quote:Van www.regering.nl:
'Onderzoeker moord Fortuyn huisvriend van Kok'Van den Haak, de voorzitter van de commissie die de moord op Fortuyn moest onderzoeken, is een huisvriend van Wim Kok. Dat zegt Peter Siebelt, die linkse actiegroepen onderzoekt, deze week in KN. [...]
Bron.
quote:Ja ja, onafhankelijke commissie....
De onafhankelijke commissie Van den Haak is door de regering ingesteld om de feiten te onderzoeken rond de veiligheid van Pim Fortuyn voorafgaand aan de aanslag op 6 mei.
En wat was er ook weer met dat andere lid van die 'onafhankelijk' commissie, R.J. Hoekstra?
quote:---------------------------------------------------------------------------------------------------
"Rein Jan Hoekstra was immers de man die ten tijde van de Bijlmerramp secretaris-generaal was op het ministerie van Algemene Zaken en in die functie ook coördinator van alle Nederlandse veiligheids- en geheime diensten. Als er dus iemand was die boter op zijn hoofd had als het mogelijke geheime wapen - en andere transporten via Schiphol naar Israël betrof, dan was het Rein-Jan Hoekstra. Maar voor de regering was hij natuurlijk een uitgelezen man om zo'n onderzoekscommissie voor te zitten (Bron: "Doemvlucht (de verzwegen geheimen van de Bijlmerramp)" van Pierre Heijboer, zie ook hier).
Mijn stellingen:
Als dit bericht klopt, dan
- is dat rapport van Van den Haak aantoonbaar geen onafhankelijk rapport.
- moet dat onderzoek over worden gedaan. En wel dit keer door mensen die geen banden hebben met het onderwerp van onderzoek: leden van de Paarse regering en de veiligheidsdienst.
- is Wim Kok ontmaskerd als een brutale bedrieger.
(aangepast 15-1-03 18:50)
[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 15-01-2003 18:53]
quote:
- is Wim Kok ontmaskerd als een brutale bedrieger.
quote:hoezo?
Op woensdag 15 januari 2003 17:51 schreef Slarioux het volgende:
Ach mens, laat die man er een sociaal leven op na houden. Is dat verboden?
[..]
een vriend van Kok noem ik geen onafhankelijk onderzoeker
quote:Geen enkel persoon is een onafhankelijk onderzoeker.
Op woensdag 15 januari 2003 17:56 schreef F_ortuyn het volgende:
quote:En jij blijft maar zeiken over alles wat rechts is.
Op woensdag 15 januari 2003 17:57 schreef Nyrem het volgende:
Die Fortuynnerds blijven spoken zien.
Voorbeeldje zijn de zgn. bommeldingen in de tunnels nu ong. anderhalf jaar geleden, bleek ook in scene gezet
Is niet eens een onderzoek voor geweest, omdat dat iederen wel uitkwam zoals het was.
Bij Fortuyn was er echter meer publieke betrokkenheid, dus gooi je er maar een (fake) onderzoekje tegenaan.
oftwel, lekker verdienen doordat je de juiste vrienden hebt die je de goedbetaalde opdrachten doorschuift is ook binnen de politiek heel normaal hoor.
quote:Ach huilie... wie weet is z'n postbode wel rechts, zou het compenseren?
Op woensdag 15 januari 2003 17:56 schreef F_ortuyn het volgende:[..]
hoezo?
quote:Dood is ie onverslaanbaar.
Op woensdag 15 januari 2003 17:59 schreef BassieV het volgende:
ALSOF Kok die kale homo dood wilde hebben, wat een onzin.
Hoekstra is meermalen door de Tweede Kamer op de vingers getikt.
Ook het feit dat een van de grootste bestuurlijke sjoemelaars van Nederland, mr. R. J. Hoekstra, in de Commissie-Van der Haak zit, bewijst dat hier een schandelijke afdekoperatie wordt uitgevoerd. Hoekstra is namelijk meermalen door de Tweede Kamer op de vingers getikt, omdat hij archiefmateriaal over de Inlichtingendienst Buitenland en over vuile zaakjes van Lubbers en Kok bewust en volstrekt illegaal door de papiervernietiger heeft gehaald. Hoekstra werd ook door Kok van stal gehaald, om met een onderzoek à la Van Kemenade de parlementaire enquête Bijlmermeer te voorkomen. Tijdens deze enquête viel Hoekstra als een leugenaar door de mand.
quote:Ah, eindelijk een onafhankelijke bron.
Op woensdag 15 januari 2003 18:21 schreef HeinsPim het volgende:
http://www.lpf-fryslan.nl/lpf_kolom.htmHoekstra is meermalen door de Tweede Kamer op de vingers getikt.
Ook het feit dat een van de grootste bestuurlijke sjoemelaars van Nederland, mr. R. J. Hoekstra, in de Commissie-Van der Haak zit, bewijst dat hier een schandelijke afdekoperatie wordt uitgevoerd. Hoekstra is namelijk meermalen door de Tweede Kamer op de vingers getikt, omdat hij archiefmateriaal over de Inlichtingendienst Buitenland en over vuile zaakjes van Lubbers en Kok bewust en volstrekt illegaal door de papiervernietiger heeft gehaald. Hoekstra werd ook door Kok van stal gehaald, om met een onderzoek à la Van Kemenade de parlementaire enquête Bijlmermeer te voorkomen. Tijdens deze enquête viel Hoekstra als een leugenaar door de mand.
quote:Blijkbaar blijft men zoeken naar een zondebok, nu tot hun teleurstelling bleek dat de moord geen gevolg van een links complot uit Den Haag was. En dat de moordenaar ook al geen allochtoon betrof.
Op woensdag 15 januari 2003 18:18 schreef Zander het volgende:
Ligt die man in de bosjes voor het huis van Kok om bij te houden welke persoonlijke vrienden de voormalig MP allemaal heeft, ofzo? Nou ja, het was te verwachten dat veel Fortuynisten toch geen genoegen zouden nemen met de conclusies van welk rapport dan ook...
Nu ik even wat zit te lezen van meneer Siebelt, kan ik toch ook niet zeggen dat hij zo enorm onafhankelijk is. Hij heeft rechste vrienden zat. Tot nu toe zie ik ook alleen de Telegraaf gebruik maken van z'n diensten, wat ook niet echt pleit voor feitelijke betrouwbaarheid.
hoe nou eens op met die waanidee'en....
Was ook nog eens groot nieuws op alle PF-fora........
quote:onafhankelijke en objectieve bronnen bestaan niet. Onafhankelijke onderzoekers zouden wel moeten bestaan, wat leren ze anders op de universiteit.
Op woensdag 15 januari 2003 17:58 schreef Lithion het volgende:
Geen enkel persoon is een onafhankelijk onderzoeker.
Zoek voor de grap maar eens via Google op de naam 'Peter Siebelt'.
quote:Dat hij links-activisme niet blieft lijkt me duidelijk uit wat ik tot nu toe van hem gelezen heb. Maar dat wil nog niet zeggen dat wat hij rapporteert niet waar is. Ik bedoel - niemand geeft die man nog een opdracht als hij deze 'high-profile' mededeling in moet trekken.
Op woensdag 15 januari 2003 18:56 schreef Kozzmic het volgende:Peter Siebelt staat niet bepaald bekend als een onafhankelijk en betrouwbaar onderzoeker
We zullen zien, Kozzmic. Ik neem aan dat journalisten van wat meer courante couranten dit toch wel even gaan checken. Of dat Kok en Van den Haak het Katholiek Nieuwsblad vragen dit te rectificeren.
Jouw reactie is trouwens het bewijs dat mensen gaan twijfelen aan onderzoeksresultaten als een onderzoeker niet onafhankelijk is. En daarmee onderstreep je het belang van de melding van Siebelt. :-)
quote:hehe idd, dat die sukkels nog niet door hebben dat die h*m# er niet voor hun was, maar het allemaal uit eigenbelang deed
Op woensdag 15 januari 2003 17:57 schreef Nyrem het volgende:
Die Fortuynnerds blijven spoken zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |