abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juli 2003 @ 10:27:16 #101
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_11980277
Gewoon laten zoals het is.

Dat opgefokte gedoe

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_11981615
quote:
Geen van beide, bezweert een woordvoerder van het ministerie van Justitie. 'Het onderzoek loopt nog steeds. Tuurlijk zijn er mensen actief mee bezig.'
lol, politiek humor zeker. Dat zeg ik ook tegen m'n baas NATUURLIJK ZIJN ZE ER NIET MEE BEZIG, en helemaal niet actief
pi_13136933
*kick*
quote:
Nederland is te klein voor Bomhoff

Eduard Bomhoff is terug. Als hoogleraar economie én als columnist. Beide functies moest hij vorig jaar opgeven om minister van Volksgezondheid te kunnen worden in het eerste kabinet-Balkenende. Toen hij na 87 dagen moest opstappen ('toen ik werd afgezet', zegt hij zelf) kreeg hij, behalve wachtgeld, ook alle tijd om zijn memoires te schrijven.

Dat deed hij onder de titel Blinde ambitie. Voor de duidelijkheid: niet die van hemzelf, maar die van de collega's.

Daarna werd het stil. Tot de columnist Bomhoff deze week opdook in het weekblad FEM Business. Onder zijn naam staat zijn huidige functie. Hoogleraar economie. Maar er staat geen naam van een universiteit onder.

Klopt het dat Bomhoff tegenwoordig de wereld als zijn podium ziet? Inderdaad. Op 1 september vertrok hij naar de University of Bahrain, waar hij micro- en macro-economische ontwikkelingen gaat doceren. Dat nieuwtje sijpelde op 1 september Nederland binnen via een journalist van de Geassocieerde Pers Diensten GPD. Bahrein is een olie-koninkrijk met 700 duizend inwoners. De universiteit aldaar telt negenduizend studenten.

Bomhoff heeft in elk geval voorlopig tijd voor een tweewekelijkse column. Of dat zo blijft, is de vraag. Volgens hardnekkige geruchten ambieert hij ook een functie aan de universiteit van Singapore, maar de ex-minister zelf wil pas over een paar maanden uitsluitsel geven.

Scheutiger is hij met zijn mening over de Nederlandse politiek. In zijn column veegt hij de vloer aan met het farmaciebeleid van zijn opvolgers Aart Jan de Geus en Hans Hoogervorst, die apothekers beschouwen als zakkenvullers wier winsten grootschalig kunnen worden afgeroomd. 'Talk is cheap', schrijft Bomhoff. 'Alle misdaden waarvan de apothekers worden beschuldigd, zijn het logische gevolg van eerdere dwaasheid van de overheid. Niet de hebzucht van de apothekers maar onnozelheid van het Rijk', houdt de medicijnkosten hoog, zo is de redenatie.

'Als Aart Jan mij nu eens had gebeld, dan had ik hem met alle plezier geadviseerd hoe hij het moest doen', zucht Bomhoff in een interview in hetzelfde nummer van FEM. En waarom weigerden zijn ambtenaren toch om naar Mumbai (voorheen Bombay) af te reizen om aldaar te noteren wat de goedkoopste generieke medicijnen zijn (waarvan het patent is verlopen)? Door bij voorkeur díe middelen te verstrekken kun je de kosten voor medicijnen 'economisch correct' omlaag krijgen. Bomhoff heeft een gratis advies voor Hoogervorst: zet farmacie-ambtenaar Wever en zijn gevolg alsnog op het vliegtuig naar Mumbai, desnoods tegen hun zin. 'Ze mogen pas terug als ze de goede prijzen hebben gevonden.'

Uit het interview blijkt dat Bomhoff het helemaal gehad heeft met Nederland. Zijn sollicitatie voor een hoogleraarsbaan in Leiden, bij de nieuwe topbestuurder Anne Willem Kist, liep spaak op Bomhoffs lidmaatschap van de LPF. 'Na die ervaring hebben mijn vrouw en ik vastgesteld: dat wordt helemaal niks in Nederland. We moeten naar het buitenland.'

http://www.volkskrant.nl/economie/1063344621035.html

pi_13140450
quote:
Zijn sollicitatie voor een hoogleraarsbaan in Leiden, bij de nieuwe topbestuurder Anne Willem Kist, liep spaak op Bomhoffs lidmaatschap van de LPF. 'Na die ervaring hebben mijn vrouw en ik vastgesteld: dat wordt helemaal niks in Nederland. We moeten naar het buitenland.'
Sowieso belachelijk, hij heeft zich bewezen als hoogleraar, maar omdat hij lid van een partij is wordt hij geweigerd? Wat is dat nu weer voor een reden?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zaterdag 13 september 2003 @ 14:59:56 #105
136 V.
pi_13140535
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 14:55 schreef sizzler het volgende:

[..]

Sowieso belachelijk, hij heeft zich bewezen als hoogleraar, maar omdat hij lid van een partij is wordt hij geweigerd? Wat is dat nu weer voor een reden?

Als het alleen om het lidmaatschap gaat, klopt er idd geen hol van. Maar ik denk dat het om meer gaat; bijvoorbeeld om zijn ronduid kleuterachtige en ongepaste vete met een ander hoogtepuntje uit de Nederlandse politieke historie, de gewezen minister van Economische Zaken de heer H. Heinsbroek.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_13140634
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 14:55 schreef sizzler het volgende:

[..]

Je hoort nu natuurlijk wel één kant van het verhaal.
Bomhoff's versie hoeft nog niet waarheidsgetrouw te zijn.
pi_13140821
Bomhoff schopt kont! Jammer dat hij geen minister meer is.
pi_13141557
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 15:04 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Da's waar. Maar het zou wel sneu zijn als hij nu niet meer in NL aan de bak komt vanwegen zijn LPF verleden.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_13143877
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 15:04 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Niet waarheidsgetrouw?

De heer Rossenmoller heeft nu al weer een baan bij de publieke omroep (IKON geloof ik), net zoals die marokkaanse (die toen niet herkozen werd) van Groen-Links bij de NPS.

Denk niet dat een LPF-er (of andere rechtse) dat ooit zal krijgen.

pi_13143969
quote:
'Als Aart Jan mij nu eens had gebeld, dan had ik hem met alle plezier geadviseerd hoe hij het moest doen', zucht Bomhoff
OMG. Dat badinerende toontje...

Alsof papa Bomhoff aan kleuter Aart Jan wel eens uit zal leggen hoe de grote-mensen-wereld in elkaar zit.

pi_13144233
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 14:59 schreef Verbal het volgende:
kleuterachtige
Zullen ze in Bahrain ook te gek vinden.

zaterdag 13 september 2003 @ 23:18:45 #112
136 V.
pi_13150937
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 18:09 schreef hmmmmm het volgende:
Denk niet dat een LPF-er (of andere rechtse) dat ooit zal krijgen.
Het is één groot links complot inderdaad

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 14 september 2003 @ 11:15:16 #113
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13155373
quote:
'Na die ervaring hebben mijn vrouw en ik vastgesteld: dat wordt helemaal niks in Nederland. We moeten naar het buitenland.'
Zijn eerste goede gedachte.

Wat een sukkel is het ook, met zijn 'adviezen'. Hij laat zich steeds meer kennen. Erg triest.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')