yea sure....als 4 jarige?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:34 schreef Viswijfje het volgende:
voor n dagje had ik t als kind wel spannend gevonden denk ik![]()
ik was nogal een wilde bres vroeger![]()
tsja, zal wel de makkelijkste oplossing geweest zijn?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:38 schreef Mirage het volgende:
waarom de kinderen terug brengen ????
Stuur ze het bos in!quote:
Inderdaad.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:43 schreef Puckzzz het volgende:
Misschien was het beter geweest als ze ze mee hadden genomen naar een veilig onderkomen, en dan die ouders de schrik van hun leven laten bezorgen.
Hebben we dezelfde ouders?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 15:30 schreef Puckzzz het volgende:
ik snap niet hoe die ouders het eigenlijk daadwerkelijk hebben door kunnen zetten. Ik bedoel een keertje ermee dreigen...eventueel zelfs naar het bos rijden zou al genoeg moeten zijn. wekt dat geen indruk dan uit de auto, kleedje en speelgoed mee en weglopen om vervolgens na een paar minuutjes meteen weer terugkomen. dat zou elk kind van 4 en 7 voldoende schrik injagen hoor, het ritje naar het bos alleen al.... (en ja dat zou ook heel gemeen zijn, maar toegegeven sommige kids zijn errrrrrrg hardleers)
mijn ouders hebben zo vaak gedreigd in de auto als we weer es vervelend waren achterin, dat ze de auto aan de kant gingen zetten en ons uit de auto te zettenwerkte wel, zeker die keer dat mijn vader keihard op de rem stond
Eh... het jongste kind was 4 en jij was 12.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:35 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik heb ook genoeg droppings meegemaakt toen ik in een internaat zat, toen was ik 12, wat is hier anders aan?
De droppings waren geen spelletje maar straf omdat we snachts stiekem onze ramen uitklommen en de vandalist uithingen in de stad op die locatie, of het bos in gingen om te blowen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:50 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Eh... het jongste kind was 4 en jij was 12.
En verder is een dropping een spelletje, en dit was voor die kinderen absoluut geen spelletje.
Ik moest wel eens met zo'n schoolbusje mee, daar zat een chauffeur bij die kinderen wel eens eruit zette.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 16:14 schreef crohntje het volgende:
[..]
Hebben we dezelfde ouders?Die van mij dreigde ook met uit de auto zetten als er weer eens ruzie achterin was
En inderdaad, m'n vader traptte ook eens flink op z'n rem en stuurde richting berm
![]()
Wow, Baaj!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:35 schreef BaajGuardian het volgende:
Alsof het bos hetzelfde is als een nuclear wasteland oid, Vroeger werd een kind verstoten, tien jaar geleden trok je een kind aan zn oren naar zn/haar kamer, tegenwoordig worden ouders gestraft als ze hun kinderen straffen, ja zo laat je inderdaad de normalisering van normvervaging toe in het dagelijks leven, ik zie geen probleem met deze straf.
Ik heb ook genoeg droppings meegemaakt toen ik in een internaat zat, toen was ik 12, wat is hier anders aan?
denk je dat ze hun kamertjes in het vervolg braaf zullen opruimen?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:27 schreef Mirage het volgende:
buiten het feit om dat de kinderen iets had kunnen overkomen,
enig idee wat voor emotionele schade dit aanricht bij de kinderen ??
![]()
Dan hadden de ouders beter sigaretten op hun ruggetjes kunnen uitdrukken. Dat scheelt ook benzine, mongooltje.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
denk je dat ze hun kamertjes in het vervolg braaf zullen opruimen?
Dat was misschien inderdaad wel het beste geweest. Onder voorwaarde dat die kinderen niet worden vasthouden, maar ondergebracht bij een gastgezin oid.quote:Op woensdag 21 maart 2007 05:40 schreef Beelzebub85 het volgende:
Was misschien een goeie les geweest voor die ouders als de politie die kinderen vasthield totdat de ouders aangifte deden van vermissing.....
En dan natuurlijk met de neus op de feiten gedrukt worden.
De meeste 4-jarigen zijn helemaal niet in staat om zelfstandig hun kamer op te kunnen ruimen. Daar hebben zij begeleiding en sturing bij nodig. Ze weten stomweg niet hoe ze een dergelijke klus moeten aanpakken en hebben niet het inzicht om te weten hoe & waar te beginnen....quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
denk je dat ze hun kamertjes in het vervolg braaf zullen opruimen?
Dat weten 4 jarigen dondersgoed, maar 4 jarigen zijn zo asociaal als de pest en proberen altijd smoesjes te verzinnen om het niet te doen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:33 schreef stopnaald123 het volgende:
[..]
De meeste 4-jarigen zijn helemaal niet in staat om zelfstandig hun kamer op te kunnen ruimen. Daar hebben zij begeleiding en sturing bij nodig. Ze weten stomweg niet hoe ze een dergelijke klus moeten aanpakken en hebben niet het inzicht om te weten hoe & waar te beginnen....
Maar goed, jij hebt ervaring met 4-jarigen?
wat fijn dat jij zoveel verstand hebt van de ontwikkeling van kinderen...quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:36 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat weten 4 jarigen dondersgoed, maar 4 jarigen zijn zo asociaal als de pest en proberen altijd smoesjes te verzinnen om het niet te doen.
Je kan echt wel je kamer opriumen als je vier bentquote:Op woensdag 21 maart 2007 11:33 schreef stopnaald123 het volgende:
[..]
De meeste 4-jarigen zijn helemaal niet in staat om zelfstandig hun kamer op te kunnen ruimen. Daar hebben zij begeleiding en sturing bij nodig. Ze weten stomweg niet hoe ze een dergelijke klus moeten aanpakken en hebben niet het inzicht om te weten hoe & waar te beginnen....
en jij vind dat op geen enkele manier grenzen aan mishandeling, nalatigheid, psychische mishandeling?quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:35 schreef BaajGuardian het volgende:
Wat zitten jullie hier allemaal bang te doen joh, leuk je jezelf en anderen in een angst cultuur laten leven.
Alsof een avondje in een bos meteen betekend dat "er wat had kunnen gebeuren"!
tuurlijk, met een beetje begeleiding van pap of mam.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:37 schreef Vierkantblokje het volgende:
[..]
Je kan echt wel je kamer opriumen als je vier bent
Nee, ik vind dat opvoeden, kinderen horen te luisteren naar hun ouders, en doen ze dat niet dan kunnen ze best even genieten van de frisse lucht om door te krijgen dat hun huis hun koninkrijk is en ze daar best wat respect naar de ouders toe voor mogen opbrengen, ook kinderen van 4 moeten hun rommel opruimen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:39 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
en jij vind dat op geen enkele manier grenzen aan mishandeling, nalatigheid, psychische mishandeling?
je vergeet ff dat dit niet te vergelijken is met jouw ervaringen in het internaat als 12 jarige. daar zul je niet voor niets gezeten hebben, en iets zegt me dat het niet was omdat je je kamer niet opruimde
Begeleiding dmv een krantenrol in je handen ja.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
tuurlijk, met een beetje begeleiding van pap of mam.
je kids achterlaten in een bos is iets heel anders dan een corrigerende tik hoorquote:Op woensdag 21 maart 2007 11:57 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat opvoeden, kinderen horen te luisteren naar hun ouders, en doen ze dat niet dan kunnen ze best even genieten van de frisse lucht om door te krijgen dat hun huis hun koninkrijk is en ze daar best wat respect naar de ouders toe voor mogen opbrengen, ook kinderen van 4 moeten hun rommel opruimen.
Als je dit al zo vreselijk vind...ben jij zeker ook tegen de corrigerende tik en door vreemde oude mannen aan je oor meegetrokken worden naar je ouders wanneer je iets vernield/steelt of vul maar in?
Ik vind dit nog ver van het randje af anders.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:02 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
je kids achterlaten in een bos is iets heel anders dan een corrigerende tik hoor
die heb ik ook wel uitgedeeld, ik ben echt niet van de softe opvoeding. maar dit gaat wel erg ver.
Tja, ik wel. 4-jarigen kunnen dat best. Maar je moet dat beginnen te leren als ze 2 zijn of zo. Jong geleerd is oud gedaan. Op school moeten ze toch ook hun werkjes opruimen. Desnoods ga je thuis, als ouder, erbij staan en geef je aanwijzingen. Maar ze moeten het leren.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:33 schreef stopnaald123 het volgende:
[..]
Ik ben vóór een corrigerende tik, tot een jaar of 4 en als iemand hier aan de deur komt met één van mijn kinderen, niet onzacht bij de arm genomen, omdat hij iets uitgevreten heeft wat niet hoort, zal ik die man dat inderdaad niet kwalijk nemen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:57 schreef BaajGuardian het volgende:
Als je dit al zo vreselijk vind...ben jij zeker ook tegen de corrigerende tik en door vreemde oude mannen aan je oor meegetrokken worden naar je ouders wanneer je iets vernield/steelt of vul maar in?
Hoeveel kinderen heb jij eigenlijk?quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:19 schreef BaajGuardian het volgende:
Kinderen groeien tegenwoordig op als beesten, en kinderen hebben sturing nodig in wat wel en niet kan, en dan heb ik het niet over de wetten van de markt maar sociale omgangsvormen.
Ik wil geen kinderen op deze wereld zetten want dat staat in mijn mening gelijk aan geestes moord, en dat doe ik geen kind aan, waar kinderen tegenwoordig allemaal aan blootstaan in deze wereld, en door gemanipuleerd worden, het zou mijn kind niet zijn maar een nieuwe werkkracht voor brussel die met de tong van brussel zou spreken en de gemaakte waarheid van brussel zou denken.quote:
eens. lichamelijk maar ook psychisch omdat je ze een negatief gevoel meegeeft.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar je kinderen achterlaten in een bos op zo'n jonge leeftijd dat vind ik te erg voor woorden.
Ik vind dat jij nogal stellig zaken aan het beweren bent over kinderen van tegenwoordig, terwijl je er persoonlijk geen ervaring mee hebt.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:33 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik wil geen kinderen op deze wereld zetten want dat staat in mijn mening gelijk aan geestes moord, en dat doe ik geen kind aan, waar kinderen tegenwoordig allemaal aan blootstaan in deze wereld, en door gemanipuleerd worden, het zou mijn kind niet zijn maar een nieuwe werkkracht voor brussel die met de tong van brussel zou spreken en de gemaakte waarheid van brussel zou denken.
Niks mis met kennismaken met de natuur daarintegen.
oh trek je nu de conclusie?quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat jij nogal stellig zaken aan het beweren bent over kinderen van tegenwoordig, terwijl je er persoonlijk geen ervaring mee hebt.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat kinderen opgroeien als beesten tegenwoordig.quote:Kinderen zijn echt geen beesten. Kinderen zijn nauwelijks anders dan wijzelf vroeger. Je hebt softe ouders, waardoor sommige kinderen niet leren hoe ze zich behoren te gedragen en je hebt ouders die vinden dat de school hun kind maar op moet voeden, met hetzelfde resultaat. Maar de kinderen zijn gewoon hetzelfde als vroeger.
Wel als je het ze uitlegd, dat is les 1 van opvoeden, altijd duidelijk zijn over waarom ze straf krijgen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:34 schreef SlimShady het volgende:
[..]
eens. lichamelijk maar ook psychisch omdat je ze een negatief gevoel meegeeft.
en ze begrijpen niet waarom ze urenlang, alleen in een donkere bos moeten verblijven.
Ahum?quote:
Eens, maar dan moet je op een onbewoond eiland gaan wonen. Dan kun je je kind vruchten leren zoeken als het honger heeft. Of van een afstandje toe gaan zitten kijken hoe hij tracht aan voedsel te komen, terwijl je zelf je zojuist gevangen visje braadt.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:56 schreef BaajGuardian het volgende:
Ze worden gehersenspoeld om klaargemaakt te worden, met de nadruk op 'gemaakt' te 'functioneren' in het monopoly van grote corporaties, ze worden voorgelogen dat het voor hunzelf is, een leventje te stichten, succesvol te zijn. Ze worden geindoctrineerd op school met waarheden die niet van hunzelf of de natuur zijn, de onschuld ontnomen. Gemaakt tot een naprater van de doctrines.
Want slaag je niet wanneer je zo goed mogelijk kunt vertellen wat je verteld is?
En faal je wanneer je deze zogenaamde waarheden 'questioned'
Reclames pakken kinderen in, instanties pakken kinderen in, en wijzelf pakken kinderen in, in een schijnveiligheid en verzonnen gevaar wat ons word aangepraat door dezelfde monopolisten om ons maar klein en zwak te houden, individueel, verdeeld.
Bang voor alles wat buiten de woonkamer is, buiten de tv. Een kind is een kind van de staat na de geboorte, en dat wens ik geen kind toe. Dat is mijn morele en sociale reden waarom ik geen eigen kind wil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |