abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47548839
http://www.nu.nl/news/101(...)nsen_beschermen.html
quote:
EINDHOVEN - Voetbalclub PSV gaat voortaan stewards inzetten om cameramensen op de tribunes te beschermen. Voortaan krijgt iedere cameraman die zich tussen de supporters begeeft een steward mee die op zijn veiligheid let. Veiligheidsmanager Frank Wijnveld van PSV heeft een bericht hierover in het AD donderdag bevestigd.

Aanleiding is een incident tijdens het duel PSV-Ajax van afgelopen zondag. Tegen het einde van de wedstrijd werd op de Westtribune een cameraman van Cinevideo door een woedende PSV-supporter tegen zijn hoofd geschopt.

De dader wist aan de stewards te ontsnappen, maar zijn identiteit werd achterhaald met hulp van andere supporters. Maandag is de dader door de beveiliging van PSV gehoord en heeft hij een stadionverbod gekregen. De politie onderzoekt de zaak in overleg met justitie. Volgens een woordvoerster gaat het slachtoffer aangifte doen.

Hersenschudding

De cameraman ligt thuis met een zware hersenschudding. Hoewel hij direct werd bijgestaan door andere supporters is hij volgens Wijnveld behoorlijk van slag door de aanval. "Bij PSV hebben cameramensen tot dusver nooit last gehad van dergelijke incidenten. Ze waanden zich altijd veilig en daarom komt dit extra hard aan."

Wijnveld hoopt dat andere voetbalclubs het verscherpte veiligheidsbeleid van PSV zullen overnemen. Volgens hem komt het alleen bij grotere wedstrijden voor dat cameramensen ook filmen vanaf andere tribunes dan de perstribune.
Goede actie van PSV. Helaas dat het nodig is, helaas dat het te laat komt. Maar bij PSV laten ze tenminste wel zien dat ze dit soort dingen serieus nemen. Hulde.

Discussies over of weblog betrouwbaar zijn aub in een ander topic plaatsen.
pi_47548869
Jammer dat het schijnbaar moet
pi_47548916
TerroRobbie, kom dr maar in! Of is nu.nl ook geen betrouwbare bron? Of is dit stemmingmakend en gedateerd? Ik geef je een voorzet, dit kun je.

[ Bericht 19% gewijzigd door zwaaibaai op 22-03-2007 15:20:06 ]
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_47548972
Ach, die cameraman heeft de luxe om betaald naar een wedstrijd te mogen kijken, moet ie ook niet zeuren als ie af en toe wordt lastig gevallen.
pi_47549093
Ook positief is dat deze man bekend is geworden doordat supporters van PSV (ik wens de dader geen supporter te noemen) ingrepen.

Het is wel weer een nieuw dieptepunt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_47549118
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:15 schreef JackHerrer het volgende:
Ach, die cameraman heeft de luxe om betaald naar een wedstrijd te mogen kijken, moet ie ook niet zeuren als ie af en toe wordt lastig gevallen.
Een hersenschuddig getrapt krijgen of lastig vallen lijkt me nogal een verschil.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_47549962
quote:
Jonge....
pi_47550052
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:12 schreef Document1 het volgende:
Jammer dat het schijnbaar moet
quote:
Bij PSV hebben cameramensen tot dusver nooit last gehad van dergelijke incidenten
pi_47550060
En dan ook nog een beetje thuis op de bank doorbetaald liggen chillen, volgens mij is het gewoon een verkapte reclamestunt van Cinevideo.
pi_47550156
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:13 schreef zwaaibaai het volgende:
TerroRobbie, kom dr maar in! Of is nu.nl ook geen betrouwbare bron? Of is dit stemmingmakend en gedateerd? Ik geef je een voorzet, dit kun je.
Agossie

pi_47550593
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:45 schreef JackHerrer het volgende:
En dan ook nog een beetje thuis op de bank doorbetaald liggen chillen, volgens mij is het gewoon een verkapte reclamestunt van Cinevideo.
Altijd handig van die mensen die precies weten hoe het zit! Daar heb je wat aan!
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:02:45 #12
154880 Bolter
Awesomeness
pi_47550662
quote:
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_47550852
Goed dat er actie ondernomen wordt, jammer dat het blijkbaar noodzakelijk wordt dit soort maatregelen te nemen.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_47550952
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:08 schreef Misstique het volgende:
Goed dat er actie ondernomen wordt, jammer dat het blijkbaar noodzakelijk wordt dit soort maatregelen te nemen.
Is niet noodzakelijk.
pi_47551021
ik had gehoopt dat alle onaangepast apen op de voetbaltribunes nu wel een stadionverbod hadden... oh, wat ben ik toch naief.
pi_47551074
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:12 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Is niet noodzakelijk.
Klopt. Er kunnen ook gewoon geen wedstrijden meer uitgezonden worden, omdat cameramensen hun leven niet veilig zijn.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_47551130
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:15 schreef Misstique het volgende:

[..]

Klopt. Er kunnen ook gewoon geen wedstrijden meer uitgezonden worden, omdat cameramensen hun leven niet veilig zijn.
Lees het artikel nou eens. Er is nog NOOIT eerder wat gebeurd in Eindhoven. Dit is gewoon een incident met 1 gek.
pi_47551177
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:15 schreef Misstique het volgende:

[..]

Kun je niet lezen ofzo, alleen bij grote wedstrijden worden deze camera's buiten de perstribunes ingeschakeld. Alleen bij PSV. En het is de eerste keer sinds xx jaar dat er iets gebeurt.. Dus het lijkt me verre van noodzakelijk.
pi_47551190
Wil wel eens weten wat het de burger zo door de jaren heen gekost heeft, dat prehistorisch gedrag van enkelen. Qua politie, ME, wetten/onderzoeken/ambtenaren, stewards, beveiliging. En dat alleen omdat sommige mensen hun dierlijke lusten niet onder de knie kunnen houden. Ik snap wel waarom mensen voetbal haten...
pi_47551220
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wil wel eens weten wat het de burger zo door de jaren heen gekost heeft, dat prehistorisch gedrag van enkelen. Qua politie, ME, wetten/onderzoeken/ambtenaren, stewards, beveiliging. En dat alleen omdat sommige mensen hun dierlijke lusten niet onder de knie kunnen houden. Ik snap wel waarom mensen voetbal haten...
Voetbal levert de samenleving meer op dan dat het kost.
pi_47551237
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:17 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Lees het artikel nou eens. Er is nog NOOIT eerder wat gebeurd in Eindhoven. Dit is gewoon een incident met 1 gek.
Ach, in dat wereld kan een actie van 1 gek lijden tot een epidemie. Er is ooit één gek begonnen met valse spreekkoren. Nu hoort het gewoon er bij.
pi_47551259
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:20 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Voetbal levert de samenleving meer op dan dat het kost.
Ja, dat is gelukkig het argument dat nog gebruikt kan worden. Plezier voor de mensen die wel hart hebben voor de sport.
  donderdag 22 maart 2007 @ 17:12:43 #23
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_47553287
Nou het is wat
pi_47553541
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Jij gaat er voor het gemak vanuit dat prehistorisch gedrag alleen in voetbalstadions plaatsvindt. En dat is natuurlijk niet zo. Zo kun je ook uitgaansgelegenheden sluiten omdat daar wel eens een idioot rondloopt. In feite heeft dit gewoon niets met voetbal te maken, maar met de gebrekkige werking van de hersenen van sommigen...
pi_47553579
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij gaat er voor het gemak vanuit dat prehistorisch gedrag alleen in voetbalstadions plaatsvindt. En dat is natuurlijk niet zo. Zo kun je ook uitgaansgelegenheden sluiten omdat daar wel eens een idioot rondloopt. In feite heeft dit gewoon niets met voetbal te maken, maar met de gebrekkige werking van de hersenen van sommigen...
Trek die conclusie ook niet hoor De sport trekt wel raar volk aan.
pi_47553731
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:

De sport trekt wel raar volk aan.
Alles trekt raar volk aan. En gelukkig meestal ook heel veel "normaal" volk.
pi_47553778
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Alles trekt raar volk aan. En gelukkig meestal ook heel veel "normaal" volk.
Ja, dat is waar. De Starwarsfanclub trekt ook raar volk aan. Alleen die slaan niet alles kort en klein
pi_47553923
Belachelijk dat je die mensen moet beveiligen.
pi_47554781
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Ja, dat is waar. De Starwarsfanclub trekt ook raar volk aan. Alleen die slaan niet alles kort en klein
Zet er een stel trekkies tussen en je weet nooit...
pi_47556755
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:18 schreef TerroRobbie het volgende:

Kun je niet lezen ofzo, alleen bij grote wedstrijden worden deze camera's buiten de perstribunes ingeschakeld. Alleen bij PSV. En het is de eerste keer sinds xx jaar dat er iets gebeurt.. Dus het lijkt me verre van noodzakelijk.
Jou lijkt dat zo. Maar zoals ik jou al heb proberen uit te leggen is dit niet een incident. Wel dat iemand een dergelijke karatetrap krijgt, maar het is niet nieuw dat cameramensen of ander TV personeel vanalles naar hun hoofd krijgen geslingerd door mensen uit het publiek (en voor de azijnzeikers, ik zeg dus niet dat het hele publiek dat doet).

Maar goed, de "oplossing" die er nu is is weer de makkelijkste, gewoon meer bewaking sturen en hopen dat dat genoeg is...
  donderdag 22 maart 2007 @ 19:13:25 #31
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_47557155
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:01 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Jou lijkt dat zo. Maar zoals ik jou al heb proberen uit te leggen is dit niet een incident.
Maar vobbes, jij bent geen betrouwbare bron natuurlijk. Dat jij gisteren er als eerste mee kwam en de mainstream media het vandaag pas oppikten, tja, dat maakt jou nog niet betrouwbaar. .

Dat in het AD ook nog een cameraman gequote wordt die zegt dat het probleem al veel langer speelt zegt ook niets natuurlijk. Die is ook bevooroordeeld en niet betrouwbaar.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_47557159
Wel apart dat nu er eindelijk een nieuws site is die het meld, dat bijna iedereen die gister om een goede bron schreeuwde, nu niks van zich laten of weer doet alsof het allemaal wel meevalt....
  donderdag 22 maart 2007 @ 19:15:53 #33
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_47557248
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:13 schreef calvobbes het volgende:
Wel apart dat nu er eindelijk een nieuws site is die het meld, dat bijna iedereen die gister om een goede bron schreeuwde, nu niks van zich laten of weer doet alsof het allemaal wel meevalt....
Allemaal leugens en demonisering van de media!
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_47557335
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:15 schreef Dagonet het volgende:

Allemaal leugens en demonisering van de media!
Ik heb nog zo'n leuk cliche gehoord "het is een groot complot om voetbalsupporters in een kwaad daglicht te zetten"
pi_47557673
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:18 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik heb nog zo'n leuk cliche gehoord "het is een groot complot om voetbalsupporters in een kwaad daglicht te zetten"
Dat heeft niemand gezegd, dus knap dat je dat gehoord hebt.
pi_47557682
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:01 schreef calvobbes het volgende:

Maar goed, de "oplossing" die er nu is is weer de makkelijkste, gewoon meer bewaking sturen en hopen dat dat genoeg is...
Wat zie jij zelf als oplossing dan?
pi_47557748
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:15 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Allemaal leugens en demonisering van de linkse media!
Zo
pi_47557867
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:13 schreef Dagonet het volgende:
Maar vobbes, jij bent geen betrouwbare bron natuurlijk. Dat jij gisteren er als eerste mee kwam en de mainstream media het vandaag pas oppikten, tja, dat maakt jou nog niet betrouwbaar. .
Het is wat zeg

Stomme mensen op fok, foei!
pi_47557963
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:28 schreef TerroRobbie het volgende:

Dat heeft niemand gezegd, dus knap dat je dat gehoord hebt.
Ik heb het inderdaad niet gehoord, ik heb het gelezen:
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:51 schreef Suijk het volgende:

Feit is dat het een maatschappelijk probleem is maar dat dit wordt gebruikt om voetbal (en VBL) in het algemeen in een kwaad daglicht te stellen, ook omdat de media regelmatig foutief bericht in deze zaken. Zijn er rellen in Ondiep, wordt er bij vermeld dat er enkele mensen met een seizoenskaart bij de aangehoudenen waren. Zijn er mafkezen in Nancy die een stuk stad afbreken, zijn het 'de voetbalsupporters', terwijl die mensen juist door de clubs al geweerd worden en niet meer welkom zijn.
Maar knap dat jij nog steeds tegen alles en iedereen aan het schoppen bent, behalve tegen eikels die mensen dat ze iemand anders in elkaar moeten slaan vanwege een potje voetballen....
pi_47558058
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:36 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik heb het inderdaad niet gehoord, ik heb het gelezen:
[..]

Maar knap dat jij nog steeds tegen alles en iedereen aan het schoppen bent, behalve tegen eikels die mensen dat ze iemand anders in elkaar moeten slaan vanwege een potje voetballen....
Die persoon heeft het nergens over een complot hoor. En eikels die mensen, ken ik helaas niet.
pi_47558179
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:39 schreef TerroRobbie het volgende:

Die persoon heeft het nergens over een complot hoor.
Ik had ook niet verwacht dan dat je een uitvlucht zou verzinnen om maar niet toe te hoeven geven dat je weer een voor je beurt schreeuwt.

Het is dat ik weet dat de meeste voetbal fans niet zulke hersenloze haatdragende randmongolen zijn zoals jij, anders was ik er voor gaan pleiten om nooit meer voetbal te gaan registreren.
En excuses voor mijn taalgebruik. Normaal begin ik niet met schelden naar andere users, maar voor jouw gedrag van de afgelopen 2 dagen, maak ik graag een uitzondering.
pi_47558241
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:43 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik had ook niet verwacht dan dat je een uitvlucht zou verzinnen om maar niet toe te hoeven geven dat je weer een voor je beurt schreeuwt.

Het is dat ik weet dat de meeste voetbal fans niet zulke hersenloze haatdragende randmongolen zijn zoals jij, anders was ik er voor gaan pleiten om nooit meer voetbal te gaan registreren.
En excuses voor mijn taalgebruik. Normaal begin ik niet met schelden naar andere users, maar voor jouw gedrag van de afgelopen 2 dagen, maak ik graag een uitzondering.
Klein kind.
pi_47558293
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:45 schreef TerroRobbie het volgende:

Klein kind.
Ja ik ben ervan bewust dat het niet de meest nette reactie is, maar sommige dingen moeten nu eenmaal gezegd worden.
Ik kan wel net zoals jou alles wat ik niet leuk vind gaan negeren en doen alsof het niet bestaat, maar dat schiet ook niet op hé.
pi_47558347
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:47 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ja ik ben ervan bewust dat het niet de meest nette reactie is, maar sommige dingen moeten nu eenmaal gezegd worden.
Ik kan wel net zoals jou alles wat ik niet leuk vind gaan negeren en doen alsof het niet bestaat, maar dat schiet ook niet op hé.
zoals jij.

Maargoed ik zou lekker gaan pleiten om geen voetbal meer te registreren, als ik jou was.

Grote slagingskans.
pi_47558453
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:49 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

zoals jij.

Maargoed ik zou lekker gaan pleiten om geen voetbal meer te registreren, als ik jou was.

Grote slagingskans.
Daar heb je ook echt de mensen in het stadion mee..
pi_47558481
Maar goed, calvobbes heeft zelf blijkbaar de oplossing voor de wereldvrede ook niet.
  donderdag 22 maart 2007 @ 19:53:22 #47
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_47558489
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:52 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Daar heb je ook echt de mensen in het stadion mee..
Hoeveel denk je dat een kaartje moet gaan kosten als de tv er niet meer bij is? Dan is sponsoring opeens ook lang zo interessant niet meer namelijk.
pi_47558512
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hoeveel denk je dat een kaartje moet gaan kosten als de tv er niet meer bij is? Dan is sponsoring opeens ook lang zo interessant niet meer namelijk.
Minder. Aangezien we dan geen professioneel voetbal meer hebben. Weer mooi ouderwets voor 7,50 naar het stadion!
pi_47558544
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Bij mijn amateurclub 3.50, komen ook nooit op tv.
pi_47558894
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:53 schreef MaxPower het volgende:
Maar goed, calvobbes heeft zelf blijkbaar de oplossing voor de wereldvrede ook niet.
- Voetbalsupporters die zich misdragen keihard aanpakken
- Strenge straffen in het vooruitzicht stellen, als afschrikking.
- Meldplicht tijdens voetbalwedstrijden.
- Vakken die niet meewerken om de rotte appels eruit te halen ook aanpakken.
- Stewards die ECHT optreden ipv schaapachtig toelachen als supporters zich misdragen.
etc.

Een wat andere aanpak dan voor de gemiddelde burger, maar dat soort dingen blijken helaas nodig te zijn.
pi_47560103
Wie weet heeft die cameraman zich misdragen. Als je een heetgebakerde fan van fout commentaar voorziet, kan je zoiets verwachten. Dat soort mensen zitten er op elke tribune nu eenmaal tussen.

Nergens ook een spoor van de reactie van het slachtoffer (... alleen maar via via), of de directe aanleiding voor dit incident. De cameraman had de nederlaag niet moeten filmen? Dus besloot de (doorsnee) PSV-fan om in de slotfase de man op zijn hoofd te trappen. Triest dat het dan weer tot zulk overtrokken gedrag moet leiden. Eigenlijk net zo bekrompen als de trap zelf.

Zo zijn we ook aan al die ME bij het voetbal gekomen. Bij de theaters en bioscopen staan ze gelukkig (nog) niet.
pi_47560206
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:40 schreef okee6 het volgende:
Wie weet heeft die cameraman zich misdragen.
Mensen die daar werken voor de TV weten wel dat ze zich moeten gedragen. Die zijn niet zo stom om te gaan juichen als de uitploeg een doelpunt maakt
quote:
Nergens ook een spoor van de reactie van het slachtoffer (... alleen maar via via)
Nou en?
Is het gebruikelijke dat slachtoffers reageren op zoiets? Dacht het niet he...
quote:
De cameraman had de nederlaag niet moeten filmen? Dus besloot de (doorsnee) PSV-fan om in de slotfase de man op zijn hoofd te trappen. Triest dat het dan weer tot zulk overtrokken gedrag moet leiden. Eigenlijk net zo bekrompen als de trap zelf.
Uhm? Welk gedrag vind je dan precies overtrokken?
pi_47560296
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:44 schreef calvobbes het volgende:
Mensen die daar werken voor de TV weten wel dat ze zich moeten gedragen. Die zijn niet zo stom om te gaan juichen als de uitploeg een doelpunt maakt
Zelfs de scheids juicht. Niks menselijks is ze vreemd hoor.
pi_47560310
quote:
De dader wist aan de stewards te ontsnappen, maar zijn identiteit werd achterhaald met hulp van andere supporters.
quote:
Hoewel hij direct werd bijgestaan door andere supporters is hij volgens Wijnveld behoorlijk van slag door de aanval.
quote:
Bij PSV hebben cameramensen tot dusver nooit last gehad van dergelijke incidenten.
Dit toont maar weer hoe geweldig voetbalsupporters zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 maart 2007 @ 20:50:04 #55
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47560419
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:46 schreef -Mo- het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dit toont maar weer hoe geweldig voetbalsupporters zijn. [afbeelding]
Precies. Probeer dat maar eens bij een wiillekeurig incident op straat voor elkaar te krijgen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_47560445
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:46 schreef TerroRobbie het volgende:

Zelfs de scheids juicht. Niks menselijks is ze vreemd hoor.
Hoeveel camera mensen die bij voetbalwedstrijden werken ken jij precies?

Deze man is net vader geworden, die weet wel dat die dat soort dingen niet moet doen bij een voetbalwedstrijd.

En al had die gejuichd, geeft dat iemand het recht om hem in elkaar te schoppen?
  donderdag 22 maart 2007 @ 20:51:17 #57
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_47560465
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:40 schreef okee6 het volgende:
Wie weet heeft die cameraman zich misdragen. Als je een heetgebakerde fan van fout commentaar voorziet, kan je zoiets verwachten. Dat soort mensen zitten er op elke tribune nu eenmaal tussen.
Afvoeren, nekschot, verspilling van zuurstof. Als je je emoties niet de baas kunt bij zoiets onbennuligs als een sportwedstrijd kan je maar beter alsnog uit de genenpoel verwijderd worden.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 maart 2007 @ 20:52:05 #58
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47560498
Overigens heb ik op die tribune waar dat incident had plaatsgevonden zelf ook gestaan. De wedstrijd PSV-Liverpool. In Liverpool shirt. Kon daar gewoon luidkeels Liverpool aanmoedigen en kon zonder problemen op het eind opstaan en YNWA zingen. Geen enkel probleem. Dat is ook voetbal.
pi_47560509
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:50 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Hoeveel camera mensen die bij voetbalwedstrijden werken ken jij precies?

Deze man is net vader geworden, die weet wel dat die dat soort dingen niet moet doen bij een voetbalwedstrijd.

En al had die gejuichd, geeft dat iemand het recht om hem in elkaar te schoppen?
0, ik hou me verre van dat soort minderwaardig volk
pi_47560516
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:50 schreef Doc het volgende:

Precies. Probeer dat maar eens bij een wiillekeurig incident op straat voor elkaar te krijgen.
Bejaarde (81) vat dief in kraag

En deze supporters hebben de dader dus niet overmeesterd. Alleen zijn stoelnummer onthouden
pi_47560542
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:52 schreef calvobbes het volgende:

En deze supporters hebben de dader dus niet overmeesterd. Alleen zijn stoelnummer onthouden
Grappig, want dat stond wel in de door jouzelf aangedragen bronnen.
pi_47560553
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:52 schreef TerroRobbie het volgende:

0, ik hou me verre van dat soort minderwaardig volk
Achja... Dus of het slachtoffer gejuichd heeft doet eigenlijk niet ter zake?
pi_47560598
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:53 schreef TerroRobbie het volgende:

Grappig, want dat stond wel in de door jouzelf aangedragen bronnen.
Je bedoeld de bronnen die jij nooit hebt vertrouwd? Maar nu ineens wel dan?
Ja kan gebeuren dat kleine details niet kloppen bij zoiets.

In de hoofdpunten was er niks verkeerd aan die bronnen.
pi_47560616
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:53 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Achja... Dus of het slachtoffer gejuich heeft doet eigenlijk niet ter zake?
Nee, dat boeit me niet. En is ook geen reden om iemand in elkaar te beuken. Ik reageer alleen op jouw bewering dat ze weten wat ze moeten doen, met een voorbeeld van een scheidsrechter die dit ook goed weet die toch juichte.
pi_47560652
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:55 schreef TerroRobbie het volgende:

Nee, dat boeit me niet.
Waar probeer je die discussie dan te gaan voeren?

Dat één scheidsrechter een keer juicht, wil nog niet zeggen dat alle cameramensen dat ook doen.
pi_47560722
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:56 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Waar probeer je die discussie dan te gaan voeren?

Dat één scheidsrechter een keer juicht, wil nog niet zeggen dat alle cameramensen dat ook doen.
Dat zeg ik ook nergens. Maar wel dat het niet uit te sluiten is dat het ooit wel gebeurd.
pi_47560796
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:58 schreef TerroRobbie het volgende:

Dat zeg ik ook nergens. Maar wel dat het niet uit te sluiten is dat het ooit wel gebeurd.
Daar heb je gelijk in. Het is ook niet uit te sluiten dat elke voetbal supporter in staat is om een cameraman in elkaar te trappen.
pi_47560833
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 21:00 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Het is ook niet uit te sluiten dat elke voetbal supporter in staat is om een cameraman in elkaar te trappen.
Dus ook elk mens.
pi_47560936
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:54 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Je bedoeld de bronnen die jij nooit hebt vertrouwd? Maar nu ineens wel dan?
Ja kan gebeuren dat kleine details niet kloppen bij zoiets.
Nee, het is net als FOK! Dat schrijft dat De Telegraaf een fout maakte, maar zelf twee keer de fout maakt. Je focust verkeerd. Er is een incident en men schrijft met name over het gevolg, dat is onjuist. Er is hier nog steeds niet duidelijk of de cameraman, een kersvers vader, zich op zekere wijze verkeerd heeft uitgelaten tijdens de bewuste tweede helft. Dat is wel degelijk belangrijk.

Het geeft te denken dat tot op heden nergens de toedracht van het incident uit de doeken is gedaan. Ik kan me zo voorstellen dat iedereen voetbal keek, en velen dus de aanleiding niet hebben waargenomen. En leer mij de media kennen...
quote:
In de hoofdpunten was er niks verkeerd aan die bronnen.
Er mag nu aan de primaire bron op FOK! -calvobbes- getwijfeld worden. In ieder geval wat betreft details met betrekking tot de toedracht. Ben benieuwd wat het nieuws ons daarover brengt.
pi_47561060
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:44 schreef calvobbes het volgende:
Mensen die voor Tien werken zijn doorgaans niet erg gehard. Ik kan me voorstellen dat een kwaaie dan door het lint gaat. Daar hoef je niet voor te zwaaien, er is meer provocerends onder de zon.
quote:
Nou en?
Is het gebruikelijke dat slachtoffers reageren op zoiets? Dacht het niet he...
Ik verwacht wel meer dan zijn ziekenhuisrapport. Zeker als jij dicht op de zaak zit en deze persoon (via via) kent.
quote:
Uhm? Welk gedrag vind je dan precies overtrokken?
Dat van PSV of overheid. Na een incident meteen een kampwachter plaatsen. Het is net alsof Wilders nu al premier is geworden Er was nog nooit een dergelijk incident in het PSV-stadion.
pi_47561530
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 21:08 schreef okee6 het volgende:

Mensen die voor Tien werken zijn doorgaans niet erg gehard.
Ik kan je vertellen dat deze cameraman al heel veel voetbalwedstrijden op zijn naam heeft staan. Ook al van lang voor de Tien tijd.
Dat jij dat niet weet is geen probleem, maar het is wel een beetje sneu dat jij zo kortzichtig en bevooroordeeld meent te moeten zijn.
quote:
Ik verwacht wel meer dan zijn ziekenhuisrapport. Zeker als jij dicht op de zaak zit en deze persoon (via via) kent.
Dat verwacht je ook bij andere gevallen van mishandeling?
Of waarom nu ineens wel?
quote:
Dat van PSV of overheid. Na een incident meteen een kampwachter plaatsen. Het is net alsof Wilders nu al premier is geworden Er was nog nooit een dergelijk incident in het PSV-stadion.
Nou en? Je hebt er maar één idioot voor nodig om het weer een keer te doen.
pi_47561650
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 21:04 schreef okee6 het volgende:

Nee, het is net als FOK! Dat schrijft dat De Telegraaf een fout maakte, maar zelf twee keer de fout maakt. Je focust verkeerd. Er is een incident en men schrijft met name over het gevolg, dat is onjuist. Er is hier nog steeds niet duidelijk of de cameraman, een kersvers vader, zich op zekere wijze verkeerd heeft uitgelaten tijdens de bewuste tweede helft. Dat is wel degelijk belangrijk.
Waarom is dat belangrijk? Welke reden kun jij verzinnen om het goed te praten dat iemand een karatetrap tegen zijn hoofd krijgt?
quote:
Het geeft te denken dat tot op heden nergens de toedracht van het incident uit de doeken is gedaan.
Misschien is de enige die dat kan vertellen wel de dader. En hoe vaak krijg je precies van de dader te horen waarom die het gedaan heeft? Hooguit af en toe tijdens een rechtzaak, maar anders niet.

Waarom stel jij aan dit geval zulke hoge eisen qua informatievoorziening? Verwacht je dat ook bij andere berichten over mishandeling?
quote:
Er mag nu aan de primaire bron op FOK! -calvobbes- getwijfeld worden.
Nu pas?

En jij hebt nooit meegemaakt dat bij berichten over mishandeling e.d. de details pas later echt bekend werden? Of is dit de eerste keer dat je een dergelijk bericht leest?
quote:
In ieder geval wat betreft details met betrekking tot de toedracht. Ben benieuwd wat het nieuws ons daarover brengt.
Ik zou zeggen, lees de berichten in de openingspost. Lijken mij vrij duidelijk toch.
pi_47565682
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 21:25 schreef calvobbes het volgende:
Waarom is dat belangrijk? Welke reden kun jij verzinnen om het goed te praten dat iemand een karatetrap tegen zijn hoofd krijgt?
Dat heeft niets met elkaar te maken. De actie karatetrap betreft één persoon, de andere tribuneklanten moeten voortaan leven met een suppoost voor hun neus.
quote:
Misschien is de enige die dat kan vertellen wel de dader. En hoe vaak krijg je precies van de dader te horen waarom die het gedaan heeft? Hooguit af en toe tijdens een rechtzaak, maar anders niet.
Er zitten overal camera's in het stadion, dus getuigen kunnen wellicht ook nog achterhaald.
quote:
Waarom stel jij aan dit geval zulke hoge eisen qua informatievoorziening? Verwacht je dat ook bij andere berichten over mishandeling?
Ik wil de aanleiding weten. Is dit een vorm van zinloos geweld of niet? Lijkt me toch niet zo vreemd. Ook gezien de draconische maatregel, elke vrijwilliger of bewakingsman erbij is er één. Het draagt niet bij aan de entourage.
quote:
En jij hebt nooit meegemaakt dat bij berichten over mishandeling e.d. de details pas later echt bekend werden? Of is dit de eerste keer dat je een dergelijk bericht leest?
Zeker wel, ik wacht het onderzoek af. Het valt me alleen op dat je moord en brand schreeuwt over de gevaarlijke situaties in voetbalstadions, terwijl dat gegeven de feiten heel erg meevalt. Bovendien, als ik aangeef de aanleiding te willen kennen, maak je een omtrekkende beweging naar óf een karatetrap normaal is of niet.
quote:
Ik zou zeggen, lees de berichten in de openingspost. Lijken mij vrij duidelijk toch.
Een miniem stukje over een onderzoek. Ondertussen staan de kranten vol over maatregelen op iets wat in het geheel niet onderzocht is.

Je zou ook Tien hebben kunnen verzoeken om de werkwijze van cameramensen in voetbalstadions tegen het licht te houden. Of die nou van henzelf of een willekeurig productiebedrijf zijn of niet. Trammelant met cameramensen moet voorkomen worden, dus aanpakken bij de bron. Dat is de meest logische werkwijze. En dus niet door zo'n lapmiddel in het blinde toe te passen.
pi_47566133
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 23:09 schreef okee6 het volgende:

Dat heeft niets met elkaar te maken. De actie karatetrap betreft één persoon, de andere tribuneklanten moeten voortaan leven met een suppoost voor hun neus.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Waarom is het voor jou zo belangrijk om te weten of die man heeft staan juichen of niet?
quote:
Er zitten overal camera's in het stadion, dus getuigen kunnen wellicht ook nog achterhaald.
Wederom geen antwoord op mijn vraag.
Hoe vaak krijg je precies te horen waarom de dader het heeft gedaan?
quote:
Ik wil de aanleiding weten. Is dit een vorm van zinloos geweld of niet?
Dit lijkt mij een typisch van zinloos geweld. Na de wedstrijd, als de cameraman zit te wachten, hem van ACHTER (dus zonder kans op verdediging) een trap tegen zijn hoofd geven.
quote:
Zeker wel, ik wacht het onderzoek af. Het valt me alleen op dat je moord en brand schreeuwt over de gevaarlijke situaties in voetbalstadions, terwijl dat gegeven de feiten heel erg meevalt.
Je loopt te overdrijven. Ik schreeuw nergens moord en brand.
quote:
Een miniem stukje over een onderzoek. Ondertussen staan de kranten vol over maatregelen op iets wat in het geheel niet onderzocht is.
Er is een cameraman die een karatetrap tegen zijn hoofd heeft gekregen. Cameramensen gaan NIET juichen bij een doelpunt van de tegenpartij. Wat moet er nog meer onderzocht worden dan?
Wat zou de zaak radicaal anders kunnen maken?
quote:
Je zou ook Tien hebben kunnen verzoeken om de werkwijze van cameramensen in voetbalstadions tegen het licht te houden. Of die nou van henzelf of een willekeurig productiebedrijf zijn of niet. Trammelant met cameramensen moet voorkomen worden, dus aanpakken bij de bron.
Tenzij jij aan kunt tonen dat cameramensen dit soort gedrag uitlokken, lijkt het mij duidelijk dat de bron doorgedraaide supporters ligt (ik zeg dus niet dat de bron bij alle supporters ligt en ik zeg ook niet dat alle supporters doorgedraaid zijn). Ik heb nog nooit een verhaal gehoord dat een cameraman een supporter heeft staan jennen ofzo.
pi_47566904
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 23:20 schreef calvobbes het volgende:

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Waarom is het voor jou zo belangrijk om te weten of die man heeft staan juichen of niet?
Omdat fans zich irriteren aan zo'n camera voor Tien op de tribune. Als zo'n filmer dan semi-grappig is, tijdens de rust of wanneer dan ook, dan kan ie na afloop mikpunt zijn. Heeft zo'n situatie niet gespeeld, dan is er sprake van woede koelen op een levend voorwerp. Een ander uitgangspunt, waar tot op heden iedereen maar even gemakzuchtig vanuit gaat.

Ik kan me slecht voorstellen waarom het nu na 51 jaar pas misgaat en het risico in de nabije toekomst dan zoveel groter is. De maatregel tot beveiliging begrijp ik dan ook niet. Maar goed.
quote:
Wederom geen antwoord op mijn vraag.
Hoe vaak krijg je precies te horen waarom de dader het heeft gedaan?
Als het tot een rechtzitting komt, dan hoor je dat. Soms geeft zo'n dader aan dat het in een vlaag van waanzin was, soms helemaal niet. Ik hoor eigenlijk toch liever wat naaste getuigen.
quote:
Dit lijkt mij een typisch van zinloos geweld. Na de wedstrijd, als de cameraman zit te wachten, hem van ACHTER (dus zonder kans op verdediging) een trap tegen zijn hoofd geven.
Vergelding of zinloos geweld. In beide gevallen in elk geval niet legitiem.
quote:
Je loopt te overdrijven. Ik schreeuw nergens moord en brand.
Jouw reactie in VBL kwam wel zo over. Ik las het alsof dat cameramensen na zondag nooit meer onbeveiligd in een voetbalstadion zouden kunnen werken. Dit terwijl er in 51 jaar eredivisie zelden incidenten waren, en bij PSV dus geheel niet.
quote:
Er is een cameraman die een karatetrap tegen zijn hoofd heeft gekregen. Cameramensen gaan NIET juichen bij een doelpunt van de tegenpartij. Wat moet er nog meer onderzocht worden dan?
Wat zou de zaak radicaal anders kunnen maken?
Je volhardt in juichen, er kan zoveel op andere wijze grieven.
quote:
Tenzij jij aan kunt tonen dat cameramensen dit soort gedrag uitlokken, lijkt het mij duidelijk dat de bron bij de supporters ligt. Ik heb nog nooit een verhaal gehoord dat een cameraman een supporter heeft staan jennen ofzo.
Ik heb niet de indruk dat een groep van PSV-supporters zich tegen de cameraman keerde Alleen al het feit dat jij suggereert dat PSV-fans van West een kersvers vader willen trappen, maakt me ziek. Zo ken ik calvobbes niet.

Ik denk dat heel veel mensen niet weten wat een cameraman uitspookt op de tribune. Ze komen voetbal kijken. Als ik jou mag geloven, krijgen cameramensen heel wat cadeautjes gedurende het seizoen. Dan zou zo'n man best gekleurd kunnen denken over supporters als deze man en navenant onvoorzichtig handelen.
pi_47568499
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:04 schreef calvobbes het volgende:

[..]

- Voetbalsupporters die zich misdragen keihard aanpakken
- Strenge straffen in het vooruitzicht stellen, als afschrikking.
- Meldplicht tijdens voetbalwedstrijden.
- Vakken die niet meewerken om de rotte appels eruit te halen ook aanpakken.
- Stewards die ECHT optreden ipv schaapachtig toelachen als supporters zich misdragen.
etc.

Een wat andere aanpak dan voor de gemiddelde burger, maar dat soort dingen blijken helaas nodig te zijn.
Hiermee voorkom je niet dat 1 gek een cameraman aanvalt. Er zal altijd aanwas van nieuwe supporters zijn, en dus altijd mensen zonder 'strafblad' die door het lint kunnen gaan. Dit is echt een incident geweest, in de Nederlandse stadions gebeurt namelijk vrijwel niks meer. Ik voorspel dat als er over een half jaar geen cameraman meer in zijn nek geschopt is, die stewards weer pleite zijn.
pi_47568924
Grappig dat we die ene van die onbetaalbare kaartjes ook niet meer gehoord hebben
  vrijdag 23 maart 2007 @ 02:00:43 #78
167723 sanni
Acima de seu
pi_47569650
Ik vind het niet meer dan logisch dat de media door beveiliging of de politie wordt
beschermd. Helaas merk ik dat dat vaak te wensen overlaat alsof de media voor
het tuig vrij spel is.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 23 maart 2007 @ 02:04:40 #79
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_47569681
De meeste cameramensen worden al wel beschermd in de stadions, was denk ik onoplettend / laksheid van de stewards zondag..
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_47570076
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 02:04 schreef paultjuhhh het volgende:
De meeste cameramensen worden al wel beschermd in de stadions, was denk ik onoplettend / laksheid van de stewards zondag..
Dan valt dat dus onder de categorie "menselijke foutjes", net zoals dat hek dat zomaar open bleek te zijn tijdens Utrecht-ADO, en daar werd achteraf ook niet zo moeilijk over gedaan, terwijl dat toch heel vervelend af had kunnen lopen.

Gewoon een incident zoals er zoveel zijn, niet te zwaar aan tillen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_47571100
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 23:40 schreef okee6 het volgende:

Omdat fans zich irriteren aan zo'n camera voor Tien op de tribune. Als zo'n filmer dan semi-grappig is, tijdens de rust of wanneer dan ook, dan kan ie na afloop mikpunt zijn.
Dat is nog steeds geen reden om iemand maar een trap tegen zijn hoofd te geven.
quote:
Heeft zo'n situatie niet gespeeld, dan is er sprake van woede koelen op een levend voorwerp. Een ander uitgangspunt, waar tot op heden iedereen maar even gemakzuchtig vanuit gaat.
Er zijn al (te)veel mensen geweest die het goed proberen te praten door te zeggen dat die cameraman misschien wel heeft staan juichen voor Ajax of een Ajax sjaaltje droeg....
quote:
Als het tot een rechtzitting komt, dan hoor je dat.
En NU dus nog niet.
quote:
Jouw reactie in VBL kwam wel zo over.
Dan heb jij waarschijnlijk hele lange tenen....
quote:
Ik las het alsof dat cameramensen na zondag nooit meer onbeveiligd in een voetbalstadion zouden kunnen werken.
Dan moet je beter lezen.
quote:
Dit terwijl er in 51 jaar eredivisie zelden incidenten waren, en bij PSV dus geheel niet.
Zoals al vaker gezegd, overal door het land verspreid zijn er wel vaker incidenten. Niet zo heftig als deze, maar het gebeurd te vaak dat er vanalles naar cameramensen wordt gegooid.
quote:
Ik heb niet de indruk dat een groep van PSV-supporters zich tegen de cameraman keerde
Het was er in ieder geval één die dat deed.
quote:
Alleen al het feit dat jij suggereert dat PSV-fans van West een kersvers vader willen trappen, maakt me ziek.
Je moet toch echt wat aan je leesvaardigheid doen. Want dat zeg ik nergens.
quote:
Ik denk dat heel veel mensen niet weten wat een cameraman uitspookt op de tribune. Ze komen voetbal kijken. Als ik jou mag geloven, krijgen cameramensen heel wat cadeautjes gedurende het seizoen. Dan zou zo'n man best gekleurd kunnen denken over supporters als deze man en navenant onvoorzichtig handelen.
Je probeert constant de suggestie te wekken dat die man het wel verdiend zal hebben. "Hij zal wel 'iets' gedaan hebben".
Het maakt geen flikker uit, al had die in een Ajax teneu gestaan en bij elke doeplunt juichend door het vak te lopen, je moet gewoon met je poten van iemand afblijven. En zeker een trap tegen iemand zijn achterhoofd is natuurlijk te idioot voor woorden.

Onbegrijpelijk dat je maar blijft doen alsof de cameraman erom heeft gevraagd.
pi_47571128
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 00:34 schreef MaxPower het volgende:

Hiermee voorkom je niet dat 1 gek een cameraman aanvalt. Er zal altijd aanwas van nieuwe supporters zijn, en dus altijd mensen zonder 'strafblad' die door het lint kunnen gaan.
Maar dan weten mensen uit hetzelfde vak dat ze diegene geboeid op het veld moeten gooien, dan weten we zeker dat diegene voorlopig / nooit meer in het stadion komt en letten de stewards wat beter op.
Het zijn geen waterdichte regels, maar het is in ieder geval wat.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 maart 2007 @ 09:32:27 #83
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47572078
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 20:52 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Bejaarde (81) vat dief in kraag

Het specifieke aan het punt waarvan ik aangaf dat je het niet vaak voorkomt is je een beetje ontgaan, merk ik. Ik zal het je daarom even uitleggen.

Wat je niet vaak tegenkomt is dat de groep waar de dader naar gegeneraliseerd wordt er voor zorgt dat de dader gegrepen wordt.

In dit geval:
dader -> kenmerk: voetbalsupporter -> generalisatie: voetbalsupporters ->Maar: voetbalsupporters zorgen ervoor dat dader gepakt wordt.

In het algemeen:
dader -> kenmerk: X -> generalisatie: groep X -> Maar: leden van groep X zorgen dat dader gepakt wordt.

Met "willekeurig incident" doelde ik er op dat ik in deze geen specifiek groep voor ogen had. Misschien dat dat niet duidelijk genoeg was.

Snap je nu dat jouw "tegenvoorbeeld" nou niet bepaald ergens op slaat in dit geval?
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 23 maart 2007 @ 11:14:55 #84
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_47574923
Je houdt het toch nooit tegen, assistenten en cameramensen worden ondergegooid met pis bij feyenoord heb ik wel eens gehoord er zijn daar zijdes waar ze gewoon niet meer lopen ..
Peuken e.d. kan je toch altijd blijven gooien op de cameramensen helaasch...
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_47575936
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 09:32 schreef Doc het volgende:

Met "willekeurig incident" doelde ik er op dat ik in deze geen specifiek groep voor ogen had. Misschien dat dat niet duidelijk genoeg was.
Idd. Volgende keer wat duidelijker zijn. Of gewoon accepteren dat jouw stelling niet klopt ipv gaan doen alsof iemand die daar op reageert niet goed kan lezen. Als je het over "willekeurig situatie hebt", dan heb je het volgens mij niet over "een groep waarbij 1 rotte appel zit en de ander groepsleden die man eruit tyfen".

Maar goed, door dat andere supporters het stoelnummer van de dader hebben doorgegeven, wil nog niet zeggen dat alle voetbalsupporters geweldig zijn.

Ik zou het pas een stoere actie hebben gevonden als de andere supporters die man bij kop en kont hadden gepakt en van de tribune hadden geflikkerd. Maar nee, ze hebben het stoelnummer doorgegeven
pi_47576233
http://www.ad.nl/binnenland/article1206426.ece
quote:
Cameraman al snel kop van Jut
Door NIELS DEKKER

EINDHOVEN - ?Die cameraman zag lijkbleek. De supporter heeft zijn hoofd gewoon gebruikt als voetbal...

Stewards moeten cameramensen op de tribunes gaan beveiligen, vindt de Eredivisie NV in navolging van PSV. Je ziet dat het zomaar kan gebeuren.??

Voor een collega van de man die zondag bij de wedstrijd PSV-Ajax zwaar werd toegetakeld door een PSV-supporter, is het in één klap duidelijk: de veiligheid van cameramensen in de stadions moet worden verbeterd, want ze lopen groot gevaar. ,,Ik heb zelf al heel wat naar mijn hoofd geslingerd gekregen,?? zegt de medewerker van Cinevideo. ,,Collega?s zijn fysiek bedreigd. Vooral bij bepaalde clubs en bepaalde wedstrijden. Dan weet je dat het gevaarlijk is. We zijn al snel de kop van Jut.?? Als voorbeelden noemt hij de Galgenwaard (FC Utrecht) en het Zuiderpark (ADO Den Haag).

De sportpersorganisatie NSP stuurde onlangs nog een brandbrief aan de Eredivisie NV over de omstandigheden waaronder fotografen, journalisten en cameramensen moeten werken. NSP-directeur
Marina Witte: ,,Deze gebeurtenis verbaast me totaal niet. Supporters zijn soms totaal de weg kwijt. Het toont aan dat onze mensen begeleiding nodig hebben.??

PSV is de eerste club die het probleem onderkent. Stewards beveiligen voortaan de drie cameramensen op de tribunes. De Eindhovenaren willen dat alle andere betaaldvoetbalclubs het voorbeeld overnemen. De kans is groot dat dit gebeurt, omdat de overkoepelende Eredivisie NV het initiatief steunt.

De PSV-supporter die zondag na de 5-1-nederlaag tegen Ajax de cameraman keihard tegen zijn hoofd trapte, kreeg van PSV direct een stadionverbod voor onbepaalde tijd opgelegd, in afwachting van wat justitie en KNVB doen. Volgens Frank Wijnveld, veiligheidsmanager van PSV, kan de club niet anders dan actie ondernemen. ,,We vangen niet alleen televisiegelden, we moeten ook de veiligheid van deze mensen garanderen. Daar moet je oog voor hebben.??

Anderen zijn dat roerend met hem eens. ,,PSV is wel de laatste club waar je dit zou verwachten. Dan kun je wel wachten tot het bij andere clubs ook gebeurt en dan maatregelen nemen, maar je kunt het ook overnemen,?? zegt directeur Rudo Jockin van Cinevideo.

Ook sportfotografen zijn er blij mee. AD-fotograaf Pim Ras, al twintig jaar actief rond de velden: ,,Het is goed dat je iemand beschermt die zijn werk doet. Je voelt altijd wel de hete adem van supporters in je nek. Als het slecht gaat, wil een kleine groep zich wel eens op jou afreageren. In principe ben je vogelvrij.??

Bij Eyeworks, opdrachtgever van Cinevideo, is algemeen directeur Will Moerer bang dat publiciteit over het ?incident? kopieergedrag uitlokt. Toch laat Moerer zich ontvallen dat Eyeworks ?al eens eerder heeft gewaarschuwd voor linke situaties, omdat het een keer misgaat?. Volgens hem gelden zes of zeven stadions als ?risicovol?.
Voor diegene die denken dat het een incident was en dat er nooit wat wordt gegooid naar TV ploegen of andere persmensen
pi_47576542
quote:
Marina Witte: ,,Deze gebeurtenis verbaast me totaal niet. Supporters zijn soms totaal de weg kwijt. Het toont aan dat onze mensen begeleiding nodig hebben.??
Nee, dat soort supporters hebben begeleiding nodig! Weer die verkeerde focus. Wat is er mis in dit land?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 maart 2007 @ 12:00:43 #88
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47576552
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 11:42 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Idd. Volgende keer wat duidelijker zijn.
Is prima. Ik neem het je ook niet kwalijk dat je me verkeerd begreep. Vandaar mijn verdere verduidelijking. Het moge duidelijk zijn dat dat wel het wat minder "dagelijks" maakt.
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 11:42 schreef calvobbes het volgende:
Maar goed, door dat andere supporters het stoelnummer van de dader hebben doorgegeven, wil nog niet zeggen dat alle voetbalsupporters geweldig zijn.

Ik zou het pas een stoere actie hebben gevonden als de andere supporters die man bij kop en kont hadden gepakt en van de tribune hadden geflikkerd. Maar nee, ze hebben het stoelnummer doorgegeven
Van overheidswege wordt aangegeven dat je in dat soort gevallen niet zelf moet ingrijpen maar de bevoegde instantie moet verwittigen. Als de supporters die gast in de kladden gerepen op dat moment is de kans op een grotere vechtpartij alleen maar groter. Op deze manier kan de dader effectief en zonder verder geweld opgepakt worden. Buitengewoon handig en slim en geweldloos gereageerd door de meerderheid van de voetbalssuporters. Waarvoor hulde natuurlijk.
pi_47576773
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 08:28 schreef calvobbes het volgende:
Zoals al vaker gezegd, overal door het land verspreid zijn er wel vaker incidenten. Niet zo heftig als deze, maar het gebeurd te vaak dat er vanalles naar cameramensen wordt gegooid.
Dan is daar te lang en te weinig ofwel niets aan gedaan. Als er eens een ludiek geintje wordt uitgehaald, moet je dat kunnen hebben. Is het structureel en kun je de dader niet arresteren, moet het vak voor straf leegblijven. Alleen dan zul je zoiets voorkomen. Nu lok je dergelijke absurditeit steeds maar verder uit.
quote:
Je moet toch echt wat aan je leesvaardigheid doen. Want dat zeg ik nergens.
Het is niet de eerste keer dat je het over supporters hebt. Er is in 51 jaar één bezoeker van PSV geweest die een cameraman heeft getrapt. En hoe dat in elkaar zat weet je niet, maar wel wijs je steeds.
quote:
Je probeert constant de suggestie te wekken dat die man het wel verdiend zal hebben. "Hij zal wel 'iets' gedaan hebben".
Nee. Alhoewel als ik mag aannemen dat het gesneden koek is dat cameramensen worden belaagd -bij PSV dus niet, maar goed- dan is dit wel een rekening die je kon verwachten. Ik snap dat dergelijke mensen niet erg mondig zijn, dus dat zou een en ander verklaren voor de voedingsbodem voor een incident als dit.
quote:
Onbegrijpelijk dat je maar blijft doen alsof de cameraman erom heeft gevraagd.
Nee, dat is gewoon een mogelijkheid. Misschien nog wel een logischere dan dat een 'fan' zomaar op een hoofd trapt.
pi_47577522
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 12:07 schreef okee6 het volgende:

Het is niet de eerste keer dat je het over supporters hebt. Er is in 51 jaar één bezoeker van PSV geweest die een cameraman heeft getrapt. En hoe dat in elkaar zat weet je niet, maar wel wijs je steeds.
Jij bent hopelijk toch niet van mening dat er nooit wat naar camera mensen is gegooid door voetbalsupporters of dat ze op een andere manier lastig zijn gevallen door supporters?
Dan kan ik je wel even vertellen dat er een tijdje bij Feyenoord een bushokje heeft gestaan om cameramensen te beschermen tegen alles wat ze naar hun hoofd kregen.

Als je blijft volhouden dat dit de eerste keer is dat een camera man een aanvaring heeft gehad met supporters, dan heeft het weinig zin om verder een discussie met jou te voeren, want dan wil je de problemen niet inzien.
pi_47578363
Als cameraman moet je het gewoon aangeven als je problemen hebt. Vanuit de club en/of bond moet er dan de wil zijn om te straffen; eenmalig vak leeglaten, de sociale controle opvoeren/aanmoedigen. Vanuit het camerabedrijf; alles rapporteren en als het te ver gaat, eens een wedstrijd met één camera filmen. Dan vang je op zeker eventuele meelopers weg. Incidenten zullen er echter altijd blijven, met of zonder steward(s).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')