abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13623224
Goed interview. Je zie echter direct de zwakte van de LPF.
quote:
3. Wat zijn de grootste bedreigingen voor het voortbestaan van de LPF?
...en gebrek aan professionaliteit.
Ik vind ook dat ze een keer moeten stoppen met het zeiken over Pim. Hij is dood en nu moeten ze naar de toekomst kijken!
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_13623962
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 10:11 schreef Kozzmic het volgende:
5. Na het overlijden van Pim Fortuyn is het aantal partijen dat zich min of meer baseert op het 'gedachtengoed' van Fortuyn exponentieel toegenomen. Tot in het buitenland (Lega Nord, Vlaams Blok) toe. Wat vindt u daarvan? In hoeverre voelt u zich verwant met deze partijen?
Jammer dat zo'n vraag er nu weer in moet zitten bij een interview met een LPF'er. We weten natuurlijk al lang dat de LPF zich niet verwant voelt aan het Vlaams Blok en dergelijken, de LPF heeft dat al erg vaak duidelijk gemaakt. Dit is dan ook vragen naar de bekende weg. Ook aan hun plannen is goed te zien dat het absoluut geen partij is met een rechts-extremistische achtergrond/denkbeeld.

Uitgezonderd deze vraag vind ik toch wel een aardig interview. Te meer omdat ik best een fan ben van Joost Eerdmans.

pi_13625353
Verrassend goed stuk van Eerdmans, iets wat ik totaal niet verwacht had, vooral die laatste vraag vind ik zeer interessant
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13626177
LPF-Kamerlid Eerdmans zegt dat er geen sprake van kan zijn dat de Tweede Kamer premier Balkenende langer dan drie weken de tijd geeft om de vragen over Mabel Wisse Smit te beantwoorden. Balkenende vroeg vandaag om uitstel.

Het lijkt er volgens Eerdmans op dat Balkenende probeert deze vragen te beantwoorden nádat de Eerste en Tweede Kamer hebben ingestemd met het huwelijk van prins Johan Friso en Mabel Wisse Smit.

,,De vragen zijn simpel, maar het heeft er alle schijn van dat de premier de beantwoording over de behandeling van de toestemmingswet probeert heen te tillen'', zegt Eerdmans. ,,Ik was al achterdochtig in dit dossier, maar ben het nu nog meer. Het kabinet zit hier duidelijk zeer mee in de maag.''

Normaal gesproken stemt de Kamer altijd in met een verzoek om uitstel van de kant van het kabinet. Maar Eerdmans zal zich daar dinsdag tegen verzetten en proberen een Kamermeerderheid achter zijn standpunt te krijgen.

Op de steun van de PvdA hoeft Eerdmans daarvoor niet te rekenen. PvdA-Kamerlid Kalsbeek, die Balkenende dinsdag om opheldering vroeg over de mediaberichten dat Mabel Wisse Smit wel een liefdesrelatie met Klaas Bruinsma had, wil instemmen met het uitstel. ,,Liever zorgvuldig dan snel. Over dit verzoek van de premier zal bij ons geen revolutie uitbreken'', zegt Kalsbeek.

klasse.. en wat een laffe honden weer die PvdA..

pi_13626428
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:45 schreef Koos Voos het volgende:

klasse.. en wat een laffe honden weer die PvdA..

Wat een onzin, om over zoiets kleins nou een rel te beginnen

Laat ze het eerst maar eens goed uitzoeken en met bewijzen komen en daarna stemmen, lijkt me niet meer dan logisch

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2003 @ 16:58:42 #31
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13626466
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Wat een onzin, om over zoiets kleins nou een rel te beginnen

Laat ze het eerst maar eens goed uitzoeken en met bewijzen komen en daarna stemmen, lijkt me niet meer dan logisch

Zoiets kleins? Zij kan potentieel koningin worden, mocht alex en maxima bijv. verongelukken of zo. Zij moet dan van onbesproken gedrag zijn.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_13626557
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Zoiets kleins? Zij kan potentieel koningin worden, mocht alex en maxima bijv. verongelukken of zo. Zij moet dan van onbesproken gedrag zijn.

waarom moet dat?
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2003 @ 17:05:39 #33
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13626623
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 17:02 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

waarom moet dat?

Omdat ze dan officeel met Friso aan het hoofd van het land staat.
Je slaat een zeer slecht figuur zowel binnenlands als wel over de wereld met een dergelijk verleden. Je wilt niet weten wat er allemaal in diplomatie gebeurt.
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 17:49:15 #34
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13627838
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 17:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Je slaat een zeer slecht figuur zowel binnenlands als wel over de wereld met een dergelijk verleden. Je wilt niet weten wat er allemaal in diplomatie gebeurt.

Wat vind je dan van Maxima met haar foute vader?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13627872
quote:
8. Silvio Berlusconi uitte deze week ongezouten kritiek op rechters in zijn land en het internationaal journalisme. Links, onbetrouwbaar, 'ze zijn een antropologische afwijking'. Is dit verstandige taal voor een premier? Vindt u dat zijn woorden ook voor Nederlandse rechters en pers gelden?

Nee, zo ver zou ik niet willen gaan. Wel vind ik dat de rechters in Nederland zijn losgezongen van de samenleving en te licht straffen (zie vonnis moordenaar Pim Fortuyn, dat in de praktijk op iets meer dan elf jaar neerkomt).

Dit gedeelte snap ik niet helemaal. Wat bedoelt u met "losgezongen van de maatschappij" en hoe kunt u dat direct verbinden aan de strafmaat? Behoort de maatschappij de strafmaat te bepalen of daar gerede invloed op te hebben?
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2003 @ 17:52:43 #36
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13627930
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 17:49 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wat vind je dan van Maxima met haar foute vader?

He, leuk dat er toch iemand nog zo alert is om daar wat over te vragen!

Maxima zelf is vooralsnog niet van dermate onbesproken gedrag in die zin dat ze er zelf invloed op had kunnen uitoefenen... Jezelf niet laten verwekken is technisch nog niet mogelijk.
Echter heeft zij idd ook niet een onbesmet blazoen, maar tegen de tijd dat Bea ermee ophoudt (2015?), zal er wel weer een discussie losbarsten.

pi_13628019
quote:
5. Na het overlijden van Pim Fortuyn is het aantal partijen dat zich min of meer baseert op het 'gedachtengoed' van Fortuyn exponentieel toegenomen. Tot in het buitenland (Lega Nord, Vlaams Blok) toe. Wat vindt u daarvan? In hoeverre voelt u zich verwant met deze partijen?

Nul komma nul verwant met rechts-extremistische partijen.
Wij zijn groot voorstanders van een succesvolle integratie. Om dat doel te bereiken is het, wanneer je je gezonde verstand gebruikt, wel noodzakelijk dat eerst de toestroom wordt stopgezet via gezinshereniging en vorming met name.

Ten eerste een volgens mij onjuiste vraag. Het Vlaams Blok en Lega Nord bestonden al toen Fortuyn het Marxisme nog aanhing. Dus het aantal partijen is niet toegenomen, wellicht wordt de aanhang bedoeld in dit verband.

Wat mijn vraag voor de heer Eerdmans is: u zegt, ongetwijfeld oprecht, is dat u zich nul, nul procent verwant voelt met extreem-rechtse gedachten en partijen. Ik geloof dat meteen maar vind het wel erg gemakkelijk, want er zit een andere kant aan. Ik houd Pim Fortuyn en uw partij voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor de toegenomen polarisatie en onverdraagzaamheid in ons land. Herkent u die toename en wilt u iets van die verantwoordelijkheid dragen...

pi_13628459
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 17:55 schreef SCH het volgende:

Ten eerste een volgens mij onjuiste vraag. Het Vlaams Blok en Lega Nord bestonden al toen Fortuyn het Marxisme nog aanhing. Dus het aantal partijen is niet toegenomen, wellicht wordt de aanhang bedoeld in dit verband.

Wat mijn vraag voor de heer Eerdmans is: u zegt, ongetwijfeld oprecht, is dat u zich nul, nul procent verwant voelt met extreem-rechtse gedachten en partijen. Ik geloof dat meteen maar vind het wel erg gemakkelijk, want er zit een andere kant aan. Ik houd Pim Fortuyn en uw partij voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor de toegenomen polarisatie en onverdraagzaamheid in ons land. Herkent u die toename en wilt u iets van die verantwoordelijkheid dragen...

Dus wat je hier zegt is dat er eigenlijk voor de LPF nog weinig polarisatie en overdraagzaamheid was maar dat met de komst van de LPF dit ineens een vogelvlucht nam?

Hoe verklaar jij dan de ongelofelijke populariteit? Dat is niet alleen te wijten aan de nieuw te bedrijven politiek noch aan de veranderingen in zorg en onderwijs noch het 'ketter-gedrag' van de PvdA etc. Er moeten toch nog meer redenen zijn.

Danmark... more usefull every day!
pi_13628927
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 17:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Mette Marit is ook gelieft in Noorwegen, beetje een gigantische storm in een borrelglaasje met water
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2003 @ 18:35:55 #40
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13628979
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 18:33 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Mette Marit is ook gelieft in Noorwegen, beetje een gigantische storm in een borrelglaasje met water

Die ken ik niet, maar het gaat er nu meer om of ze wel de waarheid spreekt, ze brengt daarmee de geloofwaardigheid van de RvD in gevaar.
Verder zoeken ze het idd maar uit, maar van mij mogen ze wel wat minder op het geld van de Staat leven...
pi_13630107
Ander vraagje dan politiek: hoe is het met meneer Eerdmans liefdesleven? Is het beter geworden sinds de intrede in de 2e kamer? Heeft u ook dualisme in uw relatie?
pi_13630327
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Daar spreek je jezelf toch tegen, vind ik. Als het zo belangrijk is, wat ik ook vind, dan is het van groot belang om het zorgvuldig uit te zoeken. Een weekje meer of minder maakt dan niet zoveel uit al moet de Kamer wel de vinger aan de pols houden.
pi_13630378
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 18:33 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Mette Marit is altijd open en eerlijk geweest over haar verleden, dat is het grote verschil. Het verleden, daar is wel overheen te komen, erover liegen, dat is veel kwalijker. En Mabel wekt de indruk de waarheid per week te moeten bijstellen.
pi_13630425
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 18:13 schreef Blommetje het volgende:

[..]

Dus wat je hier zegt is dat er eigenlijk voor de LPF nog weinig polarisatie en overdraagzaamheid was maar dat met de komst van de LPF dit ineens een vogelvlucht nam?

Hoe verklaar jij dan de ongelofelijke populariteit? Dat is niet alleen te wijten aan de nieuw te bedrijven politiek noch aan de veranderingen in zorg en onderwijs noch het 'ketter-gedrag' van de PvdA etc. Er moeten toch nog meer redenen zijn.

Ik wil er graag op ingaan maar is dit de plek of is dit meer de plek waar vragen aan Eerdman worden gesteld?
pi_13631027
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:45 schreef SCH het volgende:

Ik wil er graag op ingaan maar is dit de plek of is dit meer de plek waar vragen aan Eerdman worden gesteld?

Mee eens (toch een keer) zie de volgende link: nieuw topic
Danmark... more usefull every day!
pi_13631100
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Joost Eerdmans heeft toegezegd dat hij zich in deze discussie zou mengen, maar dat is uiteraard een beetje afhankelijk van zijn beschikbare tijd. Vervolgvragen mogen wel, maar een beetje met mate, zodat er niet een hele rij aan vragen open staat op het moment dat hij hier 'binnen komt wandelen'.

Uitgangspunt is het interview en een discussie n.a.v. de antwoorden.

pi_13631925
Nog meer bevestiging dat Joost Eerdmans een topper is!

Het enige kritiekpuntje is dat hij alleen inging op de jacht, maar niets zei over nertsenfokkers en bonthandel. Daar zou ik graag z'n standpunt over willen weten.

pi_13632084
Ik wil toch wel even zeggen dat ik teleurgesteld ben in de antwoorden van Eerdmans. Met alle respect en waardering voor het feit dat hij Fok bezoekt mis ik visie en filosofie en ideologie in zijn verhaal. Het opportunisme dat door de antwoorden heen klinkt, stoort me en het "we zijn niet links en we zijn niet rechts" mondt helaas niet uit in een antwoord op de allesomvattende vraag: "wat zijn ze in godsnaam dan wel???"
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 20:50:13 #49
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13632181
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:46 schreef SCH het volgende:
Ik wil toch wel even zeggen dat ik teleurgesteld ben in de antwoorden van Eerdmans. Met alle respect en waardering voor het feit dat hij Fok bezoekt mis ik visie en filosofie en ideologie in zijn verhaal. Het opportunisme dat door de antwoorden heen klinkt, stoort me en het "we zijn niet links en we zijn niet rechts" mondt helaas niet uit in een antwoord op de allesomvattende vraag: "wat zijn ze in godsnaam dan wel???"
Je slaat de plank volledig mis. Ten eerste heeft hij FOK! nog niet bezocht (maar hopelijk gaat dat wel gebeuren), ten tweede is dit een interview: enkele losstaande vragen waarin een volledig verhaal en visie niet aanwezig hoeven te zijn. Ten derde, wat is precies het opportunisme wat er inzit? Is dat niet normaal? Ten vierde gaf Eerdmans aan dat de LPF een recht-door-de-zee-partij is.

Ik geef toe dat sommige punten wat karig zijn, maar je kan niet iedereen volledig bevredigen, maar daar kan in dit topic verandering in komen.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13632586
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:50 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je slaat de plank volledig mis. Ten eerste heeft hij FOK! nog niet bezocht (maar hopelijk gaat dat wel gebeuren)

Ik bedoel dat hij meewerkt dan .
quote:
ten tweede is dit een interview: enkele losstaande vragen waarin een volledig verhaal en visie niet aanwezig hoeven te zijn.
Lijkt me toch goed dat er in je presentatie naar buiten altijd iets van visie en ideologie doorsijpelt. Ik kan het niet ontwaren.
quote:
Ten derde, wat is precies het opportunisme wat er inzit? Is dat niet normaal?
Opportunisme is niet normaal vind ik nee, integendeel.
Wat ik opportunisme vind? o,a, - de opmerking over het CDA in vraag 1, - het gemakkelijke afstand doen van extreem rechts - niet links en niet rechts zijn - de opmerking over licht straffen e.d.
quote:
Ten vierde gaf Eerdmans aan dat de LPF een recht-door-de-zee-partij is.
Het spijt me maar dat vind ik echt een nietszeggende kreet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')