quote:Zodat niemand het mist omdat het op een andere pagina stond of zo...
Op woensdag 11 september 2002 22:58 schreef Khalein het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGHHHHHHHH!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
Ik werk niet met bordjes, het is bijna 23.00 uur en dus lang geen ontbijttijd meer en ik word een beetje mesjogge van iedereen die hier de laatste tijd zelf de gang van zaken denkt te kunnen bepalen. Misschien dat ik de boel maar sluit als het zo doorgaat...
* Lord Dreamer gaat de deur uit en gaat eens verder kijken of er nog ergens iets te halen valt.
Nou ja, dat komt dan morgen wel weer, ik red me wel even met een perenijsje van Gerdo
quote:Goedenmorgen, pluisje... Laat ik vandaag in een beter humeur zijn en voor jou alvast een eitje hebben gemaakt
Op woensdag 11 september 2002 23:19 schreef pluisje het volgende:
* pluisje huppelt over het eiland en heeft eigenlijk, na al die dagen honger, wel een beetje trek in een flubbereitje
Lord Dreamer: excuus voor mijn uitval van gisteravond. Ik was het echt ff zat dat een paar mensen mijn Ontbijterie een beetje probeerden te sturen. Als ik nou ontvoerd werd, okay... Maar de kleine dagelijkse dingen bepaal ik liever zelf...
Kan ik het goedmaken met een stevig ontbijt?
Goedemorgen Khalein, ik heb al dagen niets gegeten kun je voor mij een uitgebreid ontbijt verzorgen?
Ik dacht iets van warme Belgische wafels met kersen en mascarponeroom, 3 Italiaanse bollen ééntje met veldsla, Gormas, chorizo en kappertjes, ééntje met uitgebakken bacon, uien en cheddarkaas en
doe maar één Khalein speciaal, graag daarbij nog 6 gekookte eieren van 4 1/2 minuut, 2 ham-kaas
croissantjes, drie brownies, 1 banaan, een halve liter bier en heb je misschien ook krentebollen?
Alex gaat vast zitten en pakt een lokaal krantje erbij, eens kijken wat er zoal op het eiland is gebeurd...
Ben je inmiddels al een beetje bij wat betreft de gebeurtenissen op het eiland? Het is nogal een dolle boel geweest hier en er hangt nog steeds 'iets' in de lucht als je 't mij vraagt...
'k zou alleen niet weten wat....
Na alles in de vaatwasser te hebben gestopt, de boel te hebben gestofzogen en de rest te hebben schoongemaakt, is het tijd om te relaxen...
Khalein besluit om eerst maar eens bij pluisje langs te gaan voor een groot glas ranja.
voor noodgevallen ziet u aan uw rechterhand de BrekkieBox Dispenser staan. Verschillende soorten ontbijt tegen een erg gunstige prijs en altijd vers Mocht u zich vervelen, vergeet dan niet de Fok! Videomaat... Pasjes zijn bij Khalein aanvraagbaar...
Hee Alex, heb je die saaie drugsverslaafden in 't bos maar verlaten. Ja dat schiet ook niet op hè.
* Num verlaat de onbijterie richting zijn boot
Wat zijn mieren toch ongelooflijk sterk, slim en strak georganiseerd.
Boehahahahaha
Na een uurtje of twee is alles opgeborgen in de juiste (koel)kasten en is het tijd om naar huis te gaan. Net voordat Khalein zijn laatste stap in de keuken zet, hoort hij een geluidje. Een vaag hoorbaar... Tikken? Hij vindt het maar vaag, vooral om dat het als kleine stapjes klinkt, maar wat zou dat moeten zijn?
Hij besluit zijn gehoor te volgen, maar zodra hij zich omkeert en de keuken weer betreedt, houden de stapjes op...
Hmmmm, is het echt zo'n lange dag geweest? Begin ik dingen te horen? Damn, het is echt tijd om m'n nest op te zoeken zeg...
* Hij verlaat de keuken, maar hoort dan weer de stapjes. Nu wil hij het zeker weten! Ditmaal blijft het licht uit, en gaat het op gehoor alleen. Eerst vanuit stand de plaats van herkomst bepalen, daarna pas stappen zetten.
Het geluid lijkt van achter de sapjeskoelkast te komen... Wat zou daar nou achter kunnen zitten? Zoveel ruimte is daar echt niet...
* De stapjes blijven duidelijk hoorbaar en komen zowaar op Khalein af! Hij heeft geduld en wacht tot het laatste moment om het licht aan te doen...
AAAAAAAAHHHAAAAAAAAAAAH!!! Betr... Mieren? MIEREN???? Hier ook al??? AAAARGH!!!
* Terwijl Khalein een partij staat te brullen, zetten de mieren het op een rennen en verdwijnen snel achter de vleeswarenkoelkast.
Damn! Dat ding is veel te zwaar, ik kom zo nooit bij die kleine etters....
Dit vraagt om een andere aanpak... Gni, gni gni...
Na dit alles tot pulp te hebben gekookt en er extra water aan te hebben toegevoegd, is de ranja bijna klaar. Even in de snelvriezer (niet te lang, het moet vloeibaar blijven...) en hoppa
Na een paar minuutjes is de ranja op een temperatuur die het aroma nog prima in staat stelt zich te verspreiden. Khalein laat dit proces even duren en hoort ondertussen ongeduldig getrappel achter de koelkasten vandaan. Vervolgens plaast hij het in een grote jerrycan en zet hij het in het midden van de keuken neer.
Er is geen mier in de Ontbijterie die weerstand kan bieden en stuk voor stuk begeven ze zich richting de ranja. Tsja... Eenmaal daar blijkt zo'n jerrycan toch wel erg groot en zwaar te zijn voor één mier en eigenlijk ook wel voor 10 mieren. Met z'n allen steken ze de handjes d'r onder en langzaam maar zeker komt de jerrycan los van de grond en begint richting de deur te bewegen. Op dat moment springt Khalein (die zich een inmiddels een plekkie op het aanrecht had verworven) bovenop de jerrycan waardoor hij alle mieren plet...
HAhahahahhahhahhaahhahahahahhahahhaaa!!!!!! GOTCHA, YA BASTARDS!!!
* Inderdaad , er is geen mier die deze plotselinge gewichtstoename heeft overleefd. Maar Khalein weet dat dit slechts een kleine groep was. Hij plaatst waar mogelijk extra strips zodat de mieren er in elk geval niet meer in kunnen komen.
Nu wordt het tijd om de rest uit te roeien, maar dat gaat niet met ranja alleen lukken....
Zooooo, dit zal BlaBlub sowieso wel kunnen waarderen...
* Ach ja... BlaBlub uit het Fok! de Tijd topic, dat had ik als Khaleins voice-over moeten weten...
Anyways... De volgende stap zou het ontbijt moeten zijn, maar zou dat niet koud worden als het een paar uurtjes moet wachten op de klant in kwestie?
En dan nu de volgende stap... Es ff kijken wat ik zoal ga maken...
* Na enige tijd te hebben nagedacht over de mogelijkheden, besluit Khalein om iets volkomen nieuws te maken...
Hmmm, een beetje ei, een beetje groenten, wat brood, wat beleg, wat fruit, wat kaas.... Nog een beetje van dit, nog een beetje van dat.... Jah, dit komt wel goed denk ik...
* Tevreden verlaat Khalein de ontbijterie. Voor BlaBlub laat hij een briefje op de deur achter...
Goedenmorgen. BlaBlub...
Naast je staat inmiddels een gladdjakker met een Italiaans uiterlijk. Dit is Antonio en hij heeft mij bezworen dat hij niets gaat zeggen vanmorgen.
mocht 'ie wel wat zeggen, begin dan maar in het Engels over z'n werkvergunning....
Antonio zal heel snel wat dingen klaarmaken/zetten die ik eerder deze ochtend voor jou heb klaargemaakt. Er komt iets uit de oven en iets uit de koelkast. Brood en beleg e.d. zal hij ook voor je pakken, je vraagt 'm maar wat je wilt hebben.
De ovenschotel is iets speciaals! Een 'light' ontbijtschotel uit de oven. Er zit van alles in, waaronder ei, tomaat, scharrelham en roquefort en het is de perfecte bodem voor een lange zaterdag. Probeer eens een beetje op een panini dell'arte!
Uit de koelkast komt alle zuivel die je vandaag nodig zult hebben.... In één bak! Ik heb een supercombi gemaakt met extra veel vruchten erdoor (zonder pitjes en extra dun versnipperd) en een snufje Australische rietsuiker...
Enjoy, en tot straks! Antonio zorgt er wel voor dat alles opgeruimd wordt!
Greetz,
Khalein
Ze smikkelt haar eten lekker op en drinkt haar drinken, maar dan kijkt ze op de klok en ziet ze dat het de hoogste tijd is om naar haar werk te gaan! Ze schrijft nog snel een briefje:
Lieve Khalein,
hartelijke bedankt voor deze toppie service!!!
Dikke BlaBlub
[Dit bericht is gewijzigd door Sitethief op 14-09-2002 09:42]
En ik maar denken dat er genoeg hint in de naam 'Ontbijterie' zat...
* In de zaak treft hij een nieuw gezicht. Deze wel erg relaxt ogende persoon stelt zich voor als Vargas...
Een goedendag! Ik ben Khalein, uitbater van dit geheel... Wat voor ontbijt kan ik u een lol mee doen?
* Terwijl hij wacht op een antwoord, ziet hij Sitethief in de hoek zitten. Net als Vargas erg rustig, maar niet bepaald vrolijk ogend...
* Voordat hij de keuken weer induikt, loopt Khalein nog even bij de tafel van Sitethief langs...
Alles okay?
Voor je het weet, heb je een rechtszaak aan je broek...
* Hij geeft Sitethief een paar tikkies op de wangen, maar er komt weinig respons. Khalein sommeert Antonio om het bezorgen van de ontbijtjes even op zich te nemen terwijl hij z'n Fok!orola V70 pakt om een dokter te bellen...
"Hallo... Ja, er is net iemand flauwgevallen... Nee het komt niet door een voedselvergiftiging Niet van eten uit de Ontbijterie iig... Jah, de Ontbijterie ja... U komt er ook wel eens? Tsja, ik had uw stem niet herkend... Uw favoriet is de Praagse omelet? Da's fijn, maarreh... Ja... Nee, ik bezorg niet aan huis... Zeg, wat de flauwgevallene betreft...... Ja, neemt u gerust uw vakantiefoto's mee de volgende keer dat u hier bent. Ik kan niet wachten om te zien hoe uw kleinkinderen eruitzien... Zeg: stuurt u nou nog eens een dokter???????
* Khalein gromt iets over dat een keuzemenu sneller was geweest... Ondertussen ligt Sitethief nog steeds KO en vraagt iemand of er ook broodmaaltijden worden geserveerd.
Uiteraard! Als u het wilt voor ontbijt, dan maken wij het klaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |