Daar zat ik zelf idd ook al naar te kijken, maar ik weet echt way te weinig van zulke dingen om daar iets zinnigs over te zeggen, maar ik wil toch wel een beetje redelijke foto's krijgen...quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:40 schreef Xilantof het volgende:
@Inu:
Heb je verder nog wensen qua specificaties? Bijvoorbeeld qua lens? Ik kan me voorstellen dat je veel landschapjes gaat fotograferen daar, dus dat je misschien een redelijke groothoek lens zou willen.
Oke...quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:45 schreef Inu het volgende:
[..]
Daar zat ik zelf idd ook al naar te kijken, maar ik weet echt way te weinig van zulke dingen om daar iets zinnigs over te zeggen, maar ik wil toch wel een beetje redelijke foto's krijgen...
Als ik een camera uit zou zoeken zou ik er eentje kiezen die er leuk uitziet en dat zegt niet echt heel vaak iets over de camera
Het lijkt me een hele leuke camera, aan de specificaties te zienquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:25 schreef WooZ het volgende:
Ik wil over een maandje of 1,5 ook een nieuwe camera halen. Mijn oog is gevallen op de Canon Powershot A640. Dat is ook wel het maximale budget
Is dat in zijn prijsklasse een goede camera? En hoeveel mb is een 10mp foto? (omdat het misschien verstandig is om er een 4gb kaartje in te zetten)
De Canon Ixus serie heeft leuke camera's, maar ik geloof dat er ook een wat nieuwere Panasonic is, welke compact is, een groot lcd-scherm heeft en vrij veel groothoek. Ik weet zo niet uit mijn hoofd welke het is, maar er is een reclame van op tvquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:45 schreef Inu het volgende:
[..]
Daar zat ik zelf idd ook al naar te kijken, maar ik weet echt way te weinig van zulke dingen om daar iets zinnigs over te zeggen, maar ik wil toch wel een beetje redelijke foto's krijgen...
Als ik een camera uit zou zoeken zou ik er eentje kiezen die er leuk uitziet en dat zegt niet echt heel vaak iets over de camera
Ja, zo ongeveerquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:52 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Oke...
Dus even hoe ik 't zie:
- beetje groothoek (voor landschapjes), maar vast ook wat kunnen inzoomen om e.e.a. dichterbij te halen (dat wilt haast iedereen wel)
- mooi schermpje
- mooi/makkelijk klein ontwerp
voor die 300 euro wil je helemaal klaar zijn (dus incl. tasje + geheugenkaartje etc.?)
Het is hoe dan ook niet erg verstandig om met gladde handen te fotograferen. Zeker niet als je straks met je snufferd bij zo'n geiser staat.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:30 schreef Inu het volgende:
Alleen dat klepje vind ik een beetje vervelend, want als je gladde handen hebt kun je hem niet openmaken
De Panasonic DMC-FX7 schijnt een fijne allrounder te zijn, die met een beetje zoeken net binnen je budget past, of de Canon Powershot A620 of A610. Die camera's zijn wel wat groot voor de meeste zakken. De Ixus serie van Canon is kleiner en hipper, maar fotografisch minder value for money. Idem voor de kleinere Coolpix-en van Nikon en FinePix-en van Fuj. Overigens nog altijd prima voor vakantie-foto's van normaal formaat hoor.quote:Stukjes filmen lijkt me ook leuk. Ik kan tot zo'n 300 euro gaan denk ik.
Iemand suggesties?
dpreview had ik idd al geraadpleegdquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:55 schreef Elefes het volgende:
[..]
Het lijkt me een hele leuke camera, aan de specificaties te zienKijk ook eens naar de A710, die heeft beeldstabilisatie.
Verder is op www.dpreview.com een uitgebreide review te vinden.
Ik denk rond de 6 of 7mb, maar ik kan het moeilijk zeggen. Het verschilt namelijk ook per foto hoe groot deze isquote:Op donderdag 24 mei 2007 21:56 schreef WooZ het volgende:
[..]
dpreview had ik idd al geraadpleegd
Wat is het voordeel van beeldstabilisaitie? Ziet er idd goed uit, kan ook iets meer zoomen. Maar hoeveel mb is een 10 mp foto nu eigenlijk? (ivm grootte geheugenkaartje)
Lenzen zijn groter, en kwalitatief dus beter. En een DSLR heeft veel meer groeimogelijkheden.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:25 schreef ron_nie het volgende:
Ik wil een nieuwe digitale camera kopen maar ben heel erg aan het twijfelen. Ik wil een DSLR (denk Canon) ๓f een hybride, zoals Canon Powershot S5 of Fuji Finepix. Ik krijg de indruk dat je met laatstgenoemde hybride camera’s in feite alle instellingen kunt maken die je wilt, tegen iets lagere kosten. Aan de andere kant wil ik me niet na 1 of 2 jaar verbijten dat ik net wat te weinig geld had uitgegeven en voor iets meer kosten in de toekomst meer mogelijkheden had gehad.
Daarom heb ik wat vragen zodat ik me wat beter kan ori๋nteren:
• Klopt het dat het verschil tussen een DSLR en een hybride camera eigenlijk alleen is dat je lenzen kan wisselen met een spiegelreflex? Hoe zit het met kwaliteitsverschillen? (Er zit ook verschil tussen een 350D en een 30D, waar zit die Powershot dan ongeveer?)
Zijn vaak nog gewoon bruikbaar, alleen moet je het aantal mm's met 1,6 vermenigvuldigen.quote:• Ik heb een analoge Canon EOS 5000 (instapmodel spiegelreflex) met een kitlens (Canon 38-76) en een Canon EF 75-300 1:4-5.6 II. Als ik het goed begrijpt betekent het gebruik van deze lenzen op een Canon DSLR dat je een factor 1.6 “cadeau” krijgt. Betekent dit dat beide lenzen qua bereik eigenlijk min of meer onbruikbaar worden?
Mja, moeilijk te vergelijken. De kitlens is niet zo super in vergelijking tot andere lenzen met dat bereik. Je kan ze niet zo vergelijken met een lens op een powershot. Appels met peren vergelijken...quote:• Ik hoor dat de kitlens van een D350 of D400 eigenlijk niet zo goed staat aangeschreven. Hoe komen de lenzen van hybride camera’s eruit als ik ze vergelijk met zo’n kitlens?
Bedankt!
Je kan langere sluitertijden gebruiken zonder bewegingsonscherpte. Let er wel op dat dit dus niets helpt als je onderwerp beweegtquote:Op donderdag 24 mei 2007 21:56 schreef WooZ het volgende:
[..]
dpreview had ik idd al geraadpleegd
Wat is het voordeel van beeldstabilisaitie? Ziet er idd goed uit, kan ook iets meer zoomen. Maar hoeveel mb is een 10 mp foto nu eigenlijk? (ivm grootte geheugenkaartje)
Die snelle zijn inmiddels ook best goedkoop. Ik neem aan dat de Extreme II snel genoeg is toch?quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:29 schreef freud het volgende:
[..]
Ik heb 8,2 mpx (Canon 20D) en kan op een 4gb kaartje ongeveer 1300 hoogste resolutie jpg kwijt OF ongeveer 550 RAW's. Voor 10mpx zou ik minimaal dus twee 2Gb kaartjes nemen; 1 snelle en 1 goedkope.
Ik zal eens gaan kijken. De meneer van de winkel had wel een Canon Powershot s70 voor 300 euro alles inclusief in de aanbieding, maar die is wel wat lelijkquote:Op donderdag 24 mei 2007 17:11 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook niet erg verstandig om met gladde handen te fotograferen. Zeker niet als je straks met je snufferd bij zo'n geiser staat.
[..]
De Panasonic DMC-FX7 schijnt een fijne allrounder te zijn, die met een beetje zoeken net binnen je budget past, of de Canon Powershot A620 of A610. Die camera's zijn wel wat groot voor de meeste zakken. De Ixus serie van Canon is kleiner en hipper, maar fotografisch minder value for money. Idem voor de kleinere Coolpix-en van Nikon en FinePix-en van Fuj. Overigens nog altijd prima voor vakantie-foto's van normaal formaat hoor.
Let op dat de brandspuntsafstand van je lens zo'n beetje bij 30 mm begint en doorloopt tot minimaal 85, maar alles daarboven is mooi meegenomen. En verder vooral dat ie een beetje prettig in de hand ligt en makkelijk te bedienen is.
Maar hoe zit het met de body? Is die wel vergelijkbaar?quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:29 schreef freud het volgende:
Lenzen zijn groter, en kwalitatief dus beter. En een DSLR heeft veel meer groeimogelijkheden.
Dat snap ik niet helemaal, waarom zou je twee lenzen niet met elkaar kunnen vergelijken? Waar zit het fundamentele verschil waarom dit niet kan?quote:Mja, moeilijk te vergelijken. De kitlens is niet zo super in vergelijking tot andere lenzen met dat bereik. Je kan ze niet zo vergelijken met een lens op een powershot. Appels met peren vergelijken...
Nee, bij een dslr heb je meestal een veel betere zoeker (je kijkt door de lens zelf, niet naar een electronisch schermpje) en een betere sensor (minder ruis, doorgaans hogere resolutie) en er zitten meestal meer knoppen op zodat je niet teveel functies via een menuutje hoeft in te stellen. Meestal zijn er ook meer aansluitmogelijkheden (externe flitser, batterypack/grip, e.d.) en zo zijn er wel meer voordelen te bedenken. Lenzen zijn bij een dslr bijvoorbeeld vaak goed met de hand te focussen en zoomen, terwijl je bij de meeste compacts op knopjes moet drukken die wel eens letterlijk het doel voorbijschieten.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 18:07 schreef ron_nie het volgende:
Maar hoe zit het met de body? Is die wel vergelijkbaar?
Ik heb toenstraks deze vastgehad en die vond ik wel erg ok. Heeft geen groothoeklens ofzo, maar volgens mij heeft hij wel potentie, ook voor als ik er wat meer over wil gaan leren enzo. Wat denken jullie? Ik kan wel geen review vinden op dpreviewquote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:49 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik zal eens gaan kijken. De meneer van de winkel had wel een Canon Powershot s70 voor 300 euro alles inclusief in de aanbieding, maar die is wel wat lelijkIk had ook al op www.dpreview.com gekeken, die zijn wel neutraal volgens mij over deze.
Ik zat te kijken en ik vind die wat grotere wel mooi, die wat meer op een camera lijken, maar die nog niet zo groot zijn als die waar je allemaal andere lenzen op kan zetten.
het korte antwoord: neequote:Op vrijdag 25 mei 2007 23:38 schreef Smoked het volgende:
Kan je eigenlijk met standaard dslr kitlenzen een beetje christelijke macro's maken?
Afhankelijk van wat je wilt. De 350D is qua prestaties niet verouderd, heeft megapixels genoeg voor een lang en gelukkig leven en ook nog eens een goeie processor.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:17 schreef Apoc2003 het volgende:
Canon EOS 350D Kit in de aanbieding bij de Mediamarkt, goede keus of verouderd model?
Megapixels: vergeet ze. Als het er meer dan 3 zijn, is het goed, tenzij je extreem wilt croppen, heel groot af wilt drukken of tenzij je je foto's gaat verkopen. Tussen 5 en 8 MP ga je in deze prijsklasse geen verschil zien. Camera's lijken me qua specs vrijwel gelijkwaardig, en beide merken staan goed aangeschreven. Dan gaat het dus vooral om gebruiksgemak, hoe ligt ie in de hand en welke vind je het mooist? Vind je ze op die punten ook gelijkwaardig, ga dan voor de dikke megapixels.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:27 schreef Hijacking het volgende:
ik twijfel tussen
http://kieskeurig.nl/prod(...)125729C003A0D26.htm#
en
http://kieskeurig.nl/product/02B7CDD4103DD1CEC12571220043C88B.htm
De eerste heeft veel megapixels en ziet er goed uit alleen is weinig info over te vinden
De 2de is ongeveer even duur maar daar zijn veel positieve revieuws over te vinden maar die heeft weinig pixels.
Kan iemand mij vertellen naar welke camera zijn of haar voorkeur gaat ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |