quote:Het is echter van geen consequentie. Ik werk met een CU'er die gemeenteraadslid is en hij gaat gewoon om met homosexuelen, voor zover ik dit kan controleren...
Op zondag 5 januari 2003 22:41 schreef motown het volgende:[..]
Als jij op zijn anti-homo-opmerkingen doelt: dat kun je geen "slippertje" noemen, aangezien hij die uitspraken tot op de dag van vandaag weigert terug te nemen.
quote:Ik denk dat de CU de echte erflaters zijn van het christendom... En dus links...
Van Dijke is geen bondgenoot van Links. Al werpt hij zich zo op, dan doen de Linkse partijen er goed aan om hem "links" te laten liggen.
quote:Dan moet de partij hem van die hoge positie in de lijst halen. Dat zou mogelijk zelfs meer (centrum)linkse stemmers bij het CDA vandaan kunnen trekken.
Op zondag 5 januari 2003 22:53 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Het is echter van geen consequentie. Ik werk met een CU'er die gemeenteraadslid is en hij gaat gewoon om met homosexuelen, voor zover ik dit kan controleren...
[..]
quote:Veel linkse standpunten. Zeker gezien de sociaal zwakkeren. Maar met voor de meeste Linkse partijen onacceptabele standpunten wat bijvoorbeeld softdrugsbeleid, homohuwelijk en euthenasie betreft.
Ik denk dat de CU de echte erflaters zijn van het christendom... En dus links...
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:14 schreef Bazooka-Eend het volgende:
Maar om nog even inhoudelijk op dat stuk in te gaan:'Defensie bewapent zich nog steeds te royaal en voor de Koude Oorlog', zo schreef het oerlinkse blad Elsevier een maand terug.
quote:was ook ironisch bedoeld hoor. Maar ben blij dat je erom moet lachen. Er is al zoveel ellende en onbegrip in deze wereld.
Op zondag 5 januari 2003 23:07 schreef Spina1 het volgende:[..]
![]()
quote:Wat weet jij daar nou van?
Op zondag 5 januari 2003 23:30 schreef [Efink] het volgende:
Het is gewoon niet te geloven dat Karel de Graaf en Andries Knevel ongeveer de enige rechtste journalisten zijn en dat bijna alle andere journalisten zo rood als de vlag van de CCCP zijn.
Binnenkort begint "Nederland Kiest" weer met tadaaaaaaa 4 linkse journalisten! Echt treurig gewoon....
quote:ach, hou toch eens op met die onzin. De SP, die hebben pas asociaal beleid!
Op zondag 5 januari 2003 22:39 schreef Farzin het volgende:[..]
Onzin, veel mensen zijn buiten hun schuld arm geworden, die worden door het harde beleid van CDA en VVD geraakt.
[..]
En nu ik door jarenlange investering in mezelf, qua studie, hard werken, etc. nu meer verdien, moet ik dan nu nog extra belasting gaan betalen voor een groep mensen die of het gewoon niet meer wil (je maakt mij niet wijs dat alle WAO'ers niets meer kunnen), het verrekt (hoe is het mogelijk dat met het aantal werkelozen niemand asperges wil gaan steken) of een groep mensen die altijd alles uitgegeven heeft wat ze verdienden en nu klagen dat de AOW/klein pensioen te beperkt is?
Is dat mijn schuld? Is het niet asociaal dat ik extra moet betalen terwijl ik er altijd voor gezorgd dat ik het wel voor mekaar heb?
(en ik heb het niet over de groep mensen die echt niets kunnen)
Dit debat tegen balkende gaat em echt te slecht af.
quote:Je moet extra betalen ja, maar je houdt meer dan genoeg over.
Op maandag 6 januari 2003 00:37 schreef evert het volgende:
En nu ik door jarenlange investering in mezelf, qua studie, hard werken, etc. nu meer verdien, moet ik dan nu nog extra belasting gaan betalen voor een groep mensen die of het gewoon niet meer wil (je maakt mij niet wijs dat alle WAO'ers niets meer kunnen), het verrekt (hoe is het mogelijk dat met het aantal werkelozen niemand asperges wil gaan steken) of een groep mensen die altijd alles uitgegeven heeft wat ze verdienden en nu klagen dat de AOW/klein pensioen te beperkt is?
Is dat mijn schuld? Is het niet asociaal dat ik extra moet betalen terwijl ik er altijd voor gezorgd dat ik het wel voor mekaar heb?
Overigens vind ik het dom dat jij denkt dat iedereen maar tomaten moet gaan plukken als hij werkloos is, het werk moet natuurlijk wel bij de persoon passen.
quote:Dat vind ik dus bullshit.
Op maandag 6 januari 2003 01:26 schreef Farzin het volgende:
Overigens vind ik het dom dat jij denkt dat iedereen maar tomaten moet gaan plukken als hij werkloos is, het werk moet natuurlijk wel bij de persoon passen.
Een vriend van mij: afgestudeerd HBO opleiding. Kon niet direct een passende baan vinden, heeft gewoon 6 maanden bij de vuilnisophaal gewerkt. Kijk, daar heb ik nou respect voor. En ik heb geen respect voor iemand die zegt: ik heb economie gestudeerd en ga geen werk doen dat onder dit niveau ligt. Dat is nou pas asociaal gedrag.
quote:Ow, en als die persoon toevallig vind dat er geen werk bij hem past (hij is zo uniek) of dat er in het werk dat hij kiest geen brood te verdienen is dan geven we hem maar een uitkering en laten we hem op kosten van de wel werkende mensen leven
Op maandag 6 januari 2003 01:26 schreef Farzin het volgende:[..]
Je moet extra betalen ja, maar je houdt meer dan genoeg over.
Iemand die vind dat iemand anders voor hem moet zorgen wil ik nog niet onze genenpool hebben. Bah.
quote:Dat het 'Not his finest moment' was ben ik met je eens, maar kom op he, hoe moest die alles gaan voorlezen ofzo? Ik bedoel, als jij een computer samenstelt, dan doe je dat met veel overdenken maar als iemand je de volgende dag vraagt van 'hey, wat kosten die monitor netwerkkaart en de processor nou precies bij elkaar' kan je dat binnen 10 seconden, zonder op te zoeken, aan hem zeggen? Natuurlijk niet. Het was behoorlijk flauw om een gevecht met cijfers te beginnen terwijl Balkenende wist dat het andersom net zo slecht gegaan zou zijn.
Op maandag 6 januari 2003 00:57 schreef daburnd88 het volgende:
Oh oh oh, marijnissen kan niet eens uitleggen hoe hij zijn ideeen financieel wil onderbouwen. Wat slecht.
quote:Gelukkig zegt de SP of het CDA dat ook niet, maar is dat een wat vreemd voorbeeld van Farzin.
Iemand die vind dat iemand anders voor hem moet zorgen wil ik nog niet onze genenpool hebben.
Dus veel succes hardwerkende mensen!! Ik ga lekker niets meer doen!!!!
En als ik jullie een tip mag geven als je hard werkt, kun je daar maar beter heel snel mee stoppen en aankloppen bij vadertje staat.....niets doen en toch veel krijgen!
quote:Je kunt niks betalen als je salaris zo laag is
Op zondag 5 januari 2003 20:50 schreef Sniper het volgende:[..]
Je moet gewoon zorgen dat je salaris niet boven het minimum uitkomt: zo kun je allerlei extra subsidies meepakken en je wordt niet gepakt qua belastingen.
quote:
Op zondag 5 januari 2003 21:02 schreef marky het volgende:
Vond het helderder dan het RTL4 debat. Ik vind Marijnissen hinderlijk en betweterig overkomen soms.
quote:Dan is jouw mening duidelijk gebaseerd op inhoud. Kijk het debat eens na op internet en hou eens bij wat voor antwoorden Balkie geeft!
Op zondag 5 januari 2003 21:08 schreef Mass het volgende:Maar in dit debat denk ik dat Balkenende inhoudelijk duidelijk de meerdere was, Marijnissen heeft uiteraard zoals altijd meer het woord gevoerd maar minder (zinnige) punten gemaakt...
quote:Da's helemaal waar en dat is dus ook mijn grootste kritiek op de partij. Ik stem dus op ze voor de dingen die zij wel kunnen realiseren en die niet te extremistisch zijn.
Op zondag 5 januari 2003 21:02 schreef RZero het volgende:Uitgerekend door het CPB? Jazeker! Maar er werd geen rekening gehouden dat men in een coalitie nooit 100% van je ideeën kan realiseren.
quote:Jeez ja! Ik heb me zo geërgerd!!! Er kwam gewoon bijna geen nuttig antwoord uit Balkenende! Je kon hem net zo goed niks vragen. En als je niet op z'n minst havo gedaan heb merk je nog niet eens dat ie geen antwoord geeft ook!
Op zondag 5 januari 2003 21:01 schreef SCH het volgende:
Ik zit voortdurend tegen de tv te praten als Balkie aan het woord is: geef dan antwoord, geef dan antwoord. Hij was nog wolliger dan bij RTL4 - geeft zelden echt antwoord en is zeer onduidelijk over wat hij nou precies wil. En oh oh oh wat een kromme tenen als die man grapjes probeert te maken.
quote:Doet het CPB naar mijn weten wel degelijk. Alleen mengingen van verschillende programma's, daar doen ze volgens mij niet echt aan.
Op zondag 5 januari 2003 21:15 schreef Mass het volgende:
Het is jammer dat het CPB alleen financieel de programma's doorrekent en niet beoordeeld op haalbaarheid...
quote:Krijgen we dat weer
Op maandag 6 januari 2003 02:24 schreef AchJa het volgende:
Ach, ik ben militair.....maar zit er sterk aan te denken om SP te stemmen.......hoef ik iig niet meer naar wat voor uithoek van de wereld ook.....maar kan ik lekker thuis zitten en mijn handje ophouden. De "sterkste" schouders dragen de lasten toch wel voor mij. Netto ben ik beter uit!Dus veel succes hardwerkende mensen!! Ik ga lekker niets meer doen!!!!
En als ik jullie een tip mag geven als je hard werkt, kun je daar maar beter heel snel mee stoppen en aankloppen bij vadertje staat.....niets doen en toch veel krijgen!
M.a.w. als je het nu moeilijk hebt, niet eens altijd genoeg eten kunt kopen, dan heb je wat aan de SP. Heb je een gemiddeld inkomen, reken er dan maar niet op dat je zomaar opeens alles voor niets krijgt! Het gaat dus alleen om de allerarmsten en zwaksten en niet zoals jij denkt zomaar voor alle WAO'ers (niets is minder waar!)
[Dit bericht is gewijzigd door Sorcerer8472 op 06-01-2003 07:56]
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:49 schreef Progressor het volgende:
Wat betekent die groep dan voor de samenleving dat we ze zo moeten vertroetelen. Niemand in nederland hoeft dood te gaan van de honger. Dat ze niet 3x per jaar op reis kunnen en hun kinderen niet op hocky kunnen zetten is niet mijn probleem.
Van de Graaf was inderdaad te nadrukkelijk aanwezig, maar zijn constante opmerking "Geeft U nu eens antwoord op de vraag meneer Marijnissen" vond ik wel terecht.
Voorts proef ik uit de reacties hier dat populistische uitspraken het nog steeds goed doen. Wat vaak vergeten wordt is dat de uitvoering van die uitspraken niet beargumenteerd kan worden door de heren politici.
Grootste voorbeeld van dit was het feit dat Marijnissen niet kon vertellen hoeveel zijn lastenverlichting moest kosten en hoe dit bekostigd moest worden. M.i. een zeer grote politieke blunder.
J.
quote:Juist, dat zijn de mensen die zichzelf willen verzorgen en de mensen die de maatschappij ten aller tijde vooruit willen helpen.
Op maandag 6 januari 2003 01:30 schreef evert het volgende:[..]
Dat vind ik dus bullshit.
Als je geen werk kan vinden dat bij je past, dan ga je voor de time being maar wat anders doen en niet op kosten van de staat leven.Een vriend van mij: afgestudeerd HBO opleiding. Kon niet direct een passende baan vinden, heeft gewoon 6 maanden bij de vuilnisophaal gewerkt. Kijk, daar heb ik nou respect voor. En ik heb geen respect voor iemand die zegt: ik heb economie gestudeerd en ga geen werk doen dat onder dit niveau ligt. Dat is nou pas asociaal gedrag.
quote:Marijnissen heeft altijd de grootste kritiek op iedereen, dus ja dan vind ik ook maar dat hij het beste in debatten mag presteren. Op welk punt dan ook. Hij wil de belasting gelden sociaal investeren, maar hij kan niet eens aangeven hoe. Erg slecht hoor.
Op maandag 6 januari 2003 01:34 schreef Melluh het volgende:[..]
Dat het 'Not his finest moment' was ben ik met je eens, maar kom op he, hoe moest die alles gaan voorlezen ofzo? Ik bedoel, als jij een computer samenstelt, dan doe je dat met veel overdenken maar als iemand je de volgende dag vraagt van 'hey, wat kosten die monitor netwerkkaart en de processor nou precies bij elkaar' kan je dat binnen 10 seconden, zonder op te zoeken, aan hem zeggen? Natuurlijk niet. Het was behoorlijk flauw om een gevecht met cijfers te beginnen terwijl Balkenende wist dat het andersom net zo slecht gegaan zou zijn.
quote:En zo is dus Precies! de economie van rusland naar de klote gegaan. Door dezelfde instelling van de mensen daar. Ik krijg toch wel betaald, dus waarom zou ik wat doen.
Op maandag 6 januari 2003 02:24 schreef AchJa het volgende:
Ach, ik ben militair.....maar zit er sterk aan te denken om SP te stemmen.......hoef ik iig niet meer naar wat voor uithoek van de wereld ook.....maar kan ik lekker thuis zitten en mijn handje ophouden. De "sterkste" schouders dragen de lasten toch wel voor mij. Netto ben ik beter uit!Dus veel succes hardwerkende mensen!! Ik ga lekker niets meer doen!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |