Is echt een goede viszaak. Je zult je ogen uitkijken wat voor vele soorten verse vis ze daar hebben.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:20 schreef winka het volgende:
Inderdaad!
Woon al sinds mijn geboorte in deze regio en ben er nog nooit geweest
Forellen schoonmaken (ingewanden uit de buikholte halen).quote:Op zondag 7 februari 2010 17:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Iemand goede tips voor het klaar maken van hele forellen?
Forel schoonmaken.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:20 schreef Martijn_77 het volgende:
peper bedoel ik natuurlijkquote:Op maandag 8 februari 2010 14:02 schreef wijsneus het volgende:
bah - forel met peter....
Dit.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Vis is heerlijk, maar zalm, sorry, kweekzalm vind ik absoluut niet te vreten, die weeige smaak, gadver.
Heel klassiek: Insmeren met honing en bloem, bakken in boter met amandelsnippers, niet te lang natuurlijk, citroenschil en peterselie er overheen en een schijfje erbij voor het sap.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:20 schreef Martijn_77 het volgende:
En?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:35 schreef winka het volgende:
Dinsdag ga ik eens rondneuzen in een viswinkel in IJmuiden![]()
Ik fileer de vis en maak hem met een pincet graatvrij voordat ik hem bereid of als het een in z'n geheel bereide vis is dan fileer ik hem op het bord.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:47 schreef deenigeechteTS het volgende:
hoe gaan jullie om met de graten in vis? meestal gaan die je tandvlees in en gaat het bloeden, vandaar dat ik vissticks eet. verwijderen jullie die graten voor het eten en hoe?
Ik heb de vis meteen ingevroren, ik dacht het op deze manier vers te houdenquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:50 schreef golfer het volgende:
Leuk dat je het een mooie zaak vond, Winka.
Pangasiusfilet is inderdaad een goed begin om vis te leren ontdekken.
Kabeljauw is de volgende stap voor je. Jammer dat je die pas zaterdag gaat bereiden. Vis moet eigenlijk zo vers mogelijk zijn, dus op de dag dat je hem koopt bereiden.
Lekker even met een beetje limoensap besprenkelen, zout en peper erop, even door de bloem halen en dan in 5 minuten op een hoog vuur in een hete pan braden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |