Mailen mag ook, kozzmic@fok.nl of sizzler@fok.nl.
Achtergrondinfo: Normen & Waarden van het Politieke Forum
quote:Als er een politieke link is!
Op dinsdag 2 december 2003 15:33 schreef pberends het volgende:[..]
pberends maakt alle problemen bespreekbaar
Jammer dat de grote boze Kozzmic er nog is
zal ik zometeen een topic over mastrubatie openen?
quote:Om er toch maar even serieus op in te gaan....
Op dinsdag 2 december 2003 15:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Kom niet aan links en waag het niet ze niet sociaal te noemen!
Flauwekul. Een kritisch topic is prima. Topics openen om het openen en loos geblaat zonder argumentatie of onderliggende feiten niet. Ik heb weinig trek meer in de situatie die we ruim een jaar geleden hadden in POL (en voorloper PCH); het merendeel van de topics liep uit op een oeverloze links/rechts-discussie waarin alleen maar vooroordelen geuit werden, users die wel geinteresseerd waren in een serieuze discussie werden overschreeuwd door one-liners en bleven steeds meer weg.
Een mening mag kritisch zijn, een mening mag dom zijn, maar laat wel zien hoe je aan die mening komt. Of neem een actueel nieuwsfeit als uitgangspunt en plaats daar je eigen mening bij. Dat is het uitgangspunt voor een goede discussie en dus een voorwaarde voor een openingspost.
Ter vergelijking, niet alleen inhoudsloos anti-links geblaat gaat op slot:
Verkiezing Pim Fortuyn awards op internet
Stuur Balkenende naar huis
Gastarbeiders...
quote:Mhoaw, m'n beargumentatie was weer 'columnachtig' (c) bedoeld, maar je snapt mijn stelling wel. En je snapt ook wel terecht waarom ik deze vraag ter discussie stel. Topic was zeer serieus bedoeld.
Op dinsdag 2 december 2003 15:50 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Om er toch maar even serieus op in te gaan....
Flauwekul. Een kritisch topic is prima. Topics openen om het openen en loos geblaat zonder argumentatie of onderliggende feiten niet. Ik heb weinig trek meer in de situatie die we ruim een jaar geleden hadden in POL (en voorloper PCH); het merendeel van de topics liep uit op een oeverloze links/rechts-discussie waarin alleen maar vooroordelen geuit werden, users die wel geinteresseerd waren in een serieuze discussie werden overschreeuwd door one-liners en bleven steeds meer weg.
Een mening mag kritisch zijn, een mening mag dom zijn, maar laat wel zien hoe je aan die mening komt. Of neem een actueel nieuwsfeit als uitgangspunt en plaats daar je eigen mening bij. Dat is het uitgangspunt voor een goede discussie en dus een voorwaarde voor een openingspost.
Gastarbeiders...
(c) pberends
quote:Zit wat in, maar:
Op dinsdag 2 december 2003 15:50 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Om er toch maar even serieus op in te gaan....
Gastarbeiders...
1. Spam moet sowieso gesloten worden.
2. Leuke one-liner-users haken ook af als het te serieus wordt. Het gaat om het goede evenwicht. Daarom dus wel okay dat je waarschuwt en niet gelijk laat bannen.
3. Politiek is vaak ook bestrijding van je tegenstander, tenzij een computer politiek overneemt met voorgeprogrammeerde regels waar democratisch voor gestemd is. Ik denk dat het vaak een links-rechts discussie zal blijven, dat zit in de mens. Tot op bepaalde hoogte zijn mensen met argumenten te overtuigen, voor de rest blijven ze hun eigen referentiekader trouw.
4. Humor moet wat mij betreft een onderdeel kunnen blijven. Niet voor niks is politiek een dankbaar onderwerp van satire en spot.
5. Topics waar veel op wordt gereageerd maken schijnbaar iets los bij users. Het is goed als iemand zo'n discussie aanzwengelt, ook al kan het er dan verhit aan toe gaan. Probleem is vaak dat mensen niet tegen de hitte kunnen (if you can't stand the heat...) en dat de discussie dan verzandt in gescheld. Dat ligt echter niet aan de TS, maar aan de users. Een topic sluiten is dan in feite ook de verkeerde user aanpakken.
6. etc.
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Zit wat in, maar:
1. Spam moet sowieso gesloten worden.
2. Leuke one-liner-users haken ook af als het te serieus wordt. Het gaat om het goede evenwicht. Daarom dus wel okay dat je waarschuwt en niet gelijk laat bannen.
3. Politiek is vaak ook bestrijding van je tegenstander, tenzij een computer politiek overneemt met voorgeprogrammeerde regels waar democratisch voor gestemd is. Ik denk dat het vaak een links-rechts discussie zal blijven, dat zit in de mens. Tot op bepaalde hoogte zijn mensen met argumenten te overtuigen, voor de rest blijven ze hun eigen referentiekader trouw.
4. Humor moet wat mij betreft een onderdeel kunnen blijven. Niet voor niks is politiek een dankbaar onderwerp van satire en spot.
5. Topics waar veel op wordt gereageerd maken schijnbaar iets los bij users. Het is goed als iemand zo'n discussie aanzwengelt, ook al kan het er dan verhit aan toe gaan. Probleem is vaak dat mensen niet tegen de hitte kunnen (if you can't stand the heat...) en dat de discussie dan verzandt in gescheld. Dat ligt echter niet aan de TS, maar aan de users. Een topic sluiten is dan in feite ook de verkeerde user aanpakken.
6. etc.
ook een kusje van m'n schoondochter.
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:47 schreef pberends het volgende:[..]
![]()
![]()
ook een kusje van m'n schoondochter.
quote:ramptoeristpost
Op dinsdag 2 december 2003 15:48 schreef Sidekick het volgende:
terugvindpost
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:48 schreef Sidekick het volgende:
terugvindpost
"Rijst bij mij de vraag of de metafoor van ventieldoppenbeleid vs. pianobeleid wel een correcte is..."
Borrelpraat?
quote:Krijg je nu ook zegeltjes bij ieder voortijdig afgesloten topic?
Op donderdag 4 december 2003 13:20 schreef pberends het volgende:
Pianobeleid"Rijst bij mij de vraag of de metafoor van ventieldoppenbeleid vs. pianobeleid wel een correcte is..."
Borrelpraat?
quote:Ja. Dit kan je toch niet nuchter bedenken?
Pianobeleid"Rijst bij mij de vraag of de metafoor van ventieldoppenbeleid vs. pianobeleid wel een correcte is..."
Borrelpraat?
quote:Nee, maar wel een pepernoot van de slotjespiet.
Op donderdag 4 december 2003 13:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Krijg je nu ook zegeltjes bij ieder voortijdig afgesloten topic?
![]()
![]()
![]()
quote:* pberends boert in sizzler's gezicht... en hoefeel hep ic ob?
Op donderdag 4 december 2003 13:25 schreef sizzler het volgende:[..]
Ja. Dit kan je toch niet nuchter bedenken?
quote:Was een quote van Herostratos trouwens, wat bazel ik nou
Op donderdag 4 december 2003 13:42 schreef pberends het volgende:[..]
* pberends boert in sizzler's gezicht... en hoefeel hep ic ob?
quote:Ik had het topic niet eens gelezen
Borrelpraat?
quote:Ik had ook al het idee dat het niks was, toen ik de topictitel las.
Op donderdag 4 december 2003 13:44 schreef du_ke het volgende:[..]
Ik had het topic niet eens gelezen
.
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:57 schreef freako het volgende:[..]
Ik had ook al het idee dat het niks was, toen ik de topictitel las.
.
quote:Hallo, wat ben jij voor anti-pianofetishist?
Op donderdag 4 december 2003 13:44 schreef du_ke het volgende:[..]
Ik had het topic niet eens gelezen
.
Kozzmic, jij gaat ervanuit dat het geblaat is, maar net als dit topic van pberends Buitenaardse politiek Nederland is het interessant om er eens over te filosoferen. Waarom zou men anders een partij van de dieren oprichten?
quote:...geeft het topic ook niet echt niveau mee.
Op donderdag 4 december 2003 17:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:Moet intelligentie de boventoon voeren om politiek te bezigen? Getuige de bezetting van de TK schijnbaar niet.
quote:Aha. In welk opzicht heb ik geen inzicht in capaciteiten?
Op donderdag 4 december 2003 23:03 schreef Kozzmic het volgende:
Ja, dat topic over buitenaardse politiek had inderdaad ook wel dicht gekund. Maar een topic over dieren in de politiek heeft niets met politiek te maken; je hebt geen enkel inzicht in capaciteiten, je kunt geen beargumenteerde uitspraken doen over de vraagstelling, en een opmerking als...
[..]...geeft het topic ook niet echt niveau mee.
quote:Ik denk alleen wat langere termijn dan jou. Achterlijk naief om het bestaan van buitenaardsen en de invloed daarvan op de poltiek te ontkennen.
Op donderdag 4 december 2003 23:03 schreef Kozzmic het volgende:
Ja, dat topic over buitenaardse politiek had inderdaad ook wel dicht gekund. Maar een topic over dieren in de politiek heeft niets met politiek te maken; je hebt geen enkel inzicht in capaciteiten, je kunt geen beargumenteerde uitspraken doen over de vraagstelling, en een opmerking als...
[..]...geeft het topic ook niet echt niveau mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |