Krčk!quote:Op zondag 25 maart 2007 18:43 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Bennie Jolink?
quote:Op zondag 25 maart 2007 18:44 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Zag.
ik heb 'm ook maar op photobucket gezet nu.
Nee, TSE heeft geen Jezus-aan-het-kruis in huis.quote:Op zondag 25 maart 2007 18:53 schreef peaceman het volgende:
TSE gefotografeerd door haar vriendlief?
Vriendlief heet dus geen Jezus?quote:Op zondag 25 maart 2007 18:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee, TSE heeft geen Jezus-aan-het-kruis in huis.
quote:was een Mesopotamische god die tot staatsgod uitgroeide.
is waarschijnlijk de bekendste god uit Mesopotamië, wegens de verwijzingen naar hem in de bijbel waar hij Merodach wordt genoemd. Toch is
nog niet zo'n oude god, want hij is pas geďntroduceerd in een later deel van de Mesopotamische geschiedenis.
Dit was niet zo gemakkelijk te aanvaarden voor de Babyloniërs van wiede staatsgod was. Daarom zochten zij manieren om hem te koppelen aan oudere belangrijke goden. Ten eerste deden ze dat via een woordspel. Ze gaven een nieuwe etymologische betekenis aan zijn naam, namelijk amar Utuk, (letterlijke vertalling het kalf van Utu). Utu was een belangrijke zonnegod en
zou dan zijn zoon zijn. Dit werd niet algemeen aanvaard en dus werd hij ook met een andere god geassocieerd, de minder belangrijke Asalluki, die echter wel de zoon van Enki was. De priesters stelden
met hem gelijk en zo werd
de zoon van Enki.
Om's prestige verder op te voeren werd het scheppingsverhaal Enuma Elish ontwikkeld. Hierin wordt
daadwerkelijk als de zoon van Enki beschouwd. Ook vernemen we hoe hij de nieuwe oppergod van de Mesopotamiërs wordt. Hij zal immers de oergodin Tiamat verslaan door een wind in haar muil te werpen en haar vervolgens te doden met pijlen. Met haar lichaam zal hij de aarde en de hemel scheppen. Hij zal eveneens de tablet met de lotsbestemmingen rond zich dragen waardoor hij de belangrijkste god wordt.
Ook zal hij de stad Babel scheppen, die hij bijzonder zal koesteren.
newbiedoobiedoo +1quote:Op zondag 25 maart 2007 18:08 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Tilly And The Wall
ik denk niet dat ik band ooit live kan zien zonder constant in de lach te schieten![]()
quote:Op zondag 25 maart 2007 19:36 schreef bartrid het volgende:
oh dat is Fuck me Jesus....
sorry ik was pupquiz spelen in mijjn local pub.Ga gerust door zonder mijquote:Op zondag 25 maart 2007 20:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]![]()
Zoals Grobbel al zei, van de band Marduk.
BARTRID + 1
quote:Fish are jumpin' and the cotton is high
Oh! Your Daddy's rich and your Ma is good lookin'
So, hush little baby, don't you cry . . .
Volgens mij zei hij bij het voorspellingstopic al iets over dat hij niet wist hoe fanatiek hij dit jaar zou zijn of hoe leuk hij het zou blijven vinden ofzo.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:21 schreef peaceman het volgende:
Over Bukgeit gesproken.... waar is die gebleven?
Ja oke, maar hij is nu al meer dan een maand niet te bekennen op fok als ik me niet vergis. Al kan ik dat moeilijk checken, omdat ik er zelf ook veel minder kan zijn. Ben er vandaag ook alleen maar omdat ik herstellende ben van de griep...quote:Op maandag 26 maart 2007 10:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Volgens mij zei hij bij het voorspellingstopic al iets over dat hij niet wist hoe fanatiek hij dit jaar zou zijn of hoe leuk hij het zou blijven vinden ofzo.
Die hebben sowieso pas voor het eerst een album in 2006 uitgebracht, dus die vallen op basis daarvan al af.quote:
Die dus.quote:Op maandag 26 maart 2007 11:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Razorlight?
Zijn die definitief doorgebroken bij het grote publiekquote:Op maandag 26 maart 2007 11:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Razorlight?
America haalde zelfs de top 10 in de top 40 en stond ook bijzonder lang in diezelfde hitlijst, dus lijkt me van wel.quote:Op maandag 26 maart 2007 11:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Zijn die definitief doorgebroken bij het grote publiek
Hij zong inderdaad "girl, we couldn't get much higher" ipv "girl, we couldn't get much better". Ed was boos en de Doors mochten nooit meer terugkomen.quote:Op maandag 26 maart 2007 11:23 schreef ranja het volgende:
Hij had zich niet aan de afspraak gehouden en had wel 'higher' gezongen...
Mighty Boosh is inderdaad geniaalquote:Op maandag 26 maart 2007 11:11 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Die dus.
Sack_Blabbath +1
En The Mighty Boosh is een briljante show, overigens.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |