PvdA van 45 naar 37
VVD van 38 naar 27
CDA van 29 naar 30
D'66 van 14 naar 8
Groen Links van 11 naar 9
SP van 5 naar 6
CU van 5 naar 7
SGP van 3 naar 2
LN van 0 naar 6
LPF van 0 naar 18
Vooral de VVD lijkt erg veel te verliezen aan LPF.
(zoals de commentator zei: Fortuyn heeft het rechterbeen van de VVD afgehakt).
Ook is duidelijk dat op grond van deze uitslag Paars geen meerderheid meer zou krijgen.
edit-typo-edit
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 06-03-2002 21:49]
quote:Wat heeft dat met deze poll te maken?
Op woensdag 06 maart 2002 21:49 schreef Refragmental het volgende:
NOS bah.
Elke vraag gaat zowat over PF en hoe men zijn succes kan verminderen.
Eerst paars: PVDA-VVD-D66 = 72
rechts-midden: VVD-CDA-D66 = 65
progressief: PVDA-D66-GL = 54
Allemaal te weinig.
Wat is er mogelijk aan 3-partijen coalities:
CDA-PVDA-VVD = 94
Alle andere coalities hebben OF meer partijen OF Pim Fortuyn nodig om aan een meerderheid te komen.
VVD-CDA-LPF = 75 (wordt dat als meerderheid gezien? -kan iemand dat uitleggen?)
Stel dat dit echt de definitieve uitslag is, wat verwachten jullie dat er gebeurd?
quote:Iedere interviewer zeg.... U heeft zetels verloren/gewonnen, PF heeft er nu 18 volgens de peilingen, wat gaat u doen om dit succes van PF te stoppen.
Op woensdag 06 maart 2002 21:50 schreef golfer het volgende:[..]
Wat heeft dat met deze poll te maken?
PvdA (37)-CDA (30)-D'66 (8)
Lijkt mij ook nog een mogelijkheid.
quote:Ja, die stond erboven al.
Op woensdag 06 maart 2002 22:03 schreef Refragmental het volgende:
LPF, VVD, CDA is ook 75 zetels.
quote:Die had ik over het hoofd gezien.
Op woensdag 06 maart 2002 22:01 schreef golfer het volgende:
Wat ook nog 75 zetels zou opleveren is deze combinatie:PvdA (37)-CDA (30)-D'66 (8)
Lijkt mij ook nog een mogelijkheid.
quote:Maar het ziet er voor sommigen stukken leuker uit als 'LPF' vooraan het drietal staat
Op woensdag 06 maart 2002 22:04 schreef golfer het volgende:[..]
Ja, die stond erboven al.
quote:Te weinig dus.
Op woensdag 06 maart 2002 22:03 schreef Refragmental het volgende:
LPF, VVD, CDA is ook 75 zetels.
PvdA-CDA-D'66-GL zou op 84 zetels uitkomen.
quote:Dat is toch logisch? Die andere partijen willen toch geen zetels verliezen aan Fortuyn.
Op woensdag 06 maart 2002 22:00 schreef Refragmental het volgende:[..]
Iedere interviewer zeg.... U heeft zetels verloren/gewonnen, PF heeft er nu 18 volgens de peilingen, wat gaat u doen om dit succes van PF te stoppen.
In grote lijnen.
quote:Maar GL is wel erg links vergeleken bij de rest.
Op woensdag 06 maart 2002 22:12 schreef golfer het volgende:
4 partijen-coalitie over "links" zou ook kunnen:PvdA-CDA-D'66-GL zou op 84 zetels uitkomen.
quote:De horror... de horror
Op woensdag 06 maart 2002 22:12 schreef golfer het volgende:
4 partijen-coalitie over "links" zou ook kunnen:PvdA-CDA-D'66-GL zou op 84 zetels uitkomen.
quote:Bedankt koekepan! (Was na al die paarse ruimemeerderheidsjaren een beetje weggezakt.)
Op woensdag 06 maart 2002 22:08 schreef Koekepan het volgende:
kopernikov: er zijn 76 zetels vereist voor een coalitie.
Hmmm.75... Dan vallen er meteen NOG meer combi's af...
quote:In iedere zetel een boek.
Op woensdag 06 maart 2002 22:34 schreef Hik het volgende:
Nu 18 zetels voor LPF?Hoe gaat-ie die ooit allemaal vullen dan?
En het CDA heeft volgens deze peiling voor het eerst sinds weetikhoeveel jaar een stijgend zetelaantal. Ik zeg, Balkenende for president.
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 22:40 schreef OllieA het volgende:[..]
In iedere zetel een boek.
quote:
HAHAHAHAHAHAHAHAHA
Dit vind ik wel grappig
Wat dat betreft is Fok! dus niet voor niets zolangzamerhand om de dopen in Fortuynfans-forum en dus inderdaad een afspiegeling van de jongeren.
quote:Een groot gedeelte van LPF stemmers zijn ouderen.
Op woensdag 06 maart 2002 22:50 schreef golfer het volgende:
Bij analyse waar meeste stemmen op Fortuyn vandaan komen, blijkt dat het grootste deel afkomstig is van kiezers die niet eerder stemden, dus kiezers die vorige keer niet hebben of willen stemmen en met name eerste keers stemmers: de jongeren.Wat dat betreft is Fok! dus niet voor niets zolangzamerhand om de dopen in Fortuynfans-forum en dus inderdaad een afspiegeling van de jongeren.
quote:*heft wijsvinger op
Op woensdag 06 maart 2002 22:53 schreef Refragmental het volgende:[..]
Een groot gedeelte van LPF stemmers zijn ouderen.
De gemiddelde Pim Fortuyn-stemmer..
Ahh fuck laat ook maar zitten
quote:
quote:Dan heb je niet goed opgelet bij die analyse.
Op woensdag 06 maart 2002 22:53 schreef Refragmental het volgende:Een groot gedeelte van LPF stemmers zijn ouderen.
quote:Werd niet gezegd......het overgrote deel heeft niet eerder gestemd, dat zegt niets over de leeftijd. Het kan net zo goed een club lui zijn die de vorige keer te belazerd waren om te stemmen.
Bij analyse waar meeste stemmen op Fortuyn vandaan komen, blijkt dat het grootste deel afkomstig is van kiezers die niet eerder stemden, dus kiezers die vorige keer niet hebben of willen stemmen en met name eerste keers stemmers: de jongeren.Wat dat betreft is Fok! dus niet voor niets zolangzamerhand om de dopen in Fortuynfans-forum en dus inderdaad een afspiegeling van de jongeren.
quote:Dan kunnen ze toch nog wel oud zijn?
Op woensdag 06 maart 2002 22:56 schreef golfer het volgende:[..]
Dan heb je niet goed opgelet bij die analyse.
42% eerstekeers stemmers.
[Dit bericht is gewijzigd door MeneerTim op 06-03-2002 23:01]
quote:PvdA verliest toch bijna net zo veel?
Op woensdag 06 maart 2002 21:37 schreef golfer het volgende:
Vooral de VVD lijkt erg veel te verliezen aan LPF.
Gaat het goed: geen probleem.
Gaat het fout: dan wordt LPF/LN tijdens de verkiezingen komend najaar wel gecorrigeerd
quote:* stemt voor!!
Op woensdag 06 maart 2002 22:09 schreef Smirnoff_ice het volgende:
cda vvd lijst pim fortuyn en leefbaar nederland = 81
quote:En een groot deel lager opgeleidde mannen.
quote:Jij bent tenminste verstandig.
Op woensdag 06 maart 2002 22:54 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
*heft wijsvinger op
De gemiddelde Pim Fortuyn-stemmer..
Ahh fuck laat ook maar zitten
quote:Jij hebt niet opgelet Golfer!
Op woensdag 06 maart 2002 22:56 schreef golfer het volgende:[..]
Dan heb je niet goed opgelet bij die analyse.
42% eerstekeers stemmers.
Onder nieuwe kiezers worden óók de mensen gerekend die vorige keer in 1998 niet gestemd hebben.
quote:Hoe verklaar jij dit?
Op woensdag 06 maart 2002 21:37 schreef golfer het volgende:
LPF van 0 naar 18
Fortuyn is de afgelopen weken compleet zwart gemaakt, uit LN gezet, en haalt nog deze winst.
quote:(ben golfer wel niet maar) Ik denk dat het antwoord al in de vraag terug te vinden is.
Op woensdag 06 maart 2002 23:24 schreef R@b het volgende:[..]
Hoe verklaar jij dit?
Fortuyn is de afgelopen weken compleet zwart gemaakt, uit LN gezet, en haalt nog deze winst.
quote:Lekker eigengeilererij aan het bevredigen jongen?
Hoe verklaar jij dit?
52% laag opgeleiden
Ik vraag me af hoeveel van deze mensen daadwerkelijk op Pim zullen stemmen op zijn partijprogram en niet op zijn populistisch gedram
Er is een signaal afgegeven... de rechtse poot is uit de VVD getrokken.. ben ik niet zo treurig om hoor
quote:Zoals al door anderen is gezegd: hoe groot is het percentage laagopgeleiden in NL eigenlijk?
Op woensdag 06 maart 2002 23:32 schreef Re het volgende:[..]
Lekker eigengeilererij aan het bevredigen jongen?
52% laag opgeleiden
quote:Lul niet zo hooghartig domkop. Als jij het van de studentikoze stemmers moet hebben haal je hooguit 4 zetels
52% laag opgeleiden
quote:Onvrede met huidige politieke partijen is wel duidelijk.
Hoe verklaar jij dit?
Wat ik overigens mij wel afvraag is het volgende: het ziet er nu naar uit dat ie in Rotterdam 17 zetels krijgt en dus meteen de grootste fractie wordt en hij zal dus bestuursverantwoordelijkheid moeten nemen als wethouder.
Hoe kan ie dat gaan rijmen met zijn uitspraak om slechts 1 dag per week aan gemeentepolitiek te willen besteden en het te willen combineren met een kamerlidmaatschap?
quote:Hij kan ervaren wethouders van buitenaf aantrekken.
Op woensdag 06 maart 2002 23:37 schreef golfer het volgende:Hoe kan ie dat gaan rijmen met zijn uitspraak om slechts 1 dag per week aan gemeentepolitiek te willen besteden en het te willen combineren met een kamerlidmaatschap?
Wordt nog wat in die stad, ben blij dat ik er niet woon.
Maar goed, de andere partijen hebben de boel naar de kl##te laten gaan.
99% straatrovers is allochtoon
quote:En als je even doordenkt zegt dat percentage bijzonder weinig.
Op woensdag 06 maart 2002 23:39 schreef R@b het volgende:
quote:Ook Bram Peper beaamde dat als je het echt slim indeeld, het zo'n beetje in 1 dag kan ipv. een hele week.....
Op woensdag 06 maart 2002 23:37 schreef golfer het volgende:[..]
Wat ik overigens mij wel afvraag is het volgende: het ziet er nu naar uit dat ie in Rotterdam 17 zetels krijgt en dus meteen de grootste fractie wordt en hij zal dus bestuursverantwoordelijkheid moeten nemen als wethouder.Hoe kan ie dat gaan rijmen met zijn uitspraak om slechts 1 dag per week aan gemeentepolitiek te willen besteden en het te willen combineren met een kamerlidmaatschap?
quote:Het lijkt me anders sterk dat zo iemand dan aan zal voelen wat er onder de inwoners leeft.
Op woensdag 06 maart 2002 23:44 schreef AchJa het volgende:
Ook Bram Peper beaamde dat als je het echt slim indeeld, het zo'n beetje in 1 dag kan ipv. een hele week.....
quote:Ik vraag me af wat voor opleiding de PVDA stemmer heeft (toch arbeiders partij) of zijn alle arbeiders hier in Nederland van het niveau TU/HBO.
52% laag opgeleiden
quote:ik woon toevallig in die stad en ik heb weinig last van die straatrovers.. dat 99% allochtoon is is een feit en daar zal wat aan gedaan moeten worden (ik zou graag weten hoe veel straatroven er zijn geweest in verhouding tot een aantal jaar geleden)... mee eens
Op woensdag 06 maart 2002 23:39 schreef R@b het volgende:[..]
Hij kan ervaren wethouders van buitenaf aantrekken.
Maar goed, de andere partijen hebben de boel naar de kl##te laten gaan.
En ik behoor inderdaad tot de iets hoger opgeleiden en denk graag na voordat ik stem... Zonder het Pim Fortuyn effect zou leefbaar Rotterdam zo'n 10% halen.. dan mag ik mij toch afvragen wat de echte reden is dat men op hem stemt... ik zet daar vraagtekens bij want het LR partijprogram staat vol van dingen die of niet te verwezenlijken zijn of al zijn toegepast... als je niet in Rotterdam woont zeg er dan ook weinig van
quote:Al die politici in R'dam die er de afgelopen 4 jaar meer dan één dag per week aan hebben besteed, blijken nu ook niet echt aan te voelen wat er onder de inwoners leeft...
Op woensdag 06 maart 2002 23:45 schreef Lithion het volgende:[..]
Het lijkt me anders sterk dat zo iemand dan aan zal voelen wat er onder de inwoners leeft.
quote:Als Fortuyn landelijk ook 34% haalt, zal je er niet meer aan kunnen ontkomen, R@b...
quote:Daar gaat het niet om. Pim Fortuyn pretendeert voor het volk te spreken, of in ieder geval pretendeert het volk dat Pim Fortuyn voor hen spreekt, maar hoe moet hij dat dan doen als hij nauwelijks te weten komt wat er leeft onder de bevolking?
Op woensdag 06 maart 2002 23:49 schreef kopernikov het volgende:
Al die politici in R'dam die er de afgelopen 4 jaar meer dan één dag per week aan hebben besteed, blijken nu ook niet echt aan te voelen wat er onder de inwoners leeft...
quote:Volgens mij bestaat er he-le-maal geen verband tussen de hoeveelheid tijd die je aan de gemeentepolitiek besteedt en 'weten wat er leeft onder je achterban'.
Op woensdag 06 maart 2002 23:54 schreef Lithion het volgende:[..]
Daar gaat het niet om. Pim Fortuyn pretendeert voor het volk te spreken, of in ieder geval pretendeert het volk dat Pim Fortuyn voor hen spreekt, maar hoe moet hij dat dan doen als hij nauwelijks te weten komt wat er leeft onder de bevolking?
Hoe andere politici het in het verleden hebben gedaan is dan verder irrelevant.
Wat dat betreft steek je tijdens een zaterdagmiddag op de Lijnbaan meer op dan tijdens 5 dagen debatteren in de gemeenteraad.
(overigens laat ik in het midden of PF ook echt over het inzicht in wat er leeft beschikt)
[edit: laatste zin toegevoegd]
[Dit bericht is gewijzigd door kopernikov op 07-03-2002 00:00]
quote:Nou, dat weet ik zo net nog niet. Als hij ook nog eens in de Tweede Kamer plaats gaat nemen zal er volgens mij maar erg weinig tijd over blijven om ook nog eens door Rotterdam te gaan lopen en naar de mensen te luisteren. Dat zie ik hem überhaupt eigenlijk niet doen, maar goed...
Op woensdag 06 maart 2002 23:59 schreef kopernikov het volgende:
Volgens mij bestaat er he-le-maal geen verband tussen de hoeveelheid tijd die je aan de gemeentepolitiek besteedt en 'weten wat er leeft onder je achterban'.
quote:Maar wat vindt jij, als rasgeaarde VVD-er, van het voorspelde verlies van jouw partij in de landelijke peilingen?
Of behoor jij tot die "afgesneden rechterbeen-groep" en stap je over tot LPF?
quote:Als ik hier even op mag reageren, ik denk dat de VVD'ers die nu zijn overgestapt bij gebrek aan rechtser afgelopen keren VVD hebben gestemt. Ik betwijfel dan ook of de overlopers überhaupt vroeger op het partijprogram hebben gestemt, ik denk eerder dat ze stemden op het rechtse uiterlijk van de partij.
Op donderdag 07 maart 2002 00:01 schreef golfer het volgende:[..]
Maar wat vindt jij, als rasgeaarde VVD-er, van het voorspelde verlies van jouw partij in de landelijke peilingen?
Of behoor jij tot die "afgesneden rechterbeen-groep" en stap je over tot LPF?
quote:De toekomst zal het uitwijzen...
Op donderdag 07 maart 2002 00:00 schreef Lithion het volgende:[..]
Nou, dat weet ik zo net nog niet. Als hij ook nog eens in de Tweede Kamer plaats gaat nemen zal er volgens mij maar erg weinig tijd over blijven om ook nog eens door Rotterdam te gaan lopen en naar de mensen te luisteren. Dat zie ik hem überhaupt eigenlijk niet doen, maar goed...
En nu staat er een populaire kale kapitein hard van de kant te roepen dat er een ijsberg aan komt drijven...
quote:Uhm, het ging nu juist helemaal niet over links en rechts, maar over hoeveel tijd en energie hij werkelijk in zijn werkzaamheden kan stoppen en of dat werkelijk genoeg is om de stem van het volk te laten doorklinken.
Op donderdag 07 maart 2002 00:09 schreef kopernikov het volgende:
De toekomst zal het uitwijzen...
Serieus, ik vind het wel irritant dat iedereen net doet of Fortuyn meteen enig heerser van NL wordt.
In onze politiek kun je een beetje naar links of rechts duwen, maar uiteindelijk blijft het toch een grote olietanker die door heel veel kapiteins bestuurd wordt.
quote:Uhm, het ging in deze hele thread over de uitslag van de peiling van vandaag...
Op donderdag 07 maart 2002 00:12 schreef Lithion het volgende:[..]
Uhm, het ging nu juist helemaal niet over links en rechts, maar over hoeveel tijd en energie hij werkelijk in zijn werkzaamheden kan stoppen en of dat werkelijk genoeg is om de stem van het volk te laten doorklinken.
quote:Goed, maar het onderwerp was enigzins verschoven en vervolgens maakte je ineens een heel vreemde sprong als reactie op mij... maar goed.
Op donderdag 07 maart 2002 00:17 schreef kopernikov het volgende:
Uhm, het ging in deze hele thread over de uitslag van de peiling van vandaag...
Blijft voor mij de vraag staan waar hij die stoelen mee gaat vullen. Ik heb het idee dat de stemmers van vandaag ook geen idee hebben wat voor mensen er nog meer naast PF moeten komen te zitten in Rotterdam.
quote:Sorry. Was een gedachtensprongetje
Op donderdag 07 maart 2002 00:20 schreef Lithion het volgende:[..]
Goed, maar het onderwerp was enigzins verschoven en vervolgens maakte je ineens een heel vreemde sprong als reactie op mij... maar goed.
Blijft voor mij de vraag staan waar hij die stoelen mee gaat vullen. Ik heb het idee dat de stemmers van vandaag ook geen idee hebben wat voor mensen er nog meer naast PF moeten komen te zitten in Rotterdam.
Ik denk dat PF zelf ook nog niet echt helemaal zeker weet of de nrs. 10+ op zijn rotterdamse kandidatenlijst ook echt erg geschikt zijn.
Dat zal in de 2e kamer helemaal een probleem kunnen worden.
Vrijwel alle 'nieuwe' partijen die opeens zetels moeten vullen krijgen te maken met ernstige conflicten over de te volgen koers e.d. (Denk aan de ouderenpartij die in drie facties uiteenviel en daarna verdween)
* kopernikov vindt die Jim Jansen van Raaij maar een heel eng mannetje.
1. Keihard handhaven van de wet, want zachte heelmeesters maken stinkende wonden. (in combinatie met punt 3 hoop ik dan maar)
2. Meer beschermingscameras en camera toezicht op openbare plaatsen zoals metrostations. (metrostations hangen al vol met cameras)
3. Gelijke monniken, gelijke kappen. Geen voorkeursbehandeling voor
bepaalde groepen. (als dit te rijmen valt met punt 1, prima)
4. Actief opsporings- en uitzettingsbeleid ten opzichte van illegalen. (landelijke politiek.. kun je in Rotterdam weinig mee)
5. Gratis drugsverstrekking onder medisch toezicht aan recidiverende
criminele drugsverslaafden.(ik dacht dat de gemiddelde Pim stemmer dit niet boven aan zijn lijstje heeft staan)
6. Onze waarden en normen liggen verankerd in onze grondwet en
dienen door alle ingezeten van de stad te worden gerespecteerd. (CDA)
7. Alle vrouwen moeten geholpen worden in hun strijd volwaardige deelnemers
van onze samenleving te worden; ongeacht religie of afkomst. (in combinatie met punt 3 dan?)
8. De vervuiler betaalt! Lik op stuk beleid bij het op straat gooien van
vuil of te vroeg buiten zetten van vuilniszakken. (dat wordt al gedaan, niets nieuws)
9. Een gezonde geest huist in een gezond lichaam. Niet alleen topsport
maar sportverenigingen voor iedereen. (dat hebben alle partijen in hun program.. prima)
10. Geen vergadernijlpaarden, maar daadkrachtige bestuurders.Geen
woorden maar daden. (daar zit de kuip vol mee, wel een punt)
11. Alle gemeentelijke aanbestedingen via open inschrijfprocedures. Dit om
fraudes zoals de bouwfraude te voorkomen. (dat is al zo.. en lekker sinsspelen op landelijke politiek)
12. Het bestuur van onze haven slaapt, terwijl de concurrentie klaar wakker
is. In plaats van groot, groter, grootst, slim, slimmer, slimst! (mee eens)
13. Gemeentelijk Havenbedrijf in handen van de politiek houden en
reorganiseren. (tegen privatisering dan neem ik aan?)
14. Fraude met uitkeringen dient met harde hand te worden bestreden.Het
is gemeenschapsgeld ! (in combinatie met punt 3 hoop ik dan maar)
15. De middenklasse moet weer terug naar het centrum door de oude
panden langs de singels en s-Gravendijkwal hun woonfunctie terug te
geven. Tunneltraverse van s-Gravendijkwal en Beukelsdijk - naar voorbeeld
van de Utrechtsebaan in Den Haag - verdiept aanleggen. (is al mee begonnen, srugspanden worden al gesloten e.d.)
16. De Rotterdamse politiek dient centraal te staan en mag nimmer
ondergeschikt worden aan landelijke partijbelangen. (oh?)
17. Chloortreinen en ander gevaarlijk transport niet door de stad maar er
omheen. (SP/ Groen Links )
18. In iedere Rotterdamse woning een snelle internetaansluiting standaard
net als de kabel, water en electriciteit.(uhmm kabel, water en electriciteit is meestal standaard... internet... klinkt goed)
19. Zo snel mogelijk naar een gekozen burgemeester en vakbekwame
wethouders desnoods van buiten de politiek. Inperken van de macht
van ambtenaren en dure adviseurs.
(rotterdammers voor de rotterdammers zullen we maar niet zeggen)
20. Drastische aanpak jeugdcriminaliteit met een afdeling Jeugdpolitie. (mee eens in combinatie met punt 3)
21. Veilige scholen en ouders verantwoordelijk stellen voor en aanspreken
op het gedrag van hun kinderen. (prima, in combinatie met punt 3)
22. Alle wijken vaste, controleerbare veeg- en schoonmaakschemas van de
Roteb.(dat gebeurt al)
23. Voor zo ver mogelijk in de watten leggen van goede leerkrachten,
goede politiemensen, goede verzorgers en vrijwilligers. (en punt 3 dan?)
24. De adviezen van de Rotterdamse rekenkamer dienen ter harte te
worden genomen! (maar natuurlijk)
25. Aanleg van 2e Maasvlakte in één keer, door aan de randen van de
nieuwe Maasvlakte hoogwaardige woningbouw te realiseren. Uitzicht
op een bedrijvige haven! (pretendieus en zeer duur, wie gaat dat betalen?)
26. Zestienhoven moet normaal kunnen functioneren. (als gewone regionale verkeershaven)
Echt super vernieuwend is dit program dus niet... dus mag ik mij toch afvragen op wat voor een basis men nou heeft gestemd?
18 zetels voor Fortuyn, lag in de lijn der verwachtingen
meer dan de helft lager opgeleiden, no surprises there
41% mensen die vorige keer niet stemden, waarvan een heel klein deel voor de eerste keer mag stemmen, m.a.w. voornamelijk lui die vorige keer te beroerd waren na te denken en nu niet anders kunnen dan klagen en een proteststemmetje uitbrengen, ook niet nieuw.
V.
quote:Verbal, even een vraagje aan jou.
Op donderdag 07 maart 2002 01:23 schreef Verbal het volgende:
Ik vond de NOS-peiling niet echt wereldschokkend:18 zetels voor Fortuyn, lag in de lijn der verwachtingen
meer dan de helft lager opgeleiden, no surprises there
41% mensen die vorige keer niet stemden, waarvan een heel klein deel voor de eerste keer mag stemmen, m.a.w. voornamelijk lui die vorige keer te beroerd waren na te denken en nu niet anders kunnen dan klagen en een proteststemmetje uitbrengen, ook niet nieuw.
V.
Hoeveel procent van het nederlands volk is laag opgeleid?
En wat is laag opgeleid?
[Dit bericht is gewijzigd door Refragmental op 07-03-2002 02:05]
quote:In Nederland beschikte in 1999 65 procent van de volwassenen van 25-64 jaar over een diploma in tenminste het hoger secundair onderwijs (havo, vwo, mbo-niveau 2 en hoger). Dit opleidingsniveau lag enigszins boven het EU- (61 procent) en het OESO-gemiddelde (64 procent).
Op donderdag 07 maart 2002 01:51 schreef Refragmental het volgende:[..]
Verbal, even een vraagje aan jou.
Hoeveel procent van het nederlands volk is laag opgeleid?
En wat is laag opgeleid?
Dat houdt, op basis van deze cijfers, in dat 35% een middelbare en lagere opleiding hebben (mavo, mbo-niveau 1 en lager).
V.
quote:Leuk en aardig..... en geheel verdraaid.
Op donderdag 07 maart 2002 10:46 schreef Verbal het volgende:[..]
In Nederland beschikte in 1999 65 procent van de volwassenen van 25-64 jaar over een diploma in tenminste het hoger secundair onderwijs (havo, vwo, mbo-niveau 2 en hoger). Dit opleidingsniveau lag enigszins boven het EU- (61 procent) en het OESO-gemiddelde (64 procent).
Dat houdt, op basis van deze cijfers, in dat 35% een middelbare en lagere opleiding hebben (mavo, mbo-niveau 1 en lager).
V.
Edit
Trouwens veel van de mensen die op LPF zijn ouderen boven de 50.
Deze mensen hadden vaak niet eens de kans om te studeren, zij gingen vaak zonder diploma aan het werk.
Laag opgeleid betekent niet dat ze dom zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Refragmental op 07-03-2002 12:03]
quote:Dat MAVO middelbaar is betekent dus dat het percentage laag opgeleiden dus nog lager ligt dan 35%
Op donderdag 07 maart 2002 11:56 schreef Refragmental het volgende:[..]
Leuk en aardig..... en geheel verdraaid.
25-64 jaar?
Waar zijn dan de mensen van 18-25, tellen die niet mee?
Deze mensen stemmen ook op LPF en zijn veelal nog met hun opleiding bezig, dus hebben nog niet eens een volwaardig diploma, ik bv ben in het bezit van een Mavo diploma, ben nu bezig met MBO, en ben van plan om daarna HBO te doen.
Ben klaar met m'n opleiding rond m'n 25'ste.
Sinds wanneer is Mavo trouwens laag opgeleid??
Tis nog altijd middelbaar.
quote:Idd, dus dan zal ook het aantal lager opgeleide mensen die op LPF stemmen ook zakken, en het aantal middelbaar opgeleide mensen stijgen.
Op donderdag 07 maart 2002 12:02 schreef Re het volgende:[..]
Dat MAVO middelbaar is betekent dus dat het percentage laag opgeleiden dus nog lager ligt dan 35%
De meeste 18-25 jarigen zouden als het goed is al klaar moeten zijn met middelbaar onderwijs dus die vlieger gaat niet op
quote:Vertel dat dan maar aan het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen, waar deze cijfers vandaan komen.
Op donderdag 07 maart 2002 11:56 schreef Refragmental het volgende:[..]
Leuk en aardig..... en geheel verdraaid.
quote:Ik weet niet de precieze cijfers, maar uit de peiling van gisteren bleek dat de stemmers tussen 18 en 24 niet bepaald krachtig vertegenwoordigd waren.
25-64 jaar?
Waar zijn dan de mensen van 18-25, tellen die niet mee?
Deze mensen stemmen ook op LPF en zijn veelal nog met hun opleiding bezig, dus hebben nog niet eens een volwaardig diploma, ik bv ben in het bezit van een Mavo diploma, ben nu bezig met MBO, en ben van plan om daarna HBO te doen.
quote:Ik herhaal: Dat houdt, op basis van deze cijfers, in dat 35% een middelbare en lagere opleiding hebben (mavo, mbo-niveau 1 en lager).
Sinds wanneer is Mavo trouwens laag opgeleid??
V.
quote:Volgens mij is dan 35 % lager opgeleid. Als ik goed heb is HBO en Uni een hogere opleiding en dan zouden havo, vwo en mbo niveau-2 middelbaar zijn(?). Ik vind mensen met alleen middelbare school persoonlijk niet middelbaar, maar laag opgeleid.
In Nederland beschikte in 1999 65 procent van de volwassenen van 25-64 jaar over een diploma in tenminste het hoger secundair onderwijs (havo, vwo, mbo-niveau 2 en hoger). Dit opleidingsniveau lag enigszins boven het EU- (61 procent) en het OESO-gemiddelde (64 procent).
Samen met het feit dat relatief veel (gemiddeld laag opgeleide) ouderen PF stemmen denk ik dat 50% laagopgeleid niet ver van de gemiddelde bevolkingssamenstelling verschilt.
quote:
Op donderdag 07 maart 2002 10:46 schreef Verbal het volgende:[..]
V.
quote:ONZIN!! mavo en lbo is laag opgeleid
Op donderdag 07 maart 2002 11:56 schreef Refragmental het volgende:Sinds wanneer is Mavo trouwens laag opgeleid??
lagere school, LBO, Mavo is laag
MBO, Havo, VWO, is middelbaar
HBO, WO is hoog
Binnenkort weer dagelijks een peiling. We beginnen met de peiling van 4 oktober 2002:
quote:
CDA 31,2% 48
LPF 6,4% 9
VVD 17,6% 27
PvdA 17,0% 26
GroenLinks 8,8% 14
SP 8,7% 13
D66 4,5% 6
ChristenUnie 3,1% 5
SGP 1,7% 2
LN 0,4% 0
Andere partijen 0,6% 0
quote:Een kabinet van CDA en VVD kan misschien tot de mogelijkheden behoren dus ... eerst nog ff wat zeteltjes verdienen
Op woensdag 16 oktober 2002 19:00 schreef Sniper het volgende:
Leuk jongens & meisjes: de verkiezingen komen er weer aan!Binnenkort weer dagelijks een peiling. We beginnen met de peiling van 4 oktober 2002:
[..]
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 16-10-2002 19:46]
quote:LPF blijft dus een redelijke partij, als ze nou deze keer alle tijd nemen om de boel op orde te zetten kan het nog wat worden volgende verkiezingen
Op woensdag 16 oktober 2002 19:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nieuwe peiling van maurice de hond!code:CDA 43 > 51
LPF 26 > 4
VVD 24 > 28
PvdA 23 > 28
Groen Links 10 > 12
SP 9 > 16
D66 7 > 4
ChristenUnie 4 > 4
SGP 2 > 2
LN 2 1
Totaal 150 150
maar een coalitie met VVD en CDA zie ik zeker zitten, gewoon hetzelfde regeerakkoord
[Dit bericht is gewijzigd door Nawijnschenk op 16-10-2002 19:44]
quote:ja bovenstaande peiling
Op woensdag 16 oktober 2002 19:43 schreef Chickendorp het volgende:
Is er al een peiling gehouden NA de val van het kabinet?!?
Ben ZEER benieuwd....
[Dit bericht is gewijzigd door Chickendorp op 16-10-2002 19:50]
quote:best eng inderdaad, hopelijk bedenkt men zich wel als het echt zover is
Op woensdag 16 oktober 2002 19:45 schreef Nawijnschenk het volgende:
waarom is die SP zo groot geworden? ik wist niet dat er zoveel communisten in nederland waren, maarja zolang ze niet regeren zal de schade beperkt blijven
quote:Nee dus., die peiling is van vandaag, net uitgezonden op sbs6... Ik heb zelf meegedaan.
Op woensdag 16 oktober 2002 19:48 schreef Chickendorp het volgende:
Die peiling is van vorige week!!
quote:Het communistisch gedachtengoed hoort allang niet meer bij de SP. Als je met dat gedachtengoed bedoelt dat welvaart beter verdeeld moet worden ,er moet worden opgekopmen voor de zwakkeren in de samenleving en er geïnvesteerd moet worden in onderwijs en zorg dan is dat inderdaad het gedachtengoed van de SP.
Op woensdag 16 oktober 2002 19:49 schreef Tarja het volgende:[..]
best eng inderdaad, hopelijk bedenkt men zich wel als het echt zover is
De SP heeft een heel realistisch programma, waar concrete oplossingen in staan voor de problemen waar we voor staan. Deze partij is het enige ECHTE alternatief voor paars en de zooi die het onder dit kabinet is geworden, als de LPF stemmers slim zijn gaan ze allemaal naar de SP, ook de SP is namelijk sinds jaar en dag voor een veel strengere en betere integratie, iets dat veel mensen niet weten. Voor meer info: www.sp.nl
quote:droom lekker verder
Op woensdag 16 oktober 2002 19:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Het communistisch gedachtengoed hoort allang niet meer bij de SP. Als je met dat gedachtengoed bedoelt dat welvaart beter verdeeld moet worden ,er moet worden opgekopmen voor de zwakkeren in de samenleving en er geïnvesteerd moet worden in onderwijs en zorg dan is dat inderdaad het gedachtengoed van de SP.
De SP heeft een heel realistisch programma, waar concrete oplossingen in staan voor de problemen waar we voor staan. Deze partij is het enige ECHTE alternatief voor paars en de zooi die het onder dit kabinet is geworden, als de LPF stemmers slim zijn gaan ze allemaal naar de SP, ook de SP is namelijk sinds jaar en dag voor een veel strengere en betere integratie, iets dat veel mensen niet weten. Voor meer info: www.sp.nl
maargoed laat SP maar lekker mee regeren, dan ga ik in de bijstand en krijg meer dan mijn hardwerkende buurman
quote:Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van politiek.
Op woensdag 16 oktober 2002 21:25 schreef Tarja het volgende:[..]
droom lekker verder
als SP in de regering komt wordt het pas echt een chaos (en dus niet alleen in het kabinet zelf zoals bij lpf)maargoed laat SP maar lekker mee regeren, dan ga ik in de bijstand en krijg meer dan mijn hardwerkende buurman
quote:Ik heb er weer zin an, dagelijks een peiling, debatten op tv, flamen op Fok!... just like the good ol' days.
Op woensdag 16 oktober 2002 19:00 schreef Sniper het volgende:
Leuk jongens & meisjes: de verkiezingen komen er weer aan!Binnenkort weer dagelijks een peiling. We beginnen met de peiling van 4 oktober 2002:
quote:tuurlijk niet jongen.. SP is voor armen en dieren.. weltrusten
Op woensdag 16 oktober 2002 22:26 schreef Farzin het volgende:[..]
Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van politiek.
quote:En het woord 'demoniseren' kan weer uit de kast getrokken worden.
Op woensdag 16 oktober 2002 22:33 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ik heb er weer zin an, dagelijks een peiling, debatten op tv, flamen op Fok!... just like the good ol' days.
quote:Jawel hoor.
Op donderdag 7 maart 2002 16:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Meeste pvda-stemmers stemmen PvdA omdat ze daar al 24 jaar op hebben gestemd, verder hebben ze er ook geen reden voor.
Ze hebben een uitkering.
Ze willen hun familie overhalen uit het buitenland.
Ze zijn crimineel.
Enz.
Jullie mogen happen
quote:Paars is nog steeds niet populair, LPF is uit, dus blijven SP en CDA over.
Op woensdag 16 oktober 2002 19:45 schreef Nawijnschenk het volgende:
waarom is die SP zo groot geworden? ik wist niet dat er zoveel communisten in nederland waren, maarja zolang ze niet regeren zal de schade beperkt blijven
quote:Bravo!
Op woensdag 16 oktober 2002 19:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Het communistisch gedachtengoed hoort allang niet meer bij de SP. Als je met dat gedachtengoed bedoelt dat welvaart beter verdeeld moet worden ,er moet worden opgekopmen voor de zwakkeren in de samenleving en er geïnvesteerd moet worden in onderwijs en zorg dan is dat inderdaad het gedachtengoed van de SP.
quote:laat me raden:
Op woensdag 16 oktober 2002 21:25 schreef Tarja het volgende:[..]
droom lekker verder
als SP in de regering komt wordt het pas echt een chaos (en dus niet alleen in het kabinet zelf zoals bij lpf)maargoed laat SP maar lekker mee regeren, dan ga ik in de bijstand en krijg meer dan mijn hardwerkende buurman
blont?
quote:demoniseren is zo ontzettend square, dat kan echt niet meer hoor.
Op woensdag 16 oktober 2002 22:37 schreef Calidaion het volgende:[..]
En het woord 'demoniseren' kan weer uit de kast getrokken worden.
quote:Ziet er nog vrij netjes uit. Huidige regeerakkoord kan dan intact blijven.
Op donderdag 17 oktober 2002 11:00 schreef freako het volgende:
NIPO-peiling van woensdag 16 oktober, van na de val van het kabinet:
CDA 43 -> 49 +6
Lijst Fortuyn..26 ->4 -22
VVD 24 ->31 +7
PvdA 23 ->27 +4
GroenLinks 10 ->12 +2
SP 9 ->13 +4
D66 7 -> 6 -1
ChristenUnie 4 -> 4 0
SGP 2 -> 2 0
Leefbaar Ned 2 ->2 0
quote:De SP is niet 'voor' een bepaalde groep in de samenleving. Zie de website.
Op woensdag 16 oktober 2002 22:35 schreef Nawijnschenk het volgende:
[..]
tuurlijk niet jongen.. SP is voor armen en dieren.. weltrusten
quote:ja, in vergelijking met wat er werd gepreseteerd door de LPF afgelopen maanden
Op donderdag 17 oktober 2002 11:04 schreef freako het volgende:
Ja, CDA/VVD = 80 zetels, en LPF en SGP zullen meestal wel met de regering meestemmen, lijkt me een stabiele meerderheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |