abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 maart 2007 @ 12:54:50 #101
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47787256
en wat een leuk ventje heb je Conekiller
  donderdag 29 maart 2007 @ 13:19:39 #102
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47788108
Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai Kai!!!
Wat mooi, wat goed, wat leuk, wat schattig, wat ontzettend goed!
M@x, zo geweldig dit.
Ook zo schattig zoals hij zijn voeten nog enigszins onzeker op de grond zet. Maar het duurt niet lang of hij rent je voorbij alsof hij nooit anders gedaan heeft. Zeker nu hij er zo'n lol in heeft. Prachtig!
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:19:11 #103
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_47802302
Riley heeft net een klapper gemaakt. Vol met z'n hasses op de rand van de tafel. Janken natuurlijk. Geizhct onder het bloed (blijft een hoofdwondje he) en een snee in z'n voorhoofd.

Nu is het bloeden gestopt en het huilen ook. Hij is weer vrolijk en rent weer dooir het huis (langs de tafel deze keer)

Maar zal mik 'm nou vannacht nog een paar kaar wakker maken? Om het uur ofzo? Of om de 2 uur?

foto's komen in het fototopic
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  Jubileum moderator donderdag 29 maart 2007 @ 19:48:06 #104
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_47803432
Officieel is het nog veel vaker ConeKiller maar ik denk dat je misschien de eerste helft van de avond/nacht elk uur even moet kijken en vannacht misschien om de 2 uur?
Een beetje je gevoel volgen denk ik, zielig hoor het zag er indrukwekkend uit op de foto.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 29 maart 2007 @ 23:07:09 #105
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_47811524
Net toch even langs de SEH geweest. Alleen geplakt. Hoeven 'm niet wakker te maken. Moet met een dag of 3 a 4 allemaal wel geslonken zijn enzo.
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_47811869
achgossie wat een rotval! goed dat je er even naar hebt laten kijken. hopelijk geneest de wond snel.

wat ik nog vergeten was te melden: van de week is anna weer eens bij 't consultatiebureau geweest en de arts vond (net als wij) dat 't prima gaat met anna. ze weegt nu 13.8 kilo en is 90cm.
  donderdag 29 maart 2007 @ 23:17:06 #107
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_47811927
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:07 schreef Conekiller het volgende:
Net toch even langs de SEH geweest. Alleen geplakt. Hoeven 'm niet wakker te maken. Moet met een dag of 3 a 4 allemaal wel geslonken zijn enzo.
Ai ai ai, zag er lelijk uit zeg! Gelukkig lijkt het ' mee te vallen'. Sterkte met je kleine man Conekiller.
  donderdag 29 maart 2007 @ 23:17:43 #108
105888 renzell
pi_47811950
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:15 schreef bixister het volgende:
achgossie wat een rotval! goed dat je er even naar hebt laten kijken. hopelijk geneest de wond snel.

wat ik nog vergeten was te melden: van de week is anna weer eens bij 't consultatiebureau geweest en de arts vond (net als wij) dat 't prima gaat met anna. ze weegt nu 13.8 kilo en is 90cm.
Fijn weer Bix!
pi_47812005
zeker!

oeh, d'n juul ook al weer bijna 2 zie ik...
  donderdag 29 maart 2007 @ 23:22:06 #110
105888 renzell
pi_47812103
Ja! Leuk vind ik het. Het wordt groot feest, heb er nu al zin in. Een grote monsterpuberpeuter is het geworden. Ik houd mijn hart vast voor wat komen gaat de komende maanden.
pi_47812554
jaja, maak je borst maar nat! anna kan er wat van hoor, GILLEN als ze haar zin niet krijgt! zo erg dat Piet er (ongeveer even hard!) tegenin gaat gillen "ANNA HOU OP IK KRIJG PIJN AAN M'N OREN!" gezellige boel hier hoor.
pi_47819467
Moest je dat nu echt vertellen bix?
Anna is lang voor een meisje of niet?

Grappig, Dylan en Quintens grafiekjes vergeleken:

Die snee van Riley ziet er pijnlijk uit, hopelijk heeft ie er niet al te veel last meer van

Oeh renzell, bij jullie ook bijna feest Hier gaat Dylan vandaag voor het eerst in zijn leven trakteren Hij was er helemaal vol van
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_47820400
aaah wat leuk. wat gaat ie trakteren? veel plezier ermee! (al hoort ie dit natuurlijk niet meer op tijd). zondag is ie jarig toch? en ja, anna is best lang. ze zit met alles ietwat boven de gemiddelde lijn, en vooral met 'r lengte. quinten is een zware jongen zie ik. heeft ie al zo'n brilletje + nummerplaat?
pi_47820585
Wat goed van Kai!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:56:46 #115
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_47821066
Jongste mag nog voor de zomervakantie al naar school, en niet erna wat ik steeds dacht. Jeetje wat gaat dat snel Hij is er zelf wisselend blij enniet blij mee. Wil graag net als z`n broer naar groep 3 en baalt dus dat hij gewoon in groep 1 moet beginnen. Hij komt wel bij z`n verkeringin de klas, dat is wel heel leuk
De laatste tijd heeft hij een baby-obsessie, en wel dat híj dat baby is. Wil op schoot liggen, maakt baby geluidjes en zou graag aan de borst willen liggen Hij is ook ineens weer gaan kruipen
Als ik hem zo zie kan ik het zelf bijna niet over m`n hart verkrijgen hem naar school te sturen Hij doet het vast expres
Als we toch met cijfers gaan smijten, hij is 1m02 en weegt 15 kilo Een lange dunne dus
Saartje
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:57:13 #116
105888 renzell
pi_47821083
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:34 schreef bixister het volgende:
jaja, maak je borst maar nat! anna kan er wat van hoor, GILLEN als ze haar zin niet krijgt! zo erg dat Piet er (ongeveer even hard!) tegenin gaat gillen "ANNA HOU OP IK KRIJG PIJN AAN M'N OREN!" gezellige boel hier hoor.
Ja, hier is het nu al feest. 10 keer per dag het op-de-grond-gaan-liggen-krijsen-drama. Geen jas! Geen laarzen! Zelluf doen! Worst! Koek! Koek! Koek! Mama! Mama! Nee, papa! Papa! Nee, toch mama! Nu! Geen jas! Drinken! Zelluf doen! Sleutel! Ikke doen! Kusje! Julius huilen! Mama huilen! Mama huilen! Ik probeer erom te lachen en te negeren uiteraard, maar soms best vaak denk ik....

Beefcake; da's waar ook. Juul twee, Dylan drie. Ik weet nog dat toen ik op knallen stond en d'n Juul maar niet wilde komen, jouw bevalling meerdere malen werd aangehaald; "Renzell, Renzell, ga anders ff naar de snackbar!"
  zaterdag 31 maart 2007 @ 11:53:55 #117
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_47856521
Ik breek even in zonder gelezen te hebben, sorry.

Jolie kan heel goed op de wc of op een potje plassen en poepen. Ze is eigenlijk helemaal zindelijk.
Maar een tijdje terug zei ze tegen mij dat ze mijn kleine Jolie wilde zijn en een luier om wilde. Dat mocht. Toen trok ze iedere keer die luier uit en aan als ze moest plassen.
Maar sinds een paar dagen plast ze er steeds weer in.
Ik vraag iedere ochtend of ze niet liever een onderbroek aan wil. Ik vind het namelijk gewoon zo zonde, ze kan het gewoon goed. Maar ik wil d'r ook niet dwingen en al helemaal geen ruzie over maken. Toch vind ik het ergens een beetje rot. Ze kan het echt goed en ik weet niet wat ik moet doen om haar weer te overtuigen. Tips?
pi_47856987
En wat als er geen luiers zijn? Als ze 'per ongeluk' op zijn? Zou ze dan genoegen nemen met haar onderbroek en misschien zo de gewoonte weer kunnen doorbreken?
  zaterdag 31 maart 2007 @ 13:52:49 #119
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_47859195
Ja zoiets heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk. Misschien dat het helpt, hoewel ik het eigenlijk een beetje gemeen vindt maar toch. Ik weet niet eens of ze erin zou trappen overigens. Ze heeft als ze naar bed gaat, sowieso een luier om dus waar ik die dan vandaan moet toveren

Overigens zijn we net op een kledingbeurs geweest waar ook wat spullen te koop waren. Ik heb daar voor 20 cent een potje met Nijntje gekocht. Misschien dat ze dat dan weer leuk kan vinden.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 14:22:14 #120
24188 Belana
kloon van belana
pi_47859861
LB, ik denk dat je het gewoon even moet laten gaan, het komt vanzelf wel weer. ze is nog maar zo klein joh. echt, het komt wel weer, geen punt van maken

maneki, de jongest ook alweer naar school gaat hard inderdaad!
Liam is net als die van jou en lange dunne, hij groeit wel de lengte in, maar zijn gewicht blijft hetzelfde, zal nu ongeveer 1 meter zijn en ook 15 kilo.
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zaterdag 31 maart 2007 @ 19:47:04 #121
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_47868144
Iris heeft dit ook nog regelmatig Luchtbel en ik maak er geen probleem van. Blijf wel een paar keer per dag een onderbroekje aanbieden en meestal is het na een paar keer weer over. Daarnaast heeft ze precies hetzelfde als de jongste van Maneki, ze wil zo graag baby zijn. Soms heel schattig, soms diepvermoeiend maar vooral heel erg Iris. Lief, knuffelig, eigenwijs, veel te slim en erg bijdehand. Baby zijn komt zo goed uit als je eigenlijk moet opruimen maar je kunt niet meer lopen want je bent tenslotte ineens weer een baby
Eva ♥ en Iris ♥
pi_47869956
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
Als we toch met cijfers gaan smijten, hij is 1m02 en weegt 15 kilo Een lange dunne dus
Hier is toevallig ook een paar weken geleden gemeten en gewogen (en geprikt ): 1m05 en 15.4 kilo.

Oja, en hij wil NIET naar de basisschool, hij blijft op de peuterspeelzaal, zegt ie.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_47875556
Jongste wil niet meer naar de psz, dat is voor babies zegt hij. Ik snap er niks meer van
Hij heeft vorige week voor het éérst z`n juf bij haar naam genoemd. Het interesseert hem geen zier hoe ze heet Hij vind haar wel heel erg lief hoor, maar zijn interesse ligt op een ander vlak...meisjes
Hij heeft hordes vriendinnetjes waar hij mee speelt, en de jongens laat hij links liggen Hij heeft ook al ruim een jaar verkering met dezelfde, de rest zijn bijvrouwen
Saartje
pi_47906210
haha maneki! piet is ook zo'n meiden-vriend, grappig is dat. van sommige jongens uit z'n groep vertelt hij vaak wie er vrienden van elkaar zijn. dan vraag ik wel eens 'heb jij ook een vriend?' en dan zegt hij heel verontwaardigd 'nee, ik heb toch vrienDINNEN!!'

het thema baby willen zijn is hier ook zeeeer bekend, soms tot vervelens toe. ik ga er ook als 't even kan zo makkelijk mogelijk mee om, laat ze het maar lekker uitleven denk ik dan maar (beter nu dan later ). maar zo'n terugval qua zindelijkheid lijkt me ook vervelend luchtbel, ik kan me goed voorstellen dat je daar eigenlijk echt geen zin in hebt. lastig omdat 't ook moeilijk inschatten is van hoe lange duur dit zal zijn. misschien kun je er met dat verhaal dat de luiers op zijn nog iets aan doen dmv naamgeving, door bijv. een onderscheid te maken tussen nachtluiers en dagluiers. en als je geen zin hebt in dat soort verhaaltjes misschien toch maar even de 'gewone' strenge aanpak, dat het overdag gewoon niet nodig is/niet de bedoeling is oid. ik weet niet goed wat bij jolie 't beste werkt. succes!

piet weegt inmiddels al ruim 19 kilo trouwens en z'n lengte weet ik niet precies maar ik geloof dat ie de 1.10m wel haalt. een heeeeele grote baby dus.

easy is 't al bijna zover, de basisschool. Piet staat er ook niet echt om te springen nog.
  zondag 1 april 2007 @ 22:19:14 #125
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47907306
Ik wals even over iedereen heen (ik was even weg ).

Kai! Ouwe loperd! Hartstikke goed joh!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 1 april 2007 @ 23:00:29 #126
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_47909106
Sven en Piet al bijna naar school. Easy, ik weet nog dat ik vorig jaar een keer reageerde toen je schreef dat Sven één meter lang was. Dat leek me zo groot. Inmiddels is Jolie (volgens meting bij een familielid) 1 meter 2. Het is echt groot.
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:52 schreef bixister het volgende:
ik weet niet goed wat bij jolie 't beste werkt. succes!
Ik ook niet maar aan de ene kant vind ik dat we het toch moeten proberen maar de strenge aanpak wil ik niet. Vandaag gingen we (met nieuw potje) naar mijn oma en onderweg hebben we er wel over gepraat maar ze zei niet zo veel erover. Mijn oma heeft nog met d'r gepraat en toen wilde ze toch een onderbroek aan. Dat dacht ik al, ze kan altijd goed kletsen met mijn oma en ze ging ook gewoon naar de wc. En thuis moest ze ineens weer huilen hierover, ze mist haar babyhemden zegt ze. En ze heeft koude billen en ze wil samen met mij schone luiers omdoen. En dan samen bij de pop want dat deden we thuis regelmatig. 'Dat is zo gezellig mama'
Toen ben ik maar even weggegaan want ik kon echt niet met d'r praten, ik moest echt huilen ervan. Het klonk zo sneu en alsof ik haar iets heb aangedaan. Wat helemaal niet zo is, gezien het feit dat zij hier al veel eerder mee bezig was dan dat ik er aan toe was. Maar daarna heb ik echt honderd keer gezegd dat ze heus nog wel mijn kleine Jolie is en dat we een potje gaan kopen voor de pop en dikke onderbroeken. Misschien dat het weer wat beter gaat als we dat samen doen. Voorlopig ga ik dus nog geen verhaaltjes vertellen, daar sta ik sowieso niet echt achter maar zou ik eventueel wel proberen. Ik hoop dat het dadelijk weer wat beter gaat.
  maandag 2 april 2007 @ 13:32:28 #127
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47923349
Wat lastig Luchtbel, sterkte ermee!

Ik heb hier een lastige Noa... ze wil niet eten (behalve als ik het allemaal precies op haar manier doe, wat ik helemaal zat ben... ze wil dan steeds maar meer kaas, ketchup o.i.d., en daar ga ik niet meer in mee, het is dan nooit genoeg) en gaat om heel veel kleine dingen zomaar ineens huilen. Dat komt waarschijnlijk door slaapgebrek... vanochtend om half tien wilde ze ook zelf naar bed.
Maar goed, weet dus niet goed hoe ik dat niet-willen-eten moet aanpakken. Emma wil dan vaak ook niet meer eten, die kijkt naar Noa, en die wil ik toch niet streng gaan aanpakken want daar is ze echt te klein voor.
Bij Noa heb ik het nu zo gedaan dat ze gewoon géén tussendoortjes en geen limonade meer krijgt, maar alleen water en als ze honger heeft, het warme eten weer (wij eten 's middags warm) ... hopelijk gaat dat werken want ik wil helemaal niet dat ze honger heeft, maar zij is niet de baas...

Hoe doen jullie dat? gewoon negeren, ander eten aanbieden, ervoor straffen, of wat?
  maandag 2 april 2007 @ 14:50:27 #128
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47925840
och hier ook, Maxim eet met het warme eten(hier s'avonds) geen bal. hij eet alleen wat hij lekker vind, dat is dus meestal een beetje vlees/vis/kip, meer niet.
ik maak me er ook niet druk om ook. het is gewoon een machtsmiddel van ze, ze ontdekken dr eigen willetje. althans...zo is het bij Maxim nu.

maar ik moet wel zeggen dat maxim bij het ontbijt en lunch wel erg goed eet, dus dan heb ik al minder om me druk om te maken dan bij een peuter die dat ook niet goed eet.

mijn oma zegt trouwens altijd heel mooi " een kind MOET niet eten, het MAG eten. dat zei haar huisarts vroeger toen zij geregeld daar zat met mijn tante die echt niks at, toen heeft ze het maar losgelaten en dr niet meer druk om gemaakt, en het kwam indd vanzelf wel goed.
  maandag 2 april 2007 @ 16:33:14 #129
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47929534
Ontbijt gaat wel goed (papfles... ) maar lunch (warm eten) en avondeten (brood) gaan allebei meestal niet geweldig. Behalve als het nasi, bami, macaroni of iets anders pasta-achtigs is, dan wordt er wel redelijk gegeten. En het toetje natuurlijk...
Het is vaak koppigheid, en niet iets 'anders dan wat heel erg lekker is' willen proberen. Vandaag was het witlof met kaas en ham, wat ze allebei eerst erg lekker vonden maar nu besloten hebben niet lekker te vinden. Jammer vind ik dat ik kan toch niet altijd iets maken wat ZIJ lekker vinden? Tenminste... dan wordt het menu redelijk beperkt ...
  maandag 2 april 2007 @ 20:01:47 #130
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_47937282
Daar kom ik weer..... Maak er geen strijd van Suzanna! Ze gaat echt weer eten, een keer. Hier werden in de niet-eten periodes een paar keer per week (om de 2 dagen ofzo) lasagna of pasta gemaakt (Met veul groente) en dat at ze goed. Moeders weer gerustgesteld en kind tevreden. Misschien eet ze wel iets uit de hand? Stuk komkommer, wortel, tomaat, paprika? Dan heeft ze wat vitamines binnen. (En anders niet, dan eet ze over een paar dagen wat happen soep.) Maar echt, komt goe!

Luchtbel, lieve oma heb je. Fijn dat Jolie een gesprek van oma tot kind kan waarderen.
Baby zijn is hier ook hot. Ik neem aan met baby in aantocht. In bad moet ik haar wassen als een baby. Aankleden gaat 100 keer sneller wanneer Luuke een baby is, want baby's kunnen weinig, ook niet wegkruipen. Ik ga er lekker in mee. Misschien is ze het beu tegen september en mag baby2 haar plaats innemen. En ze slaapt weer goed! Soms komt ze even kussen midden in de nacht, maar als we haar terug in 'Luuke-bed' leggen, gaat ze zonder protest slapen.
Commanderen is hier ook helemaal 'in'. "Mama, nee!!! Zo doen!!!" en dan moet ik als een idioot door het winkelcentrum stappen. Geven we niks om!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_47937935
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:00 schreef Luchtbel het volgende:
Sven en Piet al bijna naar school. Easy, ik weet nog dat ik vorig jaar een keer reageerde toen je schreef dat Sven één meter lang was. Dat leek me zo groot. Inmiddels is Jolie (volgens meting bij een familielid) 1 meter 2. Het is echt groot.
[..]
Ik weet nog dat je daarop reageerde, het gaat snel he.

Lastig dat Jolie ineens weer klein wil zijn. Hier poept Sven trouwens nog steeds in zijn luier Verder helemaal zindelijk, alleen dat lukt niet op de WC. Op het Consultatieburo het er nog over gehad en daar zei de arts dat we ons er niet te druk over moesten maken, dat het vaak ineens zover is.

En ja bix, hij gaat bijna naar school, 8 mei is de eerste wendag, Ik weet nog dat ik nog niet eens zolang geleden de eerste peuterspeelzaaldag beschreef

Spelen doet hij met jongens en meisjes. Vorige week was zijn grote vriend H. voor het laatst, maar dat maakt niet uit zei hij, nu gaat hij met B en N spelen (dat zijn meisjes).

Over het eten heb ik me lang geleden voorgenomen geen strijd te gaan maken en dat bevalt me prima. Brood eet hij meestal goed, en het avondeten wisselend. Het is wel zo dat er grote schommelingen in de hoeveelheid eten zitten. Sommige dagen blijft hij eten, andere dagen gaat er weinig in, maar dat zal wel met de groei te maken hebben ofzo.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  maandag 2 april 2007 @ 20:21:07 #132
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47938142
Hehe, herkenbaar dat gek doen Lishe Noah heeft nu dat als er 2 of 3 verschillende tegels worden gebruikt naast elkaar dat ie dan alleen op één van die tegens wil lopen en mama moet dat natuurlijk ook. En laatst waren we samen de stad in (met de bus vond ie geweeeeldig ) en daar liepen in het winkelcentrum een soort van extra lijnen. Dus moesten we met de ene voet aan de ene kant en de andere voet aan de andere kant van de lijnen lopen Doe ik gewoon lekker mee, die mensen zullen wel gedacht hebben...
En niks vragen idd, maar commanderen Meestal vind ik het wel schattig

Noah heeft helemaaaaal geen babyfase trouwens. Als je zegt "Is Noah een baby?" reageert ie verontwaardigd "Nee Noah baby!Noah goot!"

Martineke hoe merk je dat Maxim dat eten als machtsmiddel gebruikt?
Noah eet vaak ook slecht, maar dat is volgens mij gewoon wat Suzanna ook zei, koppig zijn en nieuwe dingen vooral niet willen proberen. Ik probeer me er ook niet te druk om te maken, en als ie een paar dagen slecht heeft gegeten, maak ik weer eens wat wat ie meestal wel goed eet. En merk ook dat ie soms echt moet wennen aan nieuwe gerechten. Laatst at ie zomaar een gerecht wat ie de eerste aantal keer ervoor niet één hap van nam, of meteen weer uitspuugde
Hij weigert nu soms ook z'n yoghurt, dat vind ik wel wat minder. Dan gaat ie soms dus écht met een hele lege maag naar bed. Maar hij wordt er niet wakker van 's nachts dus hij zal het wel niet missen...

Overigens is Noah al meer dan een half jaar helemaal niet aangekomen... Laatste keer op CB was dat ook duidelijk te zien in de grafiek. Zal hopelijk wel weer een keertje bijtrekken...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:40:50 #133
167723 sanni
Acima de seu
pi_47975852
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 15:27 schreef LovelyLady het volgende:

Leuk jochie maar wel met een boeventronie i.m.o.
  Jubileum moderator dinsdag 3 april 2007 @ 20:35:43 #134
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_47978188
Iris wil juist dolgraag naar de basisschool, onder meer omdat Bram er al op zit. Ook zijn haar 2 vriendinnetjes op het kdv intussen 4 geworden en die mist ze vreselijk. Ze gaat echt met tegenzin heen, die 2 dagen hoewel ze helemaal opknapt als ik de hoek om ben volgens de leidsters. Het gaat dan wel gewoon goed en ze doet gezellig mee.
Omdat ze zo leergierig is, en om haar wat extra te vertroetelen zijn ze wat simpele werkjes met haar gaan doen en zo kwam het dat ze afgelopen maandag met een (in de haast gemaakt want dat hebben ze niet voor handen) veter-strik-diploma thuis kwam. Ze kan dus al veters strikken

Vandaag is ze eventjes met Jeroen naar de kapper geweest. Een klein stukje eraf want ze had ineens allemaal gespleten puntjes. Parmantig zat ze in de stoel zei Jeroen, en liet het allemaal over zich heen komen. Aandachtig werd alles wat de kapster doet bekeken want dat moeten we nog vele malen naspelen. Aan het einde was haar haar nog erg nat en vond ze het zelfs goed dat de kapster het even droog fohnde.
Ze liet het helemaal trots zien toen ik thuis kwam vanavond, ze straalde helemaal . "we laten het groeien he mama? dus er is bijna niks afgeknipt, heb ik opgelet."
Eva ♥ en Iris ♥
pi_47980757
wat een heerlijke meid toch die iris. en zo knap al die dingen die ze al doet/kan! vandaag wilde piet toevallig weten hoe strikken eigenlijk moest maar hij haakte al af tijdens het voordoen. dan denkt ie al snel 'o dat kan ik toch niet' en wil er prompt niks meer van weten (terwijl hij er nota bene zelf om vroeg ).

we hebben trouwens een tijd terug dat slaap-kindje-schaap boek aangeschaft dat jullie zo aanbevalen, en 't is hier ook een succes. momenteel vooral bij anna, die krijgt er maar geen genoeg van.

anna is nu overigens in een behoorlijk krengige fase aanbeland. alles waar piet mee speelt wil zij EN WEL NU. erg vermoeiend. en piet vermaakt zich er stiekem wel mee, die pakt dan steeds expres weer iets anders waarvan hij weet dat zij 't ook meteen weer zal willen om haar dat dan te geven en dan zelf snel weer speeltje 1 in te pikken. hetgeen anna uiteraard onverdraaglijk vindt dus dan begint het weer van voren af aan. gezellige boel!
pi_47981435
Piet doet me zo denken aan mijn neefje! Dat vond ik al toen hij nog een baby was qua uiterlijk en nu ook qua gedrag. Zo grappig!
  dinsdag 3 april 2007 @ 22:38:35 #137
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_47984404
Oh jeetje Bix dat lijkt me ook wat zeg Zeker met die wisselwerking met Piet erbij. Succes.

En Lois, Iris klinkt inderdaad als een heerlijk kind. Schattig ook bij de kapper. Jolie was een maand geleden bij de kapper en moest huilen toen ze in de spiegel keek. Ze herkende zich zelf niet met van dat natte rechte haar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Luchtbel op 03-04-2007 23:17:01 ]
  dinsdag 3 april 2007 @ 23:15:14 #138
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_47986509
Pffff vermoeiend Bix.

Iris goed in de gaten gehouden hoor meisje

Eten terreur zijn we nu ook in beland lus ik niet, wil ik niet, vies bah erg gezellig maar aan tafel moet ze blijven zitten. Waait vanzelf wel weer over denk ik dan maar.

Tegenwoordig is ze ook haast niet te harden niets is goed janken gillen krijsen alleen maar om je zin te krijgen wordt er soms zooooo moe van. Ook dit komen we wel weer te boven maar leuk is anders
  dinsdag 3 april 2007 @ 23:15:31 #139
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47986524
slimme jongen, die piet
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 4 april 2007 @ 15:44:39 #140
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48006952
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 23:15 schreef pinquit het volgende:
slimme jongen, die piet
Dat dacht ik nou ook.

Wilyan kan net als Iris niet wachten tot ie naar de basisschool mag. Nu heeft ie even vakantie maar daarna hoeft ie nog maar één keer naar de PSZ. Ik ga dinsdag dan 'meehelpen', Hanne mag ook blijven spelen en meneer mag trakteren. Meteen de volgende dag mag hij dan al naar de basisschool!

Hier ook een kerel die pas gemeten, gewogen en geprikt is!

Afgelopen vrijdag moesten we weer eens met Wilyan en Hanne naar het CB. Ik was al een paar dagen met Wilyan bezig geweest om hem voor te bereiden op het prikje. Dat we weer gingen meten en wegen, dat er een dokter met een lampje naar zijn ogen en oortjes ging kijken, dat ze ook naar zijn hartje ging luisteren net als bij de Ernie en dat hij daarna een prikje zou krijgen. Allemaal net zo als bij Hanne 'altijd'.
Bij het woord "prikje" kwamen de pruillip en de waterlanders al in de aanslag, maar rustig gezegd dat het een héééél klein beetje zeer deed. Als het écht heel zeer zou doen mocht hij natuurlijk wel huilen maar hij moest wel een grote vent zijn en netjes stil blijven zitten.
Jut en Jul hebben er heerlijk gespeeld en ze hebben zich netjes na laten kijken.
En toen voor Wilyan de prik! Meneer bleef netjes zitten, trok wel een heel grote pruillip en mopperde heel boos tegen de dokter: "Hee! Dat doet ZEER hoor! " Maar NIET gehuild!
(en dat voor een mannetje wat al bijna huilt als je "BOE!" tegen 'm zegt!)

Ik was(en ben) toch wel zo trots op hem!

(score van het meten en wegen is trouwens: 20.150gr en 1.08cm)

[ Bericht 9% gewijzigd door Noli. op 04-04-2007 15:58:03 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_48015835
Ik moest vandaag naar de tandarts en ik neem altijd Morgaine mee zodat ze er een beetje aan kan wennen (is tenslotte maar 2 keer per jaar controle). Ik zet haar altijd op de stoel en dan kan zij mij gewoon zien terwijl de tandarts in mijn mond kijkt. Gisteren begon mijn man al met "morgen ga je met mama naar de tandarts en die meneer gaat naar jouw tandjes kijken. Of ze schoon en mooi zijn. Meer niet, alleen kijken". Nou dat heb ik de hele ochtend moeten aanhoren maar toen we er waren moest ze niks van die man hebben en deed alles behalve haar mond voor hem open. Toch beetje eng nog denk ik.
  donderdag 5 april 2007 @ 10:41:37 #142
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48034571
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:21 schreef texelonia het volgende:

Martineke hoe merk je dat Maxim dat eten als machtsmiddel gebruikt?
ik bedoel niet zozeer dat Maxim dat als machtsmiddel gebruikt, maar ik bedoelde dat die kleintjes prima door hebben dat ze daar macht over kunnen uitoefenen, ofterwijl ze ontdekken dat ze een eigen willetje hebben. dat is dat koppige e.d.
Maxim doet ook weleens zo stom koppig dat hij niet wil eten, zelfs als ik zeker weet dat hij het wel lust (macaroni bijv).

stomme uitleg, maar ben nu eenmaal niet zo'n ster in uitleggen

met Maxim heb ik het 1x gehad dat hij snachts wakker werd vd honger, toen wou hij ook een flesje net zoals Romijn heb ik ook gegeven en toen sliep hij weer lekker verder.
en als maxim slecht eet s'avonds, geef ik hem meestal nog wel een stuk fruit na het eten. dat eet hij wel goed, dus maak me niet zo druk.

en Noah stagneert in gewicht, het gaat nu ook langzaam he. laatste keer was maxim ook maar 1 kg aangekomen in een best wel lang tijdsbestek.
pi_48037317
Jordy Update!

Niets nieuws te melden eigenlijk, meneer loopt de hele dag te roepen: Buituh Speluh Buituh Spele. Hij is nog steeds al zijn rotzakkerij aan het uithalen en we genieten er volop van, maar we zijn elke avond weer verheugd dat het bedtijd is voor meneer.

Verder zegt ie voortaan: Ik houwejou Papa/Mama/Oma/Opa, en als je vraagt hoeveel dan gaan zijn armpjes wij en dan zegt ie "zooooveeeeeee"

O ja.... en hij is opeens bang voor alles in het sprookjesbos
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_48037539
leuke update spooky!

toevallig is anna ook ineens bang aan 't worden voor van alles. dingen op tv, bepaalde muziekjes, boekjes, noem maar op. maar gelukkig is even een stevige knuffel vaak genoeg om haar gerust te stellen en banjert ze weer vrolijk verder.
  donderdag 5 april 2007 @ 12:24:25 #145
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48037931
Ooooo... ik heb helemaal zin om Jordy te zien zaterdag.

LB, hoe gaat het nu met Jolie? Probeer niet teveel te denken voor haar. Haar hang naar jou is heel duidelijk, maar denk niet te moeilijk over wat ze doet. Ik geloof dat heel veel kinderen dat ook doen, dat baby-achtige. Denk niet dat het direct wat te maken heeft met jouw zorgen. Het kan natuurlijk wel, maar het hoeft niet perse.

Léon is gister vre-se-lijk verknipt bij de kapper. Zo ontzettend zonde. Hij had een lekkere volle bos haar en hoefde alleen maar ietsje bijgeknipt te worden. Een nieuwe kapster bij onze kapsalon en meneer zit er vreselijk duf uit. Pony helemaal recht geknipt en lang over de oren. LELIJK!!
Gelukkig zit er zo'n vrolijk hoofd onder, anders was het helemaal zo sneu.
En het erge is, daarna is hij op de pasfoto gegaan voor bij mijn man in het paspoort.
Voor de goede orde, ik was bij dit hele festijn niet bij. Anders had ik er zeker wat van gezegd bij de kapper. Morgen is mijn eigen kapster er weer en dan bel ik haar erover. Dit is zo niet Léon.
Heb er vanmorgen maar een goede kwak gel in gedaan en zelfs nog nagespoten met haarlak. Maar ik ben bang dat ik hem vanavond weer met zijn bloempottenhoofd terugkrijg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 5 april 2007 @ 13:06:39 #146
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_48039383
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:24 schreef dutchie het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 5 april 2007 @ 13:20:25 #147
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_48039838
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:24 schreef dutchie het volgende:

LB, hoe gaat het nu met Jolie? Probeer niet teveel te denken voor haar. Haar hang naar jou is heel duidelijk, maar denk niet te moeilijk over wat ze doet. Ik geloof dat heel veel kinderen dat ook doen, dat baby-achtige. Denk niet dat het direct wat te maken heeft met jouw zorgen. Het kan natuurlijk wel, maar het hoeft niet perse.
Ik zei ook niet dat het iets te maken heeft met mijn gevoelens maar dat ik zulke dingen gewoon zielig vind. Hoe dan ook.
  donderdag 5 april 2007 @ 13:29:19 #148
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48040148
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:00 schreef Luchtbel het volgende:
[..]

Toen ben ik maar even weggegaan want ik kon echt niet met d'r praten, ik moest echt huilen ervan. Het klonk zo sneu en alsof ik haar iets heb aangedaan. Wat helemaal niet zo is, gezien het feit dat zij hier al veel eerder mee bezig was dan dat ik er aan toe was. Maar daarna heb ik echt honderd keer gezegd dat ze heus nog wel mijn kleine Jolie is en dat we een potje gaan kopen voor de pop en dikke onderbroeken. Misschien dat het weer wat beter gaat als we dat samen doen.
Ik zei het dus naar aanleiding hiervan.
Maar het is sowieso wel zielig ja.

M@x!
SPOILER
  donderdag 5 april 2007 @ 13:32:40 #149
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_48040281
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:29 schreef dutchie het volgende:

[..]

Ik zei het dus naar aanleiding hiervan.
Maar het is sowieso wel zielig ja.
Ja aangedaan als in dat ik vind dat ze zindelijk moet zijn en dus groot. Maar dat is niet het geval en ook geen zorg.
  donderdag 5 april 2007 @ 15:06:28 #150
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48043900
Nou ja, dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebben.
  Jubileum moderator donderdag 5 april 2007 @ 19:37:23 #151
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_48053313
Jeetje Dutch, verkeerd geknipt dat maak je ook niet vaak mee bij die kleintjes.
Ik zat laatst bij de kapper en daar was een oma, die liet even haar ukkepukje van een kleindochter knippen als verrassing voor mama, haar eerste knipbeurt. Dat vond ik ook zoiets , daar zou ik toch lichtelijk van uit mijn velletje springen.

Van de fiets gevallen? Wat eng

Bix wat ontzettend slim van Piet! Dat is wel vervelend he, dat afpakken de hele tijd. Dat zie ik hier ook vaak bij Eva en Iris, Eva wil alles afpakken van Iris. Iris is niet zo handig als Piet hierin, Iris gaat gewoon een potje zitten gillen (waarop Eva helemaal flipt)
Eva ♥ en Iris ♥
pi_48054063
Jongste heeft vanochtend meegedraaid in groep 3
Oudste had paasontbijt en ik mocht helpen serveren. Jongste wilde niet naar de psz. Ben je gek als je ook mee kan doen op de echte school
Hij wilde niet meer mee en nu wil hij straks ook niet meer beginnen in groep 1

Ik zou daar ook woest van worden Lois! Zulke mijlpalen wil je als moeder zelf meemaken denk ik zo
Saartje
pi_48054529
Ik heb het ook al een keer mee gemaakt dat ze Morgaine der haren hebben verknipt. Ik ga normaal naar een turkse kapper voor haar haren en die knipt echt perfect. En het is alleen bijpunten. Nou moest ik juni vorig jaar naar een etentje van mijn oma, 80 jarige verjaardag, en dacht lekker even allebei naar de kapper. De mijne was op vakantie en de turkse kapper had het veels te druk voor tussendoor. Dus op zoek gegaan naar een andere beschikbare kapper en die knipte de zijkanten van Morgaine zo kort dat het net een jongetje leek. Heeft heel lang geduurd voor het weer overal de zelfde lengte had. Ongeacht hoe druk de turkse kapper het heeft, ik ga voor haar nergens anders meer heen.
pi_48063826
quote:
Op donderdag 5 april 2007 19:37 schreef Lois het volgende:
Ik zat laatst bij de kapper en daar was een oma, die liet even haar ukkepukje van een kleindochter knippen als verrassing voor mama, haar eerste knipbeurt. Dat vond ik ook zoiets , daar zou ik toch lichtelijk van uit mijn velletje springen.
Laat dat lichtelijk maar weg! Mijn reactie zou voor oma een grotere verrassing zijn dan het kapsel voor mij, ongeacht hoe het er uit ziet!
Ik verbaas me er trouwens over dat er zoveel moeders hier naar de kapper gaan met de peuters. Ik knip het altijd zelf. Tegenwoordig lekker makkelijk -en snel- aan de zijkant en achterkant met de tondeuse en bovenop met de schaar. Papa meteen op dezelfde wijze mee.... en klaar is mijn gezin weer!
pi_48063998
Owja... nog een vraagje over het praten van jullie peuters. Randy kletst al een hele poos (de hele dag door) prachtige zinnetjes, maar begint de laatste paar dagen met stotteren. Dat begon met zijn eigen naam 'Neneneneneny' maar nu ook met 'E-e-e-erny' en 'mamamamama'. Ik twijfel of dat zijn enthousiasme is of dat hij echt gaat stotteren. In het begin wees ik hem er op dat hij het deed, maar dat was net of ik hem bestrafte. Nu vraag ik hem of hij het rustig nog een keer wil zeggen en meestal zegt hij het dan wel goed. Herkennen jullie dit (hoort het bij de leeftijd misschien?) en hoe gaan/gingen jullie daar mee om?
pi_48068971
Ik zou daar ook ontzettend boos om worden. Ik hoef er hier niet bang voor te zijn, want oma IS de kapster in dit geval Hoewel ze het dan net zo goed als verrassing kan doen, natuurlijk. Maar goed, de eerste knipbeurt van Iris zit er ook alweer op en daar was ik bij
Mijn schoonmoeder nam een nichtje van mij mee om oorbelletjes te laten schieten, ook als verassing (cadeautje voor haar 1e verjaardag). Ze had wel gepolst of haar dochter dat leuk zou vinden (oorbelletjes dus, niet als cadeautje zeg maar).
Ik had haar duidelijk gemaakt dat ze dat niet bij Amber hoefde te proberen

Mammietje, ik herken het niet van Amber Die slist dan weer wel zo nu en dan
  vrijdag 6 april 2007 @ 09:03:02 #157
24188 Belana
kloon van belana
pi_48069193
toevallig gaan wij aterdag met Liam weer naar de kapper, long overdue. Ik knip er ook zelf wel eens wat af, maar nu moet het echt weer eens netjes. Bovendien komt het goed uit, want we gaan zaterdagmiddag op de foto, samen met mijn broer en vriendin en Jake, dus dan is ie meteen ff netjes

mammietje, Liam heeft dat ook een tijdje gehad, dat soort van gestotter, struikelen over woorden. Gaat nu weer beter, dus ik denk dat het wel mee zal vallen. Ik zei ook altijd alleen maar: rustig aan mannetje, rustig praten.
stormy waters...
sailin'
pi_48071838
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:03 schreef Belana het volgende:
dus dan is ie meteen ff netjes
heb je dutchies verhaal wel gelezen?

dutchie van de fiets gevallen? wat eng joh, niks ernstigs aan overgehouden? en was je met of zonder kind(eren)?

lois, oh maar gillen is hier ook een veel ingezet middel hoor. zowel bij anna als bij piet.

piet is al een paar dagen ziek, had vanmorgen nog steeds flinke koorts. lekker een dagje alleen met mama thuis (anna is wel naar 't kdv).

[ Bericht 15% gewijzigd door bixister op 06-04-2007 10:56:07 ]
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:58:15 #159
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48072210
Vorige week was ik ook bij de kapper (en ben ik zelf verknipt, heb nu model lampekap , maar dat terzijde)

Daar waren toen ook een dame (vriendin van de moeder) en twee meisjes. Moeder wist geloof ik wel van het kappersbezoek af (al weet ik dat niet helemaal zeker). De meisjes hadden beide lang blond haar tot een end over de schouders. Ze mochten beide in de boeken daar een kapseltje uitkiezen zolang het maar niet te kort was. De dames werden eerder altijd door moeders zelf geknipt en vriendinvandemoeder vond dat ze maar eens naar de kapper moesten.
Wat mij erg stoorde was het volgende gesprek tussen vriendinvandemoeder, kapster en meisjes:
K: dus je hebt al een model uitgezocht?
M1: Ja, die. *wijst naar plaatje in boek*
K: oh ja, die is wel leuk. Maar wel erg kort..
K: *roept VVDM erbij* Mag ze dit? dit is wel erg kort..
VVDM: Ja dat model maar dan iets langer houden, het mag niet te kort..
K: Oké

K: Ben je wel vaker bij de kapper geweest?
VVDM: hun moeder knipt ze altijd..
K: Hmmz. Ja..
K: vind je dat wel leuk?
M2: Mja, maar het is nu te lang. Nu vind ik mijn haar niet leuk..
K: Ja.. Mamma heeft er geen verstand van he?
VVDM: Neeeeeeee, he? Mamma heeft er hélemaal geen verstand van he?
M1&2: .... ... Uhm... *heel zachtjes mompelend* Nee, Mamma heeft er helemaal geen verstand van...

De meisjes werden van een heel leuk bobje voorzien wat ze echt heel leuk en fris stond.
Die meisjes hadden er schijnbaar helemaal geen problemen mee dat hun moeder ze normaal knipte. Ze vonden hun haar nu gewoon even niet leuk meer omdat het wat te lang was. Maar dat hun moeder daar zo onderuit werd gehaald tijdens het knippen vond ik zó gemeen!
Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:00:35 #160
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48072289
Ik hoor nu weer veel van kinderen die ziek zijn en hoge koorts hebben.
Hier op de PSZ schijnt weer de waterpokken rond te gaan..
Ik hoop dat beide hier even voorbij gaan..
Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:14:59 #161
24188 Belana
kloon van belana
pi_48072903
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:46 schreef bixister het volgende:

[..]

heb je dutchies verhaal wel gelezen?
Ik heb een goeie kapper
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:26:27 #162
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48073352
Hopen dat die niet verhinderd is dan.. (ziek (die koorts die rond gaat), vakantie of anders)
Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:33:07 #163
24188 Belana
kloon van belana
pi_48073640
ze knippen allemaal goed gelukkig en weten ook allemaal wat ik leuk vind
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:40:51 #164
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48073952
Da's helemaal handig!

Husb, Wilyan en Hanne knip ik zelf... Als die er verknipt uitzien is het mijn eigen schuld, dikke bult..
(gelukkig valt het tot nu toe nog mee )
Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:19:44 #165
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48075477
knippen dat deed ik vorige week bij Maxim, nouuuuuuuuuuuuu ben snel naar de kapper gegaan daarna, het zag er werkelijk niet uit zijkant en bovenop ging goed, maar achterkant verne*kte ik echt grandioos. zat nog te denken om een tondeuse te kopen, uiteindelijk maar niet gedaan. daarmee was het wel goed gekomen anders.

van manlief moet ik alsnog maar een tondeuse aanschaffen zodat ik maxim's en romijn';s haar toch zelf kan doen.
  vrijdag 6 april 2007 @ 14:01:18 #166
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_48078904
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:19 schreef Martineke het volgende:
van manlief moet ik alsnog maar een tondeuse aanschaffen zodat ik maxim's en romijn';s haar toch zelf kan doen.
Hij kan het natuurlijk ook doen!
Mijn vader knipte ons vroeger ook altijd.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 6 april 2007 @ 15:28:49 #167
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48081294
Da's natuurlijk ook een idee Grijs!

Martineke.. Met een tondeuse is vaak wel makkelijker knippen.

Zoals Mammietje ook al zegt; zij- en achterkant met de tondeuse en bovenop knippen (of als je een heel hoog opzetstuk hebt (#8 is bij mij de grootste, maar er zijn ook apparaten die maar tot #6 gaan) bovenop ook met de tondeuse en dan de overgang zelf knippend afwerken.)

En heel belangrijk! Oefening baart kunst!

Ik heb trouwens een vriendin die kapster is. Tijdens haar opleiding ben ik vaak haar model geweest en kon ik veel afkijken . En mijn stiefloeder heeft een kapcursus van Selfline gedaan (1x model geweest) van die cursus heb ik het cursusboek gekopieerd. Dus ik weet ook hoe ik lang haar moet knippen.
(1e cursus bij Selfline is voor lang haar, 2e pas voor kort haar dus stiefloeder had er ook nog 's vrij weinig aan )
Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 6 april 2007 @ 16:53:24 #168
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48083775
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 14:01 schreef Grijs het volgende:

[..]

Hij kan het natuurlijk ook doen!
Mijn vader knipte ons vroeger ook altijd.
daar heeft hij het geduld niet voor

toch maar x tondeuse aanschaffen zodat ik het zelf kan doen
pi_48086010
Martineke, zorg er dan wel voor dat je met de tondeuse niet tegen de haargroei ingaat. Anders heb je grote kans dat er kruinen ontstaan en dat maakt het steeds lastiger te knippen en modelleren
Ik ben gelukkig gezegend met een vader die kapper is, scheelt me een hoop geld én ik hoef me zelf niet aan het knippen te wagen
  vrijdag 6 april 2007 @ 19:56:24 #170
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48089793
Helaas gaat dat niet altijd op Beef..

Bij alle heren die ik tot nu toe geknipt heb (5) kon ik maar bij één met de haargroei mee. Maar die had ook zulk dik en vol haar dat hun eigen tondeuse er al eens op vast is gelopen.

Ik ga meestal alle kanten een keer op met het ding dan weet ik zeker dat alles even lang is. En daarna nog even handmatig checken.
Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 6 april 2007 @ 22:21:43 #171
103793 kozakken
Living the life
pi_48094484
Oh Dutsj.. je treft 't niet. Waterpokken voor Leon.
pi_48102995
Beterschap voor Leon!

Sugar, 'k heb in een tijdschrift een houten keukentje gezien dat jij vast wel leuk vindt, zo retro. Kost alleen wel 160 euro. Wil je een foto zien of niet?
  zaterdag 7 april 2007 @ 09:40:06 #173
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48103070
Ja hoor! Kom maar op, tease me.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 7 april 2007 @ 20:10:01 #174
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_48117768
riley een beetje enthousiast over de mooie balkondag

http://www.youtube.com/watch?v=JefhOggplcE
  zaterdag 7 april 2007 @ 21:55:47 #175
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48122616
Waterpokken hebben hier inderdaad wederom toegeslagen. Ze verspreiden met de minuut volgens mij. Vannacht heeft manlief de wacht. Zo krijgen we tenminste om beurten wat slaap. Waarom slapen die kinderen overdag wel, maar hebben ze 's nachts ineens overal last van?
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:10:15 #176
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_48123260
schoentjes
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:17:34 #177
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_48123504
Die schoentjes zijn geweldig. Heel erg stoer
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 7 april 2007 @ 23:07:58 #178
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_48124981
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 21:55 schreef dutchie het volgende:
Waterpokken hebben hier inderdaad wederom toegeslagen. Ze verspreiden met de minuut volgens mij. Vannacht heeft manlief de wacht. Zo krijgen we tenminste om beurten wat slaap. Waarom slapen die kinderen overdag wel, maar hebben ze 's nachts ineens overal last van?
Heel simpel ouders treiteren
pi_48125580
Hier is-ie dan Sugar Wel met flits gefotografeerd dus niet helemaal leesbaar:

Stoere schoentjes

En goed dat Jolie nu achterop durft Luchtbel!
pi_48126435
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:03 schreef Belana het volgende:
mammietje, Liam heeft dat ook een tijdje gehad, dat soort van gestotter, struikelen over woorden. Gaat nu weer beter, dus ik denk dat het wel mee zal vallen. Ik zei ook altijd alleen maar: rustig aan mannetje, rustig praten.
Dat stelt me wel gerust. Kwam ook nog zoiets tegen bij het surfen naar dit onderwerp dat het aan de leeftijd kon liggen, kwam er wat op neer dat ze te veel willen zeggen met een te geringe woordenschat waardoor ze al pratende nog nadenken over hoe ze het zullen zeggen, zoiets. Klonk wel logisch, hoewel ik het hier wat knullig omschrijf, geloof ik!
Hij is trouwens op het moment erg aan het spelen met ik, jij, mijn en jouw etc. Levert wel erg komische situaties op. "Dat is mijn bord" "Ja schat, dat is jouw bord" en dan zie je hem denken; zei ik het nou goed of niet? Of als hij zich nog vergist: "Mama moet jou optillen", zo schattig!
pi_48130402
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 23:27 schreef poemojn het volgende:
[afbeelding]

Stoere schoentjes

* owlet kan niet wachten tot er een fornuisje geknutseld kan worden voor Ronja....
  maandag 9 april 2007 @ 08:10:01 #182
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48137325
Hij is geweldig, Poemojn!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:05:41 #183
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_48175924
Volgens mij is het gelukt. Ze heeft vorige week alleen nog maar op de peuterspeelzaal een luier om gehad. En voor de rest is ze denk ik echt zindelijk. Het is nog een beetje warrig met oude broeken en op pantoffels buiten spelen en vooral veel bozigheid van haar kant. 'Niet steeds mij zeggen mama' Maar ze heeft al die dagen niet meer in d'r broek geplast of om luiers gevraagd. Groots.
pi_48176009
Fijn LB
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:10:52 #185
24188 Belana
kloon van belana
pi_48176103
heej wat goed zeg LB
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 10 april 2007 @ 17:25:12 #186
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48183293
Jolie en LB!
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 10 april 2007 @ 17:27:51 #187
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_48183387
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 23:27 schreef poemojn het volgende:
[afbeelding]

Stoere schoentjes

ooow
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:29:06 #188
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48189911
Vandaag een leuke ochtend gehad!
Middag was minder maar dat staat hier -> Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 8

Wilyan was voor de laatste keer op de peuterspeelzaal! (en Hanne voor de eerste keer)
Ik mocht samen met Hanne de ochtend meedraaien en zo ging ik vanmorgen op weg met twee kinderen met kleine rugzakjes (en een zooi tassen-> traktaties, cadeautje voor juf, fotocamera en een tas met verschoning voor Hanne (uitleg zie linkje hierboven))

Ze hebben heerlijk gespeeld. Hanne wist eerst even niet waar ze moest beginnen en heeft daar eerst tien minuten als een dwaas in het rond gelopen. Maar daarna ging ze los! Alle kindjes waren leuk en ze heeft met iedereen gespeeld op de glijbaan, aan de bouw/lego-tafel en in de poppenhoek/keukentje.
Wilyan was met het legobouwen niet bij me weg te slaan en toen hij even naar de wc moest werd hij boos op een meisje wat naast me wou gaan zitten.. "Niet mijn mamma afpakken!! " Ik heb meneer toch maar even duidelijk gemaakt dat Elisa dat vast niet wou doen en dat ik sowieso altijd zijn moeder blijf.
De rest van de kinderen moest gaan opruimen en ondertussen gingen Wilyan en ik naar de keuken. Hij heeft me heel goed geholpen met de traktaties en 'ons geheimpje' klaar gezet.
De kinderen gingen daarna eten en toen de meeste het fruit wat op hadden heb ik Wilyan gezegd dat hij 'het' wel mocht gaan halen. De jongen was zó enthousiast dat hij terug kwam geraced en bijna met cadeau en al onderuit ging.. Juf was heel erg blij met haar cadeautje!
Hij heeft de traktaties uitgedeeld en iedereen mocht alweer naar huis.

Foto's zet ik wel even in het fototopic.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:15:35 #189
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48192000
wat lief Noli> "niet mijn mama afpakken" leest echt als een leuke ochtend

mijn peuter zei net voor het eerst terug tegen mij "I Love You"
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:20:42 #190
103793 kozakken
Living the life
pi_48192247
Noli, wat leuk
En LB en Jolie Wat goed (en die boosheid is zoo herkenbaar ) 'Neee-heee mama, zucht'
Martineke, wat lief
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:39:33 #191
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48196626
Even zonder te lezen....

Noa gaat straks met haar papa even naar de huisartsenpost, want ik ben net erg geschrokken omdat ze een opgezwollen gezichtje heeft en rare vlekken (verdikkingen, enigszins te vergelijken met insektenbeten) op haar buik en wangetjes. Het is ook warm en haar hele gezichtje is gezwollen. Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt maar het lijkt sterk op een allergische reactie. Ik vind het echter wel lang duren voordat het wegtrekt, het is alleen maar erger geworden in de loop van de dag, en nu dus helemaal dik. Ze heeft er ook veel jeuk aan.
Klinkt dit bekend voor iemand? Ik vind het echt eng ...
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:40:59 #192
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48196711
Oh ja, ze had dit dus al eerder vandaag, het begon met een 'vlek' die rood was, op haar wangetje. Daarna gaf ze aan pijn aan haar buikje te hebben en was de hele tijd aan haar buik aan het krabben, en toen zag ik de vlekken op haar buik.

Ik zit te denken aan chocolade-allergie...
pi_48198542
Het enige dat in me opkomt zijn waterpokken Suzanna (insektenbeten, jeuk, de plek van de vlekken) maar dat verklaart niet het opgezwollen gezicht. Maar ieder kind reageert er anders op natuurlijk... Maar je hebt gelijk als je er mee naar de huisartsenpost gaat, klinkt erg eng. Sterkte totdat je meer weet...
  dinsdag 10 april 2007 @ 23:30:43 #194
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48199363
De arts daar dacht ook aan een allergische reactie en heeft iets voorgeschreven wat mijn man nu gaat halen, daar moeten we Noa straks voor wakker maken (ze zijn nu nog niet thuis, net naar de huisartsenpost geweest) ... maar ik denk dat het arme kind niet snel zal gaan slapen met die vreselijke jeuk. Het is een middel dat van binnenuit werkt, dus daar voel ik me wel wat beter bij dan die menthol-gel waar de arts die ik aan de telefoon sprak het over had.
* Suzanna bereidt zich geestelijk voor op een zwaaaaaaaare nacht ...
pi_48199658
Wel lekker dat je nu wat meer weet Suzanna... Nu nog uitvinden waar Noa allergisch voor is. Of dat echt chocola is. Meestal is het toch zo dat ze pas de 2e keer dat ze iets eten er een allergie voor kunnen krijgen toch? Maar ze doen alleen dus iets aan de jeuk? Of moet (ga) je morgen ook naar je eigen huisarts om het verder uit te laten zoeken waar het van komt?
Ik wens je veel succes vannacht, ook als ze zelf wel slaapt. Bah... lijkt me toch wel eng dat het van een allergie komt, zou toch nog even bij haar checken vannacht.
  woensdag 11 april 2007 @ 07:29:02 #196
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48204011
Suzanna, hoe is het nu met Noa? En hoe ging jullie nacht? Ik hoop dat de reactie snel weg is.

LB, wat fijn dat het Jolie meteen weer gelukt is. Knap en groot(s) inderdaad!
  woensdag 11 april 2007 @ 08:59:01 #197
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48205020
Oi Suzanna!
Dat klinkt heftig. Ik hoop dat het vanacht goed is gegaan en dat het ondertussen wat afgezakt is..

Pffffff.... Wilyan Is voor het eerst naar de basisschool.

Hij vond het toch wel een beetje eng allemaal. Hij was met stomheid geslagen dat er al een een kapstokje was met zijn naam, dat vond hij wel zo vreemd . We moesten even wachten voor we de klas in konden en daar in de gang pakte hij mijn hand even beet. Het mannetje was zó onder de indruk van alles dat hij al bibberend zijn tasje open deed en zijn beker op het aanrecht zette Hij heeft zijn stoeltje opgezocht en was geloof ik wel blij dat hij naast een meisje mocht zitten wat ook bij hem op de psz heeft gezeten.
Om twaalf uur mag ik 'm weer ophalen. Ik kijk nu steeds op de klok en denk: "Mčn, wat duurt dat nog lang!" Maar ik hoop dat alles goed gaat daar en ben benieuwd hoe hij het staks heeft gehad.

Hij moet vanmiddag nog wel naar de fysio.. Fysio-'juf' weet ervan dus we zien wel of hij er daar nog wat van kan bakken.

Maxi, Midi & Mini
pi_48205201
Wilyan al naar de basisschool

Wat schrikken met Noa Ik hoop dat het goedje van de arts geholpen heeft. Succes en beterschap

Jolie weer zindelijk, woei
  woensdag 11 april 2007 @ 09:35:53 #199
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_48205876
Suzanna, hoe is het vannacht gegaan? Mijn eerste gedachte was 'netelroos' (dat is ook een allergische reactie). Neem aan dat je Fenistil dan gehad hebt, daar kunnen ze wat suffig van worden (Saskia wordt er vervelend van en slaapt idd meer). ik hoop dat Noa gauw opknapt!

Wilyan, naar de basisschool!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:10:14 #200
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48212957
Oe wat lief geschreven Noli over Wylian.

Jolie

Suzanna, hoe is jullie nacht geweest?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')