En
Kabinet overweegt IVF uit ziekenfonds te schrappen
Voor achtergrond info:
[Dit bericht is gewijzigd door Martijn_77 op 25-08-2003 16:18]
quote:Een simpele vraag betalen rokers ook hun medische kosten? En nee, niet alle kosten zijn gedekt via accijnzen. Ook veel wordt door de maatschappij opgehoest!!
Op maandag 25 augustus 2003 15:57 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee, dat beweer ik óók niet. Ik zeg dat als je binnen afzienbare tijd geen €4.000 bij elkaar kunt krijgen het onwaarschijnlijk is dat je de financiële verantwoordelijkheid aankunt om een kind groot te brengen. Een kind kost je namelijk klauwen vol met geld. Als je in 2 jaar slechts €4.000 aan je kind uitgeeft, dan heb je dat wel héél knap gedaan en ik vraag me af of je dat überhaupt lukt (voedsel e.d. zou al weinig zijn).
Maar stel dát je het wel voor elkaar krijgt om in één jaar die €4.000 bij elkaar te krijgen, dan is er toch niks op tegen om zélf die IVF-behandeling te betalen?
quote:Ja, als IVF uit het ziekenfonds gegooid wordt wel ja.
Op maandag 25 augustus 2003 16:04 schreef pberends het volgende:
Maar hierdoor wordt dus de vergrijzing verergerd
quote:Tja, als je dat als reden aan gaat voeren om IVF in het ziekenfonds te houden...
quote:Nee, je de hoofdreden moet zijn om iedereen de mogelijkheid te geven om hun diepste verlangen te vervullen.
Op maandag 25 augustus 2003 16:12 schreef freako het volgende:[..]
Tja, als je dat als reden aan gaat voeren om IVF in het ziekenfonds te houden...
quote:Rokers leveren een paar miljard per jaar meer op dan ze kosten, all in. Bejaarden kosten nl. een godsvermogen en die kosten hoeven bij rokers minder gemaakt te worden, ommdat die minder lang bejaard zijn. Ook pensioen, AOW etc. scheelt aanzienlijk.
Op maandag 25 augustus 2003 16:05 schreef Martijn_77 het volgende:[..]
Een simpele vraag betalen rokers ook hun medische kosten? En nee, niet alle kosten zijn gedekt via accijnzen. Ook veel wordt door de maatschappij opgehoest!!
quote:Onzin, een mens kost de eerste 20 jaar alleen maar geld, net de tijd die zo duur gaat worden door de vergrijzing. Hiermee maak je het probleem dus alleen maar groter.
quote:Oke stel dat dit waar is 10 Eurocent per pakje er boven op en IVF blijft in het ziekenfonds want rokers kiezen er zelf om te roken en mee roken is ook niet sociaal. En zo zijn ze dan wel sociaal.
Op maandag 25 augustus 2003 16:16 schreef en_door_slecht het volgende:[..]
Rokers leveren een paar miljard per jaar meer op dan ze kosten, all in. Bejaarden kosten nl. een godsvermogen en die kosten hoeven bij rokers minder gemaakt te worden, ommdat die minder lang bejaard zijn. Ook pensioen, AOW etc. scheelt aanzienlijk.
Hoeveel prcies is moeilijk te zeggen, omdat niet goed aan te geven is wat nou de daadwerkelijke kosten van het meeroken zijn. (Rest is redelijk eenvoudig te benaderen.)
quote:Dus als mijn diepste verlangen gedwongen anale seks met dementerende bejaarden is, dan kan ik dit ook via het ziekenfonds claimen?
Op maandag 25 augustus 2003 16:14 schreef Martijn_77 het volgende:[..]
Nee, je de hoofdreden moet zijn om iedereen de mogelijkheid te geven om hun diepste verlangen te vervullen.
quote:Ik heb dan liever een ferrari, lijkt me geweldig als ik die ook via het ziekenfonds kan krijgen.
Op maandag 25 augustus 2003 16:24 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Dus als mijn diepste verlangen gedwongen anale seks met dementerende bejaarden is, dan kan ik dit ook via het ziekenfonds claimen?
quote:Voor het het grootste deel van de mensen is het krijgen van kinderen hun diepste verlangen!!!
Op maandag 25 augustus 2003 16:14 schreef Martijn_77 het volgende:[..]
Nee, je de hoofdreden moet zijn om iedereen de mogelijkheid te geven om hun diepste verlangen te vervullen.
Maar ja voor zieke geesten zijn er andere verlangens
quote:Dan moet je op de partij stemmen die dat dan ook in hun partijprogramma heeft staan
Op maandag 25 augustus 2003 16:26 schreef Greyfox het volgende:[..]
Ik heb dan liever een ferrari, lijkt me geweldig als ik die ook via het ziekenfonds kan krijgen.
Ik word anders namelijk heel ongelukkig.
quote:Zijn er partijen die "IVF in het ziekenfonds" in hun programa hebben staan dan
Op maandag 25 augustus 2003 16:29 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
Dan moet je op de partij stemmen die dat dan ook in hun partijprogramma heeft staan
quote:Zoiets kan ik me meer voorstellen dan bv. een Ferrari, volgens mij stond er nergens expliciet dat IVF uit het ziekenfonds moest, maar ik kan me ook vergissen
Op maandag 25 augustus 2003 16:31 schreef Greyfox het volgende:[..]
Zijn er partijen die "IVF in het ziekenfonds" in hun programa hebben staan dan
quote:Mee eens, volgens mij gaan ze er pas een item van maken als het eruit is.
Op maandag 25 augustus 2003 16:33 schreef zakjapannertje het volgende:
Zoiets kan ik me meer voorstellen dan bv. een Ferrari, volgens mij stond er nergens expliciet dat IVF uit het ziekenfonds moest, maar ik kan me ook vergissen
quote:Er gaat nog veel meer geld naar een groep die ze rokers noemen en daar hoor je niemand over!!
Op maandag 25 augustus 2003 16:35 schreef Greyfox het volgende:[..]
Mee eens, volgens mij gaan ze er pas een item van maken als het eruit is.
Eerlijk gezegd vraag ik me af hoeveel mensen je treft met zo'n maatregel.
Het rendement van die behandelingen is absurd laag, dus er gaat volgens mij relatief veel geld naar een kleine groep.
En je zou dus wel om een paar Eurotjes extra te bezuinigen IVF uit het ziekenfonds halen?
Gewoon 0.10 per pakje er boven op en laat rokers het lekker betalen die kiezen er tenminste zelf voor om te roken. Voor ongewenste kinderloosheid kiest niemand.
quote:Hou nou eens op over dat roken.
Op maandag 25 augustus 2003 16:39 schreef Martijn_77 het volgende:[..]
Er gaat nog veel meer geld naar een groep die ze rokers noemen en daar hoor je niemand over!!
En je zou dus wel om een paar Eurotjes extra te bezuinigen IVF uit het ziekenfonds halen?
Gewoon 0.10 per pakje er boven op en laat rokers het lekker betalen die kiezen er tenminste zelf voor om te roken. Voor ongewenste kinderloosheid kiest niemand.
quote:Oke, jij stelt dus omdat het een kleine groep betreft moet het maar afgeschaft worden?
Op maandag 25 augustus 2003 16:41 schreef Greyfox het volgende:[..]
Hou nou eens op over dat roken.
Ik stel een normale vraag en als je het antwoord niet weet, reageer dan niet.
Oke laten we gelijk de WAO en het speciaal onderwijs afschaffen dit zijn ook kleine groepen en dat wordt ook niet afgeschaft. Waarom IVF dan wel?
quote:WAO een kleine groep?
Op maandag 25 augustus 2003 16:44 schreef Martijn_77 het volgende:[..]
Oke, jij stelt dus omdat het een kleine groep betreft moet het maar afgeschaft worden?
Oke laten we gelijk de WAO en het speciaal onderwijs afschaffen dit zijn ook kleine groepen en dat wordt ook niet afgeschaft. Waarom IVF dan wel?
Maar goed, je hebt dus totaal geen benul van het aantal mensen wat deze maatregel treft.
quote:Deze groep is ook moeilijk te labelen zoals jij dat wil want jij kan ook onvruchtbaar zijn en dus ongewenst kinderloos worden zonder dat je het nu weet.
Op maandag 25 augustus 2003 16:46 schreef Greyfox het volgende:[..]
WAO een kleine groep?
Onder welke steen heb jij geleefd?
Dat zijn bijna 1 MILJOEN mensen!!!!!Maar goed, je hebt dus totaal geen benul van het aantal mensen wat deze maatregel treft.
En we spreken over 15 % van de echtparen met een kinderwens. Welke vruchtbaarheidsproblemen hebben waar bij medische hulp noodzakelijk is!!!
Praten we dan over een kleine groep
quote:Het gaat niet over hoe groot de groep in potentie is, het gaat om hoeveel mensen een IVF behandeling ondergaan.
Op maandag 25 augustus 2003 16:52 schreef Martijn_77 het volgende:
Deze groep is ook moeilijk te labelen zoals jij dat wil want jij kan ook onvruchtbaar zijn en dus ongewenst kinderloos worden zonder dat je het nu weet.En we spreken over 15 % van de echtparen met een kinderwens. Welke vruchtbaarheidsproblemen hebben waar bij medische hulp noodzakelijk is!!!
Praten we dan over een kleine groep
En maak je over mijn kinderen maar geen zorgen hoor
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 17:08 schreef Greyfox het volgende:[..]
Het gaat niet over hoe groot de groep in potentie is, het gaat om hoeveel mensen een IVF behandeling ondergaan.
En maak je over mijn kinderen maar geen zorgen hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |