abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47465266
Uiteindelijk zijn we allemaal marokkanen:
quote:
Modern humans were living in northern Africa far earlier than previously thought, according to scientists. A new analysis of a 160,000-year-old fossilized jawbone from Morocco shows that the homo sapiens in the area had started having long childhoods, one of the hallmarks of humans living today.

It is known that the species homo sapiens emerged in Africa 200,000 years ago, but the oldest fossils that resemble modern humans come from sites in Europe dated to around 20,000 to 30,000 years ago.

The latest find shows that the key time in the development of a complex human society came much earlier than previously thought. The longer people had to learn and develop their brains as children, the more sophisticated their society could become. The new study pushes the date that modern humans emerged back by more than 100,000 years.

"When you look across primates as a whole or mammals you see things that tend to grow fast and reproduce young, they don't tend to be as socially complex as things like great apes and humans," said Tanya Smith of the Max Planck Institute for Evolutionary Anthropology in Leipzig. "That has social implications. You can imagine being parents and having your kids grow up at 10 or 12 versus 16 or 18, it has a lot of implications for your social structure."

By looking at the teeth of a 160,000-year-old human fossil found at Jebel Irhoud in Morocco, she found remarkable similarities to modern humans. "If you were to take a jawbone of an 8-year-old today and compare it with the relative degree of dental development with this individual from Morocco, they would be nearly identical."

She said that the results, published last week in the Proceedings of the National Academy of Sciences, were unexpected. "We know that earlier fossil humans show a more rapid period of growth and development. At a given age they show more teeth erupted than a living human today. This is the earliest evidence of something that ... hadn't been detected before in the fossil record older than maybe 20,000-30,000 years ago."

Analysing teeth is an established proxy for understanding the development of ancient humans. "In studying the teeth we understand more how growth and development would be characterised in a species and how it's changed through time," said Dr Smith.

She said that as children grow a record of lines is left behind in their teeth, similar to rings in a tree. "These lines are left behind in the dental hard tissues and they persist for millions of years. You can count them and measure them. By knowing their spacing you know the speed of growth, and by knowing their number you know the time."

Chris Stringer, research leader in human origins at the Natural History Museum in London, said that the new study was important because the Jebel Irhoud site was often neglected by palaeontologists.

Source: China Daily/The Guardian
Allah Al Watan Al Malik
pi_47465269
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:03 schreef Monidique het volgende:
Tsja, hier ben ik het toch wel redelijk mee eens.
Ik vind alleen de conclusie, dat Rutte en Kamp dan maar de kamer uit zouden moeten, een beetje vergaand. Rare uitspraak ook voor iemand van een andere partij.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_47465283
Ja, zeker.
pi_47465340
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:06 schreef Mutant01 het volgende:
Uiteindelijk zijn we allemaal marokkanen:
[..]
Dat we allemaal afrikaantjes zijn wisten we toch al?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:10:06 #130
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47465376
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja hoor eens, *ik* leg geen verband tussen nietgevolgde opleiding en intelligentie; laat staan dat ik gebrek aan intelligentie afleid uit gebrek aan opleiding.
Ik heb het ook helemaal niet over opleiding. Je kunt prima een volwaardige wetenschappelijke instelling hebben zonder opleiding, maar dat is slechts voor de zeer intelligente èn nieuwsgierige èn analytisch ingestelde mensen weggelegd. Die laatste drie eigenschappen gaan overigens ook niet altijd hand in hand. In elk geval helpt het wel om zo'n opleiding achter de rug te hebben, als je anderen er per se van wilt overtuigen dat je toch echt wel heel erg intelligent bent hoor.

Afijn, ik stelde slechts vraagtekens bij jouw uitspraak "Voor een wetenschappelijke instelling is al helemáál geen opleiding nog - kunnen lezen en nadenken volstaat.". Er is méér voor nodig dan dat, terwijl kunnen lezen in mijn optiek juist helemaal geen absolute vereiste is.

Voor de rest ben ik het in grote lijnen wel met je eens hoor.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_47465412
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:02 schreef Mutant01 het volgende:
Wat een tolerante atheisten.
Godslasteraars naar gods evenbeeld.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:13:03 #132
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_47465461
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:08 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Dat we allemaal afrikaantjes zijn wisten we toch al?
Ja maar dat we allemaal Marokkaantjes zijn niet...
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:13:42 #134
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47465469
Overigens:
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:55 schreef sigme het volgende:
Dat er verder ook geen sluitend of causaal verband bestaat [..] tussen denkwijze en wetenschappelijkheid
Dat bestaat er dus juist wel: wetenschap is niet veel meer dan een manier van denken en redeneren, die echter maar door verbazingwekkend weinig mensen beheerst wordt. Sommige mensen hebben die manier van denken al vroeg ontwikkeld (of altijd al gehad), anderen hebben daar een opleiding voor nodig. In elk geval helpt zo'n opleiding sowieso wel om de ruwe kantjes een beetje bij te schaven.
pi_47465524
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja maar dat we allemaal Marokkaantjes zijn niet...
Nou, ik lees niet dat we allemaal marokkaantjes zijn, ik lees dat zij als eerste ontwikkeld waren
pi_47465539
Waarom laat je me niet in mijn waan.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:16:44 #137
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47465558
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:15 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Nou, ik lees niet dat we allemaal marokkaantjes zijn, ik lees dat zij als eerste ontwikkeld waren
En ook als eerste weer opgehouden met ontwikkelen.
pi_47465600
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:16 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom laat je me niet in mijn waan.
Het is toch veel mooier dat zij het eerste ontwikkelde volk zijn, dan dat we allemaal maar uit één hoek komen? Voor de meeste mensen is het besef een afrikaantje te zijn al erg genoeg
Stel je dan voor, het besef dat ze dan nog waarschijnlijk van domme afrikaantjes afstammen, en niet van de ontwikkelde marokkaantjes! Zo beter?
pi_47465633
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:18 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Het is toch veel mooier dat zij het eerste ontwikkelde volk zijn, dan dat we allemaal maar uit één hoek komen? Voor de meeste mensen is het besef een afrikaantje te zijn al erg genoeg
Stel je dan voor, het besef dat ze dan nog waarschijnlijk van domme afrikaantjes afstammen, en niet van de ontwikkelde marokkaantjes! Zo beter?
Allah Al Watan Al Malik
pi_47465656
ff een uurtje bewegen! Toedels!
Allah Al Watan Al Malik
pi_47465692
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:13 schreef Lemmeb het volgende:
Overigens:
[..]

Dat bestaat er dus juist wel: wetenschap is niet veel meer dan een manier van denken en redeneren,
Daar heb je gelijk in .
quote:
die echter maar door verbazingwekkend weinig mensen beheerst wordt. Sommige mensen hebben die manier van denken al vroeg ontwikkeld (of altijd al gehad), anderen hebben daar een opleiding voor nodig. In elk geval helpt zo'n opleiding sowieso wel om de ruwe kantjes een beetje bij te schaven.
En trouwens, de denkwijze kan je volgens mij wel leren, en daarvoor zijn er zeker opleidingen, maar lang niet alle opleidingen leren die denkwijze aan (integendeel, zou ik haast zeggen).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_47465699
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:49 schreef bladieha het volgende:
Tsja, je zal maar heel veel van je denkbeeldige vriendje houden.
Dan wil je niet dat er nare dingen over gezegd of geschreven worden, of dat hun naam ongepast gebruikt wordt.

Als er dan iemand anders een ander denkbeeldig vriendje er op na houdt, nou, dan maken we die gewoon dood!
Want dat moet van mijn denkbeeldige vriendje.

Gelovigen..., muahahahaha, de grootste groep sukkels in de wereld.
pi_47465712
Ik ben zo blond dat ik helemaal niet van de Marokkanen af kan stammen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47465755
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En ook als eerste weer opgehouden met ontwikkelen.
Dat las ik laatst ergens; dat de uitdrukking de wet van de remmende voorsprong exclusief Nederlands is. Is dat zo?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_47465776
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:21 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ach denk je dat zoiets ook maar ene ruk helpt? Ook met het geloof moet de verandering gewoon van binnenuit komen. Van buitenaf er hard tegenaan schoppen werkt enkel averrechts en een zorgt voor veel irritaties aan beide kanten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47465778
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens. Van zo'n typische VVD-bralaap die vanuit Bloemendaal regelrecht de hogere bestuursfuncties in is gerold om vervolgens in de politiek te belanden kun je moeilijk zeggen dat hij in de maatschappij staat. En die 6500 euro per dag betalende nevenfuncties hebben ongetwijfeld ook vrij weinig met 'in de maatschappij staan' te maken.
Lemmeb! Heb je koorts?!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:25:12 #147
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47465808
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:21 schreef sigme het volgende:
En trouwens, de denkwijze kan je volgens mij wel leren, en daarvoor zijn er zeker opleidingen, maar lang niet alle opleidingen leren die denkwijze aan (integendeel, zou ik haast zeggen).
Inderdaad. Dat geldt imho alleen voor een select stel WO-opleidingen. En op het HBO kun je het gerust vergeten. Hetgeen natuurlijk niet inhoudt dat er op het HBO geen scholieren kunnen zitten met een wetenschappelijke instelling, al verwacht ik wel dat die daar zwaar gefrustreerd zullen rondlopen.
pi_47465816
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:21 schreef du_ke het volgende:
Ik ben zo blond dat ik helemaal niet van de Marokkanen af kan stammen .
Als dat maakt dat jij 's nachts beter kan slapen (vraag je je toch af waar dat mooie bruine kleurtje van die afrikaantjes heen is gegaan in al die eeuwen... )
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:25:46 #149
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47465824
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:24 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Lemmeb! Heb je koorts?!
Neehoor. Jij hebt gewoon een heel verkeerd beeld van me.
pi_47465860
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:25 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Neehoor. Jij hebt gewoon een heel verkeerd beeld van me.
Moet je jezelf niet zo rot neerzetten
En dat je wel lief kon zijn wist ik al hoor, je verbergt het alleen graag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')