abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 november 2003 @ 12:21:30 #76
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_14753890
quote:
Vind jij nou niet dat jij hier zelf blijk geeft van pretenderen dat je de wijsheid in pacht hebt? Je bent in feite dus geen haar beter. Probeer dat maar eens te weerleggen.
Wat is dat nu voor kinderlijk argument?

Jij begaat een doodszonde, jij verklaart wel ff in je opperste wijsheid dat 'rechts' 'slecht ' is.

Ik kan beginnen met:" Leg ens uit dan??", maar dat laat ik maar.

Jou op je grootheidswaanzin wijzen is niet hetzelfde als zelf denken dat je alles weet.

Daar in je 'wijsheid' (kuche kuche kuche) nog wat op te zeggen?

&lt;signature here&gt;.
  woensdag 19 november 2003 @ 12:33:21 #77
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_14754267
quote:
Op woensdag 19 november 2003 10:42 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Als inwoner van deze regio en bestuurslid van enkele jongerenorganisaties deel ik deze problematiek. Het is opvallend hoe rechts-extremisme aan populariteit wint bij de jeugd, deze tendens is reeds enkele jaren gaande maar de laatste paar jaren begint het de spuigaten uit te lopen; openlijk scanderen van racistische opmerkingen, ghettoblasters met nummers als eigen volk eerst en natuurlijk de bijbehorende kledingstijl ons allen wel bekend

Zelfs hier op fok is deze tendens zichtbaar, de FP is maar al te vaak een goed voorbeeld hiervan.
Deze sterke groei van rechts-extremisme dient eenieder tot zorgen te baren is dan ook mijn stelling. Extremen zijn per definitie slecht en rechts-extremisme mist nuancering en is stigmatiserend, generaliserend, polariserend en ronduit simplistisch.

Ik stem zelf rechts maar ik zie in rechts-extremisme absoluut geen vriend.

Bovenstaand bericht verbaasd mij eerlijk gezegt niet heel erg. Er zijn ontzettend veel problemen met allochtonen en men werd jarenlang geacht zijn mond dicht te houden over problematiek. Dit uit zich nu, zeker bij het wat minder begaafde deel van de bevolking, in dit soort expansies.

Je kunt je verder afvragen of extremisme niet iets van alle tijden is ?
We kennen al jarenlang de meest rare provo bewegingen. Van niet vleeseters tot mensen die varkensboerderijen in de fik zetten of zelfs politici omleggen!

Extremisme valt verder nooit goed te keuren!

woensdag 19 november 2003 @ 12:35:04 #78
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_14754320
quote:
Op woensdag 19 november 2003 11:48 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Fijn dat je links even over een kam scheert, in links zitten net zo goed nuances als in rechts. Zoals herostratos aanhaalt zijn extremen iets om mee uit te kijken, ongeacht of het nu links of rechts is.

Jaja.

Je hebt wel gelijk hoor, Wendy-tje, maar waarom voel jij je zo geroepen om dat tegen mij te zeggen, en niet tegen retepv, die toch net iets eerder was met z'n super-generalisatie?

Ik zit hier in een discussie, met een partij (retepv) die een generalisatie ter groote van een olifant niet schuwt.

Dan trakteer ik em graag op hetzelfde.

Verwacht van mij aub niet dat ik heiliger dan de paus ben, zeker als je ook de andere kant niet op die zwakheden wenst te wijzen.

&lt;signature here&gt;.
  woensdag 19 november 2003 @ 12:36:10 #79
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_14754354
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:14 schreef ExTec het volgende:

Ja, en ik geef aan dat het wel meevalt met de zogenaamde opkomst van rechts extremisme.

Elk kind kan bedenken dat als je eerst 15 jaar *elke* kritiek smoort, dat je daarna een backlash krijgt.

Dat ervaren we nu.

Jij maakt daarvan dat 'rechts extremisme groeit'.

Zo is het dus niet.

Ik zie overigens ook niet wat er gevoelig is aan deze topic. Als 15 jaar multiculti indoctrinatie ons iets geleerd heeft, is dat je alles wat (jij denkt dat..) extreem rechts is, met alle denkbare middelen mag bestrijden, inclusief onwettelijke middelen.

Dus waar heb je het over, gevoelig?

Doe ens een search op FOK, t'is bestorven met moraal ridders die het nodig vinden om 'de strijd aan te gaan met extreem-rechts!!'.

Ja, de 'vermeende' opkomst van rechts extremisme, waar jij het over hebt, die is er niet. Die 'conclusie' van jou trek ik zeker in twijfel.

Mag je vinden dat dat kant noch wal raakt, maar dat vind ik des te meer van jou stelling.

Hoe wil je dat hardmaken? Door te wijzen naar de FOK FP? Ga toch weg man.

Overigens lijk je eraan voorbij te gaan dat we onder paars1&2 kilo's gesubsidieerde (nog steeds trouwens) clubjes had, die hun bobo verdiende met vermeede racisten bestrijden.

Racisten die er niet zijn.

In dat opzicht is je pleidooi ook wat belegen.

De conclusie dat rechts-extremisme in opkomst is, is gebaseerd op empirisch materiaal uit zowel mijn persoonlijke ervaring als uit de media, lees de kranten er maar op na.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel begrijp van jou agressieve discussie stijl. Volgens mij zou je graag willen dat ik een extreem linkse moraal ridder zou zijn, maar dat ben ik niet. Ik stem rechts en erger mij ook dood aan de linkse-moraal, maar daar gaat dit topic niet over.

Jij geeft een oorzaak voor de opkomst en gebruikt deze om aan te geven dat er geen opkomst van rechts-extremisme is
Verwar reguliere rechtse politiek aub niet met rechts-extremisme en ik vind niet dat dit een belegen onderwerp is, de actualiteit van alledag spreekt dit toch zeker wel tegen...

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  woensdag 19 november 2003 @ 12:42:03 #80
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_14754531
Waarom gaan jullie (bijna) allemaal voorbij aan het feit dat het hier om jongeren gaat? In die leeftijd is het meeloopgehalte hoog en het 'tegenaanschopgehalte' ook. Een jongen van zestien die nu de hitler-groet brengt, heeft over tien jaar waarschijnlijk iets van 'wat dacht ik toen in hemelsnaam?'.
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  woensdag 19 november 2003 @ 12:44:38 #81
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_14754624
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:36 schreef Herostratos het volgende:

[..]

De conclusie dat rechts-extremisme in opkomst is, is gebaseerd op empirisch materiaal uit zowel mijn persoonlijke ervaring als uit de media, lees de kranten er maar op na.

En dat is dus de crux. Wat definieren de media (die overigens behoorlijk links van signatuur zijn) dan als rechts-extremisme?

Ik heb geen idee. Ik vermoed alles wat ze op dat moment in hun straatje past.

Als er met de regelmaat van de klok rechts extremistische optochten zijn, waarbij buitenlanders moeten vrezen voor hun leven, dat zou ik rechts extremisme noemen.

Als discriminatie in het openbare leven van buitenlanders, naroepen op straat, en de winkel altijd als laatste geholpen worden, ed dingen vaker voorkomt, dan zou ik ook zeggen dat rechts extremisme toeneemt.

Al die dingen gebeuren niet.

Ook als je naar de klassieke tekenen kijkt, duid niets erop dat rechtsextremisme in 'opkomst' is.

Dus kun je een concreet voorbeeld geven, aan de hand waarvan ik het met jou eens kan zijn dat rechts extremisme in opkomst is?

quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel begrijp van jou agressieve discussie stijl. Volgens mij zou je graag willen dat ik een extreem linkse moraal ridder zou zijn, maar dat ben ik niet. Ik stem rechts en erger mij ook dood aan de linkse-moraal, maar daar gaat dit topic niet over.
Ok, ik zal erop letten
quote:
Jij geeft een oorzaak voor de opkomst en gebruikt deze om aan te geven dat er geen opkomst van rechts-extremisme is
Verwar reguliere rechtse politiek aub niet met rechts-extremisme en ik vind niet dat dit een belegen onderwerp is, de actualiteit van alledag spreekt dit toch zeker wel tegen...
Ik erken dat er een verrechtsing plaatsvind.

Da's niet hetzelfde als dat rechts extremisme in opkomst is.

&lt;signature here&gt;.
pi_14754982
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:36 schreef Herostratos het volgende:

[..]

De media bericht er inderdaad meer over maar dit was in de jaren 80 ook het geval, terwijl je er in de jaren 90 nog amper wat over hoorde.

Vraag me af of de groei van recht-extremisme nu echt zo groot is. Persoonlijk vind ik het nog wel meevallen met die sterke groei, door o.a. internet lees je sneller extremistische uitspraken maar dat is volgens mij het enige verschil met de jaren 80. Het is wel zo dat rechts/links extremisme groeit als het economisch wat slechter gaat en we hebben nu even met een economisch dipje te maken.

[off-topic]Altijd lachen die rechts/links discussie's, maar vraag me af waarom op fok, extreem links of rechts zo snel "gewoon" links/rechts worden.

woensdag 19 november 2003 @ 13:05:11 #83
72826 RetepV_kloon
Euh, password kwijt :)
pi_14755269
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:21 schreef ExTec het volgende:
Wat is dat nu voor kinderlijk argument?
Herken de spiegel en zie jezelf.

Hoe kan mijn argument nou kinderlijk zijn ten opzichte van de jouwe als het een spiegel is van jouw argument?

quote:
Jij begaat een doodszonde, jij verklaart wel ff in je opperste wijsheid dat 'rechts' 'slecht ' is.
Ik verklaar jouw redenatie voor slecht, niet je overtuiging. Leer lezen.
quote:
Jou op je grootheidswaanzin wijzen is niet hetzelfde als zelf denken dat je alles weet.

Daar in je 'wijsheid' (kuche kuche kuche) nog wat op te zeggen?

Tsja, ik kan het leeftijdsverschil aandragen, maar ik denk dat je je dan alleen nog maar meer afzet tegen mij. Maar dat is goed hoor, als je niet jezelf kunt definieeren zonder je ergens tegen af te zetten: be my guest. Ik ben daar ook geweest.

Verder vind ik deze hele discussie zinloos, want ik schrijf tientallen dingen op waar het de bedoeling is dat je er over nadenkt, maar de één na de ander reageert maar op kleine stukjes uit mijn verhaal.

Als je dan niet alles wilt lezen en geen zin hebt om de tijd uit te trekken om een goede reactie te bedenken, ga dan maar weer lekker TV kijken en verder consumeren zonder na te denken over wat je nou voorgeschoteld krijgt.

Mocht je nou NOG niet herkennen dat ik mijn eigen zijde kies en me dus bij niemand's politieke overtuiging ( 'overtuiging', da's hetzelfde als 'geloven' ) aansluit, dan zal ik maar zeggen dat ik hooguit anarchist ben. Wees je eigen leider. Een zijde kiezen is fout, een leider 'zoeken' is infantiel. Samenwerken is waar het om draait, je kunt niet om andere mensen heen.

Maar als je in Nederland zegt dat je anarchist bent, dan wordt je OOK in een hokje gestopt, want anders raken mensen in verwarring. Tegenwoordig wordt blijkbaar de term 'anti-globalist' gebruikt voor 'anarchist'. Well, ik ben niet anti-globalist, ik zie niet alleen maar nadelen aan globalisatie, er zitten ook grote voordelen aan.

Face it, het is niet de politieke situatie die kut is, het zijn de inwoners die kut zijn. De mensen die de werkelijkheid niet aan kunnen. De mensen die alles en iedereen in hokjes stoppen omdat ze dan een 'conclusie' hebben en niet meer na hoeven te denken, zodat ze een overtuiging een kunnen hangen. Ik vind 'overtuiging' hetzelfde als 'geloof'.

Goed, kunnen we nu een keer discussieren zonder dat ik steeds in een hokje wordt geplaatst? Ik ben in diverse discussie al tegelijkertijd in het rechtse kamp geplaats en in het linkse kamp. Fuck you all: ik hoor bij geen enkel kamp. Ik haat kampen, kampen zijn om mensen op te sluiten, al dan niet vrijwillig.

woensdag 19 november 2003 @ 13:13:32 #84
72826 RetepV_kloon
Euh, password kwijt :)
pi_14755565
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:35 schreef ExTec het volgende:
Ik zit hier in een discussie, met een partij (retepv) die een generalisatie ter groote van een olifant niet schuwt.
Komt het niet bij je op dat het misschien op feiten is gebaseerd, en het misschien een waarheid zou kunnen zijn?

Er bestaan nog steeds echte waarheden hoor. Bijvoorbeeld de waarheid dat 'macht corrumpeert'. Kijk om je heen. Niemand die met politiek bezig is, is vrij van corruptie. De politiek in Nederland is minstens net zo corrupt als die in 3e wereld landen. Alleen is het hier nogal wat subtieler.

Ik snap eigenlijk helemaal niemand hier die een politiek zit te verdedigen. Politiek is een noodzakelijk kwaad. Anarchisme is ook niet goed, want niet iedereen kan daar mee om gaan.

De enige conclusie die ik kan trekken is dat alle partijen nodig zijn, en dat heel dat gedoe van elkaar's mening bestrijden zielig is omdat je met het bestrijden van een anders' mening het bestaansrecht van je eigen mening ondermijnt.

woensdag 19 november 2003 @ 13:37:37 #85
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_14756396
quote:
Op woensdag 19 november 2003 13:05 schreef RetepV_kloon het volgende:

[..]

Herken de spiegel en zie jezelf.

Hoe kan mijn argument nou kinderlijk zijn ten opzichte van de jouwe als het een spiegel is van jouw argument?

Waar hebben we het hier nu over? Ik dacht over dat jij in je opperste wijsheid wel ff dicteert dat 'rechts' 'fout' is,

Niet of al dan niet het argument kinderlijk is, blablabla.

Maar wel comfortabel om het over de vorm te hebben, is het niet, vergeten mensen de inhoud misschien.

Ff voor de dudielijkheid; mijn punt was dat je het bestaat om 'rechts' ff 'fout' te verklaren, en voordat we ergens anders eindigen, *daar* ging het over.

Dus als je daar nog wat op af te dingen hebt, hoor ik het graag, ipv hier spijkers op laag water te zoeken.

quote:
Ik verklaar jouw redenatie voor slecht, niet je overtuiging. Leer lezen.
Really?

Onderstaande quote doet wat anders vermoeden; in die quote zette jij een manier van redeneren weg als rechts, en omdat dat een slechte gewoonte is, is 'rechts' ook slecht.

quote:
Deze vermeende redenatir van jou is precies waarom rechts slecht is.
quote:
Tsja, ik kan het leeftijdsverschil aandragen, maar ik denk dat je je dan alleen nog maar meer afzet tegen mij.
De hoogmoed, de botte arrogantie.

Weet jij mijn leeftijd dan?

Zich wentelend in het eigen gelijk, "weten" dat ik blijkbaar jonger bent dan jij, "want dat kan blijkbaar niet anders".

De pretentie dat 'wijsheid wel met leeftijd komt, en ik ben ouder, kan niet anders, dus wijzer'.

quote:
Maar dat is goed hoor, als je niet jezelf kunt definieeren zonder je ergens tegen af te zetten: be my guest. Ik ben daar ook geweest.
Wat sneu voor je. Ik heb nooit een identiteits crisis gehad, en daarna deze opgevuld met linkse dogma's.
quote:
Verder vind ik deze hele discussie zinloos, want ik schrijf tientallen dingen op waar het de bedoeling is dat je er over nadenkt, maar de één na de ander reageert maar op kleine stukjes uit mijn verhaal.
En dat komt van iemand die het ineens gooit op:
quote:
Verzanden in detailneuken over of al dan niet een kinderlijk argument geven, alsof het daar over gaat.

We kunnen 'hypocriet' bijschrijven.

quote:
Als je dan niet alles wilt lezen en geen zin hebt om de tijd uit te trekken om een goede reactie te bedenken, ga dan maar weer lekker TV kijken en verder consumeren zonder na te denken over wat je nou voorgeschoteld krijgt.
Gaan we weer: "Ik neem wel de tijd om doordachte reacties te geven, de rest niet, de rest zijn slechts televisie kijkende consumenten".

Laat me raden, je vind zeker dat er een te gekke gast terug kijkt als je voor de spiegel staat?

quote:
..........

Goed, kunnen we nu een keer discussieren zonder dat ik steeds in een hokje wordt geplaatst? Ik ben in diverse discussie al tegelijkertijd in het rechtse kamp geplaats en in het linkse kamp. Fuck you all: ik hoor bij geen enkel kamp. Ik haat kampen, kampen zijn om mensen op te sluiten, al dan niet vrijwillig.

En jij plaatst mensen zoals ik niet in hokjes?

Opsomming van hokjes waar retepv me naadloos in plaatst:

- Te jong, vind zichzelf ouder
- Geen inhoud; kan slechts inhoud hebben door zich af te zetten
- Geeft geen doordachte reacties, kijkt liever TV en consumeert

2de keer in 1 thread dat jij ons wijst op iets wat we niet moeten doen, maar zelf doe je het ook.

Maar hypocriet hadden we al bij geschreven.

&lt;signature here&gt;.
  woensdag 19 november 2003 @ 13:58:01 #86
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_14757081
Go Extec
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_14757132
quote:
Op woensdag 19 november 2003 12:42 schreef Manji het volgende:
Waarom gaan jullie (bijna) allemaal voorbij aan het feit dat het hier om jongeren gaat? In die leeftijd is het meeloopgehalte hoog en het 'tegenaanschopgehalte' ook. Een jongen van zestien die nu de hitler-groet brengt, heeft over tien jaar waarschijnlijk iets van 'wat dacht ik toen in hemelsnaam?'.
Sommige mensen komen nooit tot bezinning, ik ken genoeg volwassenen die hun kind niet weten te (of willen) corrigeren als het kind extreme standpunten inneemt. Bovendien zijn de slachtoffers al gemaakt van dat extremisme, de probleemjongere veroorzaakt psychische problemen bij de allochtonen waar hij zo op tegen is.

Ik vind dat ouders bendadrukt moet worden dat ze hun kind moeten corrigeren als het uitspraken van zulke aard maakt, maar het probleem is dat de ouders het soms wel eens eens kunnen zijn met het kind....

[Dit bericht is gewijzigd door RichardQuest op 19-11-2003 14:01]

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 19 november 2003 @ 14:00:56 #88
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_14757190
Het is radicalisering, geen verrechtsing.
pi_14757269
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:00 schreef Lithion het volgende:
Rechts is op zich oké, en de meningen van die jongeren hebben weinig te maken met liberalisme of conservatisme.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 19 november 2003 @ 14:03:44 #90
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_14757296
quote:
Een radicalisering naar extreem-rechts dus een verrechtsing.
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  woensdag 19 november 2003 @ 14:22:05 #91
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_14757957
quote:
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:03 schreef Herostratos het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op woensdag 19 november 2003 14:00 schreef Lithion het volgende:
Het is radicalisering, geen verrechtsing.<hr></blockquote>Een radicalisering naar extreem-rechts dus een verrechtsing.
Gents,

Hebben we daar dan concrete voorbeelden van?

Behalve dat er een mentaliteit in de maatschappij is aan het ontstaan, waarin mensen niet langer alle misstanden die op het conto van buitenlanders komen voor zoete koek slikt, en er een zekere terugslag is op de politiek correcte 80-90er jaren, zie ik er namelijk niks van.

Waar zie ik die radicalisering dan aan?

&lt;signature here&gt;.
pi_14758055
quote:
Sterke verrechtsing jeugd baart zorgen
Het baart geen zorgen, het had alleen voorkomen moeten worden. Dankzij het kortzichtige beleid van de afgelopen kabinetten is het logisch dat jongeren verrechtsen. In principe zijn de meeste jongeren links, maar door allochtonen worden ze toch rechts. Misschien was het een complot van de VVD, zoudat rechts over 10 jaar een dikke meerderheid heeft
pi_14758190
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:22 schreef ExTec het volgende:

Waar zie ik die radicalisering dan aan?

Onder welke steen kom jij vandaan? Laatst waren er jongeren die het nodig vonden om hakenkruizen te schilderen in Zierikzee en ergens in Friesland, bovendien zie dat er tijdens amateurvoetbalwedstrijden steeds meer racistische opmerkingen geuit woren.

En op Fok zie ik genoeg opmerkingen voorbij komen met een racistische toon, voordat een moderator het verwijdert.

woensdag 19 november 2003 @ 14:28:47 #94
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14758191
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:24 schreef pberends het volgende:

[..]

In principe zijn de meeste jongeren links, maar door allochtonen worden ze toch rechts.

.
  woensdag 19 november 2003 @ 14:30:25 #95
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_14758240
quote:
Op woensdag 19 november 2003 13:59 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Sommige mensen komen nooit tot bezinning, ik ken genoeg volwassenen die hun kind niet weten te (of willen) corrigeren als het kind extreme standpunten inneemt. Bovendien zijn de slachtoffers al gemaakt van dat extremisme, de probleemjongere veroorzaakt psychische problemen bij de allochtonen waar hij zo op tegen is.

Ik vind dat ouders bendadrukt moet worden dat ze hun kind moeten corrigeren als het uitspraken van zulke aard maakt, maar het probleem is dat de ouders het soms wel eens eens kunnen zijn met het kind....

In de leeftijd waar we over hebben (15-19) is de invloed van de ouders niet echt groot. De invloed van leeftijdgenoten speelt dan een veel grotere rol. Zodra die invloed weer afneemt ga je je keuzes weer meer baseren op je eigen gevoel. En in 9 van de 10 gevallen zal het dan meevallen met dat extremisme.

En rechts-extremistische probleemjongeren die psychische problemen veroorzaken bij allochtonen? In meer dan een enkel geval zal de keus van die jongeren om zich zo te uiten ook met negatieve ervaringen met allochtonen te maken hebben.

Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  woensdag 19 november 2003 @ 14:30:26 #96
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14758242
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:28 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Onder welke steen kom jij vandaan? Laatst waren er jongeren die het nodig vonden om hakenkruizen te schilderen in Zierikzee en ergens in Friesland, bovendien zie dat er tijdens amateurvoetbalwedstrijden steeds meer racistische opmerkingen geuit woren.

Ik vind dit niet echt een toename. Er worden al jaren hakenkruizen op gebouwen geschilderd. Stanley Menzo kreeg al bananen toegeworpen tijdens zijn Ajax-tijd.
pi_14758281
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Het baart geen zorgen, het had alleen voorkomen moeten worden. Dankzij het kortzichtige beleid van de afgelopen kabinetten is het logisch dat jongeren verrechtsen. In principe zijn de meeste jongeren links, maar door allochtonen worden ze toch rechts. Misschien was het een complot van de VVD, zoudat rechts over 10 jaar een dikke meerderheid heeft

Het is de schuld van Kok dat de jongeren racistisch worden....hoe dat nou weer? De meeste van die jongeren kent kok of Lubbers helemaal niet, loopt mee met de stroom en nemen de woorden van Fortuyn verkeerd op....mede door onvoorzichtige formulering. Sommige jongeren denken dat het allemaal wel kan, en dat komt niet door Kok/Lubbers.
  woensdag 19 november 2003 @ 14:34:21 #98
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14758376
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:30 schreef Manji het volgende:

[..]

In de leeftijd waar we over hebben (15-19) is de invloed van de ouders niet echt groot. De invloed van leeftijdgenoten speelt dan een veel grotere rol. Zodra die invloed weer afneemt ga je je keuzes weer meer baseren op je eigen gevoel. En in 9 van de 10 gevallen zal het dan meevallen met dat extremisme.

Uhuh. In de jaren '70 was het nogal in om extreem-links te zijn, en we leven nog steeds niet in een socialistische heilsstaat.
pi_14758470
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:30 schreef freako het volgende:

[..]

Ik vind dit niet echt een toename. Er worden al jaren hakenkruizen op gebouwen geschilderd. Stanley Menzo kreeg al bananen toegeworpen tijdens zijn Ajax-tijd.

Ja, er zijn geen statistieken over het aantal hakenkruizen Ik zie zelf in ieder geval dat het meer geaccepteerd wordt.
quote:
En rechts-extremistische probleemjongeren die psychische problemen veroorzaken bij allochtonen? In meer dan een enkel geval zal de keus van die jongeren om zich zo te uiten ook met negatieve ervaringen met allochtonen te maken hebben.
Vreemd is dan dat het meeste van rechts-extreme gedachten voorkomen op het platteland, waar ook minder allochtonen wonen. Ik ken mensen die extreme gedachten hebben omdat ze bang zijn voor het vreemde.
  woensdag 19 november 2003 @ 14:40:38 #100
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_14758565
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:34 schreef freako het volgende:

[..]

Uhuh. In de jaren '70 was het nogal in om extreem-links te zijn, en we leven nog steeds niet in een socialistische heilsstaat.

Ik proef sarcasme?

We worden zeker te zwaar belast maar extremistisch zou ik het toch echt niet willen noemen. Bepaalde vangnetten zijn gewoon noodzaak.

Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')