abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47644177
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:04 schreef Roku het volgende:

[..]

Hier ga je mist al in, een moslim is iemand die zich overgeeft aan Allah(swt), een moslim is niet verbonden aan volk/ras.
Als jij op mo/marokko types bedoelt zeg dan geen moslims, zeg dan niet-westerse allochtonen.
ik heb het over gebruik van woorden, niet over associaties en vergelijkenissen.
  zondag 25 maart 2007 @ 17:09:09 #92
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_47644190
Met een aantal punten spreekt de TS een kern van waarheid, en zelfs moslims in mijn omgeving zullen dat zonder blozen toegeven, maar dat zijn dan ook geďntegreerde moslims.
pi_47644247
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:08 schreef koffiegast het volgende:

[..]

ik heb het over gebruik van woorden, niet over associaties en vergelijkenissen.
Als ik een woord gebruik, duid ik ook meestal haar letterlijke definitie aan, als ik dat niet zou doen zou ik altijd tussen haakjes eve erbij schrijven wat ik zou bedoelen, zou jij ook moeten doen .
pi_47644263
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:09 schreef Martijn_fijn het volgende:
Met een aantal punten spreekt de TS een kern van waarheid, en zelfs moslims in mijn omgeving zullen dat zonder blozen toegeven, maar dat zijn dan ook geďntegreerde moslims.
Wat is een geintergreerde moslim?
pi_47644344
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:34 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Volgens mij probeert RobertoCarlos je jouw eigen denkfout te laten zien. Miepen over de Islam en wijzen naar de overbekende voorbeelden (sneue Marokkanen) terwijl je de bulk van de moslims in Nederland (Turken (hoezo geen handelsgeest?), niet-sneue Marokkanen, Indonesiërs, ex-Joegoslaven etc.) voor het gemak even vergeet. Je betoog zou een stuk interessanter zijn als je op zoek gaat naar de overeenkomst tussen 'sneue Marokkanen' en 'sneue Antillianen' want die schijnen (naar jouw voorbeelden) meer overeenkomsten te hebben, misschien kom je dan ook bij de achterliggende problematiek.
Ik vind het geen denkfout. Het is zijn goed recht om zo te praten en hij heeft er vast een reden voor. vandaar dat ik er wat dieper op wil ingaan.

Mij betoog gaat ook niet over de sneue mensen, maar zoals ik begon het aanpassingsvermogen vanuit dit geloof in andere culturen anders dan die van de moslims zelf. En dat veel problemen die moslims ondervinden bij hunzelf ligt.
pi_47644390
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:11 schreef Roku het volgende:

[..]

Abutaleb, albayrak
  zondag 25 maart 2007 @ 17:16:17 #97
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_47644466
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:11 schreef Roku het volgende:

[..]

Dat is bijvoorbeeld een moslim die Nederlands spreekt in bijzijn van Nederlanders. Dat is bijvoorbeeld een moslima die zonder hoofddoekje of burka op straat loopt. Dat is bijvoorbeeld een moslim die zich niet de wet laat voorschrijven door het thuisfront (familie), maar zich vrij kan bewegen hoe hij of zij dat wil. Dat is bijvoorbeeld een moslim die terreurdaden niet goed praat. Dat is bijvoorbeeld een moslim die een vrouw als gelijkwaardig ziet, enz enz. Ja, zulke moslims heb je.
pi_47644505
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:16 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Dat is bijvoorbeeld een moslim die Nederlands spreekt in bijzijn van Nederlanders. Dat is bijvoorbeeld een moslima die zonder hoofddoekje of burka op straat loopt.
Dat is assimilatie
  zondag 25 maart 2007 @ 17:19:03 #99
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_47644560
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is assimilatie
pi_47644612
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:19 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Ja, sorry, maar vind het erg onzinnig om te claimen dat het dragen van een hoofddoek een belemmering is voor integratie.
pi_47644628
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:16 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Dat is bijvoorbeeld een moslim die Nederlands spreekt in bijzijn van Nederlanders. Dat is bijvoorbeeld een moslima die zonder hoofddoekje of burka op straat loopt. Dat is bijvoorbeeld een moslim die zich niet de wet laat voorschrijven door het thuisfront (familie), maar zich vrij kan bewegen hoe hij of zij dat wil. Dat is bijvoorbeeld een moslim die terreurdaden niet goed praat. Dat is bijvoorbeeld een moslim die een vrouw als gelijkwaardig ziet, enz enz. Ja, zulke moslims heb je.
Wow zie je? We hebben het gelijk over terreur daden, we moeten maar pro-Westerse politiek zijn?
Gelijk de politiek bij halen, mijn politieke mening heeft dus te maken met mijn intergratie?
Jammer dan ben ik niet geintergreerd, mijn politieke mening wijkt erg af dan dat van de christenen enof normale hollanders.
Voor de rest spreek ik Nederlands en ga ook alleen om met Nederlanders, maar ben wel moslim, en ik sta VOOR de hoofddoek omdat het de keuze van de vrouw zelf is, trouwens bij vele Nederlandse kerken dragen Nederlandse vrouwen ook hoofddoeken, (ja ook op straat).

Nu ben ik er alleen meer van overtuigd dat er geen intergratie bestaat.
pi_47644671
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Precies Ik overdrijf dan ook bewust.

Het grappige is dat hier door een aantal mensen gedaan wordt alsof moslims alleen uit het midden-oosten en marokko en turkije komen. Maar het grootste moslimland ter wereld ligi in...... precies Azie, die mensen die zo zakelijk zijn En ook bijv vrijwel alle landen in de oostkust van Africa zijn redelijk sterk islamitisch.
Je kunt die link geloof-agressie niet zo maar leggen, zonder een echt goed verhaal. Ik kan bijv ook roepen dat het christendom zo agressief is omdat de vs Iraq binnenvalt......
Precies, zoals je zegt het grootste moslimland ter wereld.(ik heb het ook gehad over: tenzij moslims egen baas zijn of als iedereen moslim is).

Voornamelijk heb ik het over het niet aanpassen van moslims in culturen anders dan die van het moslimgeloof, en dat anderen steeds rekening met hun geloof moeten houden.

Het christendom zou ik niet de link leggen, meer de armoede van de VS en olie. dat zou kunnen.
  zondag 25 maart 2007 @ 17:24:55 #103
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_47644763
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, sorry, maar vind het erg onzinnig om te claimen dat het dragen van een hoofddoek een belemmering is voor integratie.
De meeste Nederlanders zien het als vrouwenonderdrukking, en daar mogen de meningen over verschillen, maar feit is wel dat het botst met de Nederlandse leefgewoontes. En iets dat botst, integreert moeilijk.
pi_47644785
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:24 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

De meeste Nederlanders zien het als vrouwenonderdrukking, en daar mogen de meningen over verschillen, maar feit is wel dat het botst met de Nederlandse leefgewoontes. En iets dat botst, integreert moeilijk.
Aan wie zou die botsing liggen? Aan de vrouw met de Hoofdoek? Of aan de Hollanders die al met hun vooroordelen klaar staan?
pi_47644810
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De belemmering komt pas om de hoek kijken op het moment dat als het bedrijf of wat dan ook in nederland zegt dat ze het liever niet hebben om welke redenen dan ook. Niet representatief, het is een katholieke school enz. of gewoon niet en ze vervolgens haar geloof erbij gaat halen en zelfs hen gaat aanklagen.

Het moet, het moet en jullie moeten het accepteren.

Alweer eenzijdig, want andersom is er helemaal geen respect meer te vinden.

[ Bericht 6% gewijzigd door XTHinkz op 25-03-2007 17:32:06 ]
  zondag 25 maart 2007 @ 17:27:36 #106
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_47644843
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:21 schreef Roku het volgende:

[..]

Wow zie je? We hebben het gelijk over terreur daden, we moeten maar pro-Westerse politiek zijn?
Jij bent hier degene die een link tussen de politiek en terreur daden legt, en waar zeg ik dat je voor een Pro-Westerse politiek moet zijn? Laat de politiek erbuiten wil je?
pi_47644884
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:27 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Jij bent hier degene die een link tussen de politiek en terreur daden legt, en waar zeg ik dat je voor een Pro-Westerse politiek moet zijn? Laat de politiek erbuiten wil je?
Jij begon erover dat de politieke mening een onderdeel is van de intergratie, als dat echt zo is bestaat er geen intergratie meer.
  zondag 25 maart 2007 @ 17:29:29 #108
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_47644900
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:25 schreef Roku het volgende:

[..]

Aan wie zou die botsing liggen? Aan de vrouw met de Hoofdoek? Of aan de Hollanders die al met hun vooroordelen klaar staan?
Zoals ik al zei, mogen de meningen daarover verschillen, feit blijft dat het niet bijdraagt aan de integratie.
pi_47644913
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Abutaleb, albayrak
Aboutaleb heeft bijvoorbeeld uitspraken gedaan zoals: Mensen die met een burka willen rondlopen moeten worden gekort op hun uitkering. (hij gaat er dus al vanuit dat mensen in burka uitkeringtrekkers zijn . Maar goed Aboutaleb beseft dus dondersgoed dat als een moslima in ee burka gaat lopen ze zichzelf kansloos maakt in de maatschappij.
pi_47644950
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:24 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

De meeste nog wel, waar haal jij je statistieken vandaan? Even voor de duidelijkheid zijn ook alle moslims Nederlanders, en wat boeit het nou wat de gemiddelde 'Nederlander' denkt, het gaat erom dat als een strikte moslim (man) zijn vrouw, dochter, zus dwingt om een hoofddoek te dragen dat hij zijn grenzen overschrijdt en wanneer een 'Nederlander' van een moslima eist dat zij haar hoofddoek af doet voor integratie naar zijn maatstaven dat hij zijn grenzen overschrijdt gezien ze in beide gevallen dan onder druk is.

Overigens bestaat er niet zoiets als 'de Nederlandse leefgewoontes'.
pi_47644995
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:26 schreef XTHinkz het volgende:

Het moet, het moet en jullie moeten het accepteren.
Kijk, daar ga je al de fout in.
pi_47645011
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:26 schreef XTHinkz het volgende:

[..]

De belemmering komt pas om de hoek kijken op het moment dat als het bedrijf of wat dan ook in nederland zegt dat ze het liever niet hebben om welke redenen dan ook.
dat is niet een belemmering tot integratie, maar een belemmering voor die bewuste baan
pi_47645042
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:33 schreef osho het volgende:

[..]

dat is niet een belemmering tot integratie, maar een belemmering voor die bewuste baan
  Moderator zondag 25 maart 2007 @ 17:41:17 #114
5428 crew  miss_sly
pi_47645224
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]
een strikte moslim (man) zijn vrouw, dochter, zus dwingt om een hoofddoek te dragen dat hij zijn grenzen overschrijdt en wanneer een 'Nederlander' van een moslima eist dat zij haar hoofddoek af doet voor integratie naar zijn maatstaven dat hij zijn grenzen overschrijdt gezien ze in beide gevallen dan onder druk is.

Er zijn best mensen die het wel begrijpen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_47645278
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:21 schreef Roku het volgende:

[..]

Gelijk de politiek bij halen, mijn politieke mening heeft dus te maken met mijn intergratie?
Jammer dan ben ik niet geintergreerd, mijn politieke mening wijkt erg af dan dat van de christenen enof normale hollanders.
Voor de rest spreek ik Nederlands en ga ook alleen om met Nederlanders, maar ben wel moslim, en ik sta VOOR de hoofddoek omdat het de keuze van de vrouw zelf is, trouwens bij vele Nederlandse kerken dragen Nederlandse vrouwen ook hoofddoeken, (ja ook op straat).

Nu ben ik er alleen meer van overtuigd dat er geen intergratie bestaat.
ik moet ze nog tegenkomen...

hoofddoek prima als eigen keuze, vooral doen, maar boerkas en het compleet bedekken waardoor identiteit onbepalend is zie ik als een mooie kopje onder de wet van 'verboden gemaskerd over straat te lopen' vanwege rovers dit doen oa. Punt is dat het meestal lijkt alsof het geen keuze is om een doek te dragen als vrouwzijnde, wij zien het als belemmeringen van hun vrijheid (naja indien het er zo af spat en ze gezien worden als mindere...).

Dat jij zijn punten als politieke standpunten ziet, lijkt me al meer een teken van dat je die termen niet normaal vindt... vrouwen gelijke waarde, terreur goedpraten...
  zondag 25 maart 2007 @ 17:43:11 #116
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_47645279
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:22 schreef XTHinkz het volgende:

[..]

Precies, zoals je zegt het grootste moslimland ter wereld.(ik heb het ook gehad over: tenzij moslims egen baas zijn of als iedereen moslim is).

Voornamelijk heb ik het over het niet aanpassen van moslims in culturen anders dan die van het moslimgeloof, en dat anderen steeds rekening met hun geloof moeten houden.

Het christendom zou ik niet de link leggen, meer de armoede van de VS en olie. dat zou kunnen.
Het is jammer dat je jalleen maar je gelijk wilt halen ipv echt te discusseren. Het is allemaal erg selectief hoe je reageert. Ik heb sterk het idee dat je een of andere frustratie hebt to bepaalde mensen.
Erg tolerant/ geintegreerd komt het allemaal niet over.
Anyway hasta la pasta!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_47645347
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:43 schreef koffiegast het volgende:

[..]

ik moet ze nog tegenkomen...

hoofddoek prima als eigen keuze, vooral doen, maar boerkas en het compleet bedekken waardoor identiteit onbepalend is zie ik als een mooie kopje onder de wet van 'verboden gemaskerd over straat te lopen' vanwege rovers dit doen oa. Punt is dat het meestal lijkt alsof het geen keuze is om een doek te dragen als vrouwzijnde, wij zien het als belemmeringen van hun vrijheid (naja indien het er zo af spat en ze gezien worden als mindere...).

Dat jij zijn punten als politieke standpunten ziet, lijkt me al meer een teken van dat je die termen niet normaal vindt... vrouwen gelijke waarde, terreur goedpraten...
In de ogen van jullie zijn sommige gebeurtenissen terreur-daden, terwijl dat bij mij niet zo is, ik deel namelijk de westerse politieke mening niet, natuurlijk heeft terreur-daden met politieke mening te maken.
pi_47645351
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:25 schreef Roku het volgende:

[..]

aan wie zal het liggen....ah hou toch op man...
wij hebben nooit gevraagd of jullie hierheen kwamen toch? Als je opgevoed was als Nederlander zou je begrijpen dat de slimmere nederlanders toch echt wel zich aanpassen aan de rest als het niet zijn eigen stekje is...

over vooroordelen moet je al helemaal niet beginnen want je praat spat er af..... of moet ik weer met de argumenten komen over dat de samenleving hier uit 200+ culturen bestaat en dat elke kleur hier als normaal wordt gezien...
pi_47645398
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:45 schreef Roku het volgende:

[..]

In de ogen van jullie zijn sommige gebeurtenissen terreur-daden, terwijl dat bij mij niet zo is, ik deel namelijk de westerse politieke mening niet, natuurlijk heeft terreur-daden met politieke mening te maken.
laten we eens hebben over wat terreurdaden zijn....wat is jouw standpunt daarover?
Als iemand bommen neerlegt op plekken van onschuldige mensen is dat een terreurdaad, of is het weer anders als het uit de naam van de jihad, je opa, je veroordeelde familie/vriend, of vanwege een koekje zojuist at die je tot waanzin schopte. Consistentie houdt het in iedergeval niet in. Iets wat nodig is om juist te handelen en te oordelen.
pi_47645444
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:47 schreef koffiegast het volgende:

[..]

laten we eens hebben over wat terreurdaden zijn....wat is jouw standpunt daarover?
Als iemand bommen neerlegt op plekken van onschuldige mensen is dat een terreurdaad, of is het weer anders als het uit de naam van de jihad, je opa, je veroordeelde familie/vriend, of vanwege een koekje zojuist at die je tot waanzin schopte. Consistentie houdt het in iedergeval niet in. Iets wat nodig is om juist te handelen en te oordelen.
Je moet de motiefen en achterliggende redenen snappen waarom iemand zoiets zou doen.

Misschien zijn het wel terreur daden, maar waarom moet je ze afwijzen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')