Lisa Hannigan nu dus definitief weg. Was te verwachten, maar toch eeuwig zonde.quote:Band update - 25 Mar 2007
After much thought and discussion Damien has decided that his professional relationship with Lisa Hannigan has run its creative course. As a result Lisa will not be appearing at any of the upcoming live shows. Lisa is embarking on her own artistic endeavours and there are no plans for them to work together in the foreseeable future. The current band on tour at the moment are - Damien Rice, Joel Shearer, Shane Fitzsimons, Tom Osander & Vyvienne Long.
( http://www.damienrice.com/news.php )
Tja, wie zegt er dat ze twee weken geleden al officieel uit de band is gestapt?quote:Op maandag 26 maart 2007 13:16 schreef koenimex het volgende:
Dat nieuwsbericht over Lisa is ook lekker op tijd, trouwens.
Dat is misschien wel zo, maar als Damien er iig íets over had gezegd bij zn shows, waren er minder speculaties geweest denk ik. Kijk maar eens op EskimoFriends.com, daar doken ze er allemaal op.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:33 schreef JH87 het volgende:
[..]
Tja, wie zegt er dat ze twee weken geleden al officieel uit de band is gestapt?
Haha dankuquote:Op maandag 26 maart 2007 13:16 schreef koenimex het volgende:
Er heeft zich iemand flinkt uitgeleefd op de OP mooi heur. Ware het niet dat Rootless Tree en Dogs ook tot de singles behoren, al is die eerste geloof ik alleen in de VS uitgebracht.
Dat nieuwsbericht over Lisa is ook lekker op tijd, trouwens.
Hij was sowieso erg stil tijdens het optredenquote:Op maandag 26 maart 2007 16:13 schreef koenimex het volgende:
[..]
Dat is misschien wel zo, maar als Damien er iig íets over had gezegd bij zn shows, waren er minder speculaties geweest denk ik. Kijk maar eens op EskimoFriends.com, daar doken ze er allemaal op.
In 013 riepen mensen in het publiek af en toe "Where's Lisa?", maar daar reageerde hij niet op.
Hmz, ik vind Lisa in combinatie met Damien geweldig, maar ik vraag me nog af of ik haar solo een heel album lang kan pruimen. We shall see.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:38 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Maar ja niet getreurd, nu twee artiesten om naar uit te kijken als we weer wat uitbrengen.![]()
quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:01 schreef JH87 het volgende:
En deze zomer nog in de Bijlmer Bierbak. VVK misschien al binnen enkele weken. Nu hopen dat ik gelijk ga hebben.![]()
quote:Jun24 Heineken Music Hall
Onsale 7Apr
Bron: Damienrice.com
Nou, vooral dat laatste inderdaadquote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:55 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ik zal nu ook op tijd m'n nest uit komen. En hopelijk geen 3fm acties van te voren
.
Als het moet moet het hè?quote:Op donderdag 29 maart 2007 19:16 schreef Q. het volgende:
Vooruit dan maar.
quote:Op woensdag 4 april 2007 20:56 schreef koenimex het volgende:
Zag op Ticketservice dat tussen de ¤42 en ¤36 kost. Dat vind ik vrij veel, eigenlijk. Nóg een reden om waarschijnlijk niet te gaan. Zie ook: http://www.ticketmaster.nl/html/evinfo.htmI?CNTX=202826&l=NL&C=
Tsss, er staat nog net geen RIP onderquote:
quote:Op maandag 12 maart 2007 17:18 schreef Strijkplank het volgende:
Ik hoorde trouwens dat Lisa er in Tilburg niet bij kan zijn ofzo![]()
Wie weet hier meer van?
Dat was ik vergetenquote:Op vrijdag 6 april 2007 12:54 schreef Strijkplank het volgende:
[..]
Tsss, er staat nog net geen RIP onder![]()
Misschien dat ik er nog wel 2 teveel heb besteld, als ze uit zijn verkocht moet je maar bij mij aankloppen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:11 schreef Q. het volgende:
Kom er nog niet doorheen op ticketservice.nl
Niet geschoten is altijd mis.quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:08 schreef MrJones het volgende:
[..]
Zeg, ik gok dat jij 2 kaartjes over hebt. Marktplaatswoekeraar![]()
![]()
42 euro, in een bierhal. Naar bijsmaakje krijg ik er van. En ik ben niet de enige, die hem liever in iets intiemers ziet staan, voor een normale prijs.quote:Op zaterdag 7 april 2007 14:05 schreef Q. het volgende:
Ik moet zeggen dat de stormloop op dit concert een heel stuk minder is dan in tilburg.
Echt heel groot respect voor hem, er zijn maar heel weinig mensen die dat zo kunnen, dan moet je echt heel groot zijn.quote:Op maandag 25 juni 2007 16:01 schreef Roosje11 het volgende:
ik vond het zo mooi toen ie cannonball ging zingen zonder microfoon of versterkingIedereen muisstil....was echt mooi
In de Alpha, ik ben benieuwd.quote:
Echt consequent zijn ze van de Volkskrant trouwens niet, op VK tv zijn ze weer een stuk positiever:quote:Enkele uren na de zegetocht van de Editors in dezelfde tent, konden we de eerste grote tegenvaller – misschien zelfs afknapper – van Lowlands 2007 noteren. Tegen de tijd dat Damien Rice en zijn band waren uitgespeeld, was de achterste helft van de Alpha leeggelopen.
Wat mankeerde eraan?
Eigenlijk bijna alles. Rice opende zijn optreden achter de piano met een solovertolking van de prachtige hit 9 Crimes. Wel mooi, op zich, maar toch ontbrak er iets, namelijk die vrouwenstem van het album, de stem van Lisa Hannigan. Rice zette haar nog niet zo lang geleden uit zijn band. Ze zal in wel meer liedjes gemist worden.
Hannigan of geen Hannigan, 9 Crimes was in elk geval wat we ongeveer van Damien Rice verwachtten: klein en breekbaar. Helaas kon dat van het grootste deel van het optreden niet gezegd worden. We wisten natuurlijk wel dat er op zijn laatste plaat 9 enkele harde rocknummers staan, maar ‘hard rocken’ is nog altijd iets anders dan ‘pompeus rocken’ – en helaas was dát wat Damien Rice in de Alpha deed.
In Ierland achtergelaten
Een gevoel voor intimiteit en het conrast tussen de stemmen van Rice en Hannigan; het waren altijd de krachtigste wapens van Damien Rice. Op Lowlands bleek hij ze allebei in Ierland te hebben achtergelaten. Jammer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |