abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7914110
quote:
'Onderzoeker moord Fortuyn huisvriend van Kok'

Van den Haak, de voorzitter van de commissie die de moord op Fortuyn moest onderzoeken, is een huisvriend van Wim Kok. Dat zegt Peter Siebelt, die linkse actiegroepen onderzoekt, deze week in KN. [...]
Bron.

Van www.regering.nl:
quote:
De onafhankelijke commissie Van den Haak is door de regering ingesteld om de feiten te onderzoeken rond de veiligheid van Pim Fortuyn voorafgaand aan de aanslag op 6 mei.
Ja ja, onafhankelijke commissie....

En wat was er ook weer met dat andere lid van die 'onafhankelijk' commissie, R.J. Hoekstra?

quote:
"Rein Jan Hoekstra was immers de man die ten tijde van de Bijlmerramp secretaris-generaal was op het ministerie van Algemene Zaken en in die functie ook coördinator van alle Nederlandse veiligheids- en geheime diensten. Als er dus iemand was die boter op zijn hoofd had als het mogelijke geheime wapen - en andere transporten via Schiphol naar Israël betrof, dan was het Rein-Jan Hoekstra. Maar voor de regering was hij natuurlijk een uitgelezen man om zo'n onderzoekscommissie voor te zitten (Bron: "Doemvlucht (de verzwegen geheimen van de Bijlmerramp)" van Pierre Heijboer, zie ook hier).
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn stellingen:

Als dit bericht klopt, dan
- is dat rapport van Van den Haak aantoonbaar geen onafhankelijk rapport.
- moet dat onderzoek over worden gedaan. En wel dit keer door mensen die geen banden hebben met het onderwerp van onderzoek: leden van de Paarse regering en de veiligheidsdienst.
- is Wim Kok ontmaskerd als een brutale bedrieger.

(aangepast 15-1-03 18:50)

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 15-01-2003 18:53]

woensdag 15 januari 2003 @ 17:51:12 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_7914211
Ach mens, laat die man er een sociaal leven op na houden. Is dat verboden?
quote:
- is Wim Kok ontmaskerd als een brutale bedrieger.
pi_7914274
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 17:51 schreef Slarioux het volgende:
Ach mens, laat die man er een sociaal leven op na houden. Is dat verboden?
[..]

hoezo?

een vriend van Kok noem ik geen onafhankelijk onderzoeker

pi_7914304
Die Fortuynnerds blijven spoken zien.
  woensdag 15 januari 2003 @ 17:58:33 #5
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_7914319
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 17:56 schreef F_ortuyn het volgende:
Geen enkel persoon is een onafhankelijk onderzoeker.
pi_7914350
-edit- zinloze opmerking verwijderd.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 15-01-2003 20:26]

pi_7914409
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 17:57 schreef Nyrem het volgende:
En jij blijft maar zeiken over alles wat rechts is.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
  woensdag 15 januari 2003 @ 18:07:20 #8
20741 generalist
Watch me do it!
pi_7914481
Bij elk onderzoek zijn deze feiten welk naar boven te halen, omdat de politiek opgebouwd wordt uit vriendjes en vriendinnetjes van de vrinden en vrindinnen uit DH.

Voorbeeldje zijn de zgn. bommeldingen in de tunnels nu ong. anderhalf jaar geleden, bleek ook in scene gezet
Is niet eens een onderzoek voor geweest, omdat dat iederen wel uitkwam zoals het was.
Bij Fortuyn was er echter meer publieke betrokkenheid, dus gooi je er maar een (fake) onderzoekje tegenaan.

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
  † In Memoriam † woensdag 15 januari 2003 @ 18:09:43 #9
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_7914516
Belangenverstrengeling..

oftwel, lekker verdienen doordat je de juiste vrienden hebt die je de goedbetaalde opdrachten doorschuift is ook binnen de politiek heel normaal hoor.

woensdag 15 januari 2003 @ 18:15:44 #10
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_7914605
Waarschijnlijk heeft die Siebelt zelf ook legio aan rechste vrienden, wat je ook weer in verband kan brengen met deze beschuldiging.
Later word ik mijzelf in het groot.
  woensdag 15 januari 2003 @ 18:17:43 #11
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_7914635
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 17:56 schreef F_ortuyn het volgende:

[..]

hoezo?

Ach huilie... wie weet is z'n postbode wel rechts, zou het compenseren?
  woensdag 15 januari 2003 @ 18:18:07 #12
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7914641
De commissie Van Den Haak bestond toch uit meer leden dan 1?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7914646
Ligt die man in de bosjes voor het huis van Kok om bij te houden welke persoonlijke vrienden de voormalig MP allemaal heeft, ofzo? Nou ja, het was te verwachten dat veel Fortuynisten toch geen genoegen zouden nemen met de conclusies van welk rapport dan ook...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 15 januari 2003 @ 18:20:31 #14
11502 nipeng
The last ride is free
pi_7914673
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 17:59 schreef BassieV het volgende:
ALSOF Kok die kale homo dood wilde hebben, wat een onzin.
Dood is ie onverslaanbaar.
Levend was ie een karikatuur van zichzelf geworden.
pi_7914683
http://www.lpf-fryslan.nl/lpf_kolom.htm

Hoekstra is meermalen door de Tweede Kamer op de vingers getikt.

Ook het feit dat een van de grootste bestuurlijke sjoemelaars van Nederland, mr. R. J. Hoekstra, in de Commissie-Van der Haak zit, bewijst dat hier een schandelijke afdekoperatie wordt uitgevoerd. Hoekstra is namelijk meermalen door de Tweede Kamer op de vingers getikt, omdat hij archiefmateriaal over de Inlichtingendienst Buitenland en over vuile zaakjes van Lubbers en Kok bewust en volstrekt illegaal door de papiervernietiger heeft gehaald. Hoekstra werd ook door Kok van stal gehaald, om met een onderzoek à la Van Kemenade de parlementaire enquête Bijlmermeer te voorkomen. Tijdens deze enquête viel Hoekstra als een leugenaar door de mand.

woensdag 15 januari 2003 @ 18:22:02 #16
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_7914698
*X-files muziekje* the saga continues

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_7914717
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 18:21 schreef HeinsPim het volgende:
http://www.lpf-fryslan.nl/lpf_kolom.htm

Hoekstra is meermalen door de Tweede Kamer op de vingers getikt.

Ook het feit dat een van de grootste bestuurlijke sjoemelaars van Nederland, mr. R. J. Hoekstra, in de Commissie-Van der Haak zit, bewijst dat hier een schandelijke afdekoperatie wordt uitgevoerd. Hoekstra is namelijk meermalen door de Tweede Kamer op de vingers getikt, omdat hij archiefmateriaal over de Inlichtingendienst Buitenland en over vuile zaakjes van Lubbers en Kok bewust en volstrekt illegaal door de papiervernietiger heeft gehaald. Hoekstra werd ook door Kok van stal gehaald, om met een onderzoek à la Van Kemenade de parlementaire enquête Bijlmermeer te voorkomen. Tijdens deze enquête viel Hoekstra als een leugenaar door de mand.

Ah, eindelijk een onafhankelijke bron.
  woensdag 15 januari 2003 @ 18:23:17 #18
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_7914721
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 18:18 schreef Zander het volgende:
Ligt die man in de bosjes voor het huis van Kok om bij te houden welke persoonlijke vrienden de voormalig MP allemaal heeft, ofzo? Nou ja, het was te verwachten dat veel Fortuynisten toch geen genoegen zouden nemen met de conclusies van welk rapport dan ook...
Blijkbaar blijft men zoeken naar een zondebok, nu tot hun teleurstelling bleek dat de moord geen gevolg van een links complot uit Den Haag was. En dat de moordenaar ook al geen allochtoon betrof.

Nu ik even wat zit te lezen van meneer Siebelt, kan ik toch ook niet zeggen dat hij zo enorm onafhankelijk is. Hij heeft rechste vrienden zat. Tot nu toe zie ik ook alleen de Telegraaf gebruik maken van z'n diensten, wat ook niet echt pleit voor feitelijke betrouwbaarheid.

Later word ik mijzelf in het groot.
pi_7914766
ik heb alleen het verhaal dat pim fortuyn een genetische gemodificeerd ruimtewezen zou zijn dat in roswell is geland en ontsnapt nog niet gehoord. Misschien een leuk ideetje voor gerson, en dan kun je een 2e verhaallijn schrijven dat sadam en al quaida er achter zitten...

hoe nou eens op met die waanidee'en....

Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_7914930
Lees dit voor de grap eens allemaal: http://www.geocities.com/aaactions/kamakuraart.html
Het was Volkert niet eens, maar een 'second hitman', en Volkert was slechts een 'Patsy' (lees: teveel naar JFK gekeken...)

Was ook nog eens groot nieuws op alle PF-fora........

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_7915190
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 17:58 schreef Lithion het volgende:
Geen enkel persoon is een onafhankelijk onderzoeker.
onafhankelijke en objectieve bronnen bestaan niet. Onafhankelijke onderzoekers zouden wel moeten bestaan, wat leren ze anders op de universiteit.
Als het waar is, dan is dat wel een klein schandaal. En eigenlijk ook gewoon dom van de mensen die de commissie hebben samengesteld.
pi_7915258
Peter Siebelt staat niet bepaald bekend als een onafhankelijk en betrouwbaar onderzoeker. Hij heeft een rabiate afkeer van alles wat links is (in zijn ogen valt het CDA daar ook onder). De hetze tegen Wijnand Duyvendak (medeplichtig aan RARA, etc) was ook te herleiden tot 'onderzoek' van zijn hand.

Zoek voor de grap maar eens via Google op de naam 'Peter Siebelt'.

pi_7916112
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 18:56 schreef Kozzmic het volgende:Peter Siebelt staat niet bepaald bekend als een onafhankelijk en betrouwbaar onderzoeker
Dat hij links-activisme niet blieft lijkt me duidelijk uit wat ik tot nu toe van hem gelezen heb. Maar dat wil nog niet zeggen dat wat hij rapporteert niet waar is. Ik bedoel - niemand geeft die man nog een opdracht als hij deze 'high-profile' mededeling in moet trekken.

We zullen zien, Kozzmic. Ik neem aan dat journalisten van wat meer courante couranten dit toch wel even gaan checken. Of dat Kok en Van den Haak het Katholiek Nieuwsblad vragen dit te rectificeren.

Jouw reactie is trouwens het bewijs dat mensen gaan twijfelen aan onderzoeksresultaten als een onderzoeker niet onafhankelijk is. En daarmee onderstreep je het belang van de melding van Siebelt. :-)

woensdag 15 januari 2003 @ 19:53:13 #24
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_7916476
Geeuw. Te veel vrije tijd die knakker of zo? Wat een "onthulling"! Laten we vooral dat dure parlementaire onderzoek nog eens overdoen om een paar halve zolen ter wille te zijn
  woensdag 15 januari 2003 @ 20:01:41 #25
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_7916693
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 17:57 schreef Nyrem het volgende:
hehe idd, dat die sukkels nog niet door hebben dat die h*m# er niet voor hun was, maar het allemaal uit eigenbelang deed
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')