abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47548839
http://www.nu.nl/news/101(...)nsen_beschermen.html
quote:
EINDHOVEN - Voetbalclub PSV gaat voortaan stewards inzetten om cameramensen op de tribunes te beschermen. Voortaan krijgt iedere cameraman die zich tussen de supporters begeeft een steward mee die op zijn veiligheid let. Veiligheidsmanager Frank Wijnveld van PSV heeft een bericht hierover in het AD donderdag bevestigd.

Aanleiding is een incident tijdens het duel PSV-Ajax van afgelopen zondag. Tegen het einde van de wedstrijd werd op de Westtribune een cameraman van Cinevideo door een woedende PSV-supporter tegen zijn hoofd geschopt.

De dader wist aan de stewards te ontsnappen, maar zijn identiteit werd achterhaald met hulp van andere supporters. Maandag is de dader door de beveiliging van PSV gehoord en heeft hij een stadionverbod gekregen. De politie onderzoekt de zaak in overleg met justitie. Volgens een woordvoerster gaat het slachtoffer aangifte doen.

Hersenschudding

De cameraman ligt thuis met een zware hersenschudding. Hoewel hij direct werd bijgestaan door andere supporters is hij volgens Wijnveld behoorlijk van slag door de aanval. "Bij PSV hebben cameramensen tot dusver nooit last gehad van dergelijke incidenten. Ze waanden zich altijd veilig en daarom komt dit extra hard aan."

Wijnveld hoopt dat andere voetbalclubs het verscherpte veiligheidsbeleid van PSV zullen overnemen. Volgens hem komt het alleen bij grotere wedstrijden voor dat cameramensen ook filmen vanaf andere tribunes dan de perstribune.
Goede actie van PSV. Helaas dat het nodig is, helaas dat het te laat komt. Maar bij PSV laten ze tenminste wel zien dat ze dit soort dingen serieus nemen. Hulde.

Discussies over of weblog betrouwbaar zijn aub in een ander topic plaatsen.
pi_47548869
Jammer dat het schijnbaar moet
pi_47548916
TerroRobbie, kom dr maar in! Of is nu.nl ook geen betrouwbare bron? Of is dit stemmingmakend en gedateerd? Ik geef je een voorzet, dit kun je.

[ Bericht 19% gewijzigd door zwaaibaai op 22-03-2007 15:20:06 ]
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_47548972
Ach, die cameraman heeft de luxe om betaald naar een wedstrijd te mogen kijken, moet ie ook niet zeuren als ie af en toe wordt lastig gevallen.
pi_47549093
Ook positief is dat deze man bekend is geworden doordat supporters van PSV (ik wens de dader geen supporter te noemen) ingrepen.

Het is wel weer een nieuw dieptepunt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_47549118
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:15 schreef JackHerrer het volgende:
Ach, die cameraman heeft de luxe om betaald naar een wedstrijd te mogen kijken, moet ie ook niet zeuren als ie af en toe wordt lastig gevallen.
Een hersenschuddig getrapt krijgen of lastig vallen lijkt me nogal een verschil.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_47549962
quote:
Jonge....
pi_47550052
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:12 schreef Document1 het volgende:
Jammer dat het schijnbaar moet
quote:
Bij PSV hebben cameramensen tot dusver nooit last gehad van dergelijke incidenten
pi_47550060
En dan ook nog een beetje thuis op de bank doorbetaald liggen chillen, volgens mij is het gewoon een verkapte reclamestunt van Cinevideo.
pi_47550156
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:13 schreef zwaaibaai het volgende:
TerroRobbie, kom dr maar in! Of is nu.nl ook geen betrouwbare bron? Of is dit stemmingmakend en gedateerd? Ik geef je een voorzet, dit kun je.
Agossie

pi_47550593
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:45 schreef JackHerrer het volgende:
En dan ook nog een beetje thuis op de bank doorbetaald liggen chillen, volgens mij is het gewoon een verkapte reclamestunt van Cinevideo.
Altijd handig van die mensen die precies weten hoe het zit! Daar heb je wat aan!
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:02:45 #12
154880 Bolter
Awesomeness
pi_47550662
quote:
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_47550852
Goed dat er actie ondernomen wordt, jammer dat het blijkbaar noodzakelijk wordt dit soort maatregelen te nemen.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_47550952
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:08 schreef Misstique het volgende:
Goed dat er actie ondernomen wordt, jammer dat het blijkbaar noodzakelijk wordt dit soort maatregelen te nemen.
Is niet noodzakelijk.
pi_47551021
ik had gehoopt dat alle onaangepast apen op de voetbaltribunes nu wel een stadionverbod hadden... oh, wat ben ik toch naief.
pi_47551074
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:12 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Is niet noodzakelijk.
Klopt. Er kunnen ook gewoon geen wedstrijden meer uitgezonden worden, omdat cameramensen hun leven niet veilig zijn.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_47551130
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:15 schreef Misstique het volgende:

[..]

Klopt. Er kunnen ook gewoon geen wedstrijden meer uitgezonden worden, omdat cameramensen hun leven niet veilig zijn.
Lees het artikel nou eens. Er is nog NOOIT eerder wat gebeurd in Eindhoven. Dit is gewoon een incident met 1 gek.
pi_47551177
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:15 schreef Misstique het volgende:

[..]

Kun je niet lezen ofzo, alleen bij grote wedstrijden worden deze camera's buiten de perstribunes ingeschakeld. Alleen bij PSV. En het is de eerste keer sinds xx jaar dat er iets gebeurt.. Dus het lijkt me verre van noodzakelijk.
pi_47551190
Wil wel eens weten wat het de burger zo door de jaren heen gekost heeft, dat prehistorisch gedrag van enkelen. Qua politie, ME, wetten/onderzoeken/ambtenaren, stewards, beveiliging. En dat alleen omdat sommige mensen hun dierlijke lusten niet onder de knie kunnen houden. Ik snap wel waarom mensen voetbal haten...
pi_47551220
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wil wel eens weten wat het de burger zo door de jaren heen gekost heeft, dat prehistorisch gedrag van enkelen. Qua politie, ME, wetten/onderzoeken/ambtenaren, stewards, beveiliging. En dat alleen omdat sommige mensen hun dierlijke lusten niet onder de knie kunnen houden. Ik snap wel waarom mensen voetbal haten...
Voetbal levert de samenleving meer op dan dat het kost.
pi_47551237
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:17 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Lees het artikel nou eens. Er is nog NOOIT eerder wat gebeurd in Eindhoven. Dit is gewoon een incident met 1 gek.
Ach, in dat wereld kan een actie van 1 gek lijden tot een epidemie. Er is ooit één gek begonnen met valse spreekkoren. Nu hoort het gewoon er bij.
pi_47551259
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:20 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Voetbal levert de samenleving meer op dan dat het kost.
Ja, dat is gelukkig het argument dat nog gebruikt kan worden. Plezier voor de mensen die wel hart hebben voor de sport.
  donderdag 22 maart 2007 @ 17:12:43 #23
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_47553287
Nou het is wat
pi_47553541
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Jij gaat er voor het gemak vanuit dat prehistorisch gedrag alleen in voetbalstadions plaatsvindt. En dat is natuurlijk niet zo. Zo kun je ook uitgaansgelegenheden sluiten omdat daar wel eens een idioot rondloopt. In feite heeft dit gewoon niets met voetbal te maken, maar met de gebrekkige werking van de hersenen van sommigen...
pi_47553579
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij gaat er voor het gemak vanuit dat prehistorisch gedrag alleen in voetbalstadions plaatsvindt. En dat is natuurlijk niet zo. Zo kun je ook uitgaansgelegenheden sluiten omdat daar wel eens een idioot rondloopt. In feite heeft dit gewoon niets met voetbal te maken, maar met de gebrekkige werking van de hersenen van sommigen...
Trek die conclusie ook niet hoor De sport trekt wel raar volk aan.
pi_47553731
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:

De sport trekt wel raar volk aan.
Alles trekt raar volk aan. En gelukkig meestal ook heel veel "normaal" volk.
pi_47553778
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Alles trekt raar volk aan. En gelukkig meestal ook heel veel "normaal" volk.
Ja, dat is waar. De Starwarsfanclub trekt ook raar volk aan. Alleen die slaan niet alles kort en klein
pi_47553923
Belachelijk dat je die mensen moet beveiligen.
pi_47554781
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Ja, dat is waar. De Starwarsfanclub trekt ook raar volk aan. Alleen die slaan niet alles kort en klein
Zet er een stel trekkies tussen en je weet nooit...
pi_47556755
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:18 schreef TerroRobbie het volgende:

Kun je niet lezen ofzo, alleen bij grote wedstrijden worden deze camera's buiten de perstribunes ingeschakeld. Alleen bij PSV. En het is de eerste keer sinds xx jaar dat er iets gebeurt.. Dus het lijkt me verre van noodzakelijk.
Jou lijkt dat zo. Maar zoals ik jou al heb proberen uit te leggen is dit niet een incident. Wel dat iemand een dergelijke karatetrap krijgt, maar het is niet nieuw dat cameramensen of ander TV personeel vanalles naar hun hoofd krijgen geslingerd door mensen uit het publiek (en voor de azijnzeikers, ik zeg dus niet dat het hele publiek dat doet).

Maar goed, de "oplossing" die er nu is is weer de makkelijkste, gewoon meer bewaking sturen en hopen dat dat genoeg is...
  donderdag 22 maart 2007 @ 19:13:25 #31
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_47557155
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:01 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Jou lijkt dat zo. Maar zoals ik jou al heb proberen uit te leggen is dit niet een incident.
Maar vobbes, jij bent geen betrouwbare bron natuurlijk. Dat jij gisteren er als eerste mee kwam en de mainstream media het vandaag pas oppikten, tja, dat maakt jou nog niet betrouwbaar. .

Dat in het AD ook nog een cameraman gequote wordt die zegt dat het probleem al veel langer speelt zegt ook niets natuurlijk. Die is ook bevooroordeeld en niet betrouwbaar.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_47557159
Wel apart dat nu er eindelijk een nieuws site is die het meld, dat bijna iedereen die gister om een goede bron schreeuwde, nu niks van zich laten of weer doet alsof het allemaal wel meevalt....
  donderdag 22 maart 2007 @ 19:15:53 #33
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_47557248
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:13 schreef calvobbes het volgende:
Wel apart dat nu er eindelijk een nieuws site is die het meld, dat bijna iedereen die gister om een goede bron schreeuwde, nu niks van zich laten of weer doet alsof het allemaal wel meevalt....
Allemaal leugens en demonisering van de media!
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_47557335
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:15 schreef Dagonet het volgende:

Allemaal leugens en demonisering van de media!
Ik heb nog zo'n leuk cliche gehoord "het is een groot complot om voetbalsupporters in een kwaad daglicht te zetten"
pi_47557673
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:18 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik heb nog zo'n leuk cliche gehoord "het is een groot complot om voetbalsupporters in een kwaad daglicht te zetten"
Dat heeft niemand gezegd, dus knap dat je dat gehoord hebt.
pi_47557682
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:01 schreef calvobbes het volgende:

Maar goed, de "oplossing" die er nu is is weer de makkelijkste, gewoon meer bewaking sturen en hopen dat dat genoeg is...
Wat zie jij zelf als oplossing dan?
pi_47557748
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:15 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Allemaal leugens en demonisering van de linkse media!
Zo
pi_47557867
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:13 schreef Dagonet het volgende:
Maar vobbes, jij bent geen betrouwbare bron natuurlijk. Dat jij gisteren er als eerste mee kwam en de mainstream media het vandaag pas oppikten, tja, dat maakt jou nog niet betrouwbaar. .
Het is wat zeg

Stomme mensen op fok, foei!
pi_47557963
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:28 schreef TerroRobbie het volgende:

Dat heeft niemand gezegd, dus knap dat je dat gehoord hebt.
Ik heb het inderdaad niet gehoord, ik heb het gelezen:
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:51 schreef Suijk het volgende:

Feit is dat het een maatschappelijk probleem is maar dat dit wordt gebruikt om voetbal (en VBL) in het algemeen in een kwaad daglicht te stellen, ook omdat de media regelmatig foutief bericht in deze zaken. Zijn er rellen in Ondiep, wordt er bij vermeld dat er enkele mensen met een seizoenskaart bij de aangehoudenen waren. Zijn er mafkezen in Nancy die een stuk stad afbreken, zijn het 'de voetbalsupporters', terwijl die mensen juist door de clubs al geweerd worden en niet meer welkom zijn.
Maar knap dat jij nog steeds tegen alles en iedereen aan het schoppen bent, behalve tegen eikels die mensen dat ze iemand anders in elkaar moeten slaan vanwege een potje voetballen....
pi_47558058
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:36 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik heb het inderdaad niet gehoord, ik heb het gelezen:
[..]

Maar knap dat jij nog steeds tegen alles en iedereen aan het schoppen bent, behalve tegen eikels die mensen dat ze iemand anders in elkaar moeten slaan vanwege een potje voetballen....
Die persoon heeft het nergens over een complot hoor. En eikels die mensen, ken ik helaas niet.
pi_47558179
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:39 schreef TerroRobbie het volgende:

Die persoon heeft het nergens over een complot hoor.
Ik had ook niet verwacht dan dat je een uitvlucht zou verzinnen om maar niet toe te hoeven geven dat je weer een voor je beurt schreeuwt.

Het is dat ik weet dat de meeste voetbal fans niet zulke hersenloze haatdragende randmongolen zijn zoals jij, anders was ik er voor gaan pleiten om nooit meer voetbal te gaan registreren.
En excuses voor mijn taalgebruik. Normaal begin ik niet met schelden naar andere users, maar voor jouw gedrag van de afgelopen 2 dagen, maak ik graag een uitzondering.
pi_47558241
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:43 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik had ook niet verwacht dan dat je een uitvlucht zou verzinnen om maar niet toe te hoeven geven dat je weer een voor je beurt schreeuwt.

Het is dat ik weet dat de meeste voetbal fans niet zulke hersenloze haatdragende randmongolen zijn zoals jij, anders was ik er voor gaan pleiten om nooit meer voetbal te gaan registreren.
En excuses voor mijn taalgebruik. Normaal begin ik niet met schelden naar andere users, maar voor jouw gedrag van de afgelopen 2 dagen, maak ik graag een uitzondering.
Klein kind.
pi_47558293
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:45 schreef TerroRobbie het volgende:

Klein kind.
Ja ik ben ervan bewust dat het niet de meest nette reactie is, maar sommige dingen moeten nu eenmaal gezegd worden.
Ik kan wel net zoals jou alles wat ik niet leuk vind gaan negeren en doen alsof het niet bestaat, maar dat schiet ook niet op hé.
pi_47558347
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:47 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ja ik ben ervan bewust dat het niet de meest nette reactie is, maar sommige dingen moeten nu eenmaal gezegd worden.
Ik kan wel net zoals jou alles wat ik niet leuk vind gaan negeren en doen alsof het niet bestaat, maar dat schiet ook niet op hé.
zoals jij.

Maargoed ik zou lekker gaan pleiten om geen voetbal meer te registreren, als ik jou was.

Grote slagingskans.
pi_47558453
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:49 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

zoals jij.

Maargoed ik zou lekker gaan pleiten om geen voetbal meer te registreren, als ik jou was.

Grote slagingskans.
Daar heb je ook echt de mensen in het stadion mee..
pi_47558481
Maar goed, calvobbes heeft zelf blijkbaar de oplossing voor de wereldvrede ook niet.
  donderdag 22 maart 2007 @ 19:53:22 #47
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_47558489
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:52 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Daar heb je ook echt de mensen in het stadion mee..
Hoeveel denk je dat een kaartje moet gaan kosten als de tv er niet meer bij is? Dan is sponsoring opeens ook lang zo interessant niet meer namelijk.
pi_47558512
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hoeveel denk je dat een kaartje moet gaan kosten als de tv er niet meer bij is? Dan is sponsoring opeens ook lang zo interessant niet meer namelijk.
Minder. Aangezien we dan geen professioneel voetbal meer hebben. Weer mooi ouderwets voor 7,50 naar het stadion!
pi_47558544
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Bij mijn amateurclub 3.50, komen ook nooit op tv.
pi_47558894
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:53 schreef MaxPower het volgende:
Maar goed, calvobbes heeft zelf blijkbaar de oplossing voor de wereldvrede ook niet.
- Voetbalsupporters die zich misdragen keihard aanpakken
- Strenge straffen in het vooruitzicht stellen, als afschrikking.
- Meldplicht tijdens voetbalwedstrijden.
- Vakken die niet meewerken om de rotte appels eruit te halen ook aanpakken.
- Stewards die ECHT optreden ipv schaapachtig toelachen als supporters zich misdragen.
etc.

Een wat andere aanpak dan voor de gemiddelde burger, maar dat soort dingen blijken helaas nodig te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')