Het gaat hier om buitengerechtelijk geweld lieve schat. De poltie en het leger maken normaliter gebruik van bevoegdheden die hen volgens de wet word toegekent. Ze hebben wat betreft die bevoegdheden een geweldsmonopolie voor zover het in de wet staat. Buitengerechtelijk geweld is gewoon geweld wat niet mag = onbevoegd geweld.quote:Op maandag 26 maart 2007 11:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jaja. Geniale beredenatie: de politie en het leger moeten volgens Mutant dus bestreden worden met geweld want ze pleiten voor geweld oftewel ze zijn geen haar beter dan de radicalen die geweld willen.
Geniaal zeg.
Oh? Waar staat dat dan?quote:Op maandag 26 maart 2007 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat hier om buitengerechtelijk geweld
Nee, je oordeelde over HEM. Niet alleen over het idee. En het gaat niet om het kennen van de website, maar om uberhaupt hem te kennen. Hij is nogal bekend trouwens dus je mag wel iets aan je algemene ontwikkeling doen, tenminste als je iets zinnigs over dit onderwerp wilt zeggen.quote:Op maandag 26 maart 2007 11:21 schreef Pool het volgende:
[..]
Inderdaad stom van je, want je hoeft voor een discussie niet alle feiten van de wereld te kennen. Alleen de relevante. Maar je mag nog een poging wagen, door uit te leggen waarom de website van die persoon van belang is, voor ik een oordeel zou mogen vellen over een door hem voorgesteld idee.
Ik ben Lemmeb niet.quote:Maar heb jij zelf geen website lemmeb? Want die moet ik dan wel eerst lezen, voordat ik inhoudelijk over jouw posts kan oordelen.![]()
Terugkrabbelen dus.quote:Met het woord bestrijden. Discussie. Autochtoon A komt met een radicaal idee X. Dat bestrijd je door in een maatschappelijke discussie uit te leggen waarom idee X een slecht, radicaal idee is.
Doe dan maar lekker verder dom.quote:Dat doe ik wel.
En uit niets blijkt dat hier daar tegenin gegaan wordt, behalve in jouw Femke Halsema-verontwaardiging.quote:Een monopolie op geweld betekent godzijdank niet dat je het ten alle tijde mag toepassen. Een democratische rechtsstaat heeft juist allerlei waarborgen tegen overheidsgeweld.
Nee, dat blijkt daar niet uit, dat verzin jij erbij. Er staan niets meer als "rotzakken .... die in het verborgene geweld toepassen" oftewel minder aardige mensen die uit het zicht vd media geweld toepassen. Net zoals bv arrestatieteams doen, of NLe militairen etcquote:Jawel, dat blijkt uit "rotzakken .... die in het verborgene geweld toepassen".
Jaja. Nog meer onsamenhangend gebrabbel in de aanbieding?quote:Dat had ook met zo'n stiekeme rotzakambtenaar kunnen gebeuren.
Ja, ik weet dat je niet erg op de hoogte bent van dit soort onderwerpen maar toch mee wilt praten, dus alsjeblieft:quote:Heb je een bron voor het bestaan van Duitse rotzakambtenaren die verborgen geweld toepassen? Ik heb daar na de Stasi eigenlijk niets meer over gehoord, tot een user er hier in dit topic over begon. Ook zonder bron overigens.
Nee dat blijkt daar niet uit.quote:
En als jij dat vindt, dan moet jij ook bestreden worden?quote:Op maandag 26 maart 2007 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe tegenstrijdig, Jansen pleit voor geweld, oftewel hij is geen haar beter dan de radicalen die geweld willen gebruiken....oftewel hij moet bestreden worden met geweld.
Ja, alleen vind ik dat niet, omdat ik mij superieur acht aan dergelijke mensen.quote:Op maandag 26 maart 2007 11:35 schreef Gia het volgende:
[..]
En als jij dat vindt, dan moet jij ook bestreden worden?
Zoiets?
Dat is 'ie ook.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:42 schreef Posdnous het volgende:
Klinkt als een volslagen debiel.
Dan moeten ze die gewoon wat meer bevoegdheden geven, toch?quote:Op maandag 26 maart 2007 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat hier om buitengerechtelijk geweld lieve schat. De poltie en het leger maken normaliter gebruik van bevoegdheden die hen volgens de wet word toegekent. Ze hebben wat betreft die bevoegdheden een geweldsmonopolie voor zover het in de wet staat. Buitengerechtelijk geweld is gewoon geweld wat niet mag = onbevoegd geweld.
Oh, nou hiermee heb je me overtuigd.quote:
Uhm ja, "iets" meer bevoegdheden... Het kan inderdaad, de vraag is of we dat ervoor over hebben. We leveren steeds meer in als burgers, de balans is natuurlijk ver te zoeken.quote:Op maandag 26 maart 2007 11:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moeten ze die gewoon wat meer bevoegdheden geven, toch?
Nee, het scheelt vast niet zoveelquote:Op maandag 26 maart 2007 11:38 schreef Mirage het volgende:
het topic heb ik verder niet doorgelezen, de OP vond ik genoeg....
ik vraag mij af wie enger is.... de arabist en de groep die hij in het leven wil roepen of de extreme engerds ......volgens mij scheelt het niet veel
Lees nu deze eigen post is terug, joh. Daar kán niet eens meer inhoudelijk op gereageerd worden, dus dat ga ik ook niet doen, behalve op het onderstaande:quote:Op maandag 26 maart 2007 11:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee, je oordeelde over HEM. Niet alleen over het idee. En het gaat niet om het kennen van de website, maar om uberhaupt hem te kennen. Hij is nogal bekend trouwens dus je mag wel iets aan je algemene ontwikkeling doen, tenminste als je iets zinnigs over dit onderwerp wilt zeggen.
[..]
Ik ben Lemmeb niet.
[..]
Terugkrabbelen dus.
[..]
Doe dan maar lekker verder dom.
[..]
En uit niets blijkt dat hier daar tegenin gegaan wordt, behalve in jouw Femke Halsema-verontwaardiging.
[..]
Nee, dat blijkt daar niet uit, dat verzin jij erbij. Er staan niets meer als "rotzakken .... die in het verborgene geweld toepassen" oftewel minder aardige mensen die uit het zicht vd media geweld toepassen. Net zoals bv arrestatieteams doen, of NLe militairen etc
[..]
Jaja. Nog meer onsamenhangend gebrabbel in de aanbieding?
Dat is geen onderdeel rotzakken van de Duitse inlichtingendienst, maar het is een speciaal onderdeel van de gewone federale Duitse politie. Ze hebben ook de gewone politierechten. Zoals je in de link kunt zien, is het meer een goed getraind team dat kan worden ingezet in crisissituaties. Dat is nu niet bepaald een groep die in het verborgene geweld toepast. Als die arabist had gedoeld op zo'n team als dit Duitse, dan had hij eerder gepleit voor beter getrainde arrestatieteams. Maar daar heeft hij het niet over. Hij heeft het duidelijk over stiekem geweld door de inlichtingendienst.quote:Ja, ik weet dat je niet erg op de hoogte bent van dit soort onderwerpen maar toch mee wilt praten, dus alsjeblieft:
Grenzschutzgruppe 9
Nee, GS9 is een anti-terreurgroep die in de luwte met grof geweld terreur tegen gaat. Zoals Jansen voorstelde dus.quote:Op maandag 26 maart 2007 13:54 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat is geen onderdeel rotzakken van de Duitse inlichtingendienst, maar het is een speciaal onderdeel van de gewone federale Duitse politie. Ze hebben ook de gewone politierechten. Zoals je in de link kunt zien, is het meer een goed getraind team dat kan worden ingezet in crisissituaties. Dat is nu niet bepaald een groep die in het verborgene geweld toepast. Als die arabist had gedoeld op zo'n team als dit Duitse, dan had hij eerder gepleit voor beter getrainde arrestatieteams. Maar daar heeft hij het niet over. Hij heeft het duidelijk over stiekem geweld door de inlichtingendienst.
Nee, want 'luwte' is iets anders dan 'verborgene'. Bij een actie in de luwte hoort het volk na de actie wat er gebeurd is. Bij een actie in het verborgene gebeurt dat dus niet, dan wordt er heimelijk iemand uitgeschakeld.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee, GS9 is een anti-terreurgroep die in de luwte met grof geweld terreur tegen gaat. Zoals Jansen voorstelde dus.
Dat jullie er uit het niets van maken dat het hier om buitenrechtstatelijke acties gaat, ligt aan jullie beperkte kader.
Ach ja, we gaan definitie-miereneuken op een interview. "Nee want luwte betekent dat het volk het wel hiirt en verborgene niet."quote:Op maandag 26 maart 2007 15:17 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, want 'luwte' is iets anders dan 'verborgene'. Bij een actie in de luwte hoort het volk na de actie wat er gebeurd is. Bij een actie in het verborgene gebeurt dat dus niet, dan wordt er heimelijk iemand uitgeschakeld.
Dat weet je niet, dat verzin je er zelf bij.quote:Wat Jansen voorstelt, heeft meer weg van de poloniummoord-tactiek dan van de tactiek van die Duitse politie-eenheid.
Wat begrijp je niet aan: "De veiligheidsdienst AIVD moet een speciale afdeling van 'rotzakken' krijgen, die ,,zo nodig in het verborgene vuile handen maakt'' bij het bestrijden van islamterreur."? Is dit een eenheid die stiekem de vuilniszakken van verdachten openmaakt om te zoeken naar belastend materiaal?quote:Op maandag 26 maart 2007 15:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach ja, we gaan definitie-miereneuken op een interview. "Nee want luwte betekent dat het volk het wel hiirt en verborgene niet."
Nee dan heb je gelijk hoor. DAN WEL!
[..]
Dat weet je niet, dat verzin je er zelf bij.
Nee, dat is een eenheid die, met toestemming van justitie DUS binnengerechtelijk, zaken achter de schermen aanpakt.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:30 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan: "De veiligheidsdienst AIVD moet een speciale afdeling van 'rotzakken' krijgen, die ,,zo nodig in het verborgene vuile handen maakt'' bij het bestrijden van islamterreur."? Is dit een eenheid die stiekem de vuilniszakken van verdachten openmaakt om te zoeken naar belastend materiaal?![]()
Mooi, dan zijn we er uit.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach ja, we gaan definitie-miereneuken op een interview. "Nee want luwte betekent dat het volk het wel hiirt en verborgene niet."
Nee dan heb je gelijk hoor. DAN WEL!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |