quote:Er zal ongetwijfeld eerst een verkiezing zijn waarin de Democraat wordt gekozen die het tegen Bush mag opnemen. Zo was het waarschijnlijk ook gegaan als Gore wel had meegedaan, alleen dan was hij door zijn bekendheid de meest waarschijnlijke winnaar ervan geweest.
Op zondag 15 december 2002 23:09 schreef Jordy-B het volgende:
De democraten komen toch wel met een vervanger voor Gore?
Dus tsja, welke Democraat heeft genoeg bekendheid en uitstraling om het tegen Bush op te nemen? Ik volg de Amerikaanse politiek te weinig om daar een goed antwoord op te kunnen geven, de enige die ik kan bedenken is Hillary Clinton, maar ik verwacht niet dat zij in 2004 dit al zal willen.
quote:Ja, die naam zegt me ook wel iets...
Op zondag 15 december 2002 23:16 schreef G1Ace het volgende:
...alleen Tom Daschle is beetje goed...
quote:Wat vuil van die Republikeinen!
alleen Tom Daschle is beetje goed, en die kan niet omdat de democraten in 2004 south dakota zouden kunnen verliezen daardoor (ze hebben een leuke wetje in south dakota aangenomen speciaal voor hem courtesy of the GOP waardoor je niet voor 2 verschillende posten tegelijkertijd kunt runnen)
quote:idd
Op zondag 15 december 2002 23:34 schreef Bazooka-Eend het volgende:[..]
Wat vuil van die Republikeinen!
Wetgevende macht misbruiken voor het partijbelang.
quote:Ze heeft idd die ambitie.
Op zondag 15 december 2002 23:19 schreef Kozzmic het volgende:de enige die ik kan bedenken is Hillary Clinton, maar ik verwacht niet dat zij in 2004 dit al zal willen.
Denk ook eerder aan 2008.
En wat zal de rol van Bill dan zijn?
Kan me niet voorstellen dat hij de rol van first husband gaat innemen. Ik denk dat hij dan secretary wil worden, als dat mogelijk is.
Ikzelf zat te denken aan die voormalige gouverneur van de staat New York: Mario Cuomo of zo, heet hij, dacht ik.
Maar ik denk sowieso dat de Democraten pas in 2008 weer aan de beurt komen. De VS zijn zo in de greep van de war on terror en leiden nog onder hun angstpsychose dat ze zich massaal achter de cowboy blijven scharen, ben ik bang. Of er moeten nog zich nog wonderlijke dingen gaan afspelen.
Ben wel blij dat Gore deze stap heeft genomen. Intelligente, integere man die nu veel goeds voor het duurzaamheidsvraagstuk kan gaan doen.
quote:Inderdaad, anders dan krijgen we nog eens 4 jaar Bush na deze grote grap.
Op zondag 15 december 2002 23:09 schreef Jordy-B het volgende:
De democraten komen toch wel met een vervanger voor Gore?
quote:Gaat ook niet voor 2004, wil haar ambts termijn afmaken.
Op zondag 15 december 2002 23:50 schreef tong80 het volgende:[..]
Ze heeft idd die ambitie.
Denk ook eerder aan 2008.
quote:Dit gaat over 2 ambtstermijnen achter elkaar, in 2004 mag hij meedoen als hij dat wil.
Op maandag 16 december 2002 20:46 schreef Staal het volgende:
Ze zouden toch het ammendement op de grondwet ongedaan kunnen maken waarbij gesteld wordt dat een president maar 2 ambtstermijnen mag dienen, destijds na Roosevelt aangenomen. Zo kan Bill Clinton weer president worden.
quote:Alsof Gore zo'n toonaangevende naam was toen.
John Kerry, Joseph Lieberman, Dick Gephard
Niet echt toonaangevende namen
Ze moeten gewoon een Kennedy uit de kast halen.
quote:En dat doen de democraten natuurlijk niet, zelfs nog samen met die vuile republikeinen.
Op zondag 15 december 2002 23:34 schreef Bazooka-Eend het volgende:[..]
Wat vuil van die Republikeinen!
Wetgevende macht misbruiken voor het partijbelang.
quote:Hij heeft niet gewonnen want is de VS win je nu ennmaal niet met popular vote.
Op maandag 16 december 2002 09:25 schreef mandark2000 het volgende:
Anyway, hij heeft in 2000 wèl gewonnen... De partij met de meeste stemmen wint
quote:
Gephardt kondigt kandidatuur aanDe vertrekkende leider van de Democraten in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, Dick Gephardt, heeft zich officieel kandidaat gesteld voor de presidentsverkiezingen van 2004. Het was al langer bekend dat de 61-jarige een gooi gaat doen naar het Witte Huis.
"Op bijna elk belangrijk terrein leidt Bush het land of op het verkeerde pad, of helemaal niet", verklaarde Gephardt. In 1988 verloor hij de Democratische voorverkiezingen van Michael Dukakis.
Gephardt is na Howard Dean, John Kerry, Al Sharpton en John Edwards de vijfde Democraat in de race. Ook de senatoren Daschle en Lieberman hebben interesse.
bron: Teletekst
quote:Ik weet niet, ik heb het idee dat een nieuwe kandidatuur van Gore nog niet 100% uit te sluiten is.
Gore laat geen spaan heel van beleid BushNEW YORK - George Bush misleidt het Amerikaanse volk over tal van onderwerpen en moet bij de presidentsverkiezingen van volgend jaar naar huis gestuurd worden, zodat hij niet nog meer schade aan kan richten. Dat heeft de voormalige Amerikaanse Democratische presidentskandidaat en running mate van Bill Clinton, Al Gore, donderdag gezegd.
Tijdens een toespraak op de New York University hekelde Gore de regering van Bush, die het open debat schuwt en consequent weigert om de bevolking betrouwbare wijze te informeren over het regeringsbeleid , aldus Gore, die zijn zorgen uitsprak over de richting waarin de Republikeinse regering de VS leidt.
De voormalige vice-president riep Bush op minister van defensie Donald Rumsfeld en minister van justitie John Ashcroft, volgens Gore de meest radicale leden van Bush' kabinet, in te tomen.
Rechtstreeks uit een roman
De huidige regering heeft geen respect voor burgerrechten en is bezig in de strijd tegen het terrorisme een staatsapparaat op te bouwen dat rechtstreeks uit de roman '1984' van George Orwell zou kunnen komen, zei Gore.
Bush heeft het Congres en de bevolking foutief ingelicht over de motieven van de oorlog tegen Irak en lijkt er een patroon op na te houden om het volk en de volksvertegenwoordiging onjuist of onvolledig in te lichten als dat nodig is om beleidsvoornemens zonder tegenstand uit te kunnen voeren, aldus Gore. Dat patroon heeft zich voorgedaan in de kwestie-Irak en hehaald in de informatievoorziening over bijvoorbeeld de economie en het milieubeleid.
Volgens Gore voert de Republikeinse regering een desastreus beleid dat gekarakteriseerd wordt door historische blunders en strategische inschattingsfouten, aldus Gore, die concludeerde dat het Amerikaanse volk volgend jaar van de kans gebruik moet maken om de president naar huis te sturen. De man die drie jaar geleden meer stemmen kreeg dan Bush, maar desondanks de verkiezingen verloor, zal daarbij zelf geen kandidaat zijn, al wordt er vanuit de Democratische partij van verschillende kanten druk op Gore uitgeoefend om zijn besluit te heroverwegen.
http://nu.nl/news.jsp?n=187045&c=22
quote:Hij heeft nooit gezegd dat hij zich definitief uit de politiek zou terugtrekken. Maar dat betekent niet meteen dat een toespraak van hem ook een aankondiging van zijn kandidatuur is.
Op zondag 10 augustus 2003 14:28 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik weet niet, ik heb het idee dat een nieuwe kandidatuur van Gore nog niet 100% uit te sluiten is.
Gore was voor de Democratische Partij een rampkandidaat. Die zullen echt niet op hem zitten wachten.
edit:Ik had laatst een interview met John Edwards gezien op CNN. Dat lijkt me echt 'n goeie!!
[Dit bericht is gewijzigd door DonStefano op 10-08-2003 15:03]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |