abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10181903
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 17:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volkomen logisch toch?
Liberalisme =/= 180 graden draaien met de wind mee

Nou nee.
pi_10181917
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 17:52 schreef gelly het volgende:
Het is inderdaad niet meer dan een belangenclub voor een paar mensen.
Nu moet ik wel toevoegen: dankzij de enige echte liberalen (D66) krijgen we zometeen wel een kiessysteem waarbij specifieke belangenbehartiging en cliëntelisme nog veel prominenter worden. Dat is dan weer jammer van D66.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_10182003
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 17:54 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Nu moet ik wel toevoegen: dankzij de enige echte liberalen (D66) krijgen we zometeen wel een kiessysteem waarbij specifieke belangenbehartiging en cliëntelisme nog veel prominenter worden. Dat is dan weer jammer van D66.

Nou ja, het is kiezen tussen 2 kwaden
pi_10256336
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:29 schreef Tijger_m in dit topic het volgende:

[..]

Effe Off topic, Kozzmic, maar dat icoon van jou ziet er tegenwoordig een stuk kleuriger uit, nice change

dinsdag 6 mei 2003 @ 20:34:06 #230
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10256412
Nu Kozzmic zelf nog
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_10258129
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:34 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Nu Kozzmic zelf nog
Kleurpotloden bij de hand, Wile?

* Tijger_m weet zeker dat ACME ook kleurpotloden heeft

pi_10258245
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 17:54 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Dat gaat toch zo'n systeem worden zoals ze nu in België hebben, met per kiesgebied een aparte lijst?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_10258377
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 21:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat gaat toch zo'n systeem worden zoals ze nu in België hebben, met per kiesgebied een aparte lijst?

Om het even over de Belgen te hebben, die hebben toch ook wel een mooi systeem. Als je het als premier niet met een minister eens bent onthef je die minister gewoon van haar bevoegdheden .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_10258420
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 21:59 schreef du_ke het volgende:

Om het even over de Belgen te hebben, die hebben toch ook wel een mooi systeem. Als je het als premier niet met een minister eens bent onthef je die minister gewoon van haar bevoegdheden .

Ja, hallo, daar ontheft de Koning zich doodleuk van zijn functie als hij een wet niet wil tekenen.
Belgie...Europas eigen bananen republiek.
pi_10258423
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 21:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Meteen weer in de verdediging om die doos van Ecolo te verdedigen.

Heeft weinig met het Belgische kiessysteem te maken maar goed, volgens mij deed die Durant toch dingen buiten de regeringsakkoorden om

Echt verwonderlijk is het ook niet zo net voor de verkiezingen. Het ging al een tijdje niet lekker met de paars-groene coalitie en zo net voor de verkiezingen is altijd ff lekker voor Verhofstadt om Ecolo een hak te zetten.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_10258504
Even wat "wapenfeiten" van Durant:
quote:
De NMBS: Durant schopte Schouppe buiten bij de NMBS en wierf Christian Heinzmann aan. Die hield het al na een dag voor bekeken, omdat hij onjuiste informatie had gekregen over de financiële toestand van de spoorwegen. Durant (her)schreef eigenhandig zijn ontslagbrief. De oppositie eiste het ontslag van de minister, maar Durant bleef op post.
Nummerplaten: U herinnert zich ongetwijfeld de grap rond de reflecterende nummerplaten. Iedereen haastte zich naar de garage, want het was verplicht. Even later was het niet meer verplicht. En toen weer wel. Waarom het uiteindelijk moest? Niemand weet het.
Superboetes: Durant schreef monsterboetes uit. Na zware kritiek werden de hoge tarieven aangepast. Maar uiteindelijk lijkt het nog altijd te gaan om torenhoge bedragen.
Kinderzitjes: Durant wilde kinderzitjes in de wagen verplichten voor kinderen tot 12 jaar. Uiteindelijk kwam ze erachter dat die kinderen niet eens meer in zon zitje passen Alweer niet zon schitterend idee van Isabelle.
pi_10258736
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 22:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Meteen weer in de verdediging om die doos van Ecolo te verdedigen.

Nou die Durant verdedig ik niet hoor, da's een Franse groene en die versta ik toch niet . Verder ging het ook om zoiets onnozels als nachtvluchten (gelukkig woon ik zelf ver genoeg van elk vliegveld af )
quote:
Heeft weinig met het Belgische kiessysteem te maken maar goed, volgens mij deed die Durant toch dingen buiten de regeringsakkoorden om

Ach het belgische regeringstelsel is mij net iets te ingewikkeld. Er zijn zoveel verschillende parlemeneten en in het landelijke kabinet moet alles netjes verdeelt worden tussen walen en vlamingen. Allemaal erg lastig. (daarom zijn er ook gelijk 2 nieuwe bewindslieden benoemd terwijl er over een paar weken verkiezingen zijn terwijl we hier makkelijk een half jaar zonder minister moeten kunnen)
quote:
Echt verwonderlijk is het ook niet zo net voor de verkiezingen. Het ging al een tijdje niet lekker met de paars-groene coalitie en zo net voor de verkiezingen is altijd ff lekker voor Verhofstadt om Ecolo een hak te zetten.
Dat het niet goed ging in de coalitie was al langer bekend (hoewel er met het Vlaamse Agalev minder problemen zijn). En een beetje rellen tegen die fransen levert Verhofstad natuurlijk altijd voor hem positieve aandacht op.
pi_10258870
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 22:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou die Durant verdedig ik niet hoor, da's een Franse groene en die versta ik toch niet . Verder ging het ook om zoiets onnozels als nachtvluchten (gelukkig woon ik zelf ver genoeg van elk vliegveld af )
[..]

Ze spreekt ook wel wat Vlaams. Tis denk ik het druppeltje-emmertje-effect want echt goed voor de dag kwam Durant niet deze regeerperiode.
quote:
Ach het belgische regeringstelsel is mij net iets te ingewikkeld. Er zijn zoveel verschillende parlemeneten en in het landelijke kabinet moet alles netjes verdeelt worden tussen walen en vlamingen. Allemaal erg lastig. (daarom zijn er ook gelijk 2 nieuwe bewindslieden benoemd terwijl er over een paar weken verkiezingen zijn terwijl we hier makkelijk een half jaar zonder minister moeten kunnen)
[..]
Dat hele systeem is veel te ingewikkeld en volgens mij weet niemand hoe dat precies zit daar, maar ze hebben er wel regionale kieslijsten, iets wat D'66 als ik me niet vergis ook in Nederland wil zien. Ze zijn er idd wel erg snel met het benoemen van nieuwe ministers.
quote:
Dat het niet goed ging in de coalitie was al langer bekend (hoewel er met het Vlaamse Agalev minder problemen zijn). En een beetje rellen tegen die fransen levert Verhofstad natuurlijk altijd voor hem positieve aandacht op.
Vlaanderen - Wallonië is altijd gespannen, zeker in verkiezingstijd want heel veel Vlamingen hebben hun buik echt vol van Wallonië. Wel op de eerste rij zitten als het gaat om innen van geldstromen, maar wel constant alles dwarsbomen met een veto.
VLD zal wel weer de grootste partij worden en Verhofstadt kan zich opmaken voor een tweede termijn als premier, zonder de groenen waarschijnlijk. En dan is het maar de vraag wie ze er bij gaan halen om de meerderheid rond te krijgen.
Vlaams Blok lijkt me uitgesloten, evenals de CD&V.
pi_10259109
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 22:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ze spreekt ook wel wat Vlaams. Tis denk ik het druppeltje-emmertje-effect want echt goed voor de dag kwam Durant niet deze regeerperiode.
Maar ongetwijfeld niet meer dan strikt noodzakelijk . Hoe gaat dat eigenlijk bij kabinetsvergaderingen, zitten daar standaard tolken bij of wordt verwacht dat ze het zo wel kunnen?
quote:
Dat hele systeem is veel te ingewikkeld en volgens mij weet niemand hoe dat precies zit daar, maar ze hebben er wel regionale kieslijsten, iets wat D'66 als ik me niet vergis ook in Nederland wil zien. Ze zijn er idd wel erg snel met het benoemen van nieuwe ministers.
Dat had er geloof ik mee te maken dat het evenwicht frans-ned bewaard moest blijven.
quote:
VLD zal wel weer de grootste partij worden en Verhofstadt kan zich opmaken voor een tweede termijn als premier, zonder de groenen waarschijnlijk. En dan is het maar de vraag wie ze er bij gaan halen om de meerderheid rond te krijgen.
Vlaams Blok lijkt me uitgesloten, evenals de CD&V.
Tja dan blijft er ook niet zo heel veel over volgens mij. Een paar jaar terug had hij wel met allen de vlaamse variant van een partij in zee gaan maar ook acht hij tegenwoordig vanwege het gewenste evenwicht onmogelijk.
pi_10259266
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 22:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar ongetwijfeld niet meer dan strikt noodzakelijk . Hoe gaat dat eigenlijk bij kabinetsvergaderingen, zitten daar standaard tolken bij of wordt verwacht dat ze het zo wel kunnen?
[..]

Geen idee eigenlijk. Neem aan dat er tolken bijzitten, want de doorsnee Waal spreekt slecht Vlaams. Hoewel Louis Michel een positieve uitzondering is.
quote:
Dat had er geloof ik mee te maken dat het evenwicht frans-ned bewaard moest blijven.
[..]
Klopt ja. Fifty-fifty qua ministers.
quote:
Tja dan blijft er ook niet zo heel veel over volgens mij. Een paar jaar terug had hij wel met allen de vlaamse variant van een partij in zee gaan maar ook acht hij tegenwoordig vanwege het gewenste evenwicht onmogelijk.
Volgens mij ben je in België wel haast gedwongen met zowel de Vlaamse als Waalse variant in zee te gaan, zeker als je ook te maken hebt met verplichtingen omtrent het benoemen van ministers.
Veel blijft er niet over of het moet zijn dat VLD en SP.A samen een meerderheid bij elkaar kunnen schrapen. Regeren met Vlaams Blok, CD&V, Agalev en N-VA is namelijk vrij onwaarschijnlijk. Misschien Vivant dan?
  woensdag 7 mei 2003 @ 13:07:02 #241
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10269549
quote:
Meijer (CDA) verlaat Tweede Kamer

Marcel Antonisse

DEN HAAG - De CDA'er Meijer verlaat de Tweede Kamer. Hij wordt per 1 september voorzitter van de akkerbouwproductschappen. Dat heeft het CDA woensdag bevestigd.

De besturen van de vier productschappen hebben Meijer bij de minister van Sociale Zaken unaniem aanbevolen voor benoeming.

De 56-jarige Theo Meijer zit sinds 1996 in de Tweede Kamer. Hij verwierf bekendheid toen hij in 1998 en 1999 voorzitter was van de parlementaire enquetecommissie Vliegramp Bijlmermeer. In de Tweede Kamer houdt hij zich nu bezig met landbouw, natuurbeheer en visserij.

Eerder deze week werd bekend dat ook CDA'er Rietkerk de Tweede Kamer voor gezien houdt.

http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2028--1343964-1373-496142-,00.html

Kiezersbedrog?

En een foto:

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 7 mei 2003 @ 13:31:24 #242
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_10270154
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 13:07 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Kiezersbedrog?

En een foto:
[afbeelding]

Van het CDA? Tuurlijk niet..
pi_10270200
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 13:31 schreef Maerycke het volgende:

Van het CDA? Tuurlijk niet.. [afbeelding]

Boeren en CDA is al sinds mensenheugenis 2 handen op een buik.
Niks nieuws onder de zon.
  woensdag 7 mei 2003 @ 13:43:15 #244
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_10270493
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 13:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Boeren en CDA is al sinds mensenheugenis 2 handen op een buik.
Niks nieuws onder de zon.

Helaas wel, boeren, bàh. CDA, bàh.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 7 mei 2003 @ 13:56:21 #245
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_10270836
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 13:43 schreef JAM het volgende:

[..]

Helaas wel, boeren, bàh. CDA, bàh.

Burgers bàh, D66, bàh.
pi_10271162
En nog een.
quote:
CDA'er Rietkerk uit Kamer

Gepubliceerd op maandag 05 mei 2003

Prominent CDA-fractielid Theo Rietkerk stapt uit de Tweede Kamer. Hij wordt woensdag al geïnstalleerd als VROM-gedeputeerde in zijn woonprovincie Overijssel.
De 40-jarige Kampenaar zat sinds 1996 in de Kamer en was fractiesecretaris. Ook maakte hij deel uit van het CDA-team dat de strategie voor de kabinetsformatie uitstippelde. Rietkerk heeft tien dagen 'zitten wikken wegen' over het klemmende beroep dat de statenfractie uit Overijssel op hem deed. Het dringende appèl, zijn gezin met vier kinderen in Kampen en de afweging 'waar ik het beste kan functioneren voor het CDA' hebben de doorslag gegeven', zo liet Rietkerk maandagavond weten.

Frustraties over het feit dat hij niet gevraagd is voor een post in het kabinet, speelden geen rol, beweert Rietkerk. "Absolute onzin. Ik heb juist aangegeven dat ik niet in het kabinet wil."

Rietkerk was woordvoerder in debatten over het Koninklijk Huis, Binnenlandse Zaken en Justitie. Hij heeft drie initiatiefwetsvoorstellen op de plank liggen, die het parlement nog moet bespreken. Zo heeft hij een voorstel ingediend met de huidige D66-leider Dittrich om de verjaringstermijn bij moord af te schaffen. "Eigenlijk komt dit een paar jaar te vroeg, maar het kwam nu voorbij", aldus Rietkerk.

Rietkerk is geen onbekende op het provinciehuis in Zwolle. Hij werkte er van midden jaren '80 al als ambtenaar; toen ook al op het gebied van ruimtelijke ordening en milieu. Hij verwacht zijn werk in de Tweede Kamer snel af te bouwen. Als de kabinetsformatie is afgerond wil hij zijn officiële ontslagbrief schrijven aan Tweede Kamer.

Houd het CDA als er ook nog wat ministers en staatssecretarissen bijkomen nog wel kamerleden over?
  woensdag 7 mei 2003 @ 14:13:29 #247
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_10271288
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 13:56 schreef freako het volgende:

[..]

Burgers bàh, D66, bàh.

Zorg jij nou eerst maar dat je dat hoofd terugvindt op je avatar
  woensdag 7 mei 2003 @ 14:28:30 #248
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_10271695
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 14:08 schreef du_ke het volgende:
En nog een.
[..]

Houd het CDA als er ook nog wat ministers en staatssecretarissen bijkomen nog wel kamerleden over?

Ruimt lekker op zo. De vorige kabinetsperiode is dat wel een probleem geweest omdat ze toen maar 58 kandidaten op de lijst konden hebben (29 zetels in 1998). Toen moesten ook de "regionale kandidaten" aangesproken worden, die de onderste 5 plaatsen op de lijst innamen (in elk district 5 anderen).
  woensdag 7 mei 2003 @ 14:29:26 #249
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_10271716
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 14:13 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Zorg jij nou eerst maar dat je dat hoofd terugvindt op je avatar

. Vond het wel leuk staan gisteren, dat onthoofde beeld tussen al die Fortuynkoppen. .
pi_10272974
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 14:29 schreef freako het volgende:

[..]

. Vond het wel leuk staan gisteren, dat onthoofde beeld tussen al die Fortuynkoppen. .

Dat was inderdaad wel een goede zaak .
Maar het cafe is alweer bijna vol. En aangezien een te vol cafe van de arbo (en de modjes) niet mag zullen we deze maar even op moeten vullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')