abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12760658
Dit is dus weer zo'n typische VVD maatregel

Er is dus een plan om vanaf 1 januari de bijtelling voor een auto van de zaak af te schaffen. Op zich een aardig idee, alleen dit moet dus bekostigd gaan worden door mensen die met een eigen auto naar hun werk gaan. Hun reiskostenvergoeding wordt namelijk bijna meer dan gehalveerd.

Dit betekend dus in een zin.

Laat mensen die te weinig verdienen om van hun werkgever in een lease auto mogen rijden maar extra betalen om mensen die genoeg verdienen en een lease auto (van de zaak) hebben nog meer te laten verdienen.

bron:

http://www.planet.nl/planet/show/id=75109/contentid=397261/sc=30eab5

[Dit bericht is gewijzigd door Apie74 op 27-08-2003 17:00]

pi_12761047
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 16:58 schreef pberends het volgende:
Eindelijk bureaucratie vermindering top
Op wat voor manier dan?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_12761373
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 16:58 schreef pberends het volgende:
Eindelijk bureaucratie vermindering top
Maar wel oneerlijke bureaucratie vermindering...
pi_12761436
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 16:54 schreef Apie74 het volgende:

Er is dus een plan om vanaf 1 januari de bijtelling voor een auto van de zaak af te schaffen.

Hoe kom je daarbij ? Het gaat van 25 naar 20%
pi_12761652
Doe je wel goed lezen voor je met begint te strooien?

De bijtelling willen ze verlagen van 25% naar 20% en de vergoeding voor woon-werkverkeer voor mensen met de eigen auto willen ze gaan verminderen, misschien met 50%

iets genuanceerder allemaal

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_12761784
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, was iets te snel met reageren...

Maar hierdoor blijft dus de bureaucratie. En het feit dat een verlaging van 25 naar 20% "goedgemaakt" wordt met een (waarschijnlijke) halvering van de reiskostenvergoeding van mensen die met een eigen auto naar hun werk gaan. Dat is de bedoeling toch?

[Dit bericht is gewijzigd door Apie74 op 27-08-2003 17:40]

pi_12761852
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:07 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Op wat voor manier dan?

Bron: nieuws op tv (zo'n lieve bedrijfsondernemer )
pi_12761928
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:34 schreef Apie74 het volgende:

[..]

Hierdoor blijft dus ook de bureaucratie...

Hoe bedoel je ?
pi_12762413
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:34 schreef Apie74 het volgende:

[..]

Maar hierdoor blijft dus de bureaucratie. En het feit dat een verlaging van 25 naar 20% "goedgemaakt" wordt met een (waarschijnlijke) halvering van de reiskostenvergoeding van mensen die met een eigen auto naar hun werk gaan. Dat is de bedoeling toch?

Nee, ze gaan toch geen onderscheid maken tussen prive woon-werk verkeer en zakelijk woon-werk verkeer (ofzo). Dus wel bureaucratie vermindering.
pi_12762454
Nee, dit betekent: je gaat maar lekker wonen waar je werkt en als je op kantoor werkt dan hoef je helemaal niet met de auto te komen.

Prima dus.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12762548
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 18:03 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Nee, dit betekent: je gaat maar lekker wonen waar je werkt en als je op kantoor werkt dan hoef je helemaal niet met de auto te komen.

Prima dus.

2 voordelen
pi_12765518
quote:
Alsof iedereen zijn woning voor het uitkiezen heeft
  woensdag 27 augustus 2003 @ 20:13:04 #14
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_12765595
quote:

Prima dus.

Precies er verhuizen gewoon ff een paar miljoen mensen naar de randstad, waar toch een huizenoverschot heerst.
Tsja .....
pi_12765888
Ik denk dat met de bureaucratie vermindering wordt gedoeld op het geen onderscheidt maken tussen zakelijk/prive woon-werk verkeer.

Dat het tarief voor lease auto gebruik is verlaagd heeft niet met het bureaucratie verhaal te maken volgensmij. Ik weet nog niet echt of dit een voordeel is. Iedereen moet wel gelijk behandeld worden.

Dat de wetgeving is versimpelt (woon-werk verkeer) zal veel bedrijven bureaucratie besparen. Dit lijkt me alleen maar een voordeel.

Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_12767110
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 20:13 schreef ghettoman het volgende:

[..]

Precies er verhuizen gewoon ff een paar miljoen mensen naar de randstad, waar toch een huizenoverschot heerst.

De files zijn anders niet dagelijks tussen Drenthe en de Randstad hoor. Die zijn tussen de slaapsteden en de oude centras voornamelijk. Lekker in de jaren 70 aangemoedigd om daar te gaan wonen....
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12767330
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:17 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

De files zijn anders niet dagelijks tussen Drenthe en de Randstad hoor. Die zijn tussen de slaapsteden en de oude centras voornamelijk. Lekker in de jaren 70 aangemoedigd om daar te gaan wonen....

Helaas een van de grootste planologische missers ooit in Nederland .
Maar dan een andere vraag wat is wel een oplossing om mensen in de buurt van hun werk te laten wonen? Flatwijken als de Bijlmer blijken niet te werken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_12767445
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Helaas een van de grootste planologische missers ooit in Nederland .
Maar dan een andere vraag wat is wel een oplossing om mensen in de buurt van hun werk te laten wonen? Flatwijken als de Bijlmer blijken niet te werken.

Gemeentes samenvoegen en de Groene Hart fabel laten vliegen. Gewoon de steden flink aan elkaar bouwen zodat je geconcentreerde grote steden krijgt, ipv een lappendeken middelgrote en kleine.

Bescherm dan de natuur in de gebieden buiten de voormalige Groene Hart cirkel.

pi_12767581
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:17 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Plus dat vanaf toen bijna iedereen makkelijker een auto tot zijn beschikking kon krijgen (ik dacht dat Den Uyl hier ook iets voor had)
pi_12767619
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:31 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Plus dat vanaf toen bijna iedereen makkelijker een auto tot zijn beschikking kon krijgen (ik dacht dat Den Uyl hier ook iets voor had)

Mwoah, dat kwam al wat eerder eigenlijk. Men had eerst de auto, toen ging men de stad uit.

Andersom gaat wat lastig dagelijks naar het werk lopen .

pi_12767846
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:27 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Gemeentes samenvoegen en de Groene Hart fabel laten vliegen. Gewoon de steden flink aan elkaar bouwen zodat je geconcentreerde grote steden krijgt, ipv een lappendeken middelgrote en kleine.

Bescherm dan de natuur in de gebieden buiten de voormalige Groene Hart cirkel.

Dat lijkt me op zich ook de beste optie. Een beetje groen is inderdaad leuk maar natuur kan je het groene hart moeilijk noemen. Wat mij part bouwen ze dat inderdaad gewoon vol. Als je daarbij zorgt dat er wat ruimte overblijft voor mooie parken enzo dan kan dat met gemak.
(natuur kan je wel kwijt in lage polders die je toch voor geen kant geschikt kan maken voor woningbouw)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 10:31:45 #22
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_12777111
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:29 schreef miss_sly het volgende:
Doe je wel goed lezen voor je met begint te strooien?

De bijtelling willen ze verlagen van 25% naar 20% en de vergoeding voor woon-werkverkeer voor mensen met de eigen auto willen ze gaan verminderen, misschien met 50%

iets genuanceerder allemaal

Ging het niet over de reiskostenvergoeding. Dus dat je van je werkgever je eigen auto moet pakken om ergens een onderdeel of bestelling te gaan halen. Je kan dan bij je baas nu 28 eurocent per kilometer declareren. Die krijg je dan van je werkgever maar je hoeft er geen belasting over te betalen. Dat bedrag willen ze verlagen naar 14 eurocent per kilometer. Niet de reiskostenvergoeding woon-werk verkeer.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 10:33:52 #23
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_12777151
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:21 schreef gelly het volgende:

[..]

In Lease-auto's: Bijtelling gaat omlaag! staat er meer info over.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')