadspartij Groningen!

Even voor de goede orde. Bert Dijkhuizen is fractiemedewerker van de Stadspartij Groningen. Dus geen gemeenteraadslid. Een beste kerel overigens.
pi_15189632
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 20:07 schreef RemcoKouwenhoven het volgende:

[..]

Even voor de goede orde. Bert Dijkhuizen is fractiemedewerker van de Stadspartij Groningen. Dus geen gemeenteraadslid. Een beste kerel overigens.

Haha, prachtig. Wist ik wel, maar het was maar een voorbeeld. Ik zat al te wachten tot iemand met deze reactie kwam, maar het duurde ff
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')