Rita Verdonk, de beste immigratie- en integratie minister van de afgelopen 50 jaar. Met natuurlijk dank aan het voorbereidende werk van Cohen en Nawijn.
- Streng en rechtvaardig asielbeleid
- Pardon regeling voor het Paarse immigratie wanbeleid
- Inburgeringscertificaten voor geintegreerde nieuwkomers
- Centraal punt voor asielzoekers
- Minder asielcentra
- Aanpak illegalen en mogelijk ook uithuwelijkingen
En POL zou POL niet zijn als er weer een aantal mensen het er niet mee eens zou zijn
en reageer aub inhoudelijk ipv haar hoofd
Ik ga er verder niks over zeggen, maar als je zoiets weet te verzinnen dan heb je echt NIETS maar dan ook NIETS geleerd van de geschiedenis.
Triest.
quote:Van mij zou het generaal pardon wel wat ruimer mogen. Zoals de LPF al voorstelde voor rond de 5000 mensen, en illegalen consequent uitzetten.
Op donderdag 9 oktober 2003 23:59 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]Rita Verdonk, de beste immigratie- en integratie minister van de afgelopen 50 jaar. Met natuurlijk dank aan het voorbereidende werk van Cohen en Nawijn.
- Streng en rechtvaardig asielbeleid
- Pardon regeling voor het Paarse immigratie wanbeleid
- Inburgeringscertificaten voor geintegreerde nieuwkomers
- Centraal punt voor asielzoekers
- Minder asielcentra
- Aanpak illegalen en mogelijk ook uithuwelijkingen
En POL zou POL niet zijn als er weer een aantal mensen het er niet mee eens zou zijn
en reageer aub inhoudelijk ipv haar hoofd
Nog een vraag, wat heeft Nawijn voor voorbereidend werk gedaan dan? Behalve proefballonnen loslaten met zijn hoofd.
quote:Van mij mocht het ook ruimer, maar ze waren immers al afgewezen (rechtstaat heet zoiets).
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:01 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Van mij zou het generaal pardon wel wat ruimer mogen. Zoals de LPF al voorstelde voor rond de 5000 mensen, en illegalen consequent uitzetten.
Nog een vraag, wat heeft Nawijn voor voorbereidend werk gedaan dan? Behalve proefballonnen loslaten met zijn hoofd.
quote:Daarom heet die regeling generaal pardon.
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:02 schreef pberends het volgende:[..]
Van mij mocht het ook ruimer, maar ze waren immers al afgewezen (rechtstaat heet zoiets).
quote:Volgens mij heeft hij alleen gezegd criminele Marrokanen terug naar Marokko en de doodstraf invoeren. En nog meer van die onzin.
En Nawijn had een visie en ik neem aan dat hij die ook deels heeft uitgevoerd, maar hij zat er natuurlijk niet lang
quote:Ligt eraan hoe je 'm hanteert, het ging er iig om dat mensen die al jaren zaten te wachten, dat die een pardon kregen. De overige al afgewezen asielzoekers is natuurlijk een terecht discussiepunt.
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:04 schreef ub40_bboy het volgende:Daarom heet die regeling generaal pardon.
quote:Nou dubbele paspoorten zijn eigenlijk pas onzin
Volgens mij heeft hij alleen gezegd criminele Marrokanen terug naar Marokko en de doodstraf invoeren. En nog meer van die onzin.
Heerlijk woord.
Ze moesten deze minister ook echt met een lampje zoeken.
Ik snap niet waarom je haar zo bejubelt. De keren dat ze in de Kamer heeft opgetreden, haalde ze niet eens het niveau van haar voorganger. Ze heeft weinig dossierkennis, getuigt tot nu toe van weinig visie en ik verdenk haar ervan ook weer harde maatregelen te nemen, om zich te profileren. Zoals nu met dat centrale punt: dat komt er natuurlijk nooit maar ze heeft weer even van zich laten horen. De vrouwelijke variant op het proefballonnetje.
Ik gun d'r het beste, ze heeft het voordeel van de twijfel nog wel - maar dit topic is echt ruimschoots voorbarig. Ze is allerminst geslaagd; sterker nog, ze heeft tot nu een povere indruk gemaakt.
quote:Inderdaad echt geslaagd kan ik haar dan ook zeker niet noemen. Heeft ze al iets uitgevoerd dat zou kunnen helpen de integratie te kunnen bevorderen? (de instroom is het probleem namelijk niet).
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:00 schreef SCH het volgende:
Met dat centrale punt wat ze vanavond lanceert, is ze meteen genomineerd voor de slechtse na-oorlogs minister.Ik ga er verder niks over zeggen, maar als je zoiets weet te verzinnen dan heb je echt NIETS maar dan ook NIETS geleerd van de geschiedenis.
Triest.
quote:Dat staat in dat rijtje. iig inburgeringsdiploma's.
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:11 schreef du_ke het volgende:[..]
Inderdaad echt geslaagd kan ik haar dan ook zeker niet noemen. Heeft ze al iets uitgevoerd dat zou kunnen helpen de integratie te kunnen bevorderen? (de instroom is het probleem namelijk niet).
quote:Oeps ging het hier om een vrouw?
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:09 schreef pberends het volgende:[..]
Vrouwendiscriminatie!
quote:Voor nieuwkomers, maar de "problemen" worden toch veroorzaakt door de oudkomers?
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:13 schreef pberends het volgende:[..]
Dat staat in dat rijtje. iig inburgeringsdiploma's.
quote:Ja, inburgeringsdiploma's. So what? Of dat de integratie bevordert valt nog maar te bezien. Het is vooral een dwangmaatregel voor de buhne imo.
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:13 schreef pberends het volgende:[..]
Dat staat in dat rijtje. iig inburgeringsdiploma's.
quote:Kunnen oudkomers ook halen hoor
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:14 schreef du_ke het volgende:[..]
Voor nieuwkomers, maar de "problemen" worden toch veroorzaakt door de oudkomers?
Maar wat goed is, is dat ze actie onderneemt.
quote:Ik vind dit wel heel interessant wat je nu aankaart. Vertel er eens juist wel iets meer over. Het is niet zomaar een statementje wat je nu maakt. Persoonlijk ben ik wel een voorstander van een centraal punt.
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:00 schreef SCH het volgende:
Met dat centrale punt wat ze vanavond lanceert, is ze meteen genomineerd voor de slechtse na-oorlogs minister.Ik ga er verder niks over zeggen, maar als je zoiets weet te verzinnen dan heb je echt NIETS maar dan ook NIETS geleerd van de geschiedenis.
Triest.
'Eén opvangkamp voor afgewezen asielzoekers'
Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken wil één landelijk centrum inrichten voor afgewezen asielzoekers. Dat staat in een nog geheime notitie die vandaag in de ministerraad wordt besproken, meldt RTL.
Verdonk spreekt van een 'landelijk opvangcentrum gericht op terugkeer'. Dit centrum zal kansloze asielzoekers die hun eerste afwijzing hebben gekregen, terugsturen naar het land waar ze vandaan komen. Vorig jaar kregen 26.000 mensen te horen dat ze geen kans maakten op een verblijfsvergunning.
Gemeenten
Door de centrale opvang worden de gemeenten verlost van de afgewezen asielzoekers. Zij hebben geen recht op opvang, maar de gemeenten verzorgen wel onderdak omdat de asielzoekers anders letterlijk op straat komen te staan.
Hulp
Het landelijk opvangcentrum zal de afgewezen asielzoekers in eerste instantie hulp bieden om terug naar hun land van herkomst te gaan, bijvoorbeeld door hun vliegtickets te geven. Als de asielzoekers niet meewerken zullen ze met harde hand worden uitgezet.
Controle
Verdonk kondigt in de notitie ook aan dat de controle op illegalen strenger wordt. Mensen die illegalen in dienst hebben of onderdak geven, zullen zelf de kosten van hun uitzetting moeten betalen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Ik word toch een beetje zenuwachtig van zo'n bericht. Het is wel lekker om ze allemaal bij elkaar te hebben natuurlijk
quote:Dat is wat heftig gereageerd maar toen ik het topic in OOG hierover net de reacties over 'douchekoppen' e.d. langs, dacht ik wel: tsja, ministertje, dat kun je verwachten.
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:36 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
In auschwietsch hebben ze nog wel een kamp over toch? Sturen we ze allemaal daarheen.
We kunnen het probleem gewoon niet hanteren, daarom had het pardon veel en veel groter moeten zijn. Ik snap nog steeds waarom er zo streng gehandeld wordt - het lukt de minister nu niet haar eigen beleid verder uit te voeren. En dan nu het idee voor een kamp waar mensen worden opgesloten, het idee alleen al hoe dat er in de praktijk uit gaat zien en wat daar gaat gebeuren
quote:Laten we gewoon helemaal de grensen open zetten. Heb je ook geen beleid of probleem die we niet kunnen hanteren. Sim-pel
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:38 schreef SCH het volgende:[..]
Dat is wat heftig gereageerd maar toen ik het topic in OOG hierover net de reacties over 'douchekoppen' e.d. langs, dacht ik wel: tsja, ministertje, dat kun je verwachten.
We kunnen het probleem gewoon niet hanteren, daarom had het pardon veel en veel groter moeten zijn. Ik snap nog steeds waarom er zo streng gehandeld wordt - het lukt de minister nu niet haar eigen beleid verder uit te voeren. En dan nu het idee voor een kamp waar mensen worden opgesloten, het idee alleen al hoe dat er in de praktijk uit gaat zien en wat daar gaat gebeuren
quote:Ik vind het te makkelijk. Je gaat een idee tegen met een holle kreet. Nu worden ze toch ook uitgezet? Het enige verschil is nu dat dat vanaf een centraal punt gebeurt.
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:38 schreef SCH het volgende:[..]
Dat is wat heftig gereageerd maar toen ik het topic in OOG hierover net de reacties over 'douchekoppen' e.d. langs, dacht ik wel: tsja, ministertje, dat kun je verwachten.
quote:Nou ze worden eigenlijk niet uitgezet in veel gevallen, dat blijkt toch nog wel erg ingewikkeld te worden. Welke holle kreet plaats ik dan? Ik vind zo'n groot kamp, het gaat misschien wel om een middelgrote stad, nogal een ambitieus maar ook tendentieus plan Hoe zie je dat voor je?
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:46 schreef sizzler het volgende:[..]
Ik vind het te makkelijk. Je gaat een idee tegen met een holle kreet. Nu worden ze toch ook uitgezet? Het enige verschil is nu dat dat vanaf een centraal punt gebeurt.
quote:Het probleem, is is dat veel van deze landen nog niet oorlogs vrij zijn. En mensen daardoor niet terug kunnen.
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:46 schreef sizzler het volgende:[..]
Ik vind het te makkelijk. Je gaat een idee tegen met een holle kreet. Nu worden ze toch ook uitgezet? Het enige verschil is nu dat dat vanaf een centraal punt gebeurt.
Een ander probleem is, is dat deze illegalen paspoorten/identiteitskaarten nodig hebben van het land van herkomst om terug te kunnen keren naar dat land. Maar veel landen waaronder Somalie willen deze papieren niet geven. En dus blijven deze mensen hier.
quote:Ik bedoel dat de vergelijking met een deportatiekamp zo makkelijk scoren is: zonder argumenten inspelen op een associatie waar een wansmaak aanhangt.
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:47 schreef SCH het volgende:[..]
Nou ze worden eigenlijk niet uitgezet in veel gevallen, dat blijkt toch nog wel erg ingewikkeld te worden. Welke holle kreet plaats ik dan? Ik vind zo'n groot kamp, het gaat misschien wel om een middelgrote stad, nogal een ambitieus maar ook tendentieus plan Hoe zie je dat voor je?
quote:Ben ik met je eens, daar ageerde ik ook tegen. Mijn opmerking over OOG was dat die douchekoppen er juist bij werden gehaald als 'goede zaak', bedoeld als: maak ze maar af dus
Op vrijdag 10 oktober 2003 00:52 schreef sizzler het volgende:[..]
Ik bedoel dat de vergelijking met een deportatiekamp zo makkelijk scoren is: zonder argumenten inspelen op een associatie waar een wansmaak aanhangt.
Die vergelijking met WOII slaat alles al snel dood, aan de andere kant neem je met zo'n plan als dit ook wel een risico.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |