abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48130402
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 23:27 schreef poemojn het volgende:
Hier is-ie dan Sugar Wel met flits gefotografeerd dus niet helemaal leesbaar:
[afbeelding]

Stoere schoentjes

En goed dat Jolie nu achterop durft Luchtbel!

* owlet kan niet wachten tot er een fornuisje geknutseld kan worden voor Ronja....
  maandag 9 april 2007 @ 08:10:01 #182
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48137325
Hij is geweldig, Poemojn!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:05:41 #183
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_48175924
Volgens mij is het gelukt. Ze heeft vorige week alleen nog maar op de peuterspeelzaal een luier om gehad. En voor de rest is ze denk ik echt zindelijk. Het is nog een beetje warrig met oude broeken en op pantoffels buiten spelen en vooral veel bozigheid van haar kant. 'Niet steeds mij zeggen mama' Maar ze heeft al die dagen niet meer in d'r broek geplast of om luiers gevraagd. Groots.
pi_48176009
Fijn LB
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:10:52 #185
24188 Belana
kloon van belana
pi_48176103
heej wat goed zeg LB
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 10 april 2007 @ 17:25:12 #186
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48183293
Jolie en LB!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 10 april 2007 @ 17:27:51 #187
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_48183387
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 23:27 schreef poemojn het volgende:
Hier is-ie dan Sugar Wel met flits gefotografeerd dus niet helemaal leesbaar:
[afbeelding]

Stoere schoentjes

En goed dat Jolie nu achterop durft Luchtbel!
ooow
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:29:06 #188
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48189911
Vandaag een leuke ochtend gehad!
Middag was minder maar dat staat hier -> Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 8

Wilyan was voor de laatste keer op de peuterspeelzaal! (en Hanne voor de eerste keer)
Ik mocht samen met Hanne de ochtend meedraaien en zo ging ik vanmorgen op weg met twee kinderen met kleine rugzakjes (en een zooi tassen-> traktaties, cadeautje voor juf, fotocamera en een tas met verschoning voor Hanne (uitleg zie linkje hierboven))

Ze hebben heerlijk gespeeld. Hanne wist eerst even niet waar ze moest beginnen en heeft daar eerst tien minuten als een dwaas in het rond gelopen. Maar daarna ging ze los! Alle kindjes waren leuk en ze heeft met iedereen gespeeld op de glijbaan, aan de bouw/lego-tafel en in de poppenhoek/keukentje.
Wilyan was met het legobouwen niet bij me weg te slaan en toen hij even naar de wc moest werd hij boos op een meisje wat naast me wou gaan zitten.. "Niet mijn mamma afpakken!! " Ik heb meneer toch maar even duidelijk gemaakt dat Elisa dat vast niet wou doen en dat ik sowieso altijd zijn moeder blijf.
De rest van de kinderen moest gaan opruimen en ondertussen gingen Wilyan en ik naar de keuken. Hij heeft me heel goed geholpen met de traktaties en 'ons geheimpje' klaar gezet.
De kinderen gingen daarna eten en toen de meeste het fruit wat op hadden heb ik Wilyan gezegd dat hij 'het' wel mocht gaan halen. De jongen was zó enthousiast dat hij terug kwam geraced en bijna met cadeau en al onderuit ging.. Juf was heel erg blij met haar cadeautje!
Hij heeft de traktaties uitgedeeld en iedereen mocht alweer naar huis.

Foto's zet ik wel even in het fototopic.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:15:35 #189
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48192000
wat lief Noli> "niet mijn mama afpakken" leest echt als een leuke ochtend

mijn peuter zei net voor het eerst terug tegen mij "I Love You"
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:20:42 #190
103793 kozakken
Living the life
pi_48192247
Noli, wat leuk
En LB en Jolie Wat goed (en die boosheid is zoo herkenbaar ) 'Neee-heee mama, zucht'
Martineke, wat lief
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:39:33 #191
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48196626
Even zonder te lezen....

Noa gaat straks met haar papa even naar de huisartsenpost, want ik ben net erg geschrokken omdat ze een opgezwollen gezichtje heeft en rare vlekken (verdikkingen, enigszins te vergelijken met insektenbeten) op haar buik en wangetjes. Het is ook warm en haar hele gezichtje is gezwollen. Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt maar het lijkt sterk op een allergische reactie. Ik vind het echter wel lang duren voordat het wegtrekt, het is alleen maar erger geworden in de loop van de dag, en nu dus helemaal dik. Ze heeft er ook veel jeuk aan.
Klinkt dit bekend voor iemand? Ik vind het echt eng ...
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:40:59 #192
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48196711
Oh ja, ze had dit dus al eerder vandaag, het begon met een 'vlek' die rood was, op haar wangetje. Daarna gaf ze aan pijn aan haar buikje te hebben en was de hele tijd aan haar buik aan het krabben, en toen zag ik de vlekken op haar buik.

Ik zit te denken aan chocolade-allergie...
pi_48198542
Het enige dat in me opkomt zijn waterpokken Suzanna (insektenbeten, jeuk, de plek van de vlekken) maar dat verklaart niet het opgezwollen gezicht. Maar ieder kind reageert er anders op natuurlijk... Maar je hebt gelijk als je er mee naar de huisartsenpost gaat, klinkt erg eng. Sterkte totdat je meer weet...
  dinsdag 10 april 2007 @ 23:30:43 #194
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48199363
De arts daar dacht ook aan een allergische reactie en heeft iets voorgeschreven wat mijn man nu gaat halen, daar moeten we Noa straks voor wakker maken (ze zijn nu nog niet thuis, net naar de huisartsenpost geweest) ... maar ik denk dat het arme kind niet snel zal gaan slapen met die vreselijke jeuk. Het is een middel dat van binnenuit werkt, dus daar voel ik me wel wat beter bij dan die menthol-gel waar de arts die ik aan de telefoon sprak het over had.
* Suzanna bereidt zich geestelijk voor op een zwaaaaaaaare nacht ...
pi_48199658
Wel lekker dat je nu wat meer weet Suzanna... Nu nog uitvinden waar Noa allergisch voor is. Of dat echt chocola is. Meestal is het toch zo dat ze pas de 2e keer dat ze iets eten er een allergie voor kunnen krijgen toch? Maar ze doen alleen dus iets aan de jeuk? Of moet (ga) je morgen ook naar je eigen huisarts om het verder uit te laten zoeken waar het van komt?
Ik wens je veel succes vannacht, ook als ze zelf wel slaapt. Bah... lijkt me toch wel eng dat het van een allergie komt, zou toch nog even bij haar checken vannacht.
  woensdag 11 april 2007 @ 07:29:02 #196
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48204011
Suzanna, hoe is het nu met Noa? En hoe ging jullie nacht? Ik hoop dat de reactie snel weg is.

LB, wat fijn dat het Jolie meteen weer gelukt is. Knap en groot(s) inderdaad!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 11 april 2007 @ 08:59:01 #197
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48205020
Oi Suzanna!
Dat klinkt heftig. Ik hoop dat het vanacht goed is gegaan en dat het ondertussen wat afgezakt is..

Pffffff.... Wilyan Is voor het eerst naar de basisschool.

Hij vond het toch wel een beetje eng allemaal. Hij was met stomheid geslagen dat er al een een kapstokje was met zijn naam, dat vond hij wel zo vreemd . We moesten even wachten voor we de klas in konden en daar in de gang pakte hij mijn hand even beet. Het mannetje was zó onder de indruk van alles dat hij al bibberend zijn tasje open deed en zijn beker op het aanrecht zette Hij heeft zijn stoeltje opgezocht en was geloof ik wel blij dat hij naast een meisje mocht zitten wat ook bij hem op de psz heeft gezeten.
Om twaalf uur mag ik 'm weer ophalen. Ik kijk nu steeds op de klok en denk: "Mèn, wat duurt dat nog lang!" Maar ik hoop dat alles goed gaat daar en ben benieuwd hoe hij het staks heeft gehad.

Hij moet vanmiddag nog wel naar de fysio.. Fysio-'juf' weet ervan dus we zien wel of hij er daar nog wat van kan bakken.

Maxi, Midi & Mini
pi_48205201
Wilyan al naar de basisschool

Wat schrikken met Noa Ik hoop dat het goedje van de arts geholpen heeft. Succes en beterschap

Jolie weer zindelijk, woei
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 11 april 2007 @ 09:35:53 #199
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_48205876
Suzanna, hoe is het vannacht gegaan? Mijn eerste gedachte was 'netelroos' (dat is ook een allergische reactie). Neem aan dat je Fenistil dan gehad hebt, daar kunnen ze wat suffig van worden (Saskia wordt er vervelend van en slaapt idd meer). ik hoop dat Noa gauw opknapt!

Wilyan, naar de basisschool!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:10:14 #200
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48212957
Oe wat lief geschreven Noli over Wylian.

Jolie

Suzanna, hoe is jullie nacht geweest?
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:31:33 #201
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48213826
Ik heb míjn Wilyan weer terug.

Om iets voor twaalf stond ik met Hanne bij het hek te wachten en stonden wat met de buuf en een mevrouw die bij me op fitness zit te praten. De bel ging en buuf zei al: "Nu is het gedaan met de rust". Alle kinderen van groep 1 kwamen naar buiten behalve natuurlijk eentje.. Sjuust Wilyan. Jaa hoor, meneer kwam natuurlijk als laatste naar buiten geslenterd. Ik moest 'm even roepen anders was ie gewoon alleen naar huis gelopen! Hij hoort mijn stem, kijkt op en ziet alleen nog de buurvrouw (Ja, die is heilig want die heeft een grote bus )

Meneer had duidelijk in de zandbak gespeeld.. Hij had meer zand dan haar op zijn hoofd!

Ik ben nog even naar de juf gelopen om te vragen hoe het was gegaan. Alles ging prima, maar meneer was er wel even tussenuit geknepen! Juf dacht dat hij naar de wc ging maar meneer had gezien dat de andere juf met groep twee buiten aan het spelen was en Wilyan wou dat ook.

Hij vertelde dat hij twee jongetjes en twee meisjes in de groep heeft die ook bij hem op de psz zaten en zegt dat hij het heel leuk vond en dat hij morgen weer heen wil.
Maxi, Midi & Mini
pi_48216086
ik vind 't dapper van Wilyan hoor, meteen zo goed meegedraaid. wat zul je trots op 'm zijn Noli!

en Jolie weer zo netjes zonder luier, retegoed!

Suzanne ik ben ook benieuwd hoe 't gegaan is vannacht. hopelijk heeft ze er al stukken minder last van.

hier is nu Anna ziek, blehgk ik ben zelf nog niet eens echt hersteld (ik was ook geveld door een naar griepvirusje, heb er nu geloof ik ook nog een soort middenholteontsteking aan overgehouden dus 't gaat maar langzaam). Piet is wel weer aardig goed te pas maar was ook best lang uit de running vond ik.

ook nog een paar leuke dingetjes want die zijn er gelukkig ook nog aan de lopende band: Anna gebruikt nu ineens (heel vaak) de term 'volgens mij' en dat is zooo grappig. dan is ze bijvoorbeeld aan 't puzzelen en zit in zichzelf te praten: "die moet hier ergens volgens mij". ook doet ze al heel aardig verstoppertje mee en houdt ze braaf de handjes voor d'r ogen als ze moet tellen.
ik had de afgelopen dagen vooral veel hoofdpijn en als ze dan te hard in m'n oren tetterde of perongeluk tegen m'n hoofd aan botste in bed ofzo riep ik vaak uit dat 't zeer deed en of ze asjeblieft wat voorzichtig wilde doen met m'n hoofd. dan kwam ze ontzettend schattig naar me toe, aaide me heel zacht over m'n hoofd en zei dan 'komt goed, mama'.

maar goed, vannacht is ze dus flink ziek geworden (al vermoedde ik gisteren al zoiets) en vandaag thuisgebleven van 't kdv (en ik van m'n werk). dit dagje alleen met mama wordt vollédig benut, ze wilde maar met zeer veel moeite gaan slapen (hoewel ze er tegelijkertijd steeds om vroeg). lastige bijkomstigheid: ze zouden eigenlijk morgen naar opa & oma voor een paar dagen, want wij gaan eindelijk weer eens een keer een lang weekendje weg samen zonder kinderen. (voor 't eerst sinds anna's komst). maar nu twijfel ik heel erg of ik haar wel kan laten logeren als ze zo ziekjes is. ik vind 't echt moeilijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door bixister op 12-04-2007 13:47:47 ]
  woensdag 11 april 2007 @ 17:40:21 #203
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48223272
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 23:39 schreef Mammietje het volgende:
Wel lekker dat je nu wat meer weet Suzanna... Nu nog uitvinden waar Noa allergisch voor is. Of dat echt chocola is. Meestal is het toch zo dat ze pas de 2e keer dat ze iets eten er een allergie voor kunnen krijgen toch? Maar ze doen alleen dus iets aan de jeuk? Of moet (ga) je morgen ook naar je eigen huisarts om het verder uit te laten zoeken waar het van komt?
Ik wens je veel succes vannacht, ook als ze zelf wel slaapt. Bah... lijkt me toch wel eng dat het van een allergie komt, zou toch nog even bij haar checken vannacht.
nee hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 11 april 2007 @ 17:47:33 #204
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48223484
suzanna hoe gata het nu?

en beterschap voor de zieke kindertjes

noli je manneke al zo groot
pi_48239909
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:40 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

nee hoor
Hmm... ik dacht zoiets gelezen te hebben... Maar weet (gelukkig) ook weinig van allergiën af... Hoop dat dat zo blijft want ik vermoed bij mijn dochtertje iets... Die is al maanden non-stop verkouden en heeft (1 jaar oud) nog steeds om de haverklap darmkrampjes... Maar hoe vind je zoiets uit?? Offtopic dus... gaat over een baby en er zal wel ergens een allergietopic zijn?!
Randy heeft het dromen ontdekt... Hij werd wakker en ik hoorde hem door de babyfoon zeggen: "Ik vind het eng... ik ben heel veel bang..." Ik moest al gniffelen, maar vervolgens begint hij hardverscheurend te huilen. Kom ik bij hem, zegt ie helemaal over zijn toeren: "Papa hep piemul af"! Dus ik hem zeggen dat hij gedroomd had en dat dat niet echt was, dat het helemaal niet kon dat zijn piemel er af was, dat die vast zit net als zijn vingers, maar hij was niet te overtuigen. Komt ie met: "Mama hep ook niet piemul meer" Dus ik weer uitleggen dat die er niet afgevallen is maar dat ik die nooit gehad heb, dat ik een meisjesplasser heb, ook als baby al, net als Tinka. Hij dacht ff na, begon weer te huilen: "Papa piemul af"! Uiteindelijk maar papa gebeld op zijn werk (in bijzijn van collega's ) hem er maar van moest overtuigen dat hij er nog aan zat! Maar het heeft hem de hele dag niet lekker gezeten, hij bleef er op terug komen. Dus het was papa's beurt om 'savonds met hem te douchen!
Maakt wel dat dit zijn probleempje nog lastiger maakt, want zijn voorhuidje lijkt te nauw en we hebben er ernstige twijfels over of dit goed komt. (We hebben een poosje geprobeerd om het op te rekken, zonder resultaat.) We moeten eigenlijk hiervoor een afspraak bij de huisarts maken voor een doorverwijzing om het eventueel te laten besnijden ("piemul af" ), maar we zitten hier nogal tegen aan te hikken omdat we dit niet willen als het niet absoluut noodzakelijk is. Eigenlijk moeten we van de dokter in de gaten houden of hij ook 'ballonplast' maar hoe doe je dit?? Zelfs als ik hem bloot laat rondlopen en dus met de dweil achter hem aan zit, dan nog mis je nét het plasmoment...
  donderdag 12 april 2007 @ 09:05:51 #206
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_48244914
JE kan het ook wat laten oprekken. Dat gebeurt ook bij voorhuidherstel bij mensen die niet zo blij zijn met hun besnijdenis
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_48245376
Oef dat klinkt niet lekker, een te nauwe voorhuid Sterkte voor Randy!

Anna ziek Beterschap meisje en jij ook bix!

Wat heeft Wilyan het goed gedaan op zijn eerste dag!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_48246598
succes met 't plas-turen, mammietje. maar wat is ballonplassen precies? ik moest erg lachen om het beeld van papa die vanaf z'n werk moest vertellen dat z'n piemel er nog aan zit. maar naar dat randy er zo'n last van heeft zeg. ik hoop niet dat ie zo'n operatie moet ondergaan, juist nu hij dat soort angsten/dromen heeft. maar ja als 't ervoor zorgt dat de problemen daarna over zijn is het natuurlijk toch wel een voor de hand liggende optie.

piet en anna zijn zojuist toch met opa & oma mee naar huis gegaan. anna is nog wel wat ziek maar ze eet en drinkt goed en is de nacht goed doorgekomen. en ze is heel vertrouwd met opa & oma dus we hebben 't toch maar wel door laten gaan. zelf voel ik me ook al weer iets beter dus ons zonnige weekendje weg gaat gewoon door. (Bass Miss, here we come. ).
  donderdag 12 april 2007 @ 10:21:18 #209
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48246855
mammietje voedings allergie-en zijn over algemeen type 1
het pas bij de 2e keer reageren is hierbij:

Een verschil tussen een anafylactische reactie en een anafylactoide reactie is dat men in het eerste geval gesensibiliseerd moet zijn voor het antigeen, men moet m.a.w. antilichamen (IgE) aanmaken vooraleer de reactie kan plaats hebben. Men zal dus nooit bij het allereerste contact met een allergeen (bijvoorbeeld latex) een reactie vertonen. Bij anafylactoide reacties is deze sensibilisatie niet nodig: de allergenen hebben zelf een vasoactieve werking, wat histamine simuleert, zoals bijvoorbeeld bijengif bij een bijensteek.
  donderdag 12 april 2007 @ 10:32:33 #210
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48247268
Bix, wat ik ooit heb begrepen is ballonplassen dat de plas zich eerst ophoopt in de voorhuid. Dat dan de voorhuid een beetje een ballonnetje vormt en niet meteen de plas in één keer naar buiten komt zoals normaal.
Maxi, Midi & Mini
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')