quote:Ik had het niet over jouw post.
Op donderdag 20 november 2003 21:21 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Toch 1 kleine laatste noot:
Meer het neuk-gahlte van sommige hier kan beter ergens anders.
quote:Tsja, dat schaar ik onder xenofobie.
1. Het gaat niet om Islamitische slagerijen die geen bier verkopen, het gaat om winkels die opeens massaal veranderen van supermarktjes en snackbarren in Islamitische slagerij ed die dan opeens producten verwijderen omdat dat vanwege de koran niet mag. Ze zouden haram zijn, zoals alcohol en varkensvlees. Dat is gewoon islamitisering waar je zelf last van hebt in je directe omgeving, dus daar mag je best commentaar op hebben.2. Er is een heeeeel groot verschil tussen xenofobies zijn en anti-islamitisch. Een heeeel groot verschil. Een anti-communist is immers ook geen xenofoob.
3. Een allochtone burgemeester is geen enkel probleem, er werd opgemerkt dat een duidelijk Islamitische burgemeester een probleem zou zijn. Wederom is een heel groot verschil tussen allochtonen en islamieten.
quote:Dan is jouw definitie daarvan niet conform de echte betekenis.
Op donderdag 20 november 2003 21:24 schreef Sidekick het volgende:[..]
Tsja, dat schaar ik onder xenofobie.
Maar dit gaat off-topic .
quote:Solly
Op donderdag 20 november 2003 21:24 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik had het niet over jouw post.
Meer het neuk-gahlte van sommige hier kan beter ergens anders.
quote:Ik zie het anti-islamitisch als angst voor het onbekende. iig bij deze verkiezingen dan.
Op donderdag 20 november 2003 21:25 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Dan is jouw definitie daarvan niet conform de echte betekenis.
quote:Idd, een inhoudelijke discussie over xenofobie past hier ook niet.
Maar dit gaat off-topic.
Site is sloom btw, maar Kozzmic en Bassie zijn er tussenuitgehaald of niet??
quote:Ik nomineer bij deze Robert voor alle positieve awards. Ook de Elco Brinkman award ofcoz. Ik snap niet hoe mensen op de gedachte komen om Sidekick hier mod te laten worden. We zijn net van die wile af, dan zou je toch beter moeten weten. Daarnaast wil het feit dat zijn tong zwaar compatible is met Kozzmic's aars niet zeggen dat hij modmateriaal is.
Op donderdag 20 november 2003 19:32 schreef Robert_Jensen het volgende:
Joop den Uyl Trofee - Sidekick. Altijd links doordrammen terwijl hij weinig weet en inzicht heeft buiten zijn beperkte wereldje, ook al denkt hij daar zelf anders over. Heeft een vervelende Fortuyn-obsessie en bedekt ALLES met de mantel der liefde. Bagatilliseert problemen omdat hij zelf er weinig mee te maken heeft.Prinses Irene award- Du-ke. Extreme bomenknuffelende softie. Soort mens dat massaal misbruikt en overheengewalsd wordt. Te bang om confrontatie aan te gaan dus bedekt alles met de mantel der liefde. Gelooft serieus in het goede vd mens en heeft daarmee een grenzeloze kinderlijke naiviteit tentoongespreid. Wat ongetwijfeld flink afgestraft gaat worden in de loop des levens.
quote:De Islam is alles behalve onbekend bij mij.
Op donderdag 20 november 2003 21:28 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik zie het anti-islamitisch als angst voor het onbekende. iig bij deze verkiezingen dan.
[..]
1. Hans Wiegel Trofee - Beste discussievoerder.
Parabola Scherp, betrokken en toch (bijna) altijd een heer in het debat. Heeft ook oor voor het argument van de ander en is als een van de weinigen hier bereid het gelijk van een ander te erkennen.
2. Boer Koekoek Trofee - Slechtste discussievoerder.
Refragmental Schijnt te denken dat "achterlijke aap" een sterk argument is.
3. Ruud Lubbers Trofee - User met meeste "dossierkennis".
Wederom Parabola verstand van economie, in combinatie met een brede kennis van wat er speelt in de publieke sector.
4. Hans van Mierlo Trofee - Beste topicopener.
Kozzmic Slaagt er vaak in om met 1 enkel zinnetje bij een nieuwsbericht een forse discussie te ontlokken.
5. Piet Hein Donner Trofee - Beste schrijfstijl.
sjun een genot om te lezen.
6. Elco Brinkman Trofee - Meest geschikte 'kroonprins' (oftewel toekomstige mod).
Sidekick actief en redelijk objectief. Daarnaast een 'nette' jongen als ik het zo mag uitdrukken
7. Erica Terpstra Trofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.
no_nick, komt hier alleen om dr vent te vertellen dat ie vanavond zelf mag koken
8. Pim Fortuyn Trofee - Wie mis je het meest?
Ik zal er de komende twee maanden niet zijn, en dan zal ik jullie allemaal enorm missen. Ik nomineer hier niemand, ik loop nog niet lang genoeg rond om iemand te missen.
9. Wouter Bos Trofee - Beste nieuwkomer.
herostratos weet vaak de juiste vragen te stellen: kandidaat voor de Wiegel trofee van volgend jaar.
10. Aletta Jacobs Trofee - Beste vrouwelijke user.
Claudia_x, sorry claudia, maar je bent met afstand de beste vrouwelijke user. Ik zie trouwens niet waarom 'Beste vrouwelijke user' discriminerend zou zijn, en 'Beste nieuwkomer' niet
11. Roel Pieper Trofee - Beste potentiele aanwinst (een Trofee voor iemand die nauwelijks in POL komt, maar bij wie uit de bijdrages in andere fora blijkt dat het een goede aanwinst zou zijn).
weet ik niet, ik kom nooit buiten POL
12. Prinses Irene Trofee - Beste bomen/allochtonen-knuffelaar.
du_ke zijn betrokkenheid bij deze traditioneel linkse onderwerpen is bijna vertederend
13. Joop den Uyl Trofee - Meest dogmatisch linkse user.
dogmatiSCH de drammer aller drammers
14. Joseph Luns Trofee - Meest dogmatisch rechtse user.
sjun Niet in het algemeen, maar vanwege zijn bijna ziekelijke anti-SP houding. Maak dat flutpartijtje nou niet interessanter dan het is.
15. Joop Glimmerveen Trofee - Grootste xenofoob.
Tedje_van_es en dat zal vast wel weer een kloon van iemand zijn, maar daar hou ik me niet mee bezig
De naamgeving van de trofees is boeiend btw. Zou GL-er Parabola blij zijn met kwalificaties als Wiegel en Lubbers? Claudia_x had al aangegeven niet zo blij te zijn met Aletta Jacobs. En wat te denken van CDA-er Heros in de huid van Wouter B?
Ik wacht vooral nog op sizzler, parabola, pberends en Lithion ().
Voor de duidelijkheid: er is nog de tijd tot het weekend voor de POL-meet (7 december). Tijd genoeg dus.
[Dit bericht is gewijzigd door Sidekick op 23-11-2003 18:22]
quote:Hoi.
Op zondag 23 november 2003 11:45 schreef Sidekick het volgende:
Ik wacht vooral nog op sizzler, parabola, pberends en Rechtse_Mensen.
quote:Als ik alle namen zou moeten noemen dan is er nog een hele waslijst zoals ik al heb genoemd in ht slowchattopic.
Op zondag 23 november 2003 13:06 schreef Lithion het volgende:[..]
Hoi.
.
Maar natuurlijk zijn alle andere (en jij in het bijzonder) natuurlijk ook welkom.
quote:Kijk eens boven je desbetreffende post...
Op zondag 23 november 2003 11:45 schreef Sidekick het volgende:
Toch maar ff een schopje produceren.Ik wacht vooral nog op sizzler, parabola, pberends en Rechtse_Mensen.
quote:
Op zondag 23 november 2003 13:39 schreef Herostratos het volgende:[..]
Kijk eens boven je desbetreffende post...
Ik heb te weinig bier op gehad gister.
quote:U bent zo politiek correct, heer lxd, dat een nominatie helemaal niet zo vaag is.
Op zondag 23 november 2003 13:40 schreef tvlxd het volgende:
Wow, ik ben genomineerd, hoewel ik het er niet mee eens ben.
En nog bedankt voor het maken van H-plekken in de tuin van mijn baas.
2. Boer Koekoek Trofee - Slechtste discussievoerder.
Op Fok!/POL lopen enorm veel slechte discussievoerders rond: mensen die niet luisteren naar hun mede-debaters, mensen die denken dat domweg je mening poneren al discussiëren is en mensen die denken dat je gewoon feiten mag verzinnen. Het zijn er veel, je went er aan en je leest op een gegeven moment domweg over hun non-posts heen. Als ik dan iemand voor de Boer Koekoek trofee zou nomineren, zou dat iemand zijn over wiens posts ik niet heen lees, iemand die de beste onder de slechten is, of de slechtste discussievoerder onder de usuals. Als ik zo iemand zou nomineren, zou ik hem of haar onrecht aandoen: er zijn immers tientallen nog slechtere discussievoerders. Ik nomineer hier dus niemand.
3. Ruud Lubbers Trofee - User met meeste "dossierkennis".
Ons aller toonbeeld der bescheidenheid weet te melden dat hij zelf toch echt degene is met de meeste politieke feiten- en dossierkennis. Op het eerste punt (de politieke feiten) geef ik Kozzmic zeker gelijk. Maar ik vrees dat dossierkennis verder gaat dan alleen maar de politieke feiten kennen. Juist een man als Lubbers was hier het toonbeeld van: de dossiers kennen, zodat ze de politieke feiten in het juiste licht geplaatst kunnen worden. En op dit punt zie ik toch ook andere kandidaten, zoals du_ke, Kordotium en dr_Strangelove. Daarbij sla ik de laatste het hoogst aan: dr_Strangelove post niet zo heel veel in POL en dus niet zo heel bekend onder de usuals, maar zijn posts getuigen van een goede kennis van dossiers en het vermogen om dat goed te gebruiken.
4. Hans van Mierlo Trofee - Beste topicopener.
Een makkie: zowel de meeste als de beste topics worden geopend door drie users: Kozzmic, Sidekick en Sizzler. Voor twee van hen is dat min of meer inherent aan hun rol als mod, dus Sidekick gaat hier met de eer strijken.
5. Piet Hein Donner Trofee - Beste schrijfstijl.
De grootste kanshebber voor deze trofee lijkt me sjun. Zijn schrijfstijl is fraai en zwierig. Desondanks zal ie mijn stem mislopen. De keerzijde van zijn schrijfstijl is helaas wolligheid en onnodige complexiteit, en dat helpt niet bij het overbrengen van een mening of argument. Hoewel mooi, is sjuns stijl ineffectief, ik betrap mezelf er zelfs wel eens op dat ik sjuns teksten diagonaal lees. Claudia_x slaagt er in mijn ogen het best in om helder onder woorden te brengen wat zij bedoelt, op de voet gevolgd door Kozzmic.
6. Elco Brinkman Trofee - Meest geschikte 'kroonprins' (oftewel toekomstige mod).
Een mod moet vooral (zo) objectief (mogelijk) tegenover alle andere users staan en daarnaast een actieve rol spelen binnen het forum. Daarnaast moet zo iemand enig respect verdiend hebben bij zijn mede-users. Sidekick en Freako passen imho prima in dit beeld, en Herostratos na het opdoen van wat ervaring ook. Ook binnen het CDA waren er destijds diverse kandidaten. De actiefste en meest ambitieuze werd het, Sidekick is gewaarschuwd.
7. Erica Terpstra Trofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.
Voor deze categorie is er maar 1 kandidaat, en toch heb ik getwijfeld. Die ene kandidaat doet namelijk ook wel eens zijn best om wel inhoudelijk iets bij te dragen, en dan vind ik het sneu om diegene af te schepen met de Terpstra-cup. Totdat ik bedacht dat Erica Terpstra, net als pberends natuurlijk ook wel eens wat inhoudelijks doet.
8. Pim Fortuyn Trofee - Wie mis je het meest?
Een stem op SCH ligt hier voor de hand, maar het leed is te vers. Zoals de vissersvrouw nog iedere dag naar de kade loopt om het schip van haar man op te wachten, zo heb ik nog niet geaccepteerd dat SCH echt weg is. Ook WEC beschouw ik niet als weg. Hij heeft aangekondigd te reïncarneren en ik meen hem al eens gespot te hebben. Wie dan wel? Om de een of andere reden heb ik altijd een zwak gehad voor Gil-galad, en hoewel die hier ongetwijfeld ook in gekloonde vorm ergens rond loopt, mis ik hem het meest.
9. Wouter Bos Trofee - Beste nieuwkomer.
Herostratos, Chewie en wendy-tje zijn in mijn ogen aanwinsten voor POL. Daarvan is Herostratos in mijn ogen de beste.
10. Aletta Jacobs Trofee - Beste vrouwelijke user.
Een lastige. De ratio voor het apart vermelden van vrouwen is niet direct duidelijk. Aan de andere kant heb ik zonder enig gewetensbezwaar in de algemene Fok!awards de categorie Beste newbie (vrouwen) ingevuld, dus zo principieel zijn mijn bezwaren nou ook weer niet. Gelukkig heeft degene die ik hier neer wilde zetten aangegeven daar aanstoot aan te nemen, zodat ik met een gerust hart het besluit kan nemen hier niemand te nomineren.
11. Roel Pieper Trofee - Beste potentiele aanwinst (een Trofee voor iemand die nauwelijks in POL komt, maar bij wie uit de bijdrages in andere fora blijkt dat het een goede aanwinst zou zijn).
In mijn favoriete RJP lopen natuurlijk heel wat min of meer intelligente types rond. Herostratos en du_ke hebben de overstap naar POL al gemaakt, en ook zakjappanertje en SportsIllustrated zijn al af en toe in POL waar te nemen. Ook Pyl en Bimmel zouden hier niet misstaan. Ik denk dat het POL-forum er inhoudelijk het meest op vooruit zou gaan als SportsIllustrated zich nog wat vaker zou laten zien.
12. Prinses Irene Trofee - Beste bomen/allochtonen-knuffelaar.
Ik had zelf gedacht hier door anderen nog wel genomineerd te worden, maar dat valt mee/tegen* du_ke en Sidekick zijn hier natuurlijk kandidaten, maar laten we ook gelly niet uitvlakken. Hoe die als bomenknuffelaar is, weet ik niet zo, maar zijn felheid in het verdedigen van de gekleurde medelander levert gelly mijn stem op.
13. Joop den Uyl Trofee - Meest dogmatisch linkse user.
Dat zijn er nogal wat. Lord_Vetinari, SCH en dazzle123 springen er het meest uit. Waar de laatste twee nog enig realiteitsbesef tonen, lijkt Lord_Vetinari van een andere planeet te komen.
14. Joseph Luns Trofee - Meest dogmatisch rechtse user.
Ook ter rechterzijde vinden we nogal wat dogmatici. Alle X_Ray-klonen, en daarnaast Aaahikwordgek (denkt dat je in Rotterdam meer moskees tegen komt dan kerken), Nighthawk en Sickie. De keuze is wat arbitrair, maar Sickie is de winnaar wat mij betreft, en ik vermoed dat ie er nog blij mee is ook.
15. Joop Glimmerveen Trofee - Grootste xenofoob.
Een eervolle vermelding voor Gia, die erin slaagt om alles wat er mis is in dit land in de schoenen te schuiven van onze getinte medemens en dat nog oprecht te menen ook. Maar omdat de haat er bij haar niet afdruipt, is zij zeker niet de grootste xenofoob. Dit lijkt me een duidelijke oeuvre-prijs voor X_Ray en de daarvan afgeleide klonen,
* Doorhalen wat niet van toepassing is
[Dit bericht is gewijzigd door Parabola op 24-11-2003 12:33]
quote:Oe dat zal ie leuk vinden.
Op maandag 24 november 2003 12:14 schreef Parabola het volgende:12. Prinses Irene Trofee - Beste bomen/allochtonen-knuffelaar.
Ik had zelf gedacht hier door anderen nog wel genomineerd te worden, maar dat valt mee/tegen* du_ke en Sidekick zijn hier natuurlijk kandidaten, maar laten we ook gelly niet uitvlakken. Hoe die als bomenknuffelaar is, weet ik niet zo, maar zijn felheid in het verdedigen van de gekleurde medelander levert gelly mijn stem op.
quote:Ik kan je vermoeden helaas niet bevestigen. Verder schaar ik mijzelf niet aan de rechterzijde maar aan de liberale. Een essentieel verschil. Verder zie ik mijzelf al helemaal niet als dogmatisch. Hoe je daar bij komt, joost mag het weten. Ik heb hier geloof ik antimoskee propaganda of iets dergelijks lopen verspreiden. Ik zou ook niet weten waarom.
Op maandag 24 november 2003 12:14 schreef Parabola het volgende:14. Joseph Luns Trofee - Meest dogmatisch rechtse user.
Ook ter rechterzijde vinden we nogal wat dogmatici. Alle X_Ray-klonen, en daarnaast Aaahikwordgek (denkt dat je in Rotterdam meer moskees tegen komt dan kerken), Nighthawk en Sickie. De keuze is wat arbitrair, maar Sickie is de winnaar wat mij betreft, en ik vermoed dat ie er nog blij mee is ook.* Doorhalen wat niet van toepassing is
Maar goed. Het maakt ook niks uit. Ik kan dit hele stemgebeuren toch niet echt serieus nemen. Ik heb het idee dat het een initiatief van sidekick is om zich tot mod te kunnen laten bombarderen. Ik bedoel, hij stemt notabene op zichzelf. Triest.
quote:Oh mijn god je hebt gelijk!
Op maandag 24 november 2003 16:42 schreef Sickie het volgende:Ik heb het idee dat het een initiatief van sidekick is om zich tot mod te kunnen laten bombarderen. Ik bedoel, hij stemt notabene op zichzelf. Triest.
quote:Dat is wel extreem triest zeg! Ongelofelijk!
Elco Brinkman Trofee
Ik stem hier voor mezelf, Sidekick dus.
quote:LOL, ik stemde ook op mezelf, juist omdat ik die verkiezing ook maar een geintje vind.
Op maandag 24 november 2003 16:42 schreef Sickie het volgende:[..]Maar goed. Het maakt ook niks uit. Ik kan dit hele stemgebeuren toch niet echt serieus nemen. Ik heb het idee dat het een initiatief van sidekick is om zich tot mod te kunnen laten bombarderen. Ik bedoel, hij stemt notabene op zichzelf. Triest.
Als je het niet serieus neemt of dingen hieraan zielig vind, dan hoef je toch niet te kijken? Of te posten?
quote:Breek me de bek niet open. Gelijk een oordeel klaar vanuit hun vermeende more superioriteit. Misselijkmakend. Dat ze dan nog niet eens door hebben dat mijn betogen over het algemeen niet pro rechts maar anti links zijn is op zich al opmerkelijk te noemen.
Op maandag 24 november 2003 17:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Die mensen zijn namelijk verheven boven alles en perfect. We (de rechterkant van het midden) heeft bij voorbaat al het stempel van minderwaardig en racistisch op zich.
quote:Errrrr....... sorry meneer wannabe-mod. Dat maak ik zelf wel uit.
Op maandag 24 november 2003 17:03 schreef Sidekick het volgende:
Kan het rechtse huilgedrag ergens anders?Als je het niet serieus neemt of dingen hieraan zielig vind, dan hoef je toch niet te kijken? Of te posten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |