Of hebben we dan misschien toch een redelijke regering die zegt "laten we nog maar eens rond de tafel gaan zitten, we hebben tenslotte ook al weer wat meevallers ontdekt..."
Het lijkt mij goed voor Nederland dat er opnieuw onderhandeld wordt over een aantal punten uit het Najaarsakkoord. Dit kan dus ook goed aflopen.
Mijn stelling luidt dan ook:
Als er een meerderheid van de FNV leden zich uitspreekt tegen het Najaarsakkoord, dan heeft deze regerlng het fatsoen om opnieuw om de onderhandelingstafel te gaan zitten.
Lodewijk de Waal ook met "De FNV-leden zijn slim genoeg om een overwogen keuze te maken"
quote:Waarom zijn ze niet slim genoeg om een overwogen keuze te maken?
Op woensdag 29 oktober 2003 20:14 schreef pberends het volgende:
Volgens mij weet de meerderheid niet eens wat er gaat gebeuren als ze massaal "NEE" stemmen.Lodewijk de Waal ook met "De FNV-leden zijn slim genoeg om een overwogen keuze te maken"
quote:Omdat ruim de helft van de kiezers op one-liners stemt?
Op woensdag 29 oktober 2003 20:40 schreef Sidekick het volgende:[..]
Waarom zijn ze niet slim genoeg om een overwogen keuze te maken?
quote:Dit is een hele slechte one-liner. Nee serieus, waarom mogen ze hun mening niet geven?
Op woensdag 29 oktober 2003 20:46 schreef pberends het volgende:[..]
Omdat ruim de helft van de kiezers op one-liners stemt?
quote:Omdat ze veel te weinig informatie hebben (of misschien willen).
Op woensdag 29 oktober 2003 20:49 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dit is een hele slechte one-liner. Nee serieus, waarom mogen ze hun mening niet geven?
quote:Ze zijn gewoon lid van een belangenvereniging. En mogen nu bepalen of zij tevreden zijn met de resultaten die De Waal heeft bereikt.
Op woensdag 29 oktober 2003 21:10 schreef pberends het volgende:[..]
Omdat ze veel te weinig informatie hebben (of misschien willen).
Als er nee wordt gestemt is dat in de eerste plaats een misser voor De Waal, niet voor het kabinet...
quote:Daarom krijgen ze uitgebreide informatie thuis gestuurd en kunnen ze naar bijeenkomsten die in den lande georganiseerd worden.
quote:Ze worden juist bedolven onder de informatie. Of ze daar gebruik van maken is hun eigen keuze. Maar dat geldt bij alle verkiezingen en referenda natuurlijk.
quote:Wij hebben ook z'on Ja/Nee folder thuis gekregen, en ik kan je vertellen alles wat er tussen de sociale partners is afgesproken, staat erin. Samen met het standpunten van de FNV en het Kabinet.
In totaal een folder van 4 bladzijden. Dus mensen hebben niet te weinig informatie.
Laten we wel wezen, de demonstraties waren qua aantallen een lachtertje (zeker voor de FNV) en het hoog van de toren schreeuwen is een algemene grondbeginsel van een vakbond...
quote:1,2 miljoen meen ik.
Op donderdag 30 oktober 2003 22:12 schreef Kaalhei het volgende:
De FNV moet pas op de plaats maken. Hoeveel werknemers zijn er nu helemaal lid van het FNV?
[Edit] Ruim 1,2 miljoen volgens de FNV site http://www.fnv.nl/wiezijnwe/renderer.do/menuId/10765/sf/10765/returnPage/10765/itemId/4506/pageId/10229[/Edit]
[Dit bericht is gewijzigd door jjdevries op 30-10-2003 22:15]
quote:1.240.000
Op donderdag 30 oktober 2003 22:13 schreef jjdevries het volgende:1,2 miljoen meen ik.
quote:Ik denk dat je dat fout inschat inderdaad. Het personeel aan de basis, de menseni n de bouw en op de weg enz. die ondervinden echt de negatieve gevolgen van dit akkoord. Dat zijn geen demonstranten maar ze ergeren zich denk ik enorm aan dit akkoord.
Op donderdag 30 oktober 2003 22:08 schreef Herostratos het volgende:
Ben ik de enige die er niet bij voorbaat van uitgaat dat een grote meerderheid het akkoord zal verwerpen?Laten we wel wezen, de demonstraties waren qua aantallen een lachtertje (zeker voor de FNV) en het hoog van de toren schreeuwen is een algemene grondbeginsel van een vakbond...
quote:Op 16mio inwoners?
Op donderdag 30 oktober 2003 22:15 schreef Herostratos het volgende:[..]
1.240.000
Zijn er stiekem best wel veel,hé Kaalhei
quote:Ja, ook alle kinderen, huisvrouwen e.d. zouden lid moeten zijn van een vakbond
Op donderdag 30 oktober 2003 22:21 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Op 16mio inwoners?
quote:Ja, dat zijn er toch wel veel. Als je nagaat hoeveel andere bonden er nog zijn. Het is nogal in om te zeggen dat de vakbonden niets meer voorstellen maar dat is niet terecht. Het ledenaantal is fors afgenomen maar is nog altijd behoorlijk en naast leden zijn er ook erg veel sympathisanten.
Op donderdag 30 oktober 2003 22:21 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Op 16mio inwoners?
quote:De leden zijn voornamelijk 50-plussers. De vakbonden zullen steeds kleiner worden en zullen de geschiedenis ingaan als een typisch 20e eeuws verschijnsel. Het kabinet moet zich ook niet al te veel aantrekken van deze bewegingen.
Op donderdag 30 oktober 2003 22:32 schreef SCH het volgende:[..]
Ja, dat zijn er toch wel veel. Als je nagaat hoeveel andere bonden er nog zijn. Het is nogal in om te zeggen dat de vakbonden niets meer voorstellen maar dat is niet terecht. Het ledenaantal is fors afgenomen maar is nog altijd behoorlijk en naast leden zijn er ook erg veel sympathisanten.
quote:Dat klopt, net zoals de meeste nederlanders boven de 50 zijn. Ter info: ook jongeren zijn lid. En met dit kabinet zullen er wel weer meer mensen lid worden.
Op donderdag 30 oktober 2003 22:35 schreef Kaalhei het volgende:[..]
De leden zijn voornamelijk 50-plussers. De vakbonden zullen steeds kleiner worden en zullen de geschiedenis ingaan als een typisch 20e eeuws verschijnsel. Het kabinet moet zich ook niet al te veel aantrekken van deze bewegingen.
quote:Ik merk juist om me heen dat veel jonge mensen momenteel lid worden van een vakbeweging. Maar natuurlijk moet de regering zich wel iets aantrekken van maatschappelijke bewegingen, dat is zelfs hun plicht.
Op donderdag 30 oktober 2003 22:35 schreef Kaalhei het volgende:[..]
De leden zijn voornamelijk 50-plussers. De vakbonden zullen steeds kleiner worden en zullen de geschiedenis ingaan als een typisch 20e eeuws verschijnsel. Het kabinet moet zich ook niet al te veel aantrekken van deze bewegingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |