Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar volgens mij moet je dit doen:quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:10 schreef _Spine_ het volgende:
Hey mensen,
Ik ben bezig met het maken van een excel document waarin onze project planning komt te staan.
Nu wil ik echter op het 1ste blad de start en het einde van het project (met weeknummers) opgeven en deze dan uitspreiden op blad 2.
Bijv: Als ik invul van week 25 tot 35 moet op blad 2 dit verschijnen:
A1 B1 C1
25 26 27
enz enz.
Kan dit automatisch?
is de invul! functie met bladnaam en celquote:Op donderdag 14 juni 2007 13:10 schreef _Spine_ het volgende:
Hey mensen,
Ik ben bezig met het maken van een excel document waarin onze project planning komt te staan.
Nu wil ik echter op het 1ste blad de start en het einde van het project (met weeknummers) opgeven en deze dan uitspreiden op blad 2.
Bijv: Als ik invul van week 25 tot 35 moet op blad 2 dit verschijnen:
A1 B1 C1
25 26 27
enz enz.
Kan dit automatisch?
Oh zo!quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:26 schreef _Spine_ het volgende:
Nee sorry wat ik bedoel is dit:
Ik geef in:
Start project week: 25
Einde project week: 35
Hij moet dan zelf op het andere blad de weeknummer (+ tussenliggende 26,27,28 enz) invullen.
Die is ook mooi!quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:32 schreef DaFan het volgende:
Met een macro kan dat prima. Moet je wel beetje Visual Basic kunnen
For i = Start to Eind
Range("A" & Start).Value = i
Next
Dan krijg je een lijst (in een kolom dan wel) met alle weeknummers van Start tot Einde.
Ja. Met Offset vanaf A1 (of welke cel dan ook) krijg je ze dan achter elkaar.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:35 schreef _Spine_ het volgende:
Dan komen ze dus onder elkaar?
quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:33 schreef Bayswater het volgende:
Hoe tel ik het aantal unieke waarden binnen een kolom snel zonder uitgebreid filter?
quote:
1 |
mmm, krijg het niet voor elkaar zo. Gaat niet om een optelling van verschillende getallen maar van groepsnamen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:25 schreef DaFan het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Waardes staan hier in A1 tot A10.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:36 schreef Bayswater het volgende:
[..]
mmm, krijg het niet voor elkaar zo. Gaat niet om een optelling van verschillende getallen maar van groepsnamen.
1 |
inderdaad tekst, maar lukt nog steeds niet.quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:40 schreef DaFan het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Waar B1:B10 de kolom is.
Ik ga ervanuit dat je tekst in de cellen hebt zitten dus?
Bweu. Als ik hier nu zelf A tot J inzet krijg ik 10, als ik A tot I erin zet met nog een keer I erbij krijg ik 9. Lijkt hier dus wel te werkenquote:Op donderdag 14 juni 2007 15:49 schreef Bayswater het volgende:
[..]
inderdaad tekst, maar lukt nog steeds niet.
Ik voel me gevleid, maar reken niet op mij.quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:52 schreef DaFan het volgende:
Zou het zo dan niet weten, mss even wachten op Frollo of Deetch die kunnen er ook wat van!
Je zou deze formule in bijvoorbeeld A100 kunnen zetten:quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:14 schreef Kwelit het volgende:
Ik wil het volgende doen met excel, weet niet of het kan. Ik wil in kaart brengen hoe vaak wij welke leverancier gebruiken. Dat moet Excel dus bereken.
Ik heb dus in een kolom links van boven naar beneden alle data tot het heden. Nu wil in de eerste rij helemaal boven de leverancies hebben, zodat zich een raster vormt. En dan als ik bv van leverancier A in A2 een kruis zet en in A7 een kruis zet, dat Excel dan helemaal onder 2 aangeeft (Dus leverancier A is tot nu toe 2x gebruikt). Kan dit? Zo ja hoe?
Laatste_rij = Range("A1").End(xlDown).Rowquote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:55 schreef SuperRembo het volgende:
Hoe kan je (met vb script) bepalen hoeveel regels en kolommen er maximaal in een worksheet passen? Dat verschilt namelijk per versie, sinds versie 2007 kunnen er ongeveer 10 miljoen regels in een sheet, in oudere versies maar 65536 regels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |