abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12928236
Wat een ongelooflijke kameleon is die Kok.

NOS teletekst 03-09-2003

Kok bekritiseert beleid Balkenende *************************************** HILVERSUM Oud-premier Kok heeft grote moeite met het Irak-beleid van het kabinet-Balkenende.Dat zegt hij in het NCRV-radioprogramma '1 opdeMiddag',dat vrijdag op Radio 1 wordt uitgezonden. Kok zegt dat Nederland zich kritiekloos achter de VS heeft geschaard en dat de VS de VN aan de kant heeft geschoven. Hij maande Balkenende bij diens bezoek aan de VS "niet het schoothondje van president Bush" te zijn. De premier reageerde met de opmerking dat Kok voor zijn beurt sprak. Minister De Hoop Scheffer noemde Koks kritiek "onzin" en waarschuwde tegen "makkelijk anti-Amerikanisme".

NOS-nieuws 18-09 2001

Gisteren zei Kok dat het terrorisme ook Nederland de oorlog heeft verklaard en dat Nederland dus in oorlog is. "De aanval op de VS is een aanval op ons allen", zei Kok. "Het is een aanval op de democratische, vrije wereld. Het internationale terrorisme heeft ons de oorlog verklaard. Bush heeft recht op onze volle steun." De regering steunt de VS onvoorwaardelijk en zal "voluit gaan bij de terreurbestrijding". De minister-president weigerde te zeggen of Nederland de VS militair zal bijstaan. Wel zei hij in het Radio 1-Journaal dat op de "oorlogsverklaring van het internationale terrorisme" naast politieke en diplomatieke antwoorden, ook militaire respons nodig is. Kok suggereerde dat burgers de gevolgen zullen ondervinden van de verdediging tegen eventuele aanslagen. "Iedereen zal zijn eigen verantwoordelijkheid moeten dragen." De samenleving moet meer attent zijn op veiligheid, ook in Europa. De overheid moet daarin richting geven, maar kan dat niet doen als de burger nonchalant blijft.

http://www.omroep.nl/nos/specials/vs_ramp/nieuws/september/180901/kabinet.html

pi_12928350
Is het verband met 11/9 en Irak al bewezen ? Is er überhaupt iets bewezen ?

Dus hoezo is Kok een draaikont ?

pi_12928372
Huh..? Wel beetje wazig inderdaad... vind het eigenlijk ook een beetje tegenstrijdig.. maar ben eigenlijk wel eens met stukje 1.. maar als je dan stukje 2 leest dan zie je dat hij tegen zichzelf ingaat..?
"Live the life you love and love the life you live"
pi_12928409
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:30 schreef Lynneke het volgende:
Huh..? Wel beetje wazig inderdaad... vind het eigenlijk ook een beetje tegenstrijdig.. maar ben eigenlijk wel eens met stukje 1.. maar als je dan stukje 2 leest dan zie je dat hij tegen zichzelf ingaat..?
Onvoorwaardelijk in de steun tegen het terrorisme zegt Kok (vlak na 11/9). Maar ik zie de link met Irak niet echt. Waarom zou Kok dan ook de oorlig tegen Irak moeten goedkeuren ?
pi_12928467
Precies : met andere woorden gezegd, maar komt op hetzelfde neer .

Kok reageerde destijds net zo slaafs als Balkenende nù !

Dat is een kenmerk van al onze Haagse marionetten; zij volgen trouw de manoeuvres van de grote poppenspeler.

pi_12928471
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:30 schreef Lynneke het volgende:
Misschien is het niet zo raar als je naar de datums kijkt.
pi_12928480
Als ik eerlijk moet zijn ben ik het ook eens met stukje 1. Ik vond over het algemeen zowieso dat Kok het veel beter deed dan balkenden nu doet.
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_12928497
Goed zo, knippen en plakken kan ik ook, maar wat vindt je er nu in je eigen woorden van?
When does the hurting stop ? ...
  woensdag 3 september 2003 @ 23:36:06 #9
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_12928507
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:34 schreef Boosoog het volgende:
Precies : met andere woorden gezegd, maar komt op hetzelfde neer .

In mijn ogen is er een verschil in het steunen van een land dat net slachtoffer is geworden van de grootste terroristische aanslag ooit, of het tegen beter weten in steunen van een ongerechtvaardigde oorlog.

Maar ja, het is dan ook een microscopische nuance voor mensen die het woord nuance niet kennen, natuurlijk...

V.

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 03-09-2003 23:36]

Ja inderdaad, V. ja.
pi_12928526
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:34 schreef Boosoog het volgende:

Uhm, nee. Kok gaf volledige steun in de strijd tegen het terrorisme. De aanval op Afghanistan maakte daar deel van uit, omdat er bewijs was dat Al-Quada daar traingskampen had.

Maar wat heeft Irak met 9/11 van doen ?

pi_12928537
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:34 schreef Toad het volgende:

[..]

Misschien is het niet zo raar als je naar de datums kijkt.

Het slaat toch nergens op dat als er 2 jaar verstrijkt je ineens een andere visie krijgt... maargoed hij vond tóen dat de oorlog tegen het terrorisme moest worden geholpen, maar hij ziet blijkbaar Saddam niet als terrorist.. dit is hoe ik het opvat. En ja tuurlijk is Kok nog altijd beter dan Balkenende.. maar daar is niet zoveel voor nodig ;-)
pi_12928552
Tsja... PvdA's eigen zullen we maar zeggen. Maar dan ben ik vast weer aan het trollen.
[b]Op zondag 21 september 2003 00:58 schreef Ype het volgende:[/b][br]Wijn is voor Rechtse CorpsBallen.
pi_12928579
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:37 schreef Cronus het volgende:
Tsja... PvdA's eigen zullen we maar zeggen. Maar dan ben ik vast weer aan het trollen.
Jij mag ook wel antwoorden wat Irak met 11/9 van doen heeft, als je zin hebt.
pi_12928604
quote:
Lees eens.
pi_12928632
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:35 schreef SliderTPP het volgende:
Goed zo, knippen en plakken kan ik ook, maar wat vindt je er nu in je eigen woorden van?
Hij vindt Kok een kameleon , staat er toch
  woensdag 3 september 2003 @ 23:40:56 #16
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_12928638
quote:
Of je bent gewoon jezelf, als domme lul. Ik gok maar wat.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_12928715
Baron Kok zet de media aan tot kritiek.. erg doorzichtige PvdA taktiek.
pi_12928724
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:40 schreef Verbal het volgende:

[..]

Of je bent gewoon jezelf, als domme lul. Ik gok maar wat.

V.

Je bent weer op de troll-tour, Verbal .
[b]Op zondag 21 september 2003 00:58 schreef Ype het volgende:[/b][br]Wijn is voor Rechtse CorpsBallen.
pi_12928735
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:43 schreef Koos Voos het volgende:
Als jullie nou gewoon het simpele PvdA gebash achterwege laten, en eens ingaan op de vragen die in dit topic gesteld worden...
pi_12928821
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar wat heeft Irak met 9/11 van doen ?

A L L E S ! ... zo goed ?

(CBS) CBS News has learned that barely five hours after American Airlines Flight 77 plowed into the Pentagon, Defense Secretary Donald H. Rumsfeld was telling his aides to come up with plans for striking Iraq.

[Dit bericht is gewijzigd door Koos Voos op 03-09-2003 23:52]

pi_12928830
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:44 schreef gelly het volgende:

[..]

Als jullie nou gewoon het simpele PvdA gebash achterwege laten, en eens ingaan op de vragen die in dit topic gesteld worden...

Idd, ik zie het verband tussen 11/9 en de oorlog in Irak en de steun bij beide namelijk ook niet echt.
A mind with a heart of it's own
pi_12928838
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:48 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

A L L E S ! ... zo goed ?

Ok, je hebt me overtuigd
  woensdag 3 september 2003 @ 23:51:05 #23
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_12928876
Aanvallen op Afganistan, aanvallen op Irak... voor sommige leken is het allemaal één pot nat hè?

Ik vind ook dat Nederland Amerika niet moet steunen in een oorlog waar geen legitieme reden voor bestond en al helemaal niet bestaat.

En als ik Balkenende vanmiddag op de tv zag staan... Een betere karikatuur van een schoothondje was er niet! "Colin" en "George" hebben zich later achter gesloten deuren ongetwijfeld in de handen gewreven over zoveel Hollandse deurmat-heid. Het was om je dood te schamen.

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_12929307
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:51 schreef Hik het volgende:
Aanvallen op Afganistan, aanvallen op Irak... voor sommige leken is het allemaal één pot nat hè?
Och, beide oorlogen zijn gestart zonder toestemming van de veiligheidsraad.... Zoveel verschil is er niet.
pi_12929505
quote:
Op woensdag 3 september 2003 23:43 schreef Koos Voos het volgende:
Heb je ook bewijzen om deze insinuatie te onderbouwen?
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')