Ayaan heeft het over de hetze van de poltiekcorrecten volgens mij. Maar zij is momenteel redelijk populair aan het worden in de VS, zag ik laatst.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:14 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ayaan zou het gezegd kunnen hebben
Idd, agnostisch is het hoogst denkbare. Hoewel de bewijslast blijft drukken op gelovigen uiteraard.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Atheisten overspelen hun hand. Alsof er ook maar iets zinnigs over het wel of niet bestaan van god valt te bediscussieren.
Beliën heb ik maar een paar colleges van gehad, en dat was meer cabaret. Meijer was zeer serieus, en werd gaande het college theatraler, heel grappig. Maar idd, ik ben érg serieus, zeker in het "echte" leven (dat heb je goed in de gaten) en dus helaas ook wat saai. Karaktertrekje, en zal dus ook nooit overgaan.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Te serieus ben je wmb.
Ik las dat je Meijer kent? Je kent dan ook Beliën, zo moet je het altijd een beetje zien, zoals Beliën.
Beliën was enorm grappig idd, ik heb hem gekend toen hij nog relatief jong was natuurlijk, hij zal later nog wel meer die komische kant uitgegaan zijn. Overigens had Beliën ook oude geschiedenis gedaan hè, samen met Meijer had hij het handboek oude geschiedenis geschreven. Mijn eerste tentamen ging daarover.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:29 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Beliën heb ik maar een paar colleges van gehad, en dat was meer cabaret. Meijer was zeer serieus, en werd gaande het college theatraler, heel grappig. Maar idd, ik ben érg serieus, zeker in het "echte" leven (dat heb je goed in de gaten) en dus helaas ook wat saai. Karaktertrekje, en zal dus ook nooit overgaan.
naar aanleiding van wat?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Atheisten overspelen hun hand. Alsof er ook maar iets zinnigs over het wel of niet bestaan van god valt te bediscussieren.
Ja, het zal wel niet zo eenvoudig zijn denk ik.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:34 schreef Godslasteraar het volgende:
maar goed, dat (=ik) is niet interessant. Als men in Nederland wat wil doen tegen radicalisering etc, laat de overheid dan eens klinkende resultaten boeken bv wat betreft criminaliteit, en meer praktische alledaagse zaken. Dan zet je extremere types vanzelf buitenspel.
Hap hap.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:39 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
naar aanleiding van wat?
en verder moet je dan agnostisch zijn t.o.v. elke denkbare bewering. Ik zie geen bezwaar tegen het trekken van een conclusie, zeker als beweringen volstrekt absurd zijn en al milennia elke bewijsvoering ontberen.
En verder maakt niet zoveel uit, agnostisch, atheistisch, wat boeit het. Net als de discussie of een God bestaat of niet. Het gaat vooral om die rare boekjes waarvan voor ieder met een beetje verstand duidelijk is dat die van mensenhand zijn. Een beetje God zou zich rotschamen voor zulke kolder. Echt waar!![]()
en daar ga ik weer![]()
Idem voor Xenu dus. Kun je niks over zeggen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat is een wat ander godsbeeld dan het traditioneleabstractere beeld dat gebruikelijk is, als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:41 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Idem voor Xenu dus. Kun je niks over zeggen.
Dat verandert jouw oordeel?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat is een wat ander godsbeeld dan het traditionele, als ik me niet vergis.
Dat is lullig, maar nogmaals zo makkelijk zal het wel niet zijn. Beste oplossing voor jou is, pak die eigen verantwoordelijkheid aan om je eigen situatie te verbeteren, zoek een woning in een andere buurt, in een dorp etc.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:42 schreef PJORourke het volgende:
Ik woon deels in een Vogelaarwijkje, waar de politie nooit de auto uitkomt. Ze rijden wel ieder uur langs, maar er wordt nog constant in auto's ingebroken. En dat moet ik van SCH dan heel gewoon vinden.
Nee, dat is vluchtgedrag, en verder woon ik niet slecht, en dit soort gedrag moet je niet tolereren. Punt. Aanpakken, en uitzetten die hap.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:44 schreef Ryan3 het volgende:
Dat is lullig, maar nogmaals zo makkelijk zal het wel niet zijn. Beste oplossing voor jou is, pak die eigen verantwoordelijkheid aan om je eigen situatie te verbeteren, zoek een woning in een andere buurt, in een dorp etc.
Dat handboek heb ik idd ook nog gebruikt, en staan in de kast. Ik heb bv ook college gehad van Blom die kort daarop naar het RIOD/NIOD ging. Boeiend, en zeer serieus. Allemaal volstrekt verschillende karakters. Die Meijer heeft zich lang bezig gehouden met de klassieke scheepvaart, en ging vervolgens duiken rond Griekenland. Goed bekeken, de snoeperd.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beliën was enorm grappig idd, ik heb hem gekend toen hij nog relatief jong was natuurlijk, hij zal later nog wel meer die komische kant uitgegaan zijn. Overigens had Beliën ook oude geschiedenis gedaan hè, samen met Meijer had hij het handboek oude geschiedenis geschreven. Mijn eerste tentamen ging daarover.
Maar goed, die speelse humor van Beliën is toch leuk om te hebben hoor. Je moet niet te serieus worden toch. dat neigt naar zuurheid, precies wat du_ke zegt.
Ik woon hier in Den Haag meer dan uitstekend hoor. Den Haag heeft ook een vrij extreme scheidslijn tussen de mindere en betere wijken. Het goede deel staat op het zand, en de slechtere delen in het veen. Altijd zo geweest.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het zal wel niet zo eenvoudig zijn denk ik.
Als je naar ons dorp kijkt dan zie je dat de politie ook gewoon niets doet. Niet dat er veel is om te doen (naast af en toe een kat uit de boom meppen), maar als ze dan iets moeten doen dan doen ze het nog niet. Lullig om dat te zien als je in een Vogelaarwijkje woont. Maar ja dan zeg ik ook eigen verantwoordelijkheid om je eigen situatie te veranderen. Niet alles van de overheid vragen, het is je moeder niet. Dus ga lekker in zo'n kutdorp wonen, waar wij in wonen...
Is geen vuchtgedrag, je wilt sws je eigen situatie verbeteren. En als je blijft ook dan bestaat er eigen verantwoordelijkheid om het naar je zin te hebben en niet meteen de overheid te hulp te roepen. Het is je moeder niet.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, dat is vluchtgedrag, en verder woon ik niet slecht, en dit soort gedrag moet je niet tolereren. Punt. Aanpakken, en uitzetten die hap.
Blom is na mijn tijd denk ik, of hij zat er toen wel en kan ik me hem niet meer herinneren. Die trips van Meijer weet ik nog wel idd.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:49 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dat handboek heb ik idd ook nog gebruikt, en staan in de kast. Ik heb bv ook college gehad van Blom die kort daarop naar het RIOD/NIOD ging. Boeiend, en zeer serieus. Allemaal volstrekt verschillende karakters. Die Meijer heeft zich lang bezig gehouden met de klassieke scheepvaart, en ging vervolgens duiken rond Griekenland. Goed bekeken, de snoeperd.
Ja, ik zou er niet zuur van worden, het is een bron van onmetelijke humor.quote:En wat betreft zuurheid, is dat zo kwalijk? Als Dawkins voor de x-ste keer weer dat verhaal over ogen moet aanhoren van een creationist is ie ook zo zuur en giftig als hij maar kan zijn. Natuurlijk. En een classicus zal met theorieën over Victorianen die de Romeinse beschaving uit de duim gezogen hebben ook bijzonder weinig geduld hebben, en vermoedelijk niet verder komen dan wat ad-hominems. Wat me doet denken aan een quote van Dawkins over een redacteur van een wetenschappelijk tijdschrift die het motto daarvan omschreef als "science is interesting, and if you disagree you can fuck off".
![]()
Als ik vertrek, verandert er niks aan de situatie daar. Het blijft een puinhoop. En ik vraag geen grotere overheidsrol, ik heb liever dat die publiciteitsgeile CPN-trien helemaal wegblijft, maar als je politie hebt, is het dan veel gevraagd dat ze ook wat doen?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:57 schreef Ryan3 het volgende:
Is geen vuchtgedrag, je wilt sws je eigen situatie verbeteren. En als je blijft ook dan bestaat er eigen verantwoordelijkheid om het naar je zin te hebben en niet meteen de overheid te hulp te roepen. Het is je moeder niet.
Ik denk dat veel van deze verontwaardiging juist voortkomt uit de veel te hoge verwachtingen die men stelt in een overheid om gauw maar even de oplossing te brengen voor iemands misere. Dat moet er echt uit wmb. Jij bent zelf verantwoordelijk!!!
Misschien wil je op economisch terrein minder overheid, maar op gebied van openbare orde toch niet. Dus wel meer overheid. Welnu, mijn idee is dat het wrs niet zo makkelijk is. Meer blauw op straat lost het niet op. Is ook al verschillende keren gedaan of geprobeerd. Hoe dat komt dat weet ik ook niet. Zelfs in zo'n kutdorpje als waar wij wonen doen ze niets als ze wat moeten doen. De belangrijkste taak is dus dat je zelf verantwoordelijk bent voor de situatie waarin je woont en leeft. bevalt het je ergens niet? Ga dan werken aan verbetering. Die komt niet meteen, maar je hebt wel een doel om naar toe te werken en op gegeven moment bereik je dat doel (en misschien is het dan nog niet 100% perfect). En de mensen die achterblijven? Ja, ook hun eigen verantwoordelijkheid. Ga alstublieft niet lopen wijzen naar de overheid of de politiek voor iets waar je zelf verantwoordelijk voor bent. Vind ik.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 02:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als ik vertrek, verandert er niks aan de situatie daar. Het blijft een puinhoop. En ik vraag geen grotere overheidsrol, ik heb liever dat die publiciteitsgeile CPN-trien helemaal wegblijft, maar als je politie hebt, is het dan veel gevraagd dat ze ook wat doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |