Wat een baggerstukje eigenlijk. Het klinkt leuk, maar het blijft bagger. (disclaimer: mijn mening).
quote:Opeens weet hij wat democratie is. Maar als hier wordt gezegd dat de oplossingen financieel onderbouwd moeten worden en wel haalbaar, dan is dat opeens geen democratie meer.
In een democratie dient een politicus een burger te zijn. Een burger met een verhaal. Hij moet een notie hebben van wat verkeerd gaat in de stad en in de staat. En in heldere taal moet hij een paar oplossingen kunnen aandragen. Liefst moet hij ook een paar boeken schrijven. Die kan je dan lezen en dan weet je wat iemands denkbeelden zijn. Dan weet je ook zeker dat iemand zijn eigen ideeën vertolkt en niet napapegaait wat hem door communicatieadviseurs en andere windhandelaren is ingefluisterd.
quote:Dus wanneer andere partijen gaan regeren dan is dat een tegenslag voor de Nederlandse democratie? Omdat de LPF er niet in zit? Natuurlijk.
Om te weten hoe die papieren politiek eruit ziet hoeven we helaas niet ver te zoeken. Op dit moment wordt een derde paars kabinet met gedoogsteun van het CDA in elkaar geknutseld dat als twee druppels water lijkt op de politiek die Fortuyn ruim een jaar geleden aantrof.
Daarom is het dinsdag een dag van diepe rouw. Niet alleen voor de nabestaanden en vrienden van Nederlands beroemdste professor, maar ook voor de Nederlandse democratie.
quote:Oei. peilingen.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:29 schreef sizzler het volgende:[..]
Dat heet oppositie voeren en dat doen de SP, GL en nog een paar kleintjes al jaren! Knap hè, dat één man met zijn ideeën ook oppositie gaat voeren en daarmee (in de peilingen op de dag van zijn moord) de grootste partij van Nederland wordt?
Zijn dat geen verlengstuk van de linkse kerk?
Erg betrouwbaar ook...
quote:Dat ben ik deels met je eens. Dat hen vorig jaar de lijsttrekker op brute wijze is ontnomen klopt uiteraard van geen kanten.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:25 schreef Ernst het volgende:
[..]Ho, stop. Ik heb nergens gezegd dat het representatief is voor het democratisch gehalte van ons land.
Maar het is wél zo dat ontzettend veel mensen hun volksvertegenwoordiger werd ontnomen voor die verkiezingen en alle daaropvolgende verkiezingen.
Maar da's mijn mening.
Verder ben ik nog immer van mening dat Fortuyn geenszins de messias was, noch dat hij zijn leven voor ons heeft gegeven, dat hij deed en zei wat hij deed en zei niet puur voor 'het volk' of 'het land' was maar voor een groot deel ook voor hemzelf en dat kiezers die zich eigenlijk niet de moeite wilden getroosten om zich eerder in 'de politiek' te verdiepen niet zo'n eloquente vertegenwoordiger verdienden.
V.
quote:Je kan het begrip 'peilingen' proberen belachelijk te maken, maar dat doet niets af aan mijn bewering; je kan ook kijken naar de 1,6 miljoen LPF-stemmers. Ik geloof niet dat de eeuwige oppositiepartijen dat ooit bereikt hebben.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:36 schreef Sidekick het volgende:Oei. peilingen.
Zijn dat geen verlengstuk van de linkse kerk?
Erg betrouwbaar ook...
quote:Foei, crossposten.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:38 schreef Verbal het volgende:-knip-
quote:Ah, kijk, zeker gratis.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:30 schreef nossio het volgende:
BTW
voor weinig animo lopen er hier verdomd veel mensen de coolsingel op met balonnen en vlaggetjes
quote:Ik geloof ook dat die minder populistische prietpraat gebruiken.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:40 schreef sizzler het volgende:[..]
Je kan het begrip 'peilingen' proberen belachelijk te maken, maar dat doet niets af aan mijn bewering; je kan ook kijken naar de 1,6 miljoen LPF-stemmers. Ik geloof niet dat de eeuwige oppositiepartijen dat ooit bereikt hebben.
quote:En your point being?
Op dinsdag 6 mei 2003 16:40 schreef sizzler het volgende:[..]
Je kan het begrip 'peilingen' proberen belachelijk te maken, maar dat doet niets af aan mijn bewering; je kan ook kijken naar de 1,6 miljoen LPF-stemmers. Ik geloof niet dat de eeuwige oppositiepartijen dat ooit bereikt hebben.
btw de SP stond ook eventjes op 22 zetels, net zoals de LPF dat stond.
quote:Zijn allemaal van die rechtse werkloze beroepsdemonstranten.
[b]Op dinsdag 6 mei 2003 16:41 schreef Sidekick het volgendeAh, kijk, zeker gratis.
Wat doen ze eigenlijk op de coolsingel?
quote:Hey, Wile, ben jij nou niet een beetje trots op OOG? Een heel Fortuyn topic zonder dat je hebt hoeven ingrijpen
Op dinsdag 6 mei 2003 16:44 schreef Wile_E_Coyote het volgende:Zijn allemaal van die rechtse werkloze beroepsdemonstranten.
quote:OOG? Minder dinsdagmiddagborrels nemen, Tijger
Op dinsdag 6 mei 2003 16:46 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Hey, Wile, ben jij nou niet een beetje trots op OOG? Een heel Fortuyn topic zonder dat je hebt hoeven ingrijpen
quote:47% van alle statistieken zijn een natte droom...
Op dinsdag 6 mei 2003 16:42 schreef Sidekick het volgende:[..]
En your point being?
btw de SP stond ook eventjes op 22 zetels, net zoals de LPF dat stond.
quote:Wil de moderator zich dan ook aan de regels houden? Of mag ik nu ook grapjes maken over 'links'?
Op dinsdag 6 mei 2003 16:44 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Zijn allemaal van die rechtse werkloze beroepsdemonstranten.
quote:Ik zei alleen maar wat altijd door rechts geroepen wordt als er doordeweeks een demonstartie is, hoor.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:48 schreef sizzler het volgende:[..]
Wil de moderator zich dan ook aan de regels houden? Of mag ik nu ook grapjes maken over 'links'?
quote:Luister dan eens goed naar Marijnissen. Die is veel populistischer dan alle andere partijen bij elkaar. Wat dacht je van in het 1-op1 debat met Herben net doen of alle asielzoekers in hun pyjama van bed worden gelicht en zonder medicijnen en afscheid op een vliegtuig terug naar huis worden gezet! En zo ken ik nog veel meer voorbeelden van beroepsdemagogen Marijnissen en Halsema.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:42 schreef Dandelion het volgende:[..]
Ik geloof ook dat die minder populistische prietpraat gebruiken.
Maargoed het gaat hier om Fortuyn....
quote:Niet dat je je hoop er op moet vestigen, maar wél dat je nog de kans krijgt om bij een eventuele volgende verkiezing óók op die man te stemmen, of juist niet. In ieder geval moet die mogelijkheid er zijn en ook die is ontnomen op 6 mei.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:38 schreef Verbal het volgende:
Dat ben ik deels met je eens. Dat hen vorig jaar de lijsttrekker op brute wijze is ontnomen klopt uiteraard van geen kanten.
Dat 'alle daaropvolgende verkiezingen' is echter nogal dramatisch gesteld... als je je hoop voor de rest van je leven moet vestigen op één man, is het denk ik niet best met je gesteld.
Als hij door een auto-ongeluk om het leven zou zijn gekomen, dan was dat erg tragisch geweest, maar niet meer dan dat. Maar in dit geval is hij vermoord om wat hij te zeggen had en dat druist wel zó enorm tegen de wetten van de democratie in...
quote:Juist, en dat links vs rechts geneuzel moet maar eens afgelopen zijn. Vind je niet?
Op dinsdag 6 mei 2003 16:49 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Ik zei alleen maar wat altijd door rechts geroepen wordt als er doordeweeks een demonstartie is, hoor.
quote:Ah toe, mag ik ook eens een schot voor open doel doen, zeg?
Op dinsdag 6 mei 2003 16:54 schreef sizzler het volgende:[..]
Juist, en dat links vs rechts geneuzel moet maar eens afgelopen zijn. Vind je niet?
quote:Of je zou kunnen proberen je als de grotere persoon te gedragen.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:49 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Ik zei alleen maar wat altijd door rechts geroepen wordt als er doordeweeks een demonstartie is, hoor.
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:54 schreef sizzler het volgende:[..]
Juist, en dat links vs rechts geneuzel moet maar eens afgelopen zijn. Vind je niet?
quote:Vind je het goed als ik dan maar niet meer inhoudelijk reageer op deze post?
Op dinsdag 6 mei 2003 16:52 schreef sizzler het volgende:[..]
Luister dan eens goed naar Marijnissen. Die is veel populistischer dan alle andere partijen bij elkaar. Wat dacht je van in het 1-op1 debat met Herben net doen of alle asielzoekers in hun pyjama van bed worden gelicht en zonder medicijnen en afscheid op een vliegtuig terug naar huis worden gezet! En zo ken ik nog veel meer voorbeelden van beroepsdemagogen Marijnissen en Halsema.
Maargoed het gaat hier om Fortuyn....
[Dit bericht is gewijzigd door Dandelion op 06-05-2003 17:00]
quote:Tsja, dan nog is het erg overdreven om te zeggen dat het invloed heeft op alle komende verkiezingen, Fortuyn was toch een keer gestopt hoor.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:54 schreef Ernst het volgende:
Niet dat je je hoop er op moet vestigen, maar wél dat je nog de kans krijgt om bij een eventuele volgende verkiezing óók op die man te stemmen, of juist niet. In ieder geval moet die mogelijkheid er zijn en ook die is ontnomen op 6 mei.
quote:Ja, maar dan was het tenminste zíjn keuze geweest. Nu meende dus iemand anders even voor hem te moeten beslissen wanneer aan zijn politieke carrière een einde kwam.
Op dinsdag 6 mei 2003 17:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Tsja, dan nog is het erg overdreven om te zeggen dat het invloed heeft op alle komende verkiezingen, Fortuyn was toch een keer gestopt hoor.
Iemand die zegt "sorry, ik kan jullie niet meer vertegenwoordigen...," dat is zuivere democratie. Iemand neerknallen is dat niet.
quote:Nee, want dan had je nog niet op Pim Fortuyn kunnen stemmen. Kijk naar de migratie van de stemmers op het moment dat hij van LN naar zijn eigen lijst ging. De mensen stemden voornamelijk op hém en dát is dus nu niet meer mogelijk. Nooit meer.
Als hij nou de moeite had genomen goede mensen in zijn partij te verzamelen had je voor de komende verkiezingen ook iets gehad om op te stemmen.
quote:Uh....POL!, ik zei POL!
Op dinsdag 6 mei 2003 16:47 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
OOG? Minder dinsdagmiddagborrels nemen, Tijger
quote:Zo kan je iedereen die in de media iets suggereert wel een demagoog noemen.
Op dinsdag 6 mei 2003 16:52 schreef sizzler het volgende:[..]
Luister dan eens goed naar Marijnissen. Die is veel populistischer dan alle andere partijen bij elkaar. Wat dacht je van in het 1-op1 debat met Herben net doen of alle asielzoekers in hun pyjama van bed worden gelicht en zonder medicijnen en afscheid op een vliegtuig terug naar huis worden gezet! En zo ken ik nog veel meer voorbeelden van beroepsdemagogen Marijnissen en Halsema.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |