FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Wat gebruikerservaringen graag, X-Type
Faxiedinsdag 20 maart 2007 @ 06:45
Binnen nu en een half jaar ga ik een occasion kopen, en ik vroeg me af of er hier mensen zijn die wat handige tips/gebruikerservaringen/alternatieven weten.

Het gaat om een budget tot 20.000 euro, dat is echt de max grens.
Kilometerstand tot 75000, eventueel tot de 100000 mocht het de moeite zijn.
En vanaf 2002.

Voor de rest een redelijk luxe auto, met alle opties, dus leren bekleding, electrische spiegels en ramen, airco, en noem maar op. En een beetje pit bij voorkeur

Nu heb ik al wat rondgekeken, en de volgende auto's zijn al wel kanshebbers:

Jaguar X-Type
Lexus IS200 of 300
Subary Legacy
Volvo S60
Volvo C70
Mitsubishi Galant
BMW 3 serie
BMW 5 serie

Vooral de X-Type lijkt me wel wat. Lekker luxe, zie je niet vaak, en erg mooi van buiten en van binnen. En de Lexus is een goede 2e.

Alleen ik kan er niet echt veel bruikbare gebruikerservaringen over vinden....

En zitten er auto's tussen die ik echt links moet laten liggen om wat voor reden dan ook ?

En zijn er nog leuke alternatieven die ik over het hoofd zie? Alfa 156, Peugeot 407, Citroen C5 etc zijn al afgevallen, daar heb ik simpelweg niks mee.

Bij voorbaat dank
PeuRacdinsdag 20 maart 2007 @ 07:26
De Jag is gebaseerd op de Ford Mondeo, hij deelt heel veel onderdelen met de Mondeo, iets wat je terugziet in de kwaliteit van de auto (positief), zelf vind ik de X-type niet super fijn rijden, maar dat ligt er ook aan wat je prettig vind, vlot is hij wel, zolang je de 2.0 v6 maar niet koopt. Zorg dat je er een hebt met het navigatie systeem, dit een prettig en goed werkend systeem.
benenjerryijsdinsdag 20 maart 2007 @ 07:46
Hier staan een aantal gebruikerservaringen:

http://www.autoweek.nl/myreviewautoindex.php?merk=Jaguar&serietotaal=X-Type&sorteren=4&submit.x=1&submit.y=14
ThaFreakdinsdag 20 maart 2007 @ 09:04
lexus....
fijn rijgedrag waarmee je ook best sportief door de bochten kunt....
luxe is oke, kwaliteit is helemaal oke, uiterlijk ook
Googolplexiandinsdag 20 maart 2007 @ 09:14
ik weet niet Zelf zou ik gaan voor een S60
Legacy zal wel de meeste luxe geven voor die centen.
Deetchdinsdag 20 maart 2007 @ 09:32
Volvo schijnt nogal krap bemeten te zijn voor passagiers. Een bmw 3 zou ik zeker niet kopen als je ook nadenkt over een Lexus of Jag aangezien dat toch wel een beetje een standaard auto is, datzelfde geldt een beetje voor de mitshubishi.
duckesdinsdag 20 maart 2007 @ 09:53
Pas op bij Jaguar, het is en blijft engels he. Electronische problemen en onderhoudskosten zijn niet gering

Ikzelf zou zoiets niet in overweging nemen. Tuurlijk het is een auto die niet iedereen heeft, het is wat exclusiefs, maar denk ook aan de restwaarde. Persoonlijk denk ik dat die Jag eerder in waarde zakt dan die Lexus, Volvo en de BMW
bluebitdinsdag 20 maart 2007 @ 10:22
vriendin van me rijdt een jag....zij zegt altijd : als je een jag gaat rijden, dan moet je er twee kopen : eentje om in te rijden terwijl de andere gerepareerd wordt.......

alle andere merken die je noemt hebben geen klasse en geen stijl, je moet dus een volvo hebben.
duckesdinsdag 20 maart 2007 @ 11:09
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:22 schreef bluebit het volgende:
vriendin van me rijdt een jag....zij zegt altijd : als je een jag gaat rijden, dan moet je er twee kopen : eentje om in te rijden terwijl de andere gerepareerd wordt.......
Een vriendin van je of Jeremy Clarkson?
bluebitdinsdag 20 maart 2007 @ 11:11
nope, vriendin.....(het verschil tussen een meisje en jeremy clarkson is me duidelijk)..

rijdt overigens die sportcoupe van jag, xjs, als ik me niet vergis.
duckesdinsdag 20 maart 2007 @ 11:38
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:11 schreef bluebit het volgende:
nope, vriendin.....(het verschil tussen een meisje en jeremy clarkson is me duidelijk)..

rijdt overigens die sportcoupe van jag, xjs, als ik me niet vergis.
Toevallig zat ik laatst Topgear te kijken en toen kwam die zin ook voorbij, vandaar...
bluebitdinsdag 20 maart 2007 @ 11:47
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:38 schreef duckes het volgende:

[..]

Toevallig zat ik laatst Topgear te kijken en toen kwam die zin ook voorbij, vandaar...
ow, da's wel heel sterk....zover ik weet heeft die vriendin geen relatie oid met Jeremy.
ik weet alleen dat ze een jaartje of twee geleden bij me was op een winterse dag, en om een reuze teddybeer in de auto te krijgen (ze had een net een baby), moest het dak van de xjs even ingeklapt worden, en vervolgens ging het dak niet meer terug.....ze had de jaguar net terug uit de garage wegens dit probleem.

en op dat moment vertelde ze me deze zin....vanaf dat moment kijk ik ook anders tegen jaguars aan.
DonJamesdinsdag 20 maart 2007 @ 13:06
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:47 schreef bluebit het volgende:

[..]

ow, da's wel heel sterk....zover ik weet heeft die vriendin geen relatie oid met Jeremy.
ik weet alleen dat ze een jaartje of twee geleden bij me was op een winterse dag, en om een reuze teddybeer in de auto te krijgen (ze had een net een baby), moest het dak van de xjs even ingeklapt worden, en vervolgens ging het dak niet meer terug.....ze had de jaguar net terug uit de garage wegens dit probleem.

en op dat moment vertelde ze me deze zin....vanaf dat moment kijk ik ook anders tegen jaguars aan.
Een XJS is echt een kutauto (maar wel een hele fijne ), kwalitatief niet te vergelijken met een mondeo X-type.
Jeffodinsdag 20 maart 2007 @ 13:09
Jaguar X-Type - Rijdt super, veel onderhoud
Lexus IS200 of 300
Subary Legacy
Volvo S60
Volvo C70
Mitsubishi Galant
BMW 3 serie - BMW's vanaf 2001 zijn heerlijke auto's, relatief weinig onderhoud en betrouwbaar
BMW 5 serie - Idem

Nieuwe BMW 535 rijdt heeeeerlijk
PeuRacdinsdag 20 maart 2007 @ 13:13
Het voordeel van de X-type is dat het op de logo's en uiterlijk na, nergens een Jaguar is, maar een Ford Mondeo. Dus je krijgt goede lekkere stoelen, fijn rijgedrag (comfortabel maar niet te zacht) en een goede kwaliteit, zovel van bouwen als materialen. In die tijd dat ik bij Jaguar heb gewerk,t zijn er nooit echte problemen geweest met een X-type, simpelweg omdat de Mondeo al een poosje op de markt was.

Alle auto's in deze klasse hebben gemeen trouwens dat ze niet zo groot zijn van binnen, de S60 is waarschijnlijk het ruimste, de 3/5-serie en Jaguar zijn erg klein achterin, zeker met leren bekleding.
PeuRacdinsdag 20 maart 2007 @ 13:14
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:09 schreef Jeffo het volgende:
Jaguar X-Type - Rijdt super, veel onderhoud
Lexus IS200 of 300
Subary Legacy
Volvo S60
Volvo C70
Mitsubishi Galant
BMW 3 serie - BMW's vanaf 2001 zijn heerlijke auto's, relatief weinig onderhoud en betrouwbaar
BMW 5 serie - Idem

Nieuwe BMW 535 rijdt heeeeerlijk
Het onderhoud van een X-type is het goedkoopste in z'n klasse in een span van 100.000km, in een span van 200.000km is zelfs een peugeot 307 nog duurder om te rijden (dit qua totaal onderhoud; brandstof, belasting en verzekering niet meegerekend)
Jeffodinsdag 20 maart 2007 @ 13:17
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:14 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Het onderhoud van een X-type is het goedkoopste in z'n klasse in een span van 100.000km, in een span van 200.000km is zelfs een peugeot 307 nog duurder om te rijden (dit qua totaal onderhoud; brandstof, belasting en verzekering niet meegerekend)
Ik krijg vrij veel negatieve realties over electronica, ramen, cabrio's die niet meer open of dicht gaan etc. Met BMW nog nooit echte problemen gehad, de de ramen van oude 3 serie wel trouwens Maar nieuwe 3, 5, x5 en m3 nog niets aan het handje. Porsche wel veel gezeik mee btw, had ik niet verwacht......
PeuRacdinsdag 20 maart 2007 @ 13:26
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:17 schreef Jeffo het volgende:

[..]

Ik krijg vrij veel negatieve realties over electronica, ramen, cabrio's die niet meer open of dicht gaan etc. Met BMW nog nooit echte problemen gehad, de de ramen van oude 3 serie wel trouwens Maar nieuwe 3, 5, x5 en m3 nog niets aan het handje. Porsche wel veel gezeik mee btw, had ik niet verwacht......
Je weet volgens mij niet echt waar je het over hebt

De X-type wordt niet door Jaguar maar door Ford gemaakt, net als alle Jaguars vanaf 2003 ongeveer. Alle problemen waar jij het over hebt gaan over de oude Jaguars, die zijn waardeloos inderdaad, maar daar hebben we het hier niet over. Ik heb meerdere X-types verkocht en ingekocht, zovel nieuw als gebruikt, ik heb niet zovaak auto's gezien die zo mooi blijven en zonder problemen.
Het enige waar ze snel last van hebben is steenslag, dus als je een X-type zit met gespoten bumper + motorkap, dan is dat waarschijnlijk daarom (bij zwarte X-types helaas een must ).

Ik geloof dat de onderhouds en onderdelen prijzen van Jaguar vs Volvo ongeveer 60% vs 100% zijn. Zoiets herinner ik me tenminste van mn calculaties die ik maakte.
Googolplexiandinsdag 20 maart 2007 @ 13:31
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:26 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Je weet volgens mij niet echt waar je het over hebt

De X-type wordt niet door Jaguar maar door Ford gemaakt, net als alle Jaguars vanaf 2003 ongeveer. Alle problemen waar jij het over hebt gaan over de oude Jaguars, die zijn waardeloos inderdaad, maar daar hebben we het hier niet over. Ik heb meerdere X-types verkocht en ingekocht, zovel nieuw als gebruikt, ik heb niet zovaak auto's gezien die zo mooi blijven en zonder problemen.
Het enige waar ze snel last van hebben is steenslag, dus als je een X-type zit met gespoten bumper + motorkap, dan is dat waarschijnlijk daarom (bij zwarte X-types helaas een must ).

Ik geloof dat de onderhouds en onderdelen prijzen van Jaguar vs Volvo ongeveer 60% vs 100% zijn. Zoiets herinner ik me tenminste van mn calculaties die ik maakte.
Problemen zijn niet merk-gebonden maar gebonden aan waar het model wordt gemaakt. Engeland staat erom bekend niet de meest kwalitatieve bouwsels af te leveren. Niet alle Mondeo's (far from) komen uit Engeland.
Richie_Richdinsdag 20 maart 2007 @ 13:35
Aangezien je de 5 serie ook aangeeft

Misschien is de Jaguar S-type wat voor je. Die zijn wel te vinden voor ¤20k uit '02 met een ton op de teller (3.0 V6)

Persoonlijk zou ik voor de Lexus gaan, enorm betrouwbaar en rijdt ook lekker vlot, wel de 200 nemen. De 300 is alleen in automaat geleverd volgens mij en die vind ik het niet halen bij automaten van BMW/Mercedes.
Enige nadeel van de IS is het interieur, dat is gewoon niet mooi
Sloperdinsdag 20 maart 2007 @ 13:39
De 2.5 V6 vond ik echt zo traag als dikk stront! Deze bak heeft mij echt niet kunnen overtuigen.

Wel lekker dat je bij de automaat niet elke keer je voet op de rem hoeft te houden om te wisselen van N naar D enzo.
Googolplexiandinsdag 20 maart 2007 @ 13:43
Alternatieven:

Honda Accord (laatste model)
Renault Laguna GT
Chrysler Crossfire
PeuRacdinsdag 20 maart 2007 @ 13:53
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:43 schreef Googolplexian het volgende:

Alternatieven:

Honda Accord (laatste model)
Renault Laguna GT
Chrysler Crossfire
Dat zijn niet bepaald auto's die in het executive rijtje thuis horen dus ik denk dat die afvallen. De Accord en Laguna zitten in de auto ranglijsten een segment lager als de IS/C-klasse/3-serie/X-type/S60.

Ik weet uit mn hoofd niet exact welke segmenten ze in zitten, F en G waren het volgens mij.
Jeffodinsdag 20 maart 2007 @ 14:29
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:53 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat zijn niet bepaald auto's die in het executive rijtje thuis horen dus ik denk dat die afvallen. De Accord en Laguna zitten in de auto ranglijsten een segment lager als de IS/C-klasse/3-serie/X-type/S60.

Ik weet uit mn hoofd niet exact welke segmenten ze in zitten, F en G waren het volgens mij.
Ik vind een simpele 3 serie ook niet echt exclusief......
Richie_Richdinsdag 20 maart 2007 @ 14:59
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:29 schreef Jeffo het volgende:

[..]

Ik vind een simpele 3 serie ook niet echt exclusief......
Executive is wat anders als exclusief
Hyperdudedinsdag 20 maart 2007 @ 18:02
Wat voor motor wil TS?
Diesel?
Benzine?
4 of 6 cylinder.

Beste deal lijkt mij een loaded Ford Mondeo voor de prijs van een kale Jag.

Ik heb zelf een BMW 330i, erg fijne auto. 330d is ook een prima bak. Of je een mooie uit 2002 voor 20K kan krijgen!? En waarom geen Audi Quattro's 2,5/3 liter TDI zijn prima bakken.
BMW 5 is ook een prima bak, maar vind ik toch wel een andere klasse dan een X-type
MikeyMandinsdag 20 maart 2007 @ 18:05
Koop gewoon inderdaad een Mondeo ipv een jag en hou een stapel centen in je zak...
Faxiedinsdag 20 maart 2007 @ 18:08
Als ik het zo lees is de X-Type nog wel een goede kandidaat.

Met de BMW's heb ik wel een klein beetje een imago-probleem, dus daar was ik al niet zeker van.
En de S60 heeft niet zo'n mooi dashboard, plus dat er al verschrikkelijk veel S40's rondrijden...
Dashboard van de Legacy vind ik ook niet geweldig...

Die van de Lexus vind ik toch wle het mooist, met de X-type als goede 2e.

De Honda, Renault, en Chrysler (wat doet die er tussen eigenlijk? ) gaan het niet worden.

C70 Is nog een twijfelgeval. Moet ik toch even in het echt zien.

Alvast bedankt voor de reacties
Faxiedinsdag 20 maart 2007 @ 18:13
Diesel of benzine ben ik nog niet uit... ligt eraan wat ik er per jaar op kan besparen. Als ik maar 500,- bespaar oid met diesel, dan ga ik lekker voor benzine. Probleem met de Mondeo is dat ik die niet echt mooi vind...

Audi heb ik al aan gedacht, maar is ook nog een twijfelgeval eigenlijk....
Hyperdudedinsdag 20 maart 2007 @ 18:20
Besparen en Jaguar

Ik zou iig. een duurdere versie proberen, dan krijg je wat meer dan een opgedirkte Mondeo.
Ga gewoon eens wat rijden in auto's die in aanmerking komen. Het is natuurlijk niet voor niets dat er zo weinig X-types verkocht zijn

Wel weinig gebruikerservaringen tot nu toe; helaas.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 20-03-2007 18:26:16 ]
Faxiedinsdag 20 maart 2007 @ 18:31
Ik heb die gebruikerservaringen gelezen, en de meeste zijn zeer positief, maar dan zit er ook weer 1tje tussen die redelijk negatief is... zoiets zul je altijd wel houden denk ik.
Faxiewoensdag 21 maart 2007 @ 06:19
Ow, ik ben trouwens de MG ZT vergeten.
Faxiewoensdag 21 maart 2007 @ 07:43
Maarja, ik heb nog alle tijd.

Toch maar eens wat langs garages ed gaan... ik wil de auto's toch in het echt even zien. Ik ben een enorme zeikerd als het gaat om het interieur van een auto... 95% van de huidige nieuwe modellen vind ik gewoon lelijk van binnen.
speedstarwoensdag 21 maart 2007 @ 09:58
Verkapt "kijk mij eens geld hebben want ik ga een patserbak kopen" topic..

Ik zou voor de lexus IS200 gaan... puur omdat het een japanner is, en zeeeeer betrouwbaar is.. en heeft ook nog achterwielaandrijving.. en je kan er echt alles voor kopen...
Jeffowoensdag 21 maart 2007 @ 10:23
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:59 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Executive is wat anders als exclusief
Haha, mijn fout, las er helemaal overheen

Zelf ook 3 serie executive staan, niet luxe
jd1982woensdag 21 maart 2007 @ 10:58
quote:
Jaguar X-Type
Lexus IS200 of 300
Subary Legacy
Volvo S60
Volvo C70
Mitsubishi Galant
BMW 3 serie
BMW 5 serie
Heb in bijna alle auto's gereden, een X-Type vond ik niet erg bijzonder, zeker niet de 2-liter versie... de S60 (of V70, dat is smaak/ruimte dingetje) is echt enorm relaxte auto, zeker de 2.0T!
Sloperwoensdag 21 maart 2007 @ 16:14
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 18:08 schreef Faxie het volgende:
Met de BMW's heb ik wel een klein beetje een imago-probleem, dus daar was ik al niet zeker van.
Een auto koop je toch voor jezelf omdat je 'm bv. mooi vind/lekker vind rijden? En dan heb je toch schijt aan de mening van anderen? Jij moet er per slot van rekening in rijden.
jd1982woensdag 21 maart 2007 @ 16:28
Precies, ik vind een BMW 3 Serie Coupe super mooi, luxe, etc... alleen mensen zeggen dan tegen je... das een turkenbak... NOU EN, door hun kan ik er niet in rijden? Ga toch weg!
Faxiewoensdag 21 maart 2007 @ 17:01
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:14 schreef Sloper het volgende:

[..]

Een auto koop je toch voor jezelf omdat je 'm bv. mooi vind/lekker vind rijden? En dan heb je toch schijt aan de mening van anderen? Jij moet er per slot van rekening in rijden.
Jaja, dat weet ik wel. Maar ze hoorden wel in het rijtje thuis, dus had ze er gewoon bijgezet. Kijken hoe jullie ze vinden verhouden tov de anderen.

Het gaat me voor de rest ook over dingetjes zoals betrouwbaarheid en degelijkheid. Ik heb geen zin in rammelende interieurdelen of lelijk plastic oid. Dat heb ik bij m'n huidige auto al genoeg gehad
Pascal86woensdag 21 maart 2007 @ 17:11
Lexus luxe merk van toyota alleen daarom zou je die moeten kiezen.

3 sterke punten van lexus zijn toch wel:L

1.Design
2.Kwaliteit
3.Sportief en toch zakelijk.
Paladijnwoensdag 21 maart 2007 @ 18:23
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 06:19 schreef Faxie het volgende:
Ow, ik ben trouwens de MG ZT vergeten.
Dan zou ik de Ford X-type skippen en meteen een Rover 75 V6/8 op je lijst zetten op die plek. De MG ZT is een Rover 75 met sport-onderstel, aggresievere lijnen etc. Houdt er dan wel rekening mee dat deze ook veel strakker op de weg ligt (gezien je diverse executive versies op je lijstje hebt, die hebben een compleet andere rijstijl/gevoel).

Maar om niet verder te gaan in de 'my favourite car is best' meuk, maak voor jezelf een lijstje van auto's die je interesant lijken en ga erin testrijden.
Faxiewoensdag 21 maart 2007 @ 18:36
quote:
Maar om niet verder te gaan in de 'my favourite car is best' meuk, maak voor jezelf een lijstje van auto's die je interesant lijken en ga erin testrijden.
Dat zo en zo
Faxiewoensdag 21 maart 2007 @ 18:52
Wel een zeer fijn interieur in die Rover zeg
blupwoensdag 21 maart 2007 @ 18:59
Vergeet vooral de onderhouds kosten van een Jaguar of Lexus niet...
In jou geval zou ik voor 'n mooie en snelle Seat Leon gaan, mijn moeder heeft pas een Leon 140PK gekocht. Rijden HEERLIJK in zn 6 120, en zonder geschud of herrie 180. (verder ging ik niet;))
Full option zijn die wagens overcompleet.

Maarja, dat zijn persoonlijke voorkeuren..
Sloperwoensdag 21 maart 2007 @ 19:02
Ik weet zeker dat je als je puur op de rijeigenschappen afgaat weet ik zeker dat je voor de BMW of een Audi gaat
Tommy_Kuklinskiwoensdag 21 maart 2007 @ 19:04
Als je de IS de mooiste vind zou ik niet eens twijfelen.
Ga maar eens proefrijden, rijden echt fantastich, goede balans en een mooie sound van de 6 piter
de 300 is nog erg snel ook maar heeft wel een redelijk hoog verbruik.
De 200 is onderin wat minder snel maar gaat in de toeren wel aardig. Als je een automaat overweegt dan is de 200 wel wat aan de wat tragere kant.
Onderhoud bij een Lexus garage is relatief duur maar er gaat zelden wat kapot, dat maakt het redelijk betaalbaar.
Don_Tomdonderdag 22 maart 2007 @ 01:33
Een x-type vind ik een erg groot "ik-wil-een-jag-rijden-maar-kan-geen-echte-betalen"-gehalte hebben. Bovendien, een auto als een jag, grote volvo of 5-serie vind ik beetje oudelullenbakken, net alsof je constant in je in de auto van je pa/de baas rijdt. Hoewel ik niet de neiging heb om me iets aan te trekken van wat anderen denken, is het bij mij wel een van de redenen geweest om geen 5 serie/e60 te nemen (wil niet aangezien worden voor drugdealer of chauffeur). Legacy is een kwalitatief zeer goede auto, maar blijft toch allemaal een beetje lelijk en goedkoop van binnen, ten opzichte van de duitsers. De nieuwe IS heb ik eerlijk gezegd nog niet in gereden, lijkt me op zich geen verkeerde auto (voor een jap ) Zou zelf voor de bmw (of anders audi) gaan, winnen het eigenlijk op alle fronten: rijgedrag (zoals sloper al zei), binnenafwerking, etc. gewoon de hele "feel" als je erin rijdt eigenlijk.... maargoed dit is misschien ook persoonlijk, dus gewoon lekker gaan proefrijden!
Bij dit soort auto's is het trouwens erg interessant om te importeren uit Duitsland! (www.mobile.de) Zo heb ik vorige maand een bmw 330d uit 2003 in Duitsland gekocht, was ondanks de bpm een stuk goedkoper en het aanbod is daar ook stukken groter. De auto zoals ik hem wou hebben (ben beetje kieskeurig als het om opties etc. gaat) was niet eens te koop in Nederland! Alles wat in de buurt komt is hier (bpm meegerekend!) minimaal 5000 euro duurder...
Dr_Frickin_Evildonderdag 22 maart 2007 @ 02:14
De lijnen van de X-type vind ik totaal niet passen op de auto, ze zijn veel te "ruim" en komen dan ook veel beter uit in de S-type.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 22-03-2007 02:21:20 ]
Faxiedonderdag 22 maart 2007 @ 06:20
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:59 schreef blup het volgende:
Vergeet vooral de onderhouds kosten van een Jaguar of Lexus niet...
In jou geval zou ik voor 'n mooie en snelle Seat Leon gaan, mijn moeder heeft pas een Leon 140PK gekocht. Rijden HEERLIJK in zn 6 120, en zonder geschud of herrie 180. (verder ging ik niet;))
Full option zijn die wagens overcompleet.

Maarja, dat zijn persoonlijke voorkeuren..
He nee gatsie, geen Seat alsjeblieft. Ik vind dat echt, en met alle respect hoor, oerlelijke grafbakken.
Faxiedonderdag 22 maart 2007 @ 06:26
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 01:33 schreef Don_Tom het volgende:
Een x-type vind ik een erg groot "ik-wil-een-jag-rijden-maar-kan-geen-echte-betalen"-gehalte hebben. Bovendien, een auto als een jag, grote volvo of 5-serie vind ik beetje oudelullenbakken, net alsof je constant in je in de auto van je pa/de baas rijdt. Hoewel ik niet de neiging heb om me iets aan te trekken van wat anderen denken, is het bij mij wel een van de redenen geweest om geen 5 serie/e60 te nemen (wil niet aangezien worden voor drugdealer of chauffeur). Legacy is een kwalitatief zeer goede auto, maar blijft toch allemaal een beetje lelijk en goedkoop van binnen, ten opzichte van de duitsers. De nieuwe IS heb ik eerlijk gezegd nog niet in gereden, lijkt me op zich geen verkeerde auto (voor een jap ) Zou zelf voor de bmw (of anders audi) gaan, winnen het eigenlijk op alle fronten: rijgedrag (zoals sloper al zei), binnenafwerking, etc. gewoon de hele "feel" als je erin rijdt eigenlijk.... maargoed dit is misschien ook persoonlijk, dus gewoon lekker gaan proefrijden!
Bij dit soort auto's is het trouwens erg interessant om te importeren uit Duitsland! (www.mobile.de) Zo heb ik vorige maand een bmw 330d uit 2003 in Duitsland gekocht, was ondanks de bpm een stuk goedkoper en het aanbod is daar ook stukken groter. De auto zoals ik hem wou hebben (ben beetje kieskeurig als het om opties etc. gaat) was niet eens te koop in Nederland! Alles wat in de buurt komt is hier (bpm meegerekend!) minimaal 5000 euro duurder...
Tja, over dat oude lullenbakken.... ik heb al wel gemerkt dat als je geen oude lullenbak wilt, er eigenlijk geen andere opties zijn dan goedkope rammelende plastic dinky toys die nog hip proberen te zijn...

Dat gevoel bekruipt me namelijk bij bv Seats, Alfa's, Opels, Peugeots enz.... ik vind die wagens van binnen stuk voor stuk erg lelijk en goedkoop ogen... Grote reden waarom die al afvallen.

Een S-Type vind ik wat te chique...

Als ik tijd heb maar eens langs wat garages gaan
Faxiedonderdag 22 maart 2007 @ 06:27
Oeps, dubbel.
jd1982donderdag 22 maart 2007 @ 08:59
Sjah uiteindelijk koop je toch wat je zelf wil.

Wel rustig zo'n V6 trouwens, maar bijv. de 2.0 liter is niet snel te noemen.
Jeffodonderdag 22 maart 2007 @ 10:28
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:59 schreef jd1982 het volgende:
Sjah uiteindelijk koop je toch wat je zelf wil.

Wel rustig zo'n V6 trouwens, maar bijv. de 2.0 liter is niet snel te noemen.
4.5 liter is snel

Porsche Cayenne Turbo
MikeyMandonderdag 22 maart 2007 @ 10:51
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:28 schreef Jeffo het volgende:

[..]

4.5 liter is snel

Porsche Cayenne Turbo
En dat heeft wat met een jag te maken?
Don_Tomdonderdag 22 maart 2007 @ 14:26
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 06:26 schreef Faxie het volgende:

[..]

Tja, over dat oude lullenbakken.... ik heb al wel gemerkt dat als je geen oude lullenbak wilt, er eigenlijk geen andere opties zijn dan goedkope rammelende plastic dinky toys die nog hip proberen te zijn...

Dat gevoel bekruipt me namelijk bij bv Seats, Alfa's, Opels, Peugeots enz.... ik vind die wagens van binnen stuk voor stuk erg lelijk en goedkoop ogen... Grote reden waarom die al afvallen.

Een S-Type vind ik wat te chique...

Als ik tijd heb maar eens langs wat garages gaan
Inderdaad, a4/3-serie vind ik dan ook mooi compromis, kwaliteit met een niet te hoog oudelullenbakkengehalte
x-type zie je toch ook vooral oudelui in rijden, beetje het ik-ben-60-en-heb-altijd-al-een-jag-willen-hebben-en-nu-hebben-ze-er-eindelijk-een-die-ik-kan-betalen effect.....
Dan zou ik eerder nog een S-type nemen, is ook geen porem als je daar als 20'er in rijd, maar dan heb je in elk geval nog enigzins een echte jag, geen mondeo die zich als zodanig voordoet.
Tommy_Kuklinskidonderdag 22 maart 2007 @ 14:30
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:26 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Inderdaad, a4/3-serie vind ik dan ook mooi compromis, kwaliteit met een niet te hoog oudelullenbakkengehalte
x-type zie je toch ook vooral oudelui in rijden, beetje het ik-ben-60-en-heb-altijd-al-een-jag-willen-hebben-en-nu-hebben-ze-er-eindelijk-een-die-ik-kan-betalen effect.....
Dan zou ik eerder nog een S-type nemen, is ook geen porem als je daar als 20'er in rijd, maar dan heb je in elk geval nog enigzins een echte jag, geen mondeo die zich als zodanig voordoet.
Niets kan tippen aan de kwaliteit van een Lexus

Dus als faxie dat een mooie auto vind, waarom dan de twijfel?
Faxiezaterdag 24 maart 2007 @ 04:12
Als ik dit zie gaat het toch kriebelen hoor...






Ik weet dus totaal niet wat ik van het merk kan verwachten.... ik heb nou niet echt zin om elk kwartaal ergens langs de kant van de weg te staan bij wijze van. Ik kan geen echt slechte beoordelingen vinden trouwens, maar in totaal zijn er wel wat weinig beoordelingen.

Schijnt wel dat de automaten een beetje kut zijn van voor 2003. Maar ik was toch al niet van plan aut te rijden... speel liever met een pookje

Met Lexus, BMW en Volvo ben ik niet echt bang voor slechte betrouwbaarheid, alleen die winnen het toch niet op uiterlijk voor mij persoonlijk. Hoewel ik ze verre van lelijk vind hoor

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met de Rover 75/MG ZT ? Beetje betrouwbaar? Onderhoudskosten? Degelijk? ..

[ Bericht 19% gewijzigd door Faxie op 24-03-2007 04:29:29 ]
Hyperdudezaterdag 24 maart 2007 @ 08:27
Die kleur (lijkt) wel heel erg rose!

Maar ga dan eens in zo'n ding rijden; dat is toch de enige manier om uit te vinden of het wat is!?


Ken je de Porsche 917/20 "Die dicke Sau” “Pink Pig”, ”Rosa Schwein”, “Trüffeljäger”, “Dicke Berta”, “Dicke Sau”, "Cochon Rose" ?

Faxiezaterdag 24 maart 2007 @ 10:20
Roze? Licht zalm eerder denk ik. Is er niks mis met je scherm?
Sloperzaterdag 24 maart 2007 @ 10:44
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 04:12 schreef Faxie het volgende:
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met de Rover 75/MG ZT ? Beetje betrouwbaar? Onderhoudskosten? Degelijk? ..
Echt vréselijke bakken die Rovers. Slechte wegligging, slechte afwerking, verouderde techniek. Een echt no go
Hyperdudezaterdag 24 maart 2007 @ 10:50
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 10:20 schreef Faxie het volgende:
Roze? Licht zalm eerder denk ik. Is er niks mis met je scherm?
"Licht zalm" is rose. Donkere zalm is rood. Die is ook duurder/lekkerder

Maar ik zie ook wel dat de kleur van de hoofdsteunen er op de totaal foto anders uitziet dan op de interieurfoto, dis is nl. echt wel; een beetje erg rose.
Ik heb zelf ook zo'n soort bekleding, Champagnekleur heet het geloof ik; je moet er ff aan wennen:
Die eerste foto (met flitser) lijkt dus ook te rose.

Faxiezaterdag 24 maart 2007 @ 10:55
Zo op de foto is dat ook wel een mooi interieur... raar dat op carbase foto's ed het er telkens zo lelijk uit ziet... (daarom nog evne in het echt kijken)

Maar zie ik daar een 3weg systeem ?
Hyperdudezaterdag 24 maart 2007 @ 10:57
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 10:55 schreef Faxie het volgende:
Zo op de foto is dat ook wel een mooi interieur... raar dat op carbase foto's ed het er telkens zo lelijk uit ziet... (daarom nog evne in het echt kijken)

Maar zie ik daar een 3weg systeem ?
Je bedoelt Harman-Kardon systeem?
De gewone klinkt iig. niet zo goed, deze is wmb. prima; maar ben geen audiofiel ofzo.
jd1982zaterdag 24 maart 2007 @ 11:59
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 10:55 schreef Faxie het volgende:
Zo op de foto is dat ook wel een mooi interieur... raar dat op carbase foto's ed het er telkens zo lelijk uit ziet... (daarom nog evne in het echt kijken)

Maar zie ik daar een 3weg systeem ?
Ga gewoon eens in een X-Type rijden, het viel mij tegen, dat zegt het meeste (erin rijden!).
Don_Tomzaterdag 24 maart 2007 @ 12:42
Idd, en het liefst alle potentiele auto's op 1 dag rijden, dat vergelijkt het lekkerste.
M5zaterdag 24 maart 2007 @ 13:22
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:53 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat zijn niet bepaald auto's die in het executive rijtje thuis horen dus ik denk dat die afvallen. De Accord en Laguna zitten in de auto ranglijsten een segment lager als de IS/C-klasse/3-serie/X-type/S60.

Ik weet uit mn hoofd niet exact welke segmenten ze in zitten, F en G waren het volgens mij.
F segment: A8, S-Klasse, 7-serie
G segment: Alfa GT, Audi TT,

Hier gaat het om het D en E Segment

D segment: IS/C-klasse/3-serie/X-type/S60
E segment: 5-serie/A6/E-klasse




Zelf zou ik 'n S60 kiezen of een 3-serie. Ruimte achterin zal me worst wezen daar zit ik niet. Een auto kies ik niet omdat ik wil dat lange mensen achterin eventueel ook lekker kunnen zitten.
X-type is niet mijn ding. Uiterlijk & Uitstraling vind ik verschrikkelijk. De 2.5 V6 is wel een lekker blok, maar maakt de auto niet bijzonder snel. Wel prettig dat je het ding icm met AWD kunt krijgen. Dat is het grootste technische verschil met de Mondeo, de X-type kun je met AWD krijgen .
Hyperdudezaterdag 24 maart 2007 @ 13:25
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:22 schreef M5 het volgende:

[..]

F segment: A8, S-Klasse, 7-serie
G segment: Alfa GT, Audi TT,

Hier gaat het om het D en E Segment

D segment: IS/C-klasse/3-serie/X-type/S60
E segment: 5-serie/A6/E-klasse
Dat er nog mensen zijn die zich iets aantrekken van dit soort marketing kletspraat
Is toch niet veel meer dan auto's op een weegschaal zetten en classificeren op basis van gewicht. Of idem op basis van lengte!?
M5zaterdag 24 maart 2007 @ 13:37
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:25 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat er nog mensen zijn die zich iets aantrekken van dit soort marketing kletspraat
Is toch niet veel meer dan auto's op een weegschaal zetten en classificeren op basis van gewicht. Of idem op basis van lengte!?
mja als het op basis van gewicht zou gaan klopt er niet veel van vrees ik gaat om de groote van de auto.

't is niet helemaal marketing, maar met de huidige misbaksels van cross-overs klopt er niet veel meer van.
jd1982zaterdag 24 maart 2007 @ 16:15
Was bij Europcar autoverhuur ook zo, daar heb ik 4 jaar gewerkt (vandaar al die auto's waar ik in heb gereden), je had ook klasses...
Don_Tomzaterdag 24 maart 2007 @ 19:05
Lijkt mij ook niet op gewicht gaan idd, mijn 3-serietje is zwaarder dan een nieuwe XJ8 4.2
#ANONIEMzondag 25 maart 2007 @ 00:25
Zo'n C70 is wel een hele fraaie coupé. Qua ontwerp wat mij betreft de mooiste uit het genoemde rijtje.

Als alternatief zou je nog naar een Mercedes C kunnen kijken, of eventueel de CLK.
WhoTheManzondag 25 maart 2007 @ 14:59
Beter koop je er een echt ver onder de 75000 km of nog beter 1 boven de 100k. Rond de 100k gaan altijd dingen kapot aan een auto en moet j erg veel onderdelen vervangen, gewoon slijtage. Meestal met autos na de 100k zijn die dingen al vervangen dor de eigenaar en hoef je ze zelf niet meer te vervangen. Wel goed in de boekjes kijken of inderdaad alle onderhoud is gepleegd.
En over de kilometerstand hoef je je niet echt zorgen te maken. Auto's van tegenwoordig kunnen makkelijk 500k aan. Alleen rijd bijna niemand er zo lang mee.

Ik heb de x-type een half jaartje gehad. Vond het wel een leuke auto. Maar het weggedrag was niet echt mijn smaak. Hij was voor mij veel te zacht.
Faxiemaandag 26 maart 2007 @ 22:44
Trouwens, ik zal de vraagstelling een beetje veranderen, omdat ik toch een beetje verliefd ben geworden op die xtype...

Wat zijn nou goede redenen om vooral niet voor een X-Type te gaan? En dan buiten persoonlijke smaak natuurlijk.

En wat zijn dan goede alternatieven?

Zo klopt het wat beter denk ik...
benenjerryijsdinsdag 27 maart 2007 @ 00:05
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:44 schreef Faxie het volgende:
Trouwens, ik zal de vraagstelling een beetje veranderen, omdat ik toch een beetje verliefd ben geworden op die xtype...

Wat zijn nou goede redenen om vooral niet voor een X-Type te gaan? En dan buiten persoonlijke smaak natuurlijk.

En wat zijn dan goede alternatieven?

Zo klopt het wat beter denk ik...
Ik zou maar is een proefrit gaan regelen als ik jou was.. daarna ben je of genezen of je gevoel is bevestigd...
jd1982dinsdag 27 maart 2007 @ 08:45
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:44 schreef Faxie het volgende:
Trouwens, ik zal de vraagstelling een beetje veranderen, omdat ik toch een beetje verliefd ben geworden op die xtype...

Wat zijn nou goede redenen om vooral niet voor een X-Type te gaan? En dan buiten persoonlijke smaak natuurlijk.

En wat zijn dan goede alternatieven?

Zo klopt het wat beter denk ik...
Reden voor:
- naam

Reden tegen:
- wannabe Jag

Heft elkaar weer op eigenlijk.

Ben benieuwd wat de rest ervan vindt.
Faxievrijdag 30 maart 2007 @ 02:28
Ik sprak vanavond even met een S-Type eigenaar... hij had het erover dat banden zeker 3 keer zo duur waren, en dat een APK 'm 3000,- kostte....

Ik geloof er eigenlijk niks van.... komaan zeg, 3000,- voor een uurtje checklistje afwerken....

Mensen die dit kunnen bevestigen of ontkrachten? ...
Don_Tomvrijdag 30 maart 2007 @ 02:44
banden 3x zo duur als wat? als banden van een suzuki alto?? ja, wel meer dan 3x zo duur! Duurder dan banden van een 3-serie? Nee, de x-type v6 sport heeft dezelfde bandenmaat als mijn 3-serie, de 2 liter versie heeft dezelfde bandenmaat als m'n oude a4, kleiner en goedkoper dus! Ten opzichte van de andere door jou genoemde auto's heeft de x-type zeer zeker geen duurdere banden.
Apk kost je een paar tientjes, een apk met een grote beurt kost je een paarhonderd, maar het kan natuurlijk zijn dat ze er voor 3000 euro aan "moeten" verbouwen om hem weer "goed" te krijgen. Als je net 4 nieuwe banden, remmen, koppeling en een distributieriem nodig hebt....
Maargoed, technisch is het grotendeels mondeo, dus zal nooit veel duurder zijn dan bij vergelijkbare auto's.

edit: ik heb het nu over een x-type, s-type is inderdaad alles weer wat duurder.
Faxievrijdag 30 maart 2007 @ 03:11
Hij had het niet over onderhoudskosten, maar puur de keuring zelf....

Ik vond het nogal overdreven klinken eigenlijk... maarja, hij rijdt erin en ik niet, dus hij zou het moeten weten...

Hij had het er ook over dat zijn S-Type nog maar 15.000,- waard was.... eentje uit 2002, met 55.000 km.

De X-Types waar ik op gezocht had met die leeftijd en die km waren al duurder dan dat...

Nu kijk ik zo op autotrack, en de eerste auto van 15.000,- daar is van 2000, en heeft 150000 gelopen....

Eentje van 2002 met 55.000 km zit tegen de 30.000,- aan...

S-Type dan he.

Nee ik weet genoeg, ik neem zijn raad niet aan.... dikke bull.
Hyperdudevrijdag 30 maart 2007 @ 07:55
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 03:11 schreef Faxie het volgende:
Hij had het niet over onderhoudskosten, maar puur de keuring zelf....

Ik vond het nogal overdreven klinken eigenlijk... maarja, hij rijdt erin en ik niet, dus hij zou het moeten weten...

Hij had het er ook over dat zijn S-Type nog maar 15.000,- waard was.... eentje uit 2002, met 55.000 km.
...

Nee ik weet genoeg, ik neem zijn raad niet aan.... dikke bull.
Of koop zijn S-Type voor 15000. Nog wel ff afdingen hè!?
Ding kan nooit slecht zijn met recent ¤3000 onderhoud

Maar hou er rekening mee dat een x-type ongeveer net zoveel kost als een vergelijkbare 3 serie.
En dikke afschrijving is alleen maar gunstig als je niet nieuw koopt.
Informeer ook eens wat je aan verzekering kwijt bent, kan vies tegenvallen. Maar soms valt het ook wel mee.
jd1982vrijdag 30 maart 2007 @ 08:50
Wat een bullshit inderdaad
benenjerryijsvrijdag 30 maart 2007 @ 16:29
inderdaad maar wanneer ga je nou is proefrijden?
Faxievrijdag 30 maart 2007 @ 22:25
Zal niet zo lang meer duren. Maandje ofzo. Heb nog zat tijd hoor
Faxiezaterdag 11 augustus 2007 @ 20:59
Ahum, kickje, en max grens is 25000
tevebezaterdag 11 augustus 2007 @ 21:14
Lexus GS geen optie?
Faxiezaterdag 11 augustus 2007 @ 21:15
Nee helaas. Is 250 vind ik wel erg mooi, maar die is te duur
tong_pohzondag 12 augustus 2007 @ 10:24
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:53 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat zijn niet bepaald auto's die in het executive rijtje thuis horen dus ik denk dat die afvallen. De Accord en Laguna zitten in de auto ranglijsten een segment lager als de IS/C-klasse/3-serie/X-type/S60.

Ik weet uit mn hoofd niet exact welke segmenten ze in zitten, F en G waren het volgens mij.
De Accord in een lagere segment? Ik denk het niet.

Ik heb zelf de 2.4 executive en die heb ik gekozen boven de BMW's en volvo's. Lexus is ook een auto waar ik aan gedacht heb en Mercedessen die doen niks voor mij.

Maar ik zou eens zeggen, ga eens lekker in een accord rijden en kijken of je nog dezelfde conclusie maakt. Er zijn mensen bij mij op het werk die luxe wagens rijden en allemaal zijn ze onder de indruk van mijn accord. Er heerst een onterechte wantrouwen tegenvover de accord in Nederland. De mensen die er eentje kopen zijn er heel erg tevreden over. Hij heeft niet voor niks altijd hoog gestaan in de Top Gear readers survey. Vergelijkbare BMW en Mercedessen liggen een stuk lager (in de survey, niet qua tests). Lexus doet het daarentegen wel heel erg goed.

Even ter illustratie van waar de accord staat in het segment:
http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=614

Artikel is van 2005, maar ik denk niet dat er veel veranderd is gezien artikels die regelmatig lees.
draaijerzondag 12 augustus 2007 @ 12:32
Lexus
Don_Tomzondag 12 augustus 2007 @ 16:29
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 10:24 schreef tong_poh het volgende:

[..]

De Accord in een lagere segment? Ik denk het niet.

Ik heb zelf de 2.4 executive en die heb ik gekozen boven de BMW's en volvo's. Lexus is ook een auto waar ik aan gedacht heb en Mercedessen die doen niks voor mij.

Maar ik zou eens zeggen, ga eens lekker in een accord rijden en kijken of je nog dezelfde conclusie maakt. Er zijn mensen bij mij op het werk die luxe wagens rijden en allemaal zijn ze onder de indruk van mijn accord. Er heerst een onterechte wantrouwen tegenvover de accord in Nederland. De mensen die er eentje kopen zijn er heel erg tevreden over. Hij heeft niet voor niks altijd hoog gestaan in de Top Gear readers survey. Vergelijkbare BMW en Mercedessen liggen een stuk lager (in de survey, niet qua tests). Lexus doet het daarentegen wel heel erg goed.

Even ter illustratie van waar de accord staat in het segment:
http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=614

Artikel is van 2005, maar ik denk niet dat er veel veranderd is gezien artikels die regelmatig lees.
Dat je blij bent met je auto en dat het een kwalitatief goede auto is heeft alleen niets met segmenten te maken. Dit is gewoon een standaard die door de industrie gehanteerd wordt, er zijn ook hele slechte auto's in de hogere segmenten te vinden, en andersom
tong_pohzondag 12 augustus 2007 @ 16:52
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 16:29 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Dat je blij bent met je auto en dat het een kwalitatief goede auto is heeft alleen niets met segmenten te maken. Dit is gewoon een standaard die door de industrie gehanteerd wordt, er zijn ook hele slechte auto's in de hogere segmenten te vinden, en andersom
Dat weet ik, mar dat is niet wat ik aangeef. De persoon waarop ik reageer doet net alsof de honda accord een minderwaardige auto is tegenover bijvoorbeeld de BMW. Dat is het dus niet. Niet op basis van luxe en niet op basis van kwaliteit en ook niet op basis van rijplezier. Natuurlijk is het alleen een mening, maar wel een mening die door de gebruikers en experts wordt gedeeld.

Ik heb doelbewust voor de honda accord gekozen en niet zomaar 1tje gekozen die ik er mooi vind uitzien.
Faxiezondag 12 augustus 2007 @ 20:18
Mazda RX8 ga ik ook bekijken, en de Ford Mustang (5 liter) wil ik ook even in zitten. die auto's vind ik ook wel wat hebben.

Zijn er bekende technische mankementen met die auto's?
Neluhzzondag 12 augustus 2007 @ 20:30
Als een rx8 meer olie dan normaal gaat verbruiken heb je een probleem, mustang rijdt voor geen meter.
MG ZT v8 rijdt erg strak, totaal anders dan een ZT v6 of Rover 75 V6..
Kwaliteit is bij die auto's wel een issue, zitten erg engels in elkaar, slechte afwerking.
Faxiezondag 12 augustus 2007 @ 20:41
De ZT V8 is te duur. En de V6 is te traag Dat gaat 'm zo en zo niet worden.

Hoeveel olie verbruikt de RX8? En is die voor de rest betrouwbaar?
Neluhzzondag 12 augustus 2007 @ 20:44
Als het goed is weinig, wel meer dan een normale ottomotor, maar de motor wil nogal een kuren vertonen bij de afdichtingen van de draaizuiger..
Faxiezondag 12 augustus 2007 @ 21:12
Komen daar veel kosten bij?
Faxievrijdag 31 augustus 2007 @ 12:27
Trouwens, ik kan er eentje halen die iemand uit Amerika meegenomen heeft...

Nu zei een vriend van me dat een vriend van hem eens een CRX had geimporteerd uit Amerika, en toen ie een keer panne had toen bleken er andere onderdelen op de motor te zitten dan de CRXen in NL....

What's the deal with that?

Kan ik dat bij een RX8 ook verwachten? ...

Lijkt me sterk eigenlijk maarja... die vriend was er nogal van overtuigd...
Neluhzvrijdag 31 augustus 2007 @ 16:54
nee, bij een rx8 heb je 2 versies, Renesis en renesis hp, zolang je de goede versie hebt passen de onderdelen gewoon..
Het kan zijn dat vroeger honda de crx heeft aangepast aan de amerikaanse emissie eisen, bij de rx8 is dat niet het geval.
matthendriksvrijdag 31 augustus 2007 @ 17:32
Voor 25k, kun je ook een nieuwe auto rijden...

Tja, het is dan misschien niet zo luxe, maar wel 0 km gereden, zelf kleur en opties kiezen en als je deze over 3 jaartjes weer inruilt krijg je nog een behoorlijk bedrag terug.
Faxievrijdag 31 augustus 2007 @ 17:37
Ja, en dan rijd je in een goedkope middenklasse.... 0-100 in 20 seconden...

I'll pass....
Don_Tomvrijdag 31 augustus 2007 @ 18:24
bovendien schrijf je op een nieuwe auto relatief meer af dan op een gebruikte, dus argument "en als je deze over 3 jaartjes weer inruilt krijg je nog een behoorlijk bedrag terug" slaat kant nog wal...
Faxiedinsdag 16 oktober 2007 @ 20:39
Bye bye X-Type, Hellooooo RX8

RX8 Shinka
#ANONIEMdinsdag 16 oktober 2007 @ 20:44
Goh, dus na 7 maanden heb je toch nog een keuze kunnen maken?
Faxiedinsdag 16 oktober 2007 @ 20:47
Haha ja, duurde even
invinewoensdag 17 oktober 2007 @ 09:48
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:53 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat zijn niet bepaald auto's die in het executive rijtje thuis horen dus ik denk dat die afvallen. De Accord en Laguna zitten in de auto ranglijsten een segment lager als de IS/C-klasse/3-serie/X-type/S60.

Ik weet uit mn hoofd niet exact welke segmenten ze in zitten, F en G waren het volgens mij.
een beetje luxe laguna GT (zeker de v6) past zeker in dat rijtje thuis, rijd heerlijk en met leren stoelen, ingebouwde navigatie zeer veel waar voor je geld. Moet je wel 1 van de latere nemen (niet de 1e kunnen nog wat elektronische problemen hebben, zelf geen last van gehad).