abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 juli 2003 @ 01:02:18 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_11737278
Veel mensen (waaronder ik) vinden dat Bush geen geschikte president is voor de VS. Sommige mensen (en die nodig ik van harte uit hier te posten) willen dus het liefste dat hij ab-so-luut NIET herkozen wordt in 2004, en dat ie liever nog vandaag het Witte Huis wordt uitgewerkt.

Howard Dean wil in 2004 Bush verslaan in de verkiezingen. Of hij gekozen wordt door de Democraten staat nog helemaal niet vast, maar ik vindt dat hij best goede plannen heeft voor de VS.

Wat vinden julie in Nederland van deze potentiele kandidaat voor het Presidentschap?

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_11737295
Ik ken hem eigenlijk helemaal niet... Ik zie eigenlijk liever Colin Powell als toekomstig president, of Hillary Clinton..

Kun je uitleggen waarom Dean geschikt zou zijn ?

pi_11737332
quote:
Op zondag 13 juli 2003 01:03 schreef drenth het volgende:
Ik ken hem eigenlijk helemaal niet... Ik zie eigenlijk liever Colin Powell als toekomstig president, of Hillary Clinton..
Colin Powell wordt het toch niet (een zwarte president, yeah, when pigs fly) en Hillary Clinton zie ik ook niet echt gebeuren.

Het zal mij allemaal benieuwen wat het wordt. Veel slechter kan het niet worden...

pi_11737366
quote:
Op zondag 13 juli 2003 01:05 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Colin Powell wordt het toch niet (een zwarte president, yeah, when pigs fly)

Het zou iig een hoop goodwill kweken in de VS zelf, en in het buitenland. Maar het ging over Dean. TS, waarom zou Dean president moeten worden ?
  zondag 13 juli 2003 @ 01:08:32 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_11737370
quote:
Op zondag 13 juli 2003 01:03 schreef drenth het volgende:

Kun je uitleggen waarom Dean geschikt zou zijn ?

Colin Powell heeft vriendelijk bedankt voor het presidentschap en zal niet in de running gaan. Hillary Clinton is Senator in New York en heeft nog tot 2006 verplichtingen geloof ik, dus ik denk niet dat zij daar eerder uit zal stappen voor een Presidents functie. Ik denk ook niet dat echt veel Amerikanen die om haar zouden willen stemmen trouwens.....

Howard Dean is momenteel gouverneur van Vermont trouwens, en heeft daar o.a. gelijke rechten voor homosexuelen, en ziekenkosten verzekering voor alle kinderen voor elkaar gekregen. Hij is als enige gouverneur in de geschiedenis van de VS 3 keer herkozen en is al vanaf 1992 gouverneur in Vermont.

-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_11737398
quote:
Op zondag 13 juli 2003 01:08 schreef maartena het volgende:

[..]

Howard Dean is momenteel gouverneur van Vermont trouwens, en heeft daar o.a. gelijke rechten voor homosexuelen, en ziekenkosten verzekering voor alle kinderen voor elkaar gekregen. Hij is als enige gouverneur in de geschiedenis van de VS 3 keer herkozen en is al vanaf 1992 gouverneur in Vermont.

In het conservatieve VS maakt zo'n man toch geen kans lijkt mij.. Als ik het goed begrijp wordt hij naar voren geschoven als de presidents kandidaat van de democraten ?
  zondag 13 juli 2003 @ 01:10:51 #7
24964 Frggl
»» »»
pi_11737405
Ik vind die site nogal onduidelijk, ik kan nergens een fatsoenlijk programma vinden. Wel allerlei dingen die ik kan voor hem doen, en steeds maar weer kom ik op de 'contribute'-pagina terecht (waarnaar vanaf de startpagina volgens mij een stuk of 5 keer gelinkt wordt) ...

Waarom moet hij de nieuwe president worden? Wat wil hij veranderen?

zondag 13 juli 2003 @ 01:18:02 #8
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_11737518
HIER kun je e.e.a. vinden wat hij graag wil.
-
pi_11737546
quote:
Op zondag 13 juli 2003 01:10 schreef drenth het volgende:

[..]

In het conservatieve VS maakt zo'n man toch geen kans lijkt mij.. Als ik het goed begrijp wordt hij naar voren geschoven als de presidents kandidaat van de democraten ?

Eén van de kandidaten van de Democraten neem ik aan. Er zullen eerst per partij voorverkiezingen zijn om te bepalen wie uiteindelijk voor het presidentsschap mag gaan.

Oww, en ik had nog nooit van deze man gehoord.

pi_11737554
Hmmm van wat ik zo kan lezen, lijkt het me wel een goede.. Lijkt me iemand die, als hij gekozen wordt (wat wel niet zal gebeuren), de anti-amerikaanse gevoelens kan verminderen door o.a. een minder agressieve houding tegenover het buitenland....
pi_11739521
Dean is een beetje een Clinton figuur en daarom lijkt hij mij een goeie kandidaat. Op moveon hebben ze een enquete gehouden en daar kwam ie uit met 43% voorkeur stemmen. Maar het schijnt dat ie alleen op internet erg bekend is en verder niet zo heel erg bekend is bij het Amerikaanse volk?

Wat hij schreef bij moveon in z'n kandidaten profiel was iig veel belovend:

quote:
Dear MoveOn member,

Our country is at stake. The Bush Doctrine of preemptive war is wrong for America. The Bush tax cuts are not about cutting taxes; they are about starving and destroying Social Security, Medicare, and our public schools. They call polluting our air "The Clear Skies Act," destroying old growth "The Healthy Forest Act," and taking away our civil liberties "The Patriot Act."

If you are as tired and angry as I am about the manipulation and lies, then please join my campaign by signing the Pledge to Take Back America. Let's show that millions of us are not ashamed to stand up for our values

Hij is mischien, voor Amerikaanse begrippen dan, te links. Waardoor hij weinig Republikijnen mee krijgt die ook genoeg hebben van Bush. Denk dat de Democraten er beter aan doen om een ietsjes rechtser persoon kandidaat te stellen om zo zwevende Republikijnen mee te krijgen.
pi_11739618
Zijn Heathcareplan samengevat op http://www.deanforamerica.com/site/PageServer?pagename=healthcaresummary klinkt mij goed in de oren.

Wie de hele tekst wil kan die op de link http://dfa.convio.net/site/DocServer/dean513speech.pdf?docID=201 te pakken krijgen.

Zijn aandacht voor mensen die geen dokter kunnen betalen omdat ze hun baan kwijtraakten, zijn ideeën over preventieve gezondheidszorg en zijn plannen om de Amerikaanse zorg voor alle burgers te verbeteren spreken mij aan. Ik ben echter benieuwd hoe de man denkt over andere politieke issues.

salva cum reverentia
pi_11739626
quote:
Op zondag 13 juli 2003 05:02 schreef hoppe het volgende:

zijn ideeën over preventieve gezondheidszorg en zijn plannen om de Amerikaanse zorg voor alle burgers te verbeteren spreken mij aan.

Heb je ook erg veel aan in Amsterdam
pi_11739649
quote:
Op zondag 13 juli 2003 05:03 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Heb je ook erg veel aan in Amsterdam

inderdaad...
salva cum reverentia
pi_11739684
Ach, voor het buitenland maakt het toch niks meer uit wie president wordt. Veel mensen zijn al zo erg anti-VS dat ze alles verafschuwen zonder dat ze er ook maar een reden voor hebben.
Kijk maar naar Butt-plug, die haat de VS onvoorwaardelijk.

Ik moet Bush ook niet zo en zie hem liever vandaag nog vertrekken, maar ik ga niet zo ver dat ik een heel land ga haten en alles wat van de VS is ga boycotten.

Ik hoop dan ook dat de volgende president van de VS mensen zoals Butt-plug voor aap laat staan.

Overigens hoop ik dat de volgende president uiteraard democraat/liberaal is.
Een president zoals Bill Clinton was goed voor de VS, zo iemand moeten ze weer krijgen.

zondag 13 juli 2003 @ 13:10:57 #16
19902 Hymn
CG Artist
pi_11742150
Dean maakt wel een kans denk ik, gisteravond was er een stuk op NOVA over hem .

Van de 9 kandidaten was hij de enige die tegen de oorlog in irak was en daarop scoort ie al punten. Plus dat hij als enige ( volgens de amerikaanse journalisten ) 'gewoon' engels praat ipv politieke gebrabbel waar geen hond wat van snapt.
Wat wel leuk is aan die gast is dat hij Bush continue vierkant de grond in boort ( nee niet gewoon geblaat maar met feiten ) en/of 100 kilo zout in de wonden gooit.

Het enige wat hem tegenhoudt is geld ( daar draait alles op als je president wil worden in de VS, geen geld -> geen kans ).
Bush is populair bij de allerrijksten en bij het bedrijfsleven vanwege de belastingverlagingen die hij heeft doorgevoerd en Dean is vrij onbekend ( hij krijgt wel steeds meer geld vanwege zijn 'recht door zee' campagne ).

Als Dean geen president wordt komt het waarschijnlijk doordat hij te weinig geld heeft ( jaja, eerlijke verkiezingen )

edit: op dit moment is der partji van Bush het grootst in het congres maar volgens de ex-voorlichter ( kweet de functie niet meer X) ) van Nixon kan dat heeeel snel omslaan als blijkt dat Bush het volk heeft voorgelogen/gemanipuleerd om zo het land in een oorlog te storten.

zondag 13 juli 2003 @ 13:49:02 #17
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_11742582
Dit wordt 'm niet: deze man profiteert er nu nog van dat hij tegen de oorlog was maar voor de rest mist hij alles wat een goede kandidaat nodig heeft om te presteren.
  zondag 13 juli 2003 @ 15:05:25 #18
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_11743565
Heel graag zou ik John McCain (R AZ) willen zien meedoen, helaas is hij de vorige keer door Bush aan de kant geschoven en ik zou zeker op hem stemmen als het kon.

Nu ben ik er nog niet helemaal over uit, de kans dat het weer Bush gaat worden lijkt mij klein maar het hangt een beetje van de andere keuzes af.
Over Dean weet ik nog niet genoeg, maar zal even wat boekjes over hem bestellen.

Hier wat info over McCain:
http://mccain.senate.gov/index.cfm?fuseaction=Bio.Home

En zijn standpunten:
http://www.issues2000.org/John_McCain.htm

[Dit bericht is gewijzigd door BAZZA op 13-07-2003 15:23]

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_11743967
Ik snap niet dat oppositie voeren zo moeilijk is tegen bush. Je zet er een halve Jan Marrijnissen/Wouter Bos neer en alle armen (25%) modaal (60%) en vrouwen valt zo voor die kandidaat.
Het is makkelijker dan ooit om president te worden in de VS met keiharde oppositie.
  zondag 13 juli 2003 @ 15:35:23 #20
8502 BAZZA
pi_11744066
quote:
Op zondag 13 juli 2003 15:29 schreef pberends het volgende:
Ik snap niet dat oppositie voeren zo moeilijk is tegen bush. Je zet er een halve Jan Marrijnissen/Wouter Bos neer en alle armen (25%) modaal (60%) en vrouwen valt zo voor die kandidaat.
Het is makkelijker dan ooit om president te worden in de VS met keiharde oppositie.
Nee dus, anders was dat wel eens gebeurt.
En de VS bestaat niet voor 25% uit armen, de meeste mensen met een modaal inkomen in de VS zitten niet te wachten op een semi-communist die ze al hun keuze vrijheid afneemt.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_11744077
quote:
Op zondag 13 juli 2003 13:10 schreef Hymn het volgende:
Dean maakt wel een kans denk ik, gisteravond was er een stuk op NOVA over hem .

Van de 9 kandidaten was hij de enige die tegen de oorlog in irak was en daarop scoort ie al punten. Plus dat hij als enige ( volgens de amerikaanse journalisten ) 'gewoon' engels praat ipv politieke gebrabbel waar geen hond wat van snapt.
Wat wel leuk is aan die gast is dat hij Bush continue vierkant de grond in boort ( nee niet gewoon geblaat maar met feiten ) en/of 100 kilo zout in de wonden gooit.

Het enige wat hem tegenhoudt is geld ( daar draait alles op als je president wil worden in de VS, geen geld -> geen kans ).
Bush is populair bij de allerrijksten en bij het bedrijfsleven vanwege de belastingverlagingen die hij heeft doorgevoerd en Dean is vrij onbekend ( hij krijgt wel steeds meer geld vanwege zijn 'recht door zee' campagne ).

Als Dean geen president wordt komt het waarschijnlijk doordat hij te weinig geld heeft ( jaja, eerlijke verkiezingen )

edit: op dit moment is der partji van Bush het grootst in het congres maar volgens de ex-voorlichter ( kweet de functie niet meer X) ) van Nixon kan dat heeeel snel omslaan als blijkt dat Bush het volk heeft voorgelogen/gemanipuleerd om zo het land in een oorlog te storten.

dat zeg ik, 1 TV-debatje tussen Bush en Dean en hij staat zo 75% in de polls. Die Bush is supermakkelijk met argumenten de grond in te boren.
Jammer dat daar TV-debatjes tussen kandidaten helemaal geen gewoonte is daar. Het gaat daar om geld en hoe flitsend de campagne is.
pi_11744101
quote:
Op zondag 13 juli 2003 15:35 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Nee dus, anders was dat wel eens gebeurt.
En de VS bestaat niet voor 25% uit armen, de meeste mensen met een modaal inkomen in de VS zitten niet te wachten op een semi-communist die ze al hun keuze vrijheid afneemt.

ach marrijnissen is ook overdreven en de VS bestaat wel voor 25% uit armen. Modale inkomens willen ook beter onderwijs en gezondheidszorg ipv. oorlog voeren.
  zondag 13 juli 2003 @ 15:41:50 #23
8502 BAZZA
pi_11744179
quote:
Op zondag 13 juli 2003 15:37 schreef pberends het volgende:

en de VS bestaat wel voor 25% uit armen.

Bron?
quote:
Modale inkomens willen ook beter onderwijs en gezondheidszorg ipv. oorlog voeren.
Dat wil bijna iedereen liever, maar soms heb je niet echt een keuze.
  zondag 13 juli 2003 @ 15:42:30 #24
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11744192
quote:
Op zondag 13 juli 2003 15:41 schreef BAZZA het volgende:
.
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
pi_11744239
quote:
Op zondag 13 juli 2003 15:41 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Bron?
[..]

bron: tv programma,

maar CIA World shit geeft zelf ook al

quote:
Population below poverty line:
13% (2001 est.)
http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/us.html

aan, maar dan wel de kantekening bij te maken dat de kosten van levensonderhoud in de VS vele malen hoger is.

andere site:

quote:
1% van de bevolking bezit meer rijkdom dan 90% van de rest van de bevolking bij elkaar. En deze kloof wordt alleen maar groter: bij de 25% armen daalde het inkomen tussen 1979 en 1995 met 9%, terwijl dat van de rijkste 25% met maar liefst 26% steeg.
zal nog hoger worden dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')