abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12674108
Zie Welke politicus zou je willen interviewen....

Het plan is opgevat om de komende tijd met wekelijkse regelmaat bekende en minder bekende Nederlandse politici per E-mail te gaan interviewen. Parlementsleden, partijvoorzitters, raadsleden, burgemeesters, of zelfs personen die niet zelf direct politiek actief zijn, maar waarbij wel een duidelijke link naar de politiek aanwezig is. Bijvoorbeeld Theo van Gogh, of Peter Siebelt, of Britta Böhler.

Inmiddels zijn er 4 personen aangeschreven en hebben 2 ervan hun medewerking toegezegd. In dit topic kunnen suggesties gedaan worden voor vragen. Zoals ik in de mail aan de bewuste personen heb geschreven zal dit ongeveer de werkwijze worden...

quote:
  • Na accoord zal ik op het forum om suggesties verzoeken voor mogelijke vragen.
  • Ik selecteer 10 tot 12 vragen die per E-mail aan u worden toegezonden.
  • Afhankelijk van de antwoorden stel ik eventueel een paar vervolgvragen.
  • Het totale interview wordt gepubliceerd in het politieke forum van Fok! zodat aan de hand van uw antwoorden een discussie tussen users kan plaatsvinden. Tevens zal er waarschijnlijk n.a.v. het interview een nieuwsbericht worden geplaatst op de frontpage van Fok!. Indien u dat wenst wordt de volledige tekst van het interview vooraf nog even aan u voorgelegd.
  • U wordt daarna gevraagd om een reactie te geven op de discussie en eventueel op specifieke meningen/vragen van users. Dat kunt u doen door uzelf te registreren op Fok! en zo rechtstreeks te bemoeien met de discussie, dit mag ook door mij een E-mail te sturen met uw reactie, zodat ik deze kan plaatsen in het discussietopic.

• De eerste twee personen zijn...

• Marianne Thieme, voorvrouwe van de Partij voor de Dieren, een partij die weliswaar niet in de Tweede Kamer vertegenwoordigd is, maar bij de laatste verkiezingen wel al verrassend veel stemmen binnenhaalde.
  • John Göring, raadslid voor de VVD in Amsterdam met Wonen, Ruimtelijke Ordening en Financiën in zijn aandachtsgebied.
  • Ik wacht nog op reactie van Joost Eerdmans (LPF) en Diederik Samsom (PvdA).

zondag 24 augustus 2003 @ 12:19:03 #2
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_12674154
    Voor John Goring lijkt me een vraag over de woningnood in Amsterdam en dan met name onder jongeren en studenten voor de hand liggen. Wat ziet hij als langetermijn oplossing en hoe kan het probleem bestreden worden tot die langetermijn oplossingen zijn gerealiseerd?
    pi_12674198
    Die vragen, moeten dat algemene vragen zijn die je aan iedere politicus kunt stellen, of mogen de vragen specifiek over de mening/het standpunt van de betreffende politicus gaan?
    pi_12674296
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 12:21 schreef Solomon het volgende:
    Die vragen, moeten dat algemene vragen zijn die je aan iedere politicus kunt stellen, of mogen de vragen specifiek over de mening/het standpunt van de betreffende politicus gaan?
    Mag allebei, maar het liefst vooral dat laatste.

Ik zit er wel aan te denken 1 of 2 in elk interview terugkerende vragen erbij te nemen. Iets van "Welke collega-politicus zou u welke vraag willen stellen?".
    Hebben we meteen suggesties voor nieuwe interviews!

pi_12674352
    Wat Wouter Bos van mijn avatar vind. En of hij de humor van de hack kon inzien.
      † In Memoriam † zondag 24 augustus 2003 @ 12:33:00 #6
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_12674366
    Ik vrees dat deze vraag het niet gaat halen, maar het kwam wel als eerste bij me op:

John Göring, toch niet familie van? Stoort u dat wel eens dat mensen dat denken?

Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
    Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
    Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
    pi_12674419
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 12:31 schreef pberends het volgende:
    Wat Wouter Bos van mijn avatar vind. En of hij de humor van de hack kon inzien.
    Suggesties voor nieuwe personen kunnen in [Fok!Interview] Suggesties en evaluatie. Dit topic is nadrukkelijk voor het verzinnen van vragen aan politici die hun medewerking hebben toegezegd.

Ik wil trouwens een beetje voortmaken. Laten we zeggen tot en met woensdag de tijd voor vragen aan Marianne Thieme en tot volgend weekend voor vragen aan John Göring. Dan kunnen we misschien 5 september, maar in ieder geval 12 september het eerste interview presenteren.

pi_12674441
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 12:35 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Suggesties voor nieuwe personen kunnen in [Fok!Interview] Suggesties en evaluatie. Dit topic is nadrukkelijk voor het verzinnen van vragen aan politici die hun medewerking hebben toegezegd.

Ik wil trouwens een beetje voortmaken. Laten we zeggen tot en met woensdag de tijd voor vragen aan Marianne Thieme en tot volgend weekend voor vragen aan John Göring. Dan kunnen we misschien 5 september, maar in ieder geval 12 september het eerste interview presenteren.

ah

die John is wel een sexy motherfucker

pi_12674452
    Ik zou wel eens van beide willen weten om welke reden ze de politiek in zijn gegaan.

Hadden ze een eigen standpunt wat ze graag wilden laten zien of waren ze het niet eens met de gang van zaken in de politiek?

Thank Drunk I'm a Goddess!
    pi_12674692
    Marianne Thieme werkt overigens ook mee aan 'Onze Coalitie' voor een sterk en sociaal Nederland, een initiatief van de PvdA. Zie het topic PvdA-leider Bos wil schaduwparlement.

En zie over de Partij voor de Dieren de topics Partij voor de Dieren, Hoe zou het met de Partij voor de Dieren zijn? en De entree van de Partij voor de Dieren in de TK hier in POL.

Dit ter inspiratie...

pi_12675907
    Waarom is er een Partij voor de Dieren nodig? Er zijn toch al diervriendelijke politieke partijen?

Hoe verklaart u het succes van de PvdD?

Betekent het opkomen voor dieren dat u ook veel aandacht schenkt aan natuur en milieuissues?

Welke dierenwelzijnsproblemen dienen op korte termijn opgelost te worden? Waar ligt jullie prioriteit?

Waarom zegt u in interviews altijd dat de PvdD een bepaalde maatschappelijke visie heeft die zeer breed is, terwijl jullie je alleen lijken richten op de dieren?

Dierenwelzijn is toch een luxe onderwerp? We zouden ons nu toch bezig moeten houden met de economie en de recessie?

[Dit bericht is gewijzigd door Gerro op 24-08-2003 14:21]

zondag 24 augustus 2003 @ 15:22:51 #12
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12677678
  • Marianne Thiemme
  • 1. PvdD claimt geen on-issue-partij te zijn, maar dan vraag ik me af waarom u tijdens de gegeven interviews niets laat merken daarvan en zich alleen concentreerd op dierenwelzijn. En ook in de partijstandpunten is daar weinig van te merken (standpunten zijn ingedeeld in "Dierenwelzijn" en "overige", terwijl bij "overige" de eerste 11 van de 40 standpunten ook met het dierenwelzijn te maken hebben)

2. Ik zou ook willen weten waarom een fusie met GL niet aan de orde is. Met de behaalde resultaten laatste verkiezingen (40.000 stemmen dacht ik) kan je aardig wat druk uitvoeren op GL om zich meer in te zetten voor dierenwelzijn. De visie van de 2 partijen lijken mij hetzelfde.

3. In het partijprogramma van de PvdD staat: "Nederland moet nadrukkelijker een eigen visie op het buitenlandbeleid op het gebied van oorlog en vrede ontwikkelen en uitdragen.". Ook wil de PvdD op Europees niveau nauw gaan samenwerken. Waar staat de PvdD als deze 2 zaken me elkaar conflicteren? Kiest u voor Nederland of voor de EU?

4. De pvdD heeft het over "effectievere straffen" om herhaling van criminaliteit te voorkomen, wat is de preciese invulling daarvan?

5. En wat vindt de PvdD van garantie op huisdieren? Behandel je dieren dan niet als een ding ipv een levend wezen?

6. Elk jaar zijn er weer overvolle asiels met dieren die zijn achtergelaten door vakantiegangers. Het lijkt me vanzelfsprekend dat u deze gang van zaken ook totaal niet zint; maar heeft u ook oplossingen die in de politiek moeten worden doorgevoerd om dit probleem tegen te gaan?

Over Goring probeer ik nog wat te vinden, hoewel ik weinig te vragen heb.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_12677817
    - Als de Partij voor de Dieren bij de volgende verkiezingen in de Tweede Kamer komt, welk thema heeft voor jullie dan de hoogste prioriteit om aan te pakken?

- De scheidslijn dierenwelzijn en dierenrecht is veelal een lastige. Hoe staat de Partij voor de Dieren ten opzichte van dit punt?

- Vindt de PvdD dat alle dierproeven afgeschaft dienen te worden?

- Wat is het standpunt van de PvdD ten aanzien van de afgrijselijke diertransporten dwars door Europa heen?

pi_12680446
    Mijn vraag aan Marianne Thieme: vindt de Partij van de Dieren het oké als iedereen in Nederland vlees blijft eten?
      zondag 24 augustus 2003 @ 17:15:08 #15
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_12680853
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 17:01 schreef Nijntje het volgende:
    Mijn vraag aan Marianne Thieme: vindt de Partij van de Dieren het oké als iedereen in Nederland vlees blijft eten?
    Dat antwoord kan ik al raden: We hebben liever dat iedereen vegetariër wordt maar we kunnen het niet verbieden.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_12681905
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 17:15 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dat antwoord kan ik al raden: We hebben liever dat iedereen vegetariër wordt maar we kunnen het niet verbieden.

Je kan er iets van maken als "stel de PvdD komt aan de macht, moeten de niet-vegetariërs dan verplicht hun lapje vlees opgeven?". Een ludieke vraag met tegelijkertijd een serieuze ondertoon. En met een simpel 'nee' neem ik geen genoegen, ze zullen ongetwijfeld wel iets willen veranderen in de vleesindustrie. Dus zoiets kan in het antwoord worden meegenomen.
      † In Memoriam † zondag 24 augustus 2003 @ 18:11:04 #17
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_12682196
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 17:57 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Je kan er iets van maken als "stel de PvdD komt aan de macht, moeten de niet-vegetariërs dan verplicht hun lapje vlees opgeven?". Een ludieke vraag met tegelijkertijd een serieuze ondertoon. En met een simpel 'nee' neem ik geen genoegen, ze zullen ongetwijfeld wel iets willen veranderen in de vleesindustrie. Dus zoiets kan in het antwoord worden meegenomen.

Een toevoeging hierop: Kunt u er vrede mee hebben dat er ook mensen zijn die een lapje vlees eten lekker vinden of is uw utopie dat dat helemaal verboden wordt? Ik ben gek op honden, maar hoef 'm niet op mijn bord, een lekkere steak sla ik echter niet af!
    Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
    Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
    Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
      zondag 24 augustus 2003 @ 18:15:39 #18
    36959 Furby
    Geile neuk Harrie
    pi_12682289
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 12:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:

John Göring, toch niet familie van? Stoort u dat wel eens dat mensen dat denken?

quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 12:37 schreef pberends het volgende:

Wat denk je zelf

Aan de party v/d dieren :

Keuren jullie het loslaten van nertsen goed en zo ja wat denken jullie dat de mensen er van vinden (en wat vinden jullie zelf) als ik de tijgers/leeuwen uit de Beekse Bergen loslaat en zo nee wat is jullie verdere plan met de bont industrie

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
    Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
      zondag 24 augustus 2003 @ 18:17:03 #19
    36959 Furby
    Geile neuk Harrie
    pi_12682323
    Yo John, waarom betaal ik voor een Smart evenveel parkeergeld als voor een Ford Scorpio in Amsterdam
    Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
    Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
      zondag 24 augustus 2003 @ 18:29:23 #20
    62182 Georges
    That's the shit
    pi_12682589
    Aan Marianne Thieme:

Hoe staat ze tegenover landen waarvan bekend is dat er op grove wijze dierenrechten worden geschonden of landen die internationale afspraken schenden (beide Korea's, apen en beren in Zuideuropese landen, walvisvaart door Japan en IJsland enz). Moet Nederland daar wat van zeggen of zich daar actief mee bemoeien via een intergouvernementele organisatie of zijn dit binnenlandse aangelegenheden?

Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
      zondag 24 augustus 2003 @ 18:45:44 #21
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_12682907
    Aan John, hoe hij de afweging maakt (zou maken) tussen de economische voordelen van nieuwbouw en het behoud van het oude stadsgezicht in het centrum van Amsterdam.

Ook zou ik graag willen weten wat zijn plannen zijn omtrent de migratiepatronen van autochtonen en allochtonen in en om Amsterdam (dus het ontvluchten van de binnenstad door autochtonen en het toestromen van allochtonen in dezelfde wijken). Ziet hij het als een issue of laat hij dat liever z'n vrije beloop gaan.

En als laatste ben ik wel benieuwd hoe hij de studentenhuisvesting in Amsterdam idealiter geregeld zou zien.

zondag 24 augustus 2003 @ 20:45:45 #22
    24399 TechXP
    www.biteback.be
    pi_12685718
    quote:
    # John Göring, raadslid voor de VVD in Amsterdam met Wonen, Ruimtelijke Ordening en Financiën in zijn aandachtsgebied.
    Hoe willen jullie de studenten helpen aan kamers? / Woningnood oplossing?

Probleemjeugd in bv. amsterdam, hoe gaan jullie dat aanpakken? Meer politie? Of meer voorkomen?

pi_12687243
    Joost Eerdmans, spraakmakend kamerlid voor de LPF, heeft ook toegezegd mee te willen werken. Hij houdt nog even een slag om de arm over wanneer ivm de presentatie van een zwartboek over de beveiliging van Fortuyn op 1 september en voorbereidingen voor Prinsjesdag op 16 september. Maar dat is lijkt mij geen probleem.

Dus kom maar op met de vragen voor hem.

Ter inspiratie: Joost Eerdmans, de laatste der Fortuynisten.

pi_12687789
    Marianne Thieme: Wat is uw favoriete vleesvervanger?
    Ze gaf me een of andere kus.
      zondag 24 augustus 2003 @ 22:54:39 #25
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_12689383
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 21:45 schreef Kozzmic het volgende:
    Joost Eerdmans, spraakmakend kamerlid voor de LPF, heeft ook toegezegd mee te willen werken.
    Leuk.

- Vanaf dag 1 van het bestaan van de Lijst Pim Fortuyn zijn er partijen met een dubieus karakter in binnen- en buitenland geweest die toenadering hebben gezocht met de LPF, iets waar Fortuyn zelf niet op in wilde gaan. Hoe staat hij zelf tegenover dit dwepen van extreem-rechtse partijen met de LPF en hoe ervaart hij dit?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')