Eenmaal in zee doet hij zo'n beetje alles uit om maar van die rottige mieren af te komen...
ach ja 't is heet op 't eiland. Als je niet aan de ranja zit dan zal dit wel één van de weinige manieren zijn om afkoeling te krijgen.
O het is dat figuur van de onbijterie
* Num vaart vanaf een afstandje langs Khalein en wuift even
Sint Lurky, die altijd een oogje op Num houdt en zeker als hij weer eens stoer aan het spelevaren is, ziet de miertjes spartellen.
Ze maakt een flinke vloedgolf. Num's boot stijgert op en neer maar weet zich op de rede te houden. De lichte miertjes komen wel aan lager wal.
Ze spoelen op de vloedlijn van Fokbaai. Meteen is de zee weer kalm. De vloedlijn van het fokstrand is op het drukste gedeelte bij fokstad afgezet met een oranje schuimende kleverige smurrie. Hier wordt al zo veel jaren ranja gebruikt, plus alle ranja die in de loop der tijden via riolen en overboord geslagen ladingen in zee is geloost, dat de ranja vervuiling duidelijk zichtbaar is.
De mieren vallen aan op deze ziltzoete variant van hun favoriete lekkernij. Na zichzelf te goed te hebben gedaan gaan ze op zoek naar soortgenootjes om de blijde tijding door te geven: er spoelt permanent ranja aan op het Fokstrand en de vindplaats is daar waar het samenklontert in de baai.
Lurky gelooft het allemaal verder wel, de mieren zijn goed geoganiseerd van zichzelf. en zij laat nog eens wat golfjes kabbelen om de boeg van Num.
Heel gek, terwijl ik zo naar Num kijk, moet ik ineens aan Craziest denken. We hebben hier ergens nog een gezamelijk zeemansgraf als ik het mij goed herinner...
Bah, ik wil er helemaal niet aan denken! Ik was net zo lekker aan het genieten van de natuur van een gespierde zeegebronste zeilbootkapitein.
Bwoehahahahaha.
Hij duikt achter de aarden wal z'n schuilhutje in en houdt zich stevig vast.. Net was de lucht nog zo mooi en nu nu stormt , waait en hoost het.... Af en toe is hij bang dat heel z'n hutje met alles wegwaait..
Hij mist Liselotte, zij bracht vrolijkheid in het bestaan van Kronar. Zij maakte de dagen leuker.. Waar zou ze zijn denkt hij ....
Het is hier een no fly zone. ! ..
* In vroegere tijden zou zoiets ook niet kunnen gebeuren. maar in de tegenwoordige tijd kan zoiets blijkbaar.
Kronar gaat weer verder met wachtlopen
[Dit bericht is gewijzigd door Pretorian_Guards op 12-02-2003 17:18]
Hey, jij laat er ook geen gras over groe..zullen we niet eerst eve
weet je wel dat j
.........
Hij denk aan vroeger, aan lisselotte en aan z'n kasteel heer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |