En ik ben heel beïnvloedbaar door zulke verhalen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 20:40 schreef bloempjuh het volgende:
Van mij mogen ze alles komen halen na mijn dood. En als ik durf ga ik binnenkort al bloed doneren.
Ik heb een broer(tje) die een hartaandoening (en nog wat andere dingen) heeft. Ik moet er toch niet aan denken dat hij ooit misschien een donorhart nodig heeft en dat dat dan niet kan omdat sommige figuren 'het een eng idee vinden' om hun hart te geven aan een jonge, levenslustige gozer.
Dr moet eerst door een arts vastgesteld worden dat je hersendood bent.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:14 schreef Fastmatti het volgende:
Ik ben geen donor. De reden voor mij is simpel. Wie garandeert mij dat een arts alles zal doen om mijn leven te redden als er een leuk meisje (of zoiets) ligt te wachten op een orgaan van mij.
Een arts heeft een eed gezworen. Verder wordt pas nadat je overlijdt het donor-register geraadpleegd.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:14 schreef Fastmatti het volgende:
Ik ben geen donor. De reden voor mij is simpel. Wie garandeert mij dat een arts alles zal doen om mijn leven te redden als er een leuk meisje (of zoiets) ligt te wachten op een orgaan van mij.
sander heeft gesprokenquote:Op zondag 20 mei 2007 10:48 schreef sander89 het volgende:
Ik zie zelf geen redenen waarom niet voor me zelf, onder de grond heb ik er ook niks aan dus laat dan maar iemand anders nog een mooi leven kunnen hebben, dankzij mij.
Ik vind dat een zware last die je overlaat aan je nabestaanden. Zelf ben ik van mening dat ook al wil je geen donor worden, laat dit vast leggen. Dan is er iig duidelijkheid voor je nabestaanden. Het is echt geen pretje als je vlak nadat iemand die je dierbaar is overlijd, je zo'n moeilijke keuze moet gaan maken.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:42 schreef Duuvelke het volgende:
Mij maakt het niets uit. Ik laat mijn nabestaande hierover beslissen.
Ik krijg er zelf toch niet meer van mee....
Dat is gewoon lomp..quote:Op zondag 3 juni 2007 13:04 schreef amaranta het volgende:
Overigens was mijn schoonvader geen donor. En toen hij stierf in het ziekenhuis was het eerste wat ze vroegen. We weten dat ... geen donor is maar is er toch iets wat u wilt doneren.
Wij hadden zoiets van WTF hij is nog geen 5 minuten dood en dan kom je daarmee?
Hij heeft dus niks gedoneerd. Daarnaast had hij een ernstige vorm van kanker en was er sowieso al veel aangetast.
Oh hush, alsof het voor artsen makkelijk is om doodleuk zo'n balletje op te gooien. Feit is wel dat die vraag misschien een ander leven kan redden, en dat is toch wel het belangrijkste voor zo'n arts.quote:
Zit je ook echt op te wachten als familie zo'n vraag.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:27 schreef nietzman het volgende:
[..]
Oh hush, alsof het voor artsen makkelijk is om doodleuk zo'n balletje op te gooien. Feit is wel dat die vraag misschien een ander leven kan redden, en dat is toch wel het belangrijkste voor zo'n arts.
Natuurlijk is het voor artsen niet makkelijk. Maar 5 minuten na overlijden is veels te snel om zoiets te vragen.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:27 schreef nietzman het volgende:
[..]
Oh hush, alsof het voor artsen makkelijk is om doodleuk zo'n balletje op te gooien. Feit is wel dat die vraag misschien een ander leven kan redden, en dat is toch wel het belangrijkste voor zo'n arts.
Totally eensch.quote:Op woensdag 4 april 2007 16:18 schreef Hatsjepsoet het volgende:
Mensen die bewust geen donor zijn, maar als ze zelf wat nodig hebben zeker wel van een ander verwachten een orgaan af te staan![]()
Achteraan zetten?quote:Op zondag 3 juni 2007 13:34 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Totally eensch.
Eigenlijk moeten ze deze mensen achteraan zetten op een lijst, en mensen die wel donor zijn een stuk vooraan zetten
Kom gek, je moet ze nog een beetje hoop geven he !quote:Op zondag 3 juni 2007 13:35 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Achteraan zetten?![]()
Gewoon helemaal niet op een donorlijst zetten.
Eigen zouden ze helemaal niet op de lijst moeten komen, ze staan ook niet op de donorlijstquote:Op zondag 3 juni 2007 13:34 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Totally eensch.
Eigenlijk moeten ze deze mensen achteraan zetten op een lijst, en mensen die wel donor zijn een stuk vooraan zetten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |