quote:Het CDA zat niet eens in de regering toen Pim Fortuyn werd vermoord om zijn mening. Ga je verhaal halen bij de PvdA, de VVD en D66 die destijds regeerden.
Op dinsdag 11 november 2003 20:32 schreef DaveM het volgende:
Over Pim Fortuyn (kennen jullie die nog?) mocht ook alles gezegd worden, hij mocht zelfs ongestraft als een nazi worden afgeschilderd en worden afgebeeld in nazi-uniform.![]()
Niemand die zelfs maar verantwoording heeft moeten afleggen voor de rechter, met dank aan het OM (vallend onder de ministeriėle verantwoordelijkheid van Donner) tijdens het kabinet BalkendeI).
Nu komt er satire (en nog niet eens haatzaaierij) rondom Beatrix en wie komen er dan ineens wel in aktie? Juist, Donner en Balkenende.
Over meten met 2 maten gesproken.
[/quote]
Deze mensen bleken duidelijk te hebben geleerd van de fouten van anderen en komen tijdig met een ethisch mini-reveil. Zullen we ook eens een draadje openen over politieke bewustwording?
quote:
Op woensdag 12 november 2003 14:47 schreef freako het volgende:
[afbeelding]
quote:Bepaalde onderwerpen mijden moeilijkere, belangrijkere onderwerpen zoals de zorg en het onderwijs.
Balkenende: Bepaalde satire stoort de koningin
quote:Dat komt nog. Een goed staatsman gaat niet op diverse fronten tegelijk de strijd aan.
Op woensdag 12 november 2003 19:04 schreef pberends het volgende:[..]
Bepaalde onderwerpen mijden moeilijkere, belangrijkere onderwerpen zoals de zorg en het onderwijs.
Wel heeft Beatrix tijdens een maandagmiddaggesprek met Balkenende onlangs haar zorg geuit over het toneelstuk 'Landgenoten. Beatrix spreekt'. Zij reageerde daarmee op een uitspraak van de schrijver van het stuk in een interview in Vrij Nederland. Daarin zegt de schrijver: "Het stuk heeft de vorm van een biecht en is tegelijkertijd in wezen heel antimonarchistisch. Door Beatrix zelf een stem te geven, kan ik proberende zaak van binnenuit uit te hollen." Dit citaat schokte Beatrix
Dat Balkenende en Donner hier vervolgens satirische uitingen op tv hebben bijgehaald, zouden ze hebben gedaan uit eigen beweging. In de ogen heeft de goedbedoelde hulp van de bewindslieden averechts uitgepakt.
amen
Een week geleden hoorde ik ook zo'n bron zeggen dat Bea het aan Balkie had opgedragen om ermee naar buiten te komen...
Maar goed, de soap gaat dus door.
quote:Dat bericht staat een paar posts hierboven.
Op vrijdag 14 november 2003 12:06 schreef hazelnoot het volgende:
Vanochtend hoorde ik op radio 1 van iemand die connecties had binnen het Koninklijk huis dat de Koninklijke familie helemaal geen moeite heeft met satirsche programma's en sketches over hen. De mp stoort er zichzelf kennelijk aan.
De Koningin schijnt wel enige moeite te hebben met het toneelstuk 'Beatrix spreekt' waar werkelijkheid en fictie door elkaar gehusseld zijn.
En nog stommer van Jan-Peter "Guust Flater" Balkenende en Piet Hein "Back to the Fifties" Donner .
quote:Er bestaat natuurlijk een mogelijkheid dat Bea, geschrokken van alle commotie, nu op slinkse wijze alle schuld bij JPB & PHD in de schoenen probeert te schuiven.
Op vrijdag 14 november 2003 11:53 schreef Sidekick het volgende:
Prominente hofbron...Een week geleden hoorde ik ook zo'n bron zeggen dat Bea het aan Balkie had opgedragen om ermee naar buiten te komen...
quote:Ik meende in eerste instantie dat Balkenende helemaal geen moeite had met Kopspijkers?
Op vrijdag 14 november 2003 12:12 schreef Ines het volgende:
Overigens wordt dan het cabaret van Kopspijkers afgelopen zaterdag door de waarheid ingehaald.
quote:Zelfs in tweede instantie niet.
Op vrijdag 14 november 2003 12:37 schreef fokje het volgende:[..]
Ik meende in eerste instantie dat Balkenende helemaal geen moeite had met Kopspijkers?
quote:Klopt. Donner had wel problemen met Kopspijkers.
Op vrijdag 14 november 2003 12:40 schreef freako het volgende:[..]
Zelfs in tweede instantie niet.
quote:Het ideale scenarie voor ons onaantastbare staatshoofd idd: "we laten Harry Potter het gepeupel tot de orde roepen, en mocht het misgaan, dan haben we es nicht gewusst"
Op vrijdag 14 november 2003 12:11 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Er bestaat natuurlijk een mogelijkheid dat Bea, geschrokken van alle commotie, nu op slinkse wijze alle schuld bij JPB & PHD in de schoenen probeert te schuiven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |