Ey, Mohammedaan, stop eens mij allerlei onzin toe te schuiven...quote:Op maandag 26 maart 2007 16:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Grote woorden van een Paulus aanhanger
Dus daarmee zeg je dat we in het westen een uitzondering zijn?quote:Op maandag 26 maart 2007 15:27 schreef onemangang het volgende:
[..]
Sorry Triggershot, maar je draait nog steeds de boel om... Ik doel niet op volkeren die in de koran worden genoemd maar over de volstrekte afwezigheid van dezelfde scheppingsverhalen bij deze volkeren. Ze hebben een ander 'geheugen' over hoe hun volk is ontstaan en hebben compleet andere rituelen en regels ontwikkeld (wat nou, hoofddoekje? verentooi!, wat nou geen varkensvlees? geen rundvlees!)
erg leuk en interessant maar je slaat de spijker mis, Darwin gaat over soortenvorming niet over hoe leven en de wereld is ontstaan.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:39 schreef onemangang het volgende:
[..]
Zoals deze:
de zee heeft de wereld geschapen: sumerisch, egyptisch, birmees,maori, ijslands
de wereld komt uit een ei:japans, samoa, perzische geloven, oud-fins, chinees, grieks, hindoeistisch
de wereld is niet geschapen maar vormt onderdeel uit van een oneindige eeuwigheid
jaïnisme
de wereld komt voort uit onderdelen van een monster
indo-chinees, afrika, gilbert eiland, koreaans, grieks, babelonisch
de wereld is door een commando van god ontstaan
egyptisch, maya, maidu indianen, hebreeuws (oorsprong christendom), sumerisch, grieks
de wereld werd geboren na de interactie van twee ouders
Zuni indianen, Cook eilanders, grieken, tahiti, egypte
Zoveel religies, zoveel verhalen. En wie blijkt gelijk te hebben? Darwin.
[..]
![]()
Goed. Zullen we nu eens kijken wat de unanieme mening van wetenschappers hierover, als onafhankelijk instituut van zegt? En die naast jouw koffieargument plaatsen?
ze zijn alleen duur... j/kquote:Op maandag 26 maart 2007 16:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
HET bewijs dat Westerse vrouwen geen hoeren zijn maar Oosterse!!!!
Okay, dat weet ik ook wel. Over hoe het leven is onstaan zijn weer andere aannemelijke theoriën zoals abiogenese. Wat Darwin duidelijk heeft gemaakt is dat de mens niet is geschapen door een of meer goden maar heel geleidelijk is ontstaan dmv natuurlijke selectie. Op dat idee was nog geen enkele godsdienstbedenker gekomen. En juist daarom kunnen we stellen dat al die scheppingsverhalen en de daaraan gekoppelde goden ook maar bedacht zijn door mensen die de wereld nog niet goed genoeg begrepen.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:27 schreef koffiegast het volgende:
[..]
erg leuk en interessant maar je slaat de spijker mis, Darwin gaat over soortenvorming niet over hoe leven en de wereld is ontstaan.
Alle theorieën, de domme en de knappe, zijn bedacht.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:43 schreef onemangang het volgende:
[..]
Okay, dat weet ik ook wel. Over hoe het leven is onstaan zijn weer andere aannemelijke theoriën zoals abiogenese. Maar wat Darwin wel duidelijk heeft gemaakt is dat de mens niet is geschapen door een of meer goden maar heel geleidelijk is ontstaan dmv natuurlijke selectie. Op dat idee was nog geen enkele godsdienstbedenker gekomen. En juist daarom kunnen we stellen dat al die scheppingsverhalen en de daaraan gekoppelde goden ook maar bedacht zijn.
Echt?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 07:35 schreef Gia het volgende:
Zat ik gisteren rustig naar 2 voor 12 te kijken
Ben ik even blijf dat de heilige bijbel niet representatief is voor jouw mening en gedragquote:Op maandag 26 maart 2007 16:01 schreef Masterix het volgende:
[..]
Niet in de onzin die de ongeletterde warlord Mohammed over hen verzonnen heeft nee.
De eerste moslim die niets van de bijbel gelezen heeft en er toch tig (zeer domme) meningen over had was Mohammed.
Jammer dat men zich door hem laat inspireren.
Huh?quote:Op maandag 26 maart 2007 16:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben ik even blijf dat de heilige bijbel niet representatief is voor jouw mening en gedrag
Ja, goed hè?quote:
Het is zo dat die theorie veel intelligenter doordachter is dan je average godsdienst verhaaltje... maar wat wel zo is is dat het tbh als je weer verder denkt dat het niet uitsluit dat er geen god zou zijn, wat als die god het juist zo heeft gemaakt... Niet dat ik gelovig ben, maar voor zover ik alle argumenten heb gezien kunnen we ook niet zeggen dat ie niet bestaat, alhoewel ik niet denk dat er een is... alleen al om het feit 'waarom deze planeet' en waarom niet 1 van de ander 93249239293432324923942 hemellichamenquote:Op maandag 26 maart 2007 16:43 schreef onemangang het volgende:
[..]
Okay, dat weet ik ook wel. Over hoe het leven is onstaan zijn weer andere aannemelijke theoriën zoals abiogenese. Wat Darwin duidelijk heeft gemaakt is dat de mens niet is geschapen door een of meer goden maar heel geleidelijk is ontstaan dmv natuurlijke selectie. Op dat idee was nog geen enkele godsdienstbedenker gekomen. En juist daarom kunnen we stellen dat al die scheppingsverhalen en de daaraan gekoppelde goden ook maar bedacht zijn door mensen die de wereld nog niet goed genoeg begrepen.
Wie zegt dat er niet nog meer planeten zijn met leven? Ergens ver weg.quote:Op maandag 26 maart 2007 17:02 schreef koffiegast het volgende:
alleen al om het feit 'waarom deze planeet' en waarom niet 1 van de ander 93249239293432324923942 hemellichamen
Maar het is een VARA-programmaquote:Op maandag 26 maart 2007 16:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, goed hè?
Weg van het toetsenbord!
Maar je steekt er nog wat van op. Zou je ook eens moeten proberen.
Dit moet je vooral doen om heel de moslimgemeenschap op je dak te krijgen...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 07:35 schreef Gia het volgende:
Zat ik gisteren rustig naar 2 voor 12 te kijken, komt er ineens een verhaaltje voorbij over de oorsprong van de hoofddoek.
Ik natuurlijk één en al oor!
Daarna een half uur dubbelgelegen van het lachen:
[..]
Eén of andere vrouw heeft dit allemaal onderzocht en Turkije zou Turkije niet zijn als ze haar hier niet op aan zouden klagen. Dus dat is natuurlijk ook gebeurt.
Ik zou niet meer zo blij zijn met die doek als ik dit wist.
Oeh, moet ik nou bang worden? Onderduiken?quote:Op maandag 26 maart 2007 17:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dit moet je vooral doen om heel de moslimgemeenschap op je dak te krijgen...
als ze iets erop doen hebben ze nog minder steun van andere gemeenschappen, ze laten alleen maar zien watvoor personen het zijn. (voor je flauw doet, er wordt hier een topic gemaakt ter discussie...)quote:Op maandag 26 maart 2007 17:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dit moet je vooral doen om heel de moslimgemeenschap op je dak te krijgen...
Straks ga je me nog vertellen dat je ook Per seconde wijzer kijktquote:Op maandag 26 maart 2007 19:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, maar ik heb nooit gezegd dat ALLES wat van links komt slecht is.![]()
Een alleswetende en voorzienende God verandert ineens van meningquote:Op maandag 26 maart 2007 13:07 schreef Triggershot het volgende:
Hoofddoek is niet met begin van Islam gekomen, maar ergens rond midden periode van de openbaringen.
We weten alleen dat Triggershot niet erg onafhankelijk is.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:10 schreef TrenTs het volgende:
Edit - wegwezen.
Waren de openbaringen al klaar dan?quote:Op maandag 26 maart 2007 20:32 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Een alleswetende en voorzienende God verandert ineens van mening![]()
Zelfs ook niet van het idee dat er maar een enkele God zou bestaan.quote:Op maandag 26 maart 2007 15:16 schreef onemangang het volgende:
. Daarnaast is het ook nog eens zo dat deze volkeren nog nooit van ene Noach, Abraham of Eva ((en God, akkersloot)) hebben gehoord, terwijl wel wordt beweerd dat alle mensen hiervan af zouden stammen.
Waarom wordt Ik dan zo onvriendelijk behandeld ?quote:Op maandag 26 maart 2007 15:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
moslims wachten ook op de messias
Omdat de messias geen problemen met spelling heeft.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:37 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Waarom wordt Ik dan zo onvriendelijk behandeld ?
De Islamitische messias is Jezusquote:Overigens is die islam-messias een "eindtijd" aankondiger. Iets wat de bijbel ook kent.
Wees maar niet ongerust. Het is niet als een vraag bedoeld. Heel je "openbaringen" zijn voor mij maar epilepsie aanvallen met een persoonlijk gewin sausje.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waren de openbaringen al klaar dan?
Akker soms stel je echt van die domme vragen.
Zo ken ik je weer.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:39 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Wees maar niet ongerust. Het is niet als een vraag bedoeld. Heel je "openbaringen" zijn voor mij maar epilepsie aanvallen met een persoonlijk gewin sausje.
Hoe zo. Als Ik nu die messias ben ?quote:Op maandag 26 maart 2007 20:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat de messias geen problemen met spelling heeft.
Surequote:Op maandag 26 maart 2007 20:40 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hoe zo. Als Ik nu die messias ben ?
En de openbaringen zijn nog niet klaar. Van God moet je vanaf nu "ik wordt " schrijven.
Trigger bedoelt de "echte" bijbel. "Voor de verandering door christenen, voor geld".quote:Op maandag 26 maart 2007 16:56 schreef Masterix het volgende:
[Ben ik even blij dat de heilige bijbel niet representatief is voor jouw mening en gedrag]
Huh?
Wat bedoel je?
Ik ook niet. Zo was er volgens de nazi's ook een Jezus aua (Ariers uber Alle). ("Mama van Jezus was vreemd gegaan met een romeinse soldaat, een germaan").quote:Op maandag 26 maart 2007 15:54 schreef Masterix het volgende:
Enne, Jezus vzmh ken ik niet.
Vroeger weleens, maar dat is zo'n suf programma.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Straks ga je me nog vertellen dat je ook Per seconde wijzer kijkt
V.
Ah, je was ook een fan van Rad van Fortuin?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Vroeger weleens, maar dat is zo'n suf programma.
Vind van 2 voor 12 juist het puzzelen op het woord leuk. Vooral als je thuis wél de goede letters hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |