quote:Op donderdag 12 april 2007 16:10 schreef Falco het volgende:
OK, ik wil het volgende.
In Kolom A staat tekst, bijvoorbeeld in rij 2 "Forrest Gump"
In Kolom B wil ik in diezelfde rij de tekst 'linkje' oid hebben met een link naar http://www.imdb.com/find?q=forrest%20gump , dit moet dan gelden voor alle rijen. die weer andere tekstwaardes hebben. Maar is dit wel mogelijk in Excel :? Ik zie niet zo gauw hoe je dat dikgedrukte gedeelte kan halen uit de eerdere kolom...
1 |
quote:Op donderdag 12 april 2007 16:21 schreef Falco het volgende:
Dat is hem (nog) niet helemaal volgens mij, ik zat zelf te stoeien met 'link invoeren' enzo...
1 |
1 2 3 | Naam = Sheets("Facturen").Range("VELD").Value |
1 2 3 4 5 6 7 8 | For i = 2 to AantalNamen If Sheets("Klanten").Range("B" & i).Value = Naam Then Id = Sheets("Klanten").Range("A" & i).Value Adres = Sheets( ... End if Next |
1 |
Maak in je tabblad "Klanten" helemaal aan het eind van je dataset een extra kolom aan. hierin zet je =A1 en die kopieer je naar beneden. Zo heb je een kopie van je klant ID.quote:Op maandag 16 april 2007 08:14 schreef Chandler het volgende:
@DaFan; tnx... ik heb het helaas nog niet kunnen uitvinden.
@Deetch; ik ben even wezen zoeken maar een simpel voorbeeld is niet zo te vinden
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | B2 is de verwijzing naar je klantnaam Klanten!B:F is de range waarin de functie zoekt dus in kolom B tm F. Belangrijk is dat in de meest linkse kolom het gezochte item moet staan (dus in B) en in F (of andere kolom) de gekopieerde ID 5 is de vijfde kolom waar de functie de waarde uit haalt als hij de naam heeft gevonden (dus F) False betekend dat hij alleen exacte matches zoekt (dus ook schrijffouten resulteren in #N/A) Let op dat bij dubbele namen excel de bovenste naam alleen vindt. de naam moet dus uniek zijn. |
Venster > Titels blokkerenquote:Op dinsdag 17 april 2007 09:46 schreef Burbujas het volgende:
Hoe kun je als je scrolt in Excel ervoor zorgen dan de eerste rij blijft staan, dus als je bv naar rij 100 scolt, de eerste rij nog steeds als eerste te zien is zeg maar?
Eerst de kolom rechts ervan selecteren en dan hetzelfde als wat Frollo zegt; als je kolom A in beeld wilt houden, moet je kolom B selecteren => Vensters => Titels blokkerenquote:Op dinsdag 17 april 2007 09:52 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Thnx Frollo
Nu ik toch bezig ben, hoe doe je dit voor de kolommen?
Gelukt, thx!quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:48 schreef 4br4x4s het volgende:
[..]
Eerst de kolom rechts ervan selecteren en dan hetzelfde als wat Frollo zegt; als je kolom A in beeld wilt houden, moet je kolom B selecteren => Vensters => Titels blokkeren
En meteen voor zowel rij als kolom: cel B2 selecteren => Vensters => Titels blokkeren
Alle andere sheets verwijderen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:06 schreef Deetch het volgende:
Hoe kan ik er voor zorgen dat een excel bestand altijd op een bepaalde sheet start?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |