abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12881296
sjit...

Voor Eerdmans:

Wat is volgens jou het grootste probleem dat de democratie in Nederland nu heeft?

Wie heeft in Nederland de echte macht, de 2de kamer of de media?

pi_12881573
Eerdmans:

Zelfreflectie: Wat zijn momenteel de sterkste punten van de LPF en wat de zwakste? Wat ziet u als een bedreiging en wat als een kans?

Zijn de standpunten van Fortuyn heilig of is er democratische aanpassing binnen de partij mogelijk? Heeft u hier voorbeelden van of waarvan verwacht u dat het partijpunt aangepast zal worden?

Welke band heeft de LPF nog met Leefbaar Rotterdam?

Wordt er in uw ogen voldoende gedaan aan de speerpunten van de LPF -de collectieve sector, het immigratiebeleid, politieke vernieuwing en veiligheid- en hoe wilt ziet u uw oppositierol hierin?

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_12884401
Dit is vooralsnog het lijstje voor John Göring. Misschien dat er nog wat wijzigt en waarschijnlijk dat ik er nog een vraag bij doe zodat deze ook op 12 komt... Ik kijk o.a. nog even naar de suggesties die al gedaan zijn.
quote:
1. Is het een taak voor de Amsterdamse politiek om te zorgen voor meer betaalbare studentenhuisvesting? Wat doet de lokale politiek al op dit punt?

2. Is het een goed plan om de bepaling van de hoogte van huren in populaire buurten als Jordaan en De Pijp meer aan 'de markt' over te laten? Zo ja, zorgt dit niet voor een grotere tweedeling tussen arme en rijke wijken in de stad?

3. Tijdens Paars 1 was er sprake van het ontstaan van stadsprovincies, onder meer rondom Amsterdam, maar inmiddels is het plan de ijskast ingegaan. Vond u dat een goed plan en vindt u dat het weer op de politieke agenda moet komen te staan?

4. Is Job Cohen een goede burgemeester? Met betrekking tot problemen die voortvloeien uit de veranderende etnische samenstelling van Amsterdam staat Cohen een 'de boel bij elkaar houden'-beleid voor. Is dat naar uw mening effectief? Wat zou er eventueel moeten veranderen?

5. Is een gedwongen spreidingsbeleid een oplossing om ghettovorming in Amsterdam te voorkomen? Zijn er reeds buurten in Amsterdam waar u niet durft te komen? Zo nee, verwacht u dat deze buurten in de nabije toekomst zullen ontstaan?

6. Wordt in Rotterdam momenteel meer werk gemaakt van veiligheid dan in Amsterdam?

7. Is het een juiste beslissing geweest dat er goedkeuring is gegeven aan de demonstratie naar aanleiding van de dood van Driss Arbib?

8. De VVD is in beginsel een liberale partij. Hoe vertaalt zich dat bijvoorbeeld in uw dagelijkse politieke werk en/of standpunten?

9. Waarom betaal je in Amsterdam evenveel parkeergeld voor een Smart als voor een Ford Scorpio?

10. Voor welke lokale Amsterdamse politicus (stadsdeel of gemeente en van een andere politieke kleur dan uzelf) heeft u bewondering? En waarom? En voor welke lokale Amsterdamse politicus heeft u juist geen bewondering?

11. Indien u een willekeurige Nederlandse politicus één vraag mag stellen, wie zou u welke vraag willen stellen? [origineel antwoord wordt op prijs gesteld!]

pi_12884500
quote:
8. De VVD is in beginsel een liberale partij. Hoe vertaalt zich dat bijvoorbeeld in uw dagelijkse politieke werk en/of standpunten?
Hier ben ik erg benieuwd naar.

Vraag: Welke invloed heeft de politieke vernieuwing -en de nieuwe partijen die daarmee zijn opgekomen- op lokaal niveau tot dusver gehad?

pi_12884509
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 21:14 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Je bedoelt zoiets?

[afbeelding]

Het interview is verzonden, en ik heb deze vraag er toch maar niet in gestopt.

zwak hoor, je snapt zelf niet eens innovatie mbt dierenwelzijn, en dus stel je de vraag maar niet:
pi_12884552
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 00:14 schreef pberends het volgende:

[..]

zwak hoor, je snapt zelf niet eens innovatie mbt dierenwelzijn, en dus stel je de vraag maar niet:

Precies. Het lijkt me dat ik als interviewer de vraag in ieder geval moet begrijpen.

Maar misschien dat ze mee wil discussieren hier op Fok!. Dan kun je de vraag alsnog stellen.

pi_12884568
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 00:13 schreef sizzler het volgende:

[..]

Hier ben ik erg benieuwd naar.

Vraag: Welke invloed heeft de politieke vernieuwing -en de nieuwe partijen die daarmee zijn opgekomen- op lokaal niveau tot dusver gehad?

Dat is wel een goede. Ik denk dat ik die sowieso toevoeg!
pi_12884638
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 00:17 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dat is wel een goede. Ik denk dat ik die sowieso toevoeg!

Dank je.

Ben ook wel benieuwd wat hij op vraag 11 gaat antwoorden. Juist dat soort vragen kan laten zien hoe iemand werkelijk is.

dinsdag 2 september 2003 @ 00:24:01 #84
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_12884675
Kozzmic, bij vraag 8 zou ik toch eigenlijk ook willen weten in welk opzicht hij juist niet liberaal is en waarom. Dat maakt de vraag juist uitdagender imo.
pi_12884706
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 00:21 schreef sizzler het volgende:

Ben ook wel benieuwd wat hij op vraag 11 gaat antwoorden. Juist dat soort vragen kan laten zien hoe iemand werkelijk is.

Die vraag aan een willekeurige politicus? Die wil ik er standaard bij iedereen inhouden, mede om zo ideeën op te doen voor te interviewen politici.

En om die politici dan ook die vraag van 'hun collega' voor te leggen!

pi_12884757
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 00:24 schreef Lithion het volgende:
Kozzmic, bij vraag 8 zou ik toch eigenlijk ook willen weten in welk opzicht hij juist niet liberaal is en waarom. Dat maakt de vraag juist uitdagender imo.
OK, ik zal de vraag morgen voor het verzenden in die zin aanpassen, lijkt me een prima toevoeging.

Ik verstuur het interview morgen aan het begin van de avond en probeer dan ook meteen hier een concept voor Joost Eerdmans te plaatsen. En als ik er een beetje zin in heb morgen wat later op de avond de vragenlijst voor Diederik Samsom.

dinsdag 2 september 2003 @ 00:28:51 #87
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_12884763
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 00:25 schreef Kozzmic het volgende:
En om die politici dan ook die vraag van 'hun collega' voor te leggen!
Dan zou ik overigens die vraag ook als zodanig presenteren.
  dinsdag 2 september 2003 @ 00:29:45 #88
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_12884776
Top initiatief trouwens, ben erg benieuwd naar de resultaten.
pi_12884831
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 00:29 schreef Lithion het volgende:
Top initiatief trouwens, ben erg benieuwd naar de resultaten.
*onderstreept.
pi_12904446
Interview naar John Göring is met de aanpassingen van Lithion en Sizzler verzonden.
pi_12904493
Komen ze ook allevier hier fokken?
  dinsdag 2 september 2003 @ 22:41:33 #92
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12904537
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 22:40 schreef sizzler het volgende:
Komen ze ook allevier hier fokken?
Ik hoop het wel.

Ik denk dat Thiemme en Samson het meest zijn te porren.

Kozmic: wanneer worden de andere 2 verzonden? Dan kan ik er rekening mee houden als ik nog een vraag kan bedenken ofzo.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_12904615
quote:
Op maandag 1 september 2003 20:47 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
Aan Marianne Thieme:

Wat vind uw partij van het ritueel slachten van dieren?

Sowieso een mooie voor elk willekeurig kamerlid/gemeenteraadslid van SP, GL of PvdA.

Al krijg je waarschijnlijk een gelikt en weinig concreet antwoord.

pi_12904936
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 22:41 schreef Sidekick het volgende:

Kozmic: wanneer worden de andere 2 verzonden? Dan kan ik er rekening mee houden als ik nog een vraag kan bedenken ofzo.

Zo snel mogelijk. Ik ga nu nog even kijken of ik in ieder geval dat conceptlijstje voor Joost Eerdmans af kan krijgen (en dan morgen verzenden), en dan Diederik Samsom een dag later.

En dan over ongeveer anderhalve week nieuwe personen benaderen. Zie het topic [Fok!Interview] Suggesties en evaluatie.

pi_12905053
Tijdens de verkiezingen en net daarna heeft de PvdD heel duidelijk gezegd dat het ritueel slachten verboden moet worden. (stond in het AD)
  woensdag 3 september 2003 @ 13:15:59 #96
63882 levensfilosofe
....een manier van leven
pi_12913901
aan Joost Eerdmans:

In hoeverre heeft uw achtergrond als bestuurskundige uw keuze voor de LPF beinvloedt? Had u zich met deze achtergrond (wetenschappelijke opleiding en invloedrijke ambtenaar) niet beter afzijdig kunnen houden van het hele politieke gebeuren en met name de LPF, en op een meer wetenschappelijke/professionele manier kritiek kunnen leveren op de gang van zaken in Nederland?

het leven is een filosofische zoektocht, waarvan het doel onbekend is
pi_12927554
Het schiet hier even niet op met het samenstellen van de interviews voor Joost Eerdmans en Diederik Samsom. Ik heb wel toegezegd dat ze het deze week in hun mailbox zouden vinden, dus ik wil het wel uiterlijk vrijdagochtend klaar hebben.

Nahja, gaat wel lukken.

pi_12928527
goed, ik heb nog wel wat vraagjes voor Diederik Samson :

1-

In een interview met De Groene Amsterdammer (24-11-2001) gaf je te kennen in de kamer de portefeuille energiebeleid te ambieeren.
Je zei toen letterlijk ' Je moet niet als milieujongen in de politiek milieubeleid gaan doen. Dan zak je weg in je eigen gelijk. Bij energiebeleid speelt vooral een soort algemeen belang, want als het licht uitvalt, dan wordt men écht boos. '
Op dit moment ben je woordvoerder milieubeleid van de PvdA.

Heb jij je ambitie waar kunnen maken en doe je nu eigenlijk niet iets tegen je zin ?

2-

In de Volkskrant gaf je onglangs je partijgenote en mogelijk kandidate Europarlement Netelenbos een flinke uitbrander.
Volgens jou hebben Netelenbos en andere PvdA-Kamerleden een fundamentele fout gemaakt door Schiphol toestemming te geven voor groei zonder rekening te houden met de geluidsoverlast in een groot gebied rond de luchthaven.
' We hebben een kul-norm in de wet gezet. Mensen zijn daardoor voor de gek gehouden '.

Is deze uitspraak je in dank afgenomen door de partij top en wat ga jij doen om deze PvdA 'fouten' te herstellen ?

3-

Als ik zo je levensloop bestudeer komt de volgende vraag spontaan in mij op...

Ben jij feitelijk een spion voor GroenLinks ?

pi_12941855
quote:
Op woensdag 3 september 2003 22:57 schreef Kozzmic het volgende:
Het schiet hier even niet op met het samenstellen van de interviews voor Joost Eerdmans en Diederik Samsom. Ik heb wel toegezegd dat ze het deze week in hun mailbox zouden vinden, dus ik wil het wel uiterlijk vrijdagochtend klaar hebben.

Nahja, gaat wel lukken.

Eerdmans zou je kunnen vragen naar zijn zwartboek. Welke stappen hij nu gaat zetten en of hij tevreden is met de ontvangst in de Kamer.
  donderdag 4 september 2003 @ 18:02:08 #100
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12941981
quote:
Op woensdag 3 september 2003 22:57 schreef Kozzmic het volgende:

Nahja, gaat wel lukken.

Vanwege te weinig of te slechte vragen?

Samson kun je misschien iets vragen over zijn keuze om bij de PvdA te gaan (hoewel dat al bekend is in diverse interviews). Misschien een nieuwe insteek door de SP te noemen als partij waar hij het beste bij past, vanwege het actievoerende karakter. Want ik heb wel wat gelezen van de keuze tussen PvdA en GL.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')