abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 april 2002 @ 21:31:04 #151
8116 Marlo
Vage Giraffe
pi_3701315
* Marlo komt aanlopen bij het bootje van Num en klopt aan. Vanachter het deurtje verschint Num.

Mag ik even binnen komen, ik wil die ring wel eens zien.

* Num knikt en Marlo gaat nar binnen

mag ik m eens zien, ik zag je opreopje

Stiekems een vrolijk klein beestje!
  woensdag 3 april 2002 @ 12:28:18 #152
909 Num
Núm dus!
pi_3707882
Ring? Ring? o ja de ring!

Nou vooruit dan maar ik moet hem nog ergens hebben liggen.
* Num zoekt wat in zijn broekzak en haalt er een sleuteltje uit. Daarna wordt het door Rebel girl geschilderde schilderij aan de kant gezet en verschint er een kluisje. De sleutel gaat erin en wordt omgedraaid vervolgens nog een code getypt en het kluisje gaat open. Een doosje komt eruit en het deurtje gaat er weer in.

Zie marlo, hier zit het in. Waarom ben je eigenlijk geintereseerd?

woensdag 3 april 2002 @ 19:30:48 #153
8116 Marlo
Vage Giraffe
pi_3712974
Nu dat is een lang lang verhaal, maar kortgezegd: Ik denk dat hij best eens van Dagobert zou kunnen zijn.

Daarom ben ik hier heen gekomen.

Stiekems een vrolijk klein beestje!
  donderdag 4 april 2002 @ 12:25:56 #154
909 Num
Núm dus!
pi_3720090
Das niet eens zo'n lang verhaal eigenlijk.

Waar is dagobert nu? Dan kunnen we wel even langs gaan om te kijken of de ring van hem is.

pi_5771227
Krijg nou wat, ik heb ook nog ergens een ring liggen hier, nou ja komt later wel.

* Na een paar zuipende, kotsende en stinkende dagen arriveert Num eindelijk weer eens bij zijn Boot. Alles ziet er op het eerste oog nog goed uit. Dat scheelt, Num heeft nu even geen zin in onderhoud.

Binnen gooit hij het pak waar hij al dagen in loopt en slaapt uit en stapt onder de douche, net zolang totdat het water op is

't is ook wat leven op zo'n eiland.

* Num kijkt onder het nakijken van de post nieuwe kleren aan.

Nadat er toch nog enkele kleine dingetjes zijn gerepareerd, de watertank weer is volgelopen en de vuilwatertank leeg gooit Num de trossen los om eens een eindje om 't eiland te zeilen.

zondag 15 september 2002 @ 16:06:04 #156
909 Num
Núm dus!
pi_5812498
quote:
Scheeps Logboek
Drie dagen heeft het gekost om het eiland te ronden.
De boot is terug aan de kade. Enkele bijzonderheden van de tocht:

Tijdens de tocht zijn er een aantal interessante meteorologische, nautische en wellicht seismologische activiteiten in de territoriale wateren geweest.
Vanuit de vlakke zee kwamen ineens golfen met schuimkoppen (die normaal gesproken bij windkracht 7 te zien zijn) aanzetten.

Locatie: anderhalve mijl ten zuiden van het 'zuidstrand' ter hoogte van het 'Hotel'.

Mogelijke oorzaak een onderzeese aardverschuiving. Eventueel met seismologische apparatuur naar kijken. Al zal dat op korte termijn wel niet kunnen.

Opmerking: de navigatie apparatuur op de mast lijkt beschadigt, even naar kijken.

Quote uit het logboek van 15 september
  dinsdag 12 november 2002 @ 09:54:36 #157
909 Num
Núm dus!
pi_6753250
quote:
Scheepsloboek 12 september
Gisteren zijn de kinderen van het eiland langsgeweest om mijn snoepvoorraad op te vreten. Maakt niet uit want ik houd er toch niet van en anders ging het toch maar over datum.

Vandaag heb ik nieuw proviand ingeslagen en zet koers richtin het Zuid Zuidwesten. Ben ik nog niet eerder geweest wat eigenlijk gek is aangezien ik al een tijdje op 't eiland verblijf.

Alles is klaar. De schade van de vorige storm is hersteld. En ik moet het een maand alleen uit kunnen houden.

* Num vaart op de ronkende dieselmoter de veilige haven uit en kiest het ruime sop
  dinsdag 12 november 2002 @ 21:41:57 #158
909 Num
Núm dus!
pi_6767300
*dobber dobber*

Dat is ongeveer de samenvatting van vandaag.
Hier is toch niets aan! Deze boot kan met goed weer 30 knopen halen!

De enige beweging die er nog in zit is die van de stroming...
Maar ja, om nu de moter aan te zetten, nee dat is zonde.
Bovendien heb ik geen reisdoel. Mijn doel is de wind achterna. En zonder wind... nou ja dan blijf ik wel hier ronddobberen.

* Een meeuw probeert op de vrijwel niet bestaande luchtstromingen te vliegen maar geeft het op en land op de boegspriet van de boot om uit te rusten.

Misschien moet ik dat ook maar doen.

* Num pakt een kussentje en gaat op het dek liggen genieten.

dinsdag 12 november 2002 @ 21:47:23 #159
909 Num
Núm dus!
pi_6767417
En meeuw, nog iets beleefd vandaag?

* Num zit een paar meter van de meeuw af. Deze kijkt wat verdwaasd om zich heen krijst even maar lijkt verder niet van plan om een zinnig antwoord te geven op de net gestelde vraag.

Rot vogel.

pi_6767599
* Hij spaart zich de adem. Het is windstil. De vlag van de zeilboot en het zeil zelf hangen erbij als natte waslappen.
De lucht vlak boven zee bibbbert van de waterdamp. Er is geen zuchtje wind om de atmosfeer te beroeren.
De meeuw kijkt naar Num alsof het zijn schuld is en hij er wat aan kan doen. De vogel begrijpt niet wat er aan de hand is. Hij heeft het benauwd.
  dinsdag 12 november 2002 @ 22:08:06 #161
909 Num
Núm dus!
pi_6767916
Stomme vogel, wie vliegt er nou helemaal alleen naar dit stuk zee.
Maar ja. Wat maakt het mij ook uit wat die meeuw hier doet.

* Num gaat even naar beneden om wat te eten en drinken te halen. Als hij weer boven komt zit de meeuw nog steeds op zijn plaats. Hij strooit wat brood op het voordek en gaat dan weer even verderop zitten. Ondertussen controleert hij hoever de positie is verandert.

-niet-

Vaag beest eigenlijk wel. Alles gebouwd om te vliegen en om visjes uit de zee te pikken. Of brood van het dek natuurlijk. En dan ook nog kunnen drijven op het water. Zou dat beest nu door hebben dat dit een boot is of zou hij denken dat het een stuk land is? Of zou het een zij zijn?

* Num zet de fles aan zijn mond en neemt een slok. Lekker die ranja van Pluis. De meeuw en Num kijken elkaar een beetje aan. Voor de rest is er alleen maar de zee en de boot te zien.

pi_6768781
* De meeuw opent haar snavel. Zij ziet en hoort Num drinken. Ze heeft ook dorst.
Ze is moe. Zonder wind kan ze geen gebruik maken van luchtstroming of termiek. Dit schip kwam haar goed uit. Ze weet dat schepen stukjes land zijn die uiteindelijk altijd weer ergens aanspoelen.
Op dit stukje land zit ook iemand die wel op een heel intensieve manier bezig is inplaats van af te wachten. Hij loopt maar heen en weer over het houtblok, kruipt er in weg en haalt vanalles tevoorschijn...De meeuw weet niet wat het betekent.
Ze weet ook niet dat ze kleiner is dan Num. Toen ze aan kwam vliegen was hij veel kleiner dan zij en er staat nu geen meeuw naast hem om de maat der dingen mee aan te geven.
  woensdag 13 november 2002 @ 22:05:04 #163
909 Num
Núm dus!
pi_6788163
Het vlagje van fokeiland hangt nog steeds stil. Aan de horizon lijken er wel wat wolken te hangen maar ook daar zit geen schot in. De meteo verbinding ligt plat. Net als de wind en de zee dus.

* Num schrikt wakker en kijkt om zich heen. Op het achterdek zit de meeuw. Het brood op het voordek is nog amper aangeraakt lijkt het. De boot is door de stroming, die al zovelen op het eiland heeft doen aanspoelen, iets in Noordelijke richting gedreven.

Zal ik de moter starten?
Nee, waar moet ik heen...

* Num gaat de kombuis in en begint met het bakken van een eitje. Terwijl het eitje lekker tussen wat stukjes ui aan het bakken is brengt Num een schaalte met zoetwater op het dek.

Ach, zolang dat beest hier is kan ik het net zo goed verzorgen..

* Ondertussen verspreid de heerlijke geur van ei met ui zich langzaam door het schip. Num pakt een broodje en stopt het ei ertussen.

Mmmm, hier kan geen movie menu tegenop.
Moet jij ook wat eten meeuw?

Vis! Natuurlijk... eeh maar dat kan je toch zelf ook wel vangen meeuw?
Nou ja ik heb zelf ook wel zin in wat.

* Num opent een luik en haalt er een hengel uit. Na enkele minuten prutsen hangt deze in het water. De meeuw kijkt de andere kant op en lijkt zich nergens iets van aan te trekken. En toch, gister zat hij op de boegspriet. Maar niet te veel over nadenken. Num staart een tijdje naar de dobber die stil op het platte water ligt.

En nu heb ik er toch wel genoeg van hoor.
Meeuw!
Wat zit je nou weer dom te kijken!

* Num loopt op de meeuw af die zenuwachtig heen en weer op de reling begint te wiebelen. Net als Num tè dicht bij dreigt te komen blaast er een windvlaag door zijn haren. De vlag bovenin begint te bewegen, rimpels ontstaan op de zee. Die langzaam kleine golfjes worden.

Werk aan de winkel!

* Num haalt snel de hengel binnen en trekt aan een aantal touwen. Het zeil komt bol te staan wat snel weer strak wordt getrokken door een touw om zo maximale snelheid te krijgen. Langzaam komt de boot in beweging. De fok wordt gehesen. En de boot vaart rustig verder.

hèhè, eindelijk een beetje wind!
Meeuw! Hier wachtte ik nou de hele tijd op!

quote:
Logboek:
Reis na enkele windstille dagen vervolgt in Noordelijke richting. Positie vanaf het eiland nu West ZuidWest
pi_6789155
* De meeuw vindt het al lang best op de boot. Voor ze hier aankwam was ze de uitputting nabij. De rust doet haar goed. Zij is hier van alles voorzien en vindt het fantastisch niet te hoeven vliegen.
Een klein beetje vindt ze niet erg en fladdert even op naar Nums schouder. Ze pikt een sliertje ui uit zijn haar en zeilt naar de boeg.

Met haar kopje kijkt ze richting noorden terwijl de wind haar veren strijkt. Afentoe blikt het diertje om naar Num en kijkt hem met een helder oog vanuit haar schuine kopje aan.

Na een poosje is ze moe van de wind en hipst van de boeg af. Op haar zwemvliesvoeten trippelt ze over dek naar achteren. In de luwte van Num vervolgt ze de reis.

maandag 18 november 2002 @ 19:21:40 #165
909 Num
Núm dus!
pi_6871616
* Num aait even over de veren van de meeuw. De meeuw kijkt met zijn pikzwarte ogen terug.
quote:
Logboek
Huidige positie vanaf eiland: West Noordwest. Wind iets afgenomen, iets naar Zuidwesten gedraaid, lekker tempo zo. Meeuw nog steeds aan boord. Heeft het blijkbaar naar zijn of haar zin. En ik vind het eigenlijk ook wel leuk.
* Voordat de wind stil viel een dikke week geleden had Num al een flink eind afgelegd. En het eiland is dan ook ver achter de horizon.

Meeuw ik ga even de mast in let jij even op het roer?

* Num zet het roer vast en begint zijn weg naar de top. Bovenin wiebelt de boot raar heen en weer. De apparatuur wordt even gecontroleerd en dan geniet Num uitgebreid van het uitzicht. Het begint al wat te schemeren. In de verte is om de zoveel seconden een vaag licht te zien/

Het begint toch wel wat saai te worden de hele tijd richting het noorden varen. Maar ja ik heb mijzelf beloofd om de wind achterna te gaan.
HOI MEEUW

* De meeuw waggelt ver beneden Num wat heen en weer.

[Dit bericht is gewijzigd door Num op 18-11-2002 19:27]

pi_7019430
* De meeuw ziet Num nu in zijn ware proporties. Nu hij helemaal bovenin de mast zit lijkt hij even groot of maar een tikje groter dan zij. Dat dit door de afstand komt snapt de vogel niet. Ze kijkt toe hoe hij druk beweegt met zijn armen. Hij is een hele mooie vogel. Ze is erg blij dat hij zulke prachtige gebaren voor haar maakt. Om te laten zien dat het imponeren haar wel bevalt dribbelt ze driftig heen en weer.

Kijk eens wat een pront verenpak ik heb en hoe goed ik ben, * gebaart ze in haar vogeltaal electrick-boegiënd met haar kopje.

Hoi Meeuw! * roept Num.

Dit is beslist een lokroep denkt ze en de vogel geeft een schreeuw terug:

kieee kieuw kiew kieuw kieuw. Kieee kieuw kieuw kieuw kieee. Kieuw kiew kieuw kieuw kieee...

* Wat zoveel betekent als:
"Hallo mooie zeevogelman, ik zie je. Zie je mij ook? Kom dan s gauw hier!"

pi_7299106
Mooi er komt weer wat leven in het diertje. Sinds de landing heeft het niets anders gedaan dan wat heen en weer waggelen.

* Num laat zich aan een touw naar beneden zakken

Zullen we maar weer eens eten?

* De meeuw krijst wat

ehm ja dus

* Num gaat naar beneden en trekt een blik met vis open.

Jaaa dat vind je wel lekker hè!

Één voor één glijden de stukjes vis door de strot van de meeuw

pi_7599402
* De meeuw heeft genoeg gegeten en veegt haar snavel schoon aan dek. Met haar zwemvliesvoet krabt ze langs haar kop. Dan schikt ze uiterst secuur met haar snavel al haar veren van schacht tot punt. Ze strekt haar vleugels en knabbelt onder haar oksels. Ze schud en strijkt net zo lang tot ze zich mooi opgedoft voelt.
Dan kijkt ze om zich heen. Behalve Num is er geen levende ziel te zien. Of je moet de uitgestrekte zee die rondom tot de horizon doorloopt als levend wezen willen aanmerken.
De meeuw speurt rond. Ze houdt haar kopje schuin alsof ze iets hoort. Beurtelings met het ene dan met het andere oog blikt ze naar de lucht. Er is geen vogel te zien. Toch raakt ze onrustig alsof daar iets is.

kiewieuwwww!

* Roept ze en springt op. Met een paar ferme slagen vliegt ze al boven het zeilschip.

Num buigt zijn hand over zijn ogen en tuurt de meeuw na tot hij een stipje is. Het is hem een raadsel waar het dier ineens zo nodig heen moest. Iets wat hij niet kan waarnemen heeft de vogel blijkbaar geroepen.

maandag 31 maart 2003 @ 20:53:10 #169
909 Num
Núm dus!
pi_9492877
* Na maanden op zee te hebben doorgebracht is de proviand bijna op. Het drinkwater smaakt niet meer. De altijd bewegende zee is eentonig geworden en alle gebeurtenissen zijn routine.

Tijd om weer eens naar huis te gaan.
Zou het hier verandert zijn?
Ach er verandert nooit iets. Er komen mensen bij, er gaan mensen weg, er zijn meningsverschillen wat invasies wat gedoe, wat gezuip, wat geneuk, wat gegok, niets bijzonders.

* In de verte komt de top van de berg in zicht en weldra moet de vaart van de boot worden gemindert om niet tegen de kade aan te knallen. Het plaatsje aan de lange pier is gelukkig nog vrij.

De inmiddels van een ruige baard en een donkerbruine huid voorziene Num zet na maanden wederom voet op de vaderlandse bodem. Hij wankelt even doordat de deining ineens is opgehouden en verkent dan opnieuw het eiland...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')