quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:20 schreef du_ke het volgende:
Maak van mij voorlopig maar een misschien. Dinsdag zou mij het beste uitkomen.
Zou leuk zijn als je komt.
quote:Uit het oog, uit het hart kennelijk
Op donderdag 16 oktober 2003 13:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Mijn enige eis is eigenlijk dat pberends, sidekick, heros, kozzmic, sizzler, koos voos en du_ke aanwezig zullen zijn!Voor de rest: hoe meer zielen hoe meer vreugd!!!
quote:als Parabola al niet komt kom ik ook niet hoor
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:44 schreef Parabola het volgende:[..]
Uit het oog, uit het hart kennelijk
quote:misschien is ok. Zit zelf in den haag op school dus hopelijk gunstige tijd.
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:22 schreef sizzler het volgende:[..]
Waar: Den Haag, Tweede Kamer en een cafeetje.
Wanneer moet nog worden besproken. Dit is nog een inventarisatie. Zal ik je op 'misschien' zetten?
quote:Toch niet de
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:27 schreef SilverMane het volgende:[..]
misschien is ok. Zit zelf in den haag op school dus hopelijk gunstige tijd.
quote:Die is toch nooit doorgegaan?
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:25 schreef Meneer_Aart het volgende:
Kijk, dit waren de goede tijden: PCH-meeting, deel 1.
quote:Hoe meer zielen hoe meer vreugd, ik zie een lichtpuntje.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:44 schreef Parabola het volgende:[..]
Uit het oog, uit het hart kennelijk
quote:Ja, nou MOET je komen!
Op vrijdag 17 oktober 2003 17:05 schreef SCH het volgende:
Ik heb 1 meeting meegemaakt, een VBL-meeting uiteraard, en dat vond ik erg geslaagd moet ik zeggen - het is echt verrassend het koppie bij de nicknames te zien (en dat was erg wederzijds geloof ik)
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:46 schreef du_ke het volgende:[..]
als Parabola al niet komt kom ik ook niet hoor
.
Lijkt me leuk om mee te gaan voor een meet. Heb helaas de komende maanden heel weinig tijd , dus dat wordt een 'misschien' of een 'ja, mits'. Ik neem aan dat er na het bezoek aan de Kamer nog een bescheiden borreltje gedronken wordt. Dan is er ook nog de mogelijkheid dat ik alleen daarheen kom hoewel het natuurlijk wel leuker is om er de hele tijd bij te zijn.
quote:Een borrel zit er wel in denk ik. Ik zet je op "misschien". Als er een definitieve datum geprikt is kan er kijken we wel wie van de misschien er toch komen. Zou leuk zijn.
Op vrijdag 17 oktober 2003 17:23 schreef Parabola het volgende:[..]
du_ke
Lijkt me leuk om mee te gaan voor een meet. Heb helaas de komende maanden heel weinig tijd , dus dat wordt een 'misschien' of een 'ja, mits'. Ik neem aan dat er na het bezoek aan de Kamer nog een bescheiden borreltje gedronken wordt. Dan is er ook nog de mogelijkheid dat ik alleen daarheen kom hoewel het natuurlijk wel leuker is om er de hele tijd bij te zijn.
quote:Een rondleiding lijkt me erg goed; heb jij 'connecties' dan?
Op zaterdag 18 oktober 2003 09:06 schreef TheScienceMan het volgende:
Leuk idee! Zet mijn maar op misschien. En hoe later hoe beter (ivm werk) en indien voor januari liever op dinsdag (ivm werk). Misschien kan ik wel een rondleiding door een (of meer) kamerleden regelen?
quote:Misschien dat we moeten proberen om op een vrijdag zonder een vergadering bij te wonen wel die video over de werkwijze van de Tweede Kamer te zien te krijgen. Als we een datum kunnen regelen dan zouden we daarna via de verschillende politieke fracties een aantal kamerleden kunnen regelen die wat hun partij en werkzaamheden kunnen vertellen en die misschien een rondleiding kunnen geven.
Vraag: Hoe woon ik een vergadering bij van de Tweede Kamer?Alle vergaderingen van de Tweede Kamer zijn in principe openbaar. Niet alleen radio, televisie en de schrijvende pers hebben vrije toegang, maar iedereen kan een openbare vergadering bijwonen.
De plenaire vergaderingen zijn doorgaans op dinsdag, woensdag en donderdag. Op de tribune van de plenaire vergaderzaal is plaats voor 230 personen.
Als u met een groep (minimaal 10 tot maximaal 50 personen) een vergadering wilt bijwonen, kunt u hiervoor reserveren bij de afdeling Bezoekers en Informatie (telefoon 070-3183055). U krijgt dan tevens een videofilm over de werkwijze van de Tweede Kamer te zien. Van maandag tot en met donderdag zijn er verschillende openbare commissievergaderingen. Groepen kunnen hiervoor echter niet reserveren
Als u een plenaire vergadering wilt bijwonen, kunt u zich melden bij Lange Poten 4. Komt u voor een commissievergadering dan kunt u zich melden bij Plein 2.
Vraag: Wat kan ik op het Binnenhof bezichtigen ?In de kelder van de Ridderzaal, Binnenhof 8a, is het Bezoekerscentrum gehuisvest. Hier kunt u terecht voor diverse rondleidingen of een bezoek aan de permanente parlementstentoonstelling.
Het bezoekerscentrum is elke dag (behalve op zon- en feestdagen) geopend van 10.00 tot 16.00 uur.
Rondleidingen:
De Ridderzaal en de Tweede Kamer worden alleen met een rondleiding bezocht indien er geen vergaderingen of bijeenkomsten plaatsvinden. Aan elke rondleiding gaat een videopresentatie vooraf over het Binnenhof. De toegangsprijs is afhankelijk van het geboden programma.Het is, zowel voor groepen (max. 50 personen) als voor individuele bezoekers, aan te raden om voor de rondleidingen te reserveren (telefoon 070-3646144 van 10.00 tot 16.00 uur).
Daarna kunnen we dan dat bezoekerscentrum aan het Binnenhof bekijken en dan aftaaien naar de kroeg en/of een restaurantje.
quote:Een vrijdag zonder plenaire vergadering moet goed te doen zijn. Dan vergadert immers de ministerraad.
Op zaterdag 18 oktober 2003 12:40 schreef Kozzmic het volgende:
Van de site van de Tweede Kamer:
[..]Misschien dat we moeten proberen om op een vrijdag zonder een vergadering bij te wonen wel die video over de werkwijze van de Tweede Kamer te zien te krijgen. Als we een datum kunnen regelen dan zouden we daarna via de verschillende politieke fracties een aantal kamerleden kunnen regelen die wat hun partij en werkzaamheden kunnen vertellen en die misschien een rondleiding kunnen geven.
Daarna kunnen we dan dat bezoekerscentrum aan het Binnenhof bekijken en dan aftaaien naar de kroeg en/of een restaurantje.
quote:Het hoogtepunt van de meeting!!
Op zaterdag 18 oktober 2003 12:40 schreef Kozzmic het volgende:[..]
... en dan aftaaien naar de kroeg en/of een restaurantje.
Welke fracties zullen we het eerst aanschrijven? Heeft onze Rode Jehova nog connecties?
quote:Nee.
Op zaterdag 18 oktober 2003 12:49 schreef sizzler het volgende:Welke fracties zullen we het eerst aanschrijven? Heeft onze Rode Jehova nog connecties?
Ik zou partijen doen die onder de Fok!kers de nodige aanhang hebben. VVD, PvdA, SP en LPF ofzo, eventueel het CDA erbij.
Ook een beetje afhankelijk van hoeveel meetinggangers we hebben.
quote:Mijn komst wordt steeds onzekerder. Sorry, maar zo'n videootje geloof ik wel, dat hebben we veel leuker in die docu van een paar weken terug kunnen zien.
Op zaterdag 18 oktober 2003 12:49 schreef sizzler het volgende:[..]
Het hoogtepunt van de meeting!!
Welke fracties zullen we het eerst aanschrijven? Heeft onze Rode Jehova nog connecties?
quote:Dit is nadrukkelijk niet iets dat door de mods voor de users wordt geregeld, maar waar alle geinteresseerde users over mee kunnen praten en wat uiteindelijk door de users onderling wordt georganiseerd. Met waarschijnlijk 1 of 2 trekkers, maar dat hoeven niet perse de moderators van dit forum te zijn.
Op zaterdag 18 oktober 2003 12:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Mijn komst wordt steeds onzekerder. Sorry, maar zo'n videootje geloof ik wel, dat hebben we veel leuker in die docu van een paar weken terug kunnen zien.
Mijn interesse was juist om eens zo'n vergadering van dichtbij te zien.
De voorstellen zijn wel leuk, maar voor mij niet aantrekkelijk genoeg, sorry.... En een verhaaltje van een kamerlid, tja... Ben bang dat dat een reclamepraatje gaat worden voor eoa partij, daar zit ik ook niet echt op te wachten. Blijft er de kroeg over, maar daarvoor ga ik niet speciaal naar den Haag.
Oftewel, geef aan wat je wilt en niet wilt, en we nemen gezamenlijk een besluit over wat we gaan doen.
quote:Ja, dat snap ik ook wel, ik sluit ook zeer zeker niet uit dat ik uiteindelijk met een paar fokkers op het binnenhof zal rondlopen! Ik zie zelfs wel een reeks van toekomstige meetings zitten. Mijn wensen zijn wel redelijk duidelijk denk ik.
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:03 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Dit is nadrukkelijk niet iets dat door de mods voor de users wordt geregeld, maar waar alle geinteresseerde users over mee kunnen praten en wat uiteindelijk door de users onderling wordt georganiseerd. Met waarschijnlijk 1 of 2 trekkers, maar dat hoeven niet perse de moderators van dit forum te zijn.
Oftewel, geef aan wat je wilt en niet wilt, en we nemen gezamenlijk een besluit over wat we gaan doen.
quote:Ik deel Aaah...'s mening dat een vergadering of vragenuurtje boeiender is (kan zijn) dan een rondleiding door een lege kamer. Reclame-praatjes van kamerleden vind ik dan wel weer leuk, want er zijn imho genoeg kritische Fok!kers die daar lastige vragen tegenover kunnen stellen. Misschien is het daarnaast een aardig idee om eens op een ministerie bijgepraat te worden over het proces van beleidsvoorbereiding? Of op de SER over de werking van het poldermodel in de praktijk? Of bij de Rekenkamer over de controle-cycli? Het zit allemaal op loopafstand van elkaar.
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:03 schreef Kozzmic het volgende:[..]
quote:15 euro per persoon. Wat een kapitalisten!
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:31 schreef Sidekick het volgende:
http://www.tweedekamer.christenunie.nl/index.php?Hoofd=/main.php&tekstId=27
quote:Is ook een aardig idee. Is zoiets te regelen?
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:27 schreef Parabola het volgende:Misschien is het daarnaast een aardig idee om eens op een ministerie bijgepraat te worden over het proces van beleidsvoorbereiding? Of op de SER over de werking van het poldermodel in de praktijk? Of bij de Rekenkamer over de controle-cycli? Het zit allemaal op loopafstand van elkaar.
quote:God let niet op de kleintjes.
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:34 schreef Kozzmic het volgende:[..]
15 euro per persoon. Wat een kapitalisten!
quote:Via email te vragen lijkt mij de enige mogelijkheid om dat te weten te komen. Het is idd een goed idee.
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:34 schreef Kozzmic het volgende:Is ook een aardig idee. Is zoiets te regelen?
quote:Ja hoor, studieverenigingen doen dit soort dingen regelmatig. Je moet wel zorgen dat je een concre(e)t(e) vraag/onderwerp hebt om over te praten.
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:34 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Is ook een aardig idee. Is zoiets te regelen?
Ik wil graag SCH, Kozzmic, Sidekick, PBerends, die gozer die de hele tijd gek wordt etc ontmoeten!
Zet mij maar op yes.
Liefst op een vrijdag.
quote:Ik zal mijn best doen om ook te gaan, maar ik kan niets beloven. Daarnaast is het ook niet zeker of SCH ook gaat, en pberends gaat zeker niet.
Op zaterdag 18 oktober 2003 19:09 schreef What het volgende:
Het lijkt me leuk!Ik wil graag SCH, Kozzmic, Sidekick, PBerends, die gozer die de hele tijd gek wordt etc ontmoeten!
Zet mij maar op yes.Liefst op een vrijdag.
quote:Volgende keer beter hoor
Op zaterdag 18 oktober 2003 20:01 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik zal mijn best doen om ook te gaan, maar ik kan niets beloven. Daarnaast is het ook niet zeker of SCH ook gaat, en pberends gaat zeker niet.
Vrijdags komt beter uit.
quote:Welke 2?
Op zaterdag 18 oktober 2003 21:16 schreef NightH4wk het volgende:
Je kan ook iemand uit de TK opbellen en vragen of hij/zij met ons wil babbelen.
Gaan wij wel doen in januari met school, gaan we paar uur op de publieke tribune zitten en met 2 TK-leden praten. (en daarna bier zuipen in Den Haag)
Welke fractie zullen we het eerst aanschrijven?
quote:Laten we de LPF-fractie vragen wat de no-go areas in Den Haag zijn en er dan met iemand van GL heen op excursie
Op maandag 20 oktober 2003 14:59 schreef sizzler het volgende:
Okee, er is voldoende belangstelling om *iets* te organiseren! Een rondleiding of discussie irl met een politicus zou denk ik het mooiste zijn. Maar niets staat nog vast dus alle ideeën zijn welkom.Welke fractie zullen we het eerst aanschrijven?
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:06 schreef Rechtse_Mensen het volgende:[..]
Laten we de LPF-fractie vragen wat de no-go areas in Den Haag zijn en er dan met iemand van GL heen op excursie
Maar GL wil je als eerste benadert zien?
quote:We (leraar dus =)) gaan wat rondbellen en kijken wel wie wil.
Op maandag 20 oktober 2003 13:57 schreef Dodec het volgende:[..]
Welke 2?
quote:Top!
Op maandag 27 oktober 2003 18:26 schreef Sidekick het volgende:
Zet mij maar op het lijstje van "zeker weten".
quote:Jammer.
Op maandag 27 oktober 2003 18:32 schreef Koos Voos het volgende:
Zet mij maar op het lijstje van "zeker weten van niet".
Op vrijdag zijn er geen debatten en vergaderingen maar we zouden dus wel een kamerlid of partij aan kunnen schrijven voor een discussie. Wat zou beter zijn (kamerlid of partij aanschrijven) en wie heeft de voorkeur?
quote:Geen enkele partij heeft voor mij de voorkeur. Misschien is de SGP niet zo geschikt.
Op maandag 27 oktober 2003 19:12 schreef sizzler het volgende:
Maargoed, aangezien POL berucht staat om de inhoud: wat willen we?Op vrijdag zijn er geen debatten en vergaderingen maar we zouden dus wel een kamerlid of partij aan kunnen schrijven voor een discussie. Wat zou beter zijn (kamerlid of partij aanschrijven) en wie heeft de voorkeur?
quote:Hehe, misschien dat pberends dan wél meegaat!
Op maandag 27 oktober 2003 20:02 schreef Sidekick het volgende:[..]
Geen enkele partij heeft voor mij de voorkeur. Misschien is de SGP niet zo geschikt.
Op zich is het natuurlijk wel een aardig idee om het CDA het vuur aan de schenen te leggen over de discrepantie tussen hun "christelijke" gezicht en de brute plannen die ze nu voor de samenleving in gedachte hebben. Praten met de VVD is wat dat onderwerp betreft wat minder interessant, aangezien zij toch voor een groot deel hun visie verwezenlijkt zien. Over andere partijen is hier op Fok denk ik al uitgebreid gediscussieerd (maar dat is mijn bescheiden mening.. en ik kom misschien/waarschijnlijk toch niet).
quote:Ik vind het een heel goed plan. Even concreet en inhoudelijk de vaart erin proberen te houden: hoe pakken we het aan? Wie gaat wat doen? Waar kunnen we meer informatie verkrijgen?
Op maandag 27 oktober 2003 20:08 schreef Maerycke het volgende:
Op een vrijdag kan ik niet.. zeker niet de eerstkomende tijd met de nieuwe baan die ik heb, dus dat wordt een "waarschijnlijk niet, maar misschien toch wel..."Op zich is het natuurlijk wel een aardig idee om het CDA het vuur aan de schenen te leggen over de discrepantie tussen hun "christelijke" gezicht en de brute plannen die ze nu voor de samenleving in gedachte hebben. Praten met de VVD is wat dat onderwerp betreft wat minder interessant, aangezien zij toch voor een groot deel hun visie verwezenlijkt zien. Over andere partijen is hier op Fok denk ik al uitgebreid gediscussieerd
quote:Voor je het weet ben je ontslagen en heb je alle tijd van de wereld.
(maar dat is mijn bescheiden mening.. en ik kom misschien/waarschijnlijk toch niet).
quote:Aanschrijven lijkt me. Het CDA danmaar?
Op maandag 27 oktober 2003 20:12 schreef Sidekick het volgende:[..]
hoe pakken we het aan?
quote:Wie voelt zich geroepen?
Wie gaat wat doen?
quote:Wat voor info? Een rondleiding is sowieso te regelen en de adressen van partijbureaus zijn bekend.
Waar kunnen we meer informatie verkrijgen?
quote:Oke, een rondleiding, gesprek met een kamerlid en gezamenlijk borrelen/ranja'en.
Op maandag 27 oktober 2003 20:23 schreef sizzler het volgende:[..]
Aanschrijven lijkt me. Het CDA danmaar?
[..]Wie voelt zich geroepen?
[..]Wat voor info? Een rondleiding is sowieso te regelen en de adressen van partijbureaus zijn bekend.
Zoiets moeten we regelen dus?
quote:Wat mij betreft wel ja. Maar we kunnen misschien ook naar een ministerie gaan na de rondleiding in de TK.....
Op maandag 27 oktober 2003 20:35 schreef Sidekick het volgende:[..]
Oke, een rondleiding, gesprek met een kamerlid en gezamenlijk borrelen/ranja'en.
Zoiets moeten we regelen dus?
Borrelen staat iig vast.
quote:Om heel eerlijk te zijn zou dat voor mij eigenlijk ook de enige reden zijn om te komen
Op maandag 27 oktober 2003 20:44 schreef sizzler het volgende:
Borrelen staat iig vast.
quote:Ik dacht dat ik dé reden zou zijn om te komen.
Op maandag 27 oktober 2003 20:48 schreef du_ke het volgende:[..]
Om heel eerlijk te zijn zou dat voor mij eigenlijk ook de enige reden zijn om te komen
.
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 20:56 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik dacht dat ik dé reden zou zijn om te komen.
quote:Je bent liever in gezelschap waarbij jij positief uit de verf komt?
Op maandag 27 oktober 2003 20:59 schreef du_ke het volgende:[..]
jij bent frysk die wou ik juist ontwijken vanaf nu
.
Waarom zitten we in 2 verschillende topics te slowchatten met elkaar?
quote:Idd. ontopic svp.
Op maandag 27 oktober 2003 21:05 schreef Sidekick het volgende:[..]
Je bent liever in gezelschap waarbij jij positief uit de verf komt?
Waarom zitten we in 2 verschillende topics te slowchatten met elkaar?
Ik zie dat we nog volop aan het debateren zijn over het preciese wanneer?
Dinsdag zou me het beste uitkomen, dan kan ik et namelijk in werktijd doen ( ).
Maar met wat geluk kan ik ook wel wat regelen op een vrijdag. Al gaat het dan wel concureren met andere leuke dingen.
quote:Vooral die laatste alinea kan beter en ik mis nog een goed einde. Ook moet er bij dat de meeste mensen op een vrijdag kunnen. Alleen de inspiratie ontbreekt me momenteel. Wie helpt me uit de brand?
*Naam
*adres
Geachte heer, mevrouw,Om te beginnen de achtergrond van dit schrijven:
In mijn vrije tijd houd ik me o.m. bezig met het modereren van het Politieke forum van de Internetsite Fok! (forum.fok.nl). Fok! is met zo'n 30.000 posts en 600.000 views per dag één van de grotere Nederlandse fora, de totale site (inclusief de Frontpage met nieuwsberichten) haalt dagelijks zelfs meer dan een miljoen hits. Het Politieke subforum is weliswaar een bescheiden hoekje op Fok!, maar met gemiddeld zo'n 400 posts en 8.000 views per dag kan het denk ik tot de populairste politieke fora van Nederland worden gerekend.
Iedereen die 'enigszins' fatsoenlijk zijn mening wil (en kan) uitdragen is welkom, de politieke achtergrond van onze users loopt dan ook uiteen van 'vrij links' tot 'behoorlijk rechts' en de leeftijden van om en nabij 15 tot 50+. Huismannen en -vrouwen, IT'ers, studenten en scholieren, werkzoekenden, expats van multinationals en anderen hebben in de vier jaar dat Fok! bestaat hun weg naar het forum gevonden. De discussies beslaan alle aspecten van de politiek maar gaan meestal over actuele politieke gebeurtenissen of ethische kwesties en kunnen er soms heftig aan toegaan.
Waarom schrijf ik u?
De politieke "tijgers" van het forum gaan vaak dagelijks verschillende discussies met elkaar aan, maar kennen elkaar slechts "virtueel". Om elkaar ook in het echt te ontmoeten willen we een politieke dag organiseren met een rondleiding door de Tweede Kamer, waar alles gebeurt waar wij dagelijks over discussiëren. Om er wat extra's aan te geven -de users moeten uit alle uithoeken van het land komen- willen we dit graag combineren met een discussie met een Kamerlid van het CDA. We verwachten een groep van ongeveer 12 man.
Met vriendelijke groet,
sizzlerEnkele links:
Fok!forum: http://forum.fok.nl/index.php
Fok!frontpage: http://frontpage.fok.nl/
Politieke subforum: http://forum.fok.nl/listtopics.php/56
Registreren op Fok!: http://forum.fok.nl/register.php
quote:Aardige brief maar denk er aan dat je het gebruik van engelse vaktermen een beetje beperkt. Wat weet een medewerker van het CDA nou van views, hits, posts en users?
Op zondag 2 november 2003 15:57 schreef sizzler het volgende:
Okee, er is genoeg animo dus wordt het tijd dat we een fractie aan gaan schrijven! Ik stel voor om het CDA een brief te sturen. Dit heb ik al (met dank aan Kozzmic):
[..]Vooral die laatste alinea kan beter en ik mis nog een goed einde. Ook moet er bij dat de meeste mensen op een vrijdag kunnen. Alleen de inspiratie ontbreekt me momenteel. Wie helpt me uit de brand?
quote:Goeie!
Op zondag 2 november 2003 16:12 schreef du_ke het volgende:[..]
Aardige brief maar denk er aan dat je het gebruik van engelse vaktermen een beetje beperkt. Wat weet een medewerker van het CDA nou van views, hits, posts en users?
Ofwel stel Fok! iets "simpeler" voor onder het mom van groot Nederlandstalige discussie forum met daarin een eigen onderdeel voor politieke discussies. Deze trekt .... bezoekers per dag die gemiddeld ...... berichten achterlaten op onze pagina.
quote:haha
Op zondag 2 november 2003 16:13 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Ik weet niet of mijn imago als Bad Boy wel goed gedaan wordt door met bepaalde types in mijn eigen stad gezien te worden.
btw de link in je profiel is dood.
quote:Bad Boys bepalen toch zelf met wie ze omgaan?
Op zondag 2 november 2003 16:13 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Ik weet niet of mijn imago als Bad Boy wel goed gedaan wordt door met bepaalde types in mijn eigen stad gezien te worden.
is dat een "misschien"?
quote:Hehe, neh. Altijd werken vrijdags. En de hele week trouwens. En de 2e kamer heb ik al zo vaak gezien.
Op zondag 2 november 2003 16:19 schreef sizzler het volgende:[..]
Bad Boys bepalen toch zelf met wie ze omgaan?
is dat een "misschien"?
quote:Inhoudelijk is het eenvoudig geschreven, dat mag, maar let dan wel op het gebruik van onbekende termen en gebruik geen uitroepteken achter Fok! (werkt erg verwarrend voor leken).
XXXGeachte heer, mevrouw,
Om te beginnen de achtergrond van dit schrijven:
In mijn vrije tijd houd ik me onder meer bezig met het modereren van het politieke forum van de internetsite Fok (forum.fok.nl). Fok is met zo'n 30.000 posts en 600.000 views per dag één van de grotere Nederlandse fora, de totale site haalt dagelijks zelfs meer dan één miljoen hits. Het politieke forum is weliswaar een bescheiden hoekje op Fok, maar met gemiddeld 400 posts en 8.000 views per dag kan het tot de populairste politieke fora van Nederland worden gerekend.
Iedereen die 'enigszins' fatsoenlijk zijn mening wil (en kan) uitdragen is welkom, de politieke achtergrond van onze users loopt dan ook uiteen van 'vrij links' tot 'behoorlijk rechts' en de leeftijden van om en nabij 15 tot 50+. Huismannen en -vrouwen, IT'ers, studenten en scholieren, werkzoekenden, expats van multinationals en anderen hebben in de vier jaar dat Fok! bestaat hun weg naar het forum gevonden. De discussies beslaan alle aspecten van de politiek maar gaan meestal over actuele politieke gebeurtenissen of ethische kwesties en kunnen er soms heftig aan toegaan.
Het waarom van dit schrijven.
De gebruikers van het politieke forum gaan vaak dagelijks verschillende discussies met elkaar aan, maar kennen elkaar enkel "virtueel".
Om elkaar ook in het echt te ontmoeten willen we een politieke dag organiseren met een rondleiding door de Tweede Kamer, waar alles gebeurt waar wij dagelijks over discussiëren. Om er wat extra's aan te geven, de gebruikers moeten uit alle uithoeken van het land komen, willen we dit graag combineren met een discussie met een Kamerlid van het CDA. We verwachten een groep van ongeveer 12 man.Met vriendelijke groet,
sizzler
Hoogstwaarschijnlijk krijg je een directe respons met de vraag met wie je dan wil discussieren en waarover. Wat wil je hier dan op antwoorden? Wil je uberhaupt met dit gezelschap een discussie IRL met één politicus voeren? Wellicht dat je kunt vragen om bij een (openbare) vergadering/debat aanwezig te mogen zijn, lijkt mij prettiger.
quote:Ok. Maar dat hele middenstuk zou je weglaten?
Op zondag 2 november 2003 16:26 schreef Herostratos het volgende:[..]
Inhoudelijk is het eenvoudig geschreven, dat mag, maar let dan wel op het gebruik van onbekende termen en gebruik geen uitroepteken achter Fok! (werkt erg verwarrend voor leken).
quote:De partijvergaderingen zijn gesloten. Daar kom je echt niet tussen. En sowieso zijn er op vrijdag geen vergaderingen of debatten. Erg veel is er dus niet te beleven behalve dan een discussie met een politicus vergelijkbaar met de discussies die we hier al hebben gevoerd met Samson, Eerdmans en Thieme. Maar andere ideeen zijn welkom.
Hoogstwaarschijnlijk krijg je een directe respons met de vraag met wie je dan wil discussieren en waarover. Wat wil je hier dan op antwoorden? Wil je uberhaupt met dit gezelschap een discussie IRL met één politicus voeren? Wellicht dat je kunt vragen om bij een (openbare) vergadering/debat aanwezig te mogen zijn, lijkt mij prettiger.
quote:Ja, het is irrelevant. Denk aan de geadresseerde die deze brief leest, die wil in eerste instantie concreet weten wie, wat en waar. Zodra er een mogelijke kandidaat is die geinterviewd zou worden kun je deze natuurlijk wel gedetailleerder op de hoogte brengen van.
Op zondag 2 november 2003 16:32 schreef sizzler het volgende:Ok. Maar dat hele middenstuk zou je weglaten?
Dat middenstuk over de users hier op Fok! zou je moeten schrappen tot 1 zin over de diversiteit van politieke voorkeuren van de "gebruikers" (misschien beter dan "users") die bij de 1ste alinea past.
In de laatste alinea zou je misschien uit een wat ander perspectief moeten schrijven: ipv eerst onze eerste meet erin te gooien om daarna tijd voor een discussie oid te vragen, kan je beter gelijk beginnen met de vraag of desbetreffend kamerlid geinterresseerd is in een discussie / rondleiding / gesprek met een stuk of 12 mensen om onze ontmoeting op te leuken.
En het moet wel echt concreet en duidelijk zijn wat we willen. Anders moeten we vragen naar eventuele zaken die al vanuit de fractie of de tweede kamer worden georganiseerd.
Andere voorstellen zijn natuurlijk welkom
quote:Wou je zeggen dat je ook nooit eens een id-tje op Fok! opdoet wat nuttig is in je werk?
Op maandag 3 november 2003 14:08 schreef SCH het volgende:
Ik meld me af om dat ik werk en Fok niet door elkaar heen wil laten lopen
Of onder werktijd op Fok! rondhangt?
en je komt ajb toch wel borrelen?
quote:Sure wel
Op maandag 3 november 2003 14:19 schreef Parabola het volgende:[..]
Wou je zeggen dat je ook nooit eens een id-tje op Fok! opdoet wat nuttig is in je werk?
quote:Meestal
Of onder werktijd op Fok! rondhangt?
Maar om nou ineens als Fokker met politici te spreken die ik normaal voor mijn werk spreek, vind ik raar, bedoel ik absoluut niet blase hoor
quote:Alleen als er genoeg echte rechtse mensen komen
en je komt ajb toch wel borrelen?
quote:En Tedje komt ook al niet..
Op maandag 3 november 2003 14:23 schreef SCH het volgende:
Alleen als er genoeg echte rechtse mensen komen
quote:Van de mensen die zeker komen:
Op maandag 3 november 2003 18:14 schreef What het volgende:[..]
En Tedje komt ook al niet..
"Links"
-wendy-tje
-Kozzmic
-Sidekick
"Rechts"
-Herostratos
-Freako
-sizzler
-Aahikwordgek
-ExTec
-What
Van yvonne weet ik het niet, maar ik schat haar toch aan de rechterkant.
Dus genoeg rechtse ballen.
quote:Ja maar ik vind mezelf noch links, noch rechts.
Op maandag 3 november 2003 18:19 schreef Sidekick het volgende:
Product opvoeding: i know...
quote:Kozzmic is toch van de PvdA?
Op maandag 3 november 2003 18:19 schreef Sidekick het volgende:[..]
Van de mensen die zeker komen:
"Links"
-wendy-tje
-Kozzmic
-Sidekick"Rechts"
-Herostratos
-Freako
-sizzler
-Aahikwordgek
-ExTec
-WhatVan yvonne weet ik het niet, maar ik schat haar toch aan de rechterkant.
quote:
Op maandag 3 november 2003 18:27 schreef What het volgende:[..]
Ja maar ik vind mezelf noch links, noch rechts.
Het gaat erom wat wij van je vindenIk vind mezelf ook zeker niet extreem-links
quote:Ik vind links en rechts regelmatig allebei over the top...
Op maandag 3 november 2003 18:27 schreef What het volgende:
Ja maar ik vind mezelf noch links, noch rechts.
quote:Ik ook.
Op maandag 3 november 2003 18:28 schreef SCH het volgende:[..]
Kozzmic is toch van de PvdA?
quote:Daarom ook die quotes eromheen. Maar je hebt imho duidelijk een mening die het beste bij de VVD/CDA/LPF past. Zo ongeveer dan.
Op maandag 3 november 2003 18:27 schreef What het volgende:Ja maar ik vind mezelf noch links, noch rechts.
quote:Ik ook gadverpillekes!
Op maandag 3 november 2003 18:33 schreef Sidekick het volgende:
Ik ook.
quote:De letters zitten er in ieder geval in. Zo ongeveer trouwens.
de VVD/CDA/LPF past. Zo ongeveer dan.
quote:Ohjee, dan komen er dus geen linkse mensen
Op maandag 3 november 2003 18:33 schreef Sidekick het volgende:Ik ook.
quote:You got that right..
Op maandag 3 november 2003 18:42 schreef SCH het volgende:
Ohjee, dan komen er dus geen [extreem] linkse mensen
[ontopic]
Aaaaah, kom nou!
[/ontopic]
quote:Moet ik dus eerst mijn hanekam op nieuw gaan waxxen
Op maandag 3 november 2003 18:46 schreef What het volgende:[..]
You got that right..
quote:*smelt*
[ontopic]
Aaaaah, kom nou!
[/ontopic]
quote:Als je McEnroe waardeert, dan heb je een goeie aan me. Kwa temperamentje
Op maandag 3 november 2003 18:55 schreef What het volgende:[..]
* Just here to dweil....
quote:Kommaar, kommaar, kommaar!
Op maandag 3 november 2003 18:56 schreef SCH het volgende:
Als je McEnroe waardeert, dan heb je een goeie aan me. Kwa temperamentje
quote:Zeg, zullen we dat tot op de meet bewaren?
Op maandag 3 november 2003 19:00 schreef What het volgende:[..]
Kommaar, kommaar, kommaar!
quote:Ja, dat haal ik best, noem eens een datum?
Op maandag 3 november 2003 19:26 schreef sizzler het volgende:
Zeg, zullen we dat tot op de meet bewaren?
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Is Freako Herostratos ook een "rechtse bal" ?
quote:Wat denk je van mij?
Op maandag 3 november 2003 19:35 schreef NightH4wk het volgende:
Als ik nog in Den Haag zou wonen zou ik wel komen, maar woon atm een beetje te ver weg om te gaan denk ik, cuz ik heb geen zin om ergens in de nacht een paar uur in de trein te gaan zitten naast een paar negers genaamd Bubah en Snoop. =)
Je wordt niet gedwongen om tot in de nacht te blijven hoor.
quote:Alleen die laatste alinea....
*Naam
*adres
Geachte heer, mevrouw,Om te beginnen de achtergrond van dit schrijven:
In mijn vrije tijd houd ik me ondermeer bezig met het modereren van het Politieke forum van één van de grotere Nederlandse fora (forum.fok.nl). De totale site wordt dagelijks meer dan een miljoen keer bekeken en er worden gemiddeld 30.000 berichten per dag achtergelaten. Het Politieke subforum is weliswaar een bescheiden hoekje op de site, maar met gemiddeld zo'n 400 berichten per dag die 8.000 keer worden bekeken kan het denk ik tot de populairste politieke fora van Nederland worden gerekend. De politieke achtergrond van onze gebruikers loopt uiteen van 'vrij links' tot 'behoorlijk rechts' en de leeftijden van om en nabij 15 tot 50+.
Waarom schrijf ik u?
De politieke "tijgers" van het forum gaan vaak dagelijks verschillende discussies met elkaar aan, maar kennen elkaar slechts "virtueel". Om elkaar ook in het echt te ontmoeten willen we een politieke dag organiseren met een rondleiding door de Tweede Kamer, waar alles gebeurt waar wij dagelijks over discussiëren. Om er wat extra's aan te geven -de gebruikers moeten uit alle uithoeken van het land komen- willen we dit graag combineren met een discussie met een Kamerlid van het CDA.
Met vriendelijke groet,
sizzlerEnkele links:
Fok!forum: http://forum.fok.nl/index.php
Fok!frontpage: http://frontpage.fok.nl/
Politieke subforum: http://forum.fok.nl/listtopics.php/56
Registreren op Fok!: http://forum.fok.nl/register.php
quote:I know, maar heb geen zin om vroeg weg te gaan, want meetings komen niet heel vaak voor, en je mist dan het zaufen. =)
Op maandag 3 november 2003 20:03 schreef Sidekick het volgende:[..]
Wat denk je van mij?
Je wordt niet gedwongen om tot in de nacht te blijven hoor.
quote:Hij is iig beter.
Op maandag 3 november 2003 20:05 schreef sizzler het volgende:
De brief, versie 2.0:
[..]
quote:Was mijn kritiek niet inspirerend?
Alleen die laatste alinea....
quote:
Op zondag 2 november 2003 17:27 schreef Sidekick het volgende:
In de laatste alinea zou je misschien uit een wat ander perspectief moeten schrijven: ipv eerst onze eerste meet erin te gooien om daarna tijd voor een discussie oid te vragen, kan je beter gelijk beginnen met de vraag of desbetreffend kamerlid geinterresseerd is in een discussie / rondleiding / gesprek met een stuk of 12 mensen om onze ontmoeting op te leuken.En het moet wel echt concreet en duidelijk zijn wat we willen. Anders moeten we vragen naar eventuele zaken die al vanuit de fractie of de tweede kamer worden georganiseerd.
quote:
Op maandag 3 november 2003 20:05 schreef sizzler het volgende:Alleen die laatste alinea....
quote:Zo iets
De gebruikers van dit politieke forum gaan dagelijks verscheidene discussies met elkaar aan, maar kennen elkaar slechts virtueel. Om hier verandering in te brengen willen we politieke dag organiseren met een rondleiding door de Tweede Kamer. Omdat de gebruikers uit alle hoeken van het land moeten komen zouden wij dit geheel enige meerwaarde willen meegeven. De vraag is dan ook of er een mogelijkheid bestaat om daadwerkelijk met één kamerlid (of meerdere) een discussie te kunnen voeren. Onze voorkeur zou uitgaan naar een kamerlid van het CDA. Graag zou ik vernemen welke mogelijkheden hiertoe zijn.In afwachting verblijven wij,
-edit- Het blijft zoals al eerder gesteld natuurlijk wel weinig concreet...
quote:Maar die laatste zin is wel heel erg goed. Aan zoiets zat ik ook te denken. Misschien niet absoluut perfect, maar aangezien er vanuit dit topic ook niet echt een daadkrachtig concreet voorstel is gedaan (omdat we het niet zo belangrijk vinden?
Op maandag 3 november 2003 20:16 schreef Herostratos het volgende:[..]
[..]Zo iets
-edit- Het blijft zoals al eerder gesteld natuurlijk wel weinig concreet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |