Kan de visboer geen tips geven hoe de vis het beste te bereiden?quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:59 schreef Pau100 het volgende:
Het is wel duur, maar onze visboer heeft weleens leuke aanbiedingen of op de markt. .. Alleen ik weet nooit wat ik met die vis moet doen en hoe ik dat dan moet klaarmaken..
Niet dat ik weet..quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:15 schreef Pau100 het volgende:
Bedankt voor de tips! Ga er zeker eens wat proberen..
Zalm uit de grillpan eet ik ook. Maar is dat niet heel slehct met spinazie erbij??
Dat zeiden ze altijd, maar is voor zover mij bekend achterhaald. Er staan op de AH site bijvoorbeeld recepten met zalm en spinazie.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:15 schreef Pau100 het volgende:
Bedankt voor de tips! Ga er zeker eens wat proberen..
Zalm uit de grillpan eet ik ook. Maar is dat niet heel slehct met spinazie erbij??
Is nog veel lekkerder!quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:18 schreef wijsneus het volgende:
Het meest eenvoudige recept dat ik ken:
pangasiusfilet + peper + zout
bakken in olijfolie Roomboter
Eten met groente naar keuze.
10 minuten is toch veel te lang? 4 minuten op een lage stand is al genoeg voor een zalmfiletquote:Op woensdag 21 maart 2007 13:02 schreef -_Tommy_- het volgende:
wat je ook kan doen is de vis bereiden in de magnetron (jah echt) minuutje of 10 en het is gaar! voordeel is het is niet doorgekookt zoals in een pan, het stinkt niet en het is in ons geval niet zo dat je dan 5 pannen moet gebruiken
Ja, dat is echt vis klaarmaken.quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:15 schreef Martijn_77 het volgende:
Een Nieuwe Haring
In stukjes met uitjes door een salade
Afspoelen met water, droogdeppen en dan pas bakken. Raad ik sowieso aan voor alle zalm.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Vis is heerlijk, maar zalm, sorry, kweekzalm vind ik absoluut niet te vreten, die weeige smaak, gadver.
Omdat vis zoveel gezonder is dan vlees, zeker?quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:37 schreef Jelski het volgende:
ik eet lekkerbekjes en kibbelingen van de vismarkt.. oja visfrietjes..
als ik het zelf maak, dan verfikt het!:P
Heeft niets met de bereidingswijze te maken, kweekzalm vind ik gewoon smerig.quote:Op donderdag 22 maart 2007 00:20 schreef Jeffo het volgende:
[..]
Afspoelen met water, droogdeppen en dan pas bakken. Raad ik sowieso aan voor alle zalm.
Dat is jouw persoonlijke mening waar natuurlijk niet iedereen mee akkoord hoeft te gaan! Ik hou wel van zalm (maar ook van andere vissoorten).quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heeft niets met de bereidingswijze te maken, kweekzalm vind ik gewoon smerig.
Ik snap werkelijk niet waarom mensen zo gek zijn op zalm, eigenlijk smaakt alle andere vis beter.
das geen vis..... das vis met een zooi paneer er om heen... zonde van de vis!quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:37 schreef Jelski het volgende:
ik eet lekkerbekjes en kibbelingen van de vismarkt.. oja visfrietjes..
als ik het zelf maak, dan verfikt het!:P
Paneer? Om een Lekkerbek?quote:Op donderdag 22 maart 2007 14:49 schreef vats het volgende:
[..]
das geen vis..... das vis met een zooi paneer er om heen... zonde van de vis!
Ja, je maakt met de vis een salade klaarquote:
quote:Sardines uit de oven
Benodigdheden
800 gram schoongemaakte sardines
1 grote ui
500 gram tomaten
4 el olijfolie
25 gram boter
zout
peper
1 el venkelzaadjes
50 gram paneermeel
Bereiding
Hak 1 grote ui fijn. Dompel 500 gram tomaten enkele tellen onder in kokend water en ontvel ze. Verwijder vervolgens de zaadlijsten en snijd de tomaten in stukjes. Smelt in een pan 4 eetlepels olijfolie en fruit hierin de ui op laag vuur in ca. 3 minuten glazig. Voeg de tomaat, zout en peper toe. Stoof alles op een laag vuur tot een dikke saus. Was ondertussen de sardines in koud water en dep ze droog. Bestrooi ze met zout en peper. Bedek de bodem van een met boter ingevette lage ovenschaal met de saus. Leg hierin de sardines. Kneus de venkelblaadjes en meng deze met paneermeel. Strooi dit over het geheel in de ovenschaal. Smelt 25 gram boter en sprenkel dit er tenslotte over. Laat de sardineschotel in een voorverwarmde oven van 175 graden in ca. 30 minuten goudbruin en gaar worden.
quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heeft niets met de bereidingswijze te maken, kweekzalm vind ik gewoon smerig.
Ik snap werkelijk niet waarom mensen zo gek zijn op zalm, eigenlijk smaakt alle andere vis beter.
ROMIGE VIS MET TOMAAT UIT DE OVENquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:01 schreef Pau100 het volgende:
Lekkere recepten allemaal. Zo kunnen we even vooruit met z'n allen
@Curiosity: Hoe maak je kabeljouw met boursin uit de oven? KLinkt lekker!
Tilapiaquote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik at vaak gerookte makreel, maar nu niet meer.
Kibbeling is ook lekker, op zijn tijd.
Gerookte paling is ook wel lekker![]()
Nu eten we regelmatig gekweekte tilapia filet.
Waarom denk je dat ik neerzet dat ik niet van kweekzalm houd?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 05:57 schreef Leef het volgende:
[..]nog nooit wilde ierse (trim 6) geproefd zeker
smelt.. op.. je.. tong
Wat dan weer niets is , vergeleken met de canadese wildvangquote:Op vrijdag 23 maart 2007 05:57 schreef Leef het volgende:
[..]nog nooit wilde ierse (trim 6) geproefd zeker
smelt.. op.. je.. tong
De goorste 'vis' die ik ken.quote:
En toch gek dat die paupervis duurder is als kabeljauw.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 16:39 schreef SHE het volgende:
[..]
De goorste 'vis' die ik ken.
Smakeloze rommel.
Zelfs op de markt geven ze het gratis weg.
Paupervis!
Qua vis liefst forel, of zelfs ordinaire snoek, verder idd zwaardvis, zeeduivel, of lekker gepaneerde rode poon van de grill
, met een knoflooksaus van geperste knof met olie en water
en daar een groot stuk duits brood bij
![]()
Sardines van de grill![]()
Tonijn van de grill![]()
Alles wat fatsoenlijk dik en smaakvol vlees heeft, en op de grill kan of in de oven vind ik fijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |