abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7728545
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:41 schreef motown het volgende:

[..]

Als jij op zijn anti-homo-opmerkingen doelt: dat kun je geen "slippertje" noemen, aangezien hij die uitspraken tot op de dag van vandaag weigert terug te nemen.

Het is echter van geen consequentie. Ik werk met een CU'er die gemeenteraadslid is en hij gaat gewoon om met homosexuelen, voor zover ik dit kan controleren...
quote:
Van Dijke is geen bondgenoot van Links. Al werpt hij zich zo op, dan doen de Linkse partijen er goed aan om hem "links" te laten liggen.
Ik denk dat de CU de echte erflaters zijn van het christendom... En dus links...
I´m back.
pi_7728685
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is echter van geen consequentie. Ik werk met een CU'er die gemeenteraadslid is en hij gaat gewoon om met homosexuelen, voor zover ik dit kan controleren...
[..]

Dan moet de partij hem van die hoge positie in de lijst halen. Dat zou mogelijk zelfs meer (centrum)linkse stemmers bij het CDA vandaan kunnen trekken.
quote:
Ik denk dat de CU de echte erflaters zijn van het christendom... En dus links...
Veel linkse standpunten. Zeker gezien de sociaal zwakkeren. Maar met voor de meeste Linkse partijen onacceptabele standpunten wat bijvoorbeeld softdrugsbeleid, homohuwelijk en euthenasie betreft.
Ars longa, vita brevis
  zondag 5 januari 2003 @ 23:07:38 #103
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_7728897
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:14 schreef Bazooka-Eend het volgende:
Maar om nog even inhoudelijk op dat stuk in te gaan:

'Defensie bewapent zich nog steeds te royaal en voor de Koude Oorlog', zo schreef het oerlinkse blad Elsevier een maand terug.

pi_7729048
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:07 schreef Spina1 het volgende:

[..]

was ook ironisch bedoeld hoor. Maar ben blij dat je erom moet lachen. Er is al zoveel ellende en onbegrip in deze wereld.
  zondag 5 januari 2003 @ 23:30:42 #105
1355 [Efink]
Nulli Cedo
pi_7729530
een verademing om de Graaf eens te keer horen gaan tegen Marijnissen... want die gaf dus ECHT geen antwoord op JP's vragen.
Ik vond Balkenende vanavond wel goed, al mag hij soms nog wat feller en duidelijker zijn wmb.
Het is gewoon niet te geloven dat Karel de Graaf en Andries Knevel ongeveer de enige rechtste journalisten zijn en dat bijna alle andere journalisten zo rood als de vlag van de CCCP zijn.
Binnenkort begint "Nederland Kiest" weer met tadaaaaaaa 4 linkse journalisten! Echt treurig gewoon....
pi_7729688
quote:
Op zondag 5 januari 2003 23:30 schreef [Efink] het volgende:
Het is gewoon niet te geloven dat Karel de Graaf en Andries Knevel ongeveer de enige rechtste journalisten zijn en dat bijna alle andere journalisten zo rood als de vlag van de CCCP zijn.
Binnenkort begint "Nederland Kiest" weer met tadaaaaaaa 4 linkse journalisten! Echt treurig gewoon....
Wat weet jij daar nou van?
Wouke is VVD, Wester CDA. En dat zullen er nog veel meer zijn. Telegraaf en Elsevier, de nrs. 1, zijn rechts.
CCCP? je weet niet waarover je het hebt.
pi_7730419
Het is maar de vraag hoe rechts Karel van de Graaf is, hoor.
Ars longa, vita brevis
  maandag 6 januari 2003 @ 00:37:09 #108
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_7730854
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:39 schreef Farzin het volgende:

[..]

Onzin, veel mensen zijn buiten hun schuld arm geworden, die worden door het harde beleid van CDA en VVD geraakt.
[..]

ach, hou toch eens op met die onzin. De SP, die hebben pas asociaal beleid!
Waarom worden mensen buiten hun schuld arm?
Nee, mensen leven op te grote voet. Willen ook drie x op vakantie omdat de buren dat ook doen, willen ook een grotere auto want dat heeft neef Jan ook. enz. enz.
Mensen moeten leren het geld pas uit te geven als ze het hebben. En niet 'op de pof'.
Toen ik begon met werken en een minimum loon verdiende gaf ik uit wat ik kon missen. Daarnaast probeerde ik ook te sparen. Let wel, het is lang geleden, het was zo'n 800 gulden per maand.

En nu ik door jarenlange investering in mezelf, qua studie, hard werken, etc. nu meer verdien, moet ik dan nu nog extra belasting gaan betalen voor een groep mensen die of het gewoon niet meer wil (je maakt mij niet wijs dat alle WAO'ers niets meer kunnen), het verrekt (hoe is het mogelijk dat met het aantal werkelozen niemand asperges wil gaan steken) of een groep mensen die altijd alles uitgegeven heeft wat ze verdienden en nu klagen dat de AOW/klein pensioen te beperkt is?
Is dat mijn schuld? Is het niet asociaal dat ik extra moet betalen terwijl ik er altijd voor gezorgd dat ik het wel voor mekaar heb?

(en ik heb het niet over de groep mensen die echt niets kunnen)

wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_7731074
Zo, jantje heeft er wel moeilijk mee zijn dictatoriaale ideeen te verdedigen. Het lukt em niet eens fatsoenlijk. Zo zie je maar weer dat ie toch niet voor de grote politiek geschapen is. Laat em maar lekker moord en doodslag roepen vanuit de oppositie. Leuk hoe het publiek hem trouwens "toe boe-t" Hahaha. Wat een afgang.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_7731118
Oh oh oh, marijnissen kan niet eens uitleggen hoe hij zijn ideeen financieel wil onderbouwen. Wat slecht.

Dit debat tegen balkende gaat em echt te slecht af.

[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
  maandag 6 januari 2003 @ 01:26:57 #111
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7731479
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:37 schreef evert het volgende:
En nu ik door jarenlange investering in mezelf, qua studie, hard werken, etc. nu meer verdien, moet ik dan nu nog extra belasting gaan betalen voor een groep mensen die of het gewoon niet meer wil (je maakt mij niet wijs dat alle WAO'ers niets meer kunnen), het verrekt (hoe is het mogelijk dat met het aantal werkelozen niemand asperges wil gaan steken) of een groep mensen die altijd alles uitgegeven heeft wat ze verdienden en nu klagen dat de AOW/klein pensioen te beperkt is?
Is dat mijn schuld? Is het niet asociaal dat ik extra moet betalen terwijl ik er altijd voor gezorgd dat ik het wel voor mekaar heb?
Je moet extra betalen ja, maar je houdt meer dan genoeg over.

Overigens vind ik het dom dat jij denkt dat iedereen maar tomaten moet gaan plukken als hij werkloos is, het werk moet natuurlijk wel bij de persoon passen.

maandag 6 januari 2003 @ 01:30:27 #112
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_7731518
quote:
Op maandag 6 januari 2003 01:26 schreef Farzin het volgende:

Overigens vind ik het dom dat jij denkt dat iedereen maar tomaten moet gaan plukken als hij werkloos is, het werk moet natuurlijk wel bij de persoon passen.

Dat vind ik dus bullshit.
Als je geen werk kan vinden dat bij je past, dan ga je voor de time being maar wat anders doen en niet op kosten van de staat leven.

Een vriend van mij: afgestudeerd HBO opleiding. Kon niet direct een passende baan vinden, heeft gewoon 6 maanden bij de vuilnisophaal gewerkt. Kijk, daar heb ik nou respect voor. En ik heb geen respect voor iemand die zegt: ik heb economie gestudeerd en ga geen werk doen dat onder dit niveau ligt. Dat is nou pas asociaal gedrag.

wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_7731533
quote:
Op maandag 6 januari 2003 01:26 schreef Farzin het volgende:

[..]

Je moet extra betalen ja, maar je houdt meer dan genoeg over.

Ow, en als die persoon toevallig vind dat er geen werk bij hem past (hij is zo uniek) of dat er in het werk dat hij kiest geen brood te verdienen is dan geven we hem maar een uitkering en laten we hem op kosten van de wel werkende mensen leven Dat is dan toch zijn fucking keuze om niet te werken en in armoede te leven, deal with it en zit mij niet om geld te bedelen.

Iemand die vind dat iemand anders voor hem moet zorgen wil ik nog niet onze genenpool hebben. Bah.

maandag 6 januari 2003 @ 01:34:41 #114
9981 Melluh
Eggcellent!
pi_7731571
quote:
Op maandag 6 januari 2003 00:57 schreef daburnd88 het volgende:
Oh oh oh, marijnissen kan niet eens uitleggen hoe hij zijn ideeen financieel wil onderbouwen. Wat slecht.
Dat het 'Not his finest moment' was ben ik met je eens, maar kom op he, hoe moest die alles gaan voorlezen ofzo? Ik bedoel, als jij een computer samenstelt, dan doe je dat met veel overdenken maar als iemand je de volgende dag vraagt van 'hey, wat kosten die monitor netwerkkaart en de processor nou precies bij elkaar' kan je dat binnen 10 seconden, zonder op te zoeken, aan hem zeggen? Natuurlijk niet. Het was behoorlijk flauw om een gevecht met cijfers te beginnen terwijl Balkenende wist dat het andersom net zo slecht gegaan zou zijn.
"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
  maandag 6 januari 2003 @ 01:38:47 #115
9981 Melluh
Eggcellent!
pi_7731617
quote:
Iemand die vind dat iemand anders voor hem moet zorgen wil ik nog niet onze genenpool hebben.
Gelukkig zegt de SP of het CDA dat ook niet, maar is dat een wat vreemd voorbeeld van Farzin.
"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
  maandag 6 januari 2003 @ 02:24:46 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_7732026
Ach, ik ben militair.....maar zit er sterk aan te denken om SP te stemmen.......hoef ik iig niet meer naar wat voor uithoek van de wereld ook.....maar kan ik lekker thuis zitten en mijn handje ophouden. De "sterkste" schouders dragen de lasten toch wel voor mij. Netto ben ik beter uit!

Dus veel succes hardwerkende mensen!! Ik ga lekker niets meer doen!!!!

En als ik jullie een tip mag geven als je hard werkt, kun je daar maar beter heel snel mee stoppen en aankloppen bij vadertje staat.....niets doen en toch veel krijgen!

pi_7732699
quote:
Op zondag 5 januari 2003 20:50 schreef Sniper het volgende:

[..]

Je moet gewoon zorgen dat je salaris niet boven het minimum uitkomt: zo kun je allerlei extra subsidies meepakken en je wordt niet gepakt qua belastingen.

Je kunt niks betalen als je salaris zo laag is
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_7732706
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:02 schreef marky het volgende:
Vond het helderder dan het RTL4 debat. Ik vind Marijnissen hinderlijk en betweterig overkomen soms.
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:08 schreef Mass het volgende:Maar in dit debat denk ik dat Balkenende inhoudelijk duidelijk de meerdere was, Marijnissen heeft uiteraard zoals altijd meer het woord gevoerd maar minder (zinnige) punten gemaakt...
Dan is jouw mening duidelijk gebaseerd op inhoud. Kijk het debat eens na op internet en hou eens bij wat voor antwoorden Balkie geeft!
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:02 schreef RZero het volgende:Uitgerekend door het CPB? Jazeker! Maar er werd geen rekening gehouden dat men in een coalitie nooit 100% van je ideeën kan realiseren.
Da's helemaal waar en dat is dus ook mijn grootste kritiek op de partij. Ik stem dus op ze voor de dingen die zij wel kunnen realiseren en die niet te extremistisch zijn.
Om de politiek ook aan de linkerhoek eens wakker te schudden en een gebalanceerde wisselwerking te krijgen dus in feite...
Zeker omdat ie precies het tegenovergestelde wil van wat jij wil?
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:01 schreef SCH het volgende:
Ik zit voortdurend tegen de tv te praten als Balkie aan het woord is: geef dan antwoord, geef dan antwoord. Hij was nog wolliger dan bij RTL4 - geeft zelden echt antwoord en is zeer onduidelijk over wat hij nou precies wil. En oh oh oh wat een kromme tenen als die man grapjes probeert te maken.
Jeez ja! Ik heb me zo geërgerd!!! Er kwam gewoon bijna geen nuttig antwoord uit Balkenende! Je kon hem net zo goed niks vragen. En als je niet op z'n minst havo gedaan heb merk je nog niet eens dat ie geen antwoord geeft ook!
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_7732715
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:15 schreef Mass het volgende:
Het is jammer dat het CPB alleen financieel de programma's doorrekent en niet beoordeeld op haalbaarheid...
Doet het CPB naar mijn weten wel degelijk. Alleen mengingen van verschillende programma's, daar doen ze volgens mij niet echt aan.
quote:
Op maandag 6 januari 2003 02:24 schreef AchJa het volgende:
Ach, ik ben militair.....maar zit er sterk aan te denken om SP te stemmen.......hoef ik iig niet meer naar wat voor uithoek van de wereld ook.....maar kan ik lekker thuis zitten en mijn handje ophouden. De "sterkste" schouders dragen de lasten toch wel voor mij. Netto ben ik beter uit!

En als ik jullie een tip mag geven als je hard werkt, kun je daar maar beter heel snel mee stoppen en aankloppen bij vadertje staat.....niets doen en toch veel krijgen!

Krijgen we dat weer
Da's gewoon onzin. Alleen als je een minimuminkomen hebt heb je er baat bij. De middenstand zal met de SP aan de macht niet zo heel veel zien veranderen. Rijke mensen echter (1 mln p/j) zullen wel een achteruitgang merken, maar om eerlijk te zijn kan ik daar ook niet van wakkerliggen...

M.a.w. als je het nu moeilijk hebt, niet eens altijd genoeg eten kunt kopen, dan heb je wat aan de SP. Heb je een gemiddeld inkomen, reken er dan maar niet op dat je zomaar opeens alles voor niets krijgt! Het gaat dus alleen om de allerarmsten en zwaksten en niet zoals jij denkt zomaar voor alle WAO'ers (niets is minder waar!)

[Dit bericht is gewijzigd door Sorcerer8472 op 06-01-2003 07:56]

† In Memoriam † maandag 6 januari 2003 @ 09:57:02 #120
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_7733459
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:49 schreef Progressor het volgende:

Wat betekent die groep dan voor de samenleving dat we ze zo moeten vertroetelen. Niemand in nederland hoeft dood te gaan van de honger. Dat ze niet 3x per jaar op reis kunnen en hun kinderen niet op hocky kunnen zetten is niet mijn probleem.

maandag 6 januari 2003 @ 10:40:47 #121
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7733895
Ik vond dit debat qua opzet beter dan die bij RTL4, alhoewel ook hier weinig inhoudelijks te melden was. Dit was uiteraard de danken aan de debaters, die het achterste van hun tong niet wilden laten zien.

Van de Graaf was inderdaad te nadrukkelijk aanwezig, maar zijn constante opmerking "Geeft U nu eens antwoord op de vraag meneer Marijnissen" vond ik wel terecht.

Voorts proef ik uit de reacties hier dat populistische uitspraken het nog steeds goed doen. Wat vaak vergeten wordt is dat de uitvoering van die uitspraken niet beargumenteerd kan worden door de heren politici.

Grootste voorbeeld van dit was het feit dat Marijnissen niet kon vertellen hoeveel zijn lastenverlichting moest kosten en hoe dit bekostigd moest worden. M.i. een zeer grote politieke blunder.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_7733986
quote:
Op maandag 6 januari 2003 01:30 schreef evert het volgende:

[..]

Dat vind ik dus bullshit.
Als je geen werk kan vinden dat bij je past, dan ga je voor de time being maar wat anders doen en niet op kosten van de staat leven.

Een vriend van mij: afgestudeerd HBO opleiding. Kon niet direct een passende baan vinden, heeft gewoon 6 maanden bij de vuilnisophaal gewerkt. Kijk, daar heb ik nou respect voor. En ik heb geen respect voor iemand die zegt: ik heb economie gestudeerd en ga geen werk doen dat onder dit niveau ligt. Dat is nou pas asociaal gedrag.

Juist, dat zijn de mensen die zichzelf willen verzorgen en de mensen die de maatschappij ten aller tijde vooruit willen helpen.
pi_7734000
quote:
Op maandag 6 januari 2003 01:34 schreef Melluh het volgende:

[..]

Dat het 'Not his finest moment' was ben ik met je eens, maar kom op he, hoe moest die alles gaan voorlezen ofzo? Ik bedoel, als jij een computer samenstelt, dan doe je dat met veel overdenken maar als iemand je de volgende dag vraagt van 'hey, wat kosten die monitor netwerkkaart en de processor nou precies bij elkaar' kan je dat binnen 10 seconden, zonder op te zoeken, aan hem zeggen? Natuurlijk niet. Het was behoorlijk flauw om een gevecht met cijfers te beginnen terwijl Balkenende wist dat het andersom net zo slecht gegaan zou zijn.

Marijnissen heeft altijd de grootste kritiek op iedereen, dus ja dan vind ik ook maar dat hij het beste in debatten mag presteren. Op welk punt dan ook. Hij wil de belasting gelden sociaal investeren, maar hij kan niet eens aangeven hoe. Erg slecht hoor.
pi_7734029
quote:
Op maandag 6 januari 2003 02:24 schreef AchJa het volgende:

En zo is dus Precies! de economie van rusland naar de klote gegaan. Door dezelfde instelling van de mensen daar. Ik krijg toch wel betaald, dus waarom zou ik wat doen.
pi_7734030
Marijnissen vond ik erg tegenvallen, maar Balkenende was ook niet bepaald sterk.
Vind Balkenende niet goed bezig deze campagne. Teveel gericht om de macht van het CDA te behouden, en dan nog eens veel te geforceerd. Dat leidt er toe dat de beste man geen keuze's wil maken, en nauwelijks pakkende uitspraken wil doen. Hij wil niemand voor de voeten lopen, en een beetje de allemans-vriend blijven.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')