abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juli 2003 @ 22:40:49 #1
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11654058
Ik zelf ben geen D66 stemmer, maar het valt mij op dat D66 te weinig stemmen heeft.

De samenleving draait steeds meer om het individu, ideaal voor het liberalisme. D66 is imho de meest liberale partij van Nederland, want de VVD toont de laatste jaren steeds meer rechtse trekjes ten koste van het liberale gedachtengoed.

Ook de democratische vernieuwingen lijken door iedereen te worden onderstreept; gekozen premier, gekozen burgermeester en nog wat 'kreunjuwelen' van D66 lijken bij veel partijen te zijn ingeburgerd. Ik hoor ook weinig kritiek vanuit de achterban (behalve het districtenstelsel). Ik krijg het gevoel dat *iedereen* zich er wel in kan vinden.

Ook is onderwijs weer op de agenda, en de schreeu van *het volk* om toch te blijven investeren is enorm. Iedereen onderstreept de kenniseconomie die Nederland is en moet blijven.

D66 is een partij die toch ook een sociaal karakter heeft, en het goed kan combineren met een liberale insteek. Maar toch is dit maar 6 zetels waard. Ik had meer dan 25 verwacht. Wat is het toch dat D66 het zo slecht doet? Is het nog vanwege Borst met haar wachtlijsten? Of zijn ze door hun nuance te onduidelijk?

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_11654095
Dit klinkt mij eigelijk ook vrij logisch in de oren...

Geen idee.

dinsdag 8 juli 2003 @ 22:43:43 #3
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_11654121
Ik begrijp het ook niet, behalve dat 80% niet op inhoud maar op imago ofzow kiest... Nou das dan mooi uitgekomen met Bakellende en Zalm enzo.....Boontje komt om z'n loontje!!..

Ik hoop alleen dat bij de volgende verkiezingen mensen wakker zijn geworden en wel op inhoud gaan kiezen.....

ijdele hoop vrees ik

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  dinsdag 8 juli 2003 @ 22:47:29 #4
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_11654230
Ik denk dat als D66 op economisch gebied veel liberaler zou zijn, ze veel stemmen van het VVD kunnen afsnoepen. De mijne in ieder geval.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_11654285
D66 profileert zich veel te weinig, vooral paars heeft haar geen goed gedaan (regeringsdeelname sowieso al niet)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 8 juli 2003 @ 22:55:19 #6
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_11654431
ik stem d'66
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  dinsdag 8 juli 2003 @ 22:56:02 #7
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_11654452
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 22:55 schreef Allantois het volgende:
ik stem d'66
dus....
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 8 juli 2003 @ 22:59:35 #8
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_11654544
D66 zou op pragmatische basis de partij moeten zijn die serieus een bevolkingsbeleid op de agenda zet, waarbij hard moet worden ingezet op inkrimping van de bevolking ten behoeve van de leefbaarheid en het milieu.

Geen enkele andere partij kan zich dat veroorloven in verband met beknellende principes. Het is aan de D66 coryfeeen om op dit punt bij de volgende verkiezingen een ravage aan te richten onder de andere partijen.

-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_11654551
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 22:55 schreef Allantois het volgende:
ik stem d'66
En heb je daar ook nog een goede reden voor, heeft D66 beleid dat je aanspreekt of vond je Thom wel stoer?
  dinsdag 8 juli 2003 @ 23:03:07 #10
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_11654631
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 22:59 schreef hace_x het volgende:
D66 zou op pragmatische basis de partij moeten zijn die serieus een bevolkingsbeleid op de agenda zet, waarbij hard moet worden ingezet op inkrimping van de bevolking ten behoeve van de leefbaarheid en het milieu.

Geen enkele andere partij kan zich dat veroorloven in verband met beknellende principes. Het is aan de D66 coryfeeen om op dit punt bij de volgende verkiezingen een ravage aan te richten onder de andere partijen.

Al eens van de club van 10.000.000 gehoord?
pi_11654661
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 22:49 schreef du_ke het volgende:
D66 profileert zich veel te weinig, vooral paars heeft haar geen goed gedaan (regeringsdeelname sowieso al niet)
Lees de eerste post nog maar eens een keertje.

D'66 profileert zich prima de laatste tijd wat mij betreft. De afgelopen verkiezingen lag het zwaartepunt bij onderwijs en op dat gebied hebben ze nu al wat bereikt. En ook die bestuurlijke vernieuwing lijkt goed te gaan. Ik ben iig erg tevreden met wat ze met m'n stem aan het doen zijn.

pi_11654811
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 22:59 schreef hace_x het volgende:

Nu nog coryfeeën..
  dinsdag 8 juli 2003 @ 23:13:06 #13
38684 miereneuker
klein maar fijn
pi_11654902
ik ben ook absoluut tevreden over wat D66 met die paar zetels weet te bereiken op het moment. over dat lage aantal: ik heb rond de verkiezingen een aantal mensen gevraagd waarom ze geen D66 stemden en dan krijg je van die reacties van 'ze krijgen toch weer weinig zetels', ja zo blijf je bezig
misschien rond de volgende verkiezingen eens gaan vragen hoe tevreden mensen zijn over wat er met hun stem gebeurd is. dan kan D66 volgens mij erg veel stemmen die naar de pvda gegaan zijn afsnoepen
daaaaaaaaaaaaaaag
  dinsdag 8 juli 2003 @ 23:14:26 #14
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_11654948
Aan mij zal het niet liggen, sinds ik mag stemmen heb ik op niets anders gestemd. Ik ben het wel eens met de topicstarter. Ik denk dat veel mensen zich gewoon helemaal niet in D66 verdiepen. Ze kijken teveel naar de grote partijen (en SP krijgt ook veel aandacht).
lege ton
pi_11655152
Het is vooral vanwege hun slappe asielbeleid denk ik en ook het onpopulaire 'groen'.
  dinsdag 8 juli 2003 @ 23:22:53 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_11655186
Bij D66 lijkt het criterium om in de top te komen te bestaan uit vriendelijkheid en pragmatisch je mond dichthouden. Zo komen de nietszeggendste mensen bovenaan en worden de radicalen, met een uitgesprokenere mening, de hoek ingeduwd. Zolang de burger maar een keer in de vier jaar op een partij mag stemmen zal het dit zo krachtig mogelijk proberen te doen. D66 gaat dus tenonder aan haar eigen pragmatische houding.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_11655199
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 23:21 schreef pberends het volgende:
Het is vooral vanwege hun slappe asielbeleid denk ik en ook het onpopulaire 'groen'.
Nee hoor dat is onzin, hun potentiele aanhang is vrij intelectueel, ze gaan neit meer voor de grote volkspartij. Hen boiet dat asielbeleid wsl ook vrij weinig.
En ze zijn juist wat groener dan gemiddeld.
  dinsdag 8 juli 2003 @ 23:23:57 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_11655209
quote:
Dat ook, liberalen hebben vaak weinig op met betutteling en groen, ze onderkennen vaak wel het belang, maar het spreekt niet aan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 8 juli 2003 @ 23:24:59 #19
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_11655242
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 23:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee hoor dat is onzin, hun potentiele aanhang is vrij intelectueel, ze gaan neit meer voor de grote volkspartij. Hen boiet dat asielbeleid wsl ook vrij weinig.

gezopen?
pi_11655287
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 23:22 schreef speknek het volgende:
Bij D66 lijkt het criterium om in de top te komen te bestaan uit vriendelijkheid en pragmatisch je mond dichthouden. Zo komen de nietszeggendste mensen bovenaan en worden de radicalen, met een uitgesprokenere mening, de hoek ingeduwd. Zolang de burger maar een keer in de vier jaar op een partij mag stemmen zal het dit zo krachtig mogelijk proberen te doen. D66 gaat dus tenonder aan haar eigen pragmatische houding.
ja idd, D66 nuanceert zichzelf helaas vaak (mond)dood..
  dinsdag 8 juli 2003 @ 23:27:00 #21
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_11655296
quote:
slappe asielbeleid
Daar klopt dus helemaal niets van. Het huidige (strengere) asielbeleid is juist onder van Boxtel (paars 2) tot stand gekomen. Een hele hoop AZC's moeten eerder sluiten dan gepland omdat er veel minder azielzoekers binnenkomen.
lege ton
pi_11655323
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 23:24 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

gezopen?

1 biertje maar. Ik heb echter heel veel tegels versjouwd vandaag, daar wordt je ook niet wakkerder van.

Maar ik blijf van mening dat D66 haar aanhang niet moet zoeken door harder tekeer te gaan tegen asielzoekers.

pi_11655337
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 23:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat ze groener zijn dan gemiddeld speelt ze juist parten, als je groen wilt stem je GroenLinks en niet D66. Daarnaast niet groen niet populair onder de bevolking kijk maar naar het aantal zetels van GroenLinks.
En hun intellectuele aanhang vind het asielbeleid juist een belangrijk punt als ze intellectueel zijn.
  dinsdag 8 juli 2003 @ 23:29:02 #24
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_11655345
quote:
Groen zou wat populairder moeten zowieso en wat je zegt over slap asiel beleid is onzin. het is geen speerpunt van de partij en een slap asielbeleid heeft NL al heel wat langer niet meer. Je kunt kritiek uiten over de uitvoering en burocratie waar de echte asielzoeker de dupe van wordt maar de criteria zijn errug scherp de laatste jaren,
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  dinsdag 8 juli 2003 @ 23:29:30 #25
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_11655353
1. D66 staart zich blind op minder belangrijke zaken als een gekozen burgemeester en dergelijke onzin.
2. D66 profileert zich niet. Hier lijkt enige verandering in te komen sinds de komst van Boris Dittrich.
3. D66 is te intellectueel voor het gepeupel. Het is geen partij om in one-liners te spreken, alleen toegankelijk voor het wat hoger opgeleide publiek.

D66 is niet mijn partij, maar ik vind het wel de meest degelijke en Nederlandse partij van Nederland.

Afrika Paprika
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')